Traxxy zdały egzamin |
23.07.2013. Radio Elka, Iwona Adamczak | ||||||||||||||||||||||
Dyżurny reporter: Na rocznicę zakupu można powiedzieć, że inwestycja była trafiona. Maszyny zostały zakupione z myślą o sprostaniu oczekiwaniom klientów. Wcześniej Pol - Miedź Trans dysponowała 50 maszynami, z czego tylko dwie były elektryczne, ale również wyeksploatowane. - Kupiliśmy je, by była lepsza prędkość, osiągi techniczne i przede wszystkim, żeby nasza oferta handlowa mogła trafić do naszych kontrahentów. Chcieliśmy obniżyć koszt![]() jednostkowy. Dzięki tym lokomotywom to zostało osiągnięte. Wcześniej mieliśmy przede wszystkim doświadczenie z lokomotywami spalinowymi. Od takich zaczynaliśmy swoją przygodę z siecią kolejową. Były to lokomotywy już wyeksploatowane i stare. Mają około 30 lat i zużywają dużo oleju napędowego - wyjaśnia Marzena Galon, dyrektor oddziału transportu kolejowego Pol - Miedź Trans Lubin. Lokomotywy spalinowe trzeba często tankować. Stare maszyny odstawia się trzy raz w miesiącu do serwisu. Przy nowych lokomotywach typu Traxx serwisowanie jest rzadsze, bo raz na dwa miesiące. Dzięki temu znacznie obniża się koszty utrzymania maszyn przy jednoczesnych konkurencyjnych cenach usług. To pozwala Pol Miedzi przyjmować trudniejsze zlecenia i zająć VI miejsce w rankingu przewoźników kolejowych. Strategicznym klientem Pol - Miedz Trans, a zarazem stuprocentowym udziałowcem, jest Polska Miedź. - Dla KGHM realizujemy przewozy związane z utrzymaniem ciągu technologicznego kopalń i hut. Jest to przewóz koncentratu rudy miedzi. W ciągu doby wysyłamy około 5 składów z Lubina do Wróblina Głogowskiego do huty. Są to składy 23 - wagonowe. W skali roku uzbiera się z tego około 2 mln ton - mówi dyrektor. Zakup nowych lokomotyw był początkiem procesu modernizacji sprzętu kolejowego Pol - Miedzi. Traxxy są dostosowane do trakcji elektrycznej i prądu stałego obowiązującego w Polsce. Jedna lokomotywa może ciągnąć skład 40 wagonów i z łatwością pokonuje wzniesienia w terenie. Cena jednego Traxxa to koszt rzędu 3 milionów euro. Spółka szykuje się do zakupu kolejnych lokomotyw nowej generacji. Zamówienie ma być złożone jeszcze w tym roku.(mm)
reklama
reklama
reklama
|
reklama
reklama
reklama