Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Głogów arrow Klient stracił pieniądze, a sklep klienta

Konecka: Zwrot towaru to nie to samo, co reklamacja

Klient stracił pieniądze, a sklep klienta

01.07.2016. Radio Elka, Iwona Konecka

Dwa razy pomyślcie, zanim coś kupicie. W powszechnym przekonaniu zwrot towaru to jedno z podstawowych praw konsumenta, ale niestety tak nie jest. Przekonał się o tym pan Józef, który kupił przedłużacz. Kiedy okazało się, że jednak kabel nie jest mu potrzebny, chciał go oddać, ale sprzedawca się nie zgodził.

Pan Józef chciał oddać kabel, ale sprzedawca odmówił (Fot. Iwona Krasicka)
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Kupiłem kabel i w domu otworzyłem. Zobaczyłem, że wszystko w porządku, ale syn kupił drugi więc mówię, po co nam dwa kable, to wezmę odniosę. Zaniosłem do tego sklepu, pani uśmiechnęła się i mówi, że nie - opowiada głogowianin

O poradę poprosiliśmy
adwokata. Okazuje się, że przyjęcie z powrotem towaru, to tylko dobra wola sklepu. - Zwrot towaru to nie to samo, co reklamacja i tych pojęć nie należy utożsamiać. Zwrot rzeczy jest możliwy jedynie wtedy, gdy taką możliwość oferuje swoim klientom sprzedawca. Z reklamacją mamy do czynienia w sytuacji, gdy dochodzi do niezgodności towaru z umową. Nietrafiony zakup nie upoważnia do zwrotu rzeczy, nie stanowi niezgodności towaru z umową, i nie uprawnia do reklamacji - tłumaczy adwokat, Katarzyna Konecka - Zwrot towaru to jedynie dodatkowa forma oferty proponowana nam przez sprzedawców. Przyczyny zwrotu są nieważne. Przykładem są często spotykane sformułowania o możliwości zwrotu rzeczy w określonym terminie bez podania przyczyny. Jeżeli towar jest pełnowartościowy, jego wymiana zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy.

Inaczej sprawy się mają, kiedy towar jest reklamowany. Wtedy klient może się domagać bezpłatnej wymiany lub naprawy produktu, a także obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy.

W całej sytuacji obie strony okazały się stratne - pan Józef stracił 40 złotych na kabel, a sklep stracił klienta. Głogowianin zapowiedział, że nigdy już w nim nie kupi sprzętu.
 
Komentarze (30)
1. Dodane przez Marcin, w dniu - 01-07-2016 22:55
Niech ten nieszczęśliwy pan Józef otworzy sobie sklep z kablami, sprzeda ich za 10 tys. w miesiąc a Franek, Gienek i inni zwrócą mu za 6 tys. z uszkodzonymi opakowaniami, bo się nie przydadzą, niech spróbuje sprzedać to później. Molochy jak C....ma nauczyły takich baranów, że im wszystko wolno, to po świętach cymbały choinki przynoszą, bo nie spełniły oczekiwań. Już tym panom "klientom" całkiem się w tych zakutych łbach poprzestawiało. Po pomoc niedługo pójdą do ministra sprawiedliwości - żenada.
2. Dodane przez Ala, w dniu - 01-07-2016 22:56
Panie Józefie kupił Pan przedłużacz porozrywał opakowanie i odnosi żądając zwrotu pieniedzy. NIE OŚMIESZAJ SIĘ PAN.
3. Dodane przez Gimbus, w dniu - 01-07-2016 22:57
Facet chce naciągnąć sklep.
4. Dodane przez Panda, w dniu - 01-07-2016 23:31
sezon ogórkowy w pełni :)
5. Dodane przez Gość, w dniu - 01-07-2016 23:44
Śmiechu warte! adwokat więcej kosztuje niż ten żałosny kabel! stać Pana na poradę?a odnosi pan kabel Warty 40zl..
reklama
6. Dodane przez dokładnie, w dniu - 01-07-2016 23:52
W Głowach się przewraca jeszcze trochę i chleb zaczną zwracać po zjedzeniu piętki. Pomyśl zanim kupisz osiole jeden
7. Dodane przez reklama kabla, w dniu - 02-07-2016 03:19
Nie wiem czy dobrze mysle ale siejecie darmowa reklamę tym zdjęciem i sie zastanawiam o co chodzi w tym artykule o reklamę czy niezadowolonego klienta
8. Dodane przez zawiedziony, w dniu - 02-07-2016 07:22
chcialem swoją Kryche oddac z powrotem tesciowej ,też nie wzięła ,bo co wielebny powie ... guzik mnie obchodzi wielebny ,mam już mlodszą i ten antyk mi zawadza q
9. Dodane przez miszczu, w dniu - 02-07-2016 09:03
do kom5 koleś przyszedł do redakcji, a redakcja skontaktowała się z adwokatem. Czepiacie się pana Józefa, a on po prostu nie wiedział, że nie można oddać tego kabla, przecież nie każdy zna prawo konsumenckie. I dobrze, że napisali artykuł, to kolejni będa już wiedzieć.
10. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 02-07-2016 09:32
Pokażcie mi Kraj,na zachód od Polski, w którym zwrot towaru jest niemożliwy!!!
11. Dodane przez Zyzio, w dniu - 02-07-2016 09:36
I przyleciał Jozio do portalu,zaraz będzie w gazecie. Juz sobie wyobrażam ta awanturę w sklepie. Myślę że sklep z radością przyjął informacje o tym ze stracił takiego klienta.
12. Dodane przez Olek, w dniu - 02-07-2016 10:05
Józek nie blaknij się.Do kom.10 Buraczku na zachód od Polski tez nie zwrócisz wszystkiego w sklepie,Polacy to wykorzystywali rozwiertarka używał na maxa a potem odnosił bo mu się nie spodobała.
13. Dodane przez Wheeler, w dniu - 02-07-2016 10:24
Do10 - pokaż mi taki kraj, w którym fachowiec po wykonaniu remontu całego domu oddaje wiertarkę bo niby "za słaba". Pokaż mi kraj gdzie kobieta po balu oddaje drogą suknię bo "źle się w niej czuje". Na polskie cwaniactwo muszą być twarde zasady.
14. Dodane przez Piołun, w dniu - 02-07-2016 11:17
pani redaktor pisząc "Klient stracił pieniądze" ewidentnie mąci w głowach. Klient wymienił 40 zł na pełnowartościowy towar, nikt go nie oszukał i tego towaru nikt mu podstępnie nie odebrał!
15. Dodane przez Z Castoramy, w dniu - 02-07-2016 11:18
Klienci NADUŻYWAJĄ zwrotu towaru zwłaszcza w Polsce,kupują np. wiertarkę za 100 zl remontuje cale mieszkanie lub dom Dobiją Ją i po miesiącu zwracają -mówiąc CO WY ŻEŚCIE MI SPRZEDALI !!!
16. Dodane przez Liki76, w dniu - 02-07-2016 12:49
Pewnie głosował na pisiory
17. Dodane przez co sklep, to obyczaj, w dniu - 02-07-2016 13:02
kupując na odległość, np. w sklepie internetowym, można oddać towar w ciągu 14 dni, nie podając przyczyny zwrotu, więc gdyby ten pan kupił ten kabel w ten sposób, mógłby go oddać, a tak nie może ...w mojej ocenie, sklep powinien przyjąć ten kabel, chociaż ze zwykłej życzliwości, co do zasady kable się nie zużywają. Tłumaczenie, że opakowanie od kabla jest uszkodzone, nie przemawia do mnie.
18. Dodane przez Haha do 17, w dniu - 02-07-2016 13:51
A potem bez opakowania nikt tego nie kupi. Nawet w necie zwrot jest pod warunkiem że opakowanie jest nienaruszone a przedmiot nie był używany. Chyba ze w zakresie tzw.zwyklegozarzadu czyli np.przymierzenie butów.
19. Dodane przez Pytanie, w dniu - 02-07-2016 15:02
Do "co sklep, to obyczaj" 
Mam jedno pytanie - Czy Pan/Pani kupiłby/kupiłaby towar bez opakowania albo z uszkodzonym opakowaniem?
20. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 02-07-2016 17:38
Do 13. A wiesz takie rzeczy zautosji,czy z telewizji.Bo w normalnym świecie masz prawo do zwrotu rzeczy,którą kupiłeś przez pomyłkę lub po kupieniu przestała ci się podobać.To jest norma w każdym demokratycznym kraju. Jeżeli uważasz że nie,to pdaj mi taki kraj gdzie to nie obowiązuje!!!
21. Dodane przez Wheeler, w dniu - 02-07-2016 18:12
Do 20 - po pierwsze nie wiem co to jest "zautosja". Po drugie życzę Ci żebyś wydał dużą kasę i kupił swojej żonie lekko przepoconą sukienkę, która jakiejś pani "przestała się podobać".
22. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 02-07-2016 19:21
Do 21.Przepraszam mój błąd, z"autopsji".Ja chcę powiedzieć że w Kraju na zachód od Polski obowiązują takie zasady.I dlatego sklepy mają marżę żeby te koszty ponosić!!!To nie są moje zasady,tam po proprostu tak jest!!!Kupowałem, oddawałem więc wiem z "autopsji".
23. Dodane przez Zet, w dniu - 02-07-2016 19:43
Ale Polska to nie jest demokracja. TO jest wolska janusza cwaniaka, któremu dasz palec zje rękę. W Casto można wszystko oddać do nieużywane, a widziałem gościa który wciskał używany odkurzacz budowlany, bo niby nie taki kupił. I co potem sklep ma z takim odkurzaczem zrobić?
24. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 02-07-2016 20:26
Ale chyba nie uważasz że człowiek, który kupił przedłużacz, jest oszustem?
25. Dodane przez miszczu, w dniu - 02-07-2016 21:15
Towar zakupiony na odległość nie musi być zwrócony w oryginalnym opakowaniu. Inaczej, uszkodzenie opakowania nie wyklucza zwrotu towaru.
26. Dodane przez Górnik 80, w dniu - 03-07-2016 07:19
Nie chciał bym kupując nowy towar ze sklepu otwierając opakowanie w domu stwierdzić ze był przez kogoś używany z rysami i zabrudzeniami od palców.
27. Dodane przez DGL, w dniu - 03-07-2016 07:20
Józek - naciągacz.
28. Dodane przez Zet, w dniu - 03-07-2016 08:01
Oszustem nie jest. Ale skoro sklep powiedział, że nie przyjmie, a nie zna praw konsumenta, to po powrocie niech poczyta w necie swoje prawa, a nie leci do gazety.
reklama
29. Dodane przez On, w dniu - 03-07-2016 09:55
Prawnie nie, ale jeśli zwróciłeś bez oryginalnego opakowania a w czasie transportu zostanie uszkodzone to strzeliłeś sobie w kolano bo mają wtedy prawo odmówić za źle zabezpieczony towar.
30. Dodane przez Centrino, w dniu - 04-07-2016 13:59
Do 21. Sklepy po to mają marżę aby zarobić na sprzedawaniu a nie żeby finansować głupotę swoich klientów.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama