Niestosowna procedura |
31.03.2015. Radio Elka, Tomek Jóźwiak | ||||||||||||||
Dyżurny reporter: 667 70 70 60 Legnicka "dwójka" zasłynęła tzw. "procedurą wejścia do klasy", w której instruowano uczniów, jak mają się zachowywać. Wypisane zalecenia nie spodobały się niektórym rodzicom, którzy uważali, że w szkole doszło do pogwałcenia praw ucznia. Emocje wywołało zwłaszcza pouczenie w stylu: "uczniowie stoja, nie stykają się, mają plecaki położone tuż przy prawej nodze, ręce ułożone są wzdłuż tułowia, patrzą prosto, nie wydają dźwięków i nie wykonują ruchów". Innego zdania była dyrekcja. Magdalena Sługocka - Sulewska tłumaczyła, że placówka jest specyficzna, że są klasy terapeutyczne i że cały regulamin "wychowania" młodego człowieka powstał w uzgodnieniu z psychologami, pedagogami i rodzicami. Wyjaśnienia dyrekcji nie przekonały jednak wizytatorów z kuratorium, którzy uznali, że zapisy w "procedurze wejścia do klasy" są niestosowne, że takie rozwiązania - jeśli już - powinny być stosowane wobec jednostek z zaburzeniami, a nie dla całej społeczności uczniowskiej. Kuratorium wytknęło dyrekcji, że w grupach terapeutycznych były także dzieci zdrowe, co jest naruszeniem przepisów. Dyrektorka legnickiej "dwójki" nie zgadza się z tą opinią wskazując tutaj winę rodziców. - Jeżeli ja mam wybrać między pomocą dziecku, a oczekiwaniem na to, że rodzic przyniesie mi dokument, to ja wybieram pomoc dziecku. Wszystkie dzieci, które objęte są pomocą w klasach terapeutycznych mają dysfunkcję, natomiast rzeczywiście nie wszystkie posiadają właściwe opinie. To wynika z wielu powodów. Dzieci przychodzą do nas w trakcie roku szkolnego, bo jest taka potrzeba i tak rodzic zdecydował. Inną przyczyną jest to, że rodzic poszedł do niewłaściwej poradni albo dziecko jest w trakcie badań medycznych i dopiero po ich zakończeniu poradnia wydaje stosowną opinię pschologiczno - pedagogiczną - mówi Magdalena Sługocka - Sulewska, dyrektorka SP 2 w Legnicy. Kuratorium sprawdzi jeszcze obowiązujący w szkole system motywacyjny. Kontrowersje wzbudzają bowiem żetony, które dziecko otrzymuje w ramach pochwały. Im więcej uczeń zbierze takich żetonów, tym lepsza jest nagroda, np. bilet do kina.
reklama
|
reklama
reklama
reklama