Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
23
Listopada 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Adela, Klemens
Do końca roku 38 dni.
Start arrow Lubin arrow Miedziana trasa coraz bliżej realizacji

Są pieniądze na dokumentację ścieżki rowerowej

Miedziana trasa coraz bliżej realizacji

06.04.2023. Radio Elka, Iwona Mierzwiak


(Fot. Archiwum )
Blisko 200 tysięcy złotych zabezpieczyli w budżecie miasta radni Lubina, na realizację zadania w ramach „Dolnośląskiej Cyklostrady”. Przypomnijmy, że zadanie realizuje samorząd województwa dolnośląskiego. Miasto w ramach umowy zobowiązało się pokryć 50 procent kosztów na opracowanie dokumentacji projektowej sieci trasy rowerowej, zwaną już "Trasą Miedzianą". 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przypomnijmy, że miedziana trasa rowerowa w ramach „Cyklostrady Dolnośląskiej”, docelowo przebiegać będzie przez Przemków, Chocianów, Lubin, Ścinawę dalej przez Wińsko do samego Wąsosza.

- My jako Lubin jesteśmy elementem „Trasy
Miedzianej”, która będzie się rozciągała od Ścinawy przez Chocianów aż do Przemkowa. Stąd zmiana w budżecie. Zabezpieczyliśmy niecałe 200 tysięcy złotych na dokumentacje, po to żeby uzupełnić w niej braki. Bowiem na terenie Lubina będziemy musieli wybudować jeszcze kawałek ścieżki rowerowej tzn. musimy połączyć się z tym wjazdem w stronę Ścinawy na terenie miejskim
- tłumaczył Tomasz Górzyński wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Lubina. - Musimy połączyć się z całą tą infrastrukturą miejską, która te ścieżki rowerowe ma, a Lubin praktycznie jest cały obudowany ścieżkami rowerowymi i wówczas będzie można już od strony Ścinawy, bezkolizyjnie przejechać przez Lubin dalej do Obory, Chocianowa i Przemkowa - dodaje Górzyński.

Cała planowana Dolnośląska Cyklostrada ma mieć 11 tras o łącznej długości ok. 1800 km. Lubin znajdzie się na „Trasie Miedzianej” między Przemkowskim Parkiem Krajobrazowym a Doliną Baryczy. Będzie ona liczyła w sumie 108 km. Część tras rowerowych tak jak np. biegnących z Chocianowa powstaje wzdłuż starej, nieczynnej linii kolejowej do Lubina.
 
Komentarze (11)
1. Dodane przez rowerzysta, w dniu - 06-04-2023 09:15
Czy Pan radny rozumie słowo "bezkolizyjnie", w sieci dróg rowerowych w Lubinie jest dużo kolizyjności i tego uniknąć się nie da. Z drugiej strony w wielu miejscach można by ją w znacznym stopniu ograniczyć jak np. wyjazd w stronę Osieka gdzie ciągle droga rowerowa przechodzi z jednej strony ulicy na drugą, czy wyjazd w stronę Rudnej gdzie zrobiono 600m ciągu pieszo-rowerowego oczywiście z przejazdem na drugą stronę ulicy i bez możliwości łatwego wjechania/zjechania. Oczywiście na tle innych pobliskich miejscowości Lubin wypada całkiem dobrze pod względem infrastruktury rowerowej, ale jest wiele do poprawy chociażby takie najprostsze rzeczy jak wyrównanie poziomu krawężników do poziomu jezdni już znacznie poprawiłoby komfort podróżowania, chyba jedynym miejscem gdzie jest poprawnie zrobiony przejazd rowerowy to przy parkingu na Polesiu. Poza tym w wielu miejscach brakuje widoczności na drogach rowerowych jak np. jadąc od centrum wzdłuż ulicy Generała Sosabowskiego kompletnie nie widać samochodów wyjeżdżających od działek, zjeżdżając z wiaduktu nad torami przed skrzyżowaniem Kaczyńskiego z Bilińskiego rośnie krzak, który zasłania całą widoczność, po wschodniej stronie Hutniczej jest pełno przejść dla pieszych wyznaczonych i dzikich, które są umieszczone pomiędzy wysokim żywopłotem, przy centrum logistycznym Biedronki jest nasyp, który utrudnia widoczność dla kierowców wyjeżdżających z parkingu. Kolejnym niebezpiecznym miejscem jest wjazd od Obory gdzie kierowcy wyjeżdżający z Szafirowej często lekceważą STOP albo zatrzymują się i ruszają bez patrzenia w lustra, z drugiej strony samo rozwiązanie żeby kierowca musiał zwracać uwagę na rowerzystów w dwóch lustrach jest niebezpieczne. Kolejne miejsce to jednokierunkowa droga na Starym Lubinie wyznaczona tylko w kierunku gdzie jest zjazd, po pierwsze powinna być wyznaczona w przeciwnym kierunku, po drugie jest bardzo wąska i często chodzą po niej piesi, po trzecie kierujący wyjeżdżający z dróg osiedlowych kompletnie nie zwracają na nią uwagi i zatrzymują się dopiero przed ulicą. Na deser są jeszcze znaki STOP dla rowerzystów na przejazdach rowerowych, które powodują że zatrzymuje się i rowerzysta i kierowca.
2. Dodane przez Ja, w dniu - 06-04-2023 10:00
Co tam ważniejsze że wiadukt w Jakubowie będą remontować . Szkoda że portal tego nie podaje
3. Dodane przez DanielloR., w dniu - 06-04-2023 12:24
Nie mogę się jej doczekać , to będzie bardzo ciekawa trasa . Pozdrawiam ze Ścinawy !
4. Dodane przez Rowerzysta 2, w dniu - 06-04-2023 20:03
Dobry wpis "rowerzysty". Popieram. Inna sprawa. Dlaczego asfaltujemy cały świat. W Polsce Lasy państwowe wykonały mnóstwo leśnych dróg technicznych; niekiedy nazywanych pożarówkami. To jest wspaniała sieć rowerowa. Trzeba tylko to połączyć i dorobić drogi biegnące poza lasem. Przykład. Jest taka droga biegnąca pomiędzy Krzeczynem Małym a Brunowem. Świetna. Dobrze wyprofilowana. Trzeba tylko dopełnić to dojazdami od Krzeczyna Małego i Brunowa.
reklama
5. Dodane przez Voja, w dniu - 07-04-2023 07:09
Popieram rowerzystę z pkt 1. Tylko zwróćmy uwagę, że włodarze nie jeżdżą rowerem i ich to nie interesuje. A dróg takich jak piszesz pomiędzy Krzeczynem Małym a Brunowem jest dużo. potrzeba tylko je odpowiednio połączyć. Jednak nie ma chęci. leśników to nie interesuje, władze tak samo, inni mówią, że są ważniejsze sprawy do wydawania pieniędzy. i koło się zamyka. a potem mówimy, że w Polsce na drogach jest niebezpiecznie.
6. Dodane przez Wojtek, w dniu - 07-04-2023 08:32
Trochę odwrócę temat. Nie rozumiem jak w tak bogatym regionie jak KGHM na prowincji poza miastami nie ma w ogóle dróg rowerowych. Dodając do tego beznadziejne, koszmarne drogi lokalne daje tragicznych obraz tego naszego rzekomo zamożnego rejonu. Błagam, pomóżcie to zrozumieć.
7. Dodane przez Arek, w dniu - 07-04-2023 11:19
Do i z Głogowa coś zaplanowano? 
Bo generalnie miasto rowerowo odcięte od świata. 
Nie ma wyjazdu rowerem ani w kierunku Jerzmanowej. 
Przez Odrę w kierunku Leszna czy Sławy dramat. 
W kierunku Rudnej czy Polkowic nic. 
Podobnie w stronę Przemkowa. 
Miasto jako tako.
8. Dodane przez Marian rowerzysta, w dniu - 08-04-2023 07:23
Głogów to rowerowa dziura&Dno i dwa metry mułu. Chciałbym uciec z tego miasta rowerem, ale nawet nie ma jak. Droga do Sławy jest już budowana od 20 lat.Nawet nie zrobiono wylotówki na Hutę Miedzi Głogów- do Orlenu trzeba jechać z tabunem blachosmrodów. Krochmalną teoretycznie sie da, ale tam jest nieczynny przejazd kolejowy, sokiści z mandatami i droga brukowa pamiętająca czasy Adolfa. Zielona Góra, Nowa Sól wzór do naśladowania.Nowosolska Kolej na rower to przykład tego jak wzorowo można to zrobić z pożytkiem dla turystyki lokalnej.
9. Dodane przez Zet, w dniu - 08-04-2023 09:07
@1 człowieku czego ty oczekujesz w Głogowie nie potrafią połączyć ze sobą już istniejących ścieżek ani nawet ich porządnie oznakować , na przykład tak jak we Wrocławiu kończy się ścieżka przechodzi na ulicę i ponownie wraca do innej ścieżki. Zobaczcie jak to wygląda w Wielkopolsce tam a iele wiosek jest połączonych ścieżkami można jeździć kilometrami.
reklama
10. Dodane przez Krzeczyniak, w dniu - 13-04-2023 15:13
Lubin, Osiedle Krzeczyn, ciągle nie ma połączenia (BEZPIECZNEGO) rowerowego z centrum. Przypominam prezydentowi i radnym. Mieszkam tu już 15 lat i nic. Mimo prowadzonych inwestycji (jedno rondo, drugie rondo, a teraz jeszcze piąte będziemy mieli oraz bonus: hopki na asfalcie, k....wa). A tu czytam, że całe miasto..., że 200 tys. na drogę do Ścinawa. Proszę wreszcie zbudować tą chol.rną drogę rowerową do Krzeczyna.
11. Dodane przez Efez, w dniu - 23-04-2023 14:43
Ścieżka od strony Obory powinna iść nad S3 nowym mostem pieszo rowerowym i następnie dalej po starym nasypie kolejowym wokół Ustronia aż do stacji Pkp.A od stacji wzdłuż potoku Baczyna obok galerii aż do wylotu na Ścinawe.Wtedy można powiedzieć że przejazd z Lubina do Chocianowa jest bezkolizyjny.Mamy wtedy gotowy produkt turystyczny, ścieżka między stacjami Pkp LUBIN I CHOCIANÓW przebiegająca po byłej linii kolejowej z dala od ruchu samochodowego.Na taką trasę wybiorą się ludzie z Wrocławia czy Legnicy (rower do pociągu).Trzeba budować coś naprawdę fajnego a nie puszczać ruch rowerowy przez miasto z dziesiątką skrzyżowań i świateł gdzie się stoi co chwilę. Jest okazja wybudować prawdziwą rowerostradę przez Lubin z której będą korzystali mieszkańcy i turyści
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust