Ponad pół miliona na zieleńKoszą, przycinają, sprzątają |
05.06.2015. Radio Elka, Marzena Machniak | ||||||||||||||
Dyżurny reporter: Utrzymaniem zieleni miejskiej w Lubinie zajmuje się spółka MPO. Taka była decyzja rady miejskiej w Lubinie. Koszt pielęgnacji terenów zielonych to ponad pół miliona złotych miesięcznie. - Największą kwotą 407 tys. zł miesięcznie objęte jest utrzymanie wszystkich dróg na terenie miasta. Nie jest to tylko koszenie trawy w pasie drogowym, ale też sprzątanie i utrzymywanie tych dróg w czystości.![]() Następna kwota to 83 tys. zł miesięcznie. Jest to utrzymanie terenów zielonych, czyli wszystkie parki, skwery bez wnętrz międzyblokowych, które stanowią odrębną kwotę - 23 tys. zł miesięcznie - informuje Jacek Mamiński, rzecznik prasowy prezydenta Lubina. Jest w mieście wiele miejsc, których utrzymanie w porządku pod względem koszenia i przycinania jest bardzo istotne. Są to pasy drogowe, które nieodpowiednio przycięte i wykoszone mogą sprawiać trudność kierowcom. - Często tak jest, że rosnące krzewy i rośliny przysłaniają widoczność przy wyjeżdżaniu zwłaszcza z ulic podporządkowanych. To stwarza realne niebezpieczeństwo. Dlatego też szczególny nacisk kładziemy na to, by wycinać i skracać te rośliny w odpowiednim momencie - zapewnia Edward Siwak prezes MPO w Lubinie. MPO monitoruje stan zieleni na terenie miasta, ale jeśli lubinianie zauważa miejsca, które ich zdaniem nie są w należytym stanie zawsze mogą zgłosić to bezpośrednio w urzędzie miejskim lub spółce MPO. - Im więcej uwag i sugestii, tym jakość naszych usług będzie wyższa. Jesteśmy otwarci na takie informacje o ile teren należy do nas. Często zdarza się, że ktoś do nas dzwoni z pretensjami, że MPO nic nie robi, a trawniki są zarośnięte na metr. Okazuje się, że jest to teren albo spółdzielni, albo prywatny, a właściciel tego terenu po prostu nie dba o to - tłumaczy prezes Siwak. Lubińskie MPO zatrudnia w sumie 130 osób. W sezonie największych prac przy terenach zielonych korzysta również z usług podwykonawców lub dodatkowej siły roboczej w postaci sezonowych pracowników.
reklama
|
reklama
reklama
reklama