Nowy szef w MCZ-ieNowy szef w MCZ-ie |
06.08.2008. Radio Elka, Mateusz Kowalski | ||||||||||||||
Dyżurny reporter: ![]() Do konkursu na dyrektora MCZ zgłosiło się 26 kandydatów. Z tego grona komisja wybrała właśnie Edwarda Schmidta. W oficjalnym komunikacie KGHM Polska Miedź czytamy, że "jego kompetencje do kierowania tak ważnym centrum medycznym potwierdza między innymi to, że Zachodnia Izba Gospodarcza oraz Związek Pracodawców Polska Miedź w październiku 2007 roku kierowaną przez niego placówkę uznały za najlepiej zarządzany Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej na Dolnym Śląsku". Sam zainteresowany twierdzi, że wypełnił już swoja misję w lubińskim ZOZ-ie i przyszła pora na zmianę. - Wypełniłem swoja misję i naturalną koleją rzeczy jest podejmowanie nowych wyzwań. Zwłaszcza teraz, kiedy służba zdrowia przechodzi przeobrażenia. Funkcję prezesa objąłem już dzisiaj. Złożyłem też już stosowną rezygnacje na ręce pani starosty - powiedział nam E. Schmidt. Edward Schmidt zastąpił na stanowisku prezesa MCZ Tomasza Dymyta, który funkcję sprawował od dwóch lat. Natomiast szpitalem Jonstona do czasu wyboru nowego dyrektora będzie kierował dotychczasowy zastępca Jarosław Jaroszewski. Jak powiedziała nam starosta Małgorzata Drygas-Majka, na razie nie wiadomo kiedy i w jakiej formie zostanie wybrany nowy dyrektor ZOZ-u. Jedna z opcji jest ogłoszenie konkursu. Jeżeli jednak wcześniej zarząd powiatu znajdzie odpowiednią osobę, to może zostać powołana bez przeprowadzania konkursu. - Minęło zaledwie kilka godzin od rezygnacji dotychczasowego dyrektora, więc trudno cokolwiek powiedzieć. Jest to na pewno dobry okres dla ZOZ-u, bo szpital jest rozliczony już za pierwsze półrocze, kontrakt też jest ważny. Sytuacja jest więc stabilna. Nie chcieliśmy działać przeciwko dyrektorowi, który jest dobrym menadżerem i ma prawo wyboru. Z drugiej strony jesteśmy teraz zmuszeni do szukania nowych kandydatów. Myślę jednak, że znajdziemy równie dobrą osobę, która ZOZ poprowadzi. Będzie miała na pewno kilka miesięcy, podczas których opracuje strategię na następny rok - skomentowała M. Drygas-Majka. (mat)
reklama
|
reklama
reklama
reklama