Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
24
Kwietnia 2025
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
gmina-polkowice.gif
Start arrow Polkowice arrow Powiat polkowicki czy głogowski?

Mieszkańcy Grębocic dyskutowali o zmianie granic

Powiat polkowicki czy głogowski?

26.02.2025. Radio Elka, Kasia Rososzko


(Fot. Kasia Rososzko)
Na terenie gminy Grębocice odbywają się zebrania sołeckie, których głównych tematem jest wyjście gminy z powiatu polkowickiego i przejście do powiatu głogowskiego. We wtorkowe popołudnie dyskutowano o tym w Grębocicach. Na spotkanie przyszło wielu mieszkańców. Wielu z nich bardzo krytycznie podeszło do pomysłu zmiany granic, czemu przyklaskiwała reszta sali. Mimo to, dyskusja była merytoryczna i spokojna.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Władze Grębocic po raz kolejny starały się przedstawić mieszkańcom korzyści płynące ze zmiany powiatu. Wójt Roman Jabłoński podkreślał przede wszystkim, że trzeba myśleć o przyszłości. To właśnie w kierunku Głogowa KGHM Polska Miedź S.A. przesuwa wydobycie. Podkreślał, że mieszkańcy mają tu też lepszą dostępność szkół czy opieki zdrowotnej. Lepiej funkcjonuje też komunikacja publiczna.

- Moja prośba jest tylko jedna - mniej emocji. Zastanówmy się, bo mamy dużo czasu. Nie namawiam nikogo, by przejść do Głogowa. Przedstawiam tylko argumenty, które możecie państwo sobie porównać. Zawsze mówiłem, że są najważniejsze dwie rzeczy - aby nasze dzieci miały dobre wykształcenie, by poziom edukacji był jak najwyższy oraz to, byśmy mogli
się leczyć. Dziś lepszą lecznicą będzie jedna, a za jakiś czas kolejna. Ja tylko podaje argumenty. Nie wymagam żadnej decyzji. To państwo zdecydują czy będziecie chcieli wrócić do konsultacji formalnych -
mówił Roman Jabłoński, wójt Grębocic.

Zebranie sołeckie odbyło się w auli Szkoły Podstawowej, która wypełniła się po brzegi. Wzięło w nim udział ponad sto osób. Ci, którzy zabrali głos, wyrażali głównie swój sprzeciw wobec zmiany granic administracyjnych gminy. Wiele wypowiedzi oklaskiwano.

- Cały czas podkreślamy, że jako gmina Grębocice jesteśmy gminą prężną, znaczącą i liczącą się. Chciałbym jednak poznać tą wizję, bo nie potrafię jej zaskoczyć. Przeprowadziłem się tutaj z powiatu głogowskiego i znam ten powiat. Jednym z moich argumentów za przeprowadzką było właśnie to, że nie był to Głogów - powiedział mieszkaniec Grębocic. - Chciałbym zapytać czy ktoś w naszej gminie policzył koszty wymiany wszystkich dokumentów? Czy mieszkańcy będą ponosić te koszty? - pytał kolejny. - Jestem zszokowany, że w naszej gminie jest spotkanie tego typu. Byłem świadkiem, jak tworzono ten powiat i byliśmy z tego bardzo zadowoleni. To jest zbyt poważny temat. Trzeba wysłuchać wyborców - wtrącił jeden z seniorów. - Mówi pan, że musimy patrzeć w przyszłość. Ale ja pamiętam przeszłość. Widzimy jaki jest Głogów. To piękne miasto, ale jest zapyziałe i panuje tam drętwota. Przez wiele lat byliśmy tam jako bezrobotni. W powiecie polkowickim powstała prężna strefa z zakładami pracy, a w Głogowie dalej hula wiatr. Mamy tu pracę, mamy zdrowie. W Polkowicach jest jedna przychodnia, ale są wszyscy specjaliści. Tu się leczę - wybrzmiał głos jednej z mieszkanek.

We wszystkich zebraniach na terenie gminy Grębocice uczestniczą władze powiatu polkowickiego. - Gmina to nie urząd, burmistrz i radni. Gmina to wy. Ludzie mieszkający na tym terenie. I to jest wasze bogactwo. Jeśli chodzi o KGHM, te pieniądze z podatku od wydobycia i nieruchomości, trafiają tylko i wyłącznie do gmin. Powiat głogowski otrzyma dokładnie tyle samo co powiat polkowicki, czyli 0 zł. Jedyną różnicą będą pieniądze, które każdy z mieszkańców płaci jako odpis, podatek z PIT-u, który trafia do powiatu - tłumaczył starosta Kamil Ciupak. - Pan wójt rozpoczął to spotkanie mówiąc, że chce przedstawić argumenty. Wynotowałem ich całą stronę i w mojej ocenie żaden z nich nie wymaga zmiany powiatu - dodał wicestarosta Jan Wojtowicz.

Mieszkańcy Grębocic wydają się być bardziej przekonani do pozostania w powiecie polkowickim, ale nie oznacza to, że w innych miejscowościach, jak np. w Trzęsowie nie pojawiły się głosy optujące za powiatem głogowskim.

Zebrania sołeckie, których głównym tematem jest zmiana granic administracyjnych gminy, odbywają się we wszystkich miejscowościach gminy. Rozpoczęły się 18 lutego i potrwają do 6 marca. Uczestniczą w nich władze gminy, radni gminy, sołtysi, władze powiatu polkowickiego oraz radni powiatowi. Przedstawiciele powiatu głogowskiego, jak do tej pory, nie pojawili się na żadnym ze spotkań. Starosta Michał Wnuk nie zajął też dotychczas żadnego oficjalnego stanowiska w tej sprawie.
 
Komentarze (63)
1. Dodane przez LEX, w dniu - 26-02-2025 21:51 13 7
Jeśli oni tak bardzo chcą do Głogowa to znaczy, że jest im tam źle. A po co nam w Głogowie taki nabytek?
2. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-02-2025 22:11 21 18
Panie starosto czy oby zero złotych macie z tego, że jesteśmy w powiecie polkowickim? To po co tak o nas walczycie? I dlaczego pan tak kłamie? Mądry szybko to wyłapał na zebraniu, głupi będzie tkwił w swojej głupocie.  
 
Państwo dziennikarze miedziowe.pl prośba do was. Proszę sprawdzić, czy jak mieszkańcy gminy Grębocice odłączą się od powiatu polkowickiego to czy nie wpłynie to na dochody powiatu polkowickiego? Czy dotacje będą mieli na tym samym poziomie. Proszę żebyście zajęli się tym tematem, bo chcemy znać prawdę.  
 
Proszę sprawdzić jaki wpływ na budżet powiatu głogowskiego będzie miało przejście do niego gminy Grębocice.  
 
Wyjdzie wtedy kto mówi prawdę, a kto nas okłamuje
3. Dodane przez Regina ze wsi, w dniu - 26-02-2025 22:11 22 21
Na zebraniu było zaledwie 130 osób, z których ci chcący zostać w powiecie polkowickim byli głośniejsi i bardziej natarczywi, ci za Głogów woleli się nie odzywać. Ale cóż to jest do całości, ci którzy chcą do Głogowa zostali w domu bo zgadzają się z wójtem, który mam nadzieję utrzyma kurs. Starostowie walczą o swoje być albo nie być, krótko mówiąc o stołki a zwłaszcza Jan Celebryta niedoszły poseł i radny wojewódzki. Oni chcą mieć powiat a gmina niech finansuje ich zadania a to chyba nieporozumienie. Ten powiat to porażka, pracować można gdzie się chce a większość mieszkańców gminy jeździ żeście do Głogowa niż do Polkowic a pusty urząd i armia urzędników opłacanych z kasy wspólnej to kpina. Zatem biorąc pod uwagę że na zebrania przychodzą głównie zwolennicy Polkowic to są w zdecydowanej mniejszości do zwolenników Głogowa którzy spokojni o decyzję wójta pozostali w domach
4. Dodane przez Xd, w dniu - 26-02-2025 22:15 23 9
Mieszkańcy gminy to nie tylko Grębocice. To też inne wioski, a u nas zdania są inne co do tej sprawy. Wy macie przepych w tych Grębocicach to i w tyłkach się poprzewracało. My od 27 lat czekamy na chodnik i drogę, bo wiele lat temu były obiecanki. Ten powiat to dno.
5. Dodane przez gruszki na wierzbie, w dniu - 26-02-2025 22:21 9 6
Nie do jakiego powiatu się przyłączyć a głosować w wyborach na przedstawicieli partii myślącej po polsku. 
Ta partia z koniczynką uskutecznia hasło,,trzymaj się dna i pogłębiaj koryto,, 
Od 1 marca Niemcy obiecują że do Polski przerzucą wbrew prawu 
7 tyś nielegalnych uchodzców. 
Starości są już szkoleni w tym temacie. 
Powiat polkowicki pozbył się wielu dróg w Polkowicach na rzecz gminy Polkowice. 
Przykłady: ul.Dąbrowskiego czy ul. Przemysłowa. 
Tą ostatnią rząd Morawieckiego wyremontował i obok ścieżki rowerowe i pieszych oraz oświetlenie za 23 mln. 
Biedny powiat Głogowski przy całkowitym braku pieniędzy w budżecie państwa co najwyżej załata dziury w asfalcie.Powiat Głogów ma problem z budową centrum dla setek uchodzców a inne zadania powiatu muszą poczekać. 
Pan Starosta kiedyś startował na posła z PSL. 
Niech lepiej ten pan powie gdzie mu nakazali przyjąć setki emigrantów wyrzucach z Niemiec? 
PSL i KO agitowali przeciw referendum w sprawie emigrantów. 
Aktywna była też grupa dziennikarzy z tefałen. 
Niech działacze PO i PSL przyjmą po 5 młodych męzczyzn z Syrii pod swój dach. 
Centra integracji niechcianych emigrantów powinny powstać 
na Jagodnie i Wilanowie. 
Prowadzić je powinny córki działaczy PO.
6. Dodane przez On93, w dniu - 26-02-2025 22:28 11 11
Nie pasje Grebocice?. To wypad do powiatu Głogowskiego!!!.
7. Dodane przez Janusz, w dniu - 26-02-2025 22:53 20 17
To,że nie ma na zebraniach przedstawicieli powiatu głogowskiego wyrażnie daje do zrozumienia, że nie zależy im na gminie Grębocice (podobnie jak na innych gminach wiejskich) to tylko ,,chora wizja" wójta gminy Grębocice pcha nas w stronę Głogowa. Gdzie był wcześniej pytam? 
Czy np.15 czy 10 lat temu nie widział tych szans rozwoju o których tak głośno mówi teraz? Teraz, gdy za parę lat kończy urzędowanie? Chce zostawić to swojemu następcy? Chce uchodzić za wizjonera.....Eh...Pycha.. 
.
8. Dodane przez Adam, w dniu - 26-02-2025 23:05 22 16
Przedstawicielom powiatu polkowickiego zależy na gminie Grębocice . A Głogów mimo że niektórzy twierdzą że zyska dzięki bogatym Grębocicom ma to gdzieś...
9. Dodane przez Aśka, w dniu - 26-02-2025 23:22 15 15
Adam idź spać bo bredzisz. Polkowicki magistrat trzęsie się ze strachu bo jak odejdziemy to będą biedni. A po co mamy tkwić w tym powiecie, z którego korzyści nie mamy? Z czego tak mocno korzystasz? Bo raz w roku lub raz na kilka lat tam zawitasz? Moja babcia ma 80 lat i nawet nie wie gdzie jest starostwo w Polkowicach bo tak często przez te 27 kat tam jeździła.
reklama
10. Dodane przez Głogów, w dniu - 26-02-2025 23:27 28 9
Jak wam nasz Głogów nie pasuje bo jest zapyziały to po kiego grzyba do nas jeździcie i spalinami swoich DPL powietrze zatruwacie? Po co dzieci posyłacie do Głogowa? Do Polkowic wozić. Do waszej stolicy nędzy i rozpaczy, w której nic nie macie. Znawcy się znaleźli z Grębocic i będą nam ubliżać.
11. Dodane przez Obywatel, w dniu - 26-02-2025 23:34 22 10
A czy to licytacja kto da więcej? Powiat Polkowicki już pokazał przez te ponad 25 lat gdzie ma Grębocice.  
A co zrobił w tym kierunku żeby nasze dzieci z Grębocic poszły do szkół w naszym macierzystym powiecie? A no nic.  
A dlaczego przez te lata nie zrobili porządnych połączeń do Polkowic żeby oprócz strefy znaleźć tam zatrudnienie? Bo po co na nas tracić pieniądze,prawda? Lepiej inwestować w swoich miejscowych.  
 
 
 
Dlaczego
12. Dodane przez Do kom 8, w dniu - 26-02-2025 23:44 22 13
Oczywiście, że Ci z powiatu polkowickiego będą jak te pieski warować i jeżdżą po zebraniach, bo pospadają z krzesełek i cieplutkich posadek. A jak ten powiat taki super to dlaczego gmina, która jest jego częścią placi za remonty dróg. Dlaczego nie jest dane naszym dzieciom uczyć się w Polkowicach, przecież my też jako mieszkańcy powiatu na to łożymy ze wspólnych powiatowych pieniędzy? Co? Nie dla psa kiełbasa? Korzyści finansowe macie z gminy Grębocice i jej mieszkańców, a w nosie nas macie.
13. Dodane przez Do Elity, w dniu - 26-02-2025 23:50 17 13
Choć jesteśmy za zmianą powiatu to baliśmy się odezwać ponieważ grupa jazgoczących cudaków zjadła by nas żywcem. Niby młodzi, a z myśleniem mają nie po drodze.
14. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-02-2025 23:59 19 2
Smutna konkluzja z tego zebrania. Będzie wstyd się przyznać, że ktoś jest z Grebocic. Krzywo będą na nas patrzeć mieszkańcy Polkowic jak i Glogowa. Kolejny podział. Dlaczego spokojny obszar Polski znowu ma być podzielony przez dziwne aspiracje ludzkiego.  
Taka refleksja mi przyszła też do głowy, że ponad naszymi głowami różne sprawy I decyzję zapadają bez nas a jeśli nawet wyrażamy sprzeciw I opór, to i tak temat dalej jest podciągany w górę. M9ze się uda przeciągnąć ludzi w swoją stronę. Przykład idzie z państwa od góry. Są dziwne czasy, nieprzewidywalne problemy, w które wcigaja nas rządzący, a musimy być czujni. Teraz obawiam się, że "nasz rzad" tak sobie patrzy , gdzie tu wepchac tych inżynierów o ginekologów, których Niemcy już nie chcą bo to towar wybrakowany nie
15. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 27-02-2025 05:23 23 5
A ja jako mieszkaniec Głogowa proszę nie obrażać miasta.Jaki Glogow jest zapyziały i się nie rozwija.Niech każdy patrzy na swoje miasto.
16. Dodane przez Ktoś, w dniu - 27-02-2025 05:36 18 20
A dajcie spokój większość ludzi nie chce chorej wizji wójta, oby go taczką nie wywieźli. Większość ludzi pracuje w gminie Polkowice to one dają ludziom chleb.
17. Dodane przez O, w dniu - 27-02-2025 07:06 23 10
Przecież ten powiat polkowicki nie powinien istnieć bo nie spełniał żadnych warunków na powiat. A wiadomo jak powstał.
18. Dodane przez Darek, w dniu - 27-02-2025 07:26 15 12
Czy ktoś Wam podał ile milionów będzię kosztowała wymiana pieczątek dokumentóu itp? No nie bo ich to nie obchodzi
19. Dodane przez Januszowy, w dniu - 27-02-2025 07:38 14 20
Do 15. 
Jako były mieszkaniec Głogowa potwierdzam, że Glogow jest zapyziały i się nie rozwija.I z roku na rok jest co raz gorzej.
20. Dodane przez głogowianin, w dniu - 27-02-2025 07:53 15 19
Do Głogowa? Ludzie, nie wie wiecie co robicie! Przecież Głogów to bieda, dno, żadnych inwestycji, żadnych dodatkowych miejsc pracy, żadnych wydarzeń kulturalnych. Głogów, to sypialnia, tu się nic nie dzieje. Młodzi stąd wyjeżdżają i nie dziwię im się. Nie polecam tego miasta.
21. Dodane przez Magda, w dniu - 27-02-2025 07:59 15 2
Przecież nie ma znaczenia, gdzie się mieszka i gdzie pracuje. Ja mieszkam w Grębocicach, a pracuje w Zielonej. Jakie to ma znaczenie? Córkę woziłam do przedszkola prywatnego koło mojej pracy do Zielonej. Co to ma za znaczenie czy będę mieszkań w powiecie głogowskim czy polkowickim. Jak auto zmieniam co 5 lat, to sobie mogę zarejestrować i w Szczecinie, gdyby trzeba było tam jechać raz na kilka lat. Powiat jest dla mnie bez znaczenia.
22. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 27-02-2025 08:07 26 1
Spotkanie w Grebocicach było pełne emocji i w tym całym zamieszaniu dostalo się rykoszetem Powiatowi Glogowskiemu. Nie było to zamierzone, ale wzburzenie mieszkańców Grebocic, ktorzy jeszcze chwilę temu nawet nie wiedzieli, że ich "pragnieniem" jest zmiana powiatu tak zareagowali. Nie było intencją osób, które się wypowiadały żeby kogoś urazić. Gorycz się wylala. Głogów zawsze będzie nam bliski. 
Pozdrawiamy Powiat Glogowski 
To nie było niczyją intencją.!!!
23. Dodane przez Tylko Głogów, w dniu - 27-02-2025 08:18 20 11
W Głogowie jest potencjalni przyszłość a nie w tej wsi polkowice. Oni myślą tylko o sobie i swoich stołkach, przez lata mają nas w nosie. Nigdy nie będzie tak szpitala, dworca PKP, szkół średnich, dobrych restauracji czy bulwaru nad Odrą. Nigdy nie będzie tam tego co powinno być w mieście powiatowym. Zły budżet powiatu przejadany jest przez urzędników a gminy muszą płacić za swoje inwestycje powiatowe. Ot cała prawda. A ta garstka ludzi na zebraniach jest nastawiona przez powiat i tyle w temacie.panie wójcie naprzód wytyczonym kursem na głogów
24. Dodane przez Ad 2, w dniu - 27-02-2025 08:26 13 14
Pan Starosta mówił prawdę, podatek od nieruchomości i wydobycia trafia do gminy. Powiat nie otrzymuje nic z tego, obojętnie czy będzie to głogowski czy polkowicki. Ważną rzeczą jest podatek dochodowy - PIT, który wszyscy płacimy, 10,25% z naszych podatków trafia do powiatu, 38,46% do gminy (dane na 2024). A więc jeśli mieszkańcy Grębocic zdecydują się dołączyć do powiatu głogowskiego, ich 10,25% podatku dochodowego trafi do powiatu głogowskiego, a nie do powiatu polkowickiego jak teraz. A, i Głogów jako miasto nic nie zyska od Grębocic jakby ktoś pytał.
25. Dodane przez MAciek, w dniu - 27-02-2025 08:44 3 16
Grębocice mają dylemat?! Przecież to wybór między dżumą a cholerą. :)
26. Dodane przez Marta, w dniu - 27-02-2025 08:44 3 19
Ciągle padają pytania z cyklu "a co nam daje powiat polkowicki, a co głogowski". To ja się zapytam, a co nam daje województwo dolnośląskie? A może co nam da wielkopolskie? To jest zakres terytorialny, a nie jakieś kupczenie interesami. Tak samo tyczy się powiatu. Nic nam nie daje ten czy inny powiat, to czy inne województwo. Najważniejsza jest gmina, bo to ona ma dochody i zarządza wszystkim co jest wokół nas. Każdy szerszy zasięg terytorialny z mniejszym stopniem angażuje się w nasze życie. Nie można patrzeć pod względem jakiś interesów, samorząd to nie jest firma. Ma ustawowe zadania. Powiat polkowicki czy głogowski czy jakikolwiek inny ma te sama zadania. To tylko zakres terytorialny i na danym terytorium za rzeczy przydzielone powiatowi odpowiada starosta, a na szerszym terytorium - marszałek, a w naszych gminach (wójt, burmistrz, prezydent). Tu nie ma konkurencji, to nie jest jakiś wyścig, żeby szarpać się o zakresy terytorialne.
27. Dodane przez Do Lex, w dniu - 27-02-2025 08:52 12 22
To nie my chcemy tylko wójt tak chce. Nam jest świetnie w Polkowicach i nie spieszno nam do głogowskiego powiatu
28. Dodane przez Ad 24, w dniu - 27-02-2025 08:58 13 1
Mówił prawdę? A co z subwencjami i dotacjami z państwa? Wklep sobie w internet. Nie trzeba być wykształconym i na stanowisku żeby wiedzieć, że  
 
liczba mieszkańców ma wpływ na wysokość dotacji i udziałów w podatkach, które otrzymują powiaty. Oto jak to działa: 
 
Udziały w podatkach (PIT i CIT): 
Wysokość udziału powiatu w podatku PIT jest powiązana z liczbą osób zameldowanych na jego terenie. Im więcej mieszkańców, tym potencjalnie wyższe wpływy z PIT, ponieważ więcej osób płaci podatek dochodowy. Podobnie, wpływy z podatku CIT zależy od liczby firm mających siedzibę na terenie powiatu. 
 
Subwencje z budżetu państwa: 
Wiele subwencji jest obliczanych na podstawie algorytmów, które uwzględniają liczbę mieszkańców.  
 
Dotacje celowe z budżetu państwa: 
Choć dotacje celowe są przeznaczone na konkretne projekty, liczba mieszkańców wpływa na decyzję o przyznaniu dotacji. Na przykład, przy planowaniu inwestycji infrastrukturalnych, takich jak budowa dróg, uwzględnia się potrzeby lokalnej społeczności, które są związane z liczbą mieszkańców. 
To tylko kilka ciekawostek. 
 
Podsumowując, zmiany w liczbie mieszkańców mają bezpośredni i pośredni wpływ na dochody powiatów.
29. Dodane przez Ad 23, w dniu - 27-02-2025 09:02 9 12
No sorry, widać, że nic nie łapiesz. Jak zmienisz powiat na głogowski to nie staniesz się mieszkańcem Głogowa, nadal będziesz mieszkańcem Grębocic i nic tego nie zmieni, chyba, że zamieszkach w mieście Głogów. Jaki to argument, że nie płynie Odra przez powiat polkowicki? Ty siebie słyszysz? Powiat polkowicki ma dwa duże zespoły szkół, w tym jeden bardzo prestiżowy, że młodzież z Lubina się tam uczy masowo. Czy ty myślisz, że powiat głogowski ma pełno kasy i nagle zacznie inwestować na terenie Gminy Grębocice? Porozmawiaj trochę z ludźmi z Kotli, Pęcławia czy Żukowic jak piękne drogi powiatowe są w tych gminach. Jak powiat głogowski inwestuje. Otwórz oczy.
30. Dodane przez Do Aśki, w dniu - 27-02-2025 09:16 8 11
Skoro Twoja babcia przez 27 lat nie odwiedziła starostwa polkowickiego to z pewnością nie odwiedziłaby też głogowskiego. Jest mnóstwo ludzi którzy jednak odwiedzają. Pozdrawiam
31. Dodane przez Mieszka iec Glogowa, w dniu - 27-02-2025 09:21 14 3
Dla czego powiat polkowicki obrażać mieszkańców ziemi glogowskiej.Mozemy być zapyziały.Ale Glogow ma swoją historię na mapach Polski.W których latach miasto Glogow miało prawa miejskie,a w których Polkowice.Z takim budżetem jak były Polkowice w tamtych czas nie tak powinni wyglądać jak są teraz Niech każdy patrzy na swoje podwórko.A do Pana starosty Polkowic prośbą cztery kroki w bok o Głogowa.Spojrz jak wygląda twoja miejscowość co mieszkasz.Spoj na swoje podwórko.Milego dnia.
32. Dodane przez Karol, w dniu - 27-02-2025 09:22 16 3
DO KOM. 24 
Przestańcie się wypowiadać w imieniu naszego głogowskiego starostwa. My wiemy co WY w Polkowicach stracicie. I tej straty boicie się najbardziej.
33. Dodane przez Stasiu gaska, w dniu - 27-02-2025 09:24 8 15
Tutaj i tutaj maja peryferia w poważaniu 
Proszę się przejechać po wsiach pow Głogów np Pecław.Bialoleka.albo po wziąć powiatu polkowic...I porównać...Głogów powiat biedny na granicy rentowności....
34. Dodane przez do kom 33, w dniu - 27-02-2025 11:11 16 0
Tak to jedź do powiatu polkowickiego do gminy np. CHOCIANÓW, PRZEMKÓW 
Nie myl pojęć. Jedne gminy są biedniejsze, a drugie bogatsze i powiat nie ma wpływu na na ich budżety.
35. Dodane przez DO KOM. 29, w dniu - 27-02-2025 11:15 15 7
"Powiat polkowicki ma dwa duże zespoły szkół, w tym jeden bardzo prestiżowy, że młodzież z Lubina się tam uczy masowo" BRAWO. TYLKO SZKODA, ŻE MY JAKO MIESZKAŃCY GMINY GRĘBOCICE PŁACIMY ZA TE SZKOŁY, A NIE KORZYSTAMY, BO NIE MAMY JAK. Starosta polkowicki ma to w czterech literach. A przewodniczący rady powiatu polkowickiego, w nawiasie mówiąc dyrektor szkoły, też ma to gdzieś. Dla nich ważne jest to, że im jest dobrze. Wczoraj w naszej miejscowości wylał się na nich kubeł zimnej wody.
36. Dodane przez Lokalny, w dniu - 27-02-2025 11:20 16 7
Zmieńcie tego niby starostę i jego zastępcę to może inny weźmie się do pracy i uratuje to co ci panowie nie zdołali
37. Dodane przez Wisieńka, w dniu - 27-02-2025 11:23 12 7
Pan starosta tak ładnie nas mamił na zebraniu w Grębocicach, że oba powiaty mają subwencję oświatową. Nie ładnie tak kłamać. Polkowickie starostwo dostało zero złotych, a z własnego budżetu łoży na szkoły średnie ponad 23 miliony złotych! to są też nasze pieniądze i to nie nasza wina, że ponad ćwierć wieku było wam za mało żeby coś w tym kierunku zrobić. Jesteśmy wykluczeni z dobrodziejstw powiatu! korzystają inni, nie my. 
 
Nasze dzieci chodzą do szkoły w powiecie głogowskim, więc dlaczego nasze podatki mają być u was? Ile procent z waszego budżetu trafia do mieszkańców gminy, którą jak się dowiedzieliśmy na zebraniu traktujecie jak bankomat tylko z niej doicie.
38. Dodane przez Grębocice, w dniu - 27-02-2025 11:25 5 4
Nie widzę korzyści ze zmiany powiatu. Ani jeden ani drugi nie jest jakimś ekstra liderem. Mieszkam w Grębocicach, dzieci kończyły szkoły w Głogowie, bo akurat tam pracowałem i woziłem ze sobą. Do lekarza jeździmy do Polkowic, bo akurat tam jest lepiej niż w Głogowie. Nie ma rejonizacji, pieniądze za dzieckiem idą do szkoły jaką wybrało. Kasa do lekarza pierwszego kontaktu leci nawet jeśli wybrałbym swojego lekarza w Białymstoku. Jedyne co, to rejestracja pojazdów i administracja budowlana. Ale ile razy w życiu budujesz dom, ile razy kupię jeszcze samochód. 3-5 razy do końca życia? Co to ma za znaczenie czy pojadę do Głogowa na rejestrację czy do Polkowic?
39. Dodane przez Ad 32, w dniu - 27-02-2025 11:44 10 9
W Polkowicach nic nie zyskujemy czy Grębocice należą do powiatu polkowickiego czy nie. U nas nic się nie zmienia. Niech idą w (...) jak się coś nie podoba. W starostwie byłam 2 razy w życiu. Nie obchodzi mnie to w jakim powiecie mieszkam. Może i być legnicki. Nazwa nie ma dla mnie znaczenia.
40. Dodane przez Gosc, w dniu - 27-02-2025 12:14 15 9
Po co te głupie wpisy i jechanie na powiat glogowski i na miasto Glogow.Tu dopiero się inwestycje.Wasz Wójt ma rację i wie co mówi.Prosze zobaczyć budżet powiatu glogowskiego i polkowickiego na rok 2025.Tak samo budżet dwóch miast Glogow I Polkowice na rok 2025.I tyle w temacie.
reklama
41. Dodane przez Tak jest, w dniu - 27-02-2025 13:29 12 13
Ludzie, dla wójta to nie jest ważne czego chcą mieszkańcy! Prze jak taran. On się nigdy nie myli.Mówi o demokracji, ale realizuje swoją dyktatorską chorą wizję i drwi z nas wszystkich. ,,To państwo zdecydują czy będziecie chcieli wrócić do konsultacji formalnych". Jak ładnie... Wiecie kto to ,,państwo"? nasi Radni. Nawet jak będzie głosowanie, to jego wynik nie jest dla władz wiążący. Bezradni zrobią to, co chce wójt i to już dzisiaj wiadomo.(...) Dla niego nie jest ważne kto przychodzi na zebrania i co mówi. Uodpornił się na wyśmiewanie jego pseudoargumentów.Teraz będą powtórne spotkania - już konsultacje, do których lepiej się przygotuje. Zarzuci ludzi tabelkami, przeliczeniami, zestawieniami itp. Jego ujadacze z urzędu chyba odłożyli pracę i zajmują się tylko pisaniem postów w imieniu mieszkańców. Katastrofa.
42. Dodane przez Do kom. 38, w dniu - 27-02-2025 13:41 11 4
Do kom. 38 i tutaj się mylisz bo do powiatu polkowickiego trafia zero złotych subwencji na ucznia. Niech się starosta wypowie dlaczego tak jest. Dlatego, że nie ma subwencji to w 100% szkoły średnie w powiecie polkowickim utrzymuje się z powiatowego budżetu. I gdzie tu sprawiedliwość? Co nie dla psa kiełbasa? A oświata to jeden z największych wydatków budżetowych!!! A co mamy w zamian? Ile pieniędzy rocznie procentowo w skali całego swojego budżetu powiat przeznacza na gminę Grębocice?
43. Dodane przez Róża, w dniu - 27-02-2025 14:57 15 8
Wszystkie gminy po winne oderwać się od polkowic. Wieś nie może być powiatem.
44. Dodane przez Odważny, w dniu - 27-02-2025 15:10 14 12
Ciupak i jak ty teraz z tym swoim Jankiem spojrzycie w oczy staroście z Głogowa i prezydentowi tego miasta. Na ich miejscu ręki bym wam nie podał. Tak jechać na kolegów.
45. Dodane przez Darek, w dniu - 27-02-2025 18:28 5 10
Cenzura jak za komuny szok
46. Dodane przez Rita, w dniu - 27-02-2025 19:51 16 10
Uśmiechy starostów na zdjęciach, jakby nic się nie działo. Powiat w rozsypce, ludzie narzekają w każdej gminie , słuchać przykro. Ale co tam niech żyje bal ( najlepiej w PCPR ). Na zdjęciach z powiatu pączki, przeliczniki kalorii, od imprezy do imprezy. Nie ma się co dziwić, że wójt Grębocic chce się odłączyć od tego wszystkiego. Kolejne gminy będą odchodzić ale orkiestra nadal będzie grać, jak na Titanicu do końca. Przyjdzie czas zapłaty dla włodarzy powiatu za beztroskę, wyrządzone krzywdy i niesprawiedliwość. Sprawiedliwość przychodzi zawsze panie Kamilu. Ona się tylko spóźnia bo chodzi na piechotę&
47. Dodane przez Wujek dobra rada, w dniu - 27-02-2025 19:57 15 8
Ciupak wiadomo, że ciągnie kasę do siebie, do Gaworzyc.
48. Dodane przez Dyrektor z sąsiedniej gminy, w dniu - 27-02-2025 20:13 14 11
Czytam to wszystko i nie wierzę. Żeby dyrektor szkoły, który od wielu lat jest na stanowisku, nie wiedział skąd są pieniądze na wynagrodzenia nauczycieli, pracowników szkoły, na remonty i doposażenie placówki. Subwencja oświatowa, która obecnie nazwana została kwotą potrzeb oświatowych to kropla w morzu potrzeb. Jednostki budżetowe gminy na szczeblu gminnym, powiaty na szczeblu powiatowym utrzymują placówki oświatowe. To niesamowite, że Pan tego nie wie.
49. Dodane przez Gosc, w dniu - 27-02-2025 20:41 6 3
Do post47 bo mają tam budować drugi młyn.
50. Dodane przez Redżina, w dniu - 27-02-2025 21:15 17 8
Do kom. 46 przebiłaś tym komentarzem wszystkich. Cała prawda o powiecie Polkowickim. Z ciekawości prześledziłam ich FB. Nic faktycznie tam nie ma. A te pączki przebiły wszystko.
51. Dodane przez Matematyk, w dniu - 27-02-2025 22:59 11 9
Panie Ciupak skoro twierdzi Pan, że nic nie zyskuje powiat na tym, że gmina Grębocice jest częścią powiatu to kiego grzyba na siłę chcecie żeby została. Wy macie w tym powiecie ludzi za idiotów? Myślicie, że mieszkańcy gminy Grębocice nie potrafią liczyć? Zasada jest prosta więcej mieszkańców w powiecie = więcej kasy w budżecie.
52. Dodane przez Obywatel, w dniu - 27-02-2025 23:04 4 10
Do komentarza 46 
Zdjęcia, pokazywanie się, gazetki gminne. U nas jest to samo. I od imprezy do imprezy. 
Ludzie są u nas przeimprezowani, ile można , teraz doszły jeszcze te sabaty w Obiszowie, te biegi babyjagi. 
Coś okropnego. Proszę tam dzieci tylko nie zabierać, bo jakieś gusła słowiańskie nad nimi odprawia i koszmary będą miały. 
Lepiej zastanówmy się, jak żyć w tej uśmiechniętej Polsce, każdy z powiatów otrzyma po 200 nielegalnych ginekologów i inżynierów, czy starosta, wójt już dziś wiedzą, jakie mają być przydziały? 
Nikt się nie zająknie, a my nie pytamy. Na kolejnych spotkaniach proponuję zadać tego typu pytanie, bo w kolejnych powiatach tu i tam mieszkańcy dowiadują się, że nieproszeni goście do nich przyjadą i tu żarty się kończą.
53. Dodane przez A może o to chodzi..., w dniu - 28-02-2025 08:01 2 5
Powiat będzie musiał relokować imigrantów, którzy do Polski wjadą i jedna gmina mniej w powiecie robi różnice. Zwłaszcza taka jak Grębocice, która stać na przyjęcie migrantów. Da noclegi, pomoc społeczną, zapewni szkole dzieciom. Jak jej zabraknie to migranci będą musieli się rozjechać po Polkowicach, Gaworzycach, Radwanicach, Przemkowie i Chocianowie. No i przez to będzie problem w tych gminach przyjąć tych, co do Grębocic nie pojadą.
54. Dodane przez Do 52, w dniu - 28-02-2025 08:33 3 2
Gusła nad dziećmi odprawiane były, są i będą jeszcze długo. Ciebie chyba nie pokropiono a podtopiono i skutki zachłyśnięcia dały o sobie znać. Masz teraz koszmary o ginekologiczne a to już jest niebezpieczne dla każdej społeczności.
55. Dodane przez Ad 46, w dniu - 28-02-2025 10:27 9 6
No właśnie. W powiecie orkiestra gra. Ważne, że filmiki kręcą, na imprezach bywają, do zdjęć stają. A roboty nie widać. To, że tam jakąś drogę zrobią raz do roku, czy budynek wyremontują, to chyba są od tego wszyscy urzędnicy, nadzory, inwestycje, firmy. Sami tego nie robią. Nawet filmiku sami nie nagrywają tylko mają do tego zatrudnionych ludzi. Żyć nie umierać. Tylko taką funkcję pełnić przez całe życie.
56. Dodane przez Sindi, w dniu - 28-02-2025 13:05 11 12
Panie wójcie szacunek, jak zawsze nie boi się Pan trudnych decyzji. Mógł pan spokojnie przeczekać do emerytury, ale nadal walczy pan o dobro swojej gminy . Gmina Grębocice odstaje pozytywnie od innych w tym pożal się Boże powiecie. To efekt Pana dotychczasowej działalności i decyzji. To zrozumiałe, że nie chce być Pan kojarzony z tym żałosnym widowiskiem. Dobrze , że gmina Grębocice przejęła i wyremontowała drogi wiodące do powiatu bo teraz można wpaść do starostwa na pączka. Z innymi sprawami może być trudniej
57. Dodane przez Do Sindi, w dniu - 28-02-2025 15:49 13 7
Wójt miał czas żeby zmienić powiat w końcu rządzi ponad 20 lat. 
Teraz niech nie miesza swojemu następcy.i mieszkańcom bo nie warto.
58. Dodane przez Aśka, w dniu - 28-02-2025 16:46 10 10
Wójt myśli o ludziach. I o tym żeby ta gmina miała przyszłość. W polkowickim powiecie nie ma przyszłości. Zrozumcie to w końcu
59. Dodane przez Obywatel, w dniu - 28-02-2025 17:11 1 3
Do 54  
54 czy przeczytałeś ten komentarz ze zrozumieniem? 
 
Bo wydaje mi się, że nie. 
Ale jak czytałeś, to ze zgryźliwości paznokcie sobie obgryzałes.
60. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 28-02-2025 21:19 7 3
re 59 
Coś mi się wydaje, że sprawdza się stare porzekadło. Jakie pytanie, taka odpowiedź. 
Przecież ten twój post 52 to jeden bełkot jakiegoś kołtuna pasionego propagandą.  
Ludzie w Obiszowie bawią się a ty stoisz za płotem i żółć cię zalewa bo inni potrafią się bawić z uśmiechem. Bredzisz o tych migrantach a nie naszła cię refleksja, że to nikt inny jak twoi idole z PiS sprzedawali im wizy i teraz mamy tego konsekwencje. To tacy jak ty powinni teraz brać ich do siebie albo żądać od Kaczyńskiego, Wawrzyka kasy na ich utrzymanie.  
Jeszcze raz. To nie są nieproszeni goście. To PiS ich zaprosił sprzedając im wizy schengen. Zaprosiliście to macie.
61. Dodane przez Do 5, w dniu - 01-03-2025 20:12 5 2
Głogów na siłę nie będzie nikogo werbował , miasto ma się dobrze i miastu jest dobrze tak jak jest; proszę sobie nie robić wyrzutów i , jak wolisz, pozostać w objęciach polkowicznych (...) &
reklama
62. Dodane przez Glogowianin, w dniu - 04-03-2025 04:06 2 0
Ja osobiście nie jestem za przyłączaniem żadnych grebocic, ani za jakimikolwiek innymi polkowickimi wioskami,(...)
63. Dodane przez Przemkowianin, w dniu - 05-03-2025 18:45 0 3
Polkowice zamiast budować szpital ,wolą komendę,gmach jak we Wrocławiu... Grębocice do DGL, Chocianów do DLU, Przemków pod Szprotawe i powiatu nie ma...
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama