Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
18
Czerwca 2025
Środa
Imieniny obchodzą:
Elżbieta, Marek,
Amanda, Leonia
Do końca roku 196 dni.
Start arrow Głogów arrow Które obietnice wejdą do planu?

Które obietnice wejdą do planu?

06.02.2015. Radio Elka, Mateusz Kowalski
0116_ratusz.jpgNajpóźniej w maju powinniśmy poznać plan kadencyjny nowych władz Głogowa. W dokumencie znajdzie się lista inwestycji i zadań do zrealizowania na najbliższe cztery lata. Plan określi też kierunek, w jakim będą chcieli iść prezydent i radni. 

Zdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�u
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dokument powinien łączyć interesy, plany i zamiary prezydenta i radnych. - Chcielibyśmy mieć taki plan
gotowy w kwietniu lub maju. To wymaga jednak wspólnego działania obu organów - prezydenta i rady. Musi być konsensusem wielu potrzeb inwestycyjnych i remontowych. Wtedy mielibyśmy wyznaczona ścieżkę działania na najbliższe cztery lata
- mówi zastępca prezydenta Piotr Poznański.

Po planie kadencyjnym będzie można także ocenić, które z obietnic wyborczych prezydent Rafael Rokaszewicz, ale również poszczególni radni, zamierzają realizować.
 
Komentarze (41)
1. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 06-02-2015 09:50 0 0
ŻADNE!!!!! Mamy kolejnego bajkopisarza i marzyciela który przez najbliższe rok, dwa będzie kontynuował politykę poprzednika.Jeżeli Rafael kierowanie głogowskim spółkami powierza takim fachowca i nieudacznikom politycznym jak Musiał czy Rybka? a w kolejce czekają jeszcze Pan Krzemień i Rokaszewicz Senior? to ja dziękuje za taki Głogów? niby lepszy Głogów? wróciły układy z przed 8 lat...wiceprezydentem zostaje nauczycielka w-fu która jedno z czego zasłyneła to z ubierania się w panterkę...rzecznikiem lokalna dziennikarka która już na starce zalicza wpadkę za wpadką! Jest ciężko a będzie jeszcze gorzej w tym mieście, pracy jak nie było tak nie ma...
2. Dodane przez ad 1, w dniu - 06-02-2015 10:27 0 0
A czemu się dziwisz ? Jest to zgodne z zasadą towarzyszy TKM (Teraz K... My) !
3. Dodane przez k., w dniu - 06-02-2015 12:42 0 0
Decyzja należy do prezydenta, lecz wypowiem się w swoim imieniu co chciałbym aby było zrealizowane: 
 
1. Most i obwodnica jest na liście rezerwowej. Były starania ze strony pani posłanki, obecnego prezydenta, wizyty w wawie lecz trzeba cisnąć temat! To jest kamień milowy w rozwoju Głogowa.  
 
Obwodnica musi zaczynać się na S3 a nie w Dankowicach, to tylko 2 km więcej a podpinamy Głogów i strefę przemysłową do drogi ekspresowej, 
 
Jeśli nie w tej perspektywie to nie bedzie ani mostu ani obwodnicy przez kolejnych 50 lat...  
 
2. Strefa przemysłowa.  
Powołanie spółki obsługującej strefę, która wraz ze wsparciem z zewnątrz mogłaby budować hale i powierzchnie biurowe pod wynajem z możliwością wykupu z uwzględnieniem zapłaconego najmu. 
 
Budynki biurowe modułowe aby przyciągnąć przedsiębiorców powinny być nowoczesne, monitorowane, klimatyzowane i nie 200m2 łacznie lecz np. 10x50m2, 10x30m2, 5x100m2. 
 
W załacznikach zdjęcia, które znalazłem na aukcjach internetowych, są to budynki z pływy warstwowej, na konstrukcji stalowej. Koszt ok. 90 tys za 96m2, 32tys za 16m2, 60 tys za30m2...w porównaniu do tradyzyjnej technologii są to grosze . Tak wyobrażam sobie taki park technologiczny na Głogowskie warunki. 
 
Głogowskich firm nie stać na budowanie nowoczesnych hal a wynajem i to w dodatku współdzieląc przestrzeń jest dobrym rozwiązaniem. 
 
3. Bulwar nadodrzański 
Stare miasto nie oferuje praktycznie żadnej przestrzeni dla ludzi a jedynie beton, wąskie uliczki . 
 
Zagospodarowanie parku Wrocławskiego w Lubinie kosztowało kilkanaście mln zł i dziennie korzysta z niego kilkuset mieszkańców a w okresie letnim znacznie więcej. 
 
Bulwar byłby jednocześnie wizytówką miasta dla przejeżdzających ,która jeśli wykonana z pomysłem może zachecić ich do zatrzymania się i poznania tego miasta. 
 
Plac imprez masowych byłby wykorzystywany kilka razy w roku a teren piknikowy do grillowania byłby miejscem gdzie mieszkańcy Głogowa mogliby w końcu spędzać czas w ciepłe dni. 
 
Tereny do biegania, jazdy na rolkach -przecież tam nawet obecnie ludzie uprawiają sport. Boisko do siatkóki itp. 
 
Plan zabaw dla dzieci z prawdziwego zdarzenia, fontanny (np taka jak na koperniku) i w połączeniu z przystanią mamy miejsce,które będzie naprawdę żyć. 
Kto nie wierzy niech jedzie do Lubina do parku wrocławskiego. 
 
Promenada z małą gastronomią i ogródkami piwnymi - TO JEST MIEJSCE NA OGRÓDKI PIWNE! 
 
Parking tuż obok mostu aby można było łatwo dojechać i zostawić auto. 
 
Ja bym poszedł krok dalej....skoro Głogów ma być miastem dla turystów (przystań, zabytki, zbrojownia , sukiennice :) to ja bym postawił jeszcze basen odkryty w bulwarze co w połączeniu z miejscem do grillowania sprawiłoby ,że nie byłoby potrzeby wyjazdu do takiej Sławy tylko po to by móc gdzieś zrobić grilla, odpocząć i się ochłodzić :) 
 
Mając takie tereny rekreacyjne, brakujące kwartały wybudowałyby się w rok ;) Więcej mieszkanców, więcej podatków od nieruchomości, ozywienie starego miasta, miejsce WARTE ODWIEDZENIA. 
 
4. Remont estakady wraz ulicą nadbrzeżną - dobry pomysł +prawoskręt za mostem. 
 
5. Mając port i bulwar można by wykonać iluminację tego paskudnego mostu , przynajmniej w nocy wyglądałby ciekawie.  
 
6. Odbudować teatr i połączyć ze szkoła muzyczną oraz przenieść tam MOK. Budynek MOKu wynająć lub sprzedać. Oszczędność kosztów skoro teatr ma być odbudowany.  
Sala koncertowa w tym teatrze to taki żart, przynajmniej na tych projektach konkursowych co wpłynęły, martowanie miejsca i raczej mikro-sala. 
 
7. Plac przed ratuszem zostawić , niech właściciel robi co chce. Nie po to miasto sprzedawało by teraz odkupywać ze stratą! 
 
8. Przebudowac ulicę aleji wolności or ronda do bramy brzostowskiej, zmniejszyć pas zieleni (dla pijaczków i zjadaczy kebabów) a zagospodarowanie miejsce przeznaczyć na dodatkowy pas ruchu. 
 
 
9. Budowa ronda przy DK12 - Wojska Polskiego (wyjazd w kierunku huty) 
 
10. Budowa ronda ul. Legnicka - Piłsudskeigo  
 
11. Przebudowa ul. Piłsudskiego , wykorzystać pasy zieleni na dodatkowe pasy ruchu (to jest defacto nasza południowa obwodnica miasta) 
 
12. Włączyć część gmin wiejskich do miasta np. Ruszowice, Serby, część Jaczowa, Gordziec Mały, Górków. Zachodnie korporacje zaczęłby by wkońcu zostawiać podatki w kasie miasta a nie udawać ,że płacą. Większa powierzchnia miasta = więcej wływów z KGHM (wyrobiska) = większy budżet = więcej pieniędzy na inwestycje. Łatwiej o pieniadze na duże inwestycje, 
 
13. Namówić PKP do generalnego remontu dworca i peronów, linie kolejowe będą elektryfikowane i remontowane - czas przywrócić połączenia kolejowe do Głogowa. 
 
Mógłbym tak wymieniać i wymieniać, starczy bo za bardzo się rozmarzyłem :) Aby sfinansować te inwesycje Pan Rokaszewicz musiałbybyć królem dotacji i pozyskiwania środków z zewnątrz, hehe! Po czymś takim to miałby chyba swój pomnik w mieście dla potomnych :) 
 
 
 

4. Dodane przez mieszkaniec głogowa, w dniu - 06-02-2015 12:45 0 0
Zmiany nadejdą, czekają tylko na czerwoną farbę. Czerwona zaraza wszystko pomaluje .
5. Dodane przez do3, w dniu - 06-02-2015 15:16 0 0
Odnośnie tej spółki to takie TBSy dla biznesu :)
6. Dodane przez S N, w dniu - 06-02-2015 15:20 0 0
Do kom.nr.4. Ale ładnie pokazałeś swój brak kultury,pewnie jesteś z siebie ukontentowany :-) Czerwoni pozdrawiają białych :-)
7. Dodane przez DW, w dniu - 06-02-2015 15:28 0 0
No to panie Prezydencie pozostało razem z radą powołać pracownika, który wykreśli parę punktów z komentarza nr 3 i plan gotowy. A może powołać pana "k." na doradcę i sam wykreśli część punktów jak obliczy ile to będzie kosztować
8. Dodane przez kilka uwag, w dniu - 06-02-2015 15:38 0 0
1. Jakoś zdarzało mi się często widywać wiceprezydent i jakoś nie kojarzę jej z panterką. W 99% ubiera się jak przystało na urząd, stanowisko czy funkcję od wuefistki poprzez dyrektor na wice skończywszy. 
2. Czy zakończenie inwestycji i planów ma być zarzutem? Jeżeli inwestycje mają sens to nie ma w tym niczego złego.  
3. Proszę o wyliczenie owych wpadek. Możesz? 
4. O ile się nie mylę, a w tych sprawach nie mylę się to owo powiedzenie ukuli nie komuniści a postsolidarnościowcy różnych proweniencji. Nie wierzysz to sprawdź. 
5. Punkty 8, 12 moim zdaniem niepotrzebne a 8 szkodliwy dla wyglądu miasta. 13 punkt będzie musiał być zrealizowany przez PKP po rewitalizacji linii do Leszna. Zrobi się "samo". :) 
6. Czerwona zaraza niektórych już opanowała czego jesteś najlepszym przykładem.
9. Dodane przez IV, w dniu - 06-02-2015 16:59 0 0
Pełno Troli w naszym mieście, nie widziałeś tylu jeszcze. 
Popatrz, oooo popatrz... 
 
Ważne, że teatru nie pozwoli zniszczy tą całą nowoczesnością, STOP SZKLARNIOM : )
10. Dodane przez leon z poczty, w dniu - 06-02-2015 21:02 0 0
"Które obietnice wejdą do planu?" wszystkie -przed następnymi wyborami!!!
11. Dodane przez mmn, w dniu - 06-02-2015 21:35 0 0
ktoś napisał i miał dobry pomysł że mogliby oświetlić różowy most nocą to byłoby fajne
12. Dodane przez abc, w dniu - 07-02-2015 08:11 0 0
Proszę się zagłębić w życiorysy rodzinne prezydenta i starosty. Myślę, że budionnówce byłoby im do twarzy.
reklama
13. Dodane przez DW, w dniu - 07-02-2015 09:36 0 0
Po oświetleniu mostu zainstalować tzw "pastucha", który będzie raził prądem "psychicznych" chcących wejść na konstrukcję mostu.  
Dodatkowo ad.3 należało by dopisać inwestycje, które nie będą zrealizowane w 2015 r np. "łącznik" między ul. A.Krajowej i Sikorskiego, wiadukt kolejowy na Rudnowskiej, objazdy w kierunku Przedmościa na czas remontu ul Rudnowskiej, rewitalizacja starych dzielnic Głogowa, itd. Al. Wolności bym nie ruszał bo jest pod ochroną konserwatora zabytków.
14. Dodane przez do 13, w dniu - 07-02-2015 11:08 0 0
Ponoć wiadukt na Rudnowskiej ma być w tym roku przebudowywany.
15. Dodane przez narciarz, w dniu - 07-02-2015 12:09 0 0
A ja bym do propozycji dodał zrobienie trasy zjazdowej dla narciarzy z igelitu. Motocross i tak już prawie nie funkcjonuje, więc można na górze Bismarck wyłożyć igelit, drogie to nie jest. W Poznaniu przy Malcie taki jest.
16. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 07-02-2015 13:16 0 0
Jestem finansistą z W-wy i wielkim fanem Głogowa. Wiem, że nastąpiła w Głogowie wymiana ekipy. Pojawią się obietnice i ... marzenia. Pamiętajcie, że istnieje coś takiego jak WPF Wieloletnia Prognoza Finansowa. To taki obowiązkowy (wprowadzony ustawowo) plan finansowy (nawet biznes plan) na następne lata, w którym wszystko MUSI się finansowo spinać. Chcecie mieć inwestycje? Zadbajcie, aby znalazły się one w WPF. Teatr, Mikołaj - sam bym przyjechał i w czynie społecznym pomagał, ale to musi być w WPF. Skąd kasa? Tylko z podatków i danin. A więc nie oczekujcie, że powstaną inwestycje, gdy brak jest źródeł finansowania. Każde działanie na rzecz zwiększenia dochodów Głogowa to podstawa do przyszłych inwestycji. Oczywiście nie podnosimy podatków, tylko stwarzamy warunki, aby same się one zwiększały poprzez wzrost liczby podatników. Kolega nr 3 napisał kilka sensownych rzeczy (wszyscy wymieniają inwestycje, ale mało kto jest w stanie powiedzieć skąd wziąć kasę). Finanse samorządowe to temat rzeka. A są też pieniądze centralne, ale to inna .... bajka.
17. Dodane przez jaj, w dniu - 08-02-2015 09:29 0 0
W komentarzu nr3 został poruszony bardzo ważny wątek dotyczący planowanej obwodnicy miasta; mianowicie połączenie obwodnicy z drogą ekspresową S3! 
 
Aktualne plany mówią o tym, że obwodnica kończyć się będzie koło Dankowic a nie na węźle S3! Jeżeli nie zostanie to skorygowane to piękna droga o parametrach GP 2+1 będzie się kończyć przed miejscowością Drożów z ograniczeniem 50km/h. Tutaj kłania się brak kompleksowego planowania! Ratusz powinien już teraz interweniować w GDDKIA. Polkowice, Lubin, Legnica, Nowa Sól, Nowe Miasteczko będą miały piękne obwodnice w drodze S3 a dla Głogowa planuje się jakiegoś nieekspresowego kulfona! Walczyć o ekspresowe połączenie dla Głogowa z S3!
18. Dodane przez DW, w dniu - 08-02-2015 10:17 0 0
Dla zainteresowanych problemami miasta POLECAM lekturę U.M. z 2010 r pt: "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Głogowa" (pdf). Można na jej podstawie ocenić co zostało zrobione przez ten czas i co trzeba zrobić teraz.
19. Dodane przez k., w dniu - 08-02-2015 10:58 0 0
do.17 
 
Zgadzam się,że budowa obwodnicy i nie połączenie jej z drogą szybkiego ruchu(w tym przypadku węzła drogi ekspresowej S3) jest wręcz sytuacją absurdalną tym bardziej ,że odległość od zatwierdzonej do budowy trasy S3 to jedynie 2 km! 
 
W celu wyjaśnienia dodam, iż na podstawie wniosków z analizy ekonomicznej opłacalności tej inwestycji została podjęta decyzja o przeniesieniu tej inwestycji na listę rezerwową z listy podstawowej...  
 
Dokument pod tytułem "Zintegrowany system powiązań miast w Legnicko-Głogowskim Obszarze Funkcjonalnym (LGOF)" zamówiony w 2014 roku przez INSTYTUT ROZWOJU TERYTORIALNEGO WROCŁAW zawiera takie wnioski jakie miał zawierać a więc ,że inwestycja jest nieopłacalna. 
 
Cała analiza prognozowanego ruchu, kosztów społecznych jest oparta na BŁĘDNYCH ZAŁOŻENIACH gdyż NIE UWZGLĘDNIA DROGI S3 ,która przecież była już zatwierdzona do realizacji w momencie podpisywania umowy o opracowanie niniejszego dokumentu. 
 
Jak nietrudno się domyślić , nie posiadając bezpośredniego węzła taka obwodnica nie przejęła by odpowiedniego wolumenu ruchu tranzytowego co w rezultacie zaniża drastycznie prognozy ruchu. 
 
Osobiście nie wierzę, iż firma wykonując dosyć profesjonalne opracowanie "zapomniała" lub "pominęła" kwestię S3 nieprzebiegającej tuż obok...lecz kto wie, jak firma z Katowic mogło się im to zdarzyć - tak przynajmniej mogliby wybrnąć z tej sytuacji z twarzą.  
 
Co do kosztu budowy tej obwodnicy to wydaje mi się ,że wariant południowy jest i tak korzystniejszy dla miasta (takie są nawet wnioski w tym dokumencie) a obszar chroniony natura 2000 nie stanowił problemu przy budowie mostu w Radoszycach :) a w przypadku Głogowa chodzi o praktycznie 200m... Rozumiem iż budowa przepraw mostowych dla żab jest opłacalna ekonomicznie i racjonalna lecz budowa naszej obwodnicy już nie. 
 
Jedynymi plusem obwodnicy zachodniej jest strefa przemysłowa i Huta lecz to zadanie jest w zasięgu Gminy Głogów , jest wykonalne dla miasta - punkt 9,10,11 i na załączonej ilustracji. Aż się prosi by wykorzystać DW292 , jest tam pusta przestrzeń i duży zapas terenu. Urząd województwa na pewno byłby skłonny dogadać warunki z miastem. Nie zapominajmy ,ze województwo bardzo oszczędza na naszym mieście i nie inwestuje praktycznie w nic a planowana obwodnica miałaby być finansowana ze środków krajowych. 
 
Zasadnicze pytanie brzmi czy firma konsultingowa mogłaby potwierdzić swoje wnioski z opracowanego dokumentu gdyby wzięła pod uwagę najistotniejszy argument, który pominęła? 
 

20. Dodane przez do 17, w dniu - 08-02-2015 11:22 0 0
Właściwie to ta bezkolizyjna droga zakończy się na skrzyżowaniu z DW298, tam nie jest planowany węzeł a tylko zwykłe skrzyżowanie, a obwodnica Dankowic to będzie zwyczajna obwodnica zaczynająca się i kończąca skrzyżowaniem coś w stylu obecnej obwodnicy Kłobuczyna. Mam nadzieję, że chociaż wybudują wiadukt nad torami w Dankowicach, trochę głupio by było gdyby auta na takiej fajnej obwodnicy musiały nagle zatrzymywać się w kolejce przed zamkniętym szlabanem, pociągi towarowe nadal tam jeżdżą.
21. Dodane przez k., w dniu - 08-02-2015 12:15 0 0
Odnośnie włączenia terenów gmin wiejskich poszedłem bardzo na skróty..oczywiście jest to bardziej złożony proces lecz moim zdaniem dla naszego miasta konieczny. 
 
Głogów jako miasto ma dużo gorsze położenie względem np Lubina, Polkowic czy Leszna i nie może powielać ich schematów, czyli stopniowego rozrostu gdyż po prostu nie mamy na to przestrzeni. Miasto musi działać nieszablonowo by odwrócić trend spadku znaczenia Głogowa w regionie. 
 
Na wstępie przypomnę iż jak na razie taką prawdziwą fuzję dokonało 1 miasto w Polsce. 
 
1 stycznia 2015 r. miasto Zielona Góra połączyło się z otaczającą je gminą wiejską.  
 
Dzięki fuzji samorządów Zielona Góra otrzyma tzw. ministerialny bonus - przez pierwsze pięć lat będą to zwiększone udziały w podatkach PIT i CIT. W przypadku Zielonej Góry chodzi łącznie o kwotę około 100 mln zł, które mają być przeznaczone na inwestycje.  
 
Jeśli ktoś ma ochotę spojrzeć na dzisiejsze granice administracyjne miasta zobaczy jak krzywdzące dla miasta są obecne rozwiązania. Gmina wiejska niestety żeruje na gminie miejskiej a największym atutem gminy wiejskiej jest ironicznie bezpośrednie sąsiedztwo do gminy miejskiej :)  
 
 
Granica między gminą wiejską a miastem jest w wielu miejscach niezauważalna, skora tam jest już miasto to nie okłamujmy się ,że tam jest wieś. 
 
Niestety takie bezpośrednie sąsiedztwo gminy wiejskiej sprawia ,że Głogów nie ma terenów inwestycyjnych, nie może czerpać należnych korzyści ,które wracałyby do mieszkańców w formie inwestycji. 
 
Gdyby nie bezpośrednie sąsiedztwo miasta te hipermarkety NIGDY nie zdecydowałby się postawić swoich sklepów w tym miejscu i trzeba to sobie jasno powiedzieć. To mieszkańcy Głogowa generują obroty tym sklepom nie dostając nic w zamian. Zachodnie hipermarkety w naszym kraju w odróżnieniu do KGHM International działającego w Kanadzie WYPROWADZAJĄ ZYSKI do krajów macierzystych i unikają płacenia CITu. Pracowników zatrudniają za minimalna krajową a najczęściej i za znacznie mniej bo np. 3/4 etatu, 7/8 etatu... 
 
Niestety na politykę rządy nie mamy wpływu (przynajmniej teraz, bo wkrótce wybory prezydenckie i parlamentarne i myślę ,że społeczeństwo da czerwoną kartkę obecnej władzy) lecz możemy lokalnie zmienić strukturę i zacząć zmiany od niższego szczebla, lokalnie. 
 
Usuwając na bok osobiste interesy wójtów, urzędów gmin wiejskich fuzja jest opłacalna dla wszystkich. 
 
Zamiast utrzymywać wiele oddzielnych budynków, urzędów, rad, stanowisk wójtów, oddzielnych radnych warto połączyć administrację, połączyć fundusze i działać RAZEM. Oczywiście nie może się to odbyć kosztem mieszkańców gmin wiejskich, trzeba dokonać kalkulacji i zaproponować mieszkańcom gmin wiejskich wykonanie tych inwestycji, których same nie byłyby w stanie wykonać. 
 
Miasto powinno mieć strefę buforową pod rozwój min 1 km wokół granic administracyjnych a miasto ,które nie ma terenów inwestycyjnych NIE MA PRAWA się rozwijać i to widzimy w Głogowie.  
 
Dla rolników taka zmiana granic byłaby szansą przekształcenia grunty rolnego w działkę budowlaną, co jest oczywistą korzyścią finansową, wzrost wartości aktualnych zabudowań i nieruchomości a dla miasta nowe tereny inwestycyjne, wpływy podatkowe od zagranicznych hipermarketów, wzrost populacji miasta. 
 
W nowej perspektywie finansowej UE priorytetem będą działanie ponadregionalne więc należy się łączyć a nie dzielić! Czy gdyby Głogów miał nie 70 tys mieszkańców a np 85tys-90tys to czy urzędnik planujący S3 mógłby sobie pozwolić na ominięcie naszego miasta? A może wtedy zdecydowaliby się pominąć np. Nowe Miasteczko? 
 
Na koniec zaznaczę iż ministerstwo administracji i cyfryzacji opiniuje zgłaszane wnioski o zmianę granic administracyjnych TAKŻE W PRZYPADKACH NEGATYWNYCH wyników konsultacji społecznych, oczywiście w uzasadnionych przypadkach. Może warto pochylić się nad tematem, opracować dokładne symulacje i wyliczenia, dokonać analizy zysków i strat oraz spróbować przekonać ministerstwo administracji i cyfryzacji?
22. Dodane przez do uparciucha, w dniu - 08-02-2015 16:26 0 0
Oj, uparty jesteś z tym włączaniem wsi do miasta. 
Może i masz rację, ale jest to wyłącznie racja mieszkańca miasta a mieszkańcy wsi mają inne zdanie i jak na razie tereny wokół miasta należą do nich czy się to Tobie podoba czy nie. Swoistym kuriozum jest to piszesz o jakiejś strefie buforowej. Co to znaczy? Czy oznacza to, ze na swoim terenie nie mogę przy granicy postawić fabryki, sklepu bo to będzie godzić w interesy mieszkańca miasta?  
Jedyną radą jaką mogę dać to zapytaj Izraelczyków jak stawia się mury na granicy. Coś lekcji historii nie odrobiłeś i przespałeś ostatnie 25 lat. 
Jeszcze jedno. Czy ktokolwiek o zdrowych zmysłach budowałby drogę o 40 kilometrów dłuższą tylko dlatego by droga ekspresowa przebiegała u granic miasta nawet 100-tysięcznego?
23. Dodane przez uparciuch do 22, w dniu - 08-02-2015 19:42 0 0
Nie napisałem nic o stawianiu murów i o budowaniu podziałów bo jesteśmy przecież jednym społeczeństwem. 
 
Celem jest współpraca nie o podział lecz musi to być symbioza dwóch grup (gmina miejska i wiejska) oparta na obustronnej korzyści a nie tak jak jest dotychczas czyli jedna strona czerpie tylko korzyści a druga ponosi tylko koszty i traci korzyści, tu chyba się ze mną zgodzisz? 
 
Strefa "buforowa" powinna być zapasem terenu dla miasta w najbliższym otoczeniu od granic administracyjnych by mogło się w sposób naturalny rozwijać, by mogło zaoferować duże powierzchnie inwestorom w dogodnej lokalizacji. Nie było mowy o odbieraniu czyjegoś terenu a jedynie zmianie administracyjnej przynależności. 
 
Głogów od północy jest ograniczony rzeką a widząc jakim problemem jest rzeka w Głogowie i paraliżujący temat mostu nie ma szans na zagospodarowanie terenów na północ od rzeki. Od zachodu sąsiadujemy hutą i terenami ochronnymi huty... 
 
Cechą charakterystyczną w naszym kraju jest przekonanie,że: "Teraz jest tak źle ,że nie trzeba niczego zmieniać" 
 
Odnośnie przebiegu trasy S3 proszę sprawdź przebieg głównych tras w naszym kraju a zrozumiesz,że nie najkrótsza droga się liczy a najsilniejszy lobbing, na potwierdzenie tej tezy powiem Ci,że np. Pendolino będzie się zatrzymywać we Włoszczowej (10 tys mieszkańców) oraz w Lublińcu (24 tys mieszkańców) a nasze miasto 70 tys mieszkańców ma dworzec ruinę i brak połączeń kolejowych...dziwne prawda?  
 
Głogów leży ok 8-9 km po linii prostej od nowej S3 ,lecz nie o to mi chodziło, sęk w tym że jeśli nic nie zrobimy to każda inna inwestycja będzie nas omijać tak jak S3 i być może mieszkaniec gminy wiejskiej nie odczuje tego przez rok czy dwa lecz za 10-15 lat na pewno będzie żałował ,że obchodził go tylko koniec swojej ulicy i granica jego działki...
24. Dodane przez do 19, w dniu - 08-02-2015 23:36 0 0
Jaki sens ma poszerzanie ulicy Piłsudskiego w momencie kiedy nowa obwodnica będzie się zaczynać niemalże na węźle S3 w Drożowie? Tranzyt jadący z południa w kierunku Leszna ominie nasze miasto od południa ekspresówką S3 zjedzie na węźle w Drożowie i dalej pojedzie obwodnicą zachodnią. 
Dla porównania odległość S3 pomiędzy Potoczkiem i Drożowem to 6 km, a odległość pomiędzy skrzyżowaniem koło KFC i przyszłym węzłem na obwodnicy we wsi Słone to 5 km ulicami Piłsudskiego i Sikorskiego. 
Dla tranzytu lepiej i szybciej ominąć nasze miasto ekspresówką niż pchać się drogą z masą świateł, na terenie zabudowanym.
25. Dodane przez k., w dniu - 09-02-2015 11:00 0 0
do 24 
 
Załączam mapkę poglądową planowanej obwodnicy Głogowa wraz z 3 wariantami: 
- Wariant PN4 (czerwony) 
- Wariant PN5 (niebieski) 
- Wariant PD2 (pomarańczowy)  
 
Oczywiście byłbym bardzo szczęśliwy jeśli, którakolwiek z tych propozycji znalazła swój szczęśliwy finał lecz niestety ŻADEN Z TYCH WARIANTÓW NIE ZACZYNA SIĘ NA WĘŹLE S3 a jedynie w miejscowości Dankowice , ok 2 km od węzła S3.  
 
Moja propozycja odnośnie poszerzenia ulicy Piłsudskiego , ronda na DK12-Wojska Polskiego, rondo ul.Legnica -Piłsudskeigo oraz poszerzenie DW292 miała być alternatywnym skomunikowaniem Strefy Przemysłowej Głogowa oraz dojazdu do Huty w RAZIE WYBORY WARIANTU PD2.  
 
Warianty PN4, PN5 przebiegają bezpośrednio obok strefy przemysłowej lecz są mniej korzystne dla nas jako mieszkańców gdyż mamy mniejsze szanse skorzystać z tej drogi co byłoby bardzo istotne w razie podpięcia tej obwodnicy bezpośrednio do S3. Wariant PD2 wykazał też największą zdolność do przenoszenia ruchu tranzytowego lecz tak jak wspomniałem wyklucza strefę... 
 
Wspomnisz moje słowa gdy powstanie już Glogovia i zobaczysz natężenie ruchu na ulicy Piłsudskiego oraz skrzyżowaniach DK12-Wojska Polskiego, ul.Legnicka-Piłsudskiego. 
 
Planując inwestycje nie można myśleć o tym co będzie za tydzień lecz co będzie za kilka lat.
26. Dodane przez do 25, w dniu - 09-02-2015 12:29 0 0
W razie wyboru wariantu południowego PD2 (najmniej prawdopodobnego według GDDKiA) tranzyt jadący do huty i strefy ekonomicznej przecież zjeżdżałby sobie w Kurowicach i dalej jechał ul Piłsudskiego (jej mniej ruchliwą częścią obok Brzostowa należącą do województwa), gdzie nie potrzeba drogi typu 2x2, więc nie widzę sensu budowy alternatywnej dla obwodnicy trasy przez miasto. TIRy należy wyprowadzać z miasta a nie je ściągać do niego. Po wybudowaniu obwodnicy należy postawić znaki zakazu wjazdu dla ciężarówek na rogatkach miasta. 
 
A jeśli chodzi o Glogovię to zobaczymy jak będzie, Tesco jakoś nie zakorkowało ul. Piłsudskiego. Moim zdaniem największym problemem tam będą planowane światła zamiast rond, ale to wina leśnych dziadków z GDDKiA zarządzających tą ulicą. Po wybudowaniu obwodnicy zmieni się zarządca drogi i można będzie pomyśleć o jej przebudowie. 
 
To prawda że wszystkie warianty obwodnicy kończą się w Dankowicach, ale pomiędzy Dankowicami i przyszłym węzłem S3 znajduje się tylko kilka budynków wsi Drożów. Najłatwiej byłoby je wykupić i wyburzyć, a dla reszty wsi postawić ekran akustyczny. :) Ewentualnie drogę przesunąć kilkadziesiąt metrów dalej za tymi budynkami i jadący obwodnicą zapomną o tej wsi. Załatwienie obejścia Drożowa zależy już od operatywności naszych samorządowców, parlamentarzystów i działaczy z różnych stowarzyszeń ponoć lobbujących za obwodnicą. 
 
Szkoda, że GDDKiA uważa wariant czerwony za najlepszy, ja bym z 2 wariantów północnych wybrał wariant niebieski, bliżej byłoby do obwodnicy jadąc z miasta w kierunku Radwanic i byłoby o 2 wiadukty nad torami mniej, czyli taniej.
27. Dodane przez k., w dniu - 09-02-2015 13:09 0 0
do 26. 
 
Kolego to już nie będzie tylko Tesco , praktycznie cała długość ulicy Piłsudskiego to dzielnica handlowa, sklepy, budowana Glogovia(sklepy,restauracje,kino,fitness), działka pomiędzy Tesco a Glogovia też już sprzedana i będzie zagospodarowywana... pomiędzy obiektami handlowymi częściowo sąsiadują ogrody działkowe...spróbujesz przewidzieć los tych działek najbardziej zbliżonych do ulicy? 
 
Tak poważnie nie widzisz potrzeby przebudowy ulicy Piłsudskiego czy upierasz się dla samej przekory , by po prosty być przeciw? 
 
Dlaczego nie bierzesz pod uwagę wygody mieszkańców a tylko kierowców tirów? Przecież nikt nie mówi o postawieniu autostrady w tym miejscu! Przebudowa tej drogi jest konieczna by usprawnić przejazd oraz żeby nie szykować sobie kolejnego wąskiego gardła. To właśnie przez takie myślenie mamy wąskie gardło na bramie brzostowskiej, bo komuś się wydawało ,że jest dobrze i ,że tak zawsze będzie! 
 
Jest to droga po obwodzie miasta, nigdzie w mieście nie ma więcej punktów docelowych do których mieszkańcy chcą dojechać niż właśnie tam, standard tej ulicy był odpowiedni 10 lat temu ale nie teraz i nie za 5 lat! Pozdrawiam
28. Dodane przez do 27, w dniu - 09-02-2015 18:02 0 0
Bez urazy ale ja twojej argumentaci nie rozzumiem, sugerrujesz ze miasto powinno przebudowac droge krajowa nalezaca do GDDKiA tylko dlatego ze zakorkuje ja sasiednia gmina wiejska otwierajca park handlowy? to niech GDDKiA, gmina wiejska i firma Saller zrzuca sie na poszerzenie tej drrogi, dzisiaj na tej drodze nie ma korkow. Miasto niech lepiej zajmie sie swoimi dziurawymi drogami np na srodmiesciu, albo niech ddokonczy budowe przedluzenia ul Koscciuszki albo H Glogowskiego do przejazdu kolejowego w Nosocicacch. Poza tym miasto ma wspolfinansowac budowe obwodnicy co zablokuje finanse miasta naa wiele lat
29. Dodane przez k., w dniu - 09-02-2015 19:07 0 0
do 28. 
 
Nie obraź się lecz ja także nie rozumiem twojej argumentacji. Nie potrafisz spojrzeć na miasto całościowo, perspektywicznie bo przesłaniają ci wizję rzeczy małe jak dziura w drodze, którą gdzieś widziałeś w śródmieściu. 
 
Jestem pewien ,że gdy mieszkańcy walczyli o zbudowanie obwodnicy na osiedle Piastów Śląskich ty stałeś w opozycji i twierdziłeś ,że przecież jest przejazd i nie ma tam korków. 
 
Odpowiadając na twoje propozycje dot. ulic, w które miasto powinno zainwestować postaram się odpowiedzieć twoją własną argumentacją: 
 
1.przedłużyć ulicę Kościuszki? A widziałeś tam korki? dzisiaj jest przejezdna! W którym kierunku chcesz przedłużyć? Chcesz skrócić dojazd do kasztanowej i ogrodowej? Tylko po to by kilku mieszkańców dzielnicy domków jednorodzinnych mogło dojechać do domu o 30sekund szybciej? Czy taki nakład finansowy byłby uzasadniony? Jakiej liczbie mieszkańców miałby służyć? 
 
2.przedłużyć ulicę H. Głogowskiego? A mógłbyś uzasadnić dlaczego? aby wybudować tą drogę w polu? Czy są tam korki? Przecież da się tam dojechać! 
 
Nie mówię ,że miasto ma wziąć na siebie całkowity ciężar przebudowy ul. Piłsudskiego, lecz staram się przedstawić problem oraz koncepcję i właśnie teraz gdy firma Saller buduje największy jak do tej pory obiekt handlowy w naszej okolicy jest to moment by podnieść temat tej drogi. 
 
Esencją twojej wypowiedzi jest twierdzenie ,że miasto będzie dokładać do obwodnicy na DK12 a w chwilę wcześniej atakujesz za próby przebudowy ul. Piłsudskiego (DK12) gdyż jest to w gestii GDDKiA!!!
30. Dodane przez do 29, w dniu - 09-02-2015 23:26 0 0
Ulice Kościuszki i H Głogowskiego to ulice miejskie, ujęte w planach zagospodarowania przestrzennego. Ul Kościuszki ma być taką małą obwodnicą łączącą ul Sikorskiego z ulicą Obrońców Pokoju. A ul H. Głogowskiego brakuje tylko kilkaset metrów żeby przestała kończyć się ślepo w polu, niedaleko jest przejazd kolejowy do którego mogłaby być dociągnięta, bardzo by to ułatwiło życie mieszkańcom Piastowa i Nosocic. 
 
Miasto nie powinno brać na siebie kosztów przebudowy dróg należących do województwa i GDDKiA, zwłaszcza gdy te drogi nie stwarzają problemów komunikacyjnych. Głogów do tej pory spłaca jeszcze kredyty na przebudowę Wałów Chrobrego, nie ma sensu zadłużać jeszcze bardziej miasta, zwłaszcza gdy tyle kosztownych inwestycji jeszcze czeka w kolejce, np teatr czy bulwar. 
 
Wiesz, że większość rezerwy pod poszerzenie ul Piłsudskiego leży w gminie wiejskiej? :)
31. Dodane przez ruszowianin, w dniu - 10-02-2015 08:30 0 0
Zgadzam się z "k". Głogów musi poszerzyć swoje granice. Mieszkańcy wciągnięty dzielnic też będą do przodu na takim posunięciU. Nie ma co się osxukiwać
32. Dodane przez k., w dniu - 10-02-2015 11:09 0 0
do 30.  
 
Gdyby miasto miało czekać na rozpoczęcie budowy obwodnicy i nic nie robić w między czasie to od 12 lat nic by w mieście nie drgnęło a suma zaniedbań drogowych sięgałaby takiego stopnia ,że miasto mając wybór pomiędzy obwodnicą a remontem dróg miejskich wybrałoby to drugie :)  
 
Planowana obwodnica jest lekko mówiąc "palcem po wodzie pisana", niestety choć bardzo bym chciał by było inaczej.  
 
Nie zapominajmy ,że budżet miasta to prawie 300 mln zł rocznie więc trzeba tak zarządzać tymi środkami by w optymalnym stopniu uzyskiwać efekty w stosunku do poniesionych nakładów. 
 
Pan Rokaszewicz zobowiązał się do zabiegania o fundusze zewnętrzne więc nie możemy patrzeć tylko na to co w kasie miasta. 
 
Kredyty były, są i zawsze będą i nie ma w tym nic strasznego pod warunkiem,że są brane na odpowiednie inwestycje, dające rozwój.  
 
Możesz mi nie wierzyć, możesz się upierać lecz przebudowa ul. Piłsudskiego dałaby impuls do dalszych inwestycji i rozwoju terenów przyległych, dobra komunikacja z praktycznie główną aleją handlową w mieście (proszę się nie czepiać ,że to już wieś...przyjdzie czas ,że i ten problem zostanie rozwiązany) dojazd do strefy...itd. 
 
Ktoś tutaj odradzał przebudowę/remont Alei Wolności gdyż jest ona objęta ochroną konserwatora zabytków, a stare miasto nie jest? a lidl na starym mieście nie jest? Mój punkt widzenia jest taki: jest to jedna z najbardziej uczęszczanych dróg w naszym mieście przez mieszkańców i jest w bardzo złym stanie, zarówno jezdnia jak i chodniki a także rozdzielający pas zieleni. Jedna inwestycja pociąga za sobą impuls do kolejnych inwestycji i uważam ,że zaraz po rozpoczęciu remontu tej ulicy , kolejne byłyby elewacje z tych zniszczonych bloków na Alei Wolności... miasto to żywy organizm i jedna akcja (inwestycja) wywołuje kolejną akcję.... 
 
do 31. 
Cieszę się ,że się zgadzasz i rozumiesz ,że to rozwiązanie jest korzystne dla obu stron. Musisz jeszcze przekonać swoich sąsiadów :) Ruszowice są praktycznie otoczone miastem i powinny stać się częścią miasta. Nie będę się powtarzał odnośnie korzyści dla mnie najważniejsze jest ,że temat zostaje podjęty.
33. Dodane przez glogowianin, w dniu - 10-02-2015 11:14 0 0
Najpierw niech miasto zadba o wsie włączone do miasta 30 lat temu a dopiero później niech myśli o rozszerzeniu. Jak taki mieszkaniec Ruszowic patrzy na zaniedbany Krzepów od razu mu przechodzi ochota na przyłączenie się do miasta.
34. Dodane przez do 33, w dniu - 10-02-2015 12:25 0 0
Spójrz na Brzostów, zobacz jak się zmienił!  
 
Ruszowice leżą w strategicznym położeniu dla miasta i dlatego prędzej podzieli los Brzostowa niż Krzepowa...  
 
Poza tym jakiekolwiek roszczenia od mieszkańców Krzepowa w tej chwili uważam za nie na miejscu gdyż miasto finansuje największą jak do tej pory inwestycję (kanalizacja oraz modernizacja sieci wodnej) Krzepowa za dziesiątki milionów złotych podczas gdy mieszkańcy nie chcą wykonywać przyłącz po swojej stronie, podszas gdy miasto zaproponowało nawet pokrycie połowy kosztów ...
35. Dodane przez do 34, w dniu - 10-02-2015 17:12 0 0
Wiesz że Nosocice przed włączeniem do miasta byly jedna z bogatszych wsi w okolicy? 30 lat zaniedbań ze strony miasta zrobiło swoje. 
 
Niech miasto wpierw zainwestuje duże pieniądze w Nosocice, Krzepow, Widziszow, Gorkow budując chodniki, remontując drogi a dopiero wowczas można pomyslec o referendum w gminie wiejskiej podobnie jak w Zielonej Górze.  
 
PS w gminie wiejskiej mieszkańcy nie musieli dopłacać do przylacza kanalizacji wszystko dostali gratis w przeciwieństwie do mieszkańców Krzepowa.
36. Dodane przez DW, w dniu - 11-02-2015 12:26 0 0
Wnioskował bym do urzędów gminy miejskiej i wiejskiej Głogów o analizę zysków i strat po połączeniu tych urzędów oraz terenów im podległych. Analiza ta może dotyczyć również tylko niektórych oddziałów np: oświata, zarząd dróg, komunikacja, wodociągi i kanalizacja, itp.
37. Dodane przez k., w dniu - 11-02-2015 14:11 0 0
do 36 
 
Lubin wyliczyl ,ze oszczednosc kosztow pracy 1 urzednika to ok 50 tys rocznie... 40 urzednikow mniej daje 2 mln zl rocznie oszczednosci, 8 mln zl podczas 1 kadencji prezydenta,16 mln podczas 2 kadencji... a to tylko oszczednosc na dublowaniu administracji, dochodzi oszczednosc z utrzymania kilku oddzielnych budynkow, diet radnych, itd... 
 
Lubin poszedl za przykladem Zielonej Gory i ja takze namawiam aby Glogow poszedl ta droga.  
 
Glogow z podatku CIT otrzymuje marne 9mln zl rocznie, po polaczeniu z gmina wiejska te dochody podskoczylyby o drugie tyle. 
 
Miasto majac wiecej dochodow jest w stanie wykorzystac dzwignie finansowa i wykonac inwestycje na wieksza skale niz miasto i wies oddzielnie. 
 
Kto traci? Traca urzednicy gmin wiejskich, traca posady wiec beda zapierac sie i odradzam mieszkancom gmin wiejskich takie rozwiazanie a za X lat ci sami urzednicy beda szukac pracy i beda miec pretensje ze jej po porstu nie ma w Glogowie! 
 
Wlasiciel dzialki w gminie wiejskeij zyskuje na wzroscie wartosci swojego grunty, przekszatalcenie na dzialke budowlana itp.. 
 
Miasto mogloby wtedy uruchomic przystanki autobusowe na terenie gmin wiejskich , teraz jest podzial, komunikacja miejska to komunikacja miejska. 
 
Jesli ktos ma troche przedsiebiorczosci we krwi to zdaje sobie zprawe ze nalezy maksymalnie konsolidowac dochody samorzodu tak aby miec jak najwiecej wkladu wlasnego w nowej perspektywie finansowej UE.  
 
Sam wzrost dochodow miasta (polaczonego z gmina wiejska) o np 30 mln zl, daje szanse na zrealizowanie inwestycji na kwote 50-60mln zl (dofinansowanie UE).
38. Dodane przez dz, w dniu - 11-02-2015 14:59 0 0
Dziękuję za mądrą dyskusję. Muszę przyznać, że z przyjemnością poczytałam wypowiedzi. Może władze miasta wezmą coś z tego do serca. Cieszę się, że na tym forum można jeszcze coś konkretnego łyknąć, nie tylko puste "ble, ble" i obelgi. Dziękuję raz jeszcze.
39. Dodane przez DW, w dniu - 12-02-2015 09:52 0 0
W granicach miasta są ulice K.J.Poniatowskiego po dogadaniu się województwem można by dokończyć łącznik do ul. Szczyglickiej (ok 600 m) i dalej z ul. Kolejową (łuk drogi ok 300 m) na mapce część obwodnicy PD2. Częściowo rozładowało by to ruch przez miasto w kierunku wschodnim. W późniejszym czasie tworzyło by to obwodnicę wschodnią Głogowa dla tranzytu i łączyło by strefy przemysłowe zachodnią z wschodnią. Myślę, że KGHM jako główny przewoźnik byłby też tym zainteresowany.
reklama
40. Dodane przez glogowianin, w dniu - 12-02-2015 11:44 0 0
Ulica Poniatowskiego nie leży w granicach miasta, tak samo nie leży w granicach miasta niedokończona obwodnica obok Górkowa, to wszystko gmina wiejska. Bez włączenia do miasta tych terenów Głogów nie może zainwestować tam ani złotówki. 
 
Miasto może natomiast zainwestować w przebudowę ulic Kolejowej, Szczyglickiej i Wita Stwosza od Kazimierza Wlk do Górkowa. W sumie łącznik pomiędzy Kolejową i Szczyglicką to też teren miasta, można by o nim pomyśleć i byłaby alternatywa dla Rudnowskiej.
41. Dodane przez plan, w dniu - 12-02-2015 11:49 0 0
W planie zagospodarowania przestrzennego obwodnica Piastowa ma mieć taki przebieg. Widać tam też docelowy przebieg ul. Henryka Głogowskiego
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama