Wszystko w jednym miejscuWszystko w jednym miejscu |
29.12.2010. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak | ||||||||||||||||||
Dyżurny reporter: Założenie jest takie, żeby gmina wiejska, miasto i powiat pewne zadania realizowały wspólnie, tak aby ułatwić mieszkańcom załatwianie spraw urzędowych. Chodzi o Urząd Stanu Cywilnego, sprawy obywatelskie, meldunki, rejestrację podmiotów gospodarczych, także dowody rejestracyjne i prawo jazdy - wszystko w jednym miejscu.![]() - Chcemy uniknąć sytuacji, że ludzie którzy się pobudują w gminie wiejskiej Lubin muszą biegać między dwoma urzędami. Chcemy, by np. wymeldowanie i zameldowanie było załatwione w jednym budynku, przez jednego urzędnika - tłumaczy prezydent Lubina, Robert Raczyński. Żeby zrealizować przedsięwzięcie potrzebna jest nowa siedziba i właśnie taka została znaleziona - chodzi o budynek przy ul. Księcia Ludwika, w którym mieścił się bank. W przyszłym tygodniu zostanie podpisana umowa przedwstępna, natomiast umowa kupna zostanie spisana w lipcu. Zabieg ten pozwoli uniknąć zapłacenia podatku VAT, co da około 800 tysięcy oszczędności. Budynek ma kosztować 5 mln zł. Gmina miejska i gmina wiejska zapłacą po połowie. Gmach jest po kapitalnym remoncie. - Budynek ma monitoring, sieć teleinformatyczną i jest wyposażony, dlatego że firma wszystko nam zostawia: meble, szafy, krzesła. To była nasza wielka okazja i postanowiliśmy jej nie zmarnować - przekonuje Robert Raczyński. Rozwiąże się też problem miejsc parkingowych, bo przy nowej siedzibie jest ich ponad dwieście i mają powstać nowe. Nie wszyscy urzędnicy przeniosą się do nowego obiektu, ale też nie wiadomo jak zostaną zagospodarowane wolne lokale w starej siedzibie Urzędu Miejskiego. Na razie władze milczą na ten temat. (mon)
reklama
reklama
|
reklama
reklama
reklama