Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartGłogów Matka chłopca: To w ogóle nie powinno mieć miejsca
Dyrektor zgłosi sprawę do komisji dyscyplinarnej
Matka chłopca: To w ogóle nie powinno mieć miejsca
27.01.2026. Radio Elka, Leszek Wspaniały
(Fot. Leszek Wspaniały )
Prokuratura już bada sprawę. Podobnie kuratorium oświaty. Niebawem dyrektor zamierza poinformować o całym zdarzeniu komisję dyscyplinarną przy wojewodzie dolnośląskim. Sprawa dotyczy zajścia, do którego doszło w piątek 23 stycznia na lekcji techniki w Szkole Podstawowej nr 3 w Głogowie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Z relacji mamy szóstoklasisty wynika, że jej syn miał być zaatakowany przez nauczyciela fizycznie i słownie. - Syn w piątek przyszedł do domu ze szkoły roztrzęsiony. Powiedział, że przez niego najprawdopodobniej zostanie ze szkoły wyrzucony nauczyciel od techniki. Spytałam co się stało? Powiedział, że nauczyciel zepchnął go z krzesła i ciągnął za rękę przez całą klasę. W tym momencie zadzwoniłam do pani pedagog, która potwierdziła wszystko to, co powiedział mój syn. Tutaj ze strony szkoły zostały podjęte od razu kroki przez dyrektora, zostały od razu podjęte kroki
ochrony małoletnich. Pojechałam na policję. Tam syn się troszkę źle poczuł, zaczął go ten bok boleć, więc policjanci kazali nam jechać na SOR i dopiero po badaniu wrócić do nich. Szpital nas skierował na chirurgię dziecięcą do Legnicy. Zrobili synowi szereg badań, które wykazały, że jest to tylko stłuczenie ciała. Nauczyciele byli w stosunku do mnie przychylnie nastawieni odnośnie tego, że to wszystko zgłosiłam, gdzie trzeba. Mój syn ma orzeczenie o kształceniu specjalnym, o niedostosowaniu się społecznym, więc jest dzieckiem bardzo trudnym. Należy do tych dzieci trudnych wychowawczo. Nauczyciel kazał mu wstać i iść do pani pedagog. Syn powiedział, że wyjdzie jak tylko skończy przepisywać zdanie do zeszytu, bo później nie nadąży. W tym momencie został zepchnięty z krzesła, upadł na metalowy element ławki. No i został tutaj wulgarnie przez nauczyciela skrzywdzony, cytuję „k..wo wyp...dalaj z tej klasy”, gnoju, debilu. To w ogóle nie powinno mieć miejsca - uważa mama szóstoklasisty.
Dyrektor SP 3 potwierdza, że w piątek na lekcji techniki doszło do sytuacji kryzysowej. - Nastąpiło niewłaściwe zachowanie nauczyciela względem ucznia. Kiedy mieliśmy już tę wiedzę, uczeń został otoczony opieką pedagoga specjalnego i wicedyrektor. W dalszej kolejności mieliśmy poinformować mamę, ale z technicznych względów ta kolejność nieco się przedłużyła. Poinformowałem właściwe organy. Zadzwoniłem też na policję i powiadomiłem prokuraturę. Będziemy stale monitorować emocje uczniów tej klasy - powiedział Ernest Kłósek.
Już wczoraj dyrektor chciał porozmawiać z nauczycielem, ale ten ani wczoraj, ani dziś nie stawił się w pracy. O swojej nieobecności poinformował telefonicznie. Do dziś też nie wpłynęło zwolnienie. - Mam 14 dni na złożenie wniosku do Komisji Dyscyplinarnej przy przy wojewodzie dolnośląskim i to uczynię, ale chciałem poznać przed tym stanowisko nauczyciela, tak żeby mieć pełen obraz sytuacji. Pedagog szkolny tuż po zdarzeniu rozmawiała z czwórką uczniów z klasy, a ci dokładnie potwierdzili przebieg zdarzenia, gdzie mieliśmy do czynienia z nieprawidłowym zachowaniem nauczyciela, zarówno fizycznym, jak i słownym - dodał E. Kłósek.
Gdy dyrektor złoży stosowny wniosek do wspomnianej komisji dyscyplinarnej ta może ten wniosek odrzucić lub ukarać nauczyciela: naganą z ostrzeżeniem, zwolnieniem z pracy, zwolnieniem z pracy z zakazem wykonywania zawodu przez 3 lata lub wydaleniem z zawodu nauczyciela.
1. Dodane przez Kamerzysta, w dniu - 27-01-2026 13:51 17415 Ale taki uczeń też nie powinien chodzić do takiej klasy. Inne dzieci też chcą się uczyć, a nie żeby całe życie wszyscy cierpieli bo jeden ma problemy. Masz problemy to do specjalnej do tego typu szkoły. Reszta uczniów nie może tracić na edukacji przez takie dzieci.
2. Dodane przez Marta, w dniu - 27-01-2026 13:57 1275 Do klasy syna też chodzi trudny uczeń i cała uwaga nauczyciela ciągle skupia się żeby nieustannie go upominać. Reszta uczniów nic się nie uczy na lekcjach bo ten ciągle przeszkadza. Prawda była zapewne inna niż ja tu podali natomiast nauczyciel nie wytrzymał i takie są efekty
3. Dodane przez driver75, w dniu - 27-01-2026 13:58 1234 Z tego co widzę pod szkołą na przerwie to współczuję nauczycielom i zadaje sobie pytanie co ich trzyma w tych przedszkolach i szkołach. Roszczeniowi rodzice, przemądrzałe dzieci, brak wsparcia przez szefów? Kiedyś była w Głogowie szkoła nr 5 i załatwiała sprawę, teraz klasy integracyjne i problemy. Nauczyciele wielki szacun dla Was.
4. Dodane przez Lukasz, w dniu - 27-01-2026 14:12 1182 Słyszałem całkiem inną wersję..to uczeń cały czas przeszkadzał i wyzywał nauczyciela i kiedy nauczyciel kazał mu wyjść to odpowiedzial "nie wyjdę i co mi zrobisz"nie rozumiem skoro jest niedostosowany do społeczeństwa to co on robi w normalnej szkole??i co to za paranoja sensacja jakby ktoś kogoś zabił??
reklama
5. Dodane przez Do 1, w dniu - 27-01-2026 14:17 1298 A słyszał ktoś o integracji A nie wykluczeniu,dzieci powinno się uczyć empatii i poszanowania innych nawet jak są inni bo inni
6. Dodane przez do 1, w dniu - 27-01-2026 14:21 1480 Ale to nie usprawiedliwia zachowania nauczyciela.
7. Dodane przez jojo, w dniu - 27-01-2026 14:28 856 róbta co chceta - coś spowodowało, że nauczyciel stracił kontrolę nad sobą. Współczuję mu.
8. Dodane przez Dokładnie, w dniu - 27-01-2026 14:29 1031 Ciekawe co mają do powiedzenia koledzy i koleżanki z klasy. Czy faktycznie nauczyciel nagle ni stąd ni zowąd rzucił się na ucznia? czy może sprawa wyglądała trochę inaczej niż to opisuje mama?
9. Dodane przez Monia, w dniu - 27-01-2026 14:47 590 Moze Ciebie do tej specjalnej szkoły wyslac i przekreślić.Brak empatii
10. Dodane przez Do 1, w dniu - 27-01-2026 14:54 1058 To prawda, prawdą jest też że osoba nieopanowana, pozwalająca sobie na takie napady złości i używanie wulgaryzmów przy dzieciach (jeśli to prawda) nie powinna była zostać dopuszczona do pracy z dziećmi. Ale nie znam całej sprawy, nie jestem jasnowidzem. Może sytuacja wyglądała zupełnie inaczej niż próbują ją przedstawić rodzice.
11. Dodane przez Do kamerzysta, w dniu - 27-01-2026 14:55 477 Zawsze możesz wysłać do prywatnej, a nie z plebsem do publicznej.
12. Dodane przez Wiz, w dniu - 27-01-2026 14:56 871 Na pewno to był bardzo pozytywny uczeń.... I juz w piątek wiedział, ze przez niego nauczyciel bedzieze szkoły zwolniony. Wie to wcześniej niz komisja, prokurator, sad.... a matka to do gazety powtarza....
Miałem "z orzeczeniem" kolegę w podstawówce. Na ZPT wbił mi szydło w rękę. Blizna do dzisiaj utrudnia precyzyjne ruchy. Wówczas nauczyciel nie zdążył zareagować.
13. Dodane przez Tadeusz, w dniu - 27-01-2026 15:02 606 A za komuny to jak było ? Nauczyciele bili na lekcji po rękach to linijką dziennikiem po głowie nieraz trzasnął za karę kazali stawać w kącie 20 minut nikt nic wtedy nie mówił a teraz za czasów PiSu to wielkie halo . Jak niegrzeczny to trzeba lać i nie patrzeć na nic. Wtedy nauczy się dyscypliny
14. Dodane przez Ja, w dniu - 27-01-2026 15:07 845 do 1 Celowo i z premedytacją likwidują szkoły specjalne.To się nazywa nauczanie zintegrowane. Po takim nauczaniu wszystkie dzieci będą głupsze i o to chodzi "ciemnotą" się łatwiej manipuluje i rządzi. Dlatego takich zdarzeń będzie coraz więcej. To wpisuje się zaplanowane niszczenie systemu nauczania.
15. Dodane przez E, w dniu - 27-01-2026 15:12 671 Też jestem tego zdania , za moich czasów takie dzieci trafiały do szkoły piątki i nie było problemów.
16. Dodane przez Darek, w dniu - 27-01-2026 15:13 677 Niewierzę, gdzie twoja empatia człowieku a gdybyś ty miał trudne dziecko i jeszcze te lajki pod tym infantylnym komentarzem, ludzie co z wami&
17. Dodane przez Ona, w dniu - 27-01-2026 15:33 1012 A ja proponuję aby w końcu nauczyciele zaczęli korzystać ze swoich praw i po prostu dzwonić na policję, pogotowie ratunkowe jak dziecko jest agresywne i rozwala zajęcia. Dzieci potrafią okładać nauczycieli, pluć im w twarz już na etapie wychowania przedszkolnego. Podejrzewam że ten chłopiec nieźle daje w kość. Nic nie usprawiedliwia nauczyciela, ale jak on ma wykonywać swoją pracę kiedy takie dziecko chodzi po ścianach?
18. Dodane przez Ona, w dniu - 27-01-2026 15:39 893 Przykre to ale teraz w każdej klasie jest przynajmniej 1 taki uczeń. Mamusia teraz nagonkę na nauczyciela robi a za kilka lat sama będzie się synka bała. Taka jest prawda , bezstresowe "niewychowanie"
19. Dodane przez Ja, w dniu - 27-01-2026 16:04 701 Wstrząśnięty niedostosowany społecznie uczeń melduje matce że przez niego nauczyciel wyleci z pracy. Czyli czyje się winny. A to dziwne bo z reguły powtarzają że są chorzy i to nie ich wina.
20. Dodane przez do 13, w dniu - 27-01-2026 16:05 346 Tadziu obudź się... pis już nie rządzi ,umknęło ci dwa lata jeżeli byłeś tak pilnym uczniem jak obecnie obserwatorem życia to współczuję temu dziennikowi lądującemu nagminnie na twojej łepetynie.
21. Dodane przez jan, w dniu - 27-01-2026 16:12 722 Nie pochwalam takich zachowań, ale za moich czasów jeszcze bym dostał manto od rodziców że zdenerwowałem nauczyciela
22. Dodane przez Stara dziada, w dniu - 27-01-2026 16:24 621 Rodzice wielu tych "dobrych" dzieci, opamiętają się jak sami dostaną po buzi! Będzie za późno, młodzież rozpuszczona jak dziadowski bicz, a cały czas idzie walka o to, by dać im jeszcze więcej wolności, więcej praw. Dokąd to zmierza??
23. Dodane przez do20, w dniu - 27-01-2026 16:40 2326 Widzisz jak tv riepublika ryje banię.
24. Dodane przez Rodzic, w dniu - 27-01-2026 17:09 421 Nauczyciele boją się uczniów i rodziców oraz straty pracy brak dyscypliny wśród uczniów przez jednego ucznia nieraz nauczyciel nie może prowadzić lekcji co z tej młodzieży wyrośnie jeśli rodzice wspierają zachowania dzieci nie popieram zachowania nauczyciela widocznie nie mógł już wytrzymać nerwowo
25. Dodane przez lala, w dniu - 27-01-2026 17:09 290 Chwila...Jak starsi zachowują się w stosunku do siebie? Ileż chamstwa w wypowiedziach polityków, napuszczanie jednych na drugich, szkoda słów. Nigdzie do nikogo nie ma szacunku!
26. Dodane przez anna, w dniu - 27-01-2026 17:15 500 Też jestem zdania, że szkoly specjalne dla dzieci z mniejszymi zdolnościami bykły dobre: dziecko nauczyło się zawodu, nie męczyło się niezrozumiałym, abstrakcyjnym dla niego programem nauczania, nie czuło się gorsze- " bo nie umiem". Likwidacja szkół specjalnych - to oszczędność dla budżetu państwa, gdyż tam potrzeba ogromnych środków finansowych na edukację praktyczną zawodu, a tak- nauczycielu integruj to, czego się nie da zintegrować albo przygotuj zupełnie inny tok lekcji dla jednego ucznia, czyli praca" dwa w jednym" za te same pieniądze. Gratuluję reformatorom oświaty 1999r.- i chwilo trwaj dalej- to jest nieprawidłowe, ale tak jest taniej, a dziecko i tak niczego dobrego się w powszechnej szkole nie nauczy- BO NIE! cyt." i tak nie wyjdę z klasy- i co mi zrobisz?" Współczuję wszystkim Rodzicom dzieci niepełnosprawnych- polski system edukacyjny nie pomaga, ale to nie jest wina nauczycieli.
27. Dodane przez Cc, w dniu - 27-01-2026 17:19 432 Patrząc na te komentarze nic dziwnego że później całe pokolenia straumatyzowanych alkoholików czy ćpunów wyrastają. Minusujcie jeśli to podbije wasze ego. Wychowanie zaczyna się w rodzinie, jeśli dziecko przychodzi jako trudne do szkoły to jest wina tylko i wyłącznie rodziców. Czy nauczyciel przy&oli czy nie to nic nie zmieni jeśli w domu będzie miało patologię jak wy. A może tylko pogorszyć sprawę
28. Dodane przez DoNauczyciela, w dniu - 27-01-2026 17:21 463 Choć wtedy zabrakło spokoju i sił, to jeden błąd nie przekreśla Twych chwil. Uczeń był trudny , nerwy grały ostro Ale my za Panem stoimy murem- po prostu!
29. Dodane przez do 23, w dniu - 27-01-2026 18:03 99 Która tv tak ci zryła banię, że tak bredzisz?
30. Dodane przez ESY, w dniu - 27-01-2026 18:18 49 do 23 Każda telewizja polskojęzyczna ryje banię.
31. Dodane przez do 23, w dniu - 27-01-2026 18:21 155 Nikt tak nie ryje bani, jak "Czysta woda" czy "Cała prawda całą dobę".
32. Dodane przez Ada, w dniu - 27-01-2026 18:21 681 Szkoła podstawowa ma zastąpić ośrodek wychowawczy, szkołę specjalną, ośrodki terapeutyczne i oddział psychiatryczny. Dzieciom dobrze wychowanym przez rodziców zabiera się prawo do spokojnej nauki, bo dba się o prawa łamiącego prawa dzieciaka. A może my rodzice powiemy dość! Kilkanaście lat temu była głośna akcja "Ratujmy sześciolatki" może czas na akcję "Ratujmy dzieci przed agresywnymi rówieśnikami" Kierujmy odpowiedzialność na rodziców, a nie szkołę. Rodzice dobrze wychowanych uczniów pytają szkołę, jakie konsekwencje ponosi uczeń łamiący prawa pozostałych? Żadne! Uwaga w dzienniku -lekceważenie, upomnienie pisemne/ nagana pisemna-lekceważenie. Policja/ sąd - lekceważenie. Przecież nic się nie zmienia. Że kurator przyjdzie?! Mają to gdzieś! I chodzą tacy po szkole w poczuciu bezkarności, wspierani przez rodziców "jaka ta szkoła zła, bo nęka moje biedne dziecko sądami". Szkoda gadać. Aha! Jeszcze dla świętego spokoju zapiszą do psychologa lub na zajęcia terapeutyczne. I co?! I nic! Kto zapytał ile razy pan upomniał tego dzieciaka, ile razy zwrócił mu grzecznie uwagę, ile razy ten uczeń usłyszał upomnienia swoich rówieśników, ile razy uczeń usłyszał, że ma wyjść wyciszyć się do pedagoga/ psychologa itd.? Kto o to pyta? Nikt! Na koniec. Wiem jedno. Czas, aby szkoła była szkołą, a uczniowie uczniami.
33. Dodane przez Ania, w dniu - 27-01-2026 18:24 553 W Latach 80 gdybym przyszedł do domu że nauczyciel ciagnie mnie za reke do od ojca jeszcze (...). bym dostał, bo co takiego zrobiłem,ze nauczyciel tak postapił.Teraz to (...) ,wnosie mają wszystko należy im sie wszytko kto na nas bedzie robić jak To nic nie potrafi. Nauczyciele tak na prawde nic nie mogą bo to bo tamto.???!!! A wyrzucić ze szkoły dla przykładu i niech rodzice szukaja szkoły .
34. Dodane przez AntyPOPiS, w dniu - 27-01-2026 18:26 352 To nie PiS i nie republika bo szczerze ich nie lubię i przestań tu jakieś partie wtrącać. To że w klasie są uczniowie delikatnie mówiąc z problemami to nie może na pozostałej 20 uczniów się odbijać. Gdzie wasza empatia do normalnych dzieci? Czemu reszta ma cierpieć?
35. Dodane przez PiotruśB, w dniu - 27-01-2026 18:30 277 Peowcy są tak tolerancyjni, że mają empatię i tolerancję tylko dla nienormalnych zachowań. Wedlug nich wszyscy normalni i zdrowi psychicznie mają cierpieć bo przecież trzeba tolerować i być empatycznym wobec zaburzonych
reklama
36. Dodane przez MKS, w dniu - 27-01-2026 18:34 422 Bezstresowe wychowanie i mamy skutki.
37. Dodane przez Żak, w dniu - 27-01-2026 18:35 421 Dzieciaki robią co chcą w szkole jak i poza nią.
38. Dodane przez Mela, w dniu - 27-01-2026 19:11 503 Niestety, są rodzice, którzy załatwiają dziecku orzeczenie o niepełnosprawności, zeby "w razie wu" mieć podkładkę, gdy coś dziecko nabroi.
39. Dodane przez Mirek, w dniu - 27-01-2026 19:38 332 Są w USA i Wielkiej Brytanii dobre szkoły,gdzie każdego roku są najsłabszy uczeń jest usuwany z klasy aby nie obniżać poziomu nauczania. W takiej klasie nie ma ściąganie bo uczeń narazi się na kpiny kolegów.
40. Dodane przez Mario, w dniu - 27-01-2026 20:25 353 Jestem za Nauczycielem !!! Macie teraz efekt integracji i "róbta co chceta" owsika i innych (...)
41. Dodane przez Rodzice, w dniu - 27-01-2026 20:45 511 Bardzo współczuję nauczycielowi. Bo oni nie mają żadnych narzędzi do dyscypliny. Niedostosowani społecznie powinni być w szkołach których nacisk jest na dostosowanie. Takie orzeczenia nie biorą się z sufitu, a są efektem wielu zaniedbań, głównie rodziców. Bo co robią rodzice poza szkołą żeby dzieciaka wyciągać z dysfunjcji? Nic a później zasłaniają się papierami. Dziś nauczyciel, jutro rodzic lub przypadkowa ofiarą. A wszystko ma jedno wytłumaczenie demoralizacja pozostałych. Bo zdrowi uczniowie czują bezsilność i widzą jedynie ze można. Sprawdzić dokładnie co rodzice zrobili, poza wysyłaniem do szkoły, żeby dziecko wyszło że swoich zachowań.
42. Dodane przez do 34, w dniu - 27-01-2026 20:59 21 Mniemam że pijesz do 23 kom. Im nie chodzi o merytorykę liczy się ilość nie KO-niecznie jakość... Niestety trolle tak mają.
43. Dodane przez Do Meli z 38, w dniu - 27-01-2026 20:59 320 Naprawdę, masz dowody na takie zachowania ze strony rodziców? Nie chce mi się w to wierzyć! Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że tym co napisałaś podważasz wiarygodność instytucji jaką jest Poradnia Pedagogiczno - Psychologiczna w Głogowie? A także wiarygodność i rzetelność instytucji jakim jest Orzecznik ds. Niepełnosprawności?! To jest swego rodzaju oszczerstwo! Noo, chyba, że masz dowody - to do prokuratury.
44. Dodane przez Nem, w dniu - 27-01-2026 21:07 462 Bardzo współczuję nauczycielom, bo kiedy podejmowali decyzję o swoim zawodzie mieli motywację i przesłanie. A dzis odarci z godności do swojej pracy, zmuszani do pracy z niespołecznymi jednostkami, bez żadnej możliwości wspierania ambitnych uczniów. Bo ambitni uczniowie dziś nie mają żadnego wsparcia. za to dla jednostek z orzeczeniami są zatrudniani psychologowie, pedagodzy i pedagodzy specjalni. A ambitni nie dostają nic. Dobry uczeń nie wyrządzi nikomu krzywdy. Tu brakło hamulca ale na pewno nie była to jednorazowa akcja dzieciaka i powinien wyjść z klasy po zdaniu że ma wyjść, a nie pyskowac. Dziś wie, że świat jest wobec niego słaby i nie raz pokaże co potrafi.
45. Dodane przez djan, w dniu - 27-01-2026 21:26 402 chodziłem do szkoły już dawno, ale za moich czasów wychowaniem zajmowali się rodzice. Ojciec nigdy mnie nie uderzył ale wystarczyło że na mnie spojrzał to mi się pięty paliły i wyszedłem na ludzi. pani od matematyki w podstawówce nie patyczkowała się z łobuzami. Spróbowałbym się w domu poskarżyć.......wychowałem troje dzieci, żadnego nie uderzyłem, cała trójka skończyła studia, pracują mają swoje rodziny, ale choć mają w okolicy czterdziestki zwracają się do mnie i do matki"tatuś,mamuś".
46. Dodane przez Obiecane , w dniu - 27-01-2026 21:49 98 A Ty widziałeś kiedyś uczciwego platfusa? Piotruś już za rok będzie odwiedzał każde dożynki ze swoją prasą wyborczą bo wybory, obieca wam wszystko co chcecie. Powiesz mu, że chcesz żeby w twojej wiosce był internet - nie ma problemu obiecane, chcesz mieć nową drogę - żaden problem obiecane, chcesz dobrą pracę - bez problemu obiecane. Tylko na mnie zagłosuj narodzie kochany, a po wyborach oczywiście zapomni, zacznie udawać że tematu nie było, zwalać winę na innych. Przecież ten chłop nie ma wstydu razem z tą swoją armią dziwaków, która mu bezrozumnie klaszcze.
47. Dodane przez Somsiad, w dniu - 27-01-2026 21:57 551 Kiedyś (...) w szkole by dostał a w domu jeszcze poprawka by była od rodziców ! Za darmo nie został tak potraktowany szkoda nauczyciela tylko teraz będzie miał problemy !
48. Dodane przez zysiu, w dniu - 27-01-2026 23:38 230 Biedny maluszek . Niedobry pan nauczyciel tak sobie bez niczego wymyślił : O dzisiaj tego wyzwę i wyrzucę z klasy i pobije . Póżniej rośnie taka patologia
49. Dodane przez Olgierd, w dniu - 28-01-2026 00:36 171 Trudno o dobrych nauczycieli ale jeszcze trudniej o dobre dzieci...
50. Dodane przez krzysztof, w dniu - 28-01-2026 04:41 261 problem narasta bo co ma zrobić nauczyciel z uczniem który przeszkadza w prowadzeniu lekcji? ma z nim spokojnie porozmawiać przez pól lekcji prosić? od wychowania są rodzice a nie szkoła ale łatwiej jest na kogoś zrzucić winę niż przyznać się do porażki
51. Dodane przez Re 46, w dniu - 28-01-2026 05:41 21 A ty się ogarnij , bo od takich jak ty , wszystko się zaczyna , platfusów szukaj u swojej Patologi , ty też jesteś dziecko resortowe Specjalnej troski ? O co ci chodzi ?najlepiej jak zamkniesz papugę .
52. Dodane przez Rav, w dniu - 28-01-2026 06:29 250 Ta rodzinka sieje bałagan dzie kolwiek się pojawi
53. Dodane przez Staruszek, w dniu - 28-01-2026 07:17 271 Kiedyś to było nie do pomyślenia. Nauczyciel miał większy autorytet niż rodzice i współpracowali w wychowaniu dzieci. Dzisiaj rodzice hodują dzieci tylko dając im wikt i opierunek aby dali im święty spokój a dzieci wchodzą wszystkim na głowy i kokoto nie szanują. Rosną takie niedojdy uzależnione od telefonów, elektrycznych papierosów itp. Nic nie potrafią i wszystko się każdemu należy najlepiej za darmo. Tak daleko nie zajedziemy, czas na przebudzenie mocy
54. Dodane przez pic, w dniu - 28-01-2026 07:57 282 Podrośnie , stanie pod sklepem i spróbuj mu nie dać bo mu się należy, tak go od małego mama nauczyła . On też musi wiedzieć co mu wolno.
55. Dodane przez Do kom, w dniu - 28-01-2026 08:15 302 Może należałoby przyjrzeć się rodzicom tego chłopca w czym problem
56. Dodane przez pies, w dniu - 28-01-2026 08:26 231 Prawa , prawa !! jeszcze jest coś takiego jaak obowiązek ucznia !
57. Dodane przez Gosc, w dniu - 28-01-2026 08:32 20 Szkoda ze nie trafilo to na niewole
58. Dodane przez Lech, w dniu - 28-01-2026 08:39 261 Kolejny przykład zwycięstwa patologii ... - jak ten kraj ma sie rozwijać ?!
59. Dodane przez Rok 1984, w dniu - 28-01-2026 08:49 441 Taki dzieciak powinien być w szkole specjalnej, przystosowanej do jego zachowania i możliwości intelektualnych. Chcecie uczyć empatii dzieci rozwijających się prawidłowo? Serio, myślicie, że dziecko, które notorycznie przeszkadza na każdych zajęciach, na przerwach innym uczniom będzie przez nie kochane i lubiane?? Śmiech na sali! Chcielibyście mieć w swojej pracy współpracownika, który nie przestrzega zasad, nie możecie spokojnie przez niego pracować? Zapewne nie, ale dzieciakom fundujecie to w szkole. Najlepiej, wrzućmy wszystkich do jednego worka, zrównajmy intelektualnie do poziomu zerowego. Głupiego rozumowanie, podobnie jak tłumaczenie, dlaczego dzieciom nie można zadawać prac domowych: bo jedne dzieci nie mają warunków do ich odrabiania, pomocy, a inne już owszem! No i??? Kiedyś stałam po środku tego wszystkiego, teraz z pewnością idę w prawą stronę. Zaszło już za daleko, w każdym aspekcie życia w naszym kraju jak i w Europie. Poszkodowanym w tym przypadku jest nauczyciel oraz rówieśnicy tego dziecka, które każdego dnia musiały oglądać jego wybryki!
60. Dodane przez q, w dniu - 28-01-2026 09:13 250 To jest edukacją włączająca, która de facto wyłącza tych, którzy nie mają orzeczenia o czymkolwiek (znaczy się większość dzieciaków, które chciałyby się uczyć)
61. Dodane przez John, w dniu - 28-01-2026 10:20 421 Co to się porobiło? Kiedyś nauczyciel był autorytetem i jak byłeś niegrzeczny, to dostawałeś karę i to było normalne. Teraz nauczyciel się boi krzyknąć na dziecko, bo zaraz mamusie i tatusie zrobią aferę na pół powiatu. Dla takich niewychowanych, agresywnych łebków tylko jedno - guma i wąskie drzwi. Żadnej taryfy ulgowej!
62. Dodane przez Ja, w dniu - 28-01-2026 11:44 224 Jakiś czas temu przyszła do mnie do firmy moja była nauczycielka . Starsza pani na emeryturze , spojrzała na mnie i powiedziała ,, Widzę że klęczenie na grochu w kącie przyniosło skutki. Wiedziałam że wyjdziesz na ludzi. To było normalne linijka w rękę , stanie w kącie , klęczenie itp . Teraz to jest dramat co się dzieje ( bezstresowe wychowanie ) .
63. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 28-01-2026 13:47 151 Zachęcam do wzięcia udziału w zajęciach z paniami w MCWiR w Głogowie, dotyczy zajęć korekcyjno-edukacyjnych, celem których jest zmiana zachowań i nauka radzenia sobie z emocjami i przerywanie cyklu przemocy. Gwarantuję Wam że 90% jak nie więcej ludzi, zakwalifikowanych zostałoby przez te panie na despotów. Chciałbym żeby choć jedna z drugą zobaczyła jak wygląda realny świat i jak zachowałyby się gdyby były atakowane przez dzieciaka. Niech nadstawią twarz, dadzą się opluć, niech patrzy im dzieciak i wyzywa od najgorszych itd. To że będą programy tworzone dla stanowiska żeby takie panie miały pracę to nic nie zmieni. Sadysta będzie sadystą i reagować powinni znajomi, sąsiedzi, rodzina, informować Policje. Przez dziesiątki lat nie trzeba było specjalnych programów. PS w pracy rozmawiałem z chłopakami i każdy ma jakąś granicę i emocje mogą zagrać. Nie piszę tutaj o katowaniu, tylko daniu tzw. kuksańca żeby dzieciak wiedział że dorosły to nie kolega z ławki.
64. Dodane przez Uczeń, w dniu - 28-01-2026 14:17 14 Za niesprawiedliwe bicie kijem po rękach i stanie w kącie bo nie wypadało ukarać dziecka znanej osoby tylko mnie nienawidzę tej nauczycielki do dzisiaj jak widzę na mieście Miałem 7 lat a mam 65
65. Dodane przez Ja..., w dniu - 28-01-2026 14:53 131 Cyt: "Ja wiem gdzie pani mieszka i jakim samochodem jeździ" Taki szacunek dla nauczycielki wypowiedziany przez ucznia. Co może zrobić nauczyciel? Przecież to groźba....
66. Dodane przez do 64, w dniu - 28-01-2026 15:27 30 A jednak chyba szkoda, bo pisać to ciebie nie nauczyli. Jak ty masz 65, to ile ma nauczycielka?
67. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 28-01-2026 15:57 190 Współczuję nauczycielce.Uczeń lekceważy nauczyciela,nie reaguje na uwagi.Jeden uczeń dezorganizuje prowadzenie lekcji,nauczyciel jest rozproszony i nie może skupić się na prowadzeniu lekcji.Dlaczego uczeń nie wyszedł z klasy skoro przeszkadzał w prowadzeniu lekcji?Czy coś złego stało się,że nauczyciel przekazał uczniowi aby wyszedł i poszedł do pedagoga?Co wyrośnie z tego chłopaka ?
68. Dodane przez do67, w dniu - 28-01-2026 16:31 180 Co wyrośnie? To samo co z tatusia.
69. Dodane przez Do 67, w dniu - 28-01-2026 16:47 170 Negatywne zachowanie chłopaka negatywnie ,,odbija ,, się na uczniach z klasy.Uczeń szóstej klasy stawia się nauczycielowi,który nie chce podporządkować się nauczycielce.Skandal!
70. Dodane przez lala, w dniu - 28-01-2026 22:50 100 Rodzice nie rozmawiają z dziećmi, dają prezenty i myślą, że to wystarczy. Sami też nie dają przykładu swoim zachowaniem. Szkoda słów!
71. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 28-01-2026 23:28 110 Wiemy, że z chłopcem były pewnego rodzaju problemy wychowawcze. Nawet miał orzeczenie wskazujące na to, że w stosunku do niego powinny być podejmowane specjalne działania wychowawcze z uwagi na jego problemy socjalizacyjne. W tej sprawie prokurator ustalił, że zachowanie chłopca było w stosunku do nauczyciela prowokacyjne. Chłopiec tego dnia zachowywał się w sposób arogancki, krzyczał na lekcji, wydawał z siebie różnego rodzaju odgłosy, których nie powinien był wydawać, odzywał się w sposób niestosowny do nauczyciela i nie zareagował na polecenie opuszczenia klasy. To doprowadziło do takiej reakcji pedagoga, która oczywiście nie powinna mieć miejsca - dodaje rzeczniczka prokuratury.
72. Dodane przez Ryś, w dniu - 29-01-2026 06:30 151 Dzieci niedostoswane społecznie powinny uczyć się w szkołach specjalnych.
73. Dodane przez oko, w dniu - 29-01-2026 07:09 102 W wielu głogowskich szkołach dyrektorzy zakazują aby w sytuacjach konfliktowych wzywać pegagogów, oczywiście po takich problemach jak tu nie przyznają się do tego. Najgorsze jest to że jest wiele stanowisk w szkołach obsadzanych jest kumotersko i taki dyrektorek zamiast dbać o dobro innych uczniów czy nauczycieli dba o spokój znajomka czy nawet członka rodziny którego przyjął do roboty jako pedagoga, bibliotekarza (...)
reklama
74. Dodane przez Pati, w dniu - 29-01-2026 08:23 131 Niestety tak się dzieje jeżeli zostawia się nauczycieli z przeładowanymi klasami i bez pomocy pedagogów czy psychologów.
75. Dodane przez Prawda, w dniu - 29-01-2026 09:21 122 Zawinił system, nie nauczyciel. "Mój syn ma orzeczenie o kształceniu specjalnym, o niedostosowaniu się społecznym, więc jest dzieckiem bardzo trudnym. Należy do tych dzieci trudnych wychowawczo." Dziękuję, ale mi to mówi wszystko. Dziecko do szkoły specjalnej.
76. Dodane przez Miedziowy książę, w dniu - 29-01-2026 11:53 82 Moim zdaniem i osób, które są nauczycielami w klasach powinny być normalnie kamery. W razie takich sytuacji wszystko jest nagrane, a rodzice będą widzieć jak zachowują się ich cudowne bąbelki. Większość nauczycieli powinna przyjąć to rozwiązanie, bo nie ma nic do ukrycia. Byłby to dowód dla rodziców i dyrekcji, a może z drugiej strony ograniczyłoby to niekorzystne zachowania uczniów kiedy wiedzieliby że ich zachowanie na lekcjach jest monitorowane.
reklama
77. Dodane przez lala, w dniu - 01-02-2026 18:44 20 Do 76,racja!
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.