Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
gmina-polkowice.gif
Start arrow Polkowice arrow Niepodległościowy baner

Wyjątkowa grafika w centrum miasta

Niepodległościowy baner

10.07.2018. Radio Elka, Kasia Rososzko


(Fot. Kasia Wojtowicz)
Od kilku dni uwagę polkowiczan przyciąga baner zamieszczony na ścianie budynku przy ul. Dąbrowskiego. Grafika pod hasłem ”Wolnym być!” prezentuje trzy anonimowe postacie  związane z historią Polski.  W ten sposób Stowarzyszenie Patriotyczne Polkowice zdecydowało się uczcić obchody setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. 

Zdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�u
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Całą ideę plakatu zaproponował nam artysta, z którym aż pół roku negocjowaliśmy wykonanie tego zadania. To pan Mariusz Kozik. Chcieliśmy nawiązać nie tylko do setnej rocznicy odzyskania niepodległości, ale również do ponad tysiącletniej historii
chrześcijańskiego państwa polskiego. Zaprezentowane są trzy postacie z naszej historii. Pierwszy z lewej to woj Mieszka i Chrobrego, z prawej jest żołnierz AK, żołnierz wyklęty, a w środku żołnierz błękitnej armii Hallera
- mówi Wojciech Fenrich, prezes Stowarzyszenia Patriotyczne Polkowice.

Baner o powierzchni ponad 90 metrów kwadratowych, oprócz wspomnianych postaci, zawiera także fragment wypowiedzi Romana Dmowskiego: „Obowiązki względem ojczyzny, to nie tylko obowiązki względem Polaków dzisiejszych, ale także względem pokoleń minionych i tych co po nas przyjdą”. Przedsięwzięcie sfinansowano z własnych środków stowarzyszenia, a także z darowizn.

Stowarzyszenie Patriotyczne Polkowice działa już od kilku lat. Z powodzeniem organizuje różnego rodzaju wydarzenia mające upamiętnić polskie dzieje. To m.in. coroczny przemarsz z okazji Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych, a także patriotyczny bieg pod nazwą „Tropem Wilczym”.
 
Komentarze (41)
1. Dodane przez Jan, w dniu - 10-07-2018 13:19
A co wspólnego z uzyskaniem przez Polskę niepodległości mają tak zwani "wyklęci".
2. Dodane przez miasto poprawności politycznej, w dniu - 10-07-2018 13:30
Przez wiele lat władze Polkowic unikało i nadal unika symboli Polski niepodległej. 
W Polkowicach nie ma ani jednego pomnika by złożyć kwiaty w dzień 11 listopada czy 15 sierpnia. 
Ronda długo nazywano od nazw kwiatków. 
Nazwa ,, Rondo żołnierzy wyklętych,, rodziła się w bólach !! 
Szkoda że 1 marca podczas corocznych uroczystości na tym rondzie nie widać władz Polkowic . 
Oj ta poprawność polityczna !! 
Dziękujemy za wspaniały baner.
3. Dodane przez do at.1, w dniu - 10-07-2018 14:02
A kto miał Ciebie nauczyć ,kim byli żołnierze wyklęci skoro do 2006 roku w mediach poprawnych politycznie czyli 90% mediów o żołnierzach wyklętych była grobowa cisza. 
Polska jest zdominowana przez obce media i lewicowo-libertyńskie a one tematu niepodległości Polski i żołnierzy wyklętych nie poruszają. 
(...)
4. Dodane przez Donekk, w dniu - 10-07-2018 14:09
W platformianych POlkowicach jest teraz cisnienie na niepodleglosc. Byli sekretarze partii sa Polsudskimi a liberalowie z Platformy Wykletymi. TAKICH LUDZI WYBIERACIE. BEZ ZASAD I HONORU. SZkoda ze ciemny lud to kupuje.
5. Dodane przez Ja, w dniu - 10-07-2018 14:28
Ludzie z głodu umierają a inni się przejmują brakiem pomników i oddawania czci bożkom. To straszne
6. Dodane przez tgr, w dniu - 10-07-2018 15:13
Przecież żołnierze wyklęci zagwarantowali nam niepodlegość, wygrali pod Grunwaldem i zdobyli Moskwe ;) Podobno też u Górskiego kilku grało na mundialu.
7. Dodane przez ancy cynanom, w dniu - 10-07-2018 15:21
Wrog musi byc ! I basta.Bo bez wroga nie da sie zyc.To nasza narodowa przypadlosc.Po dwudziest pieciu latach,jak na dloni widac,ze Sovieci sa nie do podrobienia.Ci nowi,przez politykow doraznie kreowani to jak woda po kisielu. W niedziele w parku przypalacowym w Gaworzycach chodzili przebierancy w niebieskich drelichach.Pytam owego,kim jest.A on mi na to ze on Prusak.Zone za reke i do samochodu.Robi sie nie ciekawie.Chyba znowu jakies powstanie.
8. Dodane przez sarna, w dniu - 10-07-2018 16:08
A mi się podoba.To prawda przez kilka dobrych lat władza polkowicka blokowała wszelkie obchody.Wstyd że nic nie było upamiętniane na 11 listopada, 1 marca, 1 sierpnia .Wystarczyła by nawet wystawa w rynku,rozmowy w telewizji polkowickiej z kombatantami a nie rozmowy dnia mdlące aż się niedobrze robi jak flaki w oleju ,ciągle z tymi samymi osobami.Bravo za świetny pomysł.Super.
9. Dodane przez adam, w dniu - 10-07-2018 17:39
100-lecie odzyskania niepodległości Polski należało uczcić w inny sposób: przekazać jedzenie osobom starszym lub bezdomnym, żeby nie były głodne. 
A ratusz niech lepiej wiatrak w końcu wyremontuje i zrobi tam muzeum. Pomniki to powód do kłótni.
10. Dodane przez nie wiedziałem, w dniu - 10-07-2018 17:56
Nie wiedziałem że w 1918 nasze wojska składały się z rycerzy! Upsss... A może to wskutek dobrze zarządzanego MON jest to wizerunek naszych nowych WOT? W takim razie - Sorry. Szacun za interpretacje historyczną
11. Dodane przez do kom 10., w dniu - 10-07-2018 18:55
zrób sam coś gamoniu a nie krytykujesz,ile razy podjełes walkę w słusznej sprawie w swoim zapewne marnym życiu???czy to ty Dawid?
12. Dodane przez Robert Zujewicz, w dniu - 10-07-2018 19:14
Drogi Wojtku. Żołnierz AK to jest żołnierz Armii Krajowej, a nie jakiś żołnierz wyklęty.
reklama
13. Dodane przez elix, w dniu - 10-07-2018 20:12
Podobieństwo do braci powinno być jednak zauważalne. Bez tego to lipa. Przecież wszyscy wiemy, że wszystko im zawdzięczamy.
14. Dodane przez Do.. Robert Zujewicz, w dniu - 10-07-2018 20:43
Zołnierze wyklęci to określenie umowne.Również żołnierze AK byli takimi żołnierzami.Nie złożyli broni i działali w tzw drugiej konspiracji. 
https://bliskopolski.pl/historia-polski/zolni(...)/armia-krajowa/ 
Zołnierze wyklęci to znaczy żołnierze o których należy zapomnieć !! 
Taki był sens nazwania ich przez Sejm ! 
http://epowiatostrolecki.pl/2014/03/05/nasze-(...)kiem-zebrowskim,36051/ 
Wojtek określa ich szerzej i jest to prawidłowe. 
 
pozdrawiam,Patriota
15. Dodane przez a poo co nam mural?, w dniu - 10-07-2018 20:51
Poprawne politycznie władze zafundowały nam mural w roku 100 lecie niepodległości !.Czyżby to tylko przypadek? 
Na muralu zamiast górnika,hutnik . 
Mural za 120 tyś. zamiast lekcji historii. 
Rondo Mazowieckiego jako przeciwwaga do Ronda żołnierzy wyklętych?? 
Co z tego zrozumie młody człowiek? 
http://hej-kto-polak.pl/?p=15405
16. Dodane przez do.. Adam, w dniu - 10-07-2018 21:01
Od bezdomnych jest miasto ! 
Na 2470 gmin nasza gmina jest na 4 miejscu pod względem bogactwa liczonego na jednego mieszkańca. 
W tym roku dodatkowo biorą ogromny kredyt.! 
A bezdomny to kto? 
Siedzi na ławce i pije kolejne piwo. 
Dać im kasę na następne piwo??
17. Dodane przez bohater Unni wolności, w dniu - 10-07-2018 21:12
Kiedyś w naszym mieście UW miała dużo członków. 
Chyba więcej niż we Wrocławiu. 
Liderem UW był Mazowiecki. 
A kto to ten Mazowiecki.? 
http://hej-kto-polak.pl/?p=15405 
Wzywał do brutalnej rozprawy z żołnierzami wyklętymi !! 
Rondo Mazowieckiego ma być przeciwwagą dla ronda żołnierzy wyklętych??
18. Dodane przez Marian, w dniu - 11-07-2018 06:26
Szkoda tylko, że tekst zawiera błędy interpunkcyjne... Piękny przykład "patriotyzmu".
19. Dodane przez Z lubina, w dniu - 11-07-2018 07:52
Jak ludzie czegoś w mieście sensownego nie zrobią za własne pieniądze, to nie liczcie na władzę. Ona z waszych podatków się żywi i to po kilkanaście tysięcy miesięcznie plus samochody z kierowcą, wyjazdy, delegacje, imprezy, uroczystości, festyny. Żyć nie umierać!
20. Dodane przez Do kom 18, w dniu - 11-07-2018 08:56
Do kom.18 
Zajmij się lepiej tym: jak w Super miasteczku konsultowano powstanie Statutów Osiedli i rad Sołeckich. 
Co w nich zapisano i jak przeprowadzono na podstawie tych statutów dwukrotnie wybory do Rad Osiedli w 2014r i w 2018r. 
Jakie terminy dano mieszkańcom na zapoznanie się z projektami Statutów ,wniesienie poprawek i głosowanie. 
Wreszcie jak odbyła się kampania informacyjna,kampania wyborcza w temacie wyborów. 
Najciekawsze jest to dlaczego wybory ,które powinny być tajne ,były jawne !!
21. Dodane przez antek, w dniu - 11-07-2018 09:14
zbrodniarze wyklęci nie zasługują wyłącznie na piętno historii.  
W Polsce jest wiele problemów które należy rozwiązać, a pseudo historia patriotyczna niczego nie naprawi
22. Dodane przez historia zakłamana, w dniu - 11-07-2018 09:23
Przez 45 lat komunizmu uczono nas zakłamanej historii. 
Dopiero internet pozwala wejść na dowolną stronę i poczytać interesujące opracowania lub obejrzeć wykłady historyków.Internet pozwala wejść na strony patriotyczne.(...) 
Pamiętajmy że po 1989 r zaczeła się prywatyzacja Polski. 
Młodzi tego co piszę nie wiedzą !!! 
Media poprawne polityczne i obca prasa w Polsce tych tematów nie poruszają. 
Przez pierwsze lata III RP o żołnierzach wyklętych była zmowa milczenia. 
Dopiero powstanie IPN a właściwie prezes IPN ś.p. prof. Janusz Kurtyka upomniał się o żołnierzy wyklętych.
23. Dodane przez zenon, w dniu - 11-07-2018 11:49
do kom. 22 prawda, że po 89 w Polsce zaczęła się wielka prywatyzacja i że ludzie dorobili się na tym nieprawdopodobnych majątków.  
 
tylko, że dzisiaj nasza władza PISu przedstawią okres 89 jako zdradę narodową chociaż sami w tym uczestniczyli i o czym jest za cicho zarobili miliony. 
 
Sama spółka Srebrna która zajmuje się ukradzionymi przez Porozumienie Centrum terenami w Warszawie ma milionowe zyski
24. Dodane przez Marian, w dniu - 11-07-2018 11:52
Do 20: to na pewno do mnie?
25. Dodane przez do ..23/Zenon/., w dniu - 11-07-2018 12:45
Tusk powiadał o Kaczyńskim że nawet nie ma konta. 
Zapomniał dodać że jego partyjny kolega PREZYDENT A. ma 36 kont i 7 mieszkań.!! 
Bolek wygrywał kiedy potrzebował grubą kasę w Totka. 
Gdyby PIS czy PC miało jakieś nieczyste interesy to WSI-24 całą dobę by tę sensacje grzała !! 
Porozmawiajmy o aferach od miliarda w górę !!! 
Bo PIS takie afery tropi.! 
Temat interesów PC to kawał z brodą. 
Modny za SLD.
26. Dodane przez Do ..18/Marian/., w dniu - 11-07-2018 12:56
Temat wyborów do Rad Osiedli powinien zainteresować wszystkich Polkowiczan więc i Ciebie.Niestety zrobiono to w tajemniczy sposób i prawdopodobnie mijając się z prawem. 
To temat dla radnych.,mediów i organów kontrolnych państwa !!!.
27. Dodane przez Piotr, w dniu - 11-07-2018 14:56
Baner jest estetyczny, przemyślany , jest hołdem dla ponad 1000-letniej historii naszej Ojczyzny oddanym przez grupę ludzi, którzy nie wstydzą się, że są Poakami z okazji setnej rocznicy Odzyskania Niepodległości. Podjęli taką inicjatywę, zrealizowali ją z własnych środków i chwała im za to. A tym, którzy wypisują tu mniej lub bardziej bzdurne komentarze proponuję chociaż podjąć próbę rozszyfrowania znaczenia wszystkich dat umieszczonych na grafice. Oprócz 1918-2018 jest ich jeszcze 15. Albo - po prostu - zróbcie TO lepiej.
28. Dodane przez ten wyrok NSA warto znać, w dniu - 11-07-2018 15:43
Wyrok NSA z 9 czerwca 2010., II OSK 378/10 
Dotyczy bezwzględnego obowiązku konsultacji nad tworzeniem Statutów Osiedli. 
http://www.lex.pl/gsp-akt/-/akt/glosa-do-wyro(...)-r-ii-osk-37810 
Szczecin dał na konsultacje mieszkańcom 1.5 miesiąca a powiadomił o konsultacjach 20 dni przed konsultacjami ! 
A jak było w Super miasteczku? 
Uchwala radnych z 6 marca 2014r i rozporządzenie burmistrza z tego dnia o konsultacjach. Dnia 7 marca 2014 dopiero rozplakatowano na słupach ogłoszeniowych Statuty do uzgodnienia.Kolejne dni 8,9 kwietnia 2014 to sobota i niedziela. W poniedziałek 10 kwietnia kazano nam już głosować nad projektami Statutów zaproponowanymi przez chyba władze miasta.A gdzie konsultacje? 
Szczecin to tylko jeden z setek przykładów jak należy przestrzegać prawa ! 
http://bip.um.szczecin.pl/konsultacje/chapter_116057.asp 
Na podstawie tych Statutów w Super miasteczku wybrano dwukrotnie Rady Osiedla w 2014r i w 2018r. 
Treść tych Statutów i tryb wyborów oraz terminy i czas na zapoznanie się z kandydatami czy kampanię wyborczą to osobny temat.Tego czasu ani możliwości nam nie dano !! 
Ustawa z 8 marca 1990r nakazuje obowiązkowe konsultacje, mówi o tym wyrok NSA z 9 czerwca 2010.
29. Dodane przez wybory a niepodległóść, w dniu - 11-07-2018 21:10
Wybory a niepodległość,jest to istotne pytanie. 
Fundamentem niepodległości są wolne i uczciwe wybory. 
By tak było musi być dobre sprawiedliwe i przejrzyste prawo.Wybory do Rad Osiedli przebiegają podobnie jak wybory do Rady Gminy.Wzorem jest Białystok. 
..Załącznik do Uchwały Rady Miasta Białystok Nr VIII/83/15 z 27.04.2015r 
,,Zasady i tryb przeprowadzenia wyborów do Rad Osiedli,, 
To 5 stronicowy zapis prawny !! 
W naszym ,,Super miasteczku,, zasady i tryb wyborów reguluje STATUT Osiedla. 
Rozdział III 
A w tym naszym Statucie nie ma wielu ważnych zapisów. 
Zapisu o tajności wyborów i o terminach i sposobach złożenia protestu, o kampanii wyborczej itd.. 
Patrz, Uchwały RM P. o Statutach z 20 marca 2014r. 
Art.36 ust.2 ustawy z 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym. 
W podobnej sprawie jak w naszym Super miasteczku wojewoda Pomorski działając jako organ nadzoru pismem z 12 lutego 2018r zakwestionował zapisy w Uchwale RM Gdańsk z 25 września 2014r. 
W uzasadnieniu zarządzenia nadzorczego wojewoda  
nawiązał do art.36 ust.2 i art.37 ust.4 
chodzi o zasady prawa wyborczego ! 
Te zapisy zakwestionował Wojewoda Pomorski po 4 latach !! 
a nasze Statuty kto zakwestionuje też po 4 latach? 
Przew.Rady Miasta Gdańsk ma 30 dni na na zmianę Uchwał w sprawach Statutów w innym przypadku Wojewoda skieruje sprawę do WSA w Gdańsku. 
Czy w 100- lecie niepodległości tak się stanie u nas 
w Super miasteczku?
30. Dodane przez Marek, w dniu - 12-07-2018 10:54
Operacje na historii ojczystej to obrzydliwy sposób sprawowania władzy.
31. Dodane przez korekta- ad.29, w dniu - 15-07-2018 10:23
Wyjaśnienie ad.29 
Wyrok NSA z 9 czerwca 2010r drobnych zmian w Statucie osiedli. 
Inną sprawą jest ordynacja wyborcza zapisana w Statutach w Super miasteczka.Wybory powinny odbywać się dokładnie tak jak do rad gmin.Tak stanowi ustawa z 8 marca 1990r. 
Koszalin jest wzorem.!! 
http://bip.koszalin.pl/?p=document&action=sho(...)51&bar_id=11108 
 
 
W Super miasteczku problemem jest brak konsultacji w sprawie całej treści STATUTU osiedli a nie  
drobnych zmian w statutach. 
Jednak w tych dwóch wyrokach NSA i wyroku WSA w L. z 29 marca 2010 omawia się sprawę bezwzględnej konsultacji nad Statutem osiedla. 
W mieście L. w Uchwałach jest zapisana długotrwała procedura, 
czegoś takiego nie ma w Uchwałach na ten temat w Super miasteczku.Wyrok WSA w L.z 29 marca 2010 precyzyjnie omawia sprawy konsultacji nad statutami osiedla. 
Plebiscyt nad gotowym projektem Statutu nie jest konsultacją w rozumieniu prawa.? 
Te dwa wyroki są omówieniem istoty konsultacji jako  
czegoś bardzo ważnego w demokracjach lokalnych. 
Mówi o tym art.35 ust.1 ustawy z 8 marca 1990 o samorządzie gminnym.
32. Dodane przez re 27, w dniu - 15-07-2018 22:21
Taaaaaaak. 
1655-Masz na myśli choćby złożenie hołdu zdrajcom spod Ujścia czy tym z Kiejdan? Może jednak skup się na przejęciu Jamajki przez Angoli i mamy reggae. 
1772 - Kapitulacja konfederatów i oddanie Wawelu Rosjanom a może rozbiór Polski należy czcić? Może ogranicz się do rocznicy wynalezienia gazu rozweselającego choć sam w sobie jesteś zabawny. 
 
1795-Bez komentarza co do czczenia rocznicy totalnej hańby. 
1863-początek najstraszniejszego w skutkach powstania ma być powodem do dumy?  
1939-Czy naprawdę musimy ciągle upamiętniać porażki z których nigdy nie potrafiliśmy wyciągnąć żadnej nauki? Pamiętać może i trzeba, ale składać hołd? 
wg reddens
33. Dodane przez do ..32, w dniu - 16-07-2018 13:48
Przypomnę daty zniewolenia: 
17 września 1939 -napad ZSRR na Polskę 
Polakom dano godzinę na spakowanie całego dobytku. 
http://natemat.pl/75033,17-wrzesnia-rocznica-napasci-sowieckiej-i-zniewolenia-polski 
Następny etap zniewolenia to rok 1944. 
https://sciaga.pl/tekst/63990-64-czy_8_maja_1(...)arodu_polskiego 
Na czele tego zniewolenia była PZPR !!
34. Dodane przez Do 33, w dniu - 16-07-2018 16:51
Żeś d... aż chatko czytać.  
Gdybyś kamieniami na szkołę nie rzucał i nie oglądał Trwam to wiedziałbyś gamoniu, że PZPR powstała dopiero w 1948 roku. 
Skąd się bierze takie coś jak ty?
35. Dodane przez Do ..34, w dniu - 16-07-2018 21:14
Do ..34 
Wiem doskonale że że PZPR powstała w 1948 roku.!!! 
Od 1948 roku do 1989 trwał PRL. 
/System zniewolenia./ 
Po 1948r też łamano ,,żołnierzom wyklętym,,kręgosłupy. 
Zabijano strzałem w tył głowy. 
Ostatni żołnierz wyklęty ,,Laluś,, 
zginął w 1963 roku. 
https://www.polskieradio.pl/39/156/Artykul/320336,Jozef-Franczak-Lalus-ostatni-z-wykletych 
Polecam Ci ten tekst. 
https://wpolityce.pl/polityka/150058-jedna-z-(...)dan-urbankowski 
Inwektywy zachowaj dla siebie !
36. Dodane przez Znakomity baner !, w dniu - 16-07-2018 22:02
Do..27 
Szacunek dla tych wszystkich ,którzy ten baner opracowali i wyłożyli swoje pieniądze na jego realizację.To piękny gest !!! 
Dziś odwagą jest upominać się o niewygodną prawdę historyczną. 
Autorów tego tekstu przepraszam że przesłanie baneru,,wolnym być,, 
potraktowaliśmy szerzej. 
Bo wolnym być można ,gdy w naszej małej ojczyżnie 
wszystkim zagwarantowane są równe prawa 
w dostępie do mediów,oraz wszystkie wybory są powszechne bezpośrednie i równe. 
Wystarczy porównać ordynację wyborczą z Wrocławia i z Super miasteczka z 2014r.!!! 
http://osiedle.wroc.pl/attachments/article/9/Ordynacja%20wyborcza.pdf 
Jeśli ktoś uważa że nie ma o czym dyskutować to niech lepiej wywiesi zamiast biało czerwonej białą flagę !!! 
Obchodzimy 550 lat parlamentaryzmu. 
Parlament stanowi prawo by je przestrzegać ! 
Komuniści robili to tak: 
https://www.wprost.pl/kraj/10039789/Komunisci(...)ane-wybory.html
37. Dodane przez do 35, w dniu - 16-07-2018 23:25
Jednak masz wiedzę powierzchowną i wybiórczą a na dodatek bredzisz. 
PRL - Nazwa dla państwa po zmianie konstytucji na tzw. stalinowską. Wcześniej, jakby nie było to była Rzeczpospolita Polska choć propagandowo władza zwała ten kraj Polską Lidową. Jak widzisz, trzeba mieć wiedzę usystematyzowana by głupstw nie pisać.  
Czy inwektywą jest nazwanie nieuka nieukiem? 
 
(...)
38. Dodane przez c.d. 37, w dniu - 17-07-2018 09:46
Żeby nie było nieporozumień.  
Ilustracja w poście dotyczy reakcji choćby na post 25 gdzie manipulowanie faktami jest uderzające. Fotografia przedstawia posłów PiS szkalujących Polskę w Brukseli co jest zawsze częścią wystąpień Dudy pełniącego funkcję prezydenta.
reklama
39. Dodane przez Ela, w dniu - 17-07-2018 20:01
do ,37 skąd w Tobie tyle agresji i buty ! 
Przyjeło się że czasy PRL to czasy od wojny 
do 1989r. 
Literalnie jest tak jak stanowi Wikipedia. 
Więc Ameryki nie odkryłeś. 
Skromności ...
40. Dodane przez re 39, w dniu - 17-07-2018 22:29
Dlaczego zaraz buty i agresji? Skoro ktoś wypisuje bzdety to dlaczego nie prostować tego? Skoro twardo nadal tkwi przy głupocie to trzeba ostrzej.  
Co to znaczy - Przyjęło się? Jeżeli ktoś podaje odnośniki, linki to powinien już trzymać się "literalnie" ustaleń historiografii. Jeżeli ktoś opiera się na Wikipedii to proszę bardzo - Wikipedia wyraźnie wyróżnia okres do ustanowienia konstytucji stalinowskiej i po niej. Literalnie. Zwracając mi uwagę niechcący, zakładam, nie grzeszysz skromnością zwracając mi uwagę odnoszącą się w sposób arogancki do treści mego postu. Więcej skromności Elu.
41. Dodane przez PRL czyli system upodlenia !, w dniu - 14-08-2018 19:15
PRL to system upodlenia Polaków. 
Wolne wybory nigdy w PRL nie miały miejsca. 
Bezczelność komunistów była tak ogromna że rzucili hasło,,głosuj bez skreśleń,, 
Na czym to polegało? 
Wiosną 1980 r były wybory do Sejmu. 
To hasło dominowało,czyli głosuj nie biorąc długopisu do ręki i nie wchodząc do kabiny. 
To PZPR układała za Naród listy. 
Słowo Katyń było zakazane.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust