Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLegnica Zabytkowy tramwaj przerobiony na altankę
Zabytkowy tramwaj przerobiony na altankę
05.03.2015. Radio Elka, Tomek Jóźwiak
Nietypowego odkrycia dokonali pasjonaci historii w Legnicy. Blaszana buda, prymitywnie pokryta brązową farbą, która została wykorzystana na altanę ogrodową, okazała się... przedwojennym wagonem tramwajowym. Znawcy z portalu Liegnitz.pl nie mają żadnych wątpliwości. To zabytkowy "Herbrand" wyprodukowany pod koniec XIX wieku, w słynnej wówczas fabryce Juliusza Kunitzera w Łodzi.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Nikt chyba z mieszkańców Legnicy nie przypuszczałby, jak cenny dla historii polskiego tramwajarstwa zabytek stoi prawie w centrum miasta. Zardzewiała buda z grubą blachą, pokryta brązową farbą pełni rolę altanki ogrodowej,
a tymczasem okazuje się, że mamy do czynienia z niezwykle cennym zabytkiem. - Udało nam się ustalić, że jest to wagon tramwajowy niemieckiej marki Herbrand. Wiemy, że przywędrował do Legnicy z Łodzi, pod koniec XIX wieku zaczął swoją przygodę i jeździł po ulicach Łodzi aż do lat 50. ubiegłego wieku. Wówczas do Legnicy sprowadzono dwa lub trzy podobne wagony i tutaj prawdopodobnie dopełniły swojego żywota, gdy w 1968 roku tramwaje w Legnicy przestały istnieć - opowiada Bartłomiej Rodak z historycznego portalu Liegnitz.pl.
Na razie nie wiadomo, co stanie się z legnickim znaleziskiem.
Legnicki tramwaj na fotografii z 1939r. (Fot. arch. Liegnitz.pl)
- Przeglądając modele Herbranda z końca XIX wieku, bez trudu można rozpoznać, że ten nasz legnicki z całą pewnością jest jednym z nich. Być może na innej działce jest również kolejny tramwaj, który pełni rolę altanki - dodaje Rodak.
1. Dodane przez Wieś za lasem, w dniu - 05-03-2015 17:29 W Legnicy jezdziły tramwaje, w Głogowie krótko przed wojną właśnie rozpoczęto budowę torowiska. A w Lubinie nawet dziś nie jeżdżą pociągi, takie to miasto za lasem :-)
2. Dodane przez głogowianin, w dniu - 05-03-2015 18:34 Pamiętam Legnicę właśnie z tramwajów. Pamiętam też pawilony obok dworca dla tramwajarzy. Najbardziej lubiłem przejechać się chyba "1" w stronę huty. Żal tych tramwajów.
3. Dodane przez extra chlopaki, w dniu - 05-03-2015 19:44 fajna sprawa, super ze w tym zwariowanym i wariackim swiecie sa jeszcze tacy pasjonaci, brawo chlopaki, 3mam kciuki w dalszych poszukiwaniach.
4. Dodane przez lokers, w dniu - 05-03-2015 20:35 Do kom 1 człowieku z kompleksami teraz to w tej twojej mieścinie to już nic niem. Świat idzie do przodu i kogo obchodzi że u ciebie kiedyś tramwaj jeździł.
reklama
5. Dodane przez ;), w dniu - 05-03-2015 21:24 taka perełka
6. Dodane przez NN, w dniu - 05-03-2015 21:29 Tyle że to w Lubinie była największa wielokrotność przybywających mieszkańców miasta a nie w Głogowie czy Legnicy , bo z 3 tysięcznego miasta zrobiło się 84 tysiące mieszkańców , teraz mniej bo na obrzeża się ludzie wyprowadzają jak wszędzie
7. Dodane przez do kom.1, w dniu - 05-03-2015 21:41 Jak w Lignicy jeździły tramwaje to Lubin był baaardzo małym miasteczkiem a teraz Lubin jest dużym, nowoczesnym i znaczącym miastem na dolnym śląsku a w Legnicy to tylko stare obrapane kamienice i cyganie. A kto zrobił wiekszy skok do przodu? Terez sobie kołku porównaj ZABYTKOWE mapy z linią tramwojaową w Legnicy z mapą Lubina z tamtych lat a porównaj ówczesne mapy i porównaj kto badziej się rozrósł i poszedł do przodu POZDRAWIAM ZAGŁĘBIE MIEDZIOWE JERRY!!!
8. Dodane przez do cymbałów, w dniu - 05-03-2015 22:46 Gamoń z Głogowa sprokurował 1 post a ty lubinku podniecasz się Legnicą. Jak jeździłem kiedyś z ojcem do Wrocławia to z Lubina pamiętam tylko moment jak mijało się stodołę przy wjeździe i kilka krów oraz kury na ulicach. Ta stodoła stoi jeszcze.
9. Dodane przez De, w dniu - 06-03-2015 05:55 Lubisie nie spinajcie tak pośladków, skończy się ruda to wieś za lasem wróci do swoich nominalnych rozmiarów czyli 3 tys. mieszkańców z siecią pustych dróg i opuszczonych budynków mieszkalnych, może ktoś za 50 lat znajdzie na działce gdzieś w Lubinie starą ŁK przerobioną na altanę.
10. Dodane przez Do 1, w dniu - 06-03-2015 06:54 W Nowym Jorku też nie jeżdżą tramwaje .
11. Dodane przez abc, w dniu - 06-03-2015 07:52 ale żal ale prawda jest taka że to Lubin najbardziej się rozrusł z małej mieścinki do miasta takim jakim jest , a niejest to już osada czy wieś , poprawdzie to w Legnicy postawiono najmniej bloków
12. Dodane przez Daro, w dniu - 06-03-2015 08:00 Skonfiskować tramwaj na rzecz Państwa a wlasiciela osłodzi za PASERSTWO. Najlepiej aby to zrobił Sad w Legnicki.
13. Dodane przez sghhnrger, w dniu - 06-03-2015 09:09 Biały stok to największe miasto gdzie jeżdżą tylko autobusy i to też wieś ?
14. Dodane przez redo, w dniu - 06-03-2015 10:16 ... a sie gawiedź rozpisała ?!
15. Dodane przez bdxbdb, w dniu - 06-03-2015 10:23 Zgadzam sie kom.13 miasto prawie 400 tysięcy a jeżdżą tylko autobusy a np.Gorzów to najmniejsze miesto gdzie są tramwaje
16. Dodane przez do komentarza nr 1, w dniu - 06-03-2015 17:48 Przed wojną w Głogowie nawet nie planowano uruchomienia tramwajów, nigdy też w żadnym miejscu nie rozpoczęto budowy torowiska
17. Dodane przez nka, w dniu - 07-03-2015 02:26 NN...nie zmienia to jednak faktu, że w porównaniu z Legnica czy Głogowem...Lubin był zawsze wioska...i pewnie zawsze pozostanie bo ilość ludzi nic tu nie zmienia...liczy sie jakość
18. Dodane przez re 17, w dniu - 07-03-2015 10:34 co do jakości , to Głogów jest za Legnicą i Lubinem
19. Dodane przez pasjonat tram, w dniu - 07-03-2015 10:35 ad16: Widać słabo znasz historię miasta. Przedwojenna aleja Wolności została specjalnie wybudowana tak szeroka, by środkiem puścić linię tramwajową. Miała ona łączyć Ostrów Tumski- Stare Miasto- Dworzec Kolejowy - Dzielnice Przemysłową
20. Dodane przez pasjonat tram, w dniu - 07-03-2015 10:37 ad15. Najmniejsze miasto z tramwajami to Grudziądz (98 tyś mieszkańców) Gorzów ma około 160
21. Dodane przez ad 19, w dniu - 07-03-2015 12:25 ad 19: jasne, dlatego od samego początku środek Al. Wolności wysadzono drzewami
22. Dodane przez re 20, w dniu - 07-03-2015 12:50 Gorzów ma niespełna 124 tysięcy mieszkańców . . . dla porównania to Zielona góra ma od stycznia prawie 140 tysięcy mieszkańców
reklama
23. Dodane przez , , ,, w dniu - 09-03-2015 09:24 moim zdaniem to Głogów jest bardziej zewsiony niż Bolesławiec . . .
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.