Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Lubin arrow Solidarność chce zakazu handlu w niedziele i święta

Tysiące podpisów pod obywatelskim projektem ustawy

Solidarność chce zakazu handlu w niedziele i święta

02.09.2016. Radio Elka, Tomek Jóźwiak


(Fot. Tomasz Jóźwiak)
Do marszałka Sejmu trafił dziś obywatelski projekt ustawy ograniczającej prowadzenie handlu w niedziele i święta. Zakaz pracy w niedzielę miałby obowiązywać większość placówek handlowych, zwłaszcza duże sieci marketów. Przepisy objęłyby także m.in. franczyzobiorców i przedsiębiorców prowadzących działalność w oparciu o "umowę agencji". Nad propozycjami pochylą się teraz posłowie. Przeciwko wprowadzaniu zakazu na ogół jest większość parlamentarnej opozycji.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
O ograniczeniu lub całkowitym zniesieniu obowiązku świadczenia pracy w niedziele i święta od lata domaga się NSZZ Solidarność, którego w tej ideii wspierają rozmaite organizacje społeczne, katolickie i pracownicze. Solidarność uważa, że niedziela jest dniem uświęconym Bogu, wolnym od pracy i pracodawca nie może wymagać ani zmuszać pracownika do świadczenia. Związek od razu zastrzega, że chodzi tylko i wyłącznie o pracę w handlu i usługach.

O wolnej niedzieli mówił Bogdan Orłowski, przewodniczący
Solidarności w Zagłębiu Miedziowym podczas swojego przemówienia na uroczystościach Zbrodni Lubińskiej. - Mamy nadzieję, że polski parlament, rząd i podpis prezydenta Andrzeja Dudy spowoduje, że już w 2017 roku, zmuszani do pracy szczególnie w sklepach wielkopowierzchniowych, w końcu będą ze swoimi rodzinami, a nie na punktach kasowych czy w magazynach wystawiać towar. Niedziela jest rzeczą świętą, sprawą bożą i dla rodziny, a nie wzbogacania się, komercjalizamu i zwiększania zysków. Mąż i żona, ojciec i matka powinni być tego dnia ze sobą, a nie w sklepie. Kłamstwem i obłudą jest, że dzięki pracy w niedziele i święta więcej zarabiają. Nie dostają za to ani grosza, bo pracodawca daje im wolny dzień w tygodniu - mówił Bogdan Orłowski, przewodniczący zarządu regionu NSZZ Solidarność Zagłębie Miedziowe.

W całym kraju pod obywatelskim projektem podpisało sięponad 350 tysięcy ludzi. Według założeń, zakaz prowadzenia handlu w niedziele obejmowałby większości placówek handlowych, a już na pewno sklepy wielkopowierzchniowe, także hurtownie, składy materiałów budowlanych oraz stoiska i stragany. Nowe przepisy dotyczyłyby również franczyzę i przedsiębiorców prowadzących handel obwoźny i obnośny. W wigilię Bożego Narodzenia (jeśli przypada w niedzielę) oraz w Wielką Sobotę handel prowadzony byłby do godz. 14.

Są jednak wyjątki, bo w projekcie dopuszcza się możliwość sprzedaży np. w dwie kolejne niedziele poprzedzające święta Bożego Narodzenia i w ostatnią niedzielę przed Wielkanocą. Przepisy nie dotyczyłyby stacji benzynowych, aptek, piekarni. Platforma Obywatelska i Nowoczesna zapowiedziały już, że będą przeciwko wprowadzeniu takich zmian. Posłowie Kukiz'15 chcą wiedzieć, czy skutkiem zakazu pracy w niedziele nie będzie utrata miejsc.

Zwolennicy zmian przekonują, że w 9 z 28 państw Unii Europejskiej obowiązują znaczne ograniczenia pracy w niedziele i święta, a niemal całkowity zakaz wprowadzono w Niemczech i Austrii.
 
Komentarze (65)
1. Dodane przez ja, w dniu - 02-09-2016 14:38
A w kościele na Koperniku co niedzielę w każdą msze jest otwarty sklepik z dewocjonaliami . Czy zakaz będzie również obowiązywał w kościołach.
2. Dodane przez hmm, w dniu - 02-09-2016 14:40
no to teraz poczekajmy jak wszystko spadnie. sklepy zwolnia 30 % pracownikow. obroty skleow pojda z 30 % w dol. przyt ym firmy sprzatajace, transport, mniejsza ilosc zakupu paliwa gdzie jest pobierany podatek i tym wypadkiem spadnie dochod budzetu. oni chca byc swietsi od swietych, nie widza ze zyjemy w innych czasach.
3. Dodane przez j23, w dniu - 02-09-2016 14:41
Teraz trzeba będzie zaopatrywać się w wódę w sobotę, a nie w niedzielę po sumie.
4. Dodane przez j23, w dniu - 02-09-2016 14:43
A dlaczego zakaz pracy w niedzielę ma dotyczyć tylko handlu ? Czy w innych dziedzinach (np. w kopalniach miedzi) nie ma Boga ???
5. Dodane przez haha, w dniu - 02-09-2016 14:45
powiedzcie mi, powiedzzcie drodzy zwiazkowcy, czy w zwiazku z tym spadnie np kupna diesla dla ciezarowek?, ktore dowoza towar, oraz kierowcy straca prace, oraz inne firmy powiazane z calym tym obrotem sobotno niedzielnym. ile podatku jest w paliwie ktore Panstwo bierze? tego podatku Panswo nie dostanie. prosty rachunek ekonomiczny. za tym zakazame kto bedzie? gornicy, hutnicy, babcie, dziadki, to nawet pracownicy tych marketow wiedza ze najwiekszy obrot jest na weekend, zobaczcie galerie w Lubinie, gdzie rodziny przyjezdzaja by zrobic zakupy, zjesc cos. Powiedzcie mi Co Panstwo da w zamian? nie ma sciezek rowerowych, ludzie beda siedziec w domu i dzieci beda gray w gry przy komputerze. co za Panstwo.
6. Dodane przez Katastrofa, w dniu - 02-09-2016 14:57
Następnym krokiem bedzie obowiązkowa niedzielna wizyta w kościele i zamiast na zakupy placenie na tace. Oczywiście bez podatku.
7. Dodane przez Tomek7710, w dniu - 02-09-2016 15:04
Tylko w sklepach w niedzielę największy ruch jest jak katolicy wychodzą z kościoła a mają największe pretensje. źałosne.
8. Dodane przez Z Niemiec, w dniu - 02-09-2016 15:08
I bardzo dobrze. W BERLINIE W NIEDZIELE SĄ CZYNNE STACJE BENZYNOWE I LIDL NA DWORCU GŁÓWNYM- I WSZYSCY ŻYJĄ !!!
reklama
9. Dodane przez Karolina, w dniu - 02-09-2016 15:17
I tak wszystkie zyski z HIPERMARKETÓW w Polsce idą za granice.
10. Dodane przez ???, w dniu - 02-09-2016 15:19
Bardzo dobry pomysł, a ci nieliczni co tak są oburzeni i bełkoczą od rzeczy to niech się zgłoszą do pracy w markecie w niedzielę, zamiast odpoczywać nad wodą itp !!!
11. Dodane przez rudy, w dniu - 02-09-2016 15:21
A czy zastanowił sie ktoś kiedyś jaki wybór ma Pani na kasie, Ona terz chce mieć wolne, a niedziela powinna być dla rodziny. W tygodniu miej czasu tracisz na zakupy bo miej kolejek. Na zachodzie tak jest i jakoś żyją lepiej od nas.
12. Dodane przez Ekolog, w dniu - 02-09-2016 15:23
Będę wdzięczny PiS-owi i Solidarności jeśli wprowadza prawnie SKUP OPAKOWAŃ SZKLANYCH I PLASTIKOWYCH w automatach tak jak w Niemczech. Miliony butelek po piwie Per.....a wala się i nikt tego nie skupuje.
13. Dodane przez WANDA, w dniu - 02-09-2016 15:23
JA JESTEM PRZECIWNA HANLDU W NIEDZIELE.... NA SPACER MOGE POJSC DO PARKU A NIE DO SKLEPU... KOBIETY PRACUJACE W SKLEPACH CHCA SPEDZIC NIEDZIELE Z RODZINA
14. Dodane przez StyroPan, w dniu - 02-09-2016 15:25
Styropianowi Rycerze herbu Okrągły Stół pozdrawiają roboli, emigrantów i emerytów z 800zł emerytury.
15. Dodane przez ALICJA, w dniu - 02-09-2016 15:32
GLOPIE GADANIE ZE RODZINY NIE BEDA MNIALY CO Z SOBA ZROBIC JEST TYLE ZECZY CIEKAWYCH DO OBEJRZENIA CZY ZROBIENIA WSPOLNIE A NIE LARZENIE PO SKLEPIE TRZEBA TYLKO TROCHE WYOBRAZNI A NIE OBRZERAC SIE SUCHYMI BULKAMI I ZAGRYZAC KIELBASA TO MA BYC WSPOLNY OBIAD SORY ALE JA MAM INNA DEFINICJE WSPOLNY OBIAD I TROSKA O DZIECI
16. Dodane przez jula, w dniu - 02-09-2016 15:35
Ha,ha ja pracuję w szpitalu-przecież to też usługi-będę miała wolne w weekendy i święta. Hura, hura.
17. Dodane przez policjantka, w dniu - 02-09-2016 18:09
pytam, a kobiety służące w Policji,wojsku, pracujące w szpitalach, na kolei itd. są gorsze i mają pracować? co za głupie pomysły
18. Dodane przez Edek, w dniu - 02-09-2016 18:44
Moja zona pracuje w Tesco i bardzo się ciesz ze w NIEDZIELE NIE PRACUJE !!! a zajmuje się dziećmi.
19. Dodane przez Adaś, w dniu - 02-09-2016 19:26
Alicjo niby. Weź słownik to nie boli. Tania prowokacja lub typowe hejtowanie.
20. Dodane przez Adaś, w dniu - 02-09-2016 19:27
Acha, jeszcze ten "capslock" doinformuj się proszę.
21. Dodane przez Adam, w dniu - 02-09-2016 20:14
Prezydent Lech W. wywalczył przecież wolne niedziele i soboty. To jak to jest z Wami walczył o to tak czy nie ? Macie Narodzie te wolne tak czy nie?
22. Dodane przez dgl, w dniu - 02-09-2016 21:00
Zakupy w niedzielę nie są obowiązkowe. Kto chce to może ten czas spędzić jak mu się podoba.
23. Dodane przez solidaruch_53, w dniu - 02-09-2016 21:06
Panie Orłowski wyprowadzić związki zawodowe z zakładów pracy tak jak w Niemczech i Francji.'Zatęchły styropian' na bruk.
24. Dodane przez Górnik 80, w dniu - 02-09-2016 21:43
Do kom.23 Co się ukrawasz anonimowo !!! Ujawnij nazwisko.Gdyby nie ten styropian miał byś nagie haki i ocet na pólkach.
25. Dodane przez Maro133, w dniu - 02-09-2016 22:31
Do kom.??? Pewnie jak odpoczywa Pan/Pani nad wodą w niedzielę to z pewnością korzysta Pan /Pani z gastronomii. Jest piwko, jest szaszłyczek, gofry itp itd. I ciekawi mnie czy nie staje to jedzenie Panu/Pani w gardle? Przecież ta dziewczyna co to serwuje pewnie też chciałaby spędzić niedzielę z rodziną.Ale o tym to na pewno Pan /Pani już nie myśli. To proszę sobie wyobrazić że jej już tam nie ma że gastronomia zamknięta i co wtedy? Pewnie byłby głośny lament, że to skandal. A czym różni się ta dziewczyna od kobiety pracującej w biedronce? A Pani Wandzie chciałbym przypomnieć, że nikt tej biednej kobiety do pracy w handlu nie zmuszał, sama wybrała świadomie więc do kogo te pretensje?
26. Dodane przez Solidaruch_63, w dniu - 03-09-2016 00:08
@24 Górnik 80 to nazwisko?! a co do dziewczyny to niech sama powie czy woli mieć parę groszy więcej choć zarobione w niedzielę.Wolałbym aby solidaruchy siedzieli cicho bo oni za kasą w Tesco czy Biedronce nie siedzą!
27. Dodane przez Snajpwe_63, w dniu - 03-09-2016 06:54
temu zakład z 50 pracownikami. Jak panowie sądzą, ilu było tam związkowców na etacie? 
Dwóch?  
- Pięciu. Od razu zażądali miejsc w radzie nadzorczej. Oczywiście za dodatkowe wynagrodzenie. Powiedziałem: w porządku. Następnego dnia zorganizowałem zebranie z załogą. Wyszedłem na środek, powiedziałem, jakie są wyniki firmy, a jakie oczekiwania związkowców. I zrobiłem głosowanie: czy się zgadzają, aby wypłacać dodatkowe wynagrodzenie dla związkowców za zasiadanie w radzie nadzorczej. 
 
I?  
- Nikt się nie zgodził. Nikt nie mógł mi zarzucić, że odrzuciłem żądania związkowców. To pracownicy je odrzucili." 
Fragment wywiadu GW z Ryszardem Florkiem od 'okien'!!Prawda?
28. Dodane przez Karolina, w dniu - 03-09-2016 06:56
Handel w Niedziele powinien być OGRANICZONY !!! Tak jak u naszych sąsiadów za Odry.
29. Dodane przez Wedopiu, w dniu - 03-09-2016 07:22
Do kom 10 : Pracuje w O/ZWR Kghm. Tam jest system pracy który każe mi pracować w niedziele. Więc przestań bajki opowiadać o wypoczynku nad wodą. Tak ma wiele ludzi nie pracujących w marketach. Ale związkowcy nie chcą nam pomóc.
30. Dodane przez re, w dniu - 03-09-2016 09:18
Nie mogę być wszędzie!!! J2,13-23 
JHS
reklama
31. Dodane przez luyztanka, w dniu - 03-09-2016 10:35
Czy taka Pani Karolina mówiąc , e wszystkie zyski z hipermarketów idą za granicę jest po ekonomii czy "jeździe konnej w terenie" a przepraszam kto pracuje w tych hipermarketach nawet jak jest tam zatrudniona np. Ukrainka to płacony przez nią podatek dochodowy idzie na wzrost polskiego PKB, a częściowo po rocznym rozliczeniu zaliczki PIT wraca do miasta w którym dany pracownik żyje. Podatek VAT jako podatek pośredni znacząco zasila budżet państwa naszego a nie obcego. Zarobione pieniądze jakie by one nie były wydawane są na zakupy w Polsce co rozwija gospodarkę poprzez popyt i oczywiście podaż na rynku dóbr konsumpcyjnych . No zawsze można pójść zarobić do pieczarkarni lub zrywać jagody i sprzedawać je przy drodze Pani Karolino ta praca też nie hańbi a cały zysk zostaje w słoiku
32. Dodane przez niemiec, w dniu - 03-09-2016 10:58
Zakaz to zakaz a tak się szykuje coś podobnego jak niezdrowy podatek od niektórych kopalin, tak teraz będzie zakaz dla niektórych sklepów, bo jak pisaliście inne rzeczy można robić w niedziele jak iść do sklepów ale te inne to kino, kręgielnia, pływanie statkiem po odrze, zwiedzanie muzeum, lody, dancingi, wycieczki, ale tam też pracuja ludzie, czy oznacza że oni są gorsi? przecież sprzedawcy z sklepie którzy robią w niedzielę to mają inne dni wolne w zamiana, praca nie jest 7 dni na tydzień!!!!! rozumu życzę
33. Dodane przez RR, w dniu - 03-09-2016 12:22
Zakazać też pracy w kopalni i hucie skończy się płaca świąteczna
34. Dodane przez Mama Szymusia, w dniu - 03-09-2016 13:12
Do kom.32 NIE PODSZYWAJ SIĘ ZA NIEMCA - W NIEMCZECH W NIEDZIELE Są SKLEPY ZAMKNIĘTE !! Rozumu życzę.
35. Dodane przez Górnik 80, w dniu - 03-09-2016 13:16
Do kom.29 Ty tam pracujesz na ZWR-ach i w pracy się wyśpisz na szatni i powietrzem manipulujesz na flotacji. Ciesz się ze Andrzej K. odszedł bo byś już przestał sobie planować chorobowe na długie weekendy.
36. Dodane przez zakaz pracy w KGHM i na hucie, w dniu - 03-09-2016 13:17
to prosze tez o zakaz pracy bysmy w niedziele nietylko odpoczywali ale tez przynajmiej wachali normalne powietrze, od razu zakaz poprosze na poruszanie sie autami bo po co i gdzie Ci ludzie chca jechac, poszli do kosciola i dac na tace- zreszta kosciol tez powinien byc zamkniety bo prowadzi dzialalnosc i czerpie zyski z tacy i to nie male.
37. Dodane przez Jacek, w dniu - 03-09-2016 13:25
"Niedziela dla rodziny" jaja jakieś...15 sierpnia 2016r Święto Maryjne,dzień wolny od pracy a w ZG"Polkowice Sieroszowice" wszystkie zmiany pracują.Solidarność nie protestuje....
38. Dodane przez Glogowianka, w dniu - 03-09-2016 14:38
Nie rozumiem, ja mam weekendy wolne, bo pracuje od pon. do piatku, a ktos pracujacy w niedziele musi miec wolne w tygodniu, bo nie moze pracowac non stop przez 7 dni, prawda?
39. Dodane przez Górnik 80, w dniu - 03-09-2016 14:40
Do kom.37 Nie podoba Ci się ze pracujesz w KGHM-ie,TO SIĘ ZWOLNIJ !!! nie będziesz pracował w niedziele.
40. Dodane przez Jolka., w dniu - 03-09-2016 14:46
Najlepiej niech Rzad wszystko da za darmo:  
leki, kolejna kasę dla emerytow w marcu, 500+ na dzieci, mieszkania 500+, dzialki 500+, a ciekawe kto na to bedzie robił?
41. Dodane przez do Wandy vel Alicji, w dniu - 03-09-2016 14:59
Jestem przeciwny temu byś była jak proszek do prania. Dwa w jednym do wszystkiego jak papier toaletowy do zawijania kanapek. 
Weź przykład z karoliny, nie napisała donosu a nadal bredzi.
42. Dodane przez Jacek, w dniu - 03-09-2016 15:23
Do kom. 39 Górnik80 .Przywłaszczasz nazwę, której nie rozumiesz. Dumny jestem z pracy w KGHM-ie, a niedziele i święta mam wolne.
43. Dodane przez Matka Polka, w dniu - 03-09-2016 15:53
Polska to nie Niemcy czy Holandia, nie stac nas na takie "rozdawnictwo" jak powiedzial Kukiz.  
PIS zrobi wszystko by wygrac nastepne wybory, ale skutki tego beda oplakane.
44. Dodane przez Wedopiu, w dniu - 03-09-2016 16:26
Osoba z komentarza 35 zresztą znana po IP jest żenująca. Nie wnosi nigdy nic do dyskusji i pisze obraźliwe teksty. Prawda Panie ....... Bo się ludzie dowiedzą kim jesteś jak chcesz mieć więcej do powiedzenia. Co do systemów pracy i pracy w niedziele to wszystko to wyzysk. Czy jest płacona świąteczna czy nie. Ale to tylko moje zdanie i z każdym innym mogę polemizować bo na tym polega rzetelna rozmowa. A argumenty typu : zwolnij się, masz szczęście że Andrzej K. nie pracuje itp. to nie argumenty tylko czysty populizm. A i chorobowego nie biorę bo uważam że jak ktoś mi uczciwe płaci to trzeba to szanować. Tak jestem nauczony. A ty wstydu nie masz żeby oskarżać kogoś kogo nie znasz. Wstyd i Hańba ty lewaku.
45. Dodane przez Wojtek, w dniu - 03-09-2016 17:34
Hej Panie i Panowie najlepiej jak niedziele ogólnie niech mają wszyscy policja, wojsko,wyłączyć prąd,ogrzewanie i zrobimy ciemnogród to by odpowiadało KLEROWI!!!!!!!
46. Dodane przez ROY, w dniu - 03-09-2016 19:41
A ja mam życzenie aby było tak jak ma pewna grupa zawodowa: wolne soboty swięta ferie wakacje roczny urlop zdrowotny i wiele innych przywilejów.To jest klawe życie
47. Dodane przez JohnnTherry, w dniu - 03-09-2016 20:29
Do Górnik80 : Jak możesz oskarżać pracowników ZWR o chorobowe w święta ? Z tego co mi wiadomo to oni tam pracują nawet właśnie w święta Bożego Narodzenia i Wielkanocy choć to żadna policja czy szpital. To skąd się tam biorą jak wszyscy są na L4 ? Podaj swoje imię i nazwisko. Nie podasz bo jesteś tchórzem i osobą o niskim poczuciu wartości. Nie pozdrawiam.
48. Dodane przez animals, w dniu - 03-09-2016 21:59
Kurski Jacek mial racje: ciemny lud kupi kazde gowno.Aby opakowanie bylo cacy.Bo my,Polacy tacy!.
49. Dodane przez pracownica, w dniu - 04-09-2016 05:52
Mam propozycję sklepy mają być otwarte to niech urzędy też.Mogą być czynne w sobotę i niedzielę od 9:00 do 20:00 a w tygodniu niech mają dni wolne.Po roku wznowimy temat zobaczymy co wtedy powiedzą.
50. Dodane przez fela, w dniu - 04-09-2016 11:50
Pani na kasie nie pracuje w każdą niedzielę. Pani na kasie straci pracę, bo jak zamkną sklepy w niedzielę, to jest mniej godzin tygodniowo, więc mniejsza liczba Pań może je przepracować. Rozumiem, że będzie to też obowiązywać w Kościołach, sklepikach przy kościele i w sklepikach przy cmentarzach?!
51. Dodane przez fela, w dniu - 04-09-2016 11:52
Zapomniałam dopisać. jak dla mnie zamknijcie sklepy w niedzielę. Zakupy mogę zrobić w sobotę. Nie w moim zakładzie pracy zaczną się zwolnienia:)
52. Dodane przez Pracownica, w dniu - 05-09-2016 10:22
Jak pozwalniają ludzi to mniej kas bedzie czynnych i dłuższe kolejki di nich.
53. Dodane przez Grzegorz Zieliński, w dniu - 05-09-2016 10:28
Pan z owłosieniem pod nosem ma w duszy spowolnienie gospodarcze, mniejsze wpływy do budżetu i zwolnienia. Jego solidarne tzn. solidne wynagrodzenie nie ucierpi, więc sieje bezkarnie propagandę. Można zachęcać do robienia zakupów w sobotą, a nie zakazywać, dość tego marszu w PRL! Można ustawodawczo zapewnić wszystkim pracującym w niedzielę większe stawki analogicznie do przemysłu miedziowego. Swoją drogą dlaczego nie zażąda zakazu robienia "świątecznych" w KGHM, szybko by wyjechał na taczce.
54. Dodane przez vvv, w dniu - 05-09-2016 16:51
A może ktoś zapyta samych zainteresowanych co myślą o pracy w sobotę i niedzielę? A może dać narodowi wolny wybór? A może dać tym ciężko pracującym ludziom godziwe wynagrodzenie za pracę na zmiany, czy w soboty i niedziele?
55. Dodane przez sami zainteresowani, w dniu - 05-09-2016 18:41
Nie chcemy pracować w niedzielę! 
Chcemy pracować nadal wszyscy! 
Chcemy zarabiać więcej! 
Chcemy zadowolenia naszych szefów! 
Czy chcemy czegoś nie realnego?
56. Dodane przez maro133, w dniu - 05-09-2016 19:35
Do komentarza nr 55. Ktoś tutaj chyba stracił kontakt z rzeczywistością. Odpowiedz mi proszę na kilka pytań. Czy jak starałeś bądź starałaś się o prace w handlu to nie zdawałeś/aś sobie sprawy, że trzeba będzie pracować w niedzielę? Czy pracujesz w każdą niedzielę? Czy za pracującą niedzielę odbierasz wolny dzień w tygodniu? I wreszcie, czy jeśli masz wolną niedzielę to nie robisz zakupów, nie jeździsz do galerii, nie chodzisz do kina czy restauracji? I czy uważasz, że dzielenie ludzi na lepszych i gorszych jest właściwe? Bo przecież kiedy ty sobie wywalczysz wolną niedzielę to Pani z cukierni zostawi rodzinę w domu żeby Tobie zaserwować kawkę. Bardzo proszę o odpowiedź.
57. Dodane przez No, no, w dniu - 06-09-2016 08:11
Ale ruszyłem mrowisko! maro133, nie załapałeś ironii? 
Pogódź te żądania a sam napiszę petycję do Komisji Noblowskiej bys dostał nagrodę! 
Więcej luzu bo branie wszystkiego na serio to tak jakbyś brał poważnie gości ze skrzynek w Hyde Parku. 
Pozdrawiam.
58. Dodane przez praciwnica, w dniu - 06-09-2016 12:10
Do kom.56 weź sobie w tygodniu dzień wolny i zaproś rodzinę na grilla np. na 12:00.Kto przyjdzie? NIKT.Bo jedni są w pracy a drudzy w szkole.A do kawiarni nie muszę wtedy iść bo mogę spotkać się z rodziną bo mają niedzielę wolną.
59. Dodane przez la, w dniu - 06-09-2016 14:42
Kto komu zabrania spotykać się z rodziną? Sklepy niemają NIC do tego.Do kościoła też nie chodzimy gromadnie.Gdyby rodzinka miała pieniądze,to by pojechała w czasie wolnym do SPA ha ha ha.Inne czasy smutasy,inne i juz!
reklama
60. Dodane przez Maro133, w dniu - 06-09-2016 18:02
Do kom. 58. Czy Panią ktoś zmusza do pracy w handlu? Czy przyjmując się do pracy nie wiedziała Pani o tym, że trzeba będzie pracować w niedzielę? Wszystkie niedziele w miesiącu Pani pracuje? Niech Pani pomyśli przez chwilę o tym co będzie jeśli z wolnej niedzieli zrobi się dla Pani wolny cały tydzień. Będzie miała Pani mnóstwo czasu na grilla, o ile będzie co na niego wrzucić.
61. Dodane przez xxx, w dniu - 07-09-2016 10:18
Do kom60 masz racje.Nas jeszcze nie stac na wolne niedziele.Holandia czy Niemcy oni moga sobie na to pozwolic.To sa bogate panstwa z duza i mocna gospodarka.I tam ludzie inaczej zarabiaja.Moim zdaniem to przez caly tydzien nie musicie pracowc.A kasa z nieba poleci.A solidarnosc niech sie wezmie za to co jest na pierwszym planie zarobki zwyklych robotnikow,a nie pijane stucznie bija.
62. Dodane przez Ewela, w dniu - 08-09-2016 10:30
Moim zdaniem sklepy powinny być zamknięte w niedziele. Pracuje na kasie i mam tylko jedną niedziele wolną. Zamiast spędzić z rodziną musze siedzieć i pracować do godziny 22. Kto nie pracuje w niedziele do od 14 do 22 to nie wie jak to jest przerabane
63. Dodane przez Moim zdaniem Ewelo..., w dniu - 08-09-2016 12:07
...sklepy powinny być otwarte cały tydzień. Sam też nie mam wszystkich niedziel wolnych ale wybierając sobie pracę zdawałem sobie z tego sprawę. Masz wolną niedzielę do 14. Mnie się zdarza nie mieć całej wolnej niedzieli nawet pięć, sześć razy z rzędu. Mam za to często nawet trzy dni pod rząd wolne w tygodniu. Coś za coś.
reklama
64. Dodane przez bia, w dniu - 08-09-2016 13:13
Do pani nr 62.Zmienić pracę proponuję i nie stękać!
65. Dodane przez bab, w dniu - 08-09-2016 13:17
Zamknąć restauracje w niedzielę niech kobity gotują obiadki w domu,wszak niedziela jest dla rodziny.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama