Zarząd ujawni założenia do strategiiZarząd ujawni założenia do strategii |
18.08.2008. Radio Elka, Piotr Krażewski | ||||||||||||||||||
Dyżurny reporter: 667 70 70 60 - Najważniejszym pytaniem strategicznym dla firmy, jest to jak będzie wyglądała za 20-30 lat - mówi Mirosław Krutin, prezes KGHM. - Całą strategię zaczniemy od próby odpowiedzi na to pytanie. Strategia będzie w swojej istocie obejmowała bardzo długi okres, ale w szczegółach odniesie się do kilku najbliższych lat. Kierunki strategii określimy jednak na co najmniej 10-15 lat. Przedstawiciele zarządu na razie nie zdradzali szczegółów przygotowywanego dokumentu. Jednak na podstawie wyrywkowych wypowiedzi można wnioskować, że nowa strategia będzie dotyczyła obniżenia kosztów, zwiększenia efektywności pracy, wybierania jeszcze czystszej rudy i inwestycji - w tym inwestycji całkowicie niezwiązanych z ciągiem technologicznym KGHM. Mają się one sprowadzać się do stworzenia z KGHM spółki działającej w różnych branżach, w tym energetycznej. Najprawdopodobniej nie są wykluczone eksploracje złóż węgla brunatnego w Polsce jak i uranu w odległej Australii. Przypomnijmy, że co pewien czas powraca zainteresowanie KGHM np. złożem rudy miedzi w Peru. Jakiś czas temu mówiło się również o Laosie i innych częściach świata. - KGHM jest spółką szczególną. Inne firmy mogą planować bardzo stabilnie, bo wiedzą, że ich reguły gry nie ulegną zmianie. U nas jest inaczej. Nasze reguły gry mogą się zmienić ponieważ za 20-30 lat możemy nie mieć złóż. Dlatego musimy brać to pod uwagę i szczególnie planować i widzieć strategicznie ten okres. Nie możemy obok niego przejść, mówiąc, że nasza strategia jest na 5 lat, a co będzie potem to zobaczymy - stwierdza prezes Krutin. Przypomnijmy, że po zmianie władz w KGHM analizowane są różne projekty, w tym te dotyczące bezpośrednio KGHM. Zarząd wyjął z szuflady pomysł sprzed wielu lat dotyczącego połączenia kopalń w jeden oddział i hut w jeden oddział. Dziś założenia do nowej strategii pozna rada nadzorcza, dopiero potem powstanie docelowy dokument. (pit)
reklama
|
reklama
reklama
reklama