Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
28
Kwietnia 2025
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Maria, Paweł,
Waleria
Do końca roku 247 dni.
Start arrow Reklama arrow Jak wyróżnić się z tłumu kandydatów o pracę

Pięć praktycznych wskazówek

Jak wyróżnić się z tłumu kandydatów o pracę

19.05.2022. Radio Elka

W ostatnim czasie nawarstwiające się kryzysy zmuszają niektórych z nas do zmiany pracy. Czasem niezależnie od nas wynika to z całkowitego zamknięcia zakładu, czasem sami decydujemy o odejściu ze względu na niepewną sytuację w branży. Obojętnie, jaka jest przyczyna odejścia z firmy, szukanie nowej pracy nie należy do łatwych zadań.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Żeby doszło w ogóle do osobistego spotkania z przyszłym pracodawcą, ważne jest napisanie dobrego i przekonującego podania o pracę. Zanim zaczniesz pisać CV oraz list motywacyjny, przedstawimy ci w poniższym artykule 5 praktycznych porad, jak wybić się z tłumu kandydatów starających się o dane stanowisko.

Racjonalnie wybieraj firmy, do których wysyłasz podanie o pracę

Przesyłanie CV do całej masy firm bez ich selekcji nie przyniesie oczekiwanego efektu. Zastanów się i wybierz te zawody czy też firmy, które są ci bliskie i wiążą się z twoim wykształceniem, doświadczeniem czy zainteresowaniami. Tutaj także liczy się jakość, a nie ilość, więc nie zwiększasz swoich szans przesyłając setki podań byle gdzie, a otrzymując odmowną odpowiedź zawsze możesz stracić nieco wiary w siebie.

Przeanalizuj branżę, zanim odpowiesz na dane ogłoszenie o pracę, warto także zajrzeć na stronę internetową danego pracodawcy. To dobre źródło informacji, które mogą zainspirować do kreatywnego stworzenia treści listu motywacyjnego, nawiązując np. do produktów czy usług firmy.

Dopasuj swoje podanie o pracę do ogłoszenia

Przesyłanie setek zawsze tych samych, ogólnych CV to jednoczesna gwarancja uzyskania natychmiastowej odmowy. Nie wysyłaj identycznej wersji CV i listu motywacyjnego, zmieniając tylko adresata, bez zwracania szczególnej uwagi na to, czego konkretnie oczekuje dana firma. Zdarza się nawet, że kandydaci omyłkowo wysyłają źle zaadresowane podania o pracę, co świadczy o tym, że było ono pierwotnie przeznaczone dla kogoś innego. To jest totalne faux pas i dowodzi braku kompetencji.

Upewnij się, że twoje CV oraz list motywacyjny są zgodne z treścią ogłoszenia o pracę. Rekruterzy rozpoznają bez problemu, czy podanie o pracę zostało dostosowane do danego stanowiska. Pisz CV oraz list motywacyjny do każdej firmy indywidualnie, zmieniając nie tylko adresata, ale również treść swojego podania. Ogłoszenie o pracę powinno stanowić podstawę przy tworzeniu dobrego CV. Tam znajdziesz pełne informacje, jakie wykształcenie, doświadczenie czy tez kompetencje powinna posiadać osoba ubiegająca się o dane stanowisko. Warto wykorzystać słownictwo, którego używa dana firma.

Pisz krótkie i zwięzłe CV

Postaraj się, aby twoje CV było przejrzyste i łatwe do szybkiego czytania, dzięki czemu rekruterzy będą mogli w krótkim czasie ocenić, czy kwalifikujesz się do dalszej selekcji. Curriculum Vitae powinno być zwięzłe i najlepiej napisane na długość jednej strony A4, aby rekruter od razu widział twoje najlepsze atuty i umiejętności pasujące do danego stanowiska. Pamiętaj, że twoje CV będzie również przydatne dla ciebie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, podczas której omawia się szczegóły i zagłębia w poszczególne tematy wynikające właśnie z treści umieszczonych w życiorysie.

Poważne i profesjonalne CV jest bardzo ważne, dlatego jego upiększenie w abstrakcyjne grafiki czy fantazyjne czcionki jest zbędne. Jednak istnieją wyjątki w przypadku, gdy starasz się o pracę w kreatywnym zawodzie. W tym przypadku możesz dopasować indywidualnie design CV i postawić na oryginalność.

Nie bądź skromny

Twoje podanie o pracę to reklama twojej osoby i twoich umiejętności. Pisanie CV i listu motywacyjnego nie jest łatwym zadaniem, ponieważ nie każdy potrafi odważnie pisać o swoich sukcesach. Warto dać list motywacyjny do przeczytania osobie postronnej, aby ta spojrzała na to obiektywnie i oceniła, czy nie ma w nim przesadnej pychy.

W liście motywacyjnym używaj zdań zwięzłych z aktywnymi czasownikami. Zdania typu ”byłem pionierem”, ”kierowałem zespołem”, ”stworzyłem nową kampanię” mogą pomóc w wyróżnieniu się z tłumu. Bądź odważny w wypisywaniu swoich dotychczasowych osiągniętych sukcesów i - jeśli to możliwe - podpieraj je zawsze liczbami, które brzmią wiarygodnie i przekonująco.

Wykorzystaj sieci społecznościowe dla swojej korzyści

Nawiązanie kontaktu z rekruterami na takich platformach jak LinkedIn może być bardzo przydatne. W ten sposób przypomnisz, kim jesteś, jakie masz osiągnięcia i jak wygląda twoja dotychczasowa kariera zawodowa.

Pamiętając o powyższych wskazówkach, masz duże szanse na otrzymanie zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną. Nawet jeśli na początku otrzymasz odmowę, nie chowaj głowy w piasek. Potraktuj to jako nowe doświadczenie w życiu i wyciągnij z tego najlepsze wnioski.
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
reklama
reklama
reklama
robust