POLITYKA PRYWATNOŚCI MIEDZIOWE.PL
X
W ramach naszych serwisów internetowych stosujemy pliki cookies. Używamy cookies, żeby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z witryny i dostosować ją tak, aby korzystanie z niej było dla nich przyjemniejsze i ciekawsze. Stosujemy cookies także w celach reklamowych i statystycznych. Cookies mogą być również stosowane przez współpracujących z nami reklamodawców oraz przez firmy badawcze. W każdej chwili mogą Państwo zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje dotyczące stosowania cookies, w tym możliwości dokonania zmiany ustawień w zakresie cookies znajdą Państwo w naszej "Polityce Prywatności" ZAMKNIJ
radiologotop30c.jpg
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
28
Czerwca 2017
Środa
Imieniny obchodzą:
Amos, Ireneusz,
Józef, Leon, Paweł
Do końca roku 186 dni.
Start arrow Reklama arrow To już epidemia otyłości wśród dzieci!
Dietetycy ostrzegają:
To już epidemia otyłości wśród dzieci!
17.04.2016. Radio Elka

Polskie dzieci znalazły się w czołówce najbardziej otyłych. Według WHO otyłość jest wśród dzieci najczęściej odnotowywanym problemem zdrowotnym.  Statystyki wskazują, że w Polsce ponad 20% uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych ma nadmierną masę ciała, a u 1/3 z nich można mówić o otyłości. Problem nadmiernych kilogramów częściej dotyczy chłopców niż dziewcząt.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Skutki zdrowotne
Zbyt wysoka masa młodego organizmu, który ciągle się rozwija, może skutkować wieloma zaburzeniami. Nadmierne obciążenie może być przyczyną skrzywień kręgosłupa, zwyrodnienia stawów, powstania cukrzycy, a nawet niektórych nowotworów. Otyłe dzieci są mniej sprawne fizycznie, często krytykowane przez rówieśników i odrzucane, co może prowadzić do zaburzeń psychologicznych i zaniżania samooceny.
1wykres_nh.jpg
Pomóż swojemu dziecku!
Choć liczby są bezlitosne, dają do myślenia i wywołują chęć zmiany - w końcu chodzi o nasze dzieci.
Od czego zacząć? Od edukacji rodziców, od zmiany świadomości co należy wybierać, a czego unikać. Nie liczmy na to, że dziecko „wyrośnie” z nadwagi - jedynie dopasowanie odpowiedniej diety może pomóc w unormowaniu masy ciała.
750x300-nadwaga-u-dziecka.jpg
Zmień nawyki
Zanim sięgniemy po kolejny „zdrowy” produkt dla dziecka i włożymy go do koszyka, przeczytajmy jego skład. Tego w produkcie jest najwięcej, co jest wymienione jako pierwsze na liście składników. Wybierajmy produkty o prostym składzie, niewielkiej ilości składników, najmniej przetworzone. Przyrządzajmy i jedzmy posiłki w domu, pamiętajmy o zrobieniu dziecku II śniadania do szkoły.

Dzieci są dobrymi obserwatorami i od nas uczą się pewnych zachowań, więc zacznijmy od siebie. Właściwe nawyki żywieniowe, które przekażemy swoim pociechom na pewno zaprocentują w przyszłości. Odpowiednie żywienie we wczesnym okresie życia ma ogromny wpływ na zarówno na rozwój fizyczny jak i psychiczny dziecka. Właściwie zbilansowana dieta wpływa na obniżenie ryzyka wystąpienia chorób genetycznych oraz cywilizacyjnych, takich jak otyłość, miażdżyca, cukrzyca typu 2, alergie.

Dopasowanie odpowiedniej diety, pomocnej w unormowaniu wagi, nie jest jednak łatwym zadaniem. Kuracja odchudzająca musi bowiem uwzględniać dynamiczny proces wzrostu i rozwoju, który wymaga dostarczania wszystkich niezbędnych składników odżywczych, aby mógł on przebiegać prawidłowo. O poradę warto zatem poprosić dietetyka. Specjalista ustali dokładne przyczyny nadwagi, wskaże niewłaściwe przyzwyczajania i skomponuje jadłospis dopasowany do indywidualnych potrzeb.

ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM

1. Dieta powinna być urozmaicona, bogata we wszystkie składniki odżywcze.
2. Codzienna aktywność fizyczna korzystnie wpłynie zarówno na funkcjonowanie organizmu, jak i sylwetkę.
3. Należy spożywać 3-4 porcje produktów mlecznych/nabiału dziennie.
4. Należy dostarczyć odpowiednią ilość białka (jaja, ryby, mięso, rośliny strączkowe) jedząc codziennie 2 porcje wymienionych produktów.
5. Każdy posiłek powinien zawierać warzywa lub owoce.
6. Powinno się ograniczyć spożywanie tłuszczów, głównie zwierzęcych, spożycie słodyczy, cukru, mieszanek przypraw, słodkich napojów.
7. Produkty powinny być jak najmniej przetworzone.
8. Wypijać codziennie minimum 1,5 l wody mineralnej.
9. Kontrolować ilość spożywanych posiłków oraz pory ich przyjmowania.
10. Ograniczyć podjadanie pomiędzy posiłkami.
11. Posiłki należy jadać przy stole, powoli przeżuwając każdy kęs.


Centrum Dietetyczne Naturhouse Głogów
ul. Garncarska 36, 67-200 Głogów
tel. 76 727 26 00

Centrum Dietetyczne Naturhouse Lubin
ul. Jana Pawła II86A/II, 59-300 Lubin
tel. 76 846 85 10

Centrum Dietetyczne Naturhouse Lubin
ul. Mikołaja Reja 6, 59-300 Lubin
tel. 76 749 01 05


Reklama - czytaj też:
 
    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
Najnowsze ogłoszenia DOM.MIEDZIOWE
Biura ,warsztaty,par... Polkowice 2000
Wynajme mieszkanieGłogów do neg zł
Działki budowlane w ... Kulow 52000
Na sprzedaż/wynajem ... łagoszów ... 1
Na sprzedaż/wynajem ... Przesiecz... 1
Na wynajem lokal z d... Kurowice 1
Najnowsze ogłoszenia MOTO.MIEDZIOWE
Skup aut za gotowke ... Lubin 70000
Opel vectra b 2.0 be... Głogów 3000
Skup aut do 50 tys t... Polkowice... 691035913
Skup aut za gotowke ... Lubin 70000
Skup aut za gotowke ... Lubin 70000
Wv b5 fl 1.8t z gaze... nie podano 11900
reklama