Najlepsi gracze otrzymali nagrodyFinał kosmicznej przygody z KGHM |
23.06.2021. Radio Elka, Kasia Rososzko | ||||||||||||||
Dyżurny reporter: 667 70 70 60 - Zastanawialiśmy się czy pomysł się przyjmie, ponieważ w ostatnim czasie młodzież bardzo dużo czasu spędzała przed komputerami. Odzew mile nas zaskoczył. Młodzież bardzo się wciągnęła w naszą grę. To, co docenili, to ten nowoczesny anturaż, czyli uczyli się mimochodem. W formie misji i zabawy poznali nasz proces produkcyjny. Przybliżaliśmy nie tylko teorię, ale i mówiliśmy o tym, że ważne są umiejętności interpersonalne, jak np. kreatywność, umiejętność podejmowania decyzji itp. To jest właśnie to, czego poszukujemy w spółce - mówi Magdalena Wróbel, dyrektor naczelny ds. zasobów ludzkich w KGHM. Multimedialna platforma z grą została uruchomiona w lutym. Uczniowie podczas kilkumiesięcznej przygody, w bliźniaczym do ziemskiego układzie planetarnym, odwiedzali kolejno planety, wypełniali misje i zdobywali punkty. Najwyższy wynik uzyskał Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Legnicy, a najlepszym graczem był Grzegorz Dynak z ZS nr 1 im. prof. B. Krupińskiego w Lubinie. - Gra bardzo mi się podobała. Nauczyła mnie przede wszystkim tego, że nie można skupiać się na porażkach, ale warto wyciągać z nich wnioski - mówi laureat. - Gra zapewniła mi przede wszystkim rozrywkę, ale pozwoliła mi dowiedzieć się nowych rzeczy na temat miedzi i KGHM. O wielu nie miałem pojęcia - mówi Hubert Domalewski z ZS Elektryczno-Mechanicznych w Legnicy. Gra autorstwa KGHM pozytywne recenzje zebrała także od dyrektorów szkół. - Jestem bardzo dumna ze swoich uczniów, że znaleźli w sobie siłę i chęć, by w tym projekcie uczestniczyć. Ważna była przede wszystkim wytrwałość, ponieważ był to projekt rozciągnięty w czasie. Pokazuje on, że gamifkacja doskonale wpisuje się w program edukacyjny, obecny czas i trendy. To świetny pomysł, dlatego składam ukłony w stronę KGHM za taki twórczy ogląd na edukację i chęć współpracy - mówi Jolanta Rubiś-Kulczycka, dyrektor ZS im. Narodów Zjednoczonej Europy w Polkowicach, które zajęło II miejsce. Najlepsi gracze oraz szkoły z najwyższymi wynikami zostali nagrodzeni podczas oficjalnej uroczystości, która odbyła się w centrali KGHM. Do uczniów powędrowały nagrody rzeczowe, a szkoły otrzymały czeki finansowe. Co więcej, po zakończeniu wydarzenia zwycięzcy mieli możliwość sterowania dronami oraz przejazdu samochodem elektrycznym. W sumie, w grze edukacyjnej łącznie wzięło udział ponad 650 uczniów z Zagłębia Miedziowego. Uczestnicy spędzili łącznie 2 tys. 400 godzin edukacyjnych oraz wykonali ponad 57 tysięcy zadań w miedziowym wszechświecie. Przypomnijmy, program KGHM „Kompetentni w branży” działa od 2018 roku i jest nim objętych około 1900 uczniów z 9 szkół technicznych i branżowych m.in. w Głogowie, Lubinie i Polkowicach. Projekt dla uczniów szkół patronackich został zrealizowany pod patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki
reklama
|
reklama
reklama
reklama