Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
W Głogowie powstał Zespół Konsultacyjny ds. Rozwoju Ścieżek Rowerowych. To efekt wczorajszego (11.06) spotkania miłośników jednośladów z władzami miasta. - Ludzie chcą działać i wyciągamy pomocną dłoń do miasta - mówił jeden z rowerzystów.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zespół ma mieć wpływ na tworzone ścieżki rowerowe i na kompleksowe rozwiązania w zakresie ich funkcjonalności. - Chodzi o to abyśmy razem, my służby miejskie i rowerzyści, na bieżąco spotykając się ustalali, co chcemy zrobić. Nie w sposób ogólny, tylko po kolei wskazywać miejsca, gdzie można wprowadzać rozwiązania, czyli malować przejścia, obniżać krawężniki bądź oznakowywać. Pokazywać w jakim miejscu i czego oczekujemy - mówi wiceprezydent Głogowa, Piotr Poznański
i przypomina, że obecnie są projektowane dwie ścieżki rowerowe - wzdłuż parku południowego i przy osiedlu Paulinów.
A z jakimi problemami na co dzień spotykają się rowerzyści? - Od lat jeżdżę z dziećmi do przedszkola i szkoły. Bardzo często spotykam się z takimi barierami, jakimi są przejścia dla pieszych, na których, zgodnie z przepisami, należy przechodzić a nie przejeżdżać. W pewnym momencie staje się to utrudnieniem, gdyż zamiast jechać, spacerujemy. Przejeżdżanie jest możliwe, jeżeli jest przygotowana specjalna śluza, specjalny pas tylko dla rowerów - opowiada Dariusz Buksa. Z kolei Wojciech Kątny z Głogowskiej Grupy Rowerowej DGL zwrócił podczas spotkania uwagę na to, ze dzielenie chodnika na część dla rowerów i pieszych to fikcja. - Z tym trzeba skończyć. Mentalność i pieszych, i niektórych rowerzystów pokazuje, że nie przywiązują uwagi do tego, po jakim kolorze się poruszają - tłumaczy. Rozwiązanie? Wojciech Kątny proponuje alternatywną, zupełnie osobną ścieżkę dla rowerów.
Kolejny problem to stojaki. - Podstawowa sprawa jeżeli chodzi o parkowanie roweru i minimalizowanie prawdopodobieństwa kradzieży, to są stojaki w kształcie odwróconej litery "U" lub prostokąta. Takie stojaki sprawiają, ze rower się nie przewróci i zmniejsza się ryzyko kradzieży. A obecnie spotyka się stojaki, tzw. "wyrwij kółko". Dlaczego taka nazwa? Z dwóch powodów. Złodzieje w ciągu kilkunastu sekund potrafią odpiąć przednie koło i są w tym momencie właścicielami roweru wartego czasem kilka tysięcy złotych. No i kwestia geometrii koła. Ciężki rower powoduje, że cała masa jest kierowana na szprychy i koło ulega odkształceniu - tłumaczy Robert Przybylski.
Kolejne spotkanie rowerzystów z władzami miasta za 2 tygodnie. Dodajmy, że w każdym będzie uczestniczyła także policja, która zweryfikuje proponowane rozwiązania pod względem bezpieczeństwa.
1. Dodane przez mama, w dniu - 12-06-2015 11:59 00 " Wojciech Kątny proponuje alternatywną, zupełnie osobną ścieżkę dla rowerów. " .... Panie Wojtku jeźdzę na rowerze i chodzę pieszo ale zdaję sobie również sprawę z tego, że w niektórych miejscach nie da się zrobić osobnej ścieżki jak Pan sugeruje, chyba że chce Pan zmusić władze miasta by odbierały ludziom kawałki gruntów, wówczas jednak lepiej nie być w pana skórze. Gdzie można zrobić to można ale gdzie się nie da to nie robi się na siłę. A ludzi i tak pan nie nauczy. pozdrawiam
2. Dodane przez przerost, w dniu - 12-06-2015 12:41 00 Apropo tego co mówi Pan Dariusz Buksa w wywiadzie - jeśli życie Pana dzieci jest Panu niemiłe, to polecam dalej forsować ten pomysł. Ulica jest dla samochodów! Przez jakąś chorą pomyłkę się to zmieniło parę lat temu. Rowerzyści nie znają w ogóle zasad ruchu drogowego. Sygnalizacja zmiany kierunku jazdy to dla nich abstrakcja. Dla mnie abstrakcją jest danie możliwości wtargnięcia rowerzysty na przejście dla pieszych. Jestem więcej niż pewien, że dzięki temu głogowski cmentarz będzie miał więcej klientów.
Pozdrawiam trzeźwo myślących
3. Dodane przez sas, w dniu - 12-06-2015 13:17 00 poza Panem Izydorem to nikogo nie znam, a na rowerku śmigam codziennie
4. Dodane przez Iga., w dniu - 12-06-2015 14:15 00 Czyli w centrum nadal będą jeździć po drogach dla pieszych a piesi będą nadal uciekać po krzakach, trawnikach i jezdniach.
5. Dodane przez anna, w dniu - 12-06-2015 16:53 00 Prawdziwe konsultacje społeczne- kolejna nowość w zarządzaniu miastem.Brawo, Panie Prezydencie
6. Dodane przez zapraszam, w dniu - 12-06-2015 17:27 00 Ogłoszenie o spotkaniu w Ratuszu było od jakiegoś czasu,a gdzie Wy byliście Państwo komentujący powyżej? Zawsze możecie swoje pomysły podrzucić.
7. Dodane przez rowerzysta, w dniu - 12-06-2015 17:49 00 a ja mam propozycje i zarazem prośbę aby coś takiego powstało a mianowicie myjaka dla rowerów coś w rodzaju karchera , chodzi mi że wracam z roweru z za odry i jazda po leśnych ścieżkach rower trochę się kurzy, proponuje coś takiego w okolicy zamku zaraz za mostem wracam wrzucam np. 2 zł i myje sobie rower i czysty wraca do domu, oczywiście inne lokalizacje mogą być chodzi mi o samo powstanie takich myjek , co wy na to ?
8. Dodane przez adsg, w dniu - 12-06-2015 18:08 00 Do kom.4. Niech piesi nie chodzą po ścieżkach dla rowerów. Ile razy ja widzę, to idą z wózkami z dziećmi do ścieżce rowerowej.
9. Dodane przez GK80R, w dniu - 12-06-2015 18:57 00 Do kom.3 - Skoro Pan nie zna to zapraszamy jutro o 9 rano pod ratusz na 100 kilometrowa wycieczkę z innymi mieszkańcami miasta to będzie Pan mógł poznać. Pozdrawiam Do kom.4 - Jeśli uważasz,że na drogach dla rowerów nie ma pieszych-mimo ze obok maja wolny swoj pas-to chyba zyjemy w różnych miastach Do kom.2- nie generalizuj po pierwsze ! Po drugie ulica jest dla samochodów? Od kiedy? A czym jest rower jeśli nie pojazdem?? rowerzyści też są ruchem tylko przez ludzi z Pana podejściem nie czują się na tej jezdni bezpiecznie
10. Dodane przez przerost, w dniu - 12-06-2015 22:47 00 Do 9. Tak ulica jest dla samochodów, a rower nie jest samochodem. W wielu miejscach są ścieżki rowerowe, a rowerzyści i tak jeżdżą po ulicy. Przez ludzi takich jak "rowerzyści" ja jako kierowca również nie czuję się bezpiecznie. Zwłaszcza gdy bez sygnalizacji ręką dokonują dzikich manewrów. Gdy zbliżając się do przejścia dla pieszych mam przed sobą rowerzyste, ja zwalniam, a taki delikwent przecina jezdnie w poprzek wjeżdżając na przejście i następnie na chodnik. Gdy jedzie obok siebie 2-3 rowerzystów, a nie w kolumnie tak jak mówią przepisy. Gdy po zmroku poza terenem zabudowanym poruszają się bez odblasków i świateł. W tych i w wielu innych sytuacjach nie czuję się bezpiecznie, bo wiem, że na drodze znajdują się osoby nie posiadające ani grama wiedzy o przepisach ruchu drogowego, albo bezczelnie je łamiące. Nie mówię, że kierowcy są święci, ale na miłość boską to kierowcy siedzą w ważących tony kupach żelastwa więc może czas wziąć w ręce kodeks drogowy i przestać się zachowywać jak pan na włościach na drodze. Skoro karzemy kierowców za wykroczenia, to czas wziąć się również za rowerzystów, którzy łamią prawo równie często. Pozdrawiam
11. Dodane przez Neo, w dniu - 12-06-2015 23:32 00 Do kom.10 - Dokładnie tak jak mówisz-proponuję wziąć kodeks drogowy i poczytać przepisy, bo twoja wiedza na temat poruszania sie rowerzystów na drodze jest znikoma Przy okazji jeśli uważasz,że ulica jest tylko dla samochodów to skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą
12. Dodane przez Marek, w dniu - 13-06-2015 08:02 00 Czas pokazuje że rowerzystów przybywa i nic nie wskazuje by się to zatrzymało. Kierowcy niestety będą musieli przywyknąć do ich zachowań tak jak przywykliśmy do zachowań kierowców. Do poprawności brakuje dużo. Czas spojrzeć prawdzie w oczy. Rowerzysta to święta krowa i jak będziemy się tego trzymali nikomu krzywda się nie stanie. Najpierw byli kierowcy teraz rowerzyści. Ot znak czasu.
13. Dodane przez Do 10, w dniu - 13-06-2015 08:43 00 Skutery, Motory też nie są samochodami ,a jakoś się nie czepiasz Z ręką na sercu... nie zdarzyło Ci się iść pieszo po ścieżce rowerowej? A rowerem nie jesteś Oczywiście jest bardzo dużo prawdy w tym co mówisz,ale to polega na mentalności ludzi. Nie możemy szufladkować wszystkich. Gdzie jest przepis mówiący ,że nie wolno jechać w 2 osoby obok siebie? Z tego co pamiętam to wolno w sytuacji nie utrudniającej ruchu. No może się coś zmieniło i Ty nam o tym powiesz, bo zakładam ,że CAŁY kodeks masz wykuty i absolutnie nigdy nie przejechałeś na pomarańczowym, nigdy nie rozmawiałeś przez telefon prowadząc itd. itd. Natomiast jeśli chodzi o brak odblasków, świateł- karać !!
14. Dodane przez KOD, w dniu - 13-06-2015 10:06 00 do 10. Polecam przeczytanie kodeksu ruchu drogowego Art.2 pkt.10 jezdnia (ulica) - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów Art.2 pkt.36 pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze
Czy rower nie jest środkiem transportu? Gdzie jest napisane że ulica jest dla samochodów?
reklama
15. Dodane przez przerost, w dniu - 13-06-2015 17:18 00 Po pierwsze, do wszystkich Panów/Pań rowerzystów równających mnie właśnie z ziemią to odniosę się do swojego pierwszego komentarza: "Ulica jest dla samochodów! Przez jakąś chorą pomyłkę się to zmieniło parę lat temu." Nie róbcie mi proszę wykładni wyciągniętej z artykułów internetowych, bo doskonale wiem jakie są przepisy. Zaznaczam to co nigdy nie powinno mieć miejsca i moim zdaniem droga/ulica/jezdnia/wstaw to co mniej boli w oczy/ jest miejscem dla ruchu (przede wszystkim) pojazdów mechanicznych, a rowerzyści jeśli posiadają choć cień zdrowych zmysłów powinni w końcu zrozumieć, że manewry które uskuteczniają są wykroczeniami lub przestępstwami. Jest ścieżka rowerowa (a jest ich w DGL sporo) to jedź po ścieżce rowerowej, a nie jezdni - proste. Jest skrzyżowanie, to zasygnalizuj skręt, jest przejście dla pieszych to do jasnej ciasnej ustąp im pierwszeństwa, chcesz zakończyć jazdę, to nie rób tego jak barbarzyńca zajeżdżając wyprzedzającemu Cię pojazdowi drogę (obowiązek zachowania ostrożności spoczywa na uczestniku ruchu, który jest wyprzedzany). I miliony innych wykroczeń i przestępstw, których nie sposób zliczyć, bo ostatni raz rowerzysta słyszał o przepisach w szkole podstawowej jak zdawał na kartę rowerową.
To teraz ja się popiszę metodą kopiuj-wklej: Prawo o Ruchu Drogowym Art. 33. 3a. Dopuszcza się WYJĄTKOWO jazdę po jezdni kierującego rowerem obok innego roweru lub motoroweru, jeżeli nie utrudnia to poruszania się innym uczestnikom ruchu albo w inny sposób nie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego.
WYJĄTKOWO! Moim zdaniem jazda w taki sposób po mieście i generowanie kilkuset metrowego korku kwalifikuje się na mandat.
Interpretujcie jak chcecie. Powiem bezczelnie i bezlitośnie - chcesz łamać przepisy, to wykup najpierw OC, bo od trupa nie będzie jak odzyskać pieniędzy, gdy uniemożliwi manewr wyprzedzania, próbując kończyć ruch na drodze po przekątnej na chodniku.
A i jeszcze jedno - za słuchawki na uszach rowerzystów powinny być najsurowsze mandaty.
16. Dodane przez jacob, w dniu - 13-06-2015 18:09 00 Do kom. 10 sam jestem rowerzystą i moze wydać sie niektórym dziwne ale popieram Twoją wypowiedz pod niektórymi względami: karanie rowerzystów tak samo jak karanie kierowców, sam jadę rowerem i często widzę debili bo inaczej nie można nazwać rowerzysty, który nie patrzy jak jedzie, tylko wbija się na chama na rondo, jedzie drogą i nawet nie spojrzy tylko ścina nagle na lewy pas. To jest proszenie się o wypadek. Ale kierowcy też nie święte krowy, jak jestem na rodzie a samochód na wariata jedzie bo w pompie ma rowerzystę to aż żałuję że kamerki na rowerze nie mam. Zaraz by się jeden z drugim nauczyli. Więc dochodzimy do punktu gdzie po stronie rowerzystów jak i kierowców jest masa idiotów nie znających przepisów. Co do jazdy obok siebie to przepisy pozwalają ale tylko wtedy kiedy nie powodujesz utrudnienia w ruchu co w mieście jest a wykonalne i też tego nie popieram. Tak samo dziadków, którzy 5-10 km/h jadą sobie np ul. Sikorskiego. Co do jazdy drogą rowerową, w naszym mieście można je na palach jednej ręki chyba policzyć bo droga rowerowa to wydzielona część albo chodnika albo drogi, wydzielona architektonicznie i linią poziomą. Na chodnikach u nas w mieście w ciąż jest to drogą piesza z dopuszczonym ruchem rowerów co jest paranoją. Wszystkie nowe drogi rowerowe powinny być budowane tak jak ma to miejsce na wojska polskiego czy między KFC a parkiem niemieckim. W niektórych miejscach nei da się tak zrobić ale w wielu da się tak tylko jest to kwestia zaprojektowania tego z głową. Przykład świetny to remont drogi kazimierza sprawiedliwego chyba na piastowie, wszystko fajnie elegancko, tylko co za idiota zaprojektował te przecinania się drogi dla rowerów z chodnikiem co 100m?
17. Dodane przez przerost, w dniu - 13-06-2015 20:59 00 Do kom. 16 przede wszystkim muszę przyznać, że zgeneralizowałem problem, ale niestety częściej na drodze widzę sytuacje gdy rowerzyści nagminnie proszą się o kontakt z pojazdem mechanicznym. Sam jeżdżę rowerem, ale wolę to robić po chodniku. Nie jestem święty, zresztą nikt nie jest, ale akurat kodeks drogowy przewertowałem nieraz i nóż mi się w kieszeni otwiera, gdy widzę takie sytuacje.
Prawda jest jeszcze inna - kartę rowerową, to powinno się robić nie prędzej niż w wieku 15 lat. Na testach w podstawówkach dzieciaki jeżdżą w kółko i nic z tego nie wynika. Później wychodzą elementarne braki w wiedzy o ruchu drogowym.
reklama
18. Dodane przez jacob, w dniu - 13-06-2015 22:06 00 do 17 kiedy to jedno, ale to, że aby poruszać się po drodze to trzeba mieć jakiś papier a nie tylko dowód osobisty to jestem za. Dokładnie jak piszesz czasami mam ochotę podjechać i gościa z tego roweru zrzucić i zabrać mu ten rower na najbliższą komendę.
19. Dodane przez re 16 i 17, w dniu - 17-06-2015 09:55 00 Też mam czasami ochotę wyciągnąć kierowcę z samochodu, zaciągnąć na komendę i zabrać mu samochód.
Polecam art. 24. Od kiedy to wyprzedzany ma zachować szczególną ostrożność a wyprzedzający jest świętą krową.
Czas zmienić mentalność pana i władcy za kółkiem a Panu polecam szczególna uwagę bo są zakusy na ograniczenie prędkości dla samochodów w terenie zabudowanym i mamcie z wózkami będą Pana wyprzedzać.
Rowerzystom pod rozwagę - Uważajcie bo na drogach debili nie brakuje a siedzą owi królowie szos za blachami i maja wszystko w d...e bo to oni są najważniejsi. Żeby nie było, sam częściej jeżdżę samochodem niż rowerem i widzę co dzieje się na drogach i całe szczęście, ze takich jak Pan jest coraz mniej.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.