Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
24
Kwietnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Głogów arrow Pociąg widmo jechał w stronę Głogowa

Policja zabezpieczała wszystkie przejazdy

Pociąg widmo jechał w stronę Głogowa

22.12.2017. Radio Elka, Iwona Konecka

Pociąg widmo zmierzał w kierunku Głogowa. Maszyna wyjechała z Zielonej Góry bez obsługi. Co więcej, nie była oświetlona. Do zdarzenia doszło wczoraj wieczorem. Policja zabezpieczała przejazdy kolejowe i dworce. Tak było również w powiecie głogowskim.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Po otrzymaniu informacji, że może pojawić się taka sytuacja na terenie powiatu głogowskiego, ponieważ ta linia ma dalszy bieg na naszym terenie,
policjanci zabezpieczali wszystkie przejazdy kolejowe. Zarówno te niestrzeżone, jak i te strzeżone, aby nie doszło do niebezpiecznej sytuacji. Byliśmy przygotowani, że ta lokomotywa może dotrzeć do Głogowa, ale na szczęście zakończyło się to w sąsiednim powiecie, ten pojazd został zatrzymany
- mówi Bogdan Kaleta z głogowskiej komendy. Pociąg udało się zatrzymać dopiero po 15 km, tuż przed Nową Solą. Maszyna wcześniej zderzyła się z koparką, wstawiona ponownie na tory, ruszyła bez maszynisty w kierunku Głogowa. Przyczyny samoistnego ruszenia pociągu bada specjalna komisja.
 
Komentarze (16)
1. Dodane przez jh, w dniu - 22-12-2017 15:04
Dlaczego nie zadziałał system SHP i dlaczego koparka pracowała tak blisko czynnego toru.Za to powinien ktoś beknąć. 
Urządzenia SHP, czyli samoczynnego hamowania pociągów mają na zadanie poprawę bezpieczeństwa ruchu pociągów. Powodują one automatyczne hamowanie pociągów w przypadku gdyby np. maszynista zasnął a pociąg zbliża się do semafora. Istota SHP polega na tym, ze w drodze hamowania pociągu plus 200 m, zabudowany jest elektromagnes SHP ( rezonator), natomiast na lokomotywie znajduje się cały zespół urządzeń współpracujących z tym rezonatorem - między innymi czujnik umieszczony z prawego boku lokomotywy. W momencie, gdy czujnik lokomotywy znajdzie się nad rezonatorem - w lokomotywie odzywa się sygnał dźwiękowy i zapala się lampka kontrolna. Maszynista ma 5 sekund czasu na naciśnięcie przycisku czuwania. Gdy go naciśnie to urządzenia wracają do stanu zasadniczego. Natomiast, gdy brak reakcji maszynisty, uruchamia się zespół hamowania pociągu. W tym czasie naciśnięcie przycisku już nic nie daje - pociąg i tak rozpocznie hamowanie. Gdy szybkość pociągu spadnie poniżej 10 km/godz. to naciśnięcie przycisku czuwania odblokuje hamulec i pociąg może jechać dalej. Nie naciśnięcie przycisku spowoduje całkowite zatrzymanie pociągu.  
Biorąc pod uwagę fakt, że obecnie na lokomotywie jest jednoosobowa obsługa, to urządzenie to jest bardzo ważne. Niestety - obecnie elektromagnesów na szlakach jest bardzo mało ( ok. 10% tego, co być powinno). Jest to spowodowane licznymi kradzieżami. Zabudowany elektromagnes po kilku dniach znika. Koszt elektromagnesu jest bardzo wysoki ( ponad 2000 zł) natomiast złodziej otrzymuje na skupie złomu kilka groszy. Tym bardziej, że obecnie obudowy wykonane są z plastiku a nie z aluminium
2. Dodane przez Mario, w dniu - 22-12-2017 16:36
Bardzo ładny wykład,napisze w skrócie żeby zadziałał SHP lokomotywa musi mieć powietrze w przewodzie głównym wtedy po zadzialaniu SHP powietrze jest wtlaczane do cylindrów hamulcowych które poprzez dociskanie klocków do obręczy hamuje lokomotywa.Czyli musi być POWIETRZE w układzie hamulcowym.Lokomotywa wkolejana musi być wyluzowana żeby swobodnie po cm pomału ja wstawić na tory.Po wkolejeniu nikt nie zabezpieczył raczej lokomotywy poprzez plozy hamulcowe.Tak więc żeby się wymadrzac trzeba też troszkę wiedzy.Pozdrawiam jh
3. Dodane przez Mario, w dniu - 22-12-2017 16:42
Zeby zadziałało SHP lokomotywa musi miec powietrze w przewodzie głównym jak wkolejali loka pewnie wydoili całe powietrze z układu hamulcowego po co te mądrości na temat SHP
4. Dodane przez aaaa, w dniu - 22-12-2017 16:43
Ona się po prostu stoczyła ze wzniesienia. Poza tym koparka uszkodziła hamulce i nie miała czym hamować.
5. Dodane przez Józef, w dniu - 22-12-2017 17:04
Właśnie... też tak mówiłem żonie.
6. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 22-12-2017 17:08
Dobra, wiem że CP działa od pewnej prędkości ( chyba ok. 10% prędkości konstrukcyjnej dla danej lokomotywy) a jak jest z SHP?
7. Dodane przez jacob, w dniu - 22-12-2017 17:14
do 1 bo pociąg nie ruszył pod wpływem silników tylko z tego co wiadomo zaczął się staczać. Był całkowicie wyłączony i tylko siłą grawitacji nabrał prędkości. Więc działanie SHP nie wchodziło w grę bo po prostu całośc była wyłączona, a skład stoczył się jak auto na luzie.
8. Dodane przez Marek, w dniu - 22-12-2017 17:19
Komisja Antonego porówna uszkodzenia i zbada czy w Smoleńsku zamachowcy nie postawili koparki.
9. Dodane przez , w dniu - 22-12-2017 17:22
A jak ma działać SHP skoro po postawieniu loka patyki ma opuszczone? Po drugie: po postawieniu zawsze powinno "zakołować" hamulcem ręcznym,a tutaj tego nie zrobiono. Więc najprawdopodobniej lok sobie sam "pojechał"... Staczając się z pochyłego szlaku.  
 
Tak naprawdę mało informacji mamy co do stanu lokomotywy po postawieniu na tory. Czy miała patyki podniesione, czy był ktoś w kabinie, co z nastawnikiem kierunkowym, itp. itd.
10. Dodane przez Mario, w dniu - 22-12-2017 17:40
Tylko że ta lokomotywa była w stanie wygaszonym więc jak miało zadziałać SHP?
reklama
11. Dodane przez Mario, w dniu - 22-12-2017 18:08
Nie zadziałało SHP ponieważ lokomotywa stoczyła się w stanie wygaszonym.
12. Dodane przez laik, w dniu - 22-12-2017 18:27
kom 1-to z jakiejs ksiazki? a jak lokomotywa jest ciemna,zimna i do domu daleko...to,to urzadzonko tez dziala? bo chyba na 15 km cos by bylo sprawne...
13. Dodane przez centurion, w dniu - 22-12-2017 18:30
SHP nie zadziałał bo lokomotywa była ,, wyluzowana ,, i podczas wstawiania na tory po wykolejeniu nie została zabezpieczona przed zbiegnięciem z górki i tak powolutku a później coraz szybciej sobie dojechała pod NOWĄ SÓL.
14. Dodane przez x, w dniu - 23-12-2017 01:22
brawo dla policji ktora nieoznakowanym hyundayem jechala na sygnalach na W. Polskiego ! Kierowca dobry dzik !
15. Dodane przez Jarek, w dniu - 23-12-2017 13:21
Ja powiem po raz 150 bo wcześniej nikt tego nie napisał. Lokomotywa była z.ebana i nikt jej nie zabezpieczył. Finał był taki że się stoczyła z górki. Nie było powietrza i takie tam. Masło jest z masła zrobione.
reklama
16. Dodane przez mleczarz, w dniu - 23-12-2017 16:52
Maso robi się ze śmietany Jarku a głupoty każdemu przychodzą same do głowy.  
Poczytaj sobie post centuriona. 
Mam jednak inną uwagę. 
Tak rzeczniczka Policji z Gorzowa Wlkp. jak i przedstawicielka PKP opowiadali jakieś bzdury tak jak Błaszczak o wydarzeniach przy bankomacie pod Wrocławiem czy Kownacki i katapultującym się pilocie Miga-29. 
Czy to PiSiorstwo nauczy się mówić prawdę?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama