Myrda: Pakt dla regionu wciąż aktualnyMyrda: Pakt dla regionu wciąż aktualny |
13.10.2011. Radio Elka, Tomek Jóźwiak | |||||||||||||||||||
Dyżurny reporter: W wyścigu do wyższej izby parlamentu Myrda przegrał z Dorotą Czudowską i Jackiem Głombem. Przewodniczący rady Powiatu Lubińskiego zdobył w okręgu legnickim ponad 33 tysiące głosów. - Po pierwsze serdecznie dziękuję wszystkim, którzy oddali na mnie swój głos, a była ich spora grupa, którzy zawierzyli mojej osobie i programowi wyborczemu, którzy zawierzyli komitetowi prezydenta![]() Wrocławia, Rafała Dutkiewicza. Chciałbym gorąco pogratulować pani Dorocie Czudowskiej, notabene, mojej koleżance związkowej, osiągnięcia bardzo dobrego wyniku i zwycięstwa w wyborach do Senatu. Chciałbym również podziękować moim kontrkandydatom w wyborach, nie spodziewałem się, że kampania będzie tak spokojna i merytoryczna - powiedział na dzisiejszej konferencji prasowej Adam Myrda. Myrda uważa, że pakt dla Zagłębia Miedziowego, który proponował w swojej kampanii wyborczej się sprawdził, skoro poparło go ponad 33 tysiące osób. Dlatego teraz skupi się na promowaniu i realizowaniu zadań określonych w tym projekcie. - To, że nie zostałem senatorem, wcale nie oznacza, że nie będę realizował tego paktu. W dalszym ciągu czuję się zobowiązany, by wprowadzać go w życie. Oczywiście będzie mi trudniej jako tylko przewodniczącemu Rady Powiatu, ale liczę na wspólny język i porozumienie w gronie innych samorządowców i polityków, którzy poparli zamierzenia tego paktu - liczy Adam Myrda. Kluczowym założeniem paktu Myrdy jest zaangażowanie finansowe KGHM w służbę zdrowia i transport kolejowy. Zdaniem Adama Myrdy, część gigantycznych zysków Polskiej Miedzi, zamiast reperować budżet państwa, mogłyby być spożytkowane na uzdrowienie ciężkiej sytuacji finansowej szpitali w Legnicy, Lubinie i Głogowie. By tak się stało, KGHM mógłby stać się właścicielem tych placówek. Podobnie w przypadku usprawnienia kolei, gdzie modernizacją szlaków biegnących przez teren Zagłębia mogłaby się zająć spółka Pol-Miedź Trans. (tom) ![]()
reklama
|
reklama
reklama
reklama