Zamiast szkoleń nagranie TVZamiast szkoleń nagranie TV |
30.06.2009. Radio Elka, Piotr Krażewski | |||||||||||||||||||||
Dyżurny reporter: ![]() W przypadku telewizji samorządowcy uważają, że może to być złamanie dyscypliny finansów publicznych. - Komisja rewizyjna ma ostatnio sporo pracy. Jest coraz więcej skarg na prezydenta, czy działalność urzędu - mówi Krzysztof Olszowiak, członek komisji. - Według naszej oceny pieniądze przeznaczone na szkolenia radnych zostały wydane na rejestrację transmisji obrad Rady Miejskiej. Ma to być niezgodne z zapisami budżetowymi. Teraz sprawą zajmie się Rada Miejska w Lubinie. Nagrania realizuje TVL Odra, w której miasto ma udziały. Jak informują samorządowcy za sesję otrzymuje ona tysiąc złotych, a w miesiącu bywa, że sesji jest więcej niż jedna. O ile kwestionują płacenie za nagrywanie, to nie mają zastrzeżeń do zakupu książek na potrzeby biura rady miejskiej. Na ostatnim posiedzeniu komisji rewizyjnej sprawa finansowania mediów, na które wpływ ma miasto, była dominująca. Radni po skardze mieszkanki Lubina, badali również przepływ pieniędzy i realizację umowy związanej z oficjalnym portalem miasta - lubin.pl. - Wpłynęła skarga na działanie prezydenta i działalność oficjalnego portalu lubin.pl. Skarga rozpatrywana jest od ponad miesiąca. Analizujemy dokumentację, sprawdzamy na jakiej zasadzie oficjalny portal miasta jest wykorzystywany przez prywatną firmę - mówi radny Olszowiak i dodaje, że za wcześnie jest mówić o szczegółach. - Komisja czeka na resztę dokumentów i faktur. Radni zastanawiają się, czy miasto nie utraciło kontroli nad portalem. Krzysztof Maj, rzecznik prezydenta nie wie skąd takie przypuszczenie. - Miasto nie utraciło żadnej kontroli nad lubin.pl w sensie domeny. Nadal jest jej właścicielem. Wszystkie faktury są opłacane na bieżąco. Nikt tej domeny nie przejmie ani nie ukradnie - wyjaśnia rzecznik. Stwierdza też, że portalem administruje miasto. - Wiadomości wrzucane na portal robi wynajęta firma, która prowadzi redakcję, aby urzędnicy nie odpowiadali za publikowane tam treści. Miasto co miesiąc płaci za to ponad 5 tys. zł wynika z dotychczasowych ustaleń komisji. (pit)
reklama
reklama
|
reklama
reklama
reklama