Trendy torbyTrendy torby |
22.08.2008. Radio Elka, Leszek Wspaniały | ||||||||||||||||||
Dyżurny reporter: ![]() Statystyczny Polak zużywa w ciągu roku około 300 plastykowych „reklamówek”. W większości sklepów dostępne są także płatne torby degradowalne wykonane z surowców naturalnych przyjaznych środowisku. Niektóre sklepy dają alternatywę w postaci toreb wielokrotnego użytku nie wycofując jednak zupełnie jednorazowych siatek. Jak do tematu odnoszą się głogowianie? - Torba wielokrotnego użytku? Świetny zakup, ponieważ nie muszę kupować non stop innej torby. Cały czas mam tę samą - odpowiada klient osiedlowego sklepu. A czy mieszkańcy są za wycofaniem bezpłatnych "foliówek"? - Oczywiście, bo zaśmiecają całe nasze miasto i kraj - mówi mieszkanka Głogowa. Opinie sprzedawców są zróżnicowane: - Foliowych toreb aktualnie nie sprzedajemy, ale pakujemy towar w "foliówki". Nie każdy klient życzy sobie "reklamówkę", gdyż często ma własną torbę. - Klienci często mają ze sobą torbę ekologiczną wielokrotnego użytku, ale proszą by zapakować im każdy artykuł w oddzielną jednorazówkę. A przykład powinniśmy brać z innej głogowianki - Jestem przeciwnikiem wszystkich "reklamówek", woreczków foliowych. Sama tego przestrzegam. Jestem przeciwna również butelkom plastykowym. Powinny być szklane, tak jak kiedyś: mleko się kupowało w butelce, później się ją oddawało. I nie było problemu. (asz)
reklama
|
reklama
reklama
reklama