Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Być może od przyszłego roku najemcy lokali handlowych i usługowych na głogowskiej starówce będą płacić mniejszy podatek od nieruchomości. To jedna z propozycji władz miasta na ożywienie rynku i jego okolic.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zanim jednak podatek zostanie obniżony, ratusz chce skonsultować temat z samymi przedsiębiorcami. Także tymi, którzy swoje siedziby mają poza Starym Miastem. - Nasza propozycja jest taka, by od 2016 roku wprowadzić nowe rozwiązania podatkowe.
Pracownicy urzędu miejskiego, którzy zajmują się podatkami, pracują już nad pewnym modelem. Musi on jednak zostać przedyskutowany z samymi zainteresowanymi. Zapytamy więc przedstawicieli przedsiębiorców, czy Stare Miasto ma być wyodrębnionym obszarem, gdzie będą obowiązywać niższe podatki od nieruchomości. Jeżeli powiedzą, że pomysł jest dobry, to uruchomimy narzędzia, które mamy nadzieję ożywią Starówkę - mówi Piotr Poznański, zastępca prezydenta Głogowa.
Spotkanie z przedsiębiorcami ma się odbyć jeszcze w styczniu. Jak zapewnia Poznański, takich spotkań w ciągu roku będzie więcej. Ich efektem ma być także powołanie Rady Gospodarczej, która będzie w tym obszarze doradzać prezydentowi. - Chcemy, by wszyscy przedsiębiorcy byli reprezentowani. Zaprosimy więc stowarzyszenia i cechy. Głos tych ludzi jest istotny, bo mają doświadczenie. Znają miasto od lat i widzą, jak się zmienia. Chcemy wiedzieć, czego oczekują od nas. Ustalimy też ramowy plan współpracy między samorządem a przedsiębiorcami - dodaje P. Poznański.
1. Dodane przez magik, w dniu - 21-01-2015 13:05 00 Mniejszy podatek na Starym Mieście(spłacanie długu wyborczego) dla kogo właścicieli czy najemców, banków czy tylko sklepów lub lokali gastronomicznych, a może tylko dla wybranych lokali....
2. Dodane przez nbb, w dniu - 21-01-2015 13:06 00 brawo! Wreszcie ktoś myśli o mieszkańcach całego miasta a nie o mieszkańcach starówki. Starówka ma żyć!
3. Dodane przez ehhhhh, w dniu - 21-01-2015 13:28 00 aż dziwi mnie, że Pan Poznański pracując w wydziale rozwoju miasta już taki szmat czasu dopiero teraz to zauważa ...... fakt inny prezydent, ale Pan również jest mieszkańcem miasta i chyba widzi jak to miasto się zmienia.
4. Dodane przez Piotr, w dniu - 21-01-2015 13:37 00 Nie mam nic przeciwko obniżeniu tego podatku, ale także dla przedsiębiorców w innych częściach miasta. Starówka ma żyć i bardzo dobrze, ale przez to nie mogą umierać inne części miasta. Starówka powinna być rozwinięta gastronomicznie, rozrywkowo, aby miło czas spędziła i młodzież, ale i rodziny z dziećmi. Tylko, ze na duże zakupy nikt nie przyjedzie na Stare Miasto, a jestem przeciwny aby auta mogły wieżdźać w każdy zakątek Starówki. Obawiam się o to że podatek obniży się właścicielom lokali, a najemcy czyli faktyczni przedsiębiorcy nic z tego nie będą mieli. Proszę władze Głogowa, aby mówiąc o przedsiębiorcach nie myśleli tylko o Starym Mieście. W mojej rozmowie prywatnej wtedy jeszcze z kandydatem na prezydenta oraz z niektórymi mediami jak mówiłem o potrzebie pomocy głogowskim przedsiębiorcom od razu był temat Starego Miasta jakby była to jedyna dzielnica Głogowa. Nie mam nic przeciwko, ale proszę patrzmy na Głogów jako całość. Popatrzcie na Starówki dużych miast. Tam rozwija się w centrum gastronmomie, rozrywkę, sklepy dla dzieci i małe sklepy spożywcze i w tym kierunku bym szedł.
5. Dodane przez niedorzecznik prasowy, w dniu - 21-01-2015 13:49 00 długi wyborcze to poprzedni prezydent spłacał osiem lat i się nie spłacił, dlatego poleciała głowa... proste? proste. dla "prawiczków" zawsze źle: albo spłaca długi, albo nic nie robi... a "prawiczki" jak te dziadki z Muppet Show - byle sobie pogderać.
6. Dodane przez k., w dniu - 21-01-2015 13:53 00 Mniejszy podatek od nieruchomosci ..hmmm zalezy kto ma go placic bo jak wlasciciel pustego lokalu to jest mu to na reke....chodzi o zamiar, a zamiarem jest ozywienie starego maista! Umowmy sie ze mniejszy podatek od WYNAJETEGO lub FUNKCJONUJACEGO lokalu lecz WYZSZY podatek od pustostanow szpecacych centrum, kto sie zgadza?
Kino Bolko tez jest pustostanem...moze wyzszy podatek pomoglby wlasicielowi zdecydowac do dalej?
Pusta dzialka przed ratuszem - oczywiscie jestem za porozumieniem lecz gdy nie jest mozliwe moze wyzszy podatek od gruntu za szpecenie centrum miasta roziazal by problem?
Placac BARDZO DUZY podatek od pustych lokali wlasciciel bedzie bardziej sklonny obnizyc cene najmu, sprzedac lokal, czyli zamiana pustego lokalu w aktywny lokal!
Lokale na ulicy Grodzkiej splacily sie juz 10X krotnie ich wlascicielom a ceny nadal kosmicze,cena rynkowa najmu lokali musi spasc do realnych poziomow, REALNYCH jak na miasto 65 tys!
Cena najmu jest kilkukrotnie wyzsza niz w innych rejonach miasta a ilosc potencjalnych kupujacych mniejsza!
7. Dodane przez ja, w dniu - 21-01-2015 14:08 00 tez mam działaność w innej częśći miasta i też chcę mniejszy podatek. Promocja prywatnego biznesu na starówce za publiczne pieniądze? Albo wszystkim w głogowie przedsiębiorcom albo wcale!!!
8. Dodane przez TomaszDGL, w dniu - 21-01-2015 14:23 00 I zaś bardzo głupi i nieprzemyslany pomysł Proszę się zastanowić jaki wpływ ma podatek na prowadzoną działalność? Jaki to jest procent kosztów? Jestem pewien że podatek ten w żaden sposób nie wpływa na rentowność biznesu! Po drugie podatek ten trafi do właścicieli lokali a nie osób prowadzących działalność w tych lokalach! Tu potrzebna byłaby umowa z właścicielami nieruchomości i zamrożenie stawek za wynajem w zamian za niższy podatek... Najwięcej na tym skorzystają spekulanci w tym właściciele kwartału z dziurą przed ratuszem! Czy z tego powodu właściciele tego terenu pozwolili ustawić baner wyborczy? Juz czas na spłatę długu? Aby ożywić starówkę potrzebne są inne działania... W tym poprawa warunków mieszkania aby ściągnąć w to miejsce klasę średnia która kiedyś kiedyś była tym miejscem zainteresowana ale już niestety nieliczni pozostali... obecnie wprowadzają się tam ludzie o nie najwyższych dochodach i do tego są dość poważnie zakredytowani co obniża ich możliwości nabywcze a tym samym okolica zamiera zamiast się rozwijać... Projektując i budując nowe uliczki powinno się brać pod uwagę wymagania stawiane ulicą handlowym! A nie tylko transportu i możliwości zaparkowania samochodu! Ruch pieszych powinien być najważniejszy! Nie tylko przez postawienie znaku strefy zamieszkania ale także fizycznie! Dziś przejście z rodziną po uliczkach starówki to tragedia i humanitarna porażka... Nie ma ludzi nie ma handlu co w tym dziwnego? Poziom wiedzy ludzi pchajacych się do samorządu jest niestety żenująco niski widać jak na dłoni że stanowiska są dla nich łupem i sposobem na wygodne życie... Prezydencie jako pierwsze działanie proponuje zamknąć dla ruchu samochodowego cześć rynku wokół ratusza! To pozwoli wyciągnąć ludzi z samochodu na delikatnie dłuższą przechadzkę to powinno dać lepsze efekty od obniżonego podatku tym bardziej że wpływy z podatku mocno spadną! Miedź kosztuje już tylko ok 5600 dolarów i ciągle spada...
9. Dodane przez antonina, w dniu - 21-01-2015 15:00 00 mam pytanie, a co z właścicielami lokali użytkowych, którzy prowadzą firmy na Starym Mieście i nie płacą za wynajem , ale spłacają kredyt na na lokal,albo już go spłacili?
10. Dodane przez on, w dniu - 21-01-2015 15:08 00 Patrzymy na caly Glogow.
11. Dodane przez k., w dniu - 21-01-2015 15:16 00 Do kom 8, Tomasz jak zwykle sensownie i logicznie ! Zgadzam się z Tobą.
reklama
12. Dodane przez starówka, w dniu - 21-01-2015 15:54 00 Powtórzę za przedmówcami - zakaz wjazdu samochodom na rynek! Spacerkiem uliczkami - to po pierwsze. Jeśli chodzi o podatki, jestem za obniżeniem tylko funkcjonującym lokalom. Podnieść za pustostany. Najwyższy czas zrobić tam porządek. Cieszę się, że pomysły są i trzymam kciuki za realizację. Sprawa samochodów nie musi czekać przyszłego roku, tu nie potrzeba konsultacji. Postawić znaki i kropka. Mam nadzieję, że już w maju, przy dobrej pogodzie, w ogródkach, bez stresu i smrodu spalin będziemy mogli gościć w tamtejszych lokalach.
13. Dodane przez Pi, w dniu - 21-01-2015 15:59 00 Zgadzam się, że ewentualna zniżka powinna tyczyć się lokali w których prowadzona jest faktyczna działalność gospodarcza. Sam prowadzę działalność w innej części miasta i podatek od nieruchomości nie ma żadnego wpływy na kondycję, gdyż to jest w kwestii właściciela lokalu. Problemem są koszty pracy (ZUS) i to, że nic się w tym mieście nie dzieje. Ludzie odpocząć uciekają do innych miast i tam robią zakupy. Zorganizujmy ludziom deptaki i miejsca do wypoczynku i atrakcje w postaci festynów czy koncertów i może wyjdą z domu. Moze nie bedą siadać w auta i jechac do innych miast. Choć na razie sam innej opcji nie widzę. Może zorganizować choćby na Koperniku jakiś festyn przy parku czy placu targowym. Sam bym chętnie pomógł w organizacji przy wsparciu miasta.Pomóżmy ludziom wyjść w nasze miasto, a nie wyjeżdźać lub siedzieć w domach.
14. Dodane przez k., w dniu - 21-01-2015 16:49 00 reasumując (oczywiście zakładając że propozycje są zgodne z ustawami, itp):
1. Zamykamy ruch samochodowy wokół ratusza. WYSTARCZY ZNAK, tak aby służby mogły wjechać. Niech tam gdzie dzisiaj jeżdżą auta z tubami basowymi w bagażnikach chodzą uczniowie, matki z dziećmi, dzieci, młodzież oraz dorośli. Niech to będzie miejsce spotkań, spacerów itp. Niech będzie możliwość zjedzenia posiłku w ogródku bez wąchania spalin i patrzenia na lans w "super" brykach.
Zamykając rynek potrzeba będzie nowych miejsc parkingowych...zagospodarować część bulwaru?
Zamknięcie ruchu na rynku mogłoby obowiązywać w okresie wiosenno-letnim?
2. Obniżamy podatek od nieruchomości dla lokali funkcjonujących. Niech będzie to zachęta dla potencjalnych przedsiębiorców szukających miejsca na działalność. Trzeba tak skonstruować przepis by korzystał przedsiębiorca a nie tylko właściciel lokalu np. Np. aby właściciel uzyskał obniżkę podatku od nieruchomości komercyjnej musi wykazać OBNIŻENIE CZYNSZU NAJMU poprzez aneks itp.
3. Zwiększamy obciążenia podatkowe tym co od wielu lat trzymają pustostany. Niech obniżą czynsz najmu, sprzedadzą lub zagospodarują lokal/działkę
CZEKAMY NA WYWIĄZANIE SIĘ Z OBIETNICY WYBORCZEJ O ZAGOSPODAROWANIU DZIAŁKI PRZED RATUSZEM.
4. Teatr+Bulwar
Oczywiście nie da się tego zrobić w miesiąc...lecz pan prezydent ma 4 lata rządów - powinno wystarczyć. Dużo decyzji do podjęcia, czekamy na inicjatywę i decyzje prezydenta to końcu on weźmie odpowiedzialność za to co zrobił i czego nie zrobił...
15. Dodane przez puenta, w dniu - 21-01-2015 17:15 00 Najprostszym sposobem zwiększenia wpływów z podatku od nieruchomości jest podniesienie jego stawek. Nie można tego zrobić w trakcie roku, ale uchwalając stawki na kolejny rok, warto przemyśleć taki ruch, szczególnie wobec przedsiębiorców. Jak wynika z opinii ekspertów oraz doświadczeń miast (np. Krakowa), obniżka stawek nie przyciąga inwestorów. Miasto lub gmina traci więc wpływy na własne życzenie. Co więcej, podniesienie stawek podatku od nieruchomości do maksymalnego dopuszczalnego poziomu w danym roku nie spowoduje przenosin firm do innej miejscowości. Podatek od nieruchomości przedsiębiorcy mogą bowiem zaliczyć do kosztów.
Wnioski? podnosimy podatek do maksymalnych stawek, po czy przydzielamy ulgi dla funkcjonujących lokali i zagospodarowanych gruntów tak aby wysokość podatku się nie zmieniła.
Właściciele pustostanów, niezagospodarowanych działek ogrodzonych blaszanym płotem (mamy 1 obok ratusza i 1 obok starostwa) płacą maksymalną stawkę Uszczuplanie kieszeni takich inwestorów działa silnie motywująco.
Za szpecenie miasta i działania spekulacyjne trzeba płacić!
16. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 21-01-2015 20:16 00 I kolejny pomysł Nowej Prawicy, której kandydatem na prezydenta był Michał Frąckowiak podnoszony jest w debacie publicznej. Nikt nie zająknie się skąd mają te pomysły?
17. Dodane przez Don, w dniu - 21-01-2015 20:52 00 To nic nie da, nawet przy zniesieniu podatku, bo ludzie splacaja teraz kredyty, wiec na ratowanie czegokolwiek jest duuuzo lat za pozno.
18. Dodane przez eee, w dniu - 21-01-2015 21:13 00 sam widziałem jak przependzało się ludzi ,ze strówki, bo hałas robią heee to macie cichą dzienice heee skansen heee
19. Dodane przez do kom 16, w dniu - 22-01-2015 07:37 00 Dokładnie, z tego co pamiętam to Frąckowiak o tym mówił
20. Dodane przez z, w dniu - 22-01-2015 07:53 00 dlaczego tylko dla starego miasta ? to niesprawiedliwe. Albo wszyscy, co byłoby uczciwe, albo nikt. Miasto się wyludnia. Tacy włodarze.
21. Dodane przez Paweł, w dniu - 22-01-2015 08:48 00 Niech jeszcze obniżą opłaty za to że nasze lokale stoją na Zielonym Rynku bo za 500 mkw opłaty 500 zł miesięcznie to za dużo jeśli chcą by jeszcze Zielony Rynek istniał bo już coraz więcej ludzi zabiera swoje lokale i pustoszeje Zielony Rynek
22. Dodane przez ciekawski, w dniu - 22-01-2015 09:16 00 Brawo. To super wiadomość
23. Dodane przez gotoxy, w dniu - 22-01-2015 10:56 00 Fajnie jest widzieć jak w gąszczu neuronów w mózgu socjalisty pojawia się impuls myśli kapitalistycznej Pójdźmy dalej, skoro obniżenie podatku od nieruchomości na starówce ożywi tą część miasta, to może obniżenie podatku od nieruchomości w całym mieście ożywi całe miasto? a może skoro obniżenie podatku od nieruchomości ożywia gospodarkę w mieście w jakimś stopniu to zniesienie go całkiem ożywi gospodarkę jeszcze bardziej? skoro obniżenie czy zniesienie podatku od nieruchomości ożywia gospodarkę to może zniesienie czy obniżenie innych podatków ożywi ją więcej? i czy dotyczy to tylko przedsiębiorców czy też pracowników? odpowiedzi na te pytania mogłyby niestety sieć neuronową mózgu socjalistycznego przepalić
24. Dodane przez TomaszDGL, w dniu - 22-01-2015 11:06 00 Przestrzegam przed wyższymi podatkami dla pustych lokali na starówce! Jak to mówią każdy kij ma dwa końce nie zapominajcie że starówka jest ciągle zabudowywana i takie karne oprocentowanie może zniechęcić inwestorów! Nie dość że lokale stoją niewynajęte to jeszcze za to karne podatki... Co do halasujacych lokali na starówce to stety czy niestety nie ma tam dla nich miejsca... Takich lokali jest co najwyżej parę a szkodzą całości! Jedynym realnym rozwiązaniem w którym miasto na niczym nie straci to wyrzucenie tych lokali ze starówki i znalezienie im miejsca w mieście / ja proponuję zatokę Neptuna skoro nie będzie tam przystani bo za dużo zanieczyszczonego mułu to nich miasto zagospodarowuje brzeg i budynki właśnie w tym celu dla głośnych lokali i niech tam będzie dla nich azyl! Starówka to już dziś setki lokali i parę razy więcej mieszkań żeby udało się ożywić to miejsce żadna działalność nie może szkodzić mieszkańcom... Nie ma co porównywać naszej starówki do Wrocławia itd... Miasta ponad 10 razy ludniejszego stolica regionu itd... Tam jakoś zafunkcjonowac może starówka pozbawiona mieszkańców u nas nie ma takiej możliwości! Zresztą tam też nie jest wesoło i maja masę problemów choć innych niż my a biorą się one z nierówności tak jak i u nas Następna propozycja dla prezydenta pozbawić każdy lokal który zakłóca ciszę nocna (jak dobrze pamiętam w nocy to nie więcej jak 45 decybeli) koncesji na sprzedaż alkoholu... Oczywiście w cywilizowany sposób najpierw spotkać się z właścicielami potencjalnych głośnych lokali przedstawić im politykę miasta w tym temacie i zaproponować zmianę miejsca działalności bądź też przestrzegać obowiązującego prawa pod rygorem utraty koncesji... kupić urzędnikom mierniki i w asyście policji dokonywać pomiarów... Sprawę do sądu dwa wyroki i brak koncesji... Ale najpierw dialog niech właściciele zadecydują czy potrafią utrzymać ciszę czy lepiej przenieść taka działalność... Jedno jest pewne zakładanie ciszy nocnej jet bezprawiem! I miasto na tym traci choć i są tacy którym się wydaje że nawet zyskuje...
25. Dodane przez k., w dniu - 22-01-2015 17:34 00 Tomasz, niestety ale to co sugerujesz uśmierciło by tą starówkę całkowicie...kto wynajmie te puste lokale po przepędzonych restauratorach i pubach skoro już jest 200-300 pustych? Będzie więcej pustostanów...
Ciągle zgadzam się z Tobą odnośnie zamknięcia ruchu w rynku. Odbudowany teatr mógłby być jednocześnie siedzibą MOK-u, szkoły muzycznej i samego teatru czyli centrum kulturalne. To duży impuls dla starówki. Jedna siedziba a nie 3 oddzielne to oszczędności na utrzymaniu budynków, stare budynki można wynająć lub sprzedać,one nie szpecą miasta a ruiny teatru i owszem.
Karny podatek od niezagospodarowanych lokali i terenów może tylko zmobilizować takowego właściciela. Bo chyba nie obstawiasz za zmniejszeniem obciążeń???
Deweloperzy budują kwartały etapami, budują nowe gdy sprzedadzą aktualne mieszkania. Jak nie będą chcieli płacić wyższego podatku za np. pusty lokal komercyjny to mogą go sprzedać, wynająć. Zgodzisz się,że gdyby podatek dla działki ogrodzonej blaszanym płotem był dużo wyższy właściciel już dawno podjąłby decyzję co dalej??
Jak będzie popyt na mieszkania to deweloper i tak wybuduje, jak nie będzie to nie wybuduje - proste.
Interes mieszkańców przedkładam nad interes deweloperów i spekulantów.
Kiedy działałbyś bardziej zdecydowanie w sytuacji "na ostrzu noża" gdy obciążenia podatkowe rosną czy wtedy gdy maleją ?
26. Dodane przez TomaszDGL, w dniu - 23-01-2015 07:47 00 Do k. Dlaczego uważasz że przestrzeganie praw mieszkańców może doprowadzić do zamarcia starówki? I nie przesadzaj z ilością lokali które zakłucają ciszę nocna! Jest ich dosłownie parę! Może dwa trzy w sumie to nie wiem dokładnie jednak nie dotyczy to w żadnym razie większości... restauracje z założenia nie są uciążliwe chyba że chodzi o jakąś wariacje na temat restauracji jednak zgodzę się z Tobą że zamknięcie głośnych lokali spowoduje w pierwszym etapie pewna stratę... jednak czy stratę? Takie głośne lokale nie tylko oddzialowuja na mieszkańców ale również i na sąsiednie działalności! Chyba nigdy nie spacerowales w sobotę rano po imprezach gdy mocz i rzygowiny były jeszcze świeże Dla mnie głównym problemem na starówce są jej mieszkańcy i nie z powodu tego że są i przeszkadzają ale dlatego że nie potrafią ożywić tego miejsca... Przecież to oni mogą stworzyć atmosferę w tym miejscu i nikt inny! To oni w pierwszej kolejności powinni wypełnić uliczki sklepy i lokale... Jako osoba z zewnątrz powinienem tam przyjść na gotowe i wtopić się w to co tam zostane! Nie ja mam tworzyć owa atmosferę miejsca! Bo to będzie na dłuższą chwilę po prostu nudne i nijakie... Dlaczego więc owi mieszkańcy nie tworzą owej unikalnej atmosfery? Bo jest ich za mało bo mają za mała siłę nabywczą bo są skonfliktowani z właścicielami lokali bo przestrzeń publiczna jest nieludzka... I to trzeba zmienić a nie pierdzielic że parę złoty dziennie może uratować biznes Co do karania za puste lokale to jak już napisałem każdy kij ma dwa końce po pierwsze obniżka podatku nie jest w stanie poprawić dochodowosci biznesu(za mało aby coś zmienilo) po drugie to i tak te ulgi trafia przede wszystkim do właścicieli lokali a po trzecie nikt nie buduje i nikt nie kupuje tych lokali bo tak trzeba! Developer zbuduje gdy będzie popyt tak na mieszkania tak jak i na lokale to ze później zostaje z niesprzedanymi lokalami to dla niego strata! Lokale użytkowe już kiepsko się sprzedają a ty chcesz karać developera za ich budowanie? O ile podatek nie wpływa na prowadzona działalność (od nieruchomości oczywiscie) o tyle nieuzytkowany lokal przez wiele lat to już pokaźne straty... Także sprzedaż mieszkań upada... Mimo tego że buduje się więcej i szybciej to buduje sie i sprzedaje coraz mniejsze mieszkanka! A to jest problem o wiele wazniejszy niż owy podatek! Szkoda że tak niewielu potrafi zauważyć ten problem... Do ok 2000 roku na starówce budowali znacznie większe mieszkania! Wprowadzili się tam lekarze prawnicy właściciele prywatnych biznesów przedstawiciele wolnych zawodów itd... Już zdążyli się w większości wyprowadzić... Dziś wprowadzają się robotnicy do malenkich mieszkań albo te mieszkanka są kupione pod wynajem... Najgorsze to to że w wyniku naszych decyzji (samorzadu) powstaje ta patologia szukamy wszędzie winnych i przyczyn ale nie chcemy zauważyć że witalność tego miejsca trwałe związana jest z witalnoscia jego mieszkańców... Sami przyczyniamy się do niszczenia a później żalimy że gdzie indziej jest lepiej... Ale pamiętajcie że jest lepiej bo nie ma nas bo to niestety my jesteśmy przyczyną porażki...
27. Dodane przez k., w dniu - 23-01-2015 11:09 00 Tomasz, niestety Twoja wizja Starego Miasta NIGDY nie miała szansy spełnienia. Gdy Starówką była 1 ulica , owszem można było mówić o elitarności tego miejsca lecz dzisiejsze Stare Miasto to kilkanaście tysięcy mieszkańców. Skąd chciałbyś wziąć 15 tys "majętnych" ludzi, którzy pasowaliby do Twojej wizji w mieście 65 tys, skąd chcesz wziąć tylu lekarzy, prawników, przedsiębiorców i przedstawicieli wolnych zawodów w mieście ,które urosło na bazie KGHM???
Z jednej strony chcesz odbudowy kwartałów na starym mieście a z drugiej chcesz elitarności - jedno wyklucza drugie.
Starówka miała być pierwotnie jednorodzinnymi kamienicami, lecz rzeczywistość zweryfikowała deweloperów i dlatego zaczęli budować to na co jest popyt - mieszkania, niestety coraz mniejsze to jest fakt lecz deweloper buduje co może sprzedać, buduje także duże mieszkania więc nie jest to reguła.
Młodzi ludzie bardzo często przeprowadzają się na Stare Miasto gdyż na innych osiedlach jest po prostu jeszcze gorzej, delikatnie mówiąc "mało estetycznie", większa nicość, wieje PRLem a i tam często zdarzają się incydenty z pijącymi alkohol...
Centrum miasta które sobie wyobraziłeś raczej nie istnieje w Polsce i pewnie są ku temu powody. Kraków walczy z tym co opisujesz lecz nie zamknął pubów a skala zjawiska jest nieporównywalnie większa.
Może wystarczyło by zwiększyć ilość patroli policji w weekendy i edukować społeczeństwo ta temat nieakceptowalnych zachowań? Wystarczy egzekwować prawo oraz ciszę nocną - tutaj chciałbym podziękować Urzędowi Miasta za wsparcie policji w kwocie 15 tys zł, na pewno taki zastrzyk gotówki umożliwi policji lepsze działanie, rozumiem iż mając budżet 240 mln zł rocznie nic więcej nie dało się zrobić??
W wielu krajach europejskich w centrach miast podczas weekendów jest takie zagęszczenie patroli ,że ludzie czują się NAPRAWDĘ BEZPIECZNIE a w razie incydentu patrol jest w 30 sekund.
DOINWESTUJMY POLICJĘ, edukujmy ludzi a problem może okazać się bardziej błahy niż przypuszczasz Tomasz.
To nie puby są problemem a ich klienci. Póki cała impreza odbywa się w środku jest OK. Problem pojawia się gdy Ci klienci opuszczają lokal lub "energetyzują" się przed wejściem do lokalu gdzieś na ławkach. To ludzie i ich mentalność jest problemem a nie pub - tutaj zgadzam się z Tobą.
W jednym się zgadzamy bez dyskusji, jakość mieszkania na Starym Mieście musi się poprawić jeśli chcemy ożywić tą część miasta i najwięcej do poprawy jest w nas samych, w mentalności.
28. Dodane przez TomaszDGL, w dniu - 24-01-2015 10:12 00 K. nigdy nie pisz nigdy i wydaje mi się że się nie zrozumieliśmy... Trudno oczekiwać aby udało się ściągnąć taka syntetyczna grupę ludzi i nikt tego nie oczekiwał! Mówiłem o tym że dla klasy średniej bo tak też możemy nazwać tę grupę starówka to nieatrakcyjne miejsce do zamieszkania i o ile wcześniej ta grupa ludzi była obecna na starówce i to dość licznie to teraz ich po prostu brak! A to nie jest nic dobrego dla tej części miasta i świadczy o upadku mieszkalnictwa w tym miejscu... Ile musi stać się jeszcze złych rzeczy abyś to zauważył? Miasto juz dawno powinno reagować aby w przyszłości nie trzeba było robić żarkowskiej rewitalizacji czyli zburzyć i wybudować na nowo a co do ilości mieszkańców to czy my piszemy o tej samej starówce? Przecież to tylko 3 tys mieszkańców! Nie wiem skąd wzieles owe 15 czy też paręnaście tysięcy? Nie wiem również skąd niby ten pomysł że starówka miła mieć pierwotnie zabudowę jednorodzinna? Pierwsze plany jak ponownej zabudowy powstały jeszcze za komuny a pierwszy budynek wg tych planów wybudowano na przeciw teatru i to z wielkiej płyty o jakiej pierwotnosci piszesz? Także mylisz się co do samego popytu... do roku ok 2000 popytu w mieście prawie nie było znaczy byłby gdyby było ludzi na to stać a jednak na starówce sprzedawały się mieszkania prawie 2 razy drożej niż w innych częściach miasta... Dziś deweloperzy sprzedają mieszkania na starówce w cenach jakie obowiązują w całym mieście... oczywiście znajdzie się zawsze jakieś tłumaczenie ale to najważniejsze to niska atrakcyjność! za niska dla ludzi majętnych wiec nie ściemniaj Teraz ludzie wprowadzają się na starówkę z różnych powodów jednak obecna atrakcyjność miejsca nie jest żadnym magnesem a tym bardziej powodem jeśli już to pod uwagę można wziąć potencjalną atrakcyjność miejsca w przyszłości wówczas za niewielkie pieniądze (takie same jak w całym miescie) można kupić atrakcyjne mieszkanie w przyszłości... Porównywanie dużych miast do Głogowa jest pozbawione sensu... O ile w tamtych miastach można pozwolić sobie nawet na wyprowadzenie mieszkańców ze starego miasta i nadal będzie tam życie (choć straci swoją unikalnosc) to w takim mieście jak Głogów nie ma na to najmniejszych szans!
Piszesz o tym aby edukować ludzi czyli co? Jest prawo i go nie przestrzegamy bo może kiedyś kiedyś uda nam się wydrukować społeczeństwo? I dlaczego właścicieli halasujacych lokali nie traktujesz jako strony? Czy zdajesz sobie sprawę z tego że ponoszą oni odpowiedzialność za to co dzieje się w okolicy ich lokalu? Ryzykują utratą koncesji na sprzedaż alkoholu! Powinni reagować sami albo jak to napisałeś edukować swoich klientów albo zgłosić policji zakłucanie spokoju pod ich lokalem... to powinni robić! A co się dzieje? To nie my to oni hehe taka spychologia a obsługa pabu obsługuje ludzi na ulicy pijących alkohol! sam to widziałem! czyli kpi się z prawa kpi się z praw konstytucyjnych mieszkańców w imię czego? Paru właścicieli paru lokali? bo społeczeństwo pijąc tak się zachowuje? Pytanie wiec jak jest to taka oczywista oczywistość to dlaczego nie przenieść tych lokali w niezamieszkale części miasta? Nie potrafimy wiec tego nie robimy! Nie umiesz pływać to tego nie robisz! Proste... Co do głogowskiej policji i patroli to niczego dobrego się po tych ciołkach nie można spodziewać pomysł dziś na starówce jest monitoring patrole samochodem przejeżdżają uliczkami starówki a mimo to można pić alkohol w miejscach publicznych! sam to widziałem! policja nie interweniuje! nie wiem jak jest w innych częściach miasta ale na starówce policja nie reaguje na picie alkoholu w miejscach publicznych! policja nie reaguje także na źle zaparkowane samochody! pomysł dlaczego rano w niedziele tak wiele rzygowin butelek szczochow ale również i rozbitych latarni! Jest monitoring są patrole ale w nocy nikt niczego nie widzi wiec nie ma co liczyć na głogowska policję...
29. Dodane przez k., w dniu - 24-01-2015 14:35 00 Tomasz, odnośnie liczby mieszkańców na starówce nie sprawdzałem tego nigdzie, rzeczywiście jest to około 3000 mieszkańców, strzeliłem na oko i wydaje mi się ,że tu jest właśnie pies pogrzebany. Przyrost jest, mniej niż 100 osobników rocznie, lecz jest na plusie.
Problem z ożywieniem Starego Miasta to problem z zasiedleniem tego miejsca! Jeśli widziałeś takie zachowania i brak reakcji policji to rzeczywiście nieciekawie - ja widziałem wiele interwencji policji zarówno nieprawidłowo zaparkowanych aut( włączają moje ) po interwencje dot. schlanej młodzieży choć przyznam ,że w prewencji i działaniach policji jest dużo do poprawienia. Czy gdy widziałeś akty wandalizmu, niszczenia mienia zgłosiłeś to czy pozostałeś bierny bo wszyscy są bierni? Fakt tolerancji takich zachowań bierze się z nas samych bo to po prostu tolerujemy! Dzwonisz pod 112 i policja MA OBOWIĄZEK przyjechać!
Zgadzam się z Tobą odnośnie zamknięcia rynku i serce podchodzi mi do gardła widząc jednego czy drugiego "miszcza" kierownicy z 2 letnim stażem za kółkiem w rozpadającej się padace! Kwestia czasu aż któryś z tych inteligentów doprowadzi do tragedii na starówce... jak prezydent nie ma odwagi zamknąć ruchu niech postawi chociaż słupki stalowe, które dawałyby chociaż szansę dzieciom, przechodniom na chodniku w razie zadziałania praw fizyki na takim rajdowcu!
Zgodzę się z Tobą,że sporo ludzi się wyprowadziło ze starówki lecz każdy podjął własną decyzję, nie możesz wszystkim narzucić co mają robić. Młodzi niegdyś ludzie w pewnym wieku pragną spokoju i wybierają "działkę pod lasem" - mają do tego prawo. Mi się wydaje ,że sporo ludzi się wyprowadziło i żałuje, bo "pod lasem" wcale nie ejst tak kolorowo! Chcieliby wrócić lecz obawiają się życia nocnego miasta- to miałeś na myśli? Dla mnie perspektywa mieszkania pod lasem gdzie przysłowiowe kupienie chleba to już prawdziwa wyprawa jest porażką. W okolicy Głogowa NIE MA MIEJSCA W KTÓRYM CHCIAŁBYM MIESZKAĆ, nie przekonują mnie cisza i spokój, odludzie i odległość do sklepów, aptek, cukierni itp...
Jak sam napisałeś problem z ożywieniem Starego Miasta sprowadza się do zaludnienia i chcesz czy nie to zaludnienie zwiększy się przez ludzi "niemajętnych" jak to opisujesz i całe szczęście. Szufladkowanie ludzi ze względu na ich zasobność portfela może Cię jeszcze nie jeden raz zwieść...
30. Dodane przez TomaszDGL, w dniu - 24-01-2015 16:44 00 Miło mi spotkać glogowianina który tak jak ja zauważa że ożywienie starówki zależy od mieszkańców tego miejsca czyli raz ilość a dwa jakość (upieram się że jakość mierzona głównie portfelem hehe) Jeśli dziś buduje i sprzedaje się głównie malutkie mieszkanka (często wielkości mojego garażu!!!) to problem będzie w przyszłości! Takie mieszkanko można wynająć mieszkać samotnie czy też potraktować je jako przejściowe rozwiązanie ale w przyszłości będzie to problem! Za jakiś czas społeczeństwo wzbogaci się na tyle a i kraj się wyludni i takimi mieszkankami będzie się gardzić... Powiedz mi jacy wówczas ludzie będą mieszkać w tym miejscu? Trzeba myśleć o przyszłości podnosząc atrakcyjność wzrośnie cena mieszkań ale także i ich powierzchnia! Powiedz kupiłbyś duże mieszkanie wśród dużej ilości małych mieszkanek? Ja nie!!! Osobiście uważam ze budynek z dużą ilością malutkich mieszkanek wcześniej czy później upadnie i stanie się slamsem a zamieszkiwac go będzie patologia różnej maści wiec jeśli chciałbyś kupić mieszkanie na starówce to szukaj wspólnoty z dużymi mieszkaniami hehe czyli jedynie te najstarsze...
Co do policji to niestety... Jestem aktywny jednak to nie miejsce aby o tym pisać wolę pozostać anonimowy jednak na potwierdzenie moich słów wystarczy rano w niedziele pójść i to zobaczyć! Stanąć w takim miejscu rozejrzeć się czy widać kamery monitoringu i zdziwić się że nikt nie reaguje... To samo dotyczy źle zaparkowanych samochodów na starówce! To centrum miasta jeśli w centrum policja nie reaguje to musi być coś nie tak z policją! To że mieszkańcy reagują to jest bardzo dobra sytuacja wręcz pożądana! W takich warunkach jakie są obecnie jedynie patologia czuje się tam komfortowo! Dla mnie te warunki to potencjalne zagrożenie! Nie dość że przeplace za alkohol nie dostając niczego w zamian to jeszcze czuje się zagrożony... Pytasz dlaczego tam nie bywam w nocy? Hehehe mam za dużo do stracenia i nie jestem tak "ubogi" jak ci co tworzą tam atmosferę Ja również mieszkam w centrum i nie widzę żadnych plusów mieszkania na jakiejkolwiek wsi ba dla mnie markety pod miastem są już za daleko hehe jak zbudują tam galerie to chyba z raz pojadę tam ją jedynie zobaczyć ale nic tam nie kupię hehe bardzo lubię mieszkać w centrum mogę wszędzie dojść pieszo szkoda jedynie że coraz bardziej mi się to utrudnia... Kiedyś przyjdzie czas a z tymi durniami razem będę stał w korku takich jak ja powinno się nosić na rękach za to że nie używam w mieście swojego samochodu niestety tak nie jest a coraz częściej zauważam utrudnienia dla pieszych...
31. Dodane przez dodo, w dniu - 25-01-2015 21:38 00 To coś przeciwnego niż w innych miastach.W takich miejscach podatki są najwyższe . Może tam mają znajomi,kolesie Rokaszewicza więc stąd ten pomysł .
32. Dodane przez Płatnik, w dniu - 21-02-2023 20:23 00 Mamy 2023 r.
Podatek od nieruchomości w gminie Głogów - miejscowość Ruszowice wynosi: *0,79 zł za metr kwadratowy - dla nieruchomości zabudowanej; *0,49 zł za metr kwadratowy - dla pozostałych gruntów.
W mieście Głogów wynosi: *0,75 zł za metr kwadratowy - dla nieruchomości zabudowanej; *0,38 zł za metr kwadratowy - dla pozostałych gruntów.
Jak określić działania radnych gminy? - Czy to nie zwykła pazerność i chciwość? Jestem zdania, że tereny Ruszowic położone od u. Poniatowskiego w kierunku Głogowa powinny przynależeć do miasta i kropka.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.