Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
24
Kwietnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
gmina-polkowice.gif
Start arrow Polkowice arrow Mieszkania będą gotowe na jesień

Inwestycja realizowana jest bez opóźnień

Mieszkania będą gotowe na jesień

31.07.2018. Radio Elka, Kasia Rososzko


(Fot. UG Polkowice)
Trwa budowa mieszkań socjalnych przy ul. Wojska Polskiego w Polkowicach.  W dwóch, dwusegmentowych budynkach będzie 98 kompleksowo wyposażonych mieszkań o powierzchni od 35 do 45 m2. Wszystkie prace przebiegają zgodnie z planem, a pierwsi lokatorzy klucze otrzymają już w listopadzie. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Oba budynki będą wykonane w standardzie tzw. „pod klucz”, czyli z gotowymi posadzkami, ścianami, z wyposażeniem w tzw. biały montaż, czyli
np. w wanny, umywalki, natryski, kuchenki gazowe, zlewozmywaki, panele, płytki i stolarkę wewnętrzną
- informuje Tomasz Duszyński, Inspektor nadzoru inwestorskiego Urzędu Gminy Polkowice.

Przypomnijmy, że inwestycja obejmuje także realizację otoczenia zewnętrznego. Powstanie m.in. parking i plac zabaw dla dzieci. Ma być także dużo zieleni. Koszt realizacji całej inwestycji to prawie 17 milionów złotych.

Pierwszy z budynków ma zostać oddany do użytku w listopadzie, a drugi na wiosnę przyszłego roku, w maju. O tym, kto otrzyma lokal mieszkalny w nowych budynkach socjalnych zadecydować ma Gminna Komisja Mieszkaniowa.




 
Komentarze (39)
1. Dodane przez podatnik, w dniu - 31-07-2018 15:23
Po co pracować,oszczędzać, spłacać kredyt jak burmistrz MA DAĆ ! Za parę lat ta darmocha będzie wyglądać jak slumsy ale co tam ... miasto za darmo wyremontuje.
2. Dodane przez Edward, w dniu - 31-07-2018 16:16
Uczciwie biorąc to radni PDMP powinni kredyt w wysokości 
90 mln wziąść w 2014r po wygraniu wyborów. 
Ten kredyt mogli spłacać przez 4 lat aby w pażdzierniku 2018 mieć czyste konto ! 
Jeśli ,,dobra zmiana,, wygra wybory w pażdzieniku 2018 
będzie miała związane ręce w postaci nie swojego kredytu. To jest bardzo nieuczciwe. 
Tyle inwestycji w jednym roku powoduje że mieszkańcy czują się jak na froncie. 
 
Tu wykopy,tam wykopy. 
Kto nad tym panuje?
3. Dodane przez Oczy i uszy szeroko otwarte., w dniu - 31-07-2018 16:38
Na co komu tam parkingi?!!!Skoro to mieszkania socjalne to znaczy że to dla tych biedaków bez kasy , wiec niby skad mają mieć samochody by nimi parkować na tych parkingach?!!!A skoro mają samochody i na ich utrzymanie to też stać ich na normalne czynszowe mieszkania.Szok co ta skorumpowana mafia polkowicka pdmp robi z tego parszywego miasta!!!
4. Dodane przez Też mi coś, w dniu - 31-07-2018 18:42
JA W TEJ CENIE KUPIŁAM SOBIE SZEREGÓWKĘ Z OGRODEM I PRZYNAJMNIEJ TO BĘDZIE MOJE
5. Dodane przez Wladymir, w dniu - 31-07-2018 19:45
nie chce siac paniki ale slyszalem ze te mieszkania dla tych za granicy wschodniej co maja zwiekszac liczbe mieszkancow do 40 tysiecy
6. Dodane przez antyPdMPowiec, w dniu - 31-07-2018 19:48
A to, ze budynki są budowane niezgodnie z ustaleniami miejscowego planu, to chyba umknęło burmistrzowi, a przede wszystkim staroście. Mam nadzieję, że po wyborach ktoś się tym zajmie i ujrzy światło dzienne polkowickie szambo, napełniane od 24 lat, od którego smrody ciężko się żyje w Polkowicach.
7. Dodane przez Kocham Arka, w dniu - 31-07-2018 21:38
To dzieki wizjonerowi Arkowi. To co, ze nie umie czytać rysunku technicznego skoro potrafi namieszać i skłócić pół miasta. Arek jeszcze więcej remontów. Do domów będziemy wracać przez Sucha Górna!
8. Dodane przez Romana, w dniu - 01-08-2018 01:16
Samochody im dać!!!
9. Dodane przez antek, w dniu - 01-08-2018 09:35
no i jeszcze czekamy na rentę przyznaną od PMDP 
każdemu bez pracy po 2000 zł  
 
Nas dobrze znacie ! - wydajemy wasze pieniądze bez opamiętania  
to powinno być hasło wyborcze pdmp w tym roku
10. Dodane przez 52897, w dniu - 01-08-2018 12:36
No rzesz ty. Parkingi robić? Skoro nie stać ich na mieszkanie, a na samochód stać? Koszt auta, ubezpieczenie, przeglądy, opony, oleje, hamulce, cokolwiek zalać do tego auta, to daje lekką ręką tyle, ile kosztuje rata mieszkania lub czynsz za wynajem. To powinno się ukrucić. Na samochód to się znajdzie, chociaż komunikacja bezpłatna, a miasto, ze w 20 minut przez całe się przejdzie. A ludzie budują domy, podatki płacą i to nie małe i czekają na chodnik i asfalt po 10 lat. To jest jest bezczelne traktować tak obywateli pracujących po 12h. Przeciez to z moich podatków i tego, że mnie nie stać opłacić kolonii dziecku, czy wyjechać wspólnie nad morze.
11. Dodane przez Edek, w dniu - 01-08-2018 22:42
W Super miasteczku jest wiele do ujawnienia ! 
Mieszkańcy dowiedzą się wkrótce o kulisach wyborów Rad Osiedli z 2014r. i 2018r.Na takie dziwne wybory nie zasłużyli. 
Ordynacja wyborcza dla Osiedla ,,Polanka,, z 28 grudnia 2007r jest kluczem do tego,kto i dlaczego zmienił ten Statut obowiązujący do 30 marca 2015r. 
Statut oś. Polanka z 28 grudnia 2007 powinien obowiązywać na wszystkich osiedlach ponieważ  
przewidywał wybory w dzień wolny od pracy i z wykorzystaniem urny wyborczej. 
Przewidywał też wybory przewodniczącego osiedla w głosowaniu tajnym. 
Rozdział IV tego Statutu mówi: 
par. 19 pkt.2 
Kadencja organów osiedla jest równa kadencji Rady Miejskiej. 
To bardzo ciekawy zapis. 
Nasuwa się pytanie,dlaczego nie był realizowany? 
Gdy 6 marca 2014 ogłoszono błyskawiczne konsultacje nad nowym Statutem dla ,,niektórych,, osiedli zapomniano że istnieje doskonały Statut Osiedla ,,Polanka,, 
Statuty z 2014 roku nie miały już tych zapisów o wyborach tajnych czyli z wykorzystaniem urny. 
Nie mają też zapisu o organizowaniu wyborów w dzień wolny od pracy.Nie mają też zapisu o tajnych wyborach przewodniczącego Rady Osiedla. 
Ustawa o samorządzie gmin z 8 marca 1990 zabrania przeprowadzać wyborów tak jak to zrobiono w 2014 i w 2018 roku !!! 
Ordynacja wyborcza zapisana w Statucie Osiedla,,Polanka,, z 27 grudnia 2007r jest wzorowa i powinna obowiązywać. 
Nasuwa się pytanie. 
Po co ją zmieniono 30 marca 2015? 
https://bip.polkowice.eu/doc/2007/XII-132-07.pdf 
http://edzienniki.duw.pl/duw/WDU_D/2015/1714/akt.pdf
reklama
12. Dodane przez do ..Edek, w dniu - 02-08-2018 15:31
Masz rację. 
Ktoś bał się Statutu Osiedla Polanka? 
Z realizacją wyborów na podstawie tych nowych Statutów było jeszcze gorzej. 
Oto pierwszy z brzegu przykład. 
Informacje o wyborach do Rad Osiedli 
powinny być na bilbordach,słupach ogłoszeniowych i w Gazecie P. 
Tak jednak nie było w kwietniu 2018r. 
Burmistrz wybrał sobie dzień 11 kwietnia 2018 na rozporządzenie o wyborach. 
Tego dnia dziwnym trafem Gazeta P. była już w druku by 12 kwietnia ukazać się bez tej informacji. 
Następny numer Gazety P. z 26 kwietnia 2018 idzie dalej z przemilczaniem.Rzecznik RATUSZA w tym numerze informuje że wybory już się skończyły bo trwały w dniach 24-26 września.Przypomnę że gdy numer gazety z 26 kwietnia był w sklepach,przychodniach wybory jeszcze trwały bo odbywały się w dniach 24-26 kwietnia a nie WRZESNIA !.Między 11 kwietnia a 26 kwietnia 2018r na drzwiach klatek schodowych nie było informacji o wyborach do Rad Osiedli.Takie działanie jest czymś bardzo dziwnym. 
Komuś zależało by mieszkańcy nie dowiedzieli się o wyborach.To działanie jest złamaniem Ustawy z 9 marca 1990r o samorządzie gminnym. 
Dlaczego jedna z najbogatszych gmin w Polsce zastosowała całkowitą blokadę informacyjną w sprawie wyborów do Rad Osiedli? 
 
Odbyły się one w dniach 24-26 kwietnia 2018r. 
Czyżby chodziło o to by na wybory zamiast 3 tysiące z danego osiedla/bo tylu było uprawnionych/ poszło tylko np. 85 osób?
13. Dodane przez Spoxman, w dniu - 02-08-2018 23:35
Edek, nie napinaj się tak. Ustawa o samorządzie gminnym stanowi, że to Rada Gminy w Statucie rady osiedla wyznacza zasady i tryb wyborów organów rady osiedla. (Art.35 ust. 3 ustawy) Możemy im skoczyć. Albo iść do wyborów samorządowych.
14. Dodane przez Do..13/Spoxman/., w dniu - 03-08-2018 22:03
Absolutnie nie masz racji ! 
Statut nie może być bublem prawnym.!!! 
Jeśli bubel prawny stanowi że wybory do Rad Osiedli są jawne to wojewoda taki bubel blokuje,lub nakazuje zmienić zapisy Statutu. !!! 
Nie napinaj się jak nie znasz prawa. 
Na ten temat jest wiele orzeczeń WSA.
15. Dodane przez Do..13/Spoxman/., w dniu - 03-08-2018 22:03
Absolutnie nie masz racji ! 
Statut nie może być bublem prawnym.!!! 
Jeśli bubel prawny stanowi że wybory do Rad Osiedli są jawne to wojewoda taki bubel blokuje,lub nakazuje zmienić zapisy Statutu. !!! 
Nie napinaj się jak nie znasz prawa. 
Na ten temat jest wiele orzeczeń WSA.
16. Dodane przez do..13, w dniu - 03-08-2018 22:42
Do..13  
Polecam Ci rozstrzygnięcie Nadzorcze Wojewody Mazowieckiego z dnia 20 pażdz. 2015r 
dotyczy Wyszkowa. 
Wojewoda z PO tłumaczy jak krowie na rowie Art.35 ust.3 
należy mieć na uwadze art.37 ust.4 i art.36 ust.2 
Wojewoda z PO powinien w 2014r Statuty Osiedlowe z Super miasteczka zablokować jak to zrobił jego kolega.!! 
Na podstawie złego Statutu odbyły się dwukrotnie wybory w 2014r i w 2018r. 
Czas to zmienić !!!
17. Dodane przez Spoxman, w dniu - 04-08-2018 04:50
Czy Wojewoda Dolnośląski wydał już rozstrzygnięcia nadzorcze w sprawie Polkowic? Nie widzę.
18. Dodane przez do.. Spoxman, w dniu - 04-08-2018 11:54
Poczytaj sobie nieco Ustawy a zrozumiesz jaka jest droga  
wobec niedoróbki prawnej z 2014 roku !! 
Obecny wojewoda nie może wydać rozstrzygnięcia naprawczego bo nie ma na biurku takiej Uchwały. 
Wybory z 2018r nie były podsumowane Uchwałą!! 
 
w roku 2014 wojewoda miał ustawowe 30 dni by zablokować mijające się się z prawem uchwały Rady Miasta i Gminy o statutach osiedli oraz Uchwały o konsultacjach nad tymi Statutami.Konsultacje też mijały się z prawem i dawały dwa dni na zastanowienie bez możliwości wniesienia uwag !!! 
Obecny wojewoda nie może wydać zarządzenia zastępczego do czegoś co było 4 lata temu. 
Rada Miejska może samoczynnie poprawić Statuty po przez konsultacje/takie jak są w innych miastach/ i dokonać nowych wyborów.Problemem jest brak zapisu w Statucie Osiedli o możliwości protestu wyborczego.To jest skandal ! 
W takiej sytuacji są dwie drogi naprawy tej patologii : 
1/dobrowolne naprawienie zła. 
2/WSA we Wrocławiu 
Do sądu może zgłosić się każdy obywatel gminy lub inne czynniki prawne o czym stanowi ustawa. 
Zrozumiał? 
 
kolega prawnika..
19. Dodane przez Spoxman, w dniu - 04-08-2018 20:06
@18 sam sobie czytaj ustawy. Ja widać, Wojewoda dolnośląski w 2014 roku nie uznał uchwał, a dokładniej - załączników do uchwał w sprawie statutów osiedli za niezgodne z prawem, w związku z tym Statuty są obowiązujące. W sprawie niezgodności z prawem uchwał wojewoda wydaje ROZSTRZYGNIĘCIE NADZORCZE, a nie zarządzenie zastępcze.  
 
Kolego magistra prawa
20. Dodane przez Ad.19, w dniu - 04-08-2018 23:45
Oczywiście chodzi o ROZSTRZYGNIECIE NADZORCZE. o załączniki w postaci Statutów są tematem naszej dyskusji. 
Wybory do Rad Osiedli jawne/z pominięciem urny/ są niezgodne z prawem !!! 
A tak stanowią Statuty z 2014 roku. 
O czym tu dyskutować. 
Falandyzacja prawa? 
 
Ela..
21. Dodane przez Teresa, w dniu - 05-08-2018 09:09
ROZSTRZYGNIECIE NADZORCZE Wojewody Mazowieckiego z 20 pażdz.2015 fragment uzasadnienia... 
 
Zgodnie z art. 35 ustawy o samorządzie gminnym  
organizację i zakres działania jednostki  
pomocniczej określa rada gmin 
y odrębnym statutem, po przeprowadzeniu konsultacji  
z mieszkańcami. Statut jednostki pomocniczej określa w szczególności: nazwę i obszar jednostki  
pomocniczej, zasady i tryb wyborów organów jednostki pomocniczej, organizację i zadania  
organów jednostki  
pomocniczej, zakres zadań przekazywanych jednostce przez gminę oraz sposób  
ich realizacji oraz zakres i formy kontroli oraz nadzoru organów gminy nad działalnością organów  
jednostki pomocniczej.  
Płynące z przepisu art.  
35 
ust. 3 pkt 2 
ustawy o samorządzie gm 
innym 
uprawnienie rady gminy do  
określenia  
zasad i trybu 
wyborów organów jednostki pomocniczej nie  
ma charakteru nieograniczonego. O tym jak daleko sięgają kompetencje rady gminy w tym  
przedmiocie, decyduje przede wszystkim zakres uregulowania  
art. 37 ust.4 
w związku z art. 36 ust.2 
 
ustawy o samorządzie gminnym.  
Art. 36 ust.2 Ustawy o Samorządzie Gminnym ustala 
podstawowe zasady prawa wyborczego dotyczące organów  
jednostki pomocniczej gminy. Przepis  
ten przewiduje, że 
sołtys oraz członkowie rady sołeckiej 
wybierani są w głosowaniu tajnym,  
bezpośrednim, spośród nieograniczonej liczby kandydatów, przez stałych mieszkańców sołectwa  
uprawnionych do głosowania. 
Na mocy art. 37 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym ogólne  
zebranie wybiera zarząd osiedla, przy czym art. 36 ust. 2 stosuje się odpowiednio. 
Przepis ten jest  
bezwzględnie wiążący dla rady gminy podczas tworzenia i uchwalania statutu jednostki  
pomocniczej, wytyczając w ten sposób radzie gminy dopuszczalne granice  
regulacji statutem  
osiedla 

Nakaz odpowiedniego stosowania  
w omawianym przypadku 
należy rozumieć w ten  
sposób, iż wszystkie  
zasady głosowania jakie obowiązują w wyborach  
sołtysa oraz członków rady sołeckiej 
, winny mieć także zastosowanie wprost, 
bez żadnych modyfikacji do wyborów zarządu osiedla . 
 
koniec cytatu. 
 
Dla mieszkańca Super miasteczka oznacza to że wybory należy zrobić z wykorzystaniem urny w dzień wolny od pracy.Takie zapisy miał STATUT os.Polanka 28 grudnia 2007r.Te zapisy póżniej zostały zmienione na niezgodne z Ustawą o samorządzie gminnym z 8 marca 1990r. 
http://bip.polkowice.eu/pliki/11_07_13_1310553134938.pdf
22. Dodane przez Spoxman, w dniu - 05-08-2018 19:26
1. W Polsce nie ma prawa precedensu - to, co rozstrzygnął Wojewoda mazowiecki nie jest wiążące dla innych wojewodów. 
2. Rozstrzygnięcie WojMaz dotyczy wyborów do ZARZĄDU osiedla. Zarząd osiedla to nie jest to samo co RADA osiedla. (Art. 37 ust. 1 i 2 ustawy o samorządzie gminnym.) 
3. Wojewoda mazowiecki zakwestionował wprowadzenie losowania (a nie wyborów jawnych) kandydatów w miejsce wyborów tajnych. 
4. Fragment art. 37 ust. 4 "art. 36 ust. 2 stosuje się odpowiednio." dotyczy wyboru zarządu, a nie rady osiedla. 
 
I na koniec: Wojewoda dolnośląski nie zgłosił zastrzeżeń w trybie art. 91 ustawy o samorządzie gminnym, ani do zmiany statutu os. Polanka, ani do nowych statutów pozostałych osiedli. Nikt z mieszkańców nie poskarżył się ani do wojewody, ani do WSA. Statuty są prawomocne i obowiązujące. Wojewoda po upływie 30 dni może zaskarżyć uchwałę do sądu administracyjnego (art 94 ust.1). Po upływie roku również może to zrobić (art. 95 ust.2). Dlaczego tego nie zrobił? Widocznie uznaje statuty za zgodne z prawem. 
Przypominam, Rada osiedla to nie jest Zarząd.
23. Dodane przez Teresa, w dniu - 06-08-2018 14:10
Do 22,, 1.A kto mówi że ma być wiążące dla innych/to jest tylko przykład/. 
2.Statut oś.Polanka z 28 grudnia 2007 mówił o tajnych wyborach do Rad Osiedla i zarządu Osiedla oraz o głosowaniu w dzień wolny od pracy. 
Nowe Statuty z 2014r wszystkie te zapisy wyrzucają do kosza !!!! 
3.oczywiście że przykład Z Mazowsza dotyczy czego innego, ale omawiane są przy okazji zasady wyborcze. 
4.W STATUTACH Supermiasteczka z 2014r wybory Radnych osiedla oraz do Zarządu Osiedla są jawne,oraz w dni robocze !!! 
W ordynacji wyborczej w tym Statucie nie ma nawet formy i trybu odwołania i protestu wyborczego. 
Taki Statut nie powinien się ukazać. 
To tak jakby wybierać radnych przez podniesienie ręki 
w środku tygodnia na zebraniu ,które trwa 25 minut a o którym 97% mieszkańców nie wie. 
Dokładnie ta sama Ustawa o samorządzie gminnym z 8 
marca 1990r reguluje wybory do Rad Osiedli oraz Radnych do Gminy. 
O czym tu dyskutować. 
(...) 
Nie ma miasta w Polsce by Radnych do Rad Osiedlowych wybierano na zebraniu przez podniesienie ręki,patrząc przewodniczącemu Rady Miasta i Burmistrzowi w oczy !! 
To jakiś absurd. 
Tylko STATUT Oś. POLANKA z 28 grudnia 2007r jest zgodny z prawem ! 
Niestety z nieznanych przyczyn został on zmieniony 30 marca 2015r a powinien być wzorem dla wszystkich osiedli.Jestem przekonana że mieszkańcy zrozumieli 
na czym powinny polegać tajne i uczciwe wybory. 
Oczywiste uchybienia prawne nie powinny podlegać dyskusji.
24. Dodane przez Rambo./.w temacie Rad Osiedla, w dniu - 06-08-2018 14:57
..coś takiego znalazłem.. 
Wojewoda Pomorski wzywa władze Gdańska by poprawiły Statuty Osiedli z 2014r zawierają zapisy sprzeczne z obowiązującym prawem..Pismo z 12 lutego 2018r.  
https://bip.gdansk.pl/subpages/rwouip/pliki/2(...)odp_01.pdf?1648  
Na informację w tej sprawie Wojewoda oczekuje miesiąc.  
W Supermiasteczku jest podobna sytuacja. 
Tu nawet laik stwierdzi że sposób i ukrycie przed mieszkańcami miasta tych wyborów budzi ogromne oburzenie.Ludzie czekają ciągle na wyniki wyborów. 
Ps.SPOXMAN to ktoś z promocji miasta? 
Promocji mamy dość,chcemy uczciwych wyborów. 
Wszędzie go pełno. 
Oni myślą że mają idiotów przed sobą?
25. Dodane przez Do..Spoxman, w dniu - 06-08-2018 15:27
Spoxman,wszędzie Ciebie pełno. 
Górnicy z Polkowic nie są durniami.! 
Jak mogli zagłosować o godzinie 16-ej gdy byli w pracy. 
Nawet gazeta Polkowicka 12 kwietnia i 26 kwietnia 2018r nie informowała o wyborach. 
Najciekawiej wyglądały konsultacje nad STATUTAMI Osiedli. 
Uchwała w sprawie przeprowadzenia konsultacji z 6 marca 2014r. Następnego dnia 7 marca w piątek rozwieszono na słupach ogłoszeniowych projekty Statutów. 
W poniedziałek 10 marca już kazano głosować za lub przeciw Statutom. 
To nie były konsultacje ani termin 2 dni roboczych na zapoznanie się z zaproponowanym Statutem.Nie tak wyglądają konsultacje a termin musi być minimum 2 tygodnie . Muszą być przesłane do Rady Miasta opinie mieszkańców o treści Statutu.W Supermiasteczku nie dano mieszkańcom takie możliwości.Urządzono błyskawiczny plebiscyt: kto za a kto przeciw jedynemu projektowi Statutu. 
Przypominam że konsultacje są obowiązkowe.
26. Dodane przez Spoxman, w dniu - 06-08-2018 22:23
do 23, 24 i 25. Wszystkie Wasze opinie, czy statuty są zgodne z prawem czy nie, można o kant stołu potłuc. Przypominam ostatni akapit komentarza 22. Nikt w 2014 nie zgłaszał pretensji, ani zastrzeżeń - dzisiaj możemy sobie popisać. I żeby nie było - ja tych statutów nie bronię. Wskazuję tylko,że są prawomocne i obowiązujące. I żadne rozstrzygnięcia czy wezwania wojewodów innych niż dolnośląski tego stanu nie zmienią. 
 
@Rambo: Wojewoda pomorski w tym wezwaniu trochę się zagalopował, cyt. "Zgodnie z art. 37 ust. 4 zasady te stosuje się odpowiednio również w wyborach do organów dzielnicy (rada dzielnicy i zarząd dzielnicy)." Wspomniany artykuł mówi jedynie o wyborach ZARZĄDU jednostki pomocniczej. A przepisów prawa nie można traktować rozszerzająco. Przypominam również komentarz 22 pkt 1. 
Chcemy uczciwych wyborów? To trzeba iść do wyborów, zrobić frekwencję, przegłosować pdmpowski beton i wybrać nową rade miejską, która zmieni prawo. Tyle w temacie. 
 
Dziękuję za ciekawą, aczkolwiek bezprzedmiotową dyskusję. Dla mnie EOT. 
 
P.S. Nie jestem z żadnej promocji, mieszkam w Polkowicach, a na pdpmp głosowałem jeden raz - w 2006 roku.
27. Dodane przez do.26, w dniu - 08-08-2018 21:36
Do..26 
Twoja rola jest znana. 
Masz za zadanie ośmieszać piszących i bronić Ratusza. 
Wojewoda Pomorski ma 100% racji. 
Eksperci też mają takie samo zdanie. 
https://bip.gdansk.pl/subpages/rwouip/pliki/2(...)odp_01.pdf?1648 
Te wybory do Rad Osiedli 2014r i 2018r będą wyjaśnione do samego dna,jeszcze przed wyborami samorządowymi. 
Wspaniali mieszkańcy naszego miasta na to zasługują !! 
ps.W tych fatalnych Statutach nawet nie zapisano 
zasad i trybu oraz terminów protestów wyborczych. 
Jednym słowem, protestować możecie przed,,Panem Bogiem,,? 
To jest dopiero skandal !
28. Dodane przez Spoxman, w dniu - 12-08-2018 07:19
Sam(a) się ośmieszasz trollując pod wszystkimi wpisami o Polkowicach. Nie masz pojęcia o czym piszesz.  
 
A jeśli chodzi o konsultacje, to Wojewoda w 2014 roku stwierdził, że "brak jest wymogów ustawowych co do dat dotyczących rozpoczęcia czy też długości trwania konsultacji z mieszkańcami w odniesieniu do daty podjęcia samej uchwały". Oraz: "W tym przypadku organ nadzoru nie stwierdził istotnego naruszenia prawa, uzasadniającego stwierdzenie nieważności uchwały." Wszystko w temacie.
29. Dodane przez zatroskana, w dniu - 12-08-2018 11:43
do ..Spoxman 
Wygląda na to że masz za zadanie trolować ,ośmieszać. 
 
Nieco faktów: 
Co to są konsultacje: 
Na ten temat przytaczam ekspertów. 
publikacja: 
,,Przepis na udane konsultacje społeczne,, 
autorki: Agnieszka M. i Małgorzata W. 
str.51 
cyt,,lokalną społeczność informujemy z 14-dniowym wyprzedzeniem,, 
W Super miasteczku były dwa dni robocze na zastanowienie się nad treścią zaproponowanych Statutów  
7 kwietnia 2014r/piątek/ rozplakatowano treść projektu Statutów na słupach ogłoszeniowych. 
Póżniej mamy sobotę i niedzielę a w poniedziałek 10 kwietnia 2014r rozpoczeło się głosowanie nad projektem Statutu. 
Tym samym nie było w ogóle konsultacji a termin na zapoznanie się z projektem Statutu był za krótki.. 
Według tej publikacji:/str.43/ 
Konsultacje to zorganizowany sposób uzyskania opinii,stanowisk od instytucji,osób,tj. zgłaszanie uwag ,opinii. 
Inna publikacja,, 
Przeprowadzenie konsultacji społecznych w samorządzie,, 
 
Podręcznik dla Gmina Miasto Szczecin 
str.7 
1/1 pojęcie konsultacji społecznych 
cyt,, Nie chodzi tutaj wyłącznie o samo zakomunikowanie obywatelom zamiarów władzy ,ale także o wysłuchanie opinii obywateli na ten temat a następnie o uwzględnienie tych opinii w dalszym działaniu,, 
Ta opinia oznacza że w Super miasteczku nie było w ogóle konsultacji bo głosowanie nad projektem STATUTU nie jest konsultacją . 
Wzorowo konsultacje przeprowadzono w Rzeszowie. 
Uchwala RM Rzeszów z 1 marca 2016r. 
Tu mamy te przepisy a w nich wzorowe przeprowadzenie konsultacji.Konsultacje są obowiązkowe ! 
Wystarczy porównać Uchwałę RMiGm. z 6 marca 2014r/oraz Rozporządzenie Burmistrza z tego dnia/ w Super z tym co wprowadzono w Rzeszowie. 
Inną sprawą są fatalne zapisy odnośnie ordynacji wyborczej w Statutach Osiedli z 2014r w Super miasteczku.
30. Dodane przez zatroskana, w dniu - 12-08-2018 15:47
Mała korekta: 
zamiast 7 kwietnia rozplakatowano powinno być 7 marca 2014r/piątek/ rozplakatowano treść projektów Statutów. 
zamiast 10 kwietnia powinno być 10 marca rozpoczeło się głosowanie nad projektem Statutu. 
Przepraszam za drobną pomyłkę. 
 
ps.gdyby były normalne konsultacje ,mieszkańcy  
zgłosili by zastrzeżenia do ordynacji wyborczych w Statutach.Takiej możliwości niestety nie mieli. 
To jest poważne naruszenie prawa.
31. Dodane przez Spoxman, w dniu - 12-08-2018 16:28
@zatroskana - przestań się ośmieszać. Powtarzam: W 2014 roku Wojewoda w trybie nadzoru NIE STWIERDZIŁ naruszenia prawa w uchwale dotyczącej konsultacji. Mam to na piśmie. Dziękuję za uwagę.
32. Dodane przez Beata, w dniu - 12-08-2018 21:59
Zatroskana @ 30, masz rację. 
Dyskusja nie jest o wojewodzie. 
Dyskusja jest o zapisach prawnych. 
Zostaw Spoxman wojewodę w spokoju. 
 
 
Rozpatrywany jest sposób konsultacji i zapisy Statutu Osiedla. 
Przestań się ośmieszać. 
Dyskutuj merytorycznie a nie troluj. 
To co masz na papierze to można znaleść w internecie. 
Dyskutujemy ,czy można ominąć konsultacje. 
Rozmowa jest też nad tym czy termin 2 dni na plebiscyt zwany głosowaniem jest konsultacją. 
Warto spojrzeć na konsultacje nad STATUTEM Os.Polanka z 14 września 2007r 
Konsultacje zaplanowano na dni 3-6 grudnia 2007r. 
To ile dni dano na konsultacje? 
Dano 75 dni? 
Mało tego w czasie konsultacji padły następujące pytania: 
Karta do konsultacji 
a na niej trzy rubryki 
1. czy jesteś za Statutem w brzmieniu podanym na obwieszczeniach ... TAK 
2......NIE 
3...NIE i wnoszę następujące uwagi 
 
Jest to minimum konsultacji. 
Takie konsultacje choć ułomne, ale można uznać ! 
Konsultacje z 2014r nie są konsultacjami a zapisy w Statutach z 2014r nie są zgodne z Ustawą o samorządzie gmin z 8 marca 1990r.Chodzi o tajność wyborów. 
Spoxman ,napisz czy można wybierać do Rady Osiedla i zarządu osiedla przez podniesienie ręki? 
Statut Oś .Polanka z 2007 r mówił że nie. 
Mówił też że wybory muszą być w dzień wolny od pracy. 
Dlatego ten STATUT musiał trafić do kosza w 2015r a nie był brany pod uwagę przy tworzeniu Statutów Osiedli z 2014r.Dlaczego kadencja Rady Oś.Polanka z wiosny 2008r trwała tak długo? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ale o tym innym razem.
33. Dodane przez Spoxman, w dniu - 13-08-2018 13:32
Pisałem już w 22. i 26. Nie będę się powtarzał. Jeśli ktoś nie potrafi czytać ze zrozumieniem aktów prawnych, to jego problem.
34. Dodane przez @Spoxman, w dniu - 13-08-2018 16:42
Rozbawiłeś mnie do łez. 
Skoro ta sama ustawa dotyczy wyborów do Rad Osiedli i wyborów do Rady Gminy ,które 16 sierpnia ogłosi Premier to zróbmy wybory do Rady Gminy w pażdzierniku tak jak w Super miasteczku wybory do Rad Osiedli. 
Ktoś np. zaprosi po 70 osób z danego osiedla w piątek o godz.18.00 mimo że osiedle liczy np.3 tysiące mieszkańców. 
Ktoś z sali zgłosi kandydatów na radnych a sala podnosząc ręce przegłosuje ich kandydatury. 
Reszta mieszkańców o wyborach dowie się jak będą plakaty na klatkach schodowych o wycieczkach. 
Jedne i drugie wybory są na podstawie Ustawy o samorządzie gminnym z 8 marca 1990r. 
ps.Statuty z 2014 r nie przewidywały protestów ani do kogo ani do kiedy więc jak zaprotestować? 
Mieszkańcy Super miasteczka wiedzą że te Statuty to buble prawne a terminy na kampanię? 
a czas na powiadomienie o wyborach? 
a czas na protesty i sprawdzeni kandydatów na radnych? 
Wybory trwały średnio 25 min. podobno wybrano ludzi z innych osiedli niż zamieszkują. 
Tu nie trzeba czytać prawa,tu trzeba logiki. 
STATUT Oś.Polanka z 2007r był napisany prawidłowo i zamiast go zastosować dla 10 osiedli,wrzucono go do kosza !!! 
Zrobiono to dopiero na końcu w 2015r, 
gdy przeforsowano Statuty dla wszystkich osiedli. 
To dopiero niezły pasztet. 
cdn.. 
 
 
 
Beata
35. Dodane przez Spoxman, w dniu - 14-08-2018 06:22
Pani Beato, pisze pani NIEPRAWDĘ. Wybory do RGminy są przeprowadzane na podstawie ustawy Kodeks wyborczy, natomiast wybory władz jednostek pomocniczych przeprowadzane są na podstawie uchwalonego Statutu j.p. (art.35 ust.3 pkt 2 ustawy). Gdzie Pani była w 2014 roku, gdy uchwalano (niezgodne z prawem według Pani) statuty? Czy napisała Pani skargę do Wojewody na niezgodność statutów z ustawą? Ja w 2014 r. napisałem skargę na niezgodność z prawem uchwały o przeprowadzeniu konsultacji - wojewoda miał inne zdanie, a to on jest organem nadzoru nad gminą i od stwierdzania niezgodności z prawem uchwał rad gmin w trybie art.91 ustawy, a nie komentatorzy na miedziowe.pl
36. Dodane przez wybory,,, w dniu - 14-08-2018 22:49
W pewnym mieście w marcu 2014r dano mieszkańcom projekt Statutu by zagłosowali: za albo przeciw projektowi. 
Mieszkańcy czekali na konsultacje, ale zamiast tego było głosowanie. 
Na zapoznanie się z projektem Statutu mieli kilka dni roboczych.Po tych dniach głosowali: za albo przeciw projektowi STATUTU. 
Ten STATUT odbiegał od Statutów w innych miastach./Rozdział:Zasady i tryb wyborów organów Osiedla./ 
Uchwała RG z załącznikiem,czyli Statutem 
trafiła na Dziennik Wojewody w marcu 2014r/. 
 
Po 14 dniach Uchwała w w niej załącznik w postaci Statutu zaczeła obowiązywać. 
Na podstawie tego Statutu dokonano wyborów Rad Osiedla w 2014r na kilku osiedlach pewnego miasta. 
Po 4 latach powtórzono wybory w nowej kadencji czyli w 2018r. 
Statut jest tak wadliwy ,że nie ma w nim najważniejszych zasad wyborów organów Osiedla. 
Tak ważnych że wybory mogły nie być :powszechne,bezpośrednie,równe,większościowe i tajne . 
zapisano w nim że: 
-wybory odbywają się w głosowaniu jawnym. 
-wybory przewodniczącego Rady Osiedla, oraz jego zastępcy odbywają się również w głosowaniu jawnym. 
-brak zapisu o dacie wyborów wyznaczonej na dzień wolny od pracy. 
/wybory więc w 2014r i w 2018r zrobiono w dni robocze/. 
Brak w Statutach zapisu: Protesty wyborcze. 
Tym samym nie wiadomo kiedy i do kogo zgłaszać takie protesty.Brak w Statutach zapisu o kampanii wyborczej,jej sposobach i terminach. 
Nie poinformowano w sposób zwyczajowo przyjęty mieszkańców o wyborach do Rad Osiedli. 
/brak informacji na słupach ogłoszeniowych,mediach i bilbordach/. 
Wreszcie od momentu ogłoszenia rozporządzenia Burmistrza o wyborach np. w 2018r do samych wyborów dano mieszkańcom średnio 10 dni roboczych. 
Wybory odbyły się w dni robocze, po południu. 
Zaskakujący jest fakt że sala na poszczególne wybory licząca ok.100 miejsc nigdy nie była pełna ,mimo że niektóre osiedla liczyły ponad 1 tyś. uprawnionych do głosowania.Najbardziej upokarzające dla głosujących przez podniesienie ręki było to że w Prezydium zebrania zasiadali Burmistrz czy Przew.Rady Miasta.Jak to się ma do tajności wyborów ? 
Nikt nie protestował po wyborach bo Statut takiego protestu nie przewiduje. 
W Bardzo podobnej sprawie z 2014r Wojewoda Pomorski 12 lutego 2018r wysłał pismo następującej treści: 
https://bip.gdansk.pl/subpages/rwouip/pliki/2(...)odp_01.pdf?1648 
... 
Opisane miasto i wydarzenia mogą być lub są przypadkowe.
37. Dodane przez pismo znakomite, w dniu - 15-08-2018 10:34
Do- 36. Pismo wojewody Pomorskiego z lutego 2018r. jest bardzo czytelne. 
Omawia zasady prawa wyborczego. 
Napisane jest bardzo przystępnym językiem. 
Dziękujemy za przytoczenie tego pisma. 
Jasno opisany jest art.37 ust.4 
Co prawda dotyczy nieco innego problemu prawnego,lecz zasady są najistotniejsze.
38. Dodane przez pouczające pismo, w dniu - 15-08-2018 17:38
do,, 37 popieram. 
Pismo Wojewody Pomorskiego oraz te Statuty Osiedli: 
Polanka z 2007r oraz Polanka z 2015r 
powinni przeczytać radni PDMP. 
Ze Statutu z 2007r. z Oś.POLANKA wyparowały najważniejsze zapisy we wszystkich Statutach z 2014r i 2015r. 
 
Prosty chłop to zrozumie a radni?
39. Dodane przez Do kom3, w dniu - 23-10-2018 07:04
Dkom 3 dalszego sądzisz ze mieszkania dla biedaków uwazam ze zazdroscisz.Ludzie czekają na mieszkania po 20 lat i chyba im sie należy to nie biedaki.pamietaj karma wraca.kiedyś ktos może o tobie tak powiedzieć.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama