W ZUS wideotłumaczeniaObsługa niesłyszących |
28.04.2016. Radio Elka, Marzena Machniak | ||||||||||||||
Dyżurny reporter: 667 70 70 60 Wideotłumaczenia prowadzone są w salach obsługi klienta w największych placówkach ZUS w Polsce, w tym równieżw Legnicy. - Klient, który zechce skorzystać z usługi wideotłumaczenia rozmowy po przyjściu do legnickiej sali obsługi klientów powinien wybrać z urzędomatu, czyli z urządzenia, które wydaje bilety kolejkowe specjalny bilet po tym, jak naciśnie symbol ucha. Po wybraniu biletu następuje przywołanie do stanowiska obłsugi dostosowane do wideołaczenia - informuje Emilia Nowakowska, rzecznik prasowy oddziału ZUS w Legnicy. Klient niesłyszący kierowany jest do spoecjalnie przygotowanego stanowiska za pomocą wyświetlenia nad stanowiskiem numeru biletu, który odbiera z biletomatu. Ma tam do dyspozycji monitor wyposażony w kamerę, na którym będzie miał obraz pracownika telecentrum ZUS posługującego się dodatkowo językiem migowym. - Ten pracownik pomaga naszemu pracownikowi oddziału w tłumaczneiu tego, z jaką sprawą dany klient zgłasza się do ZUS. Nasz pracownik w legnickiej sali obsługi klientów posiada słuchawki razem z mikrofonem i w ten sposób zachowuje ciągła łaczność słuchawkową z wideotłumaczem - dodaje Nowakowska. Wideotłumczenia przygotowano do dyspozycji nie tylko dla osób niesłyszących, ale też ich rodzin. W mniejszych placówkach ZUS, w których nie ma stanowiska z wideotłuamczeniem są pracownicy posługujący się językiem migowym, ale na spotkanie z nimi trzeba umówić się wcześniej.
reklama
|
reklama
reklama
reklama