Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
1
Maja 2025
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Aniela, Filip,
Jakub, Jeremi, Józef
Do końca roku 244 dni.
Start arrow Głogów arrow Myślą o Alei Pamięci

Pierwszy teraz. Kolejne w przyszłym roku

Myślą o Alei Pamięci

05.11.2015. Radio Elka, Leszek Wspaniały

Za nieco ponad tydzień nastąpi uroczyste odsłonięcie Pomnika Polskiego Podziemia Niepodległościowego. Firma realizującą inwestycję już postawiła go na miejscu, czyli na skwerze w pobliżu fosy. O pomnik zabiegali przedstawiciele stowarzyszenia Patriotyczny Głogów w ramach pierwszej edycji budżetu obywatelskiego.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Uroczystości związane z odsłonięciem pomnika zaplanowano na sobotę 14 listopada na godzinę 12:00. - Zapraszamy wszystkich mieszkańców na skwer w pobliżu ul. Bolesława Krzywoustego, w rejonie sądu i fosy miejskiej - mówi Marcin Marciszak z Patriotycznego
Głogowa. - Przyjedzie do nas mnóstwo znamienitych gości. Zapowiedzieli się m.in. prof. Krzysztof Szwagrzyk, senator Jan Żaryn, Tadeusz Płużański, będą kombatanci, przyjedzie Henryk Atemborski z Brygady Świętokrzyskiej, żołnierz Armii Krajowej i wielu innych wspaniałych gośc
i - mówi M. Marciszak.

Obecnie na skwerze trwają prace nad doświetleniem pomnika. Porządkowane jest też jego otoczenie. Członkowie Stowarzyszenia Patriotyczny Głogów doprowadzili również do kolejnego szczęśliwego finału następny swój projekt budżetu obywatelskiego. W przyszłym roku w mieście staną kolejne pomniki. - Fajnie byłoby stworzyć w Głogowie taką Aleję Pamięci. Dziękujemy mieszkańcom, że poparli nasz kolejny projekt. Widać, że chcą dziś tych bohaterów upamiętnić. W tym samym miejscu, gdzie powstanie Pomnik Podziemia Niepodległościowego, w Alei Pamięci staną popiersia Łupaszki, Inki, Pileckiego i Nila. Jeśli się uda wygrywać w kolejnych latach, to sław w Alei Pamięci będzie przybywać - kończy członek PG. (foto: UM)
 
Komentarze (43)
1. Dodane przez glogowianin, w dniu - 05-11-2015 14:59 0 0
W związku z uroczystym odsłonięciem pomnika walki żołnierzy wykletych komunistami czerwony prezydent nie będzie przemawiał. Dla przyzwoitości i uszanowania powagi powinien się usunąć w cień w tym miejscu. Reprezentuje on cały czas postpezetperowska przeszłość. Jeżeli ma choć odrobinę HONORU nie powinien brać udziału w uroczystości upamiętniających mordy komunistyczne na Żołnierzach Niezlomnych. Chwała BOHATEROM!!!
2. Dodane przez No no, w dniu - 05-11-2015 15:47 0 0
Ciekawy to kraj ta Polska. Stawia się pomniki mordercom.
3. Dodane przez głogowianka, w dniu - 05-11-2015 17:05 0 0
A ja uważam, że Prezydent Głogowa powinien być obecny. Nie jestem zwolenniczką lewicy, ale cóż... Obecny Prezydent, to młody człowiek, z komunizmem ma tyle wspólnego, co najwyżej geny po ojcu. Jestem już starszą wiekiem mieszkanką tego miasta, pamiętam wiele i myślę, że z szacunku do urzędu jak i siebie samych - należałoby. Prezydent wybrany został przez mieszkańców do sprawowania władzy w mieście - nie zapominajmy o tym.
4. Dodane przez ktoś, w dniu - 05-11-2015 17:19 0 0
Do kom. nr2. Jeżel inie zna się historii własnego kraju to nie powinno się wypowiadać na ten temat. Inka, rotmistrz Pilecki to są bohaterowie narodowi i dzięki nim mieszkasz w wolnym kraju i możesz wypisywać takie bzdury!!!
5. Dodane przez Johny, w dniu - 05-11-2015 18:04 0 0
Te komentarze "głogowianina" i nie tylko w tej sprawie świadczą o jego jakimś defekcie. Moim zdaniem należy to leczyć. Do tego specjalisty nie są potrzebne skierowania. Byłem kiedyś mieszkańcem pięknego Głogowa i jest mi wstyd jak to czytam. Opamiętaj się człowieku. Może kiedyś byłeś członkiem PZPR-u i teraz tak to odreagowujesz? .Ale lekarz to ci wyjaśni!! Pozdrawiam mieszkańców PIĘKNEGO GŁOGOWA.
reklama
6. Dodane przez do 2, w dniu - 05-11-2015 18:14 0 0
"Stawia się pomniki mordercom." 
Nie mordercom, tylko ofiarom morderców z UB-PPR-PZPR itp. sowieckiej swołoczy !!!
7. Dodane przez Patrio, w dniu - 05-11-2015 20:57 0 0
Podobno Kiszczak dowiedział się o postawionym pomniku i ... :)
8. Dodane przez friti, w dniu - 05-11-2015 21:03 0 0
Nowy prezydent ma tylko tyle wspólnego z komuchami co powołani przez niego ludzie na prezesów spółek, czyli bardzo dużo.
9. Dodane przez do kom. nr 1, w dniu - 05-11-2015 21:14 0 0
Bardzo dobrze napisał Johny, a można tylko dodać, że większego idioty to chyba w pięknym mieście nie ma. Ogarnij się chłopie i może faktycznie jakieś leczenie sobie załatw.
10. Dodane przez Do 2, w dniu - 05-11-2015 22:04 0 0
Nie wycofam swego wpisu i nie mam zamiaru kajac się za ten post. Zarzucanie mi nieznajomości historii rozbawilo Mnie setnie. Znacie historię Łupaszki z literatury. Dobrze, że cokolwiek czytacie. Ja historię Łupaszki znam z opowieści jego żołnierza. Propaganda komunistyczna zarzucała mu zbrodnie w Dubince i Narewkach. Tyle tylko, że do tych zbrodni doszło. Pominę. Arewki, ale o Dubince słów kilka. Gen. Wilk surowo zakazał akcji odwetowych na Litwinach a mimo tego, wbrew rozkazowi Szendzielorz kazał zamordować prawie 30 Litwinów. Zaznaczam, wbrew rozkazowi swego bezpośredniego dowódcy. Pomijam również i to, że część z zamordowanych była odpowiedzialna za podobne morderstwo. Łupaszka obok tego,że był patriotą był niestety również mordercą. To są słowa jego żołnierza.
11. Dodane przez pis, w dniu - 06-11-2015 07:27 0 0
Byłem tam i widziałem pomnik i stanowczo za mala litera P w koło ładnie będzie ale litera P powinna być dużo wieksza jeszcze przynajmniej raz taka. Żeby była widoczna.Nie ma co żałować pieniędzy na takie dobre rzeczy.
12. Dodane przez Re.5, w dniu - 06-11-2015 07:44 0 0
Towarzyszu twój poziom intelektualny świadczy o bardzo emocjonalnym związani z pzpr. I wypraszam sobie przefarbowany bolszewiku przeklamywac historie. Faktem jest to ze komuna za wszelką cenę chciała wymazać z życia i historii mordy na Tych co nie zgadzali się na sowietyzacje Polski. Jednym z takich komunistycznych aktywistów był i jest w dalszym ciągu tatulek prezydenta. I nie czaruj więcej Szanownych cztelnikow tym ze synek nie odpowiada za czasy indoktrynacji komunistycznej tym bardziej ze nigdy nie odciął się od przeszłości rodzinnej. Więc gdyby miał to coś co Polacy nazywają HONOREM nie powinno go być w tym miejscu ze względu na szacunek dla bestialsko pomordowanych żołnierzy przez komunistów.
13. Dodane przez k, w dniu - 06-11-2015 08:00 0 0
ludzie ogarnijcie się !!! zawsze coś jest źle. stawiają pomniki źle, nie stawiają też źle !!! każdy tylko lubi krytykować !!! najlepiej siedzieć w domu i pisać bzdury.
14. Dodane przez Asia, w dniu - 06-11-2015 08:34 0 0
Piękna sprawa!!!
15. Dodane przez re do 12, w dniu - 06-11-2015 09:07 0 0
Czy tobie też już całkiem na ten zafajdany łeb coś ciężkiego spadło??? Z nienawiści to rozum odbiera takim durnotom, co w imię nie wiem czego innych od czci i wiary odsądzają. A może ty też byłeś jakimś komunistą i nie chcesz o tym pisać, ani pamiętać. Odrobinę powagi w tym co pisesz zachowaj.
16. Dodane przez głog, w dniu - 06-11-2015 09:34 0 0
Widzieliście ten pomnik w nocy podświetlony? Cudo po prostu! Cała idea pomnika i jego wykonanie to kapitalna sprawa. Brawo PG!Świetną grupę mamy w Głogowie
17. Dodane przez antonina, w dniu - 06-11-2015 09:38 0 0
ciekawy kraj-Polska, a jeszcze bardziej-Polacy "katolicy", nawciskać drugiemu, obrazić, zmieszać z błotem,ale cóż tam, jest niedziela ,msza sw. spowiedż, rozgrzezenie, komunia i znów nawciskać ,obrazić, zmieszać z błotem, ale jest niedziela ,msza św.,.......,itd. itd.itd.
18. Dodane przez bartek, w dniu - 06-11-2015 10:42 0 0
DLACZEGO TEN POMNIK JEST TAKI MAŁY. KTO WIE ?
19. Dodane przez Leon, w dniu - 06-11-2015 11:25 0 0
Czytam i widzę że w tych młodych ludziach co tak o tym Patriotyzmie piszą jest bardzo dużo nienawiści . Zastanawiam się dlaczego i co nimi kieruje? Nie żyli w tamtych czasach znają to wszystko z opowieści i książek a mimo że różnią sia one jedne od drugich oni mają tak bardzo wyrobione zdanie. to smutne ze widzi się czyjeś źdźbło w oku a swojej belki nie. !!  
Tworzy się nacjonalistyczna Polska to ok ale jeśli Nacjonaliści z Ukrainy się odzywają To już nie jest ok z nimi trzeba walczyć a jak rasiści w Niemczech pala domy azylantów to tez jest niedobrze ale jak my nie chcemy uchodzców to już ok. Od i taki mamy katolicki kraj który się nazywa Polska.
20. Dodane przez antonina, w dniu - 06-11-2015 12:24 0 0
odpow. nr 18 :ponieważ,jeżeli byłby większy, to zadawano by pytania typu"dlaczego ten pomnik jest taki duży?, nie szkoda pieniędzy?"
21. Dodane przez re 12, w dniu - 06-11-2015 13:46 0 0
Wprawdzie ten post nie jest pod moim adresem, ale pozwolę sobie ustosunkować się do niego.  
Nie wiesz kto napisał tamten post a oceniasz nie post a człowieka. Odwoływanie się do poziomu intelektualnego nie będąc samemu w pełni świadomym swego stanu to już nadużycie. W tamtym poście nie ma niczego co usprawiedliwiałoby oskarżenie o zakłamywaniu historii. To, że komuniści starali się jak nie wymazać z pamięci to przynajmniej zohydzić walczących z nią w niczym nie różni się od tego co sam piszesz. Nie ma białego i czarnego, są też szarości i taką szarą historią jest historia Szendzielorza. Z jednej strony bez wątpienia patriota walczący o wolną Polskę, ale z drugiej strony odpowiedzialny jest też za wymordowanie wielu zwykłych ludzi. Powtórzę za postem 10, wbrew wyraźnemu rozkazowi dowódcy wileńskiego obwodu AK zgodził się na zamordowanie mieszkańców Dubinki i nie usprawiedliwia go to, że część z nich była odpowiedzialna za coś podobnego co sam uczynił. Historia jest jedna i nic tak jej nie szkodzi jak postawy takie jak Twoja bo w niczym się nie różnisz w tym od komunistów.  
Prezydent nie musi się odcinać od PZPR bo trudno być członkiem PZPR hasając jeszcze w pampersach. Oskarżanie go za to co robił tatuś jest tak samo wredne jak to co piszesz o komunistach. W niczym się w tym od nich nie różnisz. Tacy jak ty nie powinni też pisać o honorze bo masz o tym jak widać po twoich postach co najwyżej mgliste pojęcie.  
Jeszcze raz pozwolę sobie też zwrócić uwagę na nie do końca moralne postawienie obok Pileckiego czy Inki nie do końca honorowego Szendzielorza mimo jego niewątpliwych zasług w walce z okupantami i kolaborantami. Z jednej strony żołnierz ceniony przez podkomendnych, bezkompromisowy dla wrogów Polski, ale z drugiej strony odpowiedzialny za mimo wszystko zbrodnie. Nawet jak jest na tym pomniku to wypadałoby nie zakłamywać historii tylko dlatego, że został zamordowany przez "utrwalaczy władzy". 
Najgorsza jest postawa taka jak twoja, którą można by porównać tylko do Pawlika Morozowa. Jesteś takim małym gebelsikiem naszych czasów. takim pisaniem robisz więcej szkody historii Polski niż pożytku. 
Nie wierzę w to, ze cię przekonam bo neofitom trudno cokolwiek wytłumaczyć.
22. Dodane przez Asia, w dniu - 06-11-2015 15:05 0 0
W USA czy Rosji pomniki budują wielkie ,pokazują swoją władze i dumę Narodową.A polaczki wszystko małe i mizerne.Ten pomnik już chyba mniejszy już nie mógł być.Szkoda tylko rozgłosu.
23. Dodane przez Marek, w dniu - 06-11-2015 18:22 0 0
Dzięki temu że pomnik mały uchowały się drzewa. Dla jednych to pomnik prawidłowy, dla innych nie, ale co to ma za znaczenie, ważne że zielone się ostało. W naszym grodzie to zjawisko nieczęste.
24. Dodane przez re 22, w dniu - 06-11-2015 18:36 0 0
Jaki bohater taki i pomnik. 
Jak juz to napisałem to zaraz rzuciło mi się skojarzenie. Rosjanie wybudowali swoim swego czasu pomnik w Parku Słowiańskim. Przetrwał ponad 40 lat. Jakiś czas temu przebudowano go na Pomnik żołnierzy alianckich czy coś tam. Nie przetrwał nawet 20 lat i sypie się mimo kilku remontów. Jaki żołnierz taki pomnik chciałoby się napisać.
25. Dodane przez parafianin7, w dniu - 07-11-2015 06:16 0 0
Gratulacje i modlitwa dla Ludzi Patriotycznego Głogowa. 
Pomniki "pomniejsza i zwiększa się " w Sercu. 
Generał Sierow i 400 oficerów sterowało "władzą ludową". 
Poseł Niesiołowski "używa języka miłości, szacunku, zgody, prawdy, tolerancji ....................". 
Proszę nie pouczać Katolików. 
Każdy stanie przed Piotrem. 
Nie każdy katolik jest wierzący.  
Nie każdy Agnostyk jest niewierzący. 
Czas, dalej odrabiać Lekcje Wiary, historii......
26. Dodane przez PG, w dniu - 07-11-2015 08:11 0 0
do Asi 22- A Ty Asiu uważasz się za Polkę, czy polaczkę?
27. Dodane przez parafianinie, w dniu - 07-11-2015 08:35 0 0
Coś ty chłopie brał, że tak bredzisz?
28. Dodane przez a ty co PG, w dniu - 07-11-2015 15:30 0 0
Towarzystwa szukasz polaczku?
29. Dodane przez poprawność polityczna?, w dniu - 07-11-2015 19:32 0 0
Na Kresach zginęło z rąk Ukraińców ok. 150-200 tyś. Polaków. Ale o tym cisza jakoś. Tylko Katyń, AK, a co Polakami zabitych w bestialski sposób
30. Dodane przez antybolszewik, w dniu - 08-11-2015 06:50 0 0
Prezydent miasta, który m.in. usuwa z sali im. Lecha Kaczyńskiego portret pary prezydenckiej, nie powinien brać udziału w uroczystościach patriotycznych ! Won za Don, do... swoich !!!
31. Dodane przez No tak, w dniu - 08-11-2015 10:55 0 0
Te 29 
Oni nie nadają się na pomniki bo nie walczyli z komunistami.
reklama
32. Dodane przez te 31, w dniu - 08-11-2015 14:37 0 0
Sala nosi imię Lecha Kaczyńskiego a nie małżeństwa Kaczyńskich. To po pierwsze. Po drugie, nadanie imienia tej sali to samo w sobie objaw polskiej choroby zwanej kociokwikiem. Po trzecie, nie wiemy do końca jaką rolę odegrał Kaczyński przed tą katastrofą, czy był jednym z tych co się do niej przyczynili czy tylko ofiarą.  
Kiedyś też wieszali portrety Rokossowskiego, Cyrankiewicza, Stalina.
33. Dodane przez do kom30., w dniu - 08-11-2015 19:50 0 0
Ma racje a komu potrzebny portret Kaczynskich ksiestwo pisowskie w Glogowie sie skonczylo na wieki Amen.A po drugie co ten gosc dla Polski dobrego zrobil.A kom32 ma racje.Kiedys wszystkiego sie dowiemy o tym gosciu.
34. Dodane przez parafianin7, w dniu - 09-11-2015 06:02 0 0
Każdy człowiek ma imię, przybiera przydomek lub......... 
Proszę kilku Autorów wpisów o podpis. 
"No tak,te 31, pe PG, re 22....." 
Dialog prowadzą Osoby. 
Chyba, że jedna osoba gra role wielu Postaci.
35. Dodane przez do parafianina, w dniu - 09-11-2015 08:06 0 0
Nie dyskutuj z nickname a z argumentami przedstawionymi przez autorów tych postów. Dialog prowadzi się w osobami, ale dyskutuje się nie oceniając osoby a ich zdanie. Gdy bowiem przyjrzeć się Twoim postom to należałoby powiedzieć coś o Twojej egzaltacji tematem. Wiara, Agnostyk, Katolik itd. Ale ... każdy ma prawo do wyrażania tego co uważa za słuszne. Nawet taki antybolszewik, spóźniło się toto i podnosi swoje ego wypędzając adwersarzy za Don.  
Nawet nie wiesz jak bardzo jesteś w błędzie parafianinie. 
Też parafianin i co z tego?
36. Dodane przez do kom 10, w dniu - 09-11-2015 09:29 0 0
tak masz rację z tymi "mordami" ale chyba zapomniano tobie powiedzieć iż była to EGZEKUCJA na bolszewikach i tzw "patriotach litwińskich" którzy chcieli kraju rad i mścili się na okupantach czyli POLAKACH. Pojedź na Litwę i porozmawiaj z ludźmi (jak nie będą się bali opowiadać co przeżyli sami bądź ich rodziny które nie opuściły swoich domostw
37. Dodane przez re 36, w dniu - 09-11-2015 13:15 0 0
Czy Szyndzielorz był żołnierzem AK? 
Czy generał Wilk wydał rozkaz zakazujący mordowania nawet w odwecie Litwinów? 
Jeżeli dasz radę odpowiedzieć na te pytania TAK, a zakładam, że jesteś na tyle sprawnym intelektualnie, to czy tego chcesz czy nie to był to mord a nie egzekucja na kolaborantach czy "tzw. patriotach litwińskich(?)" Nie zadam pytania również czy Litwini mieli prawo do walki o własne państwo tak jak i Polacy czy też może nie mieli do tego prawa. 
Rozmawiałem osobiście z żołnierzem z oddziału Szyndzielorza. Od mordu w dubińskiego minęło wówczas 50 lat a mimo tego nie chciał o tym zbyt wiele mówić i widać było jaki wstrząs przeżył wówczas jako 17 letni chłopak. Nie zauważyłeś też iż nie rozwodziłem się na sprawą Narewek bo to był inny czas, inne okoliczności. Nie pisałem o Łupaszce a o Szendzielorzu jako żołnierzu AK, który dopuścił się zbrodni wojennej a skoro tak to czy zasługuje na pomnik. Mówmy o jego walce o wolną Polskę, ale nie wybielajmy go tylko dlatego, że został zamordowany przez polskie władze komunistyczne. 
Jeszcze raz, nie dotarło do ciebie, że złamany został rozkaz w wyniku czego dokonano mordu. Możesz to nazwać egzekucją a i tak pozostanie to mordem.
38. Dodane przez O Kresowiakach, w dniu - 09-11-2015 19:58 0 0
nie mówią, bo Kaczyńscy zakochani byli w pomarańczowej rewolucji i w ukraińskich nacjonalistach... czyli zwolennikach Bandery - mordercy Polaków
39. Dodane przez miedza, w dniu - 10-11-2015 13:08 0 0
Re 37 nie ma postaci jednoznacznie czarnych ani białych .W odpowiedzi na mordy litewskich nacjonalistów na ludności polskiej miał prawo na taką akcje .Jak zabijali litewscy nacjonaliści lub banderowcy ludność polską to my ich nazywamy patriotami ale jeżeli nasi przeprowadzali akcję odwetowe mające odstraszyć bandytów to już na takie miano nie zasługują.
40. Dodane przez lubiniak, w dniu - 10-11-2015 15:54 0 0
Ale w tym Waszym Głogowiu jest cała kupa towarzyszy ! Tfuj
41. Dodane przez re 39, w dniu - 10-11-2015 17:17 0 0
Pozwolę sobie na podtrzymanie mojego zdania. Dla mnie wychowanego"po prusku" rozkaz jest rozkazem i basta. Tacy byli pradziadek, dziadek i ojciec dla których mundur i obowiązek żołnierski były świętością. Generał Wilk wydał wyraźny rozkaz zakazujący działań odwetowych. Taki był rozkaz. Gdyby nie było takiego rozkazu - proszę bardzo. Każdy dowódca ma prawo do powzięcia każdej decyzji. Każdej, która jest zgodna z rozkazem. Zauważ, nie oceniam Łupaszki. Walczył o wolną Polskę metodami jakie uznał za odpowiednie do osiągnięcia celu i tutaj słowa potępienia choć sprawa nie do końca jest jasna. 
W historii należy ważyć każde słowo by nie zrobić krzywdy młodym umysłom. Słowa należy ważyć.
reklama
42. Dodane przez PS, w dniu - 10-11-2015 22:13 0 0
do 41 
Gdzieś uciekł kawałek tekstu? 
[...]Walczył o wolną Polskę metodami jakie uznał za odpowiednie do osiągnięcia celu i tutaj ani słowa potępienia choć sprawa choćby Narewki nie do końca jest jasna.
43. Dodane przez babcia, w dniu - 11-11-2015 08:55 0 0
co za różnica czy pomnik duży czy mały -liczy się pamięć
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama