Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
28
Kwietnia 2025
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Maria, Paweł,
Waleria
Do końca roku 247 dni.
Start arrow Głogów arrow Lewica nie chciała Dmowskiego i Żołnierzy Wyklętych

Lewica nie chciała Dmowskiego i Żołnierzy Wyklętych

Lewica nie chciała Dmowskiego i Żołnierzy Wyklętych

23.10.2013. Radio Elka, Maciej Iżycki
0515_sesja.jpgGłogowskie ronda, które powstały w ostatnich latach mają swoje nazwy. Od wczoraj patronują im Roman Dmowski, Orlęta Lwowskie, Żołnierze Wyklęci, a jedno z rond nosi nazwę Ronda Niepodległości. Nie wszystkim jednak spodobały się takie nazwy. Zdaniem radnych lewicy, ronda nie powinny być nazwane imieniem Żołnierzy Wyklętych i Romana Dmowskiego.

Zdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�u
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W sprawie ronda Żołnierzy Wyklętych głos zabrał radny Józef Koszów. Jak stwierdził, nie należy nadawać nazw, które niosą za sobą negatywne emocje. Zdaniem jego i pozostałych członków klubu SLD, taki negatywny przekaz niesie słowo „wyklęci”.

- „Wykląć” - to za słownikiem języka polskiego znaczy tyle, co wyrzec się kogoś, potępić go przeklinając. Dobrym przykładem nazwy mającej pozytywne odniesienia, jest nazwanie różowego mostu „Mostem tolerancji”. Wskazuje to przejeżdżającym przez Głogów, że mieszkańcy miasta to nowocześnie myślący, otwarci i życzliwi
ludzie. Inną sprawą jest termin Żołnierze Wyklęci, Opracowanie, które stanowi załącznik do uchwały, nie precyzuje tego, jakie formacje zbrojne należy do nich zaliczyć. Wiemy, że w tej materii są głębokie podziały wśród badaczy historii oraz starszego pokolenia, które doświadczyło wojennej gehenny i pierwszych lat po wojnie
- mówił radny Koszów.

Zdziwienia wypowiedzią radnego Koszówa nie krył Przemysław Bożek z klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości. Jego zdaniem radni lewicy nadal chcą zakłamywać rzeczywistość. - Pyta pan jakie organizacje zbrojne należy nazwać Żołnierzami Wyklętymi. Jak panu odpowiem. Chodzi o te organizacje, które walczyły o niepodległą Polskę. Miejcie odwagę przyznać, że wy nadal uważacie ich za bandytów - odpowiedział radnemu lewicy radny Bożek.

Członkom klubu SLD nie podobał się również pomysł nazwania jednego z rond imieniem Romana Dmowskiego. Jak stwierdziła Anna Milicz, nie powinno się w ten sposób upamiętniać osoby, której poglądy nie przystają do współczesności.

- Roman Dmowski jest ikoną ruchu skinheadów. Ten ruch kojarzy się z rasizmem, neofaszyzmem i chuligaństwem. Odwoływanie się do postaci Romana Dmowskiego, jest odwoływaniem się do idei faszystowskich i antysemickich. Nad tą uchwałą należy się poważnie zastanowić - mówiła w swym wystąpieniu radna Anna Milcz.

W obronę obywatelski projekt uchwały wziął między innymi radny PO Sławomir Majewski, który stwierdził, że dla niego Roman Dmowski był jednym ze współtwórców niepodległego państwa Polskiego. Radna Janina Marcinów powiedziała natomiast, że nie należy nazywać faszystami polskich patriotów. - Teraz to jest takie modne. Uważajcie jednak państwo na to co mówicie. Zastanówmy się nad tym co nas czeka, jeżeli będziemy nazywali patriotów faszystami - apelowała Janina Marcinów.

Jacek Misztal z fundacji Bolesława Chrobrego, która przygotowała obywatelski projekt nazwania imieniem Romana Dmowskiego ronda u zbiegu ulicy Bolesława Krzywoustego, Wałów Chrobrego i Kołłątaja nie ukrywa, że wcale nie jest zdziwiony wypowiedziami radnych lewicy.

- Przecież SLD to partia, która w prostej linii wywodzi się od PPR i PZPR i tak naprawdę ich retoryka wobec Żołnierzy Wyklętych i niepodległościowego podziemia, niewiele się zmieniła. W ich mediach cały czas powtarza się te same kłamstwa i oszczerstwa, które były utrwalane w świadomości społecznej kilkadziesiąt lat temu - stwierdził Misztal.

Ostatecznie, wszystkie projekty uchwał związane z nazwami rond, zostały przez głogowską radę miasta przyjęte. (mai)
 
Komentarze (38)
1. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 23-10-2013 16:57 0 0
bardzo madre przemowienie pani Anny ! BRAWO !
2. Dodane przez Precz komuchy!, w dniu - 23-10-2013 17:38 0 0
Komuchy pewno by chcieli rondo Stalina,Bieruta,Gomółki i np.na Rondo Katyńskie by się nie zgodzili.Co ja gadam, na Katyńskie wyrażają zgodę - przecież to dobrze wykonana komunistyczna robota.POlskę może tylko uratować dekomunizacja w wersji rumuńskiej,jeżeli nie jest już za późno.
3. Dodane przez koko, w dniu - 23-10-2013 17:54 0 0
Niedobrze mi się robi na te wszystkie nadawanie imion przeróżnym miejscom. Na dodatek prawie wszystkie nazwy mają podłoże polityczne. Już kiedyś też były przeważnie polityczne nazwy, a gdy zmienił się ustrój wszystko się okazało nie tak czarno-białe. Koszty, kłopot, zamieszanie i waśnie taki był rezultat. Nie wierzę aby obecny ustrój był ostatni w naszym pięknym kraju. Więc czyż nie można nazwać pięknie i neutralnie na wszystkie opcje i czasy. Dla przykładu motywy roślinno - zwierzęce zawsze będą neutralne i sympatyczne. No ale nikt by na tym kapitału nie ugrał.
4. Dodane przez Sniper MO., w dniu - 23-10-2013 18:03 0 0
Myślę,że Rondo "Milicjantów strzelających do ludzi w Lubinie w roku 1982 przyjęto by z aplauzem.
reklama
5. Dodane przez Arkady, w dniu - 23-10-2013 18:36 0 0
Nie ma się co dziwić. Ich idole sami ich mordowali. Co innego jak by chodziło o nazwę Rondo stalina lub inngo squ@@iela.
6. Dodane przez WIN, w dniu - 23-10-2013 19:00 0 0
Chwała!
7. Dodane przez carlosito, w dniu - 23-10-2013 19:31 0 0
komuchy jedne, lepiej nazwać ronda im bohaterów nkwd. wygnac ich z Polski, zdrajcy jedni!!!
8. Dodane przez Bolek, w dniu - 23-10-2013 19:42 0 0
Ot bardzo ważne sprawy radnych. Czy na pewno?
9. Dodane przez prawdziwy glogowianin, w dniu - 23-10-2013 19:59 0 0
Cale szczescie ze sld nie ma glosu. Troche historii nie zaszkodzi. 
Wielki uklon w strone tych co walczyli o takie nazwy
10. Dodane przez Dar, w dniu - 23-10-2013 20:21 0 0
Dla p. az mi msłowo pan nie wycodzo koszowa najlepiej jakby jego formacje w której słuzył sławetne ZOMO, było nazwa ronda najlepiej tego najwiekszego,, przecież ZOMO- le byli najbardziej przeklęci przez ludzi.(nie mylić z wyklętymi), a moze rondo stalina , dzierzyńskiego ooooooo to by tym panom się podobało , na kolanach by w kółko chodzili..
11. Dodane przez Tarantula, w dniu - 23-10-2013 20:28 0 0
może ul. Stalina dla towarzyszy radnych?? albo ul. Strzelców Lubińskich?
12. Dodane przez ????, w dniu - 23-10-2013 20:37 0 0
Radni wy nie macie czym innym sie zajmowac tylko jakimis rondami.Sa inne sprawy w miescie a nie ronda.
13. Dodane przez antykomuch, w dniu - 23-10-2013 20:46 0 0
Dla tych kreatur post-PZPR-owskich jest wyrzutem sumienia, że ta partia (pociotka PPR) jest winna MORDOWANIA PATRIOTÓW POLSKICH po II wojnie światowej !!!!!
14. Dodane przez Centurionsrurion, w dniu - 23-10-2013 22:25 0 0
A moje zdanie jest takie: Bo do współczesności pasują dwaj faceci w różowych boa i stringach na paradzie równości i etat kasjera na umowie zlecenie we francuskim markecie. Pani Milicz niech lepiej się podatkami od psów zajmie albo innym przydatnym zajęciem bo historyk z niej żaden, niech się Pani bujnie do Anglii do arabskiej dzielnicy i przejdzie ze swoją fryzurką i make-upem to raz dwa za się Dmowski Pani przypomni z drugiej strony proszę spróbować założyć w Arabii Saudyjskiej dzielnicy "europejską" z różowymi paradami itp. powodzenia. Może i Dmowski był zwichrowany z antysemityzmem może i lepsze by było rondo im. Reksia albo Bolka, Lolka i Toli ale takie miejsce jak sąsiedztwo Wałów Chrobrego wskazuje na to że patronat Dmowskiego jakoś bardziej leży. Pani Marcinów to może zmienić nazwę pomnika im. Dzieci Głogowskich, przecież ich rodzice to też nacjonaliści, a nie? Za co zginęły te dzieci w obronie prawa do wyrażania gender czy w obronie ojczyzny? A tak na marginesie Dmowski nie był faszystą, był nacjonalistą, to jest mniej więcej taka różnica jak między PRL a RP, niby chodzi o to samo ale jednak nie do końca. Z żołnierzami wyklętymi to trudna sprawa, bo z jednej strony wywodzili się z partyzantki z tym, że uprawiali tę partyzantkę też po wojnie i to wobec polaków. Nie wiem ilu komunistycznych oprawców zginęło z ich rąk tak samo jak nie wiem ilu zginęło zwykłych milicjantów, którzy po prostu mieli robotę taką a nie inną i zajmowali się zwykłymi przestępcami, taki temat rzeka.
15. Dodane przez swoj, w dniu - 23-10-2013 22:08 0 0
jestem w szoku, ze jeszcze miedzy nami zyja i sie nie kryja, nie ukrywaja swoich pogladow jak politycy lewicy. nie wierze,
16. Dodane przez re3, w dniu - 23-10-2013 23:14 0 0
Wojska polskiego armii krajowej 
 
Zmienia sie?
17. Dodane przez do pisiorków, w dniu - 24-10-2013 08:55 0 0
Czytając Wasze relacje jak nic jest się przekonanym, że to właśnie(...)Wy fałszujecie historię i na siłę wmawiacie Polakom jedyniesłusznąocenę działąn żołnierzy wyklętych. Posłuchajcie głosu ludzi straszych, którzy doświadczyli na własnej skórze i rodzinach tych patriotychnych mordów, które były ich udziałem. Wstyd, że kibole kreują histoeię w Głogowie.
18. Dodane przez szok, w dniu - 24-10-2013 08:46 0 0
Szok, ile nienawiści w tych niby chrześcijanach. 
Daleko mi choćby do zrozumienia czym kierowali sie ZOMO-wcy pałujący ludzi, ale ... 
No właśnie, ale ... 
Radni poszli po linii najmniejszego oporu i dali się ponieść fali strachu tłumacząc go wolą ludu. :) Zaczyna nam się w mieście ochlokracja a to nic dobrego. 
Nazywając ronda, te ronda imionami takimi a nie innymi dokonano rozboju na nazewnictwie w mieście.  
Zapytam tych wszystkich plujących jadem na \"lewicowych\" radnych - Co mają wspólnego z Bolesławami patroni owych rond? Nic. 
 
Centurionsrurion\'ie 
Wykpić, ośmieszyć, wymieszać półprawdę z prawdą i różne rzeczy wrzucić do jednego wora a przy tym obrażać innych. Nie powiem, wyszło ci. Wyszło jak mało kiedy i potwierdza diagnozę - Nie lubisz ty ludzi, oj nie lubisz. Co cię tak ubodło w życiu, że nie lubisz ludzi? 
 
Dmowski może i patriotą był bardziej niż faszystą, to podobnie jak Hitler, tylko Dmowskiego nie dopuszczono do władzy, jeszcze w Polsce był rozsądek a w Niemczech go zabrakło. Rodzice dzieci głogowskich to patrioci? Oni mieli świadomość strachu przed księciem a nie świadomość narodową. Dla domorosłych historyków do wiadomości. Obrońcy Głogowa mieli do wyboru nie oddanie się pod władzę cesarza Henryka lecz wybór między jednym księciem polskim a drugim. Przypomnę też, że Bolesław poddał się władzy cesarskiej w stopniu takim samym jak zrobił to Zbigniew.  
 
Mamy Osiedle Piastów Śląskich gdzie narobiono już bałaganu u bałagan robi się teraz w Śródmieściu. 
Na w/w osiedlu mamy ulice: Jagiellońska, Galla Anonima itp. To są oczywista oczywistość Piastowie Śląscy. :) I podobnie teraz, w ciągu ulic z Bolesławami mamy cudaka Dmowskiego. Pyszne! I jakżeż logiczne! :)
19. Dodane przez wladek, w dniu - 24-10-2013 11:04 0 0
nadszedł czas ,ze bandydtów ,którzy całe rodziny mordowały za to ,że ojciec czy brat był w milicji albo PPR nazywa się bohaterami. Udomunetowane zbrodnie na bezbronnych dzieciach i kobietach dje obecnie prawo do dawania orderów.Mam nadzieję ,że Dmowski o poglądach i działaniach faszystowskich jak i wyklęci bandyci znajdą swoje haniebne miejsce w pamięci polaków.
20. Dodane przez prawdziwy glogowianin, w dniu - 24-10-2013 11:42 0 0
Jestem przerazony tym jak z bohaterow na sile chce sie zrobic mordercow. Smutne to jest.
21. Dodane przez Radek, w dniu - 24-10-2013 11:45 0 0
Rację ma pan Bożek, ale nie on jest od przedstawiania tej racji. Albo sie jest kibolem, albo fachowcem historii. I jak widzę jak wszędzie pcha nos ów Bożek,to mi się żle robi. Usiądź spokjnie na d.... i niech w tej sprawie wypowie się fachowiec, a nie pseudo patriota, który uważa, że ma wiedzę z historii. 
A co do lewaków, to już dawno z nim miał zrobić porządek "Bolek", ale jakoś nie wyszło i dzisiaj mamy krzyk czerwonych o ich krzywdach. Paranoja i cynizm.
22. Dodane przez koala, w dniu - 24-10-2013 12:38 0 0
Widzę co po niektórych wpisach czerwonych tęskniących za swoimi Panami z Moskwy że nie podoba im się Polska inicjatywa :-) Cieszy mnie to bardzo i oby było więcej takich inicjatyw by pokazać że lata komuny, kłamstwa, czerwonej propagandy nie dały rady wygrać i zafałszować pamięci o żołnierzach podziemia antykomunistycznego.
23. Dodane przez ku rozwadze, w dniu - 24-10-2013 13:15 0 0
Dobrze, jest rondo im. Żołnierzy Wyklętych. Czy "Ogień", Kuraś, sołtys z Waksmundu też ma kawałek tego ronda? 
Proszę o odpowiedź dobrze zorientowanego w temacie.
24. Dodane przez ja, w dniu - 24-10-2013 14:41 0 0
powinno byuć rondo im papieża jana XXIII on jest idolem i kościołą i komuchów, dla kościoła to prawdziwy dobry papież reformator a dla komuchów król bo wygnał z watykanu przedstawiciela śmiesznego rządu na uchodźtwie londyńskim, co było tak chwalebne dla komunistów ze sami pomnik za swoją nie za czarnych kasę ale za swoją pzpr-owską kasę postawili pomnik papieżowi we wrocławiu. Rondo Jana XXIII będzie super
25. Dodane przez koala, w dniu - 24-10-2013 15:52 0 0
A może porozmawiamy o innych "wielkich" Polakach słusznego pochodzenia? np. Józefie Światło, Mieczysławie Mietkowski, Anatolu Fejginie i wielu wielu innych którzy w Służbie UB walczyli z podziemiem? może o ich mordach, pogromach prowokacjach porozmawiamy?
26. Dodane przez re 22 i 25, w dniu - 24-10-2013 20:49 0 0
Piszesz jak ten koala właśnie, który całe życie jest nawalony jak stodoła. 
Ani ze mnie czerwony ani tęskniący za towarzyszami z Moskwy. Nie podoba mi się inicjatywa nazwania tych rond takimi nazwami, nie podobają mi się dwaj ich patroni, jeden dziwak i szkodnik a drugi pospolity bandyta i kolaborant zamieniony w partyzanta. Pisałem już, że te nazwy to ni przypiął ni przyłatał, ale cóż, niedouczeni prawdziwi patrioci wiedzą lep[iej. Tak jak ty koala. Odpowiedz mi, czy ktokolwiek chciał nazwać w Głogowie kiedykolwiek ulice czy place imionami Światły, Fejgina i podobnych? Czy komukolwiek nawet w czasach stalinowskich i krótko po nich ktokolwiek wystąpił z taką inicjatywą? Więc naćpany prawdziwy patrioto zamilcz i nie insynuuj nikomu czegoś o czym nawet nikt nie pomyślał. 
Jakoś nie mogę doczekać się wiadomości o Ogniu, sołtysie z Waksmundu.  
Podejmij polemikę z tymi argumentami koala.  
Nie dasz rady!
27. Dodane przez Piastów, w dniu - 25-10-2013 07:11 0 0
a kogo to interesuje czerwona mądralo że Tobie się to nie podoba? Każdy mógł w tym mieście zebrać wymaganą liczbę głosów i zawnioskować o taką nazwę jaką by mu się podobała np. Bolka i Lolka albo Kaczora DOnalda. 
W polemikę z tobą nie ma co wchodzić bo po wpisach widać że lata indoktrynacji, gwałtów na twoim rozumie zrobiły swoje...a tak w sumie może dzięki gwałtom twoi przodkowi i ty sam zawdzięczasz życie.
28. Dodane przez re 27, w dniu - 25-10-2013 11:09 0 0
A kogo interesuje różowy, że tobie się nie podoba to co nie podoba się innym? Każdy mógł zbierać podpisy pod bezsensowną listą. Jeszcze została inicjatywa nazwania ronda Kaczką Smoleńską. Nie próbujesz polemizować, ale postponowanie innych masz we krwi i widać brak edukacji. Twojego rozumu nie można zgwałcić bo i jak można gwałcić coś czego nie ma.
29. Dodane przez re28 prawdziwy_glogowianin, w dniu - 25-10-2013 18:28 0 0
Tak czytam i widze zo ktos ma problem z historia i zrozumieniem tego ze polacy powinni o historie dbac
30. Dodane przez Adam, w dniu - 25-10-2013 19:25 0 0
A ja zacytuję tylko człowieka, który komunizm poznał na własnej skórze, a we wrześniu 1944 r. zwrócił się do swoich kolegów intelektualistów, przerażony ich postawą wobec walczącej Warszawy: 
"Nie wyobrażajcie sobie, że przez całe lata można uprawiać służalczą propagandę na rzecz sowieckiego lub też jakiegokolwiek innego reżimu, a potem powrócić nagle do intelektualnej przyzwoitości. 
Raz się skurwisz kurwą zostaniesz." 
George Orwell, "As I Please", w: Tribune, 1 września 1944 r.  
 
naprawdę dziwiłbym się gdyby SLD i Pan Koszów zachowali się inaczej. Nie stawia się pomników tym, do których się strzelało...
31. Dodane przez re 2, w dniu - 26-10-2013 13:46 0 0
Dostrzegasz socjalizm tylko w perspektywie pałowania i gnojenia ludzi walczących o wolność. Popatrz teraz jaką wolność "oni" wywalczyli. Bezkarność i brak konsekwencji dla władzy, korupcja, bezrobocie i bieda. Mam jeszcze wymieniać dalej żeby twój zamulony kapitalistyczną propagandą łeb zaczął w końcu logicznie myśleć?
32. Dodane przez yooreck, w dniu - 26-10-2013 13:55 0 0
AD 30 Ty chyba jesteś jednym z tych co chowali się pod stołem podczas jego audycji (marsjanie atakują). Jaki komunizm miałeś w Polsce?? Poczytaj, doucz się kmiocie bo pojęcia zielonego nie masz o poprzednim ustroju, który był socjalizmem a nie jak to nazywasz komunizmem.
33. Dodane przez Adam, w dniu - 27-10-2013 07:28 0 0
re:32 
Kiedy nie starcza argumentów a wiedza na poziomie przedszkolaka - zaczynają się epitety i wyzwiska. 
I jeszcze jedno - uważaj bardzo na siebie. Gdybyś yooreck'u spadł na ziemię z wysokości własnego ego - mógłbyś się zabić ...
34. Dodane przez jeszcze raz, w dniu - 27-10-2013 20:02 0 0
Jakoś nikt nie próbuje odpowiedzieć na pytanie zadane wcześniej: Czy część tego ronda należy też do Kurasia ps. "Ogień"? Proszę o rzetelną odpowiedź. Coś czuję, że się jej nie doczekam bo może być bardzo, ale to bardzo niewygodna. Przecież Kuraś to też jeden z Żołnierzy Wyklętych! 
 
Do prawdziwego_głogowianina. 
Zdecydowałeś się kim jesteś? Babą czy chłopem? :) 
Ale do rzeczy.  
Polacy, nie polacy cudaku. To po pierwsze. 
Po drugie. Możesz wyjaśnić, o co tobie chodzi z tym zrozumieniem historii? Wiem, wiem że historia to taka nauka co to każdemu rządowi się oddaje. Tylko nadal nie rozumiem czego ty nie rozumiesz. Wyjaśnij proszę. :) 
 
Adasiu. 
Ty z tym ego nie wyjeżdżaj ta często bo już raz chyba tobie wyjaśniłem, że z ego trudno spaść a ty nadal swoje banialuki piszesz. Skoro jesteś taki mundry to może ty mi wyjaśnisz dlaczego jeden z bandytów ma honor być patronem głogowskiego ronda? Wiesz, chodzi o tego Kurasia. Może podrzucić ci kilku innych wyklętych? Wytłumacz też, skoro masz już to swoje ego takie nadmuchane, dlaczego w czasach tzw. komuny nikt nie myślał o nadaniu patrona spośród stalinowców głogowskim ulicom czy placom a teraz jakiś cudak z tym wyskakuje jak filip z konopi? 
Dasz radę? A może twoje ego nie pozwala ci zniżać się do dyskusji bo łatwiej drwić bez sensu niż z sensem odpisać?
reklama
35. Dodane przez ksionc-robak, w dniu - 28-10-2013 16:00 0 0
Kibice chcą rządzić poza stadionem i swoje hormony wylewać naciskają na radnych aby nadawać nazwy ronda miłośnikom faszyzmu i bandytom. Dokładnie tak. Dmowski w poglądach był faszystą i gdyby tylko dostał naczelną władzę, mielibyśmy "mussolinadę" i wszystko co potem. Niektórzy żołnierze wyklęci byli bohaterami ale wielu to zwykli bandyci, którzy wykorzystywali sytuację, żeby się na kimś zemścić. O których więc teraz myśleć patrząc na to rondo? Najciekawsze jest to, ze dzisiaj naprawdę nikt nie wytrzymałby dwóch dni w kraju, który wymyślił sobie Dmowski ani nie przespałby spokojnie żadnej nocy, gdyby nadal grasowali ci "żołnierze". Świat jest już dzisiaj inny. Obłędu i faszyzmu, nacjonalizmu i przemocy po prostu nie chcemy.
36. Dodane przez miłośnik prawdy, w dniu - 28-10-2013 18:53 0 0
Czytać, czytać i myśleć samodzielnie!
reklama
37. Dodane przez miłośnik prawdy, w dniu - 28-10-2013 18:54 0 0
Ale się tutaj poprzednik intelektualnie napracował. Żyją wśród nas niestety ludzie, dla których uczucia, pojęcia, obowiązki związane z Polską nie istnieją. Obecnie, kiedy u podstaw, w szerokich masach zaczynają się zjawiać elementy nowej polityki narodowej, Polacy zdobywają w nich świeżą, szeroką podstawę moralno-politycznego odrodzenia. Osią myślenia politycznego jest dla mnie idea narodu, rozumianego jako kulturowa wspólnota pokoleń - przeszłych, obecnych i przyszłych. Tak pojmowany naród jest bowiem jedynym prawowitym gospodarzem w naszym państwie. Polska winna być dumna, silna, dostatnia i bezpieczna. Za te wartości oddali swe życie żołnierze NSZ. Cześć Ich Pamięci! Tym zajmował się Roman Dmowski.
38. Dodane przez nieprzepracowany, w dniu - 28-10-2013 20:52 0 0
"Gdyby Polska nie miałaby tylu Żydów, nigdy by nie było rozbiorów." 
 
"Najodpowiedniejszym polem dla naszej ekspansji narodowej są Litwa i Ruś." 
 
"Wczoraj i dziś słońce pięknie świeci, więc zaczynam się rozweselać. Nadto poczciwy Hitler pracuje nad umocnieniem mojego dobrego humoru." 
 
Jeszcze jeden cytat, Dmowski. Tym razem jakże zgodne z moim spojrzeniem na to co się dzieje w Polsce wśród młodych zwłaszcza. 
 
"Myśmy tak odbiegli od innych narodów, że święcimy klęski, gdy tamte święcą zwycięstwa." 
 
 
Na koniec:  
"Wierzę w Polskę dopóty, dopóki są w niej analfabeci." 
 
Ciemny lud wszystko jak widać kupuje. Również bajki o części Żołnierzy Wyklętych >miłośniku prawdy
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama