Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Głogów arrow Sikorskiego nie dla ciężarówek?

Sikorskiego nie dla ciężarówek?

02.10.2014. Radio Elka, Mateusz Kowalski
1002_sikorskiego.jpgWprowadzenia zakazu jazdy dla samochodów ciężarowych na ulicach Sikorskiego i Wojska Polskiego w Głogowie chce radny Radosław Pobol. Jego zdaniem masywne pojazdy niszczą miejskie drogi, bo wybierają je zamiast krajowej dwunastki, która prowadzi przez ulice Piłsudskiego, Legnicą i Obrońców Pokoju. 

Zdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�u
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Wnioskuję o wprowadzenie ograniczenia nośności do 3,5 tony na ulicach Wojska Polskiego i Sikorskiego. Są one w zarządzie miejskim i remontowane były też za miejskie pieniądze, a coraz więcej tirów tamtędy jeździ. Skracają sobie drogę zamiast wybrać krajową dwunastkę. My ponieśliśmy bardzo
duże nakłady na naprawy tych dróg, więc uważam, że wprowadzenie ograniczenia jest zasadne
- mówił R. Pobol.

Sprawa nie będzie jednak taka prosta. Głównie z tego powodu, że ulica Sikorskiego jest dojazdową do Huty Miedzi Głogów. Postawienie ograniczenia utrudni prace zakładowi. Z drugiej jednak strony, ulice są niszczone i władze miasta powinny jakoś na to zareagować. - Zgadzam się, że ciężarówki rozjeżdżają nawierzchnię na tych ulicach. O ile wprowadzenie ograniczenia na Wojska Polskiego będzie sprawą dość prostą, to mam wątpliwości związane z Sikorskiego. Korzystają z niej samochody jadące do huty. Wtedy będą musiały wyjeżdżać poza miasto i nadkładać drogi. Być może zdecydujemy się na to, ale wtedy kompletnie rozjadą nam ulicę Piłsudskiego. Będzie trzeba się na tym rozwiązaniem zastanowić - mówi Leszek Rybak, zastępca prezydenta miasta.

Zanim zapadną jakiekolwiek decyzje, władze miasta będą musiały skonsultować temat z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Gdyby bowiem miały zostać ustawione ograniczenia nośności, to stanęłyby jeszcze na drodze krajowej. Znaki musiałaby więc postawić GDDKiA. Być może sprawa zostanie też przedstawiona policji i władzom huty.

 
Komentarze (77)
1. Dodane przez the, w dniu - 02-10-2014 10:01
zdecydowanie popieram inicjatywę i mam nadzieję, że zostanie zrealizowana
2. Dodane przez ehhhhh, w dniu - 02-10-2014 10:02
wybory ...... zróbcie porządną obwodnicę najlepiej w formie koła wokół całego miasta bo ciężarówki jeżdżą na trasie Huta Głogów-Huta Cedynia
3. Dodane przez ?, w dniu - 02-10-2014 10:17
"Wtedy będą musiały wyjeżdżać poza miasto i nadkładać drogi. Być może zdecydujemy się na to, ale wtedy kompletnie rozjadą nam ulicę Piłsudskiego." 
Jakie nadkładanie drogi - przecież obwodnicą Piłsudskiego jest prosto do drogi na hutę ! 
Lepiej, że rozjadą tylko ul. Piłsudskiego bo dzisiaj rozjeżdżają ul. Piłsudskiego i Sikorskiego !
4. Dodane przez jeju, w dniu - 02-10-2014 10:19
SUPER POMYSŁ ! 
AŻ DZIWNE, ŻE DOTĄD NIKT NIE WPADŁ NA TAKI POMYSŁ ! 
SZKODA TYLKO TYCH ZNISZCZONYCH DRÓG.
5. Dodane przez ari, w dniu - 02-10-2014 10:44
przecież był remont Wojska Polskiego - jaki remont taka władza szkoda słów weź się radny do roboty a nie bzdury gadasz
6. Dodane przez lincoln, w dniu - 02-10-2014 10:47
jak to sie wszyscy uaktywniają przed wyborami haha
7. Dodane przez tere fere, w dniu - 02-10-2014 10:47
Zamiast zrobić porządną jezdnię, vide Obrońców Pokoju, wprowadzić zakaz wjazdu. To takie myślenie małego Jasia. Zakazać i po sprawie a skrzyżowanie Legnickiej i Piłsudskiego zakorkuje się na amen. 
Będzie obwodnica to nie będzie problemów.
8. Dodane przez re, w dniu - 02-10-2014 10:58
wybudowali most na jakims zadupiu to niech teraz tam puszcza ruch ciezarowek... aaaaa drog nie zbudowali:P
9. Dodane przez nn, w dniu - 02-10-2014 10:58
jestem za!
10. Dodane przez ghtry, w dniu - 02-10-2014 11:07
tak jak w Lubinie, zakaz wjazdu powyżej 3.5 tony
11. Dodane przez wyborca, w dniu - 02-10-2014 11:10
pewnie wybory sie zblizaja i Pobol ruszyl glowka a gdzie byl do tej pory . Most jest pilnie potrzebny i obwodnica ,a nie jakies zakazy.Teraz miesiac przed wyborami wymyslacie co trzeba zrobic ,ale bedzie wyscig obiecankowy aby do wladzy
12. Dodane przez GP, w dniu - 02-10-2014 11:40
Pomysł dobry, ale należałoby wtedy zrobić ekrany dźwiękochłonne mieszkańcom obrońców. legnickiej i kopernika. Wszyscy dużo gadają a mało robią a rozwiązania często są tymczasowe ze skutkiem na zawsze. Obwodnica rozwiązała by sprawę. Wybudujcie na legnickiej - piłsudskiego rondo to oki, bo inaczej z piastowa na kopernik bedziemy jechac godzinami w godzinach szczytu.
13. Dodane przez filon, w dniu - 02-10-2014 11:56
Jestem przeciw,bo mieszkam przy ul.Piłsuckiego.A ten 
radny to nich puści sobie ciężarówki koło swego domu.
14. Dodane przez ..., w dniu - 02-10-2014 12:01
Zamiast porządnie wyremontować drogę lepiej ograniczenia. A przecież na Obr.Pok. i już jest przeładowana, robią się korki. Tam tez mieszkają ludzie, którzy nie chcą pod nosem zwiekszenia i tak koszmarnego ruchu. Proponuje przyjrzec się jakości remontów wykonanych przez ostatnie lata.
reklama
15. Dodane przez glogowianka, w dniu - 02-10-2014 12:15
Mieszkam przy ul.Obroncow Pokoju przy ktorej ruch jest ogromny,a jakis radny chce mnie jeszcze bardziej uszczesliwic wiekszymi decybelami.Obwodnicy brakuje panie radny,a nie glupich pomyslow.
16. Dodane przez Ilona, w dniu - 02-10-2014 12:22
Brawo radny Pobol, przynajmniej myśli a nie to co inni radni. Szkoda ze więcej takich radnych nie mamy, którzy troszczą się o całość miasta a nie tylko o swoje podwórko.
17. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 02-10-2014 12:55
Skoro chcecie przerzucić na Piłsudskiego cały tranzyt z Wojska Polskiego i Sikorskiego to wpierw poszerzcie ją o drugą jezdnię i postawcie tam ekrany akustyczne. W końcu wzdłuż tej drogi stoją bloki w wieżowce.
18. Dodane przez COGITO, w dniu - 02-10-2014 12:58
A CO NA TO MIESZKAŃCY PRZY UL OBROŃCÓW POKOJU ?? JUŻ TERAZ NIE DA SIĘ TAM MIESZKAĆ Z POWODU HAŁASU I NATĘŻENIA RUCHY.
19. Dodane przez Ojciec, w dniu - 02-10-2014 13:02
Wyprowadzić ruch pojazdów powyżej 3,5t z miasta to raczej nie możliwe. Potrzebna by była obwodnica a co za tym idzie drugi most. Ale myślę że maksymalne ograniczenie tych pojazdów przez miasto jest jak najbardziej wskazane.Jeśli ma to utrudnić prace KGHM to niech huta płaci za remont tych dróg.
20. Dodane przez ot wariactwo, w dniu - 02-10-2014 13:39
Po to się robi drogi aby po nich jeździć. To co Prezydent się wystraszył że popękała cała ulica Wojska Polskiego i lepiej niech zamkną ruch dla niej dla dużych aut? A swoją drogą niech radny Pobol zamieszka na Obrońców Pokoju i zobaczy co znaczą utrudnienia. Ot pomysł racjonalizatorski godny radnego- komuś pomóc - innym zaszkodzić. Weź się radny za robotę, rusz się jedź bo 8 lat jesteś w rządzącym składzie a mostu jak nie było tak nie ma. Najlepiej powiedzieć że wina posłanki - a gdzie poseł z PIS-u, który nic nie robi?
21. Dodane przez andrzej k., w dniu - 02-10-2014 14:08
Co z Obrońców Pokoju i Legnicką tam nawet niezgodnie z prawem mogą jeździć ciężarówki z ładunkami niebezpiecznymi. Kto pozwala na to aby przez środek tak dużego miasta jeździły tranzyty TIRów 24 godziny na dobę. Za to powinien Zubowski karnie odpowiedzieć. Nic, a nic nie dba o mieszkańców miasta.
22. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 02-10-2014 14:17
Dokładnie na Obr Pokoju jest jeszcze gorzej ...
23. Dodane przez re 16, w dniu - 02-10-2014 15:10
Brawo radny Pobol! Wejdź mu jeszcze bez mydła. Pomysł tak samo genialny jak sam radny. Żeby skierować ruch na Piłsudskiego to trzeba by ją przygotować do tego. Wyremontowano Sikorskiego i Wojska Polskiego. Wyremontowano i okazało się, że dla furmanek chyba. Bat panie radny by się na pana przydał za te wymysły.(...) 
 
filon 
Nie zabieraj głosu skoro nie mieszkasz w Głogowie. Piłsudskiego jest u nas, Piłsuckiego nie ma.
24. Dodane przez Antek, w dniu - 02-10-2014 15:09
Obrońców Pokoju to droga krajowa natomiast tamte są miejskie. Dlaczego mieszkańcy maja płacić za tranzyt. Bardzo dobry pomysł. Popieram
25. Dodane przez h, w dniu - 02-10-2014 15:35
Nigdy się z nim nie zgadzam, ale jestem za zamknięciem miasta dla cięższych wozów!!!
26. Dodane przez k., w dniu - 02-10-2014 15:45
Zamiast czekać na gwiazdkę z nieba Głogów mógłby się przygotowywać i wykazywać inicjatywę tak aby wybudowanie obwodnicy miasta i nowego mostu było bardziej realne! Jeśli nie to małymi krokami sami możemy to zrobić! 
 
Skoro nie ma inwestorów to znaczy ,że są ku temu jakieś powody... dlaczego nie uczynić terenów przyległych bardziej atrakcyjnych? Gmina wiejska też skorzysta więc mogłaby partycypować w kosztach! 
 
Ja wiem ,że ratusz jest bardziej zajęty przekonywaniem ludzi,że sukiennice są pięknie i wybudowanie ich było konieczne i z korzyścią dla Głogowskiego podatnika lecz... 
 
Podpowiadam czym mogliby się zająć jeśli nie wiedzą czym!
27. Dodane przez jaca, w dniu - 02-10-2014 16:08
Popieram wprowadzenie zakazu na Wojska Polskieko.
28. Dodane przez Piotr, w dniu - 02-10-2014 16:50
P. Pobol - czy aby to nie ten Pan wypędził z Głogowa montownie autobusów ?
29. Dodane przez drafg, w dniu - 02-10-2014 18:27
wprowadzcie zakaz wjazdu do glogowa
30. Dodane przez pislamista, w dniu - 02-10-2014 19:23
Przecież partyjny kolega Pobola niejaki Rybak onegdaj twierdził, że po remoncie, Wojska Polskiego będzie przystosowana do ruchu pojazdów ciężkich. Chyba,że dla tego pana ciężkim pojazdem jest np. Żuk.
31. Dodane przez k., w dniu - 02-10-2014 19:48
Aby zamknąć ruch dla samochodów ciężarowych na ulicy Sikorskiego trzeba znaleźć alternatywne rozwiązanie nie wystarczy zakazać bo tak i już! A jest to najkrótsza droga dla kierowców! 
 
Na załączonej mapce: 
- kolor czerwony: droga wojewódzka 292 aż się prosi by poszerzyć ten odcinek i zrobić część obwodnicy Głogowa. Można rozmawiać z marszałkiem województwa o współfinansowaniu  
- kolor różowy: ulica Piłsudskiego wymaga poszerzenia , jest techniczna możliwość poszerzenia i zrobienia 2+2 lub 2+1 kosztem rowów i trawnika 
 
Skrzyżowanie Wojska Polskiego i Piłsudskiego - duże rondo  
 
Otrzymujemy tereny atrakcyjne inwestycyjne(teren wokół drogi 292 czerwony kolor) 
 
Kolor żółty przedstawia dodatkowy przepust (prawie cały odcinek ma 2 pasy w każdym kierunku) - wystarczy poszerzyć czarny odcinek i mamy 2 dwupasmówkę przez cały żółty odcinek. 
 
Aby skrzyżowanie Legnickiej i Piłsudskiego nie stało się wąskim gardłem można przebudować je na rondo - i tak już pełni taką funkcję - załączone zdjęcie. 
 
Do czasu budowy nowego mostu i pełnej obwodnicy miasta jest to jedyne sensowe rozwiązanie.  
 
Chciałby wiedzieć takie inwestycje realizowane z pieniędzy podatnika zamiast cudów architektury na starym mieście
32. Dodane przez zygmunt, w dniu - 02-10-2014 20:41
a co będzie ze skrzyżowaniem ulic piłsudzkiego i legnicką ono jest zaciasne
33. Dodane przez jan, w dniu - 02-10-2014 21:28
jestem za!!!!! scinają ronda na wojska polsiego i pyskują że za małe porobili pasuje mobilki pozdrawiam
34. Dodane przez xxx, w dniu - 02-10-2014 21:41
Glogowowianie czas zmienic wyborach listopadowych prezydenta i jego ekipe z UM.My za ta ekipe co rzadzi naszym miastem nie bedziemy mieli ani nowej obwodnicy ani nowego mostu.A juz nie wspomne o inwestorach na strefie przemyslowej.Panie prezydencie gdzie ta pana galeria w miescie.Galeria juz sie buduje ale buduje ja Wojt Gminy Wiejskiej pan Krzemien.Obiecal pan most kolejowy ze bedzie przystosowany do ruchu drogowego.Panie Pobol a gdzie pan byl przez te 8 lat.Chyba pan przespal te 8 lat.A teraz zaczal pan bic piane ,ale to juz zapozno.Mieszkancy Glogowa 16 listopada pokarza gdzie wasze miejsce.
35. Dodane przez ortografia, w dniu - 02-10-2014 22:01
moi drodzy -PILSUDSKI,po drugie do ilony 16kom. Pobol to mysli jak tu radnym zostac ,zeby sie nie narobic a zarobic a z ta troska to przegielas i to strasznie
36. Dodane przez hahaha, w dniu - 02-10-2014 22:40
Pomysł od czapy. Będą takie korki na Obrońców i Piłsudskiego, że praktycznie nie będzie możliwe dojechanie do sklepów i domów w okresie wzmożonego ruchu i powrotów z pracy. Juz w tej chwili jest tam ciasno. Skrzyzowanie Legnickiej i Piłsudskiego jest tak ciasne, że każde przejechanie większego samochodu spowalnia ruch. Obrońców to centrum miasta, ilość decybeli jaką szanowny pan radny chce zafundowac mieszkańcom to horror, zważywszy, że na każdym kroku są tam światła. Hamowanie i ryk torów 24/dobę, nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić. Wojska Polskiego to jest optymalna droga, niestety wybudowana bez zachowania jakochkolwiek wymogów jakości i aby w obliczu zbliżających sie wyborów nie rozleciała się chce się zafundowac mieszkańcom koszmar. 
Może lepiej skupcie się na obwodnicy i drugim moście, w przeciwnym razie za kilka lat miasto zgninie od smrodu spalin i wyziewów z "Jakuba".
37. Dodane przez do35, w dniu - 03-10-2014 09:18
Bardzo trafna ocena Pobola też tak sądze.
38. Dodane przez fe, w dniu - 03-10-2014 10:49
Sory panie radny dwie obwodnice i dwa dodatkowe mosty idą wybory.
39. Dodane przez Do 31, w dniu - 03-10-2014 10:56
Proponujesz zdjąć ruch z ulicy Wojska Polskiego i Sikorskiego i przerzucenie go na Kazimierza Wielkiego i Wały Chrobrego? Jednym zabrać tranzyt i podrzucić go drugim? Mieszkańcy Piastowa na pewno ucieszą się z twoich pomysłów. :)
reklama
40. Dodane przez maniek, w dniu - 03-10-2014 11:20
do komentarza 28,ten sam od autobusow
41. Dodane przez rene, w dniu - 03-10-2014 11:42
Jak by nie zrobić to albo mieszkańcy przy Obrońców Pokoju, Wojska Polskiego lub Sikorskiego będą poszkodowaniu ze względu na natężenie ruchu! Obrońców pokoju biegnie przez środek miasta i na dodatek jest tam sygnalizacja świetlna ,która spowalnia przejazd! Wojska Polskiego też biegnie przez miasto , też są światła i dodatkowo "fachowo" wykonana nawierzchnia ,która nie daje rady! Sikorskiego jest najkrótszą trasą, jedna sygnalizacja i dodatkowo droga z pierwszeństwem! 
 
Niezły pomysł w komentarzu nr 31 na pewno realny. 
 
Aby przebudować wojewódzką 292 na obwodnicę nie trzeba wykupować terenu, brak obiektów inżynieryjnych, wokół pola! Ile jest tam kilometr? Ulica Piłsudskiego i tak jest już za wąska, biegnie na granicy administracyjnej miasta i jest idealnym kandydatem na część obwodnicy wokół miasta. Aby móc dojechać do sklepów przydałyby się ronda na Piłsudskiego w miejsce obecnych skrzyżowań. Dajmy żyć tym z bidokom z Obrońców Pokoju bo mają tam niezły Sajgon z tą krajową 3 :)
42. Dodane przez k., w dniu - 03-10-2014 12:47
Do. 39 
 
Źle mnie zrozumiałeś! Spójrz na problem z perspektywy rozwoju miasta na klika lat do przodu, gdzieś te drogi muszą powstać prawda? Najlepiej po obwodzie miasta, tak?  
 
Aby nie musieć wykupywać gruntów i minimalizować nakłady można przebudować istniejącą infrastrukturę, jak będzie szansa na dużą , pełną obwodnicę i mostem podpiszę się pod tym wszystkimi kończynami ale póki co trzeba szukać innego rozwiązania. 
 
Aby miasto mogło się rozwijać/rozlewać (bo nie stać nas chyba na burzenie i budowanie od nowa) potrzebne są ulice o zwiększonej przepustowości po obwodzie. 
 
Nie wyobrażam sobie aby miasto miało się rozwijać i trasa zaznaczona na czerwono i różowo (292-Piłsudskeigo) była zawsze taka jak dziś! Inwestorzy na pewno by się ucieszyli ,że zarówno okolice strefy przemysłowej jak i handlowej(na południe od ulicy Piłsudskiego) zostałyby połączone głównymi drogami. 
 
Muszę przyznać ,że wariant przepustu zaznaczony na kolor żółty jest możliwy dzięki zrealizowanej inwestycji (tutaj niestety trzeba oddać honor prezydentowi). Pamiętajmy ,że gdziekolwiek by ten ruch przekierować to zawsze będzie ktoś niezadowolony chodzi o najmniejsze zło dla mieszkańców, IMHO.
43. Dodane przez do 39, w dniu - 03-10-2014 14:12
niech mieszkańcy piastowa też coś mają :)
44. Dodane przez Do 28, w dniu - 03-10-2014 19:40
DOKŁADNIE TAK TO TEN SAM FACET
45. Dodane przez qqa, w dniu - 03-10-2014 20:44
wystarczy zacząć od fotoradarów myślę że 2 na wojska wystarczą
46. Dodane przez Do42, w dniu - 03-10-2014 21:53
Zapomniałeś o jednym połową ul. Piłsudskiego (DK12) zarządza GDDKiA czyli minister transportu a drugą połową oraz ul Poniatowskiego (DW292) DSDiK czyli marszałek województwa. Jak zamierzasz zmusić Warszawę i Wrocław, żeby poszerzyli te ulice? Skoro trudno ich zmusić nawet do remontu tych ulic i budowy głupich rond.
47. Dodane przez Re 47, w dniu - 03-10-2014 23:22
Zmusić ? A czy argument finansowania lub wspolfinansowania inwestycji ( w tym przypadku możemy mowić o inwestycji ) nie byłby wystarczająco silny? Masz moze lepszy pomysł? Jeśli miałbyś rozdysponować pieniądze z budżetu miasta wolałbys je wydać na zbudowanie tej jakby nie patrzeć obwodnicy czy moze budowy kolejnych wiat w miescie?
48. Dodane przez do47, w dniu - 04-10-2014 00:31
Argument o współfinansowaniu jest mało ważny dla panów urzędników z Wrocławia widać to na przykładzie ul. Rudnowskiej czy ronda na Kazimierza Wlk i Sprawiedliwego. Oni by chcieli pewnie żeby miasto wszystko sfinansowało. Przecież takie poszerzenie ul. Piłsudskiego (ponad 3 km) to koszt kilkudziesięciu mln zł, można to porównać z kosztem przebudowy Wałów Chrobrego 2 razy krótszych. Poza tym co na to mieszkańcy Kopernika obok których domów przebiega ta ruchliwa droga? 
Już niech lepiej nasz prezydent i starosta lepiej lobbują za budową obwodnicy bo niedługo staniemy się ostatnim miastem w okolicy bez obwodnicy. Nowa Sól ma już 2 obwodnice, a Lubin, Polkowice, Nowe Miasteczko i Leszno niedługo będą miały wybudowane, a u nas wciąż cisza na temat obwodnicy.
49. Dodane przez Do 48, w dniu - 04-10-2014 09:29
Czyli wg ciebie jeśli marszałek województwa nie chce finansować mniejszych inwestycji to będzie chciał inwestować większe? Naprawdę w to wierzysz? Co do mieszkańców to jest i tak najmniej uciążliwy wariant , moze właśnie glogow nie ma obwodnicy bo wam wszystko przeszkadza i potrzeba strefy buforowej 5 km aby ani jeden samochód nie wjechał do miasta! To sa granice administracyjne miasta , gdzie budowac jak nie tam? W centrum miasta? Skoro koszt 20 mln to za dużo to pomyśl o koszcie pełnej obwodnicy i nowego mostu, wykup gruntów , obiekty inżynieryjne ? Wiesz ze wtedy mowa już o kilkuset mln zł? Nie zakładaj ze marszałek odrzuci ofertę miasta na współfinansowanie takiej inwestycj! 
 
Glogow ma budżet 250 mln a odnoszę wrażenie ze wg ciebie lepiej nic nie robić bo tak jak jest jest dobrze , za 20 lat tez będzie dobrze gdy nasze miasto będzie miało 50 tys mieszkańców? Przejedź sie ulica Piłsudskiego i powiedz jeszcze raz ze tak jest dobrze , ze ulica po obwodzie miasta granicząca ze strefa handlowa i ogródkami dzialkowymi jest zbudowana w sam raz do swojej roli!
50. Dodane przez Re 48, w dniu - 04-10-2014 09:56
Brak ulic - źle, korek -źle, ciasna ulica -źle, poszerzyć drogę -źle, stagnacja w mieście -źle, rozwijanie infrastruktury miasta - źle, brak galerii źle, budowa galerii- źle bo samochody...a później patrzycie z zazdrością na mieszkańców Leszna, Lubina, Polkowic, Nowej Soli! Tam ludzie nie narzekają na rozwój a tutaj w Głogowie wam wszystko przeszkadza. 
 
Ile tak naprawdę powstało obwodnic, które to absolutnie nikomu nie przeszkadzają w Polsce?  
 
Nie można stać w miejscy gdy cały świat idzie do przodu bo stając w miejscu (jak co niektórzy proponują) się po prostu cofamy!  
 
Głogów się wyludnia, miasto nie rośnie a wy w głowach problemy jakbyście mieszkali na Marszałkowskiej w Warszawie i chcecie tak naprawdę tylko jednego: Świętego spokoju!  
 
Święty spokój jest na Brzostowie :) lub na wsi, tu jest miasto a miasto ma żyć!
51. Dodane przez Do49, w dniu - 04-10-2014 13:00
Myślę że przebudowa ul Piłsudskiego nie kosztowałoby 20 mln, poszerzenie Wałów Chrobrego kosztowało 25 mln zł, a Piłsudskiego to 2 razy dłuższa droga, według matematyki wychodzi 50 mln, a może i więcej bo tylko wzdłuż działek na Paulinowie jest rezerwa pod 2 jezdnię, resztę trzeba by wykupować od rolników.  
To już nie lepiej byłoby zainwestować te 50 mln w nowy most? :) W pobliskich Radoszycach most kosztował 54 mln zł. To by rozwiązało problemy całego miasta, zamiast przerzucania tranzytu z jednej części miasta do drugiej jak kukułczego jaja. 
 
Głogów powinien wziąć przykład z Kłodzka, tam władze miasta i powiatu tak mocno lobbowały w ministerstwie, że wywalczyły sobie obwodnicę.
52. Dodane przez k., w dniu - 04-10-2014 17:10
Do 51. 
 
A do nowego mostu jak dojedziesz? skoro nawet uzbierasz środki na budowę mostu to jak zamierzasz tam dojechać? Czy wtedy nie będziesz musiał już wykupywać gruntów i budować obwodnicy by przejechać przez most? a co z drogą po drugiej stronie mostu? 
 
Właśnie o tym mówię, trzeba zacząć przygotowywać infrastrukturę a nie czekać na gwiazdkę z nieba! Wybacz ale nie widzę możliwości aby przebudowa ulicy Piłsudskiego miała kosztować 50 mln zł a nawet gdyby to i tak WARTO! Prosty odcinek, wokół pola, pas zieleni.. 
 
Bardzo wątpię by prawdziwa obwodnica Głogowa wraz z mostem miała powstać w ciągu najbliższych 6 lat...pomimo,że jest wpisane w program województwa dolnośląskiego! Po wyborach zapewne zostanie z niego wykreślony..niestety 
 
Pomyślmy strategicznie: 
 
Zaczyna się budowa S3 z pieniędzy krajowych + UE, a Głogów który został pominięty i przez to jakoby wykluczony z rozwoju ma wybudowaną obwodnicę południową.  
 
Kolejno: mamy doświadczenie w poszerzaniu istniejących dróg jako ,że wcześniej wykonaliśmy taką inwestycję (DW292+ulica Piłsudskiego). 
 
Prowadząc rozmowy nad wykonaniem łącznika do S3 z województwem np. na bazie DW329(poszerzenie) lub DK12(poszerzenie) mamy punkt zaczepienia jakim jest ISTNIEJĄCA INFRASTRUKTURA ,niezbędna do tego aby ten łącznik gdzieś podpiąć! 
 
Przecież poszerzenie drogi i zbudowanie nowych dodatkowych pasów ruchu jest kilkukrotnie tańsze niż budowa nowej drogi w szczerym polu (prywatnym polu)! 
 
Kolejny argument dla malkontentów: dlaczego Głogowska strefa jest pusta? no dlaczego? Pomijając czynniki polityczne to z pustego i Salomon nie naleje! Jakbyś był inwestorem to czy nie wolałbyś jednaj wybudować swojej fabryki w Polkowicach tak aby być przy głównej drodze i móc szybciej wysyłać i odbierać towary?  
 
Obwodnica na bazie DW292 i ulicy Piłsudskiego jest jednym z elementów brakującej układanki bez której ta strefa zawsze taka będzie.. Przebudowa Wałów Chrobrego nie miała tylu potencjalnych korzyści co przebudowa DW292 gdyż tam jest przestrzeń na nowe obiekty przemysłowe itp..a w mieście nie! 
 
Jeśli czyta to któryś radny spróbujcie przynajmniej pochylić się nad tym tematem jeśli macie lepszą koncepcję to jeszcze lepiej.  
 
Jeśli na stanowisku doradcy gospodarczego będzie miejsce po wyborach to ja się zgłaszam :)
53. Dodane przez do ilony 16, w dniu - 04-10-2014 20:28
Ty chyba masz tak samo poukładane we łbie jak P9...), skoro mówisz, że on myśli. to coś zdecydowanie nowego u niego.
54. Dodane przez Do52, w dniu - 04-10-2014 22:55
Pomyślałem nieco nad tymi drogami dojazdowymi do mostu i doszedłem do kilku wniosków patrząc na mapę. 
 
Most na zachodzie podpięty z jednej strony do ul Krochmalnej oraz istniejącej drogi prowadzącej z Biechowa do DW292 a z drugiej strony rzeki do drogi prowadzącej od DW321 do Rapocina, obecnie to droga brukowana którą trzeba by zaasfaltować. To dość tani wariant nic nie trzeba wykupować od rolników i do tego drogi te już istnieją. :) Zawsze można by od razu zrobić jakieś małe obejście Grodźca Małego aby auta nie wjeżdżały do wsi ale to już inwestycja województwa i powiatu a nie miasta. A o obwodnice Serbów niech już walczy sobie wójt Krzemień to jego problem. Na różowym moście wówczas postawić zakaz wjazdu dla TIRów żeby nie skracały sobie drogi przez miasto. 
 
Moim zdaniem nasza strefa ekonomiczna jest dość dobrze połączona z przyszłą S3 dzięki DW292/DK12, ta trasa nigdy się nie korkuje a zimą jest zawsze czarna. Jedyny teren zabudowany po drodze to wieś Dankowice, który i tak można ominąć jadąc przez Kłobuczyn po DW298. 
 
Ulica Piłsudskiego nawet po poszerzeniu nie będzie szybką drogą, po wybudowaniu Galerii Glogovia przybędą tam kolejne światła.
55. Dodane przez Do 54, w dniu - 05-10-2014 08:43
Odnoszę wrażenie ,że żyjesz w alternatywnej idealnej rzeczywistości :) Skora ta strefa jest tak dobrze skomunikowana to dlaczego jest tak pusta? Skore inne lepiej skomunikowane strefy oddalone o 15 km puste nie są?? 
 
Próbujesz na siłę udowodnić swoją rację nawet gdy jej nie masz..każdy argument posiada swój kontr-argument lecz nie o przepychanki słowne tutaj chodzi.  
 
Ja uważam że drugi most i obwodnica nie powstanie do 2020 roku, bo gdyby Głogów był ważny to nie zostałby pominięty przy wytyczaniu S3 na korzyść Bytomia Odrzańskiego i Nowego Miasteczka :) , więc Głogów ma 2 opcje: 
 
1. Nic nie robić bo jest dobrze (wg. Ciebie optymalna opcja)  
2. Rozbudowywać infrastrukturę - na pewno nie zaszkodzi a pomóc może! 
 
P.S  
Poczekaj na wybudowanie S3, która będzie płatna dla TIR-ów (system viatoll), jedyną darmową alternatywą dla nich będzie znajdująca się obok DW292 ...
56. Dodane przez oleg, w dniu - 05-10-2014 15:08
Rybka ufundował nam tranzyt, a teraz my musimy się z tym męczyć - ukarać go i zubowskiebo, bo nic nie zrobił w tej kwestii.
57. Dodane przez Izydor, w dniu - 05-10-2014 15:11
Na Obrońców i Legnickiej już się nie da żyć. Niech winni za to poniosą odpowiedzialność!!!!
58. Dodane przez oleś, w dniu - 05-10-2014 15:12
Rybka pozwolił na to aby tiry jeździły przez Głogów.
59. Dodane przez xxx, w dniu - 05-10-2014 15:50
popieram !!!
60. Dodane przez Idzi, w dniu - 05-10-2014 17:54
dlaczego prokuratura nie zajmie się tym tranzytem. przecież nie wolno.
61. Dodane przez DD, w dniu - 05-10-2014 19:26
Tzw.TIRY będą jeszcze latami jeździły przez Głogów , w Lubinie , Polkowicach , Legnicy , Nowej Soli czy Zielonej Górze jest to zniwelowane do minimum koniecznego . . .
62. Dodane przez do55, w dniu - 05-10-2014 22:46
Często jeżdżę DK12 nigdy nie zauważyłem aby na tej drodze jakiś TIR miał kiedykolwiek problem z przejazdem na tej trasie w przeciwieństwie do DW329 która jest rzeczywiście za wąska i za górzysta, ale z DW329 ciężarówki ze strefy ekonomicznej nie muszą przecież korzystać. Poza tym podczas budowy obwodnicy zostanie wybudowana nowa bezkolizyjna DK12 aż do okolic S3 (przynajmniej tak to wygląda na mapce). 
 
Powiedz mi dlaczego Świdnica położona na uboczu z dala od ekspresówek i autostrady i przy jednej z najniebezpieczniejszych krajówek w województwie ma strefę ekonomiczną pełną inwestorów? Tu nie chodzi o drogi tu chodzi o dobrego gospodarza miasta który potrafi ściągać do miasta inwestorów i który potrafi załatwić dla miasta obwodnicę jak np prezydent Nowej Soli. 
 
Jestem pewien, że obwodnica powstanie do 2020 roku pod warunkiem, że nasz nowy prezydent będzie obrotnym człowiekiem, o obecnym tego nie mogę powiedzieć. :) 
 
Jeśli wzrośnie ruch na DW292 po zamontowaniu viatoll to nawet lepiej będzie argument za budową obwodnicy w wariancie południowo-wschodnim :), lub zachodniej z jakimś łącznikiem do jerzmanówki omijającym miasto. Obecnie planowana obwodnica nawet nie obejmuje DW329. 
 
Moim zdaniem miasto nie powinno ze swojego budżetu poszerzać dróg należących do województwa i GDDKiA, ponieważ to może zaszkodzić staraniom o prawdziwą obwodnicę, a koszty takich przebudów są ogromne. Nasze miasto ma już wystarczająco duże długi. 
 
PS coś ci się poplątało S3 nie ma iść przez Bytom Odrzański, to miasto podobnie jak Głogów będzie z dala od tej ekspresówki.
63. Dodane przez Gerard, w dniu - 06-10-2014 07:08
Szansa która się zdarza raz na kilkaset lat związana z odpowiednim przeprowadzeniem drogi S3 prysła przez gapiostwo tzw. prezydenta. Głogów ma pecha do prezydentów miasta.
64. Dodane przez re 62, w dniu - 06-10-2014 09:17
Szkoda marnować energię na dyskusję gdyż ani Ty mnie nie przekonasz ani ja Ciebie. Dobrze ,że nie jesteśmy radnymi bo całą sesję byśmy się spierali i polemizowali :)  
 
Odnośnie S3 spójrz na załączoną mapkę - Jedyną szansą na włączenie Głogowa w S3 było przesunięcie na wschód tej części trasy i prawdopodobne POMINIĘCIE Nowego Miasteczka i Bytomia Odrzańskiego lecz stało się inaczej... 
 
Zółta kropka - Nowa Sól 
Czerwona - Bytom Odrzański i Nowe Miasteczko 
Różowa - Głogów (kolor inspirowany mostem) 
 
Po minięciu wysokości Głogowa trasa idzie praktycznie całkowicie w dół na południe.
65. Dodane przez do 64, w dniu - 06-10-2014 10:09
Każdy, kto myślał o prowadzeniu S3 przez Głogów czy w odległości 1-3 kilometrów od miasta żył, żyje w jakiejś malignie. Takiej szansy dla Głogowa nigdy nie było. Jedyna rzecz o jaką warto się starać to dbanie o utrzymanie znaczenia krajowej 12 bo to daje szanse na budowę obwodnicy.
reklama
66. Dodane przez do64, w dniu - 06-10-2014 12:56
Głogów jest i był za słaby w województwie, żeby mógł kiedykolwiek przeforsować zmianę przebiegu S3. Choć w etapie projektowania puszczenie S3 mniej więcej w ciągu obecnych DW329 i DW292 dla projektantów raczej nie stanowiłoby większego problemu i w sumie niewiele wydłużyłoby tą ekspresówkę. Ale było minęło teraz nasze władze powinny skupić się na walce o obwodnicę i most bo jak jej nie wybudują do 2020 roku to nigdy jej nie wybudują. 
 
Głogów będzie miał do S3 10 km a Bytom Odrzański 7 km. 
Myślę że najbardziej bolesny dla Głogowian będzie chyba brak wjazdu na S3 w Kłobuczynie dla chcących jechać w kierunku Zielonej Góry.
67. Dodane przez xxxxx, w dniu - 06-10-2014 14:43
Do kom63.Bo takich w Glogowie mamy wlodarzy.Dosc w jesiennych wyborach trzeba ich wymienic bo nastepne lata nic nie zrobia na rozwoj naszego miasta.Oni tylko patrza a by co miesiac kasa na koncie byla.A most i obwodnice Glogowa maja glogowscy wlodarze w czterech literach.U nich sie liczy na pierwszym miejscu klub Chrobry i pilka nozana i pompowanie kasy w slabych pilkarzy.To jest pierwsze miejsce a most ,obwodnica i strefa przemyslowa to sie nie liczy.Oni sie nie martwja ze mieszkancy Glogowa nie maja pracy.Walbrzychu,Swidnicy,Srodzie Slaskiej,Legnicy czy w Polkowicach mozna sciagac inwestorow na strefy przemyslowe tylko nie w Glogowie.Moze glogowianie wyborach 16 listopada obudza sie.
68. Dodane przez mostowiak, w dniu - 07-10-2014 10:41
W tv Master powiedzieli, że obwodnica Głogowa i nowy most będą tylko na liście rezerwowej kontraktu terytorialnego województwa dolnośląskiego. :(
69. Dodane przez do 66, w dniu - 07-10-2014 15:31
Głogów ma taką szansę na most i obwodnicę jaką miał na S3 - czyli żadną!  
 
Są 2 wyjścia : 
 
1. Działać i opracować plany małej obwodnicy i możliwych do zrealizowania obiektów infrastrukturalnych na kolejne 6-8 lat ,które na pewno nie zaszkodzą w rozwoju miasta. 
 
2. Usiąść, zaakceptować fakty i nic nie robić! Nikt w Głogowie nie jest w stanie skutecznie lobbować ani zmusić Warszawy ani Wrocławia do budowy obwodnicy Głogowa! Lepsza gorzka prawda niż słodkie kłamstwo! 
 
 
Do 2020 roku Głogów NIE BĘDZIE MIAŁ obwodnicy gdyż sama realizacja S3 pochłonie miliardy i zapewne będą to odwlekać a wy się łudzicie o łączniku S3,S5 oraz obwodnicy z mostem gdy jeszcze nawet S3 nie istnieje! Do 2020 żadnych szans - po 2020 szans także żadnych bo Unia nie da na to pieniążków.  
 
Po 2020 Głogów stanie się kompletną prowincją na tle Lubina, Polkowic, Leszna i o zgrozo Nowej Soli! 
 
Wybierzcie mądrego prezydenta, bo być albo nie być tego miasta zależy od sensowności wydawania własnych pieniędzy i pozyskiwania 100% możliwego wsparcia z zewnątrz. 
 
Nikt w Warszawie czy Wrocławiu NIE SFINANSUJE mostu, obwodnicy. Decyzje już zapadły i jest to błędne koło dla Głogowa czyli pomijanie przy inwestycjach aż za 10 lat powiedzą wam : Most? Obwodnica? dla miasteczka 50 tys? Dworzec kolejowy? dla takiego miasteczka?  
 
Im bardziej nas pomijają tym więcej powinniśmy budować za własne tak aby się rozwijać, by nie dać się sprowadzić do roli miasteczka - bo jako miasteczko to już nigdy nie będzie potrzeby budować tutaj czegokolwiek!
70. Dodane przez do 69, w dniu - 07-10-2014 19:33
Coś się Waści pomyliło. Obwodnica nie jest konieczna miastu. Obwodnica potrzebna jest by ruch na 12 odbywał się sprawnie. 
Nie masz również racji co do S3. Ona istnieje już w ponad 60% i im szybciej zostanie wybudowana na południe od Głogowa tym szybciej powstanie obwodnica z mostem w Głogowie.  
Co do jednego masz rację w 100%. Trzeba wymienić prezydenta i każdy będzie lepszy od dotychczasowego który nawet kolejowego nie jest w stanie dostosować od czterech lat.
71. Dodane przez mostowiak, w dniu - 07-10-2014 21:52
do 69 
Co za małą obwodnicę masz na myśli? 
Brak 2 mostu psuje jakąkolwiek koncepcję upłynnienia ruchu północ - południe. Bez niego ani rusz. 
 
do 70 
Drugi most jest potrzebny nie tylko dla DK12, ale chyba zwłaszcza dla DW329/DW319. To ci turyści z Lubina nam latem korkują most i przy okazji całe centrum miasta.
72. Dodane przez re 71, w dniu - 08-10-2014 10:14
Nawet w weekendy droga 319 nie jest tak obciążona ruchem jak 12. Co do LU to jest ich zdecydowanie mniej od DW, DB, DL czy DJ.
73. Dodane przez mieszkanniec, w dniu - 08-10-2014 13:42
Dane z Generalnego Pomiaru Ruchu GDDKiA z 2010 r. 
 
Ruch na poszczególnych wylotówkach z Głogowa: 
DW329 (Głogów - Potoczek) - 12581 aut/dobę 
Dk12 (Głogów - Szlichtyngowa) - 8353 
DW319 (Głogów - Grodziec Mały) - 6897  
DK12 (Nielubia - Głogów)- 6242 
DW292 (Głogów - Grębocice) - 2783  
DW292 (Bytom Odrz. - Głogów) - 2743  
 
A teraz ruch na głównych ulicach tranzytowych w Głogowie: 
Brama Brzostowska (DK12) - 19516 aut/dobę 
Obrońców Pokoju (DK12) - 17286 
Legnicka (DW329)- 14469  
Poniatowskiego (DW292) - 9888  
Rudnowska (DW292) - 9240  
Piłsudskiego (DK12) - 8063 
Piłsudskiego (DW292) - 4025
74. Dodane przez Maria, w dniu - 08-10-2014 20:30
Jak długo będziemy zatruwani na Obr. Pokoju, może chociaż ekrany, nawet latem nie ma możliwości otworzenia okna. 
Chyba częściej trzeba wchodzić na most, to może władze w końcu coś pomyślą o drugim moście , a może też zrobić protest mieszkańców i zwołać się na jeden dzień i zrobić protest.
75. Dodane przez czlek, w dniu - 09-10-2014 09:35
Hmm, tak długo póki nasz prezydent nie ruszy swojego tyłka w tej sprawie.
reklama
76. Dodane przez ale nabiał, w dniu - 10-10-2014 21:42
Po tygodniu dał głos ratusz w osobie jednego z wice. Pogadał, pogadał i nie wiedział za bardzo chyba co mówi.
77. Dodane przez lać darmozjadów, w dniu - 22-10-2014 16:17
Powinni karać winnych i ich rodziny za to, że będąc na stanowisku i móc doprowadzić do budowy mostu i obwodnicy zaniechali tego.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama