Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
Start

d

The Beatles - polemika z "Dziennikiem"

25.11.2006. Radio Elka, Marcin Żyski

beatlesApeluję do wszystkich, którzy po przeczytaniu w Dzienniku z 24 listopada (dodatek „Kultura”)artykułu „Beatlesów wielka ściema” wyrobili sobie zdanie na temat płyty „Love”. Apeluję o wstrzymanie się z opinią i sprawdzenie samemu.
Nie dlatego, że autor napisał nieprawdę, ale dlatego, że obrał punkt widzenia, który w niczym nie wyjaśnił o co w tej płycie chodzi i co na niej tak naprawdę jest. Jest sporo o miejscu, gdzie wystawiane jest przedstawienie z muzyką The Beatles(hotel w Las Vegas), o imponującej jakości dźwięku, o współczesnych wersjach dawnych hitów, zaskakująco dużo o atakującym reaktywacje Billu Drummondzie z KLF(Drummond sam kiedyś powrócił na scenę na jeden, sylwestrowy koncert), o powrocie The Who i o tym, że wytwórnia płytowa nie pozwala bawić się muzyką Bitelsów innym twórcom np. hip-hopowym. Mam wrażenie, że autor robił wszystko, żeby nie napisać za dużo o samej płycie jako zjawisku.  Prześledźmy:
01. Pisanie o tym zjawisku w kategorii powrotu The Beatles to manipulacja rzeczywistości (zwłaszcza, że stronę nazwano „muzyka powroty” i dołączono wzmianki o powrotach na scenę Blondie i The Doors!). Jeśli kiedykolwiek The Beatles wrócili, to przy okazji „Anthology”, kiedy trzej żyjący członkowie odświeżyli studyjnie „Free as a bird” i „Real Love”.
02. To, że płytę reklamuje się jako „Beatles, jakich nie słyszeliście” to akurat prawda, bo tego typu eksperymenty na ich muzycznym organizmie nigdy wcześniej nie miały miejsca. Brzmienie już odświeżano, ale nigdy nie łączono utworów! Na tym polega rewolucyjność tego albumu – rację mają konserwatywni fani mówiący „takich rzeczy nie powinno się robić, to mixowane szachrajstwo”, ale rację mają też ci dla których to świetny pomysł formalny, który fanom i nie tylko może sprawić wiele radości, a momentami wręcz dziecinnej zabawy.
03. Autor pisze, że zabieg producentów i remikserów „zwyczajnie psuje oryginalne kompozycje”. Nie twierdzę, że wszystkie pomysły są trafione, ale trudno nie docenić choćby kilku: np. połączenie niepokojącego, cyrkowego„Being For the benefit of Mr Kite” z mroczną końcówką „I want You” to gwarantowane ciarki na plecach, jeśli podejść do całości bez uprzedzeń.
04. Obawiałem się „Beatlesów kolejnej wielkiej ściemy”, gdy doszły mnie słuchy o „Love”. Obawiałem się, że będzie to kolejny odrestaurowany zestaw pewniaków z pierwszych miejsc list przebojów, jak płyta „1” sprzed kilku lat, które zupełnie nie oddają fenomenu The Beatles. Obawiałem się, jak sugeruje tytuł, kilkunastu najśliczniejszych ich piosenek o miłości. Tymczasem płyta „Love” jako pierwsza ze wszystkich składanek próbuje uchwycić psychodelicznego ducha Bitelsów, co można potraktować jako chwyt niemal antymarketingowy. Mam wrażenie, że autor artykułu nie wsłuchał się w tę płytę, spowitą w sporej części aurą niesamowitego crescendo z „Day In the Life”. To jest jej największa wartość, utwory na składankę nie dobrano podług popowego klucza. Może właśnie paradoksalnie dzięki temu (co jako pierwsze zaatakował w Dzienniku Łukasz Lubiatowski), że jest to soundtrack do cyrkowego spektaklu wystawianego w „niestosownym miejscu”, a nie kanapowy zestaw kołysanek akurat na święta.

Rzecz jasna ma rację autor, że zabiegi produkcyjne George’a Martina i jego syna budzą skrajne emocje. Chwilę później jednak żałuje, że nie mogą z motywów Bitelsów korzystać inni twórcy. Przypomnijmy, że Martin był z Bitelsami cały czas, był piątym członkiem zespołu, w czasach panujących muzycznych producentów powinniśmy rozumieć jak ważnym był członkiem. Z odrobiną dobrej woli można potraktować „Love” jako nowe spojrzenie na twórczość The Beatles jeszcze z wewnątrz, zanim ich zaczną remiksować inni, szansę dostał człowiek, który cały czas był przy powstawaniu oryginałów. W tym kontekście to pierwsza nie-ściema w historii pośmiertnych wydawnictw The Beatles, po raz pierwszy mamy ambitniejszy repertuar i do tego nową, choćby kontrowersyjną, ale jednak artystyczną wizję. 
Marcin Żyski

Dyżurny reporter: 667 70 70 60
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

reklama
robust