Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
gmina-polkowice.gif
Start arrow Polkowice arrow Reforma rad osiedli nieunikniona

Lepsze Polkowice oraz PiS przedstawili swoje propozycje

Reforma rad osiedli nieunikniona

26.02.2019. Radio Elka, Kasia Rososzko

(fot. Kasia Wojtowicz)
Zapowiadana na ostatniej sesji miejskiej przez burmistrza Polkowic reforma rad osiedlowych wzbudziła spore emocje. W klubach radnych rozgorzała dyskusja, a pierwsze propozycje ujrzały już światło dzienne. Zarówno klub radnych Lepsze Polkowice, jak i PiS przedstawili swoje propozycje. Wygląda na to, że mówiąca do tej pory jednym głosem koalicja nie we wszystkim się ze sobą zgadza. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jak informuje klub radnych Lepsze Polkowice, w związku z sugestiami mieszkańców, podjęto decyzję o wystąpieniu z wnioskiem do burmistrza Polkowic o powołanie specjalnego zespołu ds. zmian w funkcjonowaniu rad osiedlowych. - Jako stowarzyszenie będziemy proponować zmiany w statutach osiedli, czyli uregulowanie kwestii wyborczych. Poza tym proponujemy możliwość opiniowania Planów Miejscowego Zagospodarowania Przestrzennego oraz innych strategicznych dokumentów gminy z zakresu zainteresowania danego osiedla. To również możliwość inicjatyw uchwałodawczych. Będziemy chcieli, aby rady osiedlowe mogły przedkładać projekty uchwał radzie miejskiej. Ważnym elementem będzie dla nas zakaz
łączenia funkcji radnego miejskiego z radnym osiedlowym. Chcemy, żeby te funkcje nie były łączone, bo teraz zarówno radny osiedlowy, jak i miejski pobiera dietę, a to według nas duży konflikt interesów
- mówi Tomasz Szulc, radny Lepszych Polkowic.

Poza tym radni z Lepszych Polkowic proponują także utworzenie tzw. „zielonego funduszu”, z którego środki byłyby przeznaczane na zwiększanie zieleni na osiedlach. Jak zapewnia Tomasz Szulc, powyższe propozycje opracowane zostały na podstawie sugestii mieszkańców oraz członków rad osiedlowych. Ostateczny całokształt i zakres funkcjonowania rad osiedlowych ma wypracować powołany zespół po konsultacjach z mieszkańcami Polkowic.

Swoją koncepcję funkcjonowania jednostek pomocniczych gminy przedstawili także podczas poniedziałkowej konferencji prasowej polkowiccy radni Prawa i Sprawiedliwości. Jak mówią, nie można zakazać łączenia funkcji radnego osiedlowego z radnym miejskim. - Proponujemy, aby osoby pełniące funkcje w radzie miejskiej będące jednocześnie członkami rady osiedlowej czy sołeckiej, nie mogłyby pobierać wynagrodzeń za wszystkie te funkcje, bo rada miejska mogłaby tego zakazać. Jednocześnie optujemy za tym, aby te osoby nadal zasiadały w radach osiedlowych czy sołeckich, bo mogą w ten sposób przysłużyć się mieszkańcom. Prawo nie zakazuje łączenia tych funkcji - mówi Zdzisław Synowiec.

Co ciekawe, klub radnych PiS proponuje ograniczyć skład rad osiedlowych i sołeckich w zależności od liczby mieszkańców zasiedlających dany teren. Tak więc osiedle lub sołectwo liczące do 1000 mieszkańców miałoby być reprezentowane przez 5-osobową radę. PiS chce także ujednolicić opłaty dla uczestników wycieczek i warsztatów do kwoty 10 zł dla osoby dorosłej i 5 zł dla dziecka, a także wprowadzić limit wydatków budżetowych osiedla i sołectwa na organizowanie festynów do kwoty 12 tysięcy złotych.

Poza tym radni PiS, podobnie do swoich koalicyjnych partnerów z Lepszych Polkowic chcą dać jednostkom pomocniczym gminy większe możliwości w zakresie wprowadzania własnych inicjatyw i rozdysponowywania środków budżetowych. - Proponujemy, aby rady osiedlowe i sołeckie inicjowały przede wszystkim konsultacje społeczne, ale także, żeby je realizowały na zlecenie gminy Polkowice. Chcemy, aby jednostki pomocnicze opiniowały i wnioskowały do organów gminy w sprawach istotnych dla mieszkańców, np. w zakresie poprawy komunikacji miejskiej, budżetu gminy czy zadań inwestycyjnych na poszczególnych osiedlach - dodaje Paweł Kowalski.

Przypomnijmy, że podczas ostatniej sesji miejskiej burmistrz Polkowic Łukasz Puźniecki zapowiedział, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy rady osiedlowe przejdą gruntowną reformę poprzedzoną konsultacjami społecznymi.
 
Komentarze (73)
1. Dodane przez Rocky, w dniu - 26-02-2019 09:42
Koniec z dreptaniem w miejscu - Bravo Polkowice
2. Dodane przez kowal, w dniu - 26-02-2019 09:50
KOWAL ze ludzie dalej sie na ciebie nabieraja.. ty juz wszedzie byles...
3. Dodane przez Miki, w dniu - 26-02-2019 10:04
Super Burmistrzu i Lepsze Polkowice. Alellulia i do przodu.Porządek jeszcze w strukturze w PGM i Pan Burmistrz jest Wielki.Szacun.Dziekuje.Głos nie zmarnowany.
4. Dodane przez Skalnik, w dniu - 26-02-2019 10:36
i by zapisać na wycieczkę lub wydarzenie z rady osiedla mieli pierwszeństwo mieszkańcy, którzy nie uczestniczyli w ostatnich wydarzeniach... anie ciągle Ci sami wyjeżdżają... PRECZ Z TĄ PATOLOGIĄ !!
5. Dodane przez propozycja, w dniu - 26-02-2019 10:57
do 4. i żeby nie można było zapisywać znajomy znajomego na te wycieczki i bilety, tylko osobiście, a nie że psiapsióła poda jeszcze 3 inne i już nie ma miejsc
6. Dodane przez z.g, w dniu - 26-02-2019 11:20
Tak , tak , tak - najistotniejsze są wycieczki
7. Dodane przez Pis = PO, w dniu - 26-02-2019 11:50
Pan Paweł, Zdzichu i Roman jak widac zmiana barw z PO na Pis przychodzi z łatwoscia.. nie zdziwiłbym sie jak by z PDMP sie układali.
8. Dodane przez LP, w dniu - 26-02-2019 12:12
do kom2. Prędzej czy później Kowal tą koalicję rozwali.
reklama
9. Dodane przez istota sprawy.., w dniu - 26-02-2019 12:23
Istotą sprawy jest, wbrew prawu wybór rad osiedli! 
To całkowite omijanie prawa. 
Należy wrócić do Statutu rady Osiedla ,,POLANKA,,z 28 grudnia 2007r. 
Ten Statut a raczej jego dział,,Ordynacja wyborcza,, jest zgodny z prawem i obecnie obowiązuje. 
Temu osiedlu zafundowano nowy Statut,podobny Statut zafundowano w 2014 wszystkim osiedlom. 
Te nowe Statuty są niezgodne z prawem. 
Czym innym są zadania Rad Osiedla. 
Tu jest sporo do zmian ,to wszystko wymaga konsultacji społecznych a takich nie było. 
Puki co Osiedle Polanka posiada dwa Statuty: 
stary/zgodny z prawe/ 
nowy/niezgodny z prawem/ 
Liczymy że nowe władze miasta zmienią Statuty ,by były tak jak w innych miastach np. w Poznaniu ,napisane wzorcowo.
10. Dodane przez Do 3, w dniu - 26-02-2019 12:28
Ech Miki, twój kolejny żałosny wpis. Niczego się nie nauczyłeś. Nawet pisowni słowa alleluja. A święta niebawem.
11. Dodane przez do.2, w dniu - 26-02-2019 12:39
do.2 
Za niezgodne z prawem Statuty i wybory na ich podstawie w latach 2014 i 2018r, powinieneś poprosić pana Wiesława i Emiliana o złożenie mandatu radnego !
12. Dodane przez Do 11, w dniu - 26-02-2019 13:29
Większych bredni nie słyszałam.
13. Dodane przez łączenie mandatów jest dopuszc, w dniu - 26-02-2019 14:24
Mandat radnego osiedla można łączyć z mandatem radnego do rady miejskiej/.Wyrok IV Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z 06.04.2011r/ 
fragment uzasadnienia wyroku,, 
W szczególności oznacza to, że nie można wprowadzić zakazu kandydowania lub łączenia mandatu radnego jednostki pomocniczej z mandatem radnego gminy, skoro przepis rangi ustawowej takiego ograniczenia nie wprowadza (por. M. Augustyniak [w:] Ustawa o samorządzie gminnym. Komentarz, pod red. B. Dolnickiego, Warszawa 2010, s. 581; P. Chmielnicki [w:] Ustawa o samorządzie gminnym. Komentarz, pod red. P. Chmielnickiego, Warszawa 2010, s. 434). Na marginesie należy zauważyć, że tego rodzaju zakaz został przez ustawodawcę wprowadzony expressis verbis na gruncie partykularnej regulacji art. 7 ust. 5 ustawy z dnia 15 marca 2002 r. o ustroju miasta stołecznego Warszawy (Dz. U. Nr 41, poz. 361 ze zm.). W tym kontekście brak analogicznej regulacji w ustawie o samorządzie gminnym może być poczytywany za świadomą decyzję ustawodawcy co do braku potrzeby wprowadzania takiej formuły incompatibilitas w "powszechnym" prawie samorządowym.
14. Dodane przez Dociekliwa, w dniu - 26-02-2019 14:27
No teraz po tych burzliwych naradach i debatach mamy zapewnione najlepsze. Cieszmy się i radujmy, mądrości narodów. Lepsze goni dobre, a najlepsze dobre i lepsze.
15. Dodane przez Paw, w dniu - 26-02-2019 14:38
Wszyscy w Polkowicach wiedzą, że Paweł Ka. to człowiek, który robi więcej szumu. Jak dla mnie to został radnym bo prędzej został radnym osiedlowym. to była dla niego trampolina. Więcej szumu niż merytoryki.
16. Dodane przez do.12, w dniu - 26-02-2019 14:39
do.12 
Chodzi o honorowe zdanie mandatu. 
To że używasz inwektyw, świadczy o Twoim wychowaniu i braku znajomości prawa.
17. Dodane przez git, w dniu - 26-02-2019 14:39
Kowalski oddałeś już tablet?
18. Dodane przez do rocky, w dniu - 26-02-2019 14:41
Ciekawe czy "doczymali"
19. Dodane przez Polkowiczanin, w dniu - 26-02-2019 14:43
Ale o co chodzi, że co, że przecież posiedzenia rady osiedli są otwarte dla wszystkich to Pan radny miejski może sobie ba nie przychodzić i wspierać nie musi być radnym osiedlowym ale że może więcej funkcji więcej prestiżu czy jak. Oddać władzę ludowi Radni Miejscy pracować w radzie wspierać rady osiedlowe. No chyba że PiS chce zająć te miejsca aby tylko Oni mieli głos tak jak PdMP.
20. Dodane przez wera, w dniu - 26-02-2019 15:01
Kowalski złóż mandat
21. Dodane przez obserwator, w dniu - 26-02-2019 16:02
Kowalski widać,że chce rozbić układ,ale Łukasz Pużniecki jest na tyle inteligentny,że nawet wie co myśli.Zanim zrobi jakiś krok, szach mat mu zrobi.Nawet niech nie próbuje.Czuje się,że Kowalskiemu marzy sie przyszła kadencja na burmistrza.Ale to tylko senne marzenia.Panie Kowalski trzeba być dobrym strategiem i mieć charyzmę a Pan Łukasz Puźniecki to ma!!!
22. Dodane przez cdvd, w dniu - 26-02-2019 16:22
Czy to sie nie nazywa pazernosc? byleby miec stolek dodatkowy i dodatkowe 500 zł. jak pan K taki swietny, niech nie bierze diety i bedzie wszystko ok. nie chcesz oddac stolaka oddaj diete
23. Dodane przez leon, w dniu - 26-02-2019 16:24
Kowalski musi odejsc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
24. Dodane przez ANNA, w dniu - 26-02-2019 17:12
Do 3.Porządek w strukturze PGM?I Naćkała prezesem? Przeczywiście szacun! Żenada!Super porządki!
25. Dodane przez Kaczynski, w dniu - 26-02-2019 17:34
Dla mnie to może być prezesem PGM nawet Kaczyński z Nowogrodzkiej,aby tylko porządek zrobił z psiapsiółkami i ich nieprzyzwoitymi wynagrodzeniami ha ha
26. Dodane przez do 24, w dniu - 26-02-2019 18:09
Pisze się Maćkała!Dla mnie to może być prezesem PGM Kaczyński z Nowogrodzkiej, żeby tylko posprzątał ten bajzel z psiapsiółkami i dyrektorkami oraz wynagrodzeniami nieadekwatnymi do ich kompetencji.Zacznijmy od tego że w PGM to się nie weryfikuje wykształcenia.Praca do biura po zawodówce ha ha.Zapraszamy
27. Dodane przez do.20, w dniu - 26-02-2019 18:18
do.20 
Rada Os.Polkowice Dolne jako jedyna została wybrana wbrew Pdmp ! 
To pan K. zebrał grupę mieszkańców i wyeliminował kandydatów PdmP z tej rady.Brawo Rada Osiedla Polkowice Dolne. 
Zrobiliście dziurę w betonie PdmP. 
Nie zawracajcie z tej dobrej drogi. 
Psy szczekają a karawana idzie dalej.
28. Dodane przez Helena, w dniu - 26-02-2019 18:22
Interesuje mnie, czy członkowie rad osiedlowych będą nadal ograniczać się do zlecania organizacji i realizacji swoich przedsięwzięć innym podmiotom. Czy w radach nie mogliby uczestniczyć pasjonaci turystyki z uprawnieniami do prowadzenia wycieczek, rękodzieła, fotografiki, itp.Wyrażam szacun dla radnej pani Wołoszczuk, która skierowała do mieszkańców ul Skalników krótki sondaż o problemie mieszkańców tej ulicy. Uważam,że członkowie rady osiedli mogliby skorzystać tej formy kontaktu z mieszkańcami.
29. Dodane przez Do 16, w dniu - 26-02-2019 18:25
Używasz słów, których znaczenia nie rozumiesz.
30. Dodane przez Gorsze Polkowice, w dniu - 26-02-2019 18:28
Od czasu kiedy Gorsze Polkowice przejęły władzę w Polkowicach fala hejtu osiągnęła poziom krytyczny. Tego nie było nawet za czasów Emiliana i PdMP. To wszystko odbywa się za cichym przyzwoleniem (...)
31. Dodane przez Dorota, w dniu - 26-02-2019 18:34
A może radni z Lepszych Polkowic i Pan Burmistrz wypowiedza się na temat zatrudniania w urzędzie swoich kolegów radnych z powiatu i niedoszłych radnych. Nawet kierowcy nie oszczędzili. Robi się to samo co PdMP. Co do propozycji zakazu łączenia funkcji, to jest ona wbrew prawu a zwłaszcza ustawie o samorządzie terytorialnym. Kto ich wybrał??? Wstyd
32. Dodane przez Aniela, w dniu - 26-02-2019 20:04
Ludzie zastanówcie się,burmistrz zatrudnia ludzi spo za Polkowic,za chwilę drudzy mówią że swoich to wreszcie kogo na zatrudnić za granicy? (...).Ledwo budżet dopiął po swoim poprzedniku 100 mln!!!Powinniśmy go wspierać,chcieliście wyczyścił wam ludzi z PDMP i ciągle narzekacie.Ja go wręcz podziwiam za odwagę.
33. Dodane przez r2, w dniu - 26-02-2019 20:17
o kierowcy nie napiszą bo im wstyd kto był A kto... został
34. Dodane przez Ewa, w dniu - 26-02-2019 21:20
Powiedzcie mi po co te rady osiedlowe brak słów pralnie pieniędzy po co ta straż miejska strata pieniędzy róbcie coś w tym mieście się nic nie dzieje
35. Dodane przez scdscd, w dniu - 26-02-2019 22:18
Kowalski oddaj mandat radnego
36. Dodane przez Marek, w dniu - 26-02-2019 22:30
Nic dziwnego, że trzeba rozbić układ - układ zamknięty dla zwykłych Polkowiczan. Ściągamy obcych i zatrudniamy tylko swoich Lepszych Kolegów
37. Dodane przez Polkowice, w dniu - 27-02-2019 07:41
Czy tylko ja mam wrażenie że jakiś internetowy troll próbuje skłócić Pana Kowalskiego z Panem Puźnieckim? Stop hejtowi bo skorzysta na tym tylko wiadomo kto
38. Dodane przez Do Radnego Pawła K., w dniu - 27-02-2019 07:42
Panie Radny, dziękujemy za Pana dotychczasowe działania. Jako jeden z nielicznych dostrzegł Pan duże niebezpieczeństwo tego, co dzieje się wokół. Niech Pan nie ulega naciskom tych, którzy powinni uczyć się od Pana samorządności. Co do łączenia funkcji radnego miejskiego i radnego osiedlowego również w pełni popieramy. Interpretacja prawa sprawia niektórym spory problem. Słowa uznania dla Pana. Prosimy nie ulegać naciskom i robić swoje. Ma Pan nasze poparcie i głos.
39. Dodane przez Do 23, w dniu - 27-02-2019 07:46
Do 23: musi odejść? A niby dlaczego? Jak coś piszesz uzasadnij, a nie tylko zdawkowe hasła. A moim zdaniem MUSI ZOSTAĆ i objąć funkcję przewodniczącego rady, bo ma największą wiedzę, doświadczenie i poparcie społeczne.
40. Dodane przez ole, w dniu - 27-02-2019 08:16
byle tylko byc gdzies szefem. jestem czlonkiem rady i widze, jak wykorzystuje ja do swojego politycznego dobrobytu. karierowicz i tyle ten pan Pawel
41. Dodane przez Rocky, w dniu - 27-02-2019 09:19
Dopuśćcie Pisiorow do władzy, skończy się demokracja a rozpocznie się obsadzenie stołków Misiewiczami
42. Dodane przez do 38, w dniu - 27-02-2019 09:25
do kom. 38 czyli czyje poparcie? wymień chociaż trzy nazwiska?
43. Dodane przez Polkowiczanin, w dniu - 27-02-2019 09:32
Mała analiza zarzuca się przyjmowanie swoich. Odwróćmy sytuację. Pużniecki odchodzi i przychodzi Wiesław lub Emilian. Zostawia najbliższych współpracowników i kierowcę poprzednika. Niesądzę dokonują wymiany. Normalna kolej rzeczy. Każdy włodarz czy prezes najbliższe otoczenie dobiera sobie sam. Odnośnie łączenia funkcji radnego miejskiego z osiedlowym. radny miejski nie musi być radnym osiedlowym aby pracować aktywnie na rzecz danego osiedla. Pełniąc dwie funkcje blokuje miejsce innym. Tak było za poprzedniej władzy gdzie Pani v-ce burmistrz jest i była w radzie osiedla. Dla mnie to nieporozumienie. Jeszcze raz podkreślę niebycie radnym osiedlowym nie wyklucza pracy radnego miejskiego na rzecz osiedla. Tym samym nieblokowanie takiego miejsca dopuszcza dodatkowy głos w dyskusji i decyzyjności a w przypadku łączenia tych funkcji ogranicza go i nie ważne czy radny będzie pobierał diety za radę osiedla czy nie.
reklama
44. Dodane przez BENY, w dniu - 27-02-2019 09:57
KIEDY POSTAWIOM PACHOŁKI NA PL PIASTÓW TAM PARKUJOM POD SAMYMI DZWIAMI
45. Dodane przez Do 37, w dniu - 27-02-2019 10:31
Internetowy troll wypisuje takie komentarze jak ty. Czasy, kiedy na siłę zamykano ludziom usta i nie pozwalano mówić odeszły bezpowrotnie. Mamy wolność słowa kochanieńki. Wolność słowa.
46. Dodane przez Do 37, w dniu - 27-02-2019 12:25
Do 37: przedstawiaj fakty i argumenty, a nie przypuszczenia i domysły.
47. Dodane przez GP, w dniu - 27-02-2019 13:02
Wygląda na to, że te ataki na Pana Pawła, to zasłona przed kompromitacją radnych z Lepszych Polkowic w postaci próby wprowadzenia zakazu załączenia funkcji. Nie ma co popłynęli...
48. Dodane przez Do 41, w dniu - 27-02-2019 13:23
Patrząc jak Burmistrz upycha kolegów w urzędzie i jednostkach oraz ściąga obcych do miasta, to dopiero mamy Lepszych Misiewiczów.
49. Dodane przez Do 40, w dniu - 27-02-2019 13:49
To może się jeszcze przedstaw jak już kogoś pomawiasz. Pisząc anonimowo nie dowodzisz wiarygodności tylko braku odwagi i celowego hejtu. Nawet w tej sytuacji nie jesteś bezkarny
50. Dodane przez Czesław, w dniu - 27-02-2019 14:53
Wyborcy czego chcecie?. Toż Lider Lepszych Polkowic realizuje hasło Wyborcze "Teraz albo Nigdy". Więc jak nie teraz to kiedy?
51. Dodane przez Obserwator, w dniu - 27-02-2019 17:42
"Lepsze" boi się Kowalskiego. Widać to po hejtach:)oddaj mandat...co za dziecinada
52. Dodane przez Do 45, w dniu - 27-02-2019 18:32
Odpowiedz godna członka betonu Pdmp. Wasz czas minął i dobranoc
53. Dodane przez zenek, w dniu - 27-02-2019 18:58
zlikwidować instytucję sołtysa na wsi,bo widać że jest niepotrzebny według pomysłów pis,dołożyć 15 wiosek do rad osiedlowych ,tam jest 15 osób niech pracują na rzecz ludnosciwiejskiej i miejskiej.BRAWO PIS ....to jest jakaś masakra
54. Dodane przez r2 do 34, w dniu - 27-02-2019 19:18
Ewa w Lubinie,Glogowie nie ma Strazy Miejskiej ale tam ludziom jest zaje...iscie na co czekasz
55. Dodane przez r2, w dniu - 27-02-2019 19:23
oj nie płaczcie już to Lepsze jest niby POlkpwice ha ha ha
56. Dodane przez Do 52, w dniu - 27-02-2019 19:36
Kultura "lepszych" wyszła z ciebie. Bardzo dobrze, bo wyborcy wiedzą z kim mają do czynienia. Drugi raz nie nabierzesz.
57. Dodane przez Do 52, w dniu - 27-02-2019 19:39
Galopujesz prostackim językiem. Poproś szefa, wyśle cię na szkolenie z kultury osobistej. Jeszcze 4 i pół roku pracy z ludźmi przed tobą, przyda ci się takie szkolenie :)
58. Dodane przez Dociekliwa, w dniu - 27-02-2019 19:42
Panie Pawle, niech Pan patrzy na ręce lepszym. Pana pozycja jest niepodważalna. Gratulacje.
59. Dodane przez Do 43, w dniu - 27-02-2019 19:56
To może zakazać jeszcze pracownikom urzędu i jego jednostkom zasiadanie w Radzie Osiedla. Zawsze się przecież znajdzie jakiś hipotetyczny argument za. Potencjalny konflikt interesów. A czy w swoich zakazach wziąłeś pod uwagę różne okresy wyborów do rad osiedla i rady miejskiej. Co będzie jak z jednego osiedla mieszkańcy wybiorą 5-6 radnych. Muszą zrezygnować i trzeba będzie rozpisać nowe wybory, bo statuty rad osiedli nie przewidują jak kodeks wyborczy wejścia w to miejsce innych osób. A nawet jakby przewidywały to jaką będziesz miał pewność, że w ich miejsce wejdą inni. W takiej sytuacji trzeba będzie rozpisać nowe wybory uzupełniające, a to oznacza koszty. O tym chyba nie pomyślałeś pisząc o blokowaniu miejsc??? To mieszkańcy mają decydować i jak chcą wybrać kogoś z Rady Osiedla to niech go wybierają. Tyle i aż tyle w tym temacie.
60. Dodane przez Do 52, w dniu - 27-02-2019 21:35
Zdjęta maska "lepszych". Dziękujemy.
61. Dodane przez Do wszystkich, w dniu - 27-02-2019 21:57
Chciałbym zobaczyć Pana Kowalskiego w roli członka bezpartyjnego, tj. bez PiS i Lepsze. Pierwszy zgłosiłbym się do współpracy, widać, że facet jest neutralny zarówno dla PiS jak i Lpeszuch czy PdMP. To byłaby prawdziwa polityka - stowarzyszenie z przewodniczącym Kowalskim na czele, który ma swoje zdanie i nikt nim nie kieruje - najlepiej z zapleczem wykształconych młodych (podkreślam młodych, świeżych) ludzi z Polkowic i okolic - Panie Pawle próbować i walczyć o swoje - jest dużo chętnych na taką incjatywę z Pana strony, kolejne wybory byłyby całkiem inne - bez PiS, Lepszych, PdMP :)
62. Dodane przez Rafał, w dniu - 27-02-2019 23:55
Do wszystkich, którzy być może nie do końca są zorientowani w sytuacji informuję i przypominam, że Pan Paweł K. jest nie tylko członkiem rady osiedlowej ale jest jej przewodniczącym. Co ciekawe, proponowane zmiany w postaci zmniejszenia liczby członków rady oraz połączenie funkcji przewodniczącego rady z przewodniczącym zarządu tej rady dałoby Panu Pawłowi niczym nieograniczone możliwości decydowania o tym co się dzieje wewnątrz rady, a zatem wewnątrz całego osiedla. W takiej sytuacji wystarczy tylko kilku kolegów lub członków rodziny w radzie i demokracja umarła!!! Takie zbieranie funkcji blokuje jedynie miejsce dla innych osób mogących wnieść konstruktywną dyskusję wewnątrz rady. Ponad to uważam, że pełnienie funkcji radnego miejskiego wybranego z danego, nawet nie osiedla, a okręgu nie zwalnia takiego radnego z pracy na rzecz tego okręgu, zatem mnożenie funkcji we własnym portfolio jest przejawem jedynie zachłanności. Sorry ale hasło gotta catch em all to hasło przewodnie łapania Pokemonów, a nie kolejnych funkcji w strukturach samorządowych.
reklama
63. Dodane przez Wizja nowego, w dniu - 28-02-2019 07:31
Panie radny Kowalski, czekamy na Pana nowe ugrupowanie, dalekie od "lepszych". Ma Pan nasze poparcie.
64. Dodane przez Obserwator, w dniu - 28-02-2019 08:02
Po komentarzach na Facebooku, na profilu p.P.K radziłbym radzie osiedla Polkowice Dolne, zastanowić się nad odwołaniem go. O ile się nie mylę to cała rada coś robi i decyduje, a tu pan radny przypisuje wszystko sobie. Oj nie ładnie panie radny, oj nie ładnie. Jest pan bardzo zaborczy.
65. Dodane przez Do 62, w dniu - 28-02-2019 08:04
Panie Rafale swoją wypowiedzią nie najlepiej dowodzi Pan swojej wiedzy. Propozycje PiS idą w kierunku tylko jednego przewodniczącego, który będzie na czele 3 osobowego zarządu. Dzisiaj w każdej radzie mamy dwóch przewodniczących - rady i zarządu. Powinien Pan również wiedzieć, że większość tych zmian będzie możliwa prawnie do przeprowadzenia dopiero od nowych kadencji a nie obecnych. Wytyka Pan zatem innym zachłanność a sam się Pan ośmiesza w swoich komentarzach.
66. Dodane przez Do 62, w dniu - 28-02-2019 08:19
Masz na myśli swoją Lepszą żonę czy Lepszych kolegów. A może Lepszą demokrację....
67. Dodane przez kowalski, w dniu - 28-02-2019 08:23
tak to tak
68. Dodane przez do.53, w dniu - 28-02-2019 11:01
do.53 
Nie mieszaj wyborów sołtysów z wyborami Rad Osiedla. 
Wybory sołtysów są obowiązkowe !!! 
Wybory Rad Osiedla są tylko w 10% miast. 
Lubin czy Głogów ich nie ma. 
Nasze Super miasteczko dokonało tych wyborów, łamiąc całkowicie prawo. 
Teraz Lepsze Polkowice i PIS muszą to prawo napisać od nowa. 
Poprzednia władza wprowadziła ordynację wyborczą w Statutach osiedli,która pozwala robić wybory w dni robocze i bez urny.Jest to niezgodne z Ustawą o samorządzie gmin z 8 marca 1990r.
69. Dodane przez Rafał, w dniu - 28-02-2019 14:44
Do 65: prawnie to tu jest już wszystko możliwe, co zresztą widać w postawie, o której pisze kom. 64.  
Do 66: nie bardzo rozumiem czepiania się żony czy kolegów, bo każde z nich ma swoje własne poglądy i obserwacje, ja tylko wyrażam swoje. Tego typu odzywki to polecam stosować na placu zabaw do własnych kolegów i koleżanek, a nie przemawiać tu jakbyś autorze tego komentarz mnie znał/a. Ale skoro działania Pana Pawła są takie Prawe i Sprawiedliwe to czemu jest tak wiele głosów niezadowolenia wytykających takie, a nie inne problemy? Ile głów tyle zdań.
70. Dodane przez Ciekawa, w dniu - 28-02-2019 23:01
A propo, co z zapowiadanymi audytami? Kiedy poznamy wyniki? Coś mi się wydaje, że wszystko jest w porządku i nie było o czym klepać przed wyborami. Jak się teraz poczują wyborcy?
71. Dodane przez Działacze, w dniu - 28-02-2019 23:02
Panie Pawle, prosimy utworzyć nową organizację. Czekamy i poprzemy.
72. Dodane przez Świeżak, w dniu - 02-03-2019 07:26
Widać, że Pan Kowalski jest odpowiednią osobą do stworzenia czegoś naprawdę świeżego, bez aktywności odsmażanych kotletów pod inną nazwą. Jestem za, czekam na kolejne kroki, wraz ze znajomymi chętnie włączyłbym się w działanie. Brawo Panie Pawle - trzymamy kciuki
73. Dodane przez Klaudia, w dniu - 08-03-2019 14:49
Na razie Pan Paweł to przy Panu Puźnieckim zawodnik ligi podwórkowej
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust