Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Inne arrow Cześć i chwała bohaterom

Głogowskie Obchody Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych

Cześć i chwała bohaterom

04.03.2018. Radio Elka, Leszek Wspaniały

(fot. Leszek Wspaniały)
Głogowianie i osoby przyjezdne, dzieci i dorośli, grupy rekonstrukcyjne – wszyscy uczestniczyli dziś w marszu, który przeszedł ulicami miasta. Stowarzyszenie Patriotyczny Głogów po raz kolejny zaprosiło mieszkańców do udziału w obchodach Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

W tym roku zmieniła się trasa marszu. - Chcieliśmy, aby kolejne osiedle przeżywało to jako swoją uroczystość. Dlatego w tym roku Kopernik. Piękna, długa trasa pod jeszcze piękniejsze miejsce, czyli Aleję Pamięci Żołnierzy Wyklętych w Głogowie. Dziś są z nami oddziały partyzanckie, konne i piesze. Są też gościnnie strzelcy i harcerze. Wszyscy oddajemy cześć żołnierzom podziemia niepodległościowego - powiedział Mariusz Jabłoński ze stowarzyszenia.

Biało-czerwone flagi, szaliki i inny rzeczy mieli dziś ze sobą uczestnicy marszu. Byli wśród nich tacy, którzy maszerowali po raz kolejny, ale byli i debiutanci. - Pierwszy raz biorę udział w takim marszu. Przyjechałem z Oleśnicy do rodziny i przy okazji jesteśmy tu właśnie. W Europie nazywają nas faszystami, a my jesteśmy patriotami i ten patriotyzm na każdym kroku musimy pokazywać. Szczególnie dzisiaj - powiedział Henryk Tuła. - Jestem tutaj, aby uczcić ludzi, którzy walczyli z komunistyczną zarazą. Chcieli wyzwolić Polskę, aby nasz kraj był niepodległy - dodał Piotr Grobelny. - Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych jest bardzo ważnym świętem. Oddajemy hołd naszym patriotom z najwyższej półki. Zostali zamordowani i zakopani w dołach śmierci - zakończył Grzegorz Stanicki.
 
Komentarze (104)
1. Dodane przez Daro540, w dniu - 04-03-2018 19:00
Polskie wojsko, Armia Krajowa, rozkazem Jej sztabu głównego, została rozwiązana 19 stycznia 1945 r. Potem to już tzw. Żołnierze Wyklęci. Dziś dla młodzieży przrażający wzór. Po 1945 LICZNE zabójstwa ludności ukraińskiej, białoruskiej, litewskiej i polskiej. Nie w walce, ale w trakcie likwidacji całych wsi. Akurat komuchów i ubeków zabili mało, bo ci potrafili się bronić. O co walczyli Żołnierze Wyklęci? Liczyli na III wojnę światową, czyli na kolejny kataklizm. Ale przede wszystkim chcieli powstrzymać reformę rolną, czyli proces parcelacji chłopom ogromnych majątków ziemskich, często nadanych zdrajcom z czasów rozbiorowych. Pamiętajmy o niezrozumiałym dziś dla nas fakcie, że chłop polski w Ii RP był zwykłym niewolnikiem do prawie końca 19 wieku. Wolność chłopom dał.... car rosyjski długo po upadku powstania styczniowego. Prawie 300 lat po podobnych procesach w Europie zach. Polscy bogacze zawsze ciągnęli kokosy z kasy państwa i wykorzystywali słabszych Polaków. I o ten stary porządek walczyli ludzie zwani żołnierzami wyklętami. Mam głupie wrażenie, że dziś władza rzuca Polakom 500 plus, a sama ma dla siebie program Koryto 50.000 plus.
2. Dodane przez 3 dan, w dniu - 04-03-2018 19:03
Mam wyrąbane na wyklętych i kibolstwo Chrobrego.
3. Dodane przez Tommy, w dniu - 04-03-2018 19:10
Czciciele morderców, kiedyś będziecie rozliczeni.Przebierancy i kibolstwo dobrze widzieć wasze twarze z bliska, zapamietamy was.
4. Dodane przez VIP, w dniu - 04-03-2018 19:44
Dzięki Bogu!Żeby nie te konie to garstka sympatyków przeklętych zmieściła by się do kombi!Głogów!Tak trzymać!!!
5. Dodane przez Mix, w dniu - 04-03-2018 20:15
I znowu księża w polityce. Tak dalej....Ludzie będą nadal odwracali się od kościoła...Chyba, ze im zależy na parafianach pokroju kiboli ( którzy de facto nie powinni się pojawiać w kościołach - nam wielu i wiem)
6. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 04-03-2018 20:21
Niedługo lodówkę się otworzy i będą ci wyklęcie. Ile można. Oni byli nikim, a traktują ich jak bogów...
7. Dodane przez 555, w dniu - 04-03-2018 20:28
Jak można tak gloryfikować morderców?
8. Dodane przez duszek, w dniu - 04-03-2018 20:34
Jeszcze trochę podobnych działań i Wyklęci zostaną przeklęci.
9. Dodane przez Polka, w dniu - 04-03-2018 20:47
Dziwne to wszystko. Kilka dni temu obleśny transparent w hali, dziś w kościele wielkie parady. Ciekawe ilu z tych ludzi, chodzi do kościoła w niedzielę, tak po prostu bez tej całej wątpliwej, ideologii? Nie mnie oceniać ten teatr, ale dziwię się proboszczom, że wchodzą w te klimaty. Gdzie tu Ewangelia, gdzie Jezus i Jego nauki? Smutne to i co najwyżej śmieszne, szczególnie jak zobaczy się obłęd w oczach co niektórych.
10. Dodane przez Rysiu z Grubasa, w dniu - 04-03-2018 20:52
Wreszcie prawdziwi żołnierze mają sznurek.
reklama
11. Dodane przez rozpacz, w dniu - 04-03-2018 20:58
Zgadzam się z kom nr 2.Dajcie juz sobie spokój z tą farsą,może udajcie się na Górków i tam sie pobawcie w ciszy w strzelankę i w ordery i koniki.Chodziłem na mecze Chrobrego 40 lat ,ale teraz widzę,ze nie warto,czas do pracy,nie blokować miasta.A ten 'budowlaniec' ze zdjęcia nr 7 niech zabierze te swoje graty z ulicy,bo ma i trzy ,a wszystkie może warte 5 tys,żałosne.Aha u niech zmieni spodnie,bo od kilku lat te same ,czarne na pewno śmierdzące........
12. Dodane przez do 11, w dniu - 04-03-2018 21:09
... a ty udaj się do psychiatry - może ci jeszcze POmoże ?!
13. Dodane przez GŁOGOWIANIN, w dniu - 04-03-2018 21:11
Warto porozmawiać z ludźmi (z tamtych lat) którzy przekażą jacy to byli bohaterowie. Ja taką możliwość mam dzięki Bogu i żadni oni żołnierze tylko w większości bandziory. Jezu co w tym kraju się wyprawia?!
14. Dodane przez re 9, w dniu - 04-03-2018 21:11
Z ciebie taka "Polka" jak z koziej ... trąba ?!
15. Dodane przez czvc, w dniu - 04-03-2018 21:14
Widać, że wiele atakujących wpisów są tego samego dyżurnego pajaca totalnego ale pod różnymi imionami ?!
16. Dodane przez xyz, w dniu - 04-03-2018 21:17
garstka pseudo patriotów gloryfikuje morderców i bandytów,co za ciemnota...
17. Dodane przez andrzej, w dniu - 04-03-2018 21:31
do daro540 bardzo dobrze napisane i to jest taka prawda
18. Dodane przez re 1-11, w dniu - 04-03-2018 21:49
Bolszewia w rozpaczy. Boli i ma boleć.
19. Dodane przez Patriotka, w dniu - 04-03-2018 22:14
Oj boli bolszewików pamięć o Wyklętych. My nigdy nie zapomnimy: ani ich zasług, ani waszych zbrodni!
20. Dodane przez Felczer, w dniu - 04-03-2018 22:21
Ach jak bardzo cieszą mnie te "tłumy" głogowian! Te "setki" ba! tysiące osób hołdujące żołnierzy (???) wyklętych ! Dzięki Bogu jednak nie tak łatwo ogłupić ludzi sztuczną ideą promowaną przez pracownika porządkowego basenu i sprzedawcy farb...
21. Dodane przez Kolo, w dniu - 04-03-2018 23:14
Ale komuszki i PO-paprań... Hejtują, oczywiście wasze pikiety są liczniejsze i w słusznej sprawie haha haha
22. Dodane przez Popo, w dniu - 04-03-2018 23:33
Fajne to. Takie przaśne, dożynkowe! Są koniki,jest klecha :) i skwaszone miny tych którym się wydawało że na kłamstwach karierę zrobią.
23. Dodane przez Pola, w dniu - 05-03-2018 01:14
Piękna lekcja historii dla polskiej młodzieży! 
A ANTYPOLACY TRADYCYJNIE KWICZĄ ! 
(...)
24. Dodane przez Misano Pepeć, w dniu - 05-03-2018 02:56
Mój dziadek był żołnierzem KBW i na grasujące bandy urządzał polowania zaraz po wojnie. To on jest bohaterem.
25. Dodane przez do kom 14, w dniu - 05-03-2018 06:10
Twój komentarz świadczy o tym, że mam rację a ty jedyne co potrafisz to ponizać innych. Bardzo do sprawiedliwe i prawe, patriotyczne i chrześcijańskie. Jestem Polką i żebyś zaklinał rzeczywistość tymi swoimi urojeniami, nie zmienisz tego. Może to w tobie płynie jakaś "obca" krew, stąd tyle jadu? Trzymaj się, niech Bóg ci wybaczy błądzenie.
26. Dodane przez /anja, w dniu - 05-03-2018 07:13
Super akcja. Popieram należy pamiętać bo inaczej zaraz na Polsków zrzucą odpowiedzialność za II wojnę.
27. Dodane przez Do Kolo i jemu podobnych, w dniu - 05-03-2018 07:49
Jestem zniesmaczony widokiem konterfektow bandytów i morderców dzieci i kobiet niesionych przez dzieci. Nie tyle bawi mnie takie coś jak Kolo gdy wypisuje androny o komuszkach czy PO-paprańcach. Jakim trzeba być tępym na umyśle by wszędzie widzieć komuchów a samemu wali się na odległość bolszewią i głupotą. Dla takich prawda jest hejtem, złodziejstwo jest dawaniem sobie nagród. 
Patriotko, nie bezcześć pojęcia patrioty bo Polska potrzebuje ludzi mądrych a nie owiec i jagniąt chadzających w stadzie za baranem.
28. Dodane przez do kolo, w dniu - 05-03-2018 08:03
Przecież ty nie masz pojęcia o patriotyzmie,banda pajacujących przebierańców.
29. Dodane przez z oślej ławki, w dniu - 05-03-2018 08:03
Ja to bym proszę państwa zaczął dyskusję od przypomnienia definicji słowa "żołnierz" i nie mieszał dziadkom w główkach.
30. Dodane przez Okoń, w dniu - 05-03-2018 08:21
Brawo organizatorzy i uczestnicy, bo pamięć tym ludziom się należy. Kiedyś komuniści prześladowali żołnierzy którzy nie zgadzali się na wprowadzany bolszewizm, dziś są prześladowani ludzie tacy jak Frasyniuk, lub z Komitetu Obrony Demokracji czy Obywatele RP którzy nie zgadzają się na wprowadzany parabolszewizm zwany pisowskim państwem. Precz z bolszewizm, precz z kaczyzmem!
31. Dodane przez Jurek, w dniu - 05-03-2018 08:23
Jakim trzeba byc idiota zeby z granatem i bronią pod Kościół maszerowac debilizm
32. Dodane przez tadek, w dniu - 05-03-2018 08:25
Naród, który nie sza­nuje swej przeszłości nie zasługu­je na sza­cunek te­raźniej­szości i nie ma pra­wa do przyszłości. Dedykuję słowa Marszałka wszystkim "znawcom" historii, serce się kraje jak czytam mądrości lewaków i podobnych.
33. Dodane przez Dąb-Rozwadowski, w dniu - 05-03-2018 08:38
Nie ma jak to Karol Świerczewski bohater wojny polsko-rosyjskiej i morderca dziesiątek tysięcy Polaków.
34. Dodane przez dgl, w dniu - 05-03-2018 09:00
Ciemny lud daje się manipulować pisowskiej propagandzie i z braku w swoich szeregach wzorów do naśladowania wybrali słusznie potępionych i wyklętych bandytów!
35. Dodane przez VIP, w dniu - 05-03-2018 09:20
Re 32.Być może dzięki Świerczewskiemu jesteś dzisiaj na świecie!!!
36. Dodane przez mieszko, w dniu - 05-03-2018 10:29
Patologi ciag dalszy,pseudo-patrioci żenada!!!!!!!!!!!!!!
37. Dodane przez --------------, w dniu - 05-03-2018 10:33
Daro540 Szacunek.To opetanie przeminie.Swego czasu wydawalo sie,ze Lepper,Filipek,Begier sa niesmiertelni.
38. Dodane przez co ja patrzę, w dniu - 05-03-2018 10:58
Najbardziej żenujący są Ci kolesie, którzy przebierają się w mundury i strugają bohaterów. To nimi powinien się zając IPN. To skandal,żeby zgadzać się na takie przebieranki, moim zdaniem ośmiesza to mundur.
39. Dodane przez milosnik koni, w dniu - 05-03-2018 11:39
a ja uwazam,ze konie zawsze sa piekne co wyraznie widac na zdjeciach.
reklama
40. Dodane przez spaczerowicz, w dniu - 05-03-2018 11:51
Ktoś mi powie dlaczego po tej imprezie i w trakcie jej trwania okoliczny park pełen był ogrów spożywających tanie trunki? Niedzielny spacer z dziećmi nie powinien tak wyglądać zwłaszcza ,ze obok, przy pomników pełno było policji(może milicja to była). Fakt pozostaje faktem ,że zacząć należy sumiennie wykonywać swoją pracę. To jest podstawowa waszej oceny przydatności dla społeczeństwa a nie niedzielne przebieranki. 
Szczególnie do nauczycielek tam obecnych. Dzisiaj jest poniedziałek możecie się wykazać inaczej będziecie tyle samo warci co te fioletowe nosy które też uczestniczą w tych ONR-owskich przebierankach.
41. Dodane przez dociekliwy, w dniu - 05-03-2018 11:56
ad32: no dobra mądralo, a co jeśli naród nie ma przeszłości? To też nie zasługuje na szacunek i teraźniejszość ? Przecież każdy naród musiał mieć kiedyś swój początek, a jeśli był początek to znamy że nie miał przeszłości, czyż nie ?
42. Dodane przez MAX, w dniu - 05-03-2018 12:01
Mój stryj po wojnie został powołany do LWP i zginął w wieku 21 lat z rąk żołnierza ,,wyklętego". Dla mnie i mojej rodziny oni wszyscy, zawsze będą PRZEKLĘTYMI ! ! !
43. Dodane przez Do Ad 34, w dniu - 05-03-2018 12:31
O tak konie są przepiękne ... i już.
44. Dodane przez Tak trzymać!, w dniu - 05-03-2018 12:43
Brawo Patriotyczny! Brawo Głogów! Wspaniałe że takie stowarzyszenie jest w naszym mieście! Czekamy na kolejną akcje :)
45. Dodane przez do 38, w dniu - 05-03-2018 12:50
To prawda. Popieram inicjatywę Narodowego Dnia Żołnierzy Wyklętych, ale przebierańców nie lubię. Ciekawe ilu z nich należy chociaż do NSR lub WOT lub odbyło służbę. Pewnie promil. Ale nie wolno zapominać że oni nie robią tego za darmo... Przebierańcy za kasę i tyle.
46. Dodane przez kovi, w dniu - 05-03-2018 13:02
To już wolę oglądać chłopaków co odtwarzają Bitwę o Głogów bo to bardziej poważne i związane z miastem
47. Dodane przez do Daro540, w dniu - 05-03-2018 14:38
Troszeczkę wybiórczo traktujesz fakty. A co mieli zrobić ci wszyscy żołnierze po 45 roku?? Znasz przykłady tych co się ujawnili?? Nie znasz. Niestety. Doczytaj i wtedy pisz! Nie było już AK ale powstały nowe organizacje ANTYBOLSZEWICKIE z założenia. Żadna z tych organizacji nie dopuszczała się mordów na masową skalę w celu EKSTERMINACJI ludności o innych narodowościach na danym terenie!!! W przeciwieństwie do np.UPA/OUN. O mordowaniu "cywilnej" ludności też nie doczytałeś. Ile z tych wsi "sympatyzowało" z komunistami?? Ilu tam było szpicli?? I nie mówię wcale, że to były aniołki ale Ty zupełnie pomijasz kontekst. To byli zwykli chłopcy, którym wymordowali rodziny i którzy w każdej chwili bali się o własne życie. To nie pozostaje bez wpływu na psychikę. Łatwo dziś z wygodnego fotela oceniać. 
To samo z carem i nadaniem ziemi chłopom. Może warto przeczytać nieco więcej o sytuacji politycznej w tym czasie?Polskich wpływach w Moskwie i o tym, że car bał się kolejnych powstań?? 
Wyklęci walczyli o wyzysk słabszych przez silniejszych?? Naprawdę?? Tu mnie rozbawiłeś :D
48. Dodane przez parafianin z Kopernika, w dniu - 05-03-2018 15:09
Dziwie się, że ksiedzu proboszczowi jednemu i drugiemu nie przeszkadzało maszerować i tym samym oddawać hołd niejakiemu łupaszce? Pospolitemu bandycie i mordercy niewinnych?
49. Dodane przez Marciszak ma mój głos!, w dniu - 05-03-2018 15:59
Takie powinny byc zasady. Jerzeli w danej wiosce był ktoś podejrzany o kolaborację to należałoby ukarać całą wioskę do czwartego pokolenia wstecz. To odstraszyło by chętnych. A, że przy okazji kogoś tam zgwałcono czy obrabowano to co tam. Przeciesz była wojna!
50. Dodane przez Red, w dniu - 05-03-2018 16:28
Już wiem skąd te końskie gówna na ulicy. Czyniepowinni ich pozbierać ci wykleci
51. Dodane przez Rabin Wąsosz, w dniu - 05-03-2018 16:53
Są pogubieni jak dzieci w lesie. Mieszają im się wyklęci po wojenni z powstańcami, partyzantami i akowcami.
52. Dodane przez Smirno!!, w dniu - 05-03-2018 16:56
Opowiem.Wam dowcip. Zasłyszany wczoraj, krótki ale jednak: Marciszak będzie kandydował na POsła. W razie czego jest do państwa dyspozycji.
53. Dodane przez re 47, w dniu - 05-03-2018 17:52
1. Wojna skończyła się a AK została rozwiązana. 
2. Kto liczył na III wojnę światową ten, najoględniej pisząc, nie miał zielonego pojęcia o sytuacji geopolitycznej Polski. 
3. Prowadząc nadal walkę dawało się do ręki komunistom pretekst do rozprawiania się w najokrutniejszy sposób nie tylko z oddziałami zbrojnymi, ale również z legalną opozycją. 
4. Organizacje zbrojne nie miały możliwości masowych mordów ludności cywilnej tak jak UPA w tym czasie. Wcześniej przypomnieć zbrodnie Łupaszki, pacyfikację wiosek ukraińskich przez AK i BCh i półtora tysiąca zamordowanych cywilów? 
5. Czy \"sympatyzowanie\" z komunistami upoważniało do mordowania? Przecież tym argumentem posługiwali się również komuniści. W czym w takim razie lepsi byli \"chłopcy z lasu\"? 
6. Czy wojna usprawiedliwia każdą zbrodnię? Tak tłumaczyli się zbrodniarze wojenni od wieków. SS-mani, ustasze, czapajewcy itd. 
7. Car nie bał się powstań bo to one pozwoliły mu skończyć z Królestwem Polskim i zrobić priwislienską obłast\'.  
8. Dlaczego w takim razie chłosta była łaską dla chłopa za uprawianie ziemi z reformy bo często była to śmierć chłopa, geometry czy urzędnika z gminy. 
 
Dla jasności. Nie mam nic przeciwko upamiętnianiu tych \"żołnierzy wyklętych\". Sprzeciw budzi czczenie pamięci zbrodniarzy. Sprzeciw budzi wybielanie ich zbrodni, pomijanie ofiar, bezbronnych wobec ich okrucieństwa. Wojna wyzwala w ludziach wszystko co najgorsze i tak też było w Polsce. Komuniści zaprowadzili swój ład wszystkimi metodami i to z nimi trzeba było walczyć. Nie ma historii białej i czarnej. Historia pełna jest szarości. Tego nie rozumieją wszelkiej maści ekstermiści.  
Przytoczę jeden przykład polskiego kundlizmu i zakłamania. 
Ustawa o IPN to dobry przykład braku już nie wiedzy, ale zwykłej uczciwości tak wobec innych jak i siebie. Polska domaga się od Ukraińców pokory za ich zbrodnie na Polakach a jednocześnie nie chcemy przyznać się do zbrodniczej pacyfikacji wsi ukraińskich. Tak, wg nas to UPA i Ukraińcy mordowali i tych ofiar jest bezwzględnie o wiele więcej. Czy mamy kierować się myśleniem Stalina, że śmierć jednostki to tragedia a śmierć tysięcy to już tylko statystyka? 
 
Znać historię to jedno a rozumieć to już coś innego.  
wg
54. Dodane przez Hsgs, w dniu - 05-03-2018 17:56
Cześć i Chwała Bohaterom. Chwała Wielkiemu Łupaszce
55. Dodane przez Engels, w dniu - 05-03-2018 19:57
Karol Świerczewski to bohater starej kadry II LO, na FB dostają pie...ca, płaczą, psioczą i zioną nienawiścią do pisiorni. Wstyd.
56. Dodane przez młode pokolenie, w dniu - 05-03-2018 20:27
Mówiąc językiem dzisiejszej młodzieży, z tego Łupaszki był niezły dzik. Prócz działalności mającej na celu odzyskanie przez Polskę wolności ma na koncie także wysłanie na tamten świat jak podają różne źródła, od 27 do 50 kobiet i dzieci we wsi Dubniki w 1944 roku. Cześć i chwała bohaterom!
57. Dodane przez do 56, w dniu - 05-03-2018 21:10
23 czerwca 1944 roku do Dubinek zamieszkanych niemal w całości przez Litwinów wkraczają żołnierze 5 Wileńskiej Brygady AK pod dowództwem legendarnego majora Zygmunta Szendzielarza "Łupaszki" i dokonali tam pacyfikacji jako odwetu za zbrodnię szaulisów 20 czerwca w polskich Glinciszkach. Litwini zamordowali wówczas 38-43 mieszkańców, wioski - mężczyzn, kobiety i dzieci. Dowództwo Obwodu Wileńskiego AK zakazało swym oddziałom jakichkolwiek akcji odwetowych. Łupaszka zignorował rozkaz i jego żołnierze zamordowali około 70 osób. Palono żywcem w chałupach, przed jednym z domów zastrzelono kobietę z niemowlęciem na ręku i żeby było tragiczniej ta kobieta była Polką, żoną Litwina.  
 
Stawianie obok Sędzikównej, Fieldorfa i wielu innych zbrodniarza Szendzielorza Łupaszkę to hipokryzja, manipulacja i chęć wybielenia jego zbrodni.  
Nie ma zbrodniczych narodów, są ludzie z których wojna czyni bohaterów jak major Szyndzielorz do 23 czerwca 1944 i bestie jak Łupaszka od 23 czerwca 1944 roku. 
wg
58. Dodane przez jan, w dniu - 05-03-2018 22:14
Ludzie weźcie się do prawdziwego życia, dajcie spokój tym cyrkom ulicznym. Nie mówię żeby zapomnieć o historii ale przestańcie ciągle odgrzewać stare kotlety z tymi paradami. Większość biorących udział przyszła z dziećmi bo fajne koniki i przebierańcy, reszta chyba z nudów może w ramach spaceru... A organizatorzy wiadomo w celach marketingowych bo pewnie takie akcje to kolejny wpis do CV do wykorzystania wyborach lub pokazówa żeby zdobyć późniejsze poparcie. Ogarnijcie się i przestańcie wykorzystywać nieświadomych ludzi przez robienie łapanek do ulicznego show. Zróbcie coś swojego z pożytkiem dla mieszkańców bo pochody już mieliśmy za komuny. No tak ale tu trzeba użyć myślenia, wyobraźni..Może więc wykorzystajcie tą swoją energię na realny zysk dla miasta zamiast iść na łatwiznę łażąc z plakatami zmarłych, wątpliwych,kontrowersyjnych "bohaterów"po ulicach. Typowi celebryci. Na stadionie nie wyszło to może na ulicy ze staruszkami wprost z kościoła się uda. Żenada
59. Dodane przez do kom. 58, w dniu - 05-03-2018 23:51
To proste jak drut. Co jak w życiu osiągnęło dziś nic. To jest myśl. Kasa za koszulki płynie szerokim strumieniem. Można POświęcić facjatą przed wyborcami. By żyło się lepiej.
60. Dodane przez łukasz, w dniu - 06-03-2018 04:59
Dla mnie to większość kibolowskich przebierańców, co na co dzień chodzą w dresach a raz w roku ubierają się w mundurki i koniki pokazując ze patriotyzm i pamięć to założyć szalik chrobrego i barwy na opaskę. Co drugi z nich nawet nie zna słów hymnu narodowego, jak już to kiedyś widziałem i słyszałem.  
Załosne
61. Dodane przez do 60, w dniu - 06-03-2018 08:26
Nie wymagaj znajomości hymnu narodowego. 
Nawet Pierwszy Patriota Polski wyśpiewywał coś tam o Wolsce czy jakoś tak. Żaden wstyd. ;)
62. Dodane przez Artur, w dniu - 06-03-2018 08:41
Ad59: bardzo mi się POdoba twój wpis, by żyło się lepiej. To tak jak- powiedziała Beatka Szydło stojąc przed lustrem i sama sobie przyznając nagrodę 65 tys mimo że źle wypełniła swoje obowiązki bo nawet Prezio ją wywalił ze stołka. By żyło się lepiej zapewne też powiedziała przyznając podobne i wyższe premie swoim partyjnym kolesiosiom. By żyło się lepiej powiedziała zapewne budując u siebie na wsi prywatną asfaltową drogę, za publiczne pieniądze. By żyło się lepiej :-)
63. Dodane przez do re47, w dniu - 06-03-2018 09:07
Nadal unikasz najważniejszego pytania. Jaką alternatywę mieli żołnierze AK i NSZ po 45 roku?? Może przytoczysz kilka historii tych co się ujawnili?? Co z tego, że AK została rozwiązana?? Znaczna część NSZ nigdy do AK nie dołączyła więc dlaczego mieliby zaprzestać walki?? 
CZĘŚĆ żołnierzy liczyła na 3WŚ, która pomogłaby usunąć komunistów. To naturalne, że marzyli o odmianie losu. 
Co do masowych mordów to nie robiono tego z prostego powodu. Nie o to chodziło. Czy Bury Czy Łupaszka pacyfikując niektóre wsie nie mogli zrobić tego ze wszystkimi po kolei?? Dlaczego tylko niektóre z nich spłonęły?? Jest wiele relacji mówiących o pacyfikacjiach wsi, z których strzelano do przechodzącego Wojska Polskiego lub żołnierze ginęli bez śladu a we wsi znajdowano ich siodła i broń. Dużo jest takich opowieści. Sympatyzowanie z komunistami w tym przypadku oznacza po pierwsze otwartą wrogość do WP jak również donosicielstwo. Tysiące żołnierzy rannych lub stacjonujących w mniejszych zgrupowaniach zostało zlikwidowanych z powodu donosów lokalnej białoruskiej lub litewskiej ludności. Pamiętać trzeba również, że wszystkie działania odbywają się w warunkach stanu wojennego. Co do litwinów to polecam poczytać o Ponarach. 100tys ludzi zostało zamordowanych przez OCHOTNICZE litewskie komando w latach 41-44(złożone głównie z szaulisów) !!!!!!!!!  
U nas takich "żołnierzy" nie było z czego ja jestem dumny. 
Łupaszka wiedział o tym. Wojna nie tłumaczy każdej zbrodni ale postaraj się zrozumieć ich sytuację w chwili podejmowania pewnych decyzji. Nie uda się nikomu zrobić bandytów z bohaterów!
64. Dodane przez hmm, w dniu - 06-03-2018 09:09
Nie widzę komentarza wójta głogowskiego...
65. Dodane przez Eva, w dniu - 06-03-2018 09:59
wójt głogowski kombinuje jak tu przywrócić nazwę ulicy z powrotem na Świerczewskiego.
66. Dodane przez sred, w dniu - 06-03-2018 10:11
Czytajac niektóre komentarze zastanawiam się czy my rzeczywiście wyszliśmy z pod panowania sowietow?jeśli nie będziemy dalej kultywowanie naszej historii to kim będziemy?naród bez historii to nie naród..porównując żołnierzy wyklętych do komunistow czy ktoś tu oszalał?po drugiej wojnie państwo polskie istniało tylko na mapie w rzeczywistości przez ponad 45 lat był pod panowaniem czerwonych.teraz rodzi się pytanie skoro żołnierze wyklęci walczyli z okupantami to byli patriotami czy bandytami??odpowiedzieć sobie sami
67. Dodane przez Do 64, w dniu - 06-03-2018 10:17
Hmm, naprawdę niewiele trzeba uwagi i inteligencji by je zauważyć bo są podpisane. :) 53, 57.
68. Dodane przez VIP, w dniu - 06-03-2018 11:31
Kultywowanie Historii tak bandytyzmu NIE!
69. Dodane przez VIP, w dniu - 06-03-2018 11:34
Re 66.To odbierzcie obywatelstwo wszystkim urodzonym w tamtych czasach i wpiszcie im ZSRR!!!
70. Dodane przez sred, w dniu - 06-03-2018 12:26
Odp 69..czytaj ze zrozumieniem!..skoro po wojnie zakazano kultywowania heroizmu np Gen. Maczka i odbierano jemu i wielu innym zasluzonym obywatelstwo to pod jakim panowaniem bylismy??a teraz między innymi w takich komentarzach typu "żołnierze wykleci to bandyci"mamy pokłosie ponad 45 lat wpływów rosyjskich na Polske. o ile oczywiście te komentarze nie płyną w rzeczywistości ze wschodu.
71. Dodane przez św Benedykt od kotów, w dniu - 06-03-2018 12:31
Mam pytania.  
1. Kim byli komuniści?  
2.Z kim walczyli po lasach wyklęci?  
hmmm czy to aby nie ziomkowie Polacy?
reklama
72. Dodane przez Dodane do dodanych, w dniu - 06-03-2018 12:40
Słyszałem, że Ci sami co teraz sympatyzują z obecna władza i biorą udział w tego typu małpowania uroczystości na wzór, które były za czasów PRL / poświęcone innym bohaterom Narodu i Państwa/, tak samo gorliwie sympatyzowali i brali udział w tego typu uroczystościach organizowanych przez PRL / dotyczyły jednak innych bohaterów/. brak im dawnych uroczystości zamienili na tego typu "plagiaty" !!!!!!
73. Dodane przez dla niekumatych czyli hmm i Ew, w dniu - 06-03-2018 13:00
11 września miał miejsce zamach na rząd prezydenta Allende i władzę przejął nieprzejednany wróg komunizmu gen. Pinochet. Prezydent został zamordowany ale jego pomnik stoi do dzisiaj. Cóż, Chilijczycy uzyskali niepodległość sto lat wcześniej niż Polacy po okresie zaborów i szanują swoją historię. My pomniki burzymy bo co? Wstydzimy się naszej historii? 
W Niemczech zburzono pomniki Lenina, ale pomniki komunistów niemieckich stoją do dziś. Niby wszyscy Niemcy to czciciele komunizmu? Oni szanują swoją historię a przyznając się do zbrodni nazistowskich potrafili od nich się odciąć. 
W Paryżu do dziś jest stacja metra Stalingrad i Plac Bitwy o Stalingrad. Wszyscy Francuzi to komuniści? Czy czczą Stalina czy upamiętnili bitwę o to miasta, które nomen omen dziś jest Wołgogradem.  
Czy kombinuję nad przywróceniem nazwy ulicy gen. Świerczewskiego? Może bym i kombinował, ale skoro mieszkańcy tej ulicy nie chcą to lata mi to choć nad zmianami nazw tylko dla celów politycznych należy ubolewać. 
Ewo, może i coś tam wiesz, może nawet nie jesteś najgłupsza, ale charakter masz PiSuarowy. Użyj dobrego płynu do wc. 
wg
74. Dodane przez Shs, w dniu - 06-03-2018 13:14
Tak pie.... Na to PiS a 99,9% gamoni tu piszących na nich pierwsze co to leci po kasę z 500 plus(...)
75. Dodane przez re 63 i 66, w dniu - 06-03-2018 13:29
Odpowiedz sobie w takim razie na inne pytanie. 
Czy mordując niewinnych chłopów biorących ziemię z reformy byli patriotami? Porównaj sobie liczby zabitych przez tych \"patriotów\" żołnierzy radzieckich, przecież byli okupantami z liczbą pomordowanych Bogu ducha winnych Polaków nie mających z komuną nic wspólnego, do jakich wniosków dojdziesz? 
 
Liczenie na III wojnę światową świadczy tylko i wyłącznie o głupocie lub totalnym zagubieniu i nieznajomości ówczesnych ustaleń w Jałcie czy Poczdamie. Tak rząd na emigracji jak i dowództwo AK nakazało zaprzestanie walki zbrojnej. Nie mam zamiaru dywagować co by było gdyby i tak dalej. Jedni wybrali walkę z komunistami i chwała im za to, ale na tym powinni poprzestać. Nie poprzestali i zaczęły się pospolite zbrodnie wymieszane z hasłami walki o wolność. Pytam - Co im to dało oprócz śmierci i powolnego dryfowania ku bandytyzmowi? Zanim podejmie się walkę, należy rozważyć szanse a nie po polsku - Zaczynamy a potem zobaczy się co z tego wyjdzie.  
Nie ma wytłumaczenia dla mordowania niewinnych ludzi tylko dlatego, że ich pobratymcy robili to samo z Polakami. Dlaczego nie starano się wymierzyć sprawiedliwości szaulisom tylko wymordowano mieszkańców Dubinki? Dlaczego nie zlikwidowano posterunku szaulisów? Bo co? Mogli strzelać? Kobieta z dzieckiem na ręku była wygodniejszym celem. Nie ma usprawiedliwienia dla żadnej zbrodni. Domagamy się od Ukraińców kajania się za ich zbrodnie a jakoś ciężko przychodzi przyznać się do zbrodni na Ukraińcach. Fakt, nie ten rozmiar, ale takie zbrodnie ciążą również i na AK i BCh. 
Epatujesz Ponarami. Czy była to zbrodnia tylko litewskich Ypatingasis bkrys czy wspólnie z Niemcami jej dokonali.  
Czy Polacy służyli w armii niemieckiej w czasie II wojny światowej to osobny temat i bardziej złożony. Polaków w armii niemieckiej nie chciał Himmler choć znane są przykłady wcielania nawet do SS żydów. Inna kwestią było wcielanie do armii niemieckiej tych z II i III kategorii Volkslisty. Czy byli ochotnicy? Tutaj zaskoczenie. Nawet wśród robotników przymusowych zdarzały się przypadki ochotników do armii niemieckiej. Co nimi kierowało biorąc pod uwagę, że był to już rok 1945? 
W naszej historii jest wiele zaciemnionych obrazów, wiele faktów niewygodnych i trzeba mieć odwagę by o nich nie zapominać. Nie ma historii białej i czarnej a jej zakłamywanie niczemu dobremu nie służy. Tylko kundle wstydzą się swego pochodzenia. 
wg
76. Dodane przez sred, w dniu - 06-03-2018 14:14
Nie zakłamuje historia mamy wiele ciemnych plam na koncie jako naród od tego nie uciekniemy ale nazywanie żołnierzy wyklętych bandytami to już przesada.z drugiej strony czego można oczekiwać od społeczeństwa skoro wspaniali politycy nawołują do tego aby skazać dowódców powstania warszawskiego a za autorytety w dzisiejszych czasach uznajemy Jaruzelskiego albo Wałęsę a co gorsza byłego wąsatego prezydenta..czas telefonów internetu robi swoje..teraz każdy może napisać historię po swojemu a za kilkanaście lat stwierdzenie że obozy były polskie będzie standardem
77. Dodane przez hmm, w dniu - 06-03-2018 14:23
Wójcie, odszczekuję.. Tylko to "wg" takie malutkie.
78. Dodane przez Dyzo, w dniu - 06-03-2018 17:54
warjaty kierowane przez kler
79. Dodane przez re 77 i 77, w dniu - 06-03-2018 19:47
Wyjaśnijmy sobie na początku. 
Żołnierze wyklęci to termin ukuty dla walczących o wolność a skończyło się to sporem o ich ... morale?  
Jeszcze raz, wojna zawsze rodzi bohaterów, ale i uwalnia demony, demony wojny. Bolszewicy zakładali utworzenie szczęśliwego społeczeństwa a skończyło się straszliwymi zbrodniami jakich trudno szukać w historii. Co z tego, że Łupaszka był odważnym żołnierzem, dobrym dowódcą skoro jeden dzień przekreśla wszystko i czyni z niego mordercę. Gdyby na tym poprzestał to może i zapomniano by o tej czerwcowej zbrodni. Niewygodna pamięć bo jak to tak? Bohater i nagle zbrodniarz? Jeżeli nie potrafimy rozliczyć się sami to inni będą nam wypominać to po wsze czasy.  
Gdy Hitler popełnił samobójstwo a Niemcy stanęli na krawędzi zagłady za ich zbrodnie, przypomnę, że jeszcze w roku 1943 były pomysły by wykastrować wszystkich Niemców a państwo podzielić między sąsiadów to zdobyli się na odcięcie od nazizmu i uznanie swych zbrodni to dziś Niemcy zajmują inne miejsce a ich obozy zaczęto nazywać polskimi obozami zagłady.  
Sami jesteśmy sobie winni bo nie potrafimy prowadzić sprawnej polityki zagranicznej i informacyjnej. Mało tego, dajemy pretekst do odgrzewania oskarżeń płynących ze środowisk syjonistycznych w USA. To ci sami żydzi, którzy robili wszystko by żydzi uciekający z Europy nie mogli dostać się na terytorium USA. Nie mamy tam dobrej prasy i nie potrafimy nie tylko im dać rady to jeszcze dajemy im pożywkę do oskarżania nas o niepopełnione zbrodnie. 
Powstanie warszawskie. 
Konfabulujesz ile wlezie. Czy generał Anders to wróg Polski, wróg narodu polskiego? To on a nie Bierut w sierpniu 1944 roku wyraźnie oskarżał przywódców powstania o zbrodnię na narodzie i wręcz żądał postawienia ich przed sądem. To on a nie komuniści był przeciwny powstaniu. Komunistom było na rękę o czym świadczył ich brak pomocy powstaniu. Niech się wykrwawią, niech zginą to będzie nam łatwiej. Czyz nie tak myśleli? 
Czy Jaruzelski i Wałęsa to bohaterowie? 
Dla mnie Jaruzelski tak jak Łupaszka nie był postacią jednoznaczną. Wolałbyś rozwiązanie rumuńskie? Nie zapominajmy, że chcąc czy nie Jaruzelski jednak pozwolił na łagodne przejście od władzy komunistów do kontraktowych i dzięki temu wolnych później wyborów.  
Domyślam się, ze chodzi o prezydenta Komorowskiego. Wydaje się, że był mniej szkodliwym od Kaczyńskiego czy Wałęsy. Tyle. 
re 77 
Już wiele razy podpisywałem swoje posty w ten sposób i dzięki temu udawało się wiele razy uniknąć hejtu niekumatych ślepych z nienawiści. 
wg
80. Dodane przez Kosmonauta, w dniu - 06-03-2018 21:08
W Głogowie mamy ulicę Kosmonautów Polskich. Chyba powinni być kosmonauty! Czy któregoś przegapiłem. Przecie był jeno jeden. Nie zapominajmy, że teraz odbiorą mu dystynkcje i popadnie w niełaskę. Ulice także należy zmienić. Może na Żołnierzy Wyklętych? Panie Marciszaku działaj Pan!
81. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 07-03-2018 06:58
Przegapiłeś! Przegapiłeś Twardowskiego.
82. Dodane przez Do79, w dniu - 07-03-2018 08:38
Jaruzelski nie miał wyjścia komunizm musiał upaść a wybory w 1989 roku wcale nie były wolne Ci ludzie którzy rządzili za komuny dalej radzą..wracając o zbrodni Łupaszki.jakim prawem litwini wymordowali wcześniej Polaków?Łupaszko dokonał zemsty za wcześniej pomordowanych czy to czyni go zbrodniarzem?jeśli twierdzisz że wąsaty były prezydent był nie szkodliwy odsyłał do książki pana Sumińskiego"dziwne związki b.komor.."
83. Dodane przez Marciszak ma mój głos!, w dniu - 07-03-2018 12:59
Marciszak na prezydenta z ramienia PO! Chwała wyklętym! Precz z invifro i inną moralną zarazą. Niech żyje różaniec do nieba, bom zwariowoł i leczyć mnie trzeba!!!
84. Dodane przez re 82, w dniu - 07-03-2018 13:32
Gdzie napisano, że w 1989 były wolne? Ślepy czy zaślepiony? 
To Morawiecki, Kaczyński, Brudziński, Kuchciński to ci rządzący do dzisiaj? No tak, przecież mają Piotrowicza. Zgadzam się z Tobą w tym aspekcie. Rządzą nadal, od okrągłego stołu do dziś. 
Litwini i zbrodnia Łupaszki. Jakim prawem odwracasz kota ogonem? Gdzie napisałem, że Litwini, tak - Litwini a nie litwini - mieli prawo do mordowania? Zapytałem tylko - Dlaczego nie ubito morderców szaulisów? Zemsta dobra była w Starym Testamencie a nie w XX wieku. Sprawiedliwość a nie zemsta. Czy Łupaszka był żołnierzem, oficerem Armii Krajowej? Jeżeli nim był to obowiązywał go rozkaz zakazujący tego rodzaju akcji odwetowych bo to nic innego jak zbrodnia wojenna. Tego nadal nie jesteś w stanie pojąć? Czy to takie trudne?  
Odsyłam do książki Piątka "Macierewicz i jego tajemnice". Przy nich konfabulacje Sumińskiego to pikuś tak jak hołubce Komorowskiego w Japonii. 
Coś o samej książce Sumlińskiego. 
Cytuję tłumacza książek Chandlera:  
"Książka miała mi otworzyć oczy opowiada tłumacz. W końcu spełniłem prośbę rodziny i włączyłem audiobooka czytanego przez Jerzego Zelnika. Od razu wydało mi się, że pewne frazy brzmią tak, jakby pochodziły z innych książek. Wyłapałem fragmenty z MacLeana, kolejny z Chandlera, o którym pisałem pracę dyplomową. Zacząłem szperać. Co jakiś czas natrafiałem w książce Sumlińskiego na sformułowania typu galon kawy. Kto w Polsce tak w ogóle mówi? Kto w Polsce w ogóle wie, ile to jest galon? mówi." 
Fragmenty u Sumińskiego pochodzą z: Żegnaj laleczko, 48 godzin, Mrocznego krzyżowca, Lalki na łańcuchu itd. 
Zamiast tego sensacyjnego plagiatu polecam naprawdę dobrą sensację: Nieśmiertelni, Nielegalni, Niewierni. Napisał je prawdziwy agent wywiadu i nie jest to plagiat Sumlińskiego.
85. Dodane przez do 84, w dniu - 08-03-2018 08:32
Polecam jeszcze Obławę Kotowskiego. To czasy od roku 2005. Ciekawe jak cholera bo po prostu prawdziwe.
86. Dodane przez Re 84, w dniu - 08-03-2018 10:44
Jeśli chodzi o sformułowanie w książce Sumliskiego ""galon kawy" sam tak często mówię i to ma świadczyć o tym że to jest plagiat??słabe..co do tego co zrobił Łupaszko czyli zemsty i twierdzenie że było to dobre w starym testamencie to co według Ciebie byłoby odpowiednie??napisanie listu do rządu litewskiego że źle zrobili mordujac Polaków wyrażając swój głęboki żal tym faktem czy może lepiej napisanie na chodniku biała kreda nazwisk wszystkich pomordowanych jak to robią np belgi??śmieszne..nikt z nas nie przeżył wojny i wątpię w to że gdybyś wiedział jak mordują Ci rodzinę chciałbyś szukać sprawiedliwości w sadzie...przestanmy ogladac zakłamany t v n i czytać gowno wyborcze może wtedy żołnierze wyklęci będą znów bohaterami a nie mordercami!
87. Dodane przez Do 84, w dniu - 08-03-2018 11:28
Co do książki o Macierewicza..brak słów zwłaszcza że autorem jest dziennikarz gazety wyborczej a teorię z niej są wyssane z palca..sam Macierewicz zaskarżył autora za kłamstwa podane w książę czego np. Komorowski nie zrobił w stosunku do Sumliskiego dlatego że prawdę o nim poznałoby wtedy dużo więcej osób
88. Dodane przez re 86, w dniu - 08-03-2018 12:02
Galon kawy? Naprawdę używasz takiego zwrotu? Mimo iż nie raz i nie dwa bywałem w USA i znam wielu, którzy wrócili ze stanów to jakoś nie spotkałem się z takim zwrotem w języku potocznym. Ani razu! Coś gościu konfabulujesz jak cholera. 
Stary Testament kieruje się moralnością chyba jednak inną. Nie uważasz, a może nie znasz Starego Testamentu? To by wiele tłumaczyło u takiego "katolika" jak Ty.  
Nie było rządu litewskiego a dowódca OW AK WYRAŹNIE ZAKAZAŁ TEGO RODZAJU ODWETU. Dużymi literami żeby dotarło. Rozkaz obowiązuje każdego żołnierza, bandyta Łupaszka nie był wyjątkiem. Żadnemu z żołnierzy Łupaszki nie zamordowano w Glinciszkach kogokolwiek z rodziny. Ale furda tam, że nikogo. Był wyraźny rozkaz zakazujący tego rodzaju odwetu. Rozkaz cywilu zapyziały.  
Może Ty oglądasz ten zakłamany TvN czy czytasz gówno wyborcze i to Twój problem. Opierasz się na tych rewelacjach zawartych w plagiacie Sumlińskiego to Twoja sprawa, ale nie rób ludziom wody z mózgu bo wystarczy, że ty masz.  
Każdy normalny człowiek mający choćby krztynę moralności i poczucia dobra i zła potrafi wyciągnąć własne wnioski. Wojna nie upoważnia do zbrodni ani żadna ideologia bo w takim razie w czym jesteś lepszy od bandziora czy furiata?  
Jeżeli nie potrafisz odróżnić zbrodni od kary za zbrodnię no to ręce opadają.  
Nazywasz Litwinów z Glinciszek bandytami, mordercami. To niby czym różnili się Łupaszka i jego żołnierze od tamtych? Tym, że zdołali wymordować więcej Litwinów niż Litwini Polaków? 
Galon kawy! Dobre. Ile to ten galon? Dasz radę wypić choćby pół galona nawet americanos? Nie dziwota, że drżączki dostajesz.
89. Dodane przez Jeszcze jedno, w dniu - 08-03-2018 12:05
do 86 
Nie łżyj i nie insynuuj czegoś czego nie było w moich postach. 
Nie odniosłeś się do łgarstw i insynuacji w swoich postach. 
Pokory.
90. Dodane przez Do 88, w dniu - 08-03-2018 14:23
Heh znalazłem skąd wziąłeś ten cytat o książce Sumliskiego..z "Newsweeka"z której redaktorem jest pan Lis kolejny pseudo dziennikarz i przyjaciel Komorowskiego.prosze zacząć korzystać z jakiś rzetelnych źródeł.OPIS ZBRODNI NA WILENSZCZYZNIE: 
10-osobowy patrol wpadł w polską zasadzkę i stracił czterech zabitych. Litwini postanowili się zemścić. Nie odważyli się jednak zaatakować silnego zgrupowania partyzantów, wybrali łatwiejszy cel. 
 
Kilka godzin po polskiej akcji do Glinciszek wkroczył oddział 258. batalionu litewskiego pod dowództwem por. Polekauskasa. We wsi przebywali w tym czasie głównie kobiety, dzieci i starcy, większość mężczyzn była w pracy. Rozpoczęła się rzeź. Mieszkańców spędzono w jedno miejsce i rozstrzeliwano partiami. Nie oszczędzano dzieci. Kiedy po pierwszej salwie Litwinów okazało się, że maleńka, zaledwie trzyletnia Terenia Bałandówna wciąż daje oznaki życia, zbrodniarze dobili ją strzałem w głowę. W sumie rozstrzelano 39 osób, w tym dziewięcioro dzieci w wieku od 3 do 15 lat i dwie ciężarne kobiety. Ocaleli nieliczni, w tym 14-letni wówczas Henryk Koneczny, który ukryty za krzakiem obserwował krwawą jatkę, w której zginęli także jego najbliżsi. Ciała pomordowanych wrzucono w nieładzie do płytkiego dołu wykopanego nieopodal głównej drogi. 
Zbrodnia w Glinciszkach wywołała wzburzenie i chęć odwetu wśród Polaków mieszkających na Wileńszczyźnie. Istotne znaczenie z punktu widzenia późniejszych wydarzeń miał rozkaz wydany tuż po wydarzeniach w Glinciszkach przez komendanta okręgu wileńskiego AK ppłk. Aleksandra Krzyżanowskiego Wilka", w którym czytamy: (...) Wobec tej niesłychanej i ohydnej zbrodni i wobec tego, że ostrzeżenie moje nie poskutkowało, poleciłem podległym mi oddziałom Armii Krajowej wykonanie odwetu na oddziałach litewskich. Ponadto komunikuję, że moralni sprawcy mordu będą ukarani na mocy wyroku sądu specjalnego". Krzyżanowskiemu chodziło o ukaranie litewskich policjantów i zintensyfikowanie akcji skierowanych przeciwko jednostkom litewskim kolaborującym z Niemcami. Litwini mieli poczuć na własnej skórze, że Polacy mieszkający na Wileńszczyźnie mają zdeterminowanych obrońców, którzy nie pozwolą, by bezkarnie mordowano ich rodaków. Z pewnością nie był to apel o krwawą wendetę, której ofiarami mieli być litewscy cywile. Zresztą bardzo kategoryczny rozkaz dotyczący postępowania wobec cywilów i jeńców wydał Wilk" ponad trzy miesiące wcześniej 12 kwietnia 1944 r. Nakazywał on żołnierzom AK traktować jednakowo i sprawiedliwie ludność cywilną bez różnicy narodowości i wyznania [Polak, Litwin, Białorusin, Żyd, katolik, prawosławny] (...). Żadne nadużycia w stosunku do ludności cywilnej nie mogą mieć miejsca. Ich życie i mienie musi być ochraniane przez AK". Wydarzenia najbliższych dni pokazały jednak, że nie zawsze suchy wojskowy rozkaz jest w stanie utrzymać w ryzach ludzkie emocje. 
 
Akcję odwetową miała przeprowadzić przedewszystkim V Brygada Wileńska mjr. Łupaszki", potocznie zwana Brygadą Śmierci. Zresztą z rozkazem komendanta czy bez niego, żołnierze brygady zapewne i tak ruszyliby na wroga. Wielu z nich straciło bowiem w Glinciszkach bliskich i znajomych. Pierwszym celem, jaki obrał sobie mjr Szendzielarz, były Dubinki niewielkie miasteczko z posterunkiem policji litewskiej, w którym pracowało wielu sprawców zbrodni w Glinciszkach. 
 
23 czerwca, w dniu, kiedy w spacyfikowanej polskiej wsi odbywały się pogrzeby ofiar bestialstwa litewskich policjantów, do Dubinek wkroczyły dwa szwadrony Brygady Śmierci wachm. Antoniego Rymszy Maksa" i por. Jana Więcka Rakoczego". Mjr Łupaszka" nie brał osobiście udziału w akcji, ale z pewnością to on wydał rozkaz pacyfikacji miasteczka. Dalszy przebieg wypadków wywołuje kontrowersje, różnie go też opisują świadkowie obu stron. Jedni twierdzą, że osada była silnie broniona przez policję litewską i ofiary po stronie cywilów były wynikiem zaciętych walk. Akowcy ostrzeliwali i obrzucali granatami domy, w których schronili się litewscy żołnierze i w których przebywali także ich mieszkańcy. Inne źródła utrzymują, że posterunek litewski był słaby i szybko się poddał, część Litwinów zbiegła do lasu, a Polacy rozwścieczeni faktem, że nie udało im się pojmać bezpośrednich sprawców mordu w Glinciszkach, wpadli w szał i rozstrzelali ich rodziny. Która wersja jest bliższa prawdy? Trudno dziś obiektywnie ustalić. Tak czy inaczej w Dubinkach popełniono zbrodnię, którą tylko w minimalnym stopniu tłumaczy fakt, że po litewskich mordach w Glinciszkach akowcy działali niejako w afekcie". Zginęło 27 mieszkańców Dubinek, w tym kobiety i dzieci, najmłodsze miało dwa miesiące. Wśród ofiar była także Polka Anna Górska i jej trzyletni synek. Pośrednio może to potwierdzać przypuszczenia, że przynajmniej niektórzy cywile nie zostali rozstrzelani z zimną krwią i zginęli przez przypadek w wyniku wymiany ognia i ostrzału zabudowań bronionych przez litewskich policjantów. Z drugiej strony może to być również świadectwo amoku, w jaki wpadli Polscy żołnierze. Wydaje się bowiem całkowicie nieprawdopodobne, że akowcy z premedytacją zabili Polkę i jej dziecka. 
Twój wcześniejsze opis tego zdarzenia był jednostronny. 
Pamiętajmy że każdy z nas ma w sobie coś takiego jak sumienie! 
I apeluje o kulturę wypowiedzi!
91. Dodane przez hercules, w dniu - 08-03-2018 16:56
Namieszał kaczor we łbach kibolom i faszystom i myślą, że pana Boga za pięty złapali. Smutne to i śmieszne. Nic ciekawego już w życiu nie osiągnięcie mając taki muł na mózgu.
92. Dodane przez re 90, w dniu - 08-03-2018 17:07
Może co do tego plagiatu. 
Zacznę od rzeczy najciekawszej, rzuca ona bowiem światło na morale owego \"dziennikarza\". 
Córka owego pana przedstawiła pracę na konkurs. Okazało się szybko, że prace napisał w większości tatuś a na dodatek \"wkleił\" jako swoje fragmenty z O\'Briena jako swoje. 
W kolejnej swojej pracy zamieszcza fragmenty reportażu Winnickiej że Słowa Podlasia, zapomniał bidula dodać, że to nie jego tylko \"cytaty\". 
Nie korzystałem z Newsweeka bo tam nie ma nic o plagiacie z książek Steibecka, Coelho czy Alboma. O tamtych wspomniałem bo są znani szeroko. Czy naprawdę trzeba jeszcze czegoś więcej by wyrobić sobie zdanie na temat wartości publikacji tego gościa? 
Dubinki. Nie atakowano szaulisów bo najzwyczajniej nie było ich we wsi. Nie było żadnej obrony. Jak można nazwać mord na matce z dzieckiem na ręku przypadkową śmiercią? 
Nie ma żadnych wątpliwości, to była zbrodnią wojenną w myśl konwencji podpisywanych w Hadze.  
Jeszcze raz, nie było litewskiej policji ani żadnej innej formacji zbrojnej czy samoobrony. Nie było wymiany ognia. To była rzeź a nie przypadek. Dlaczego tak twierdzę? Już kiedyś pisałem o tym. Znam te wydarzenia z drugiej ręki, opowiadał mi o nich żołnierz V BW AK mieszkający do 2007 roku pod Głogowem.
93. Dodane przez Re 92, w dniu - 08-03-2018 20:25
Trochę się gubisz kolego..piszesz że zakazano akcji odwetowych tymczasem "Wilk" wydał rozkaz o wendecie po akcji litewskiej policji.piszesz że zginęło więcej Litwinów tymczasem zginęło więcej Polaków.pisesz że nikomu z Ak-owcow policję litewska nie pomordowali rodzin tymczasem było inaczej..masz nformacje z drugiej ręki spoko ja też i ja twierdzę że było tak jak w opisie w komentarzu 90 i kto ma rację??historia jest jedną bez wcześniejszej zbrodni policji litewskiej nie byłoby zbrodni na litwinach. Jeśli chodzi o pana Sumliskiego skoro twierdzisz że jest nie rzetelny ponawiam pytanie dlaczego Komorowski nie pozwala go do tej pory?do komentarza 91 widząc po treści twoje wypowiedzi poza podstawówka Ty takze za wiele w życiu nie osiągnąłeś.
94. Dodane przez Re 92, w dniu - 08-03-2018 20:28
I jeszcze jedno pytanie!żołnierzy wyklętych było ponad 17tys czy jedną zbrodnia robi z nich wszystkich zbrodniarzy i bandytów?
95. Dodane przez re 93 i 94, w dniu - 08-03-2018 23:02
Może od tego ostatniego postu. Zadajesz pytanie typu - Proszę odpowiedzieć tak lub nie. Kiedy pan przestanie bić swoją żonę? 
Gdzie i kiedy napisałem, że wszyscy ci wyklęci byli zbrodniarzami? Pokaż mi to łgarzu. Nie raz i nie dwa pisałem, że hańbą jest stawianie obok Sendzikównej czy Fieldorfa takiego Łupaszkę. Dotarło wreszcie do Twej głowy czy nadal będziesz mącił czytającym te posty? 
Nie mam zamiaru przerzucać się pytaniami bo mógłbym zapytać dlaczego Macierewicz nie skarży Piątka, który wyraźnie kojarzy go z wywiadem rosyjskim i mafią rosyjską w USA? 
Poza tym, czy jest sens skarżyć konfabulanta, mitomana i plagiatora oraz oszusta. Sam soboe wystawił świadectwo nierzetelności i tyle w temacie. 
Nie mam zamiaru bronić autora 91 postu bo widząc Twoje wypociny miał prawo się wkurzyć a Ty dałeś wyraz braku opanowania i chorobliwego stosunku do myślących nieco inaczej niż tacy jak Ty. 
Ile razy trzeba popełnić zbrodnię by zostać zbrodniarzem? NIe wystarczy jedna? Znasz powiedzenie o łyżce dziegciu w beczce miodu? Ty jesteś właśnie zawartością tej łyżki.
96. Dodane przez Re 95, w dniu - 09-03-2018 07:46
Macierewicz zaskarżył Piątka!.proponuje poczytać biografie Sumliskiego był on najbardziej inwigilowanym dziennikarzem za czasów sądów PO ponieważ nie bał się pisać prawdy i dlatego w internecie jest o nim cała masa krytycznych komentarzy..kto jest lgarzem??w poście 93 wyliczyłem Ci twoje kłamstwa..proponuje zakończyć dyskusje bo nic ona już nie wnosi a podyktowana jest teraz tylko emocjami..mam tylko nadzieję że pamięć o żołnierzach wyklętych nigdy nie minie!51752
97. Dodane przez re 96, w dniu - 09-03-2018 10:24
Co mnie obchodzi czy Sumliński był inwigilowany czy nie. Czy inwigilacja usprawiedliwia plagiat? Czy inwigilacja uprawnia do kłamstwa?  
Od kiedy to można mordować bo ktoś też mordował i od kiedy to można czynić plagiaty bo było się inwigilowanym? Iście przewrotna moralność a właściwie jej brak jak to u mentalnego pisiora.  
W 93 poście łgarstwem chcesz zarzucić komuś kłamstwo? Od kiedy to łgarstwo ma obalić prawdę? 
Właśnie, zakończyć bo ortodoksy i zakłamanego łgarza i tak się nie przekona tak jak politruka bo on ma swoją broszurę i tylko w nią wierzy a gdy prawda przeszkadza to tym gorzej dla prawdy. 
1. Wilk nakazał rajd po wsiach litewskich zakazując jednocześnie odwetu takiego jak uczynili to żołnierze pod dowództwem Łupaszki w Dubinkach. 
cytaty 
1. Rozkaz komendanta Okręgu Aleksandra Krzyżanowskiego Wilka z 12 kwietnia, zakazującego represji na ludności cywilnej. Jednocześnie Wilk nakazał mjr. Mieczysławowi Potockiemu Węgielnemu dokonanie bezkrwawego rajdu na teren Litwy Kowieńskiej, mającego być demonstracją siły polskich oddziałów. 
2. Po mordzie w Glinciszkach przybył oddział SS, którego dowódca kazał aresztować litewskiego dowódcę por. Stasysa Polekauskasa. Sąd doraźny skazał go oraz 11 policjantów na karę śmierci choć za zabójstwo niemieckiego urzędnika polskiego pochodzenia, zresztą członka AK Władysława Komara70 czyli pośrednio ukarano ich za zbrodnię w Glinciszkach. 
3. Masz informację iż w Glinciszkach zamordowano członków rodziny żołnierzy z oddziału Łupaszki. No to może podaj nazwiska tych pomordowanych z rodzin tych żołnierzy. Tylko bez kolejnego łgarstwa bo znane są nazwiska tak żołnierzy jak i ofiar i w żadnych dokumentach nie ma na ten temat informacji.  
Jesteś takim małym załganym janczarem pisiorkowym posługującym się insynuacją, mentalnym Kali co to może ukraść krowę a na koniec najlepsze twoje łgarstwo. Macierewicz i Piątek. 
Czy Macierewicz oskarża Piątka o pomówienie go o związki z mafią i wywiadem rosyjskim? Otóż nie! 
Szef MON zarzuca Piątkowi 'stosowanie przemocy lub groźby wobec funkcjonariusza publicznego w celu podjęcia lub zaniechania czynności służbowych' i 'publiczne znieważanie lub poniżanie konstytucyjnego organu RP. 
Czujesz to pisiorku? Nie o treść a o stosowanie przemocy i to nie przed sądem cywilnym a przed sąd wojskowy wniósł to oskarżenie. Nie o treść a o przemoc. Jaja jak balony, prawda pisiorku? 
Faktycznie, nie ma z kim dyskutować bo teraz okaże się, że to ja stosuję wobec ciebie groźby i jeszcze zasygnalizujesz komu trzeba jak to siłą obalam jedynie słuszną władzę. 
:) :) :)
98. Dodane przez Do 97, w dniu - 09-03-2018 17:50
Daj sobie spokój z tym zakłamanym czytelnikiem wypocin szumowin nacjonalistycznych. On nie rozumie pojęcia prawdy i kłamstwa. Dla takich jak on jest tylko jedna prawda - jego prawda. On tak jak jego guru nie da sobie wmówić, że białe jest białe a czarne to czarne. To wychowanie rodem z komsomołu na agitkach. 
Szkoda na nich czasu i atramentu.
99. Dodane przez Do wójta, w dniu - 09-03-2018 19:19
Chyba nie mylę się co do autorstwa postów pokazujących zakłamanie obrońców Burego, Łupaszki czy Ognia.  
Nie ma sensu z nimi polemizować. Oni są ślepi na meandry naszej historii i nie ma sensu udowadniać im, że o Katyniu nie nauczą się z przedwojennych książek.  
Pozdrawiam i życzę dużo cierpliwości do tych nieuków.
100. Dodane przez Re 97, w dniu - 09-03-2018 20:47
Nie jestem ani za Pisem ani za Po ani za zadna partia dla mnie to są Ci sami ludzie którzy rządzili przed 89 rokiem jak wcześniej byli komuniści tak teraz wpadliśmy z deszczu pod rynnę i rządzą nami żydzi!!ale ale za to Ty pokazałeś tym postem że jesteś za tym establishmentem który nas do nie dawna okradał.bez pozdrowień.
101. Dodane przez re 100, w dniu - 10-03-2018 07:54
Pomijając formę postu świadczącą o calkowitym braku panowania nad pięknym językiem polskim to pozwolę sobie na krótką odpowiedź. 
Ostatnie zdanie twego postu świadczy, że znowu łżesz jak prawdziwy PiSior. 
Daruj sobie już człeku tych żenujących wypocin.
102. Dodane przez Do 100, w dniu - 10-03-2018 14:00
Tak, establishment. Morawieckiego, Duda, Macierewicz itd. Do tego smycz moskiewska by PiSuarki za bardzo nie szkalowały pryncypałów z Jeseniewa.
103. Dodane przez do 100, w dniu - 10-03-2018 15:36
Jakby nie patrzeć to jesteś ukrytym PiSiorem. Nie udało ci się z Łuku, potem Wilkiem a teraz żydów wynalazł.
reklama
104. Dodane przez Mój dziadek, w dniu - 11-03-2018 15:18
Mój dziadek był prawdziwym patriotą. Ciężko ranny w bitwie nad Bzurą. Czasami wychodził na pole całował ziemię i płakał. Powtarzał, że nie ważne jaka ta POLSKA jest. Najważniejsze, że jest, bo nie zawsze była. Nie schował się w krzakach. Nie zabijał żołnierzy LWP, bo coś mu się uzbierało o IIIWŚ. Przelał krew. Swoją i kolegów. KOCHAŁ POLSKĘ! Niszczyciel pamięć o nim! Powinniście czyścić mu buty. Ostatnim rozkazem wezwany do Królestwa Niebieskiego
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

reklama
robust