58 ton rakotwórczego azbestu usunięto z gminy LubinKolejna akcja zakończona |
16.10.2025. Radio Elka, Iwona Mierzwiak | ||||||||||||||
Dyżurny reporter: ![]() - Jest to część takiego długofalowego programu, który gmina realizuje konsekwentnie od wielu, wielu lat we współpracy z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, ale również w okresach, gdy nie mieliśmy możliwości pozyskania pieniędzy z tego funduszu, to zadania także realizowano i finansowano z własnego budżetu - tłumaczy Sylwia Rozkosz, rzeczniczka prasowa Urzędu Gminy Lubin. - W tym roku łączny tegoroczny koszt pracy wyniósł prawie 49 tys. zł. Kwota dofinansowania z funduszu wyniosła 50% kosztów kwalifikowanych. W ramach tego zadania wykonano demontaż, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych na terenie gminy Lubin. Zabezpieczenie miejsca i pokrycie, nałożenie innego pokrycia niż azbest najczęściej na dachach, to należy już do obowiązków właścicieli posesji - podkreśla urzędniczka. Usuwanie azbestu to nie tylko poprawa estetyki budynków, ale przede wszystkim realne działanie na rzecz zdrowia mieszkańców. Gmina nie zamierza zwalniać tempa - planowane są kolejne etapy programu.
reklama
|
reklama
reklama
reklama