Droga śmierci do modernizacjiDroga śmierci do modernizacji |
02.06.2008. Radio Elka, Piotr Krażewski | ||||||||||||||||||
Dyżurny reporter: ![]() Grzegorz Schetyna zapewnia, że to cisza przed burzą - planach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad udało nam się wpisać tą inwestycję i dziś przygotowania do przebudowy są zakończone. Za 10 mln zł, które udało mi się samotnie ponad dwa lata temu wpisać do budżetu, wykonano projekt całej wartej 400 mln zl. inwestycji drogi nr 94 między Wrocławiem, a Krzywą, przez Środę Śląską, Prochowice. Dziś można powiedzieć, że cierpliwość i praca ma swój dobry koniec. Droga z Wrocławia do Prochowic remontowana będzie na trzech odcinkach o łącznej długości 28,8 km. Są to Mazurowice-Wilczków, Wilczków - Środa Śląska i Środa Śląska-Wrocław. GDDKiA prowadzi obecnie postępowania przetargowe związane z drogą nr 94. Roboty mają się rozpocząć jeszcze w tym roku, a zakończyć za dwa lata. Po zakończeniu przebudowy szerokość trasy będzie wynosiła 7 m, każdy z pasów po 3,5 m. Do tego należy doliczyć utwardzone pobocza o jednolitej z jezdnią konstrukcji o szerokości 2 metrów po prawej i lewej stronie drogi. Wraz z drogą przebudowie ulegną istniejące chodniki i zatoki. Planowane są sygnalizacje świetlne oraz pasy zjazdowe przed skrętami w prawo, czy w lewo oraz profilowanie zakrętów tam gdzie będzie to możliwe. Takich poboczy brakuje na częściowo zmodernizowanym, ale nadal wąskim odcinku między Lubinem, a Prochowicami. - Sprawa przebudowy tej drogi wróci do nas, bo na tym odcinku między Lubinem, a Prochowicami też są potrzebne prace. Musimy jednak wypracować metodę pomocy i sposób przygotowania tej inwestycji. Potrzeba będzie również cierpliwości. Na pewno będziemy się tym zajmować i mam nadzieję, że marszałek i starosta będą trzymać rękę na pulsie - dodaje Schetyna. (pit)
reklama
|
reklama
reklama
reklama