Hip-hop jest wszędzieHip-hop jest wszędzie |
10.08.2011. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak | ||||||||||||||||||||
Dyżurny reporter: Stylistyka hip-hopu jest wszędzie i jest to fenomen - właśnie to chce powiedzieć autor, który przekonuje, że rodzimy hip-hop znacząco wpłynął na wszystkie dziedziny życia społecznego w Polsce.![]() Mariusz Najwer wspomina, że jeszcze piętnaście lat temu, kiedy do sklepów trafiły pierwsze hip-hopowe ubrania, kiedy pojawiły się pierwsze skateshopy, a do sklepów zaczęły trafiać płyty hip-hopowe, było to dobrą pożywką dla wszystkich prześmiewców i szyderców: - Sam pamiętam jak założyłem - przepraszam za wyrażenie - na tyłek pierwsze spodnie z obniżonym krokiem, to przez kilka kolejnych miesięcy byłem obiektem drwin. I to pamiętają wszyscy moi rówieśnicy, którzy zajmowali się kulturą hip-hopową. Po piętnastu latach kultura, która była podwórkowa stała się kulturą masową. Autor książki, z zawodu dziennikarz, postanowił obalić mity związane z tą kulturą, obnażyć komentarze niektórych mediów, które wtedy w sposób ignorancki traktowały hip-hop. Najwer uważa, że do teraz ogólnopolskie media i instytucje państwowe bagatelizują ten nurt kultury, tymczasem hip-hop jest fenomenem widocznym wszędzie. - Ostatnio pojawiła się reklama największej sieci gastronomicznej na świecie, w której chłopak, który sprzedaje hamburgera, rapuje do klientów. I to, że światowej sławy marketingowcy sięgają po stylistykę hip-hopową, żeby sprzedać swój produkt, nie bierze się znikąd - mówi autor. Premiera książki, a raczej e-booka, zaplanowana jest na wrzesień, ale już teraz zainteresowały się nią środowiska hip-hopowe w kraju. (mon/fot. Michał Sapiński)
reklama
reklama
|
reklama
reklama
reklama