Chłopcy na bilbordach namawiają do badańChłopcy na bilbordach namawiają do badań |
25.02.2010. Radio Elka, Piotr Krażewski | ||||||||||||||
Dyżurny reporter: ![]() Polkowice były pierwszą w Polsce gminą, która z własnego budżetu postanowiła szczepić nastolatki przeciwko rakowi szyjki macicy. Program realizowany jest od czterech lat. Do tej pory zaszczepiono ponad 700 dziewcząt. W tym roku przybędzie kolejnych 200. - Akcja jest promowana z bilbordów. Ewa Szczecińska-Zielińska, rzeczniczka gminy Polkowice przyznaje, że pomysł podpowiedzieli sami nastolatkowie. - Podczas poprzedniej kampanii, młody człowiek zabrał głos na konferencji. Mówił o potrzebie badań i o tym, jak akcja jest ważna. Dzięki temu pojawił się pomysł, aby młode zakochane pary reklamowały akcję. Na bilbordach są m.in. Maksi i Krystian oraz Kasia i Michał. Dziewczęta to gimnazjalistki, które zostaną w tym roku poddane szczepieniom. Ich towarzysze z plakatu to w rzeczywistości ich sympatie. Efekty szczepień i tego typu promocji zdrowia w Polkowicach są zauważalne. Jeszcze cztery lata temu badanie cytologiczne wykonywało zaledwie 5 proc polkowiczanek. Dzisiaj jest ich blisko 35 proc. Kiedy trzy lata temu Polkowice zaczynały szczepienia, kosztowały po 1500 zł. Na jedną nastolatkę. Dziś ceny szczepionek są nieco mniejsze. W tym roku cała kampania ma kosztować 360 tys. zł. (pit)
reklama
|
reklama
reklama
reklama