Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
24
Listopada 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Emilia, Emma,
Franciszek, Gerard
Do końca roku 37 dni.
Start arrow KGHM arrow KGHM - spór nadal trwa

KGHM - spór nadal trwa

KGHM - spór nadal trwa

20.10.2008. Radio Elka, Piotr Krażewski
thumb_1020_zwiazkowcy.jpgKGHM. Pracownicy chcą strajkować, związkowcy szykują plan działania, a zarząd zapowiada, że do 7 listopada projekt łączenia kopalń będzie przygotowany. Równoczesnie zapowiada, że chce rozmawiac ze związkami, aby rozwiązać problem i dodaje, że referendum było nielegalne. Prezesi przekonują, że zmiany w firmie to konieczność, a podwyżki nie może być z uwagi na niestabilny rynek.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Zdaniem związkowców referendum jest ważne. Związkowcy zadali trzy pytania, o podwyżkę, o sprzeciw w sprawie łączenia wydzielania oddziałów oraz o wolę czynnej akcji strajkowejDziś przedstawili jego wyniki - referendum jest ważne przekroczyło próg 50 porc - mówi Leszek Hajdacki z ZZPPM. 1020 ref hajdacki. - Frekwencja wyniosła 77,31 proc. Na pierwsze pytanie poparcia udzieliło 96,85 peoc głosujących, na drugie przeciw było 91,97 proc, a wolę udziału w strajku wyraziło 91 proc głosujących.

Z
danych wynika, że największa frekwencja była w Zakładach Górniczych Lubin (85,95 proc), a także w ZG Rudna, jednostce ratowniczej i Centralnym Ośrodku Przetwarzania Informacji wszędzie do urn stanęło powyżej 80 proc załogi. Najniższa frekwencja była w Biurze Zarządu (51,76 proc) i Hucie Miedzi Głogów (62,46 proc). W Zakładzie Wzbogacania Rud głosowało 72,4 proc załogi. W pozostałych oddziałach karty do urn wrzucało od 75 do 77 proc zatrudnionych

Mimo informacji zarządu, że referendum było nielegalne związki przygotowują się do dalszych akcji. - Ustaliliśmy pewien harmonogram, ale musimy dopracować szczegóły, bo zorganizowanie strajku w kopalniach jest trudnym przedsięwzięciem - mówi Józef Czyczerski z Solidarności. - Zostawiamy sobie tydzień na ustalenia i po tygodniu poinformujemy o szczegółach.

Zarząd KGHM mimo iż sytuacja jest patowa na razie nie ustępuje. Zapowiada, że program łączenia kopalń jest przygotowywany i z harmonogramu prac wynika że do 7 listopada ma być zakończony. Prezes Mirosław Krutiin przypomniał, że referendum było nielegalne - Podtrzymujemy nasze stanowisko co do nielegalnego referendum. - Wszelkie działania będące jego konsekwencją spowodują podjęcie kroków prawnych.

Prezes pytany wprost, czy pracownicy, którzy wezmą udział w strajku poniosą konsekwencje stwierdził - będą to konsekwencje wynikające z kodeksu pracy. Pytany, czy będzie rozmawiał ze związkami odpowiedział - drzwi są cały czas otwarte, ale skorzystamy z propozycji pani redaktor, dziś zadzwonię do przewodniczących związków proponując rozmowy.
Wiceprezes Maciej Tybura mający pieczę nad finansami spółki argumentował, że nie widzi możliwości podnoszenia kosztów stałych w momencie, w kórym nie jest wiadome co będzie za tydzień dwa, a nawet miesiąc. WYkluczył też możliwość deklaracji, czy obietnicy podwyżki w innym terminie - rynek jest niestabilny. Prezes Krutin dodawał - przez lata KGHM dryfował na wysokich cenach miedzi i nie był przygotowywany na problemy na rynku. A już dziś wiadomo, że załamanie na rynku nie potrwa miesiąc czy dwa. To będzie trwało lata.
(pit)

 
Komentarze (31)
1. Dodane przez hajer, w dniu - 20-10-2008 17:29
Jak warszawka zaiwaniła 3-mlrd. to nikt nie pytał co bedzie za miesiąc czy rok..Prezesie wracaj do złodziei z warszawki i tam se bujaj innych.
2. Dodane przez Były pracownik,długo letni,z d, w dniu - 20-10-2008 17:41
Ostrzegam,liderów związkowych,strajk łatwo rozpocząć,ale potem,ciężko zakończyć. Nigdy,nie można ośiągnoć, tego ,co śię załodze,obiecywało.A to,jest najgorsze,co,na pewno was,czeka.
3. Dodane przez tomasek, w dniu - 20-10-2008 19:14
a może by tak prezesa pogonić teraz bo roz.......i kombinat i tak go za pół roku sami pogonią
4. Dodane przez Janek, w dniu - 20-10-2008 19:36
Przecież wszystkich strajkujących pracowników nie zwolnią. Popieram ten protest.
5. Dodane przez Janek, w dniu - 20-10-2008 19:38
Przecież wszystkich pracowników nie zwolnią. Popieram akcję protestacyjną.
6. Dodane przez Janek, w dniu - 20-10-2008 19:41
Popieram protest
reklama
7. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 20-10-2008 21:29
A kiedy władza KGHM pomyśli o rozwoju? Czy nie można przetwarzać miedzi na inne produkty? Tzw. wysoko przetworzone? Czy każda władza będzie zabierać kasę z KGHM a nie inwestować w rozwój? Jak klika lat zabezpieczał się KGHM na wypadek kryzysu? Teraz się o mówi o niskiej cenie miedzi. A co zrobiono jak cena była wysoka? Gdzie są inwestycje tzw technologie innowacyjne? Jak się sprzedaje naszą myśl techniczną? Nieudolność i brak wyobraźni. Tylko zabierać zyski do Warszawy - to umieją zarządzający.
8. Dodane przez Sztygar z Polkowic, w dniu - 21-10-2008 04:57
Na korupcyjne Zagłębie Lubin idą grube miliony z kasy KGHMu, a nie ma środków na podwyżki dla ciężko pracujących ludzi, niejednokrotnie z narażniem własnego zdrowia i życia. To skandal. A prezesa jak i cały zarząd powinniśmy wynieśc na taczkach. Przeciez Ci karierowicze nie mają zielonego pojęcia o naszej pracy.. Żenada!
9. Dodane przez HUTNIK, w dniu - 21-10-2008 08:08
Gdyby nie lewe dodatki to pencji mam 1650 zł pracując na 3 zmiany przy piecach- HUTNIK 
więc niech ci co nie znają się na pracy w KGHM najlepiej niech się nie odzywają!!!!! 
Jak nam w KGHM zabrano ponad 5 mld zł zysku w ciągu 2 lat to nikogo to nie obchodziło!!!! 
A teraz podrzegacze z kontraktami prezesów głośno krzyczą że strajk jest zły- przecież to oni nam zawyżają średnią w KGHM np. mój kierownik zarabia 15 tys zł m-cznie a ma tylko średnie wykształcenie- i to ma być sprawiedliwość!!!!! 
Będziemy strajkować i walczyć o swoje- ten Zarząd przyszedł po to by nas sprywatyzować- zresztą o tym było nie tak dawno w telewizji gdzie senator Misiak z PO powiedział, że trzeba sprywatyzować KGHM!!!!!!!
10. Dodane przez re, w dniu - 21-10-2008 09:19
w hucie sie smieja ze w castoramie zarabiaja wiecej albo tyle samo co hutnicy na 8 grupach ( 40%zalogi) oczywiscie nie mowie o zyskachbo one troche podnosily ale jak widac sie skoncza na jakis czas
11. Dodane przez L-city, w dniu - 21-10-2008 09:27
Jeśli miedź spadnie o dalsze 15-20% nie będzie czego prywatyzować. 
Finaciel Times pisze właśnie o scenariuszu dla KGHM czyli możliwy lokaut ,zwolnienie wszystkich pracowników po czym przyjęcie na nowych umowach ok.2/3 załogi.FT wina za ten stań rzeczy obarczył kolejne rządy traktujące KGHM jak łup ,dojną krowe oraz załoge której roszczeniowa postawa,i nieustanne oczekiwania podwyżek doprowadziły do tego,że miedź produkowna w KGHM jest najdroższa na swiecie.Co gorsza nie ma ratunku dla KGHM bo mentalności pracowników nie zmieni się w rok a rząd nie pomoże finansowo bo raz,że nie może(unijne prawo) a dwa,ze w dobie kryzysu nie ma na to pieniędzy. 
Jest jednak dobra wiadomośc dla graczy giełdowych,po lokaucie akcje KGHM będa tanie a firma zdrowa(mniejsza liczba pracowników,mniejsze zarobki tych co pozostali.
12. Dodane przez seb, w dniu - 21-10-2008 10:04
Zwolnijcie się z huty i idźcie pracować w castoramie albo innym sklepie jak jest wam tak źle. Mamy wolny rynek a darmozjadów co nic nie robią a najwięcej pyszczą na hucie cała masa i to oni boją się zmian. Strajkujcie a proszę bardzo ale was czas dobiega końca.
13. Dodane przez kowac, w dniu - 21-10-2008 11:21
Proponuję dla Panów górników i hutników nieosiągalną dla większości społeczeństwa średnią krajową. W końcu to nie ich huty i kopalnie, a napewno już nie ich złoża rudy.
14. Dodane przez aniołek, w dniu - 21-10-2008 11:51
Pracują w KGHM-ie i jeszcze narzekają!!!A co z ludzmi,którzy pracują w firmach na kopalni?Tyrają tak samo jak górnicy,a zarabiają połowę mniej no i o dodatkach mogą pomarzyć.Ludzie mamy wolny rynek - cieszcie się,że macie pracę, a jak się nie podoba to poszukajcie lepszej!!!
15. Dodane przez hutnik, w dniu - 21-10-2008 12:19
do kom.12,13 co wy tak zazdrościcie tym hutnikom i górnikom czy to nasza wina że rodzice wykształcili was na piekarzy czy malarzy(z całym szacunkiem dla tych zawodów)potraficie tylko płakać kghm rocznie odprowadza do budżetu parę miliardów między innymi na was nieudaczniki kto wam zabrania w waszych miejscach pracy(castorama)walczyć o swoje a pewnie tam nie jesteście tacy mądrzy siedzicie cichutko więc jak ktoś walczy o swoje to SZA!!!
16. Dodane przez pionek, w dniu - 21-10-2008 12:23
Panowie hutnicy i górnicy ! Przestańcie narzekać na Wasze marne pensje bo to woła o pomstę. Mam kiklu znajomych pracujących na hucie i w kopalniach i wiem jakie to są marne wypłaty, których średnia roczna brutto to prawie 50 tys zł, a pracują w KGHM Ledwie 3-4 lata, nie mówiąc o takich co mają za sobą 10-15 lat pracy. Ciekawe czy w Castoramie tyle mają. Zapominacie, że oprócz gołych pensji prawie co miesiąc macie różnorakie dodtatki (13,14, węgiel, karta hutnika, zyski, wakacje - wczasy pod gruszą i niemała refundacja za zorganizowane wypoczynki, niewykorzystane chorobowe, święta, ołówkowe i inne cuda). A ta praca niejednokrotnie polega na SPANIU po kątach. Weźcie swoje PIT-y dobrze na nie zerknijcie i przestańcie narzekać a jak chcecie strajkować to strajkujcie tylko pamiętajcie że to władze związków zyskają najwięcej a nie Wy. Pozdrawiam. I żeby nie było to nie zazdroszczę bo sam nieźle zarabiam ale flaki mi sie wywracają jak słyszę że hutnicy mało zarabiją.
17. Dodane przez wuja, w dniu - 21-10-2008 13:01
Ludzi czy wam całkowicie 
(...) 
CZy wy chociaż zdajecie sobie sprawę w jakich warunkach pracują hutnicy i górnicy w jakiej szkodliwości  
- temperatura, zapylenie, ogromne oddziaływanie procesu chemicznego na człowieka w przypadku hut. Ile już ludzi straciło życie w kghm. Jeśli ktoś był w odzdziale górniczym czy choćby na wydziale elektroliyzy w hucie to podejżewam, że nie będzie pisał takich głupot
18. Dodane przez tom, w dniu - 21-10-2008 13:14
do kom.16 jeżeli sądzisz że praca hutnika i górnika polega na spaniu to zapraszam gwarantuje że po pierwszym dniu będziesz miał dosyć i już więcej się tu nie pokażesz a co wy wszyscy o tej castoramie? jaki zysk wypracowuje castorama a jaki KGHM i nie słuchaj głupot bo hutnik pracujący 3-4 lata ma najczęściej 8 grupę i zarabia ok.1700 netto a na dodatki to musi poczekać karta hutnika-5lat ołówkowe musi mieć dziecko w szkolnym wieku o jakim niewykorzystanym chorobowym ty mówisz jeżeli jest coś takiego to gratuluję inteligencji a płatne święta-pracujesz w wigilię?w sylwestra zamiast się bawić idziesz na nocną zmianę?w soboty,niedzielę i inne święta to pewnie siedzisz na kanapie z pilotem w ręku a my pracujemy więc co cię boli? nie jest tak różowo jak ci się wydaje pozdrawiam
19. Dodane przez seb, w dniu - 21-10-2008 14:21
Panowie górnicy i hutnicy "czytaj: piekarze i malarze " trzeba było pozostać w swoich prawdziwych wyuczonych zawodach a nie teraz płakać że tak ciężko wam w kopalni czy na hucie. to praca dla ludzi z jajami a nie dla takich mięczaków pyskaczy :zzz  
p.s. przede wszystkim mam jaja, głowę na karku i nikomu nie zazdroszczę, robię to co lubię nie narzekam i żal mi was
20. Dodane przez ave, w dniu - 21-10-2008 15:18
swietne porownanie huta i castorama zenada moze lepiej ktos kto sie nie zna na róznicy siedzi cicho
21. Dodane przez SEBA, w dniu - 21-10-2008 17:15
Pracuję w KGHMie. Jako sztygar nigdy nie narzekałem na zarobki. Nigdy nie stałem u kierownika po grupę jak większość pracowników. Nie rozumiem kolegów, którzy piszą, że zarabiają grosze. Wiem jakie są realia. Uważam, że samo referendum było już zagraniem związków - 1 pytanie- kto chce podwyszki było śmieszne. Tylko idiota napisze, że nie chce. Nastały takie czasy, że nie wiadomo jaka jest przyszłość KGHMu. Znając Biuro zarządu dochodzę już dano do wniosku - tam nie pracują (...) i nie traktujmy ich tak. Większość z dyrektorów jest z regionu i traktują pracę bardzo serio. Z warszawki przychodzi pan prezes i jego świta. Domyślam się, że nie po to by zniszczyć firmę. Dajmy im szanse i o bym nie żałował tego wpisu i miał rację.
22. Dodane przez tomek, w dniu - 21-10-2008 18:31
pracuje w hucie już parę lat miesięczna pensja jak na nasze warunki krajowe jest na średnim poziomie zgodzę się że dodatkowe nagrody tak na prawdę pozwalają na troszkę więcej ale trzeba zauważyć że KGHM to jedna z najbogatszych firm w Polsce a ile pieniędzy firma wydaje na zewnątrz:parę miliardów rocznie oddaje dla państwa parę milionów na piłkarzy z Lubina i wiele innych rzeczy na to są pieniądze a jak pracownicy chcą podwyżki to nie ma więc gadka pana prezesa że trzeba oszczędzać i firmy na to nie stać troszkę mnie śmieszy a do wszystkich płaczków co się tu wpisują i obrażają hutników i górników mam jedną radę-weźcie się do roboty i nie interesujcie się naszą firmą jest wam żal że tu nie pracujecie bo się po prostu nie nadajecie potraficie tylko narzekać
23. Dodane przez wuja, w dniu - 21-10-2008 19:28
do kom 21 
Pan panie sztygarze chyba jest Pan nie poważny !!! 
Jakie są wg Pana realia ? 
Te realia to po prostu mydlenie oczu. 
Chodzi tylko o zabieg czysto ekonomiczny. 
Taką ma misię Pan KRutin i którą dostał od Pana Tuska i za którą zgarnie jak mu się uda kupę kasy i już. 
(a może pan jest podstawiony przez biuro zarządu)
24. Dodane przez górnik, w dniu - 21-10-2008 19:32
do kom.16. Chyba Ci się koleś bajki pomyliły. Zappraszam cie na dół zobaczymy jakie słodkie sny Ci się przyśnią. A co do dodatków do pensji, to rzeczywiście są, ale gdyby nie one to nikt o zdrowych zmysłach tu by nie pracował, gdzyż gołą pensję można spokojnie zarobić w komfortowych warunkach na powierzchni. Do kopalni przyjąłem sie trzy lata temu na ósmej grupie, i tak jest do dziś. I wogóle po co ta dyskusja, przecież, ewentualna podwyżka niczego w waszym życiu nie zmieni, no chyba że co niektórych krew zaleje z zazdrośći. A Pan Panie sztygarze ( kom. 21) niech się lepiej nie odzywa, bo gdybym miał Pana pensje za gnojenie ludzi też pewnie bym nie strajkował. Pozdrawiam.
25. Dodane przez molu, w dniu - 21-10-2008 21:13
Tak jest sztygar mówi ludzkim głosem tylko w wigilje :grin
26. Dodane przez górnik, w dniu - 22-10-2008 11:56
Ludzie tu nie chodzi o te 200zł :( . Chodzi o to, ze po połączeniu kopalń, nasz układ zbiorowy, który gwarantuje nam te wszystkie dodatki przestanie istnieć. Wierzcie mi, nikt nie chce strajku i mam nadzieje, ze do niego nie dojdzie. A panowie krzykacze, co się tego KGHMu czepiliście? Jak narazie sami zarabiamy na swoje wynagrodzenie. Jak rok temu cała kasa z zysku poszła na podwyżki dla lekarzy i pielęgniarek to nikt nic nie mówił. Przez pięć lat cały zysk, wypracowany naszymi rękami był wyprowadzany ze spółki. Teraz w dobie kryzysu gospodarczego, który trwa w Polsce od miesiąca, zarząd wmawia opini publicznej, ze wydobycie miedzi staje sie nieopłacalne :( . Ja się tylko pytam, gdzie są pieniądze, które KGHM zarobiło przez ostatnie pięć lat?
27. Dodane przez górnik, w dniu - 22-10-2008 12:33
bardzo ciekawe..... KGHM za pierwsze pół roku zrobił zysk większy niż w 1 półroczu 2007 , a już w pażdzirrniku jmówi się o kryzysie , braku opłacalności . pan prezes jest pół roku w którym właśnie żle się dzieje. wszystko to bajer chcą obniżyć sztycznie wartość firmy . Jest to pierwszy krok do sprzedania KGHM przypomnijmy sobie lata 90 tak było z wieloma firmami . Pozdrawiam kierowców autobusów spiących pod bramą kopalni, drogowców w walcach, pielęgniarki w dyżurkach , lekarzy w pokojach, policjantów przy bocznicy pkp, tych na cpn i wielu innych których nie złapałem jeszcze na spaniu!!!!!!!!!!!!!!!
28. Dodane przez List otwarty do prezesa KGHM P, w dniu - 22-10-2008 15:05
Szanowny Panie Krutin.  
 
W imieniu własnym jak i swoich współpracowników – kolegów hutników i górników prosimy o zaprzestanie terroryzowania nas informacjami że KGHM – firma z której żyje dziesiątki tysięcy rodzin w całym regionie legnickim, lubińskim polkowickim i głogowskim stoi na progu rentowności!! Uważamy za skandaliczną Pańską dzisiejszą wypowiedz, że KGHM stoi na granicy opłacalności. Uważamy za karygodne straszenie tysięcy ludzi możliwością utraty pracy. 
Jeszcze kilka tygodni temu twierdził Pan – w publicznej wypowiedzi, że KGHM ma się dobrze. Jeden z Państwa protegowanych, dyr. Kopalni Lubin twierdził, że tylko kilka procent urobku przynosi koszt produkcji w granicach 5000$/tonę. Oczywiście mowa o złożach ubogich w miedź, które zostały włączone do eksploatacji by wykorzystać niebywale wysoką cenę miedzi na światowych giełdach. Reszta urobku stanowi bogata w miedź ruda. O kosztach jednostkowych produkcji poniżej 4000$ za tonę ( wartość ta podana została przy wartości 2.1zł/USD kilka miesięcy temu przez pana osobiście) Dziś jak wiemy dolar ma wartość 2.80zł a cena miedzi wynosi 4500zł 
Przypominam Panu, że jeszcze 10 lat temu cena miedzi kształtowała się na rynkach w granicach 1500$/tonę przy wartości dolara ok. 3.5 -4zł i co? 
KGHM przetrwał i miał się dobrze do czasu gdy Pan obioł „ przywództwo” 
Proszę wytłumaczyć NAM pracownikom KGHM PM S.A. jak to się stało, że w sposób nagły przestało się opłacać produkować miedź! A przecież przyjął Pan spółkę w doskonałej stabilnej sytuacji finansowej. Jak można w kilka tygodni sprawić, że tzw. „kura znosząca złote jaja” kolejnych opcji politycznych nagle stoi nad progiem rentowności? 
Gdy tylko pracownicy podnieśli głowy i zaczęli się otwarcie domagać lepszych warunków płacowych wyskoczył Pan z informacja ze spółka stoi na granicy rentowności. Skąd Pan bierze średnią w KGHM na poziomie 8000zl? Moja średnia za 2007 rok wyniosła 3625zł brutto (43500zł / 12 miesiecy) Większość moich współpracowników ma bardzo zbliżone zarobki. Kształtujące się w przedziale plus minus 20%.  
 
Przypominam Panu, że KGHM to nie tylko miedź – to także produkcja srebra, złota i innych pierwiastków, które dzięki występowaniu w rudzie razem z miedzią, redukują koszty jednostkowe produkcji miedzi. Nie można twierdzić, że nie maja one znaczenia ponieważ w 2007 roku przychody ze sprzedaży srebra stanowiły znacząca kroć całkowitych przychodów. Nie można także porównywać kosztów jednostkowych produkcji KGHM do odkrywkowych kopalni miedzi, ponieważ to oczywiste, że tam będą one zdecydowanie niższe.  
My pracownicy KGHM nie zamierzamy ponosić odpowiedzialności za nieudolność kolejnych zarządów, które zamiast systematycznie modernizować technologie otrzymywania Cu – by produkować ten pomarańczowy metal taniej i wydajniej wolały ograbić KGHM z wypracowanego zysku. Przypominam Panu że w ciągu 3 lat KGHM wypłacił dywidendę o wartości 7,2 mld. zł! Zapłacił do kasy państwowej podatki liczone również w mld zł. 
To pańscy koledzy – krawaciarze zapoczątkowali politykę ograbiania spółki z wypracowanego zysku. Wstrzymano inwestycje, wstrzymano zakup nowoczesnych maszyn górniczych. Skutek to przyniosło wyraźny – produkcja miedzi rok w rok systematycznie spada. W 2006 roku było to 556 000 ton a w roku obecnym wg prognozy wyraźnie mniej bo 520 000! Policzmy więc – każde 10 000 ton miedzi mniej to przychód mniejszy o 126mln zł!! Oczywiście przy cenie miedzi 4500$ i wartości dolara 2,8zl. Proszę sobie teraz to policzyć – ile to więcej pieniędzy – m.in. na podwyżki.  
My pracownicy KGHM nie życzymy sobie wytykania, że spadek wydajności produkcji jest spowodowany naszym mniejszym poświeceniem, nasza mniejsza wydajnością. Takie myślenie oznacza zupełny brak szacunku wobec naszej codziennej ciężkiej i niebezpiecznej pracy. Nie pozwolimy sobie pluć w twarz przez osoby, które zarabiają w miesiąc więcej niż my przez cały rok!
29. Dodane przez pan x, w dniu - 22-10-2008 19:00
c.d. do kom. 28. pan krutin wychodzi z ałożenia, że on ze swoim dworem ma wszelką władzę i mądrość, natomiast My pracownicy KGHM to bezrozumna masa gotowa iść w ciemno na każde skinienie związkowych liderów. I tu się myli. Załog a KGHM to bardzo dobrz wykształcona kadra i dozór oraz mistrzowie w swioch zawodach o wysokich kwalifikacjach załoga z tzw. ruchu. Niech krutin dokona analizy wyników referendum, chociażby pod kątem udziału pracowników samego biura zarządu. Działania tego rządu i zarządu ocierają się już chuba o świadomy sabotaż i zdradę. Najpierw wyłączono KGHM z listy spółek strategicznych, wycowfano Złotą Akcję a wszystkie postanowienia zarządu w postaci uchwał idą w kierunku destrukcji organizacji pracy całego KGHM. Jaruzelskiemu też wydawało się, że może wszystko. Opcja się zmieni wcześniej czy później. Niech się krutin zastanowi czy nie podpadnie czasem pod jakiś paragraf, chociażby za osłabienie pozycji KGHM wypowiedzią o produkcji na granicy opłacalnosci, co jest oczywistą nieprawdą. Jedynie strajk może powstrzymać zapędy przechwycenia naszego POLSKIGO majątku. Nie damy się zastraszyć ani ogłupić.
reklama
30. Dodane przez mi się należy, w dniu - 23-10-2008 15:05
pracuję w kopalni zarabiam 9000tys. spię całą zmianę i jest mi żle chcę 200 zyla więcej !!!!!! NAJWIĘKSZY HOTEL W POLSCE 18 TYS. LUDZI TNIE KOMARA.PRZYJDZ I SPIJ . KRASNOLUDKI JEDNAK SĄ ONE ROBIĄ TE TONY. SORKI MUSZE DALEJ SPAĆ PA PA
31. Dodane przez mi też sie nalezy, w dniu - 23-10-2008 20:05
do kom 30. stary pożycz poduszkę bo moja gdzieś sie zapodziała :) acha i dorzuć z pięć krasnali do pieca bo moje już rady nie dają :) Pozdrawiam!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama