Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
24
Listopada 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Emilia, Emma,
Franciszek, Gerard
Do końca roku 37 dni.
Start arrow Głogów arrow Natura czy ręka ludzka?

Wytną w drugiej połowie października

Natura czy ręka ludzka?

06.09.2022. Radio Elka, Leszek Wspaniały

(fot. Leszek Wspaniały)
W sprawie wycinki drzew przy starostwie w Głogowie zadzwonił dziś do nas w audycji „Temat dla reportera” jeden z słuchaczy. Podawał w wątpliwość słuszność wycinki i sugerował, że to nie naturalne obumarcie drzew, tylko ręka ludzka przyczyniła się do tego, że drzewa trzeba wyciąć. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

- Czy tych drzewa nie da się ocalić? - pytał słuchacz. - W ubiegłym roku ktoś zlecając przycinkę tych drzew zrobił to bezmyślnie. Te drzewa już nie odżyły. Żadnych drzew nie
można przycinać w ten sposób. Najsilniejsze przeżyły, a te które były przecięte za mocno, po prostu umarły. To ręka ludzka się do tego przyczyniła, a nie wiek tych drzew -
powiedział głogowianin.

Członek zarządu powiatu Bartosz Ławrowski zauważa, że temat jest skomplikowany i ciężko ustalić czy tak było jak mówi słuchacz. - Ostatnie informacje, do których udało mi się dotrzeć to lata, gdy był budowlany pobliski Kaufland. Już wtedy z tymi drzewami był problem. Wykonywano cięcia pielęgnacyjne, które polegały na obcięciu suchych konarów. Dziś drzewa są już w takim stanie, że trzeba je usunąć. Ciężko wrócić do roku 2017 i ustalić jak wtedy była wykonywana przycinka. Nie ma też dokumentacji fotograficznej. Ale już te 5 lat temu rozważano, czy tych drzew całkowicie nie usunąć - mówi B. Ławrowski.

Dziewięć starych drzew zagrażających bezpieczeństwu ludzi i mienia będzie wycięte. Nastąpi to w drugiej połowie października.
 
Komentarze (22)
1. Dodane przez Dendrolog, w dniu - 06-09-2022 16:38
Takich drzew w Głogowie na których ''ćwiczona'' była pseudo pielęgnacja przez ludzi niemających zielonego pojęcia o pielęgnacji drzew jest więcej.[Klon przy ul. Rzeźniczej, dąb w parku przy ul. Budowlanych]Ekipy które wykonują te niby zabiegi nigdy nie zabezpieczają miejsc po cięciu, tną jak popadnie nie mając wiedzy ani ogrodniczej ,dendrologicznej i statyki drzew. Nikt tego nie kontroluje , czy w mieście jest ogrodnik miejski specjalista który by zapanował nad tym procederem , zieleń to dobro wspólne.
2. Dodane przez Zielonym do góry., w dniu - 06-09-2022 18:41
Pielęgnacja rosłych drzew w miastach to fikcja. Do historii przeszło zabezpieczanie przeciwgrzybiczne po przycinkach, tnie się byle więcej, nie podpiera konarów ani plombuje pni. A jeszcze nie tak dawno można było zobaczyć tu i ówdzie w Głogowie pnie zaplombowane tak, tak betonem. Natomiast cierpliwie, często latami przygląda się bez rozgłosu i nie zaniedbuje niczego co pozwala wyciąć olbrzyma jak tylko pojawiają się możliwości. Ale jeśli ekologia to dla władzy i znacznej części społeczeństwa działalność przestępcza, to o czym tu gadać. Taka władza jacy obywatele.
3. Dodane przez Julia bez Romea, w dniu - 06-09-2022 18:44
I to jest głos rozsądku..dziekuję temu Panu za to,ze zwrócił na to uwagę..Mnie zawsze zastanawia czy osoby,które robią takie przycinania drzew znają się aby na pewno na tym co robią. Rosły sobie drzewa przez lata i nagle trach tzreba je wszystkie wyciac..Powinno sie zatrudnic specjalistę od drzew czy są chore czy nie dendrologa,albo arborystę 'Chirurga drzew" i wtedy będzie na 100 % wiadomo czy drzewo nalezy wyciac czy je ratowac,bo i takie sytuacje tez mają miejsce tylko nie w Głogowie...
4. Dodane przez Zalać betonem, w dniu - 06-09-2022 19:11
Podlać roundapem. Postawić sztuczną palmę. I spokój
5. Dodane przez Gogowjanin, w dniu - 07-09-2022 00:35
Ktoś nie zdążył zaopatrzyć się w wungiel... I zarządził wycinkę drzew by mieć czym palić w kuminku w długie jesienno-zimowe romantyczne wieczory...
6. Dodane przez Realistka, w dniu - 07-09-2022 06:46
Betonoza nadchodzi...
7. Dodane przez Polkowice, w dniu - 07-09-2022 07:17
ta sama sytuacja zaraz będzie pod PM5, dyrektorka zażyczyła sobie wycięcie drzewa przed przedszkolem i uzyskała zgodę od urzędu :[ piękne drzewo chcą wyciąć.
8. Dodane przez Kt2, w dniu - 07-09-2022 07:55
W betonozie drzewa nie mają szans. One potrzebują wody, a są obetonowane.
reklama
9. Dodane przez slawka, w dniu - 07-09-2022 08:41
Teraz położyć polbruk. Nie trzeba podlewać, kosić i przycinać.
10. Dodane przez bhbh, w dniu - 07-09-2022 10:18
Te drzewa to jeszcze poniemieckie, więc może czas już na nie ???
11. Dodane przez Leon, w dniu - 07-09-2022 11:54
Zadbajmy o to aby w ich miejsce zasadzono nowe. Powinniśmy dbać o to aby drzew liściastych w mieście było możliwie dużo i w każdym możliwym miejscu. Miasto wygląda ładniej, ale i przyjemniej jest się schować w cieniu czy pospacerować pod koronami gdy upał doskwiera.
12. Dodane przez Re;10, w dniu - 07-09-2022 12:47
Te akurat nie, ale koniecznie jeśli coś jest poniemieckie to usunąć trzeba obowiązkowo zgodnie z wytycznymi z samej góry, od prezesa polski. Kurcze, oni naprawdę wierzą w że zmienią historię ludzi i miejsc.
13. Dodane przez Magda, w dniu - 07-09-2022 12:50
Kiedyś w Głogowskiej rolniczej/przyrodniczej były kierunki w których szkolono świetnych specjalistów od zielni, florystki, rolnictwa. Szkoda, że zapomina się o tej szkole i o promowaniu tak ciekawych, potrzebnych acz zapomnianych kierunkach.
14. Dodane przez koper, w dniu - 07-09-2022 15:15
Ilu to zwolenników zieleni......oby tak dbali o srodowisko gdy wywalają smieci do lasu
15. Dodane przez Marco, w dniu - 07-09-2022 18:00
Ten Ławrowski cieszy się i śmieje na pogrzebie, kiedy mówi o wycince drzew, w zimie kiedy spadł śnieg i nie odśnieżono dróg, przy dziurach w powiatowych drogach --- Panie Rokaszewicz, to Pana wybór , przecież to największa Światowa pomyłka taki człowiek
16. Dodane przez bizon, w dniu - 08-09-2022 06:34
Wycinanie drzew w czasie 'ocieplenia klimatu' i wielkiej suszy? Skąd taka nienawiść do drzew u rządzących? Wyciąć drzewo to chwila. Wyhodować takie okazy to pokolenia. Co pozostawimy następnym? Pustynię i 'lasy' przypominające szachownicę?
17. Dodane przez Tambylec., w dniu - 08-09-2022 08:53
Jeżeli naprawdę chcecie odwiedzić miejsca gdzie jest drzew bez liku to zapraszam na nabrzeże przeładunku drewna w gdańskim porcie. Takiej ilości drewna czekającego tutaj na wysyłkę do Chin nie widzi się często. Nazywają to "pisowskie złoto"
18. Dodane przez do 17, w dniu - 08-09-2022 14:16
Informacja o rzekomym eksporcie wielu milionów ton polskiego drewna przez port w Gdańsku jest nieprawdziwa. Na nabrzeżu przeładunku drewna w gdańskim porcie bowiem czeka na wysyłkę (m.in. do Chin) drewno, które pochodzi spoza Polski. Publikowane portowe dane o wzroście przeładunku drewna dotyczą drewna w całości pochodzącego z importu z Litwy, Łotwy, Estonii i Skandynawii. Do gdańskiego portu drewno przypływa z Windawy na Łotwie i sporadycznie z Norwegii, głównie na statkach z własnym dźwigiem do wyładunku. Drewno składowane jest na placu, ładowane do kontenerów i wywożone na terminale kontenerowe, skąd surowiec płynie na eksport do Chin. Nie jest to drewno z polskich lasów! 
Nie można więc tego nazywać "pisowskim złotem".
19. Dodane przez obserwator., w dniu - 08-09-2022 16:50
Też tak słyszałem, ale jest na nim sporo cechowań LP a że dla pieniążka ta władza zrobi wszystko, do tego stale mija się z prawdą, to pewności żadnej mieć nie można.
20. Dodane przez do 19, w dniu - 08-09-2022 19:15
W takim razie poczytaj sobie w różnych niezależnych od tej władzy źródłach, czym i jak w Porcie w Gdańsku zajmują się niezależne od tej władzy firmy PG Eksploatacja i Speed.
reklama
21. Dodane przez do 19, w dniu - 08-09-2022 20:55
Podaj parę przykładów tego nacechowania LP.  
Dla pieniążka, szczególnie od Niemca, to wszystko zrobi raczej totalna opozycja. 
To nie władza podała, że informacja o rzekomym eksporcie wielu milionów ton polskiego drewna przez port w Gdańsku jest nieprawdziwa, tylko niezależne, wolne media. 
 
Natomiast Lasy Państwowe nie są eksporterem drewna. Zasady sprzedaży drewna w Lasach Państwowych funkcjonują od 2009 r. zasadniczo w stałej niezmienionej formie i obejmują sprzedaż polskim nabywcom, tj. osobom indywidualnym oraz ok. 6200 przedsiębiorstwom zarejestrowanym w Polsce w bezstronnym, elektronicznym systemie sprzedaży. W 2022 r. firm zarejestrowanych za granicą było 29. Bezpośrednio z LP nie kupiła drewna żadna firma zarejestrowana w Chinach, co więcej, wśród 29 firm zagranicznych nie było żadnej spoza UE. Polskie drewno jest eksportowane do Chin, ale nie przez LP, tylko przez prywatnych, polskich przedsiębiorców. Ok. 97 proc. drewna Lasy Państwowe sprzedają polskim nabywcom. Bezpośrednio z LP nie kupiła drewna żadna firma zarejestrowana w Chinach. Spośród 29 firm zarejestrowanych za granicą nie było też żadnej spoza UE.  
Poza tym pozbawione logiki są opinie rozpowszechniane przez niektóre organizacje branży drzewnej, jakoby polskie drewno było najdroższe. Te same glosy mówią bowiem o bardzo wysokim poziomie eksportu drewna z Polski. Czy klienci spoza Polski kupowaliby nasze drewno, gdyby było najdroższe?
22. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 13-09-2022 22:27
 
Czerwona. Z Barda Śląskiego. 
Są też niebieskie z numerami nadleśnictw z południowej i wschodniej Polski. Mało składowanego drewna jest z nadleśnictw z z(...)achodniej Polski.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust