Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
30
Kwietnia 2025
Środa
Imieniny obchodzą:
Bartłomiej,
Chwalisława, Jakub,
Katarzyna, Lilla,
Marian
Do końca roku 245 dni.
Start arrow Głogów arrow Nie będzie postępowania w sprawie Michała Górawskiego

"Nie szkalowałem ani narodu, ani państwa polskiego. Przeciwnie, jestem patriotą"

Nie będzie postępowania w sprawie Michała Górawskiego

04.11.2016. Radio Elka, Iwona Konecka

Nie będzie dochodzenia w sprawie młodego działacza z Głogowa, który miał znieważyć naród. Michał Górawski publicznie odniósł się do życiorysu dwóch Żołnierzy Wyklętych, "Warszyca" i "Zapory". Głogowianin twierdził, że według jego wiedzy, jeden głosił poglądy antysemickie, a drugi był podejrzewany o współpracę z UPA. Po jego wypowiedzi do prokuratury trafiło pismo prezesa Patriotycznego Głogowa, że działacz mógł naruszyć prawo.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wątpliwości wokół żołnierzy ma ostatecznie rozwiać IPN. Decyzji instytutu jeszcze nie ma. Natomiast jeżeli chodzi o sprawę Michała Górawskiego prokuratura wydała postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania, gdyż nie dopatrzyła się znamion czynu zabronionego.
Głogowianin od początku spodziewał się takiej decyzji.

- Ja uważam, że ta cała sprawa pokazała tylko jak bardzo groteskowi i niepoważni ludzie tworzą "Patriotyczny Głogów", bo tak trzeba określić sytuację, w której próbuje się straszyć kogoś donosami prokuratorskimi za to, że nie zgadza się w ocenie jakiejś postaci historycznej. Mam nadzieję, że po tej sprawie nikt nie będzie tej organizacji traktował poważnie, ja przynajmniej nie traktuję ich poważnie przez to jak się zachowali. Nie zamyka to tematu popiersi, dlatego że życiorysy tych dwóch postaci, do których miałem wątpliwości nadal są kontrowersyjne - mówi Michał Górawski, który uważa, że stowarzyszenie powinno go teraz przeprosić. - Nie szkalowałem ani narodu, ani państwa polskiego. Przeciwnie, jestem patriotą. Teraz oczekuję, że mnie przeproszą. Nie zamierzam jednak wyprowadzać krucjaty w związku z tym oczekiwaniem. Po prostu uważam, że tak powinni zrobić.

Marcin Marciszak ze Stowarzyszenia "Patriotyczny Głogów" nie komentuje sprawy.
 
Komentarze (30)
1. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 04-11-2016 10:48 0 0
No właśnie. Nie komentuje. Cóż bowiem można powiedzieć? Że wyszło się na niedouczonego? 
Tak to już jest gdy niewiedzą idzie w parze z pieniactwem. 
Trzymaj się Michał!  
Przy okazji, pozdrowienia dla Antka.
2. Dodane przez historyk, w dniu - 04-11-2016 11:41 0 0
górawski niech wyleje kubeł zimnej wody na globus. 
może ma te wiadomości od jedynie "prawdziwej" gazety (...). 
Ona ponoć samą prawdę podaje.
3. Dodane przez re: wójt głogowski, w dniu - 04-11-2016 12:41 0 0
Jedyna co wyszło to to, że można bezkarnie i bez konsekwencji pleść bzdury i oczerniać ludzi, którzy na ołtarzu ojczyzny złożyli swoje życie. 
To na co zasługuje i czego może się domagać P. Górawski to jedynie głębokie współczucie.
4. Dodane przez zero, w dniu - 04-11-2016 13:24 0 0
Czy wojt glogowski jest Michałem?
5. Dodane przez y18, w dniu - 04-11-2016 13:26 0 0
Jedno w tym wszystkim optymistyczne - że standardy białoruskie jeszcze u nas nie obowiązują. I niech tak zostanie
6. Dodane przez Anoto, w dniu - 04-11-2016 13:33 0 0
Dochodzenie w Głogowie? :) co ma niby wiedzieć Pan znający historię z podręczników Sowietów
7. Dodane przez Do niekumatych, w dniu - 04-11-2016 14:16 0 0
Bredzenie o podręcznikach sowieckich, odsyłanie do wyborczej to istotna sfera działania na wzór propagandy dyktatury. Ty "historyk" może i masz globus zamiast głowy, zryty globus bo historyk z ciebie jak z małpy filozof. Historyk opiera się na różnych źródłach w tym np. IPN a tam wyraźnie sto8 jak byk, że zwłaszcza Łupaszki dokonał zbrodni na cywilach wbrew rozkazowi swych dowódców. IPN oparł się m.in. na archiwach Okręgu Wileńskiego AK.  
Anoto, co ty wiesz o historii? Znasz ją z Podręcznika młodego patrioty?
8. Dodane przez Jaki ?, w dniu - 04-11-2016 14:21 0 0
Ten patriotyczny Głogów to jak młodzież wszechpolska - Kto nie wieży ślepo i bezmyślnie w to, co my głosimy, jest przeciw nam i go .... ! A to podobno katolicy tacy tolerancyjni i wyrozumiali. Tragedia.
9. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 04-11-2016 14:31 0 0
Jedyne co wyszło to to, że niewiedzą jest porażająca a propagandą tzw. patriotów poczyniła ogromne spustoszenia w głowach młodych ludzi bo starsi mają pustki po propagandzie czasów PRL. Szyndzielarza i jego zastępca złożyli życie na ołtarzu Ojczyzny, tyle tylko, że nie swoje a niewinnych ofiar. Ich oddział mordował nawet niemowlęta i to nie jest oczernianie. Góralski miał wątpliwości i zapytał o nie IPN a to właśnie IPN wydał opis zbrodni Łupaszki na cywilach. 
Nie, nie jestem Michałem i tym bardziej Góralskim choć Michała znam od kilkunastu lat jako człowieka mającego lepiej poukładane w głowie od niejednego quasipatrioty. 
Prawdziwymi patriotami nie są ci co za wszelką cenę bronią przy pomocy kłamstwa i zaprzaństwa zbrodniarzy bo rzeczy należy nazywać po imieniu, takimi jakimi są. 
Anoto, puknij się może w globus jak radzi ten niby historyk. 
Żeby nie być gołosłownym dodam jeszcze jedna rzecz. Dokładnie 19 lat temu rozmawiałem z jednym z żołnierzy Łupaszki, wstąpił do jego oddziału w trakcie odwrotu przez Puszczę Rudnicką w czasie walk z sowietami i sprawy te znał z opowiadań uczestników owej zbrodni. Potwierdziło się to w wydawnictwie IPN. 
Zbrodnia zawsze pozostanie zbrodnią nawet gdy dokonano jej w imię walki o wolną Polskę.
10. Dodane przez wojewoda lubelski, w dniu - 04-11-2016 16:06 0 0
Wy sowieci zawsze będziecie pluć na patriotyzm Polaków i tyle w temacie. Mordowaliście ten naród i chcecie dalej go niewolić ale ludzie swój rozum mają...
reklama
11. Dodane przez Historyk i politolog, w dniu - 04-11-2016 17:04 0 0
Jacek Kurski miał rację. Ciemnym ludem łatwo rządzić. No, może powiedział, że ciemny lud wszystko kupi, ale to na jedno wychodzi. 
Kwerenda źródeł w IPN wyraźnie wskazuje na zbrodnię na cywilach w czasie wojny. Zamordowano 27 mieszkańców wsi Dubinki w wieku od dwu miesięcy(sic!!!) do 70 lat zarówno niemowleta, dzieci, kobiety i starców. Odrażająca zbrodnia. Jakby przy okazji zamordowano też Piłkę i jej 4 letniego synka. Najciekawsze jest to, że nigdy nie skazano go za tę i podobne zbrodnie dokonane na pograniczu. Skazano go za zamordowanie 130 żołnierzy i milicjantów oraz cywilów już po wojnie.
12. Dodane przez Odznaczony orderem Virtuti Mil, w dniu - 04-11-2016 17:53 0 0
Żołnierze wyklęci... Przeszedłem cały front od Oki pod Berlin. Pod Lenino zostałem ciężko ranny. Po drodze straciłem wszystkich przyjaciół. Dziś nikt o nas nie pamięta. Nas tysiącami idącymi pod lufy wroga. O żołnierzach LWP. Jakby w drugiej WŚ walczyli tylko żołnierze wyklęci. Dlaczego? Wielcy głogowscy patrioci, odpowiedzcie kombatantowi
13. Dodane przez Baton, w dniu - 04-11-2016 18:11 0 0
Do wojewody lubelskiego (kom. 10). Mam wrażenie, że z nickiem całkowicie i na serio się utożsamiasz, inaczej trudno zrozumieć Twoje bredzenie. Życzę, Panie Wojewodo, awansu na Łowczego Wielkiego Koronnego ;)
14. Dodane przez do kom 8 i 12, w dniu - 04-11-2016 22:07 0 0
Tragedia to Twoja ortografia. Ktoś, kto nie zna podstaw języka polskiego, nie powinien zabierać głosu. A autor wpisu 12 - mam pytanie, ile masz lat człowieku?
15. Dodane przez Baton, w dniu - 04-11-2016 23:05 0 0
Do 14. Kurna, a jakie ma znaczenie ile autor komentarza ma lat? Niech ma nawet 110, to co? Nie może upomnieć się o swoje? Szanowny Panie, autorze kom. 12, proszę się nie przejmować ujadanie, historycznych ignorantów. Szacunek dla Pana biografii.
16. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 04-11-2016 23:30 0 0
Głosu nie powinien zabierać ktoś taki jak ty. Co wniosłeś do dyskusji? Nie każdy jest prof.Miodkiem czy Bralczykiem i nie każdy jest tak piękny i durny jak ty.  
Wtknąłeś błędy językowe i nic ponad to. Nic, pustka. Hejt. Tragedia!
17. Dodane przez Polak, w dniu - 05-11-2016 07:40 0 0
Dlaczego nikt dzis nie mowi ze "zbrodnie" jakich niby dokonywali się żołnierze wyklęci były na szpiclach, komunistach, oficerów UB i SB - nie byli Polacy. Polacy walczyli wtedy dalej o wolność. Jesteście śmieszni ! Ukraina jak zbrodniarza i morderce bandere wynosi na ołtarze to jakiez to jest urocze, a gdy w Polsce upomni się o pamięć ktorzy walczyli za NASZ kraj nasz naród naszą ojczyznę to jest to "zbrodnia" "faszyz" i co jeszcze?! Stuknijcie sie w głowę i pomyślcie.
18. Dodane przez Leon, w dniu - 05-11-2016 08:37 0 0
To nie sa tylko groteskowi ludzie to sa ludzie ktorzy za wszelka cene chca zaistniec i nie koniecznie patrzac na prawde i dobro innych
19. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 05-11-2016 10:19 0 0
re 17 
Nikt tego nie wyciąga bo trudno by szpiclem, oficerem UB było dwumiesięczne dziecko. Dalej, czym różni się w takim razie morderstwo na żołnierzu wojska polskiego od zamordowania tzw. żołnierza wyklętego? Zaznaczam, żołnierza Wojska Polskiego i nie jest ważne czy Ludowego. Jesteś śmieszny bo masz pretensje, że Banderę walczącego o Samostijną wynosi się na ołtarze a morderca dzieci i kobiet Łupaszki jest przykładem patriotyzmu. Przypomne ci kaczystowski świrze, że nie kto inny jak Jarosław Kaczyński obściskiwał się z banderowcami na kijowskim Majdanie. Zaiste, moralność (...). Stuknij się sam w kaczy łeb i broń Panie Boże nie myśl bo jeszcze cię łeb rozboli.
20. Dodane przez Polak, w dniu - 05-11-2016 10:38 0 0
Dla tego głogowskiego kabotyna obrażanie polskiego bohatera pochowanego przez jego ukochaną panią byłą na szczęście premier Kopacz w Panteonie Narodowym jest wykładnią patriotyzmu. No cóż, nie ma co dodać.
21. Dodane przez Józek, w dniu - 05-11-2016 11:18 0 0
Oj wiedza się kłania i to głęboka wiedza a nie zacietrzewienie. Historia nie jest czarno biała lecz w różnych kolorach tęczy.
22. Dodane przez Polak, w dniu - 05-11-2016 11:28 0 0
Ryk głogowskiego lewactwa. Banda bajkopisarzy i komuchow nie podoba sie to won z Polski. Pomoge sie wam spakowac. Patriotyczny Głogów zrobil wiecej dla Głogowian niz ten wasz lewacki hejt
23. Dodane przez Polak, w dniu - 05-11-2016 11:38 0 0
Wójt glogowski  
Kazdy kto ma odmienne zdanie jest z pisu (...) ?
24. Dodane przez Polak normalny, w dniu - 05-11-2016 12:21 0 0
Panie "Polak" z 20. Jeżeli pan chwilę zastanowi się nad tym co pan napisał to wynika niestety, że nie rozumie pan samego siebie lub narzuca pan wszystkim narrację ze sztuk Mrożka. Bzdura doprowadzona do sztuki absurdu. Nie trzeba się dzisiaj kryć z ze swoimi nienawiściami. Nikt pana z tej ścieżki nigdy nie sprowadzi nawet gdy na końcu byłoby piekło.
25. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 05-11-2016 14:25 0 0
Możecie obrażać bo nic tak nie sprawia człowiekowi więcej radości jak uszcześliwienie drugiego człowieka. Jeżeli sprawia wam to radość? Cóż, lekarstwa na to nie znam. Tylko dlaczego wybraliście taką drogę? 
Powtórzę - Oddział pod dowództwem Łupaszki dokonał zbrodni wojennej czyli on sam i jego żołnierze są zbrodniarzami wojennymi. Furda tam jego wcześniejsze zasługi i furda tam mordowanie milicjantów, UB-eków, chłopów biorących ziemię na mocy reformy, furda tam mordowanie członków PPR! Za to został skazany przez sędziów komunistycznych na mocy komunistycznego prawa a następnie zamordowany. To była również zbrodnią. Jedni zbrodniarze zgładzili innego zbrodniarza. Tyle w temacie.
26. Dodane przez Z księgi Hioba, w dniu - 05-11-2016 14:31 0 0
Dla niekumatych ku rozważeniu przed niedzielą. 
Był sobie wspaniały kierowca, przez 30 lat nie miał najdrobniejsze nawet kolizji. Zatrzymywał się nawet gdy żabki przez drogę skakały, ułatwiał jazdę innym kierowcom nie wykorzystując wielkości swej ciężarówki. Jednym słowem kierowca doskonały! Jako instruktor wyszkolił setki kierowcow, prowadził szkołę doskonalenia jazdy. Jednak życie jest życiem i jeden raz, ten jeden raz doprowadził do czołowego zderzenia z prawidłowo jadącym innym kierującym. Ten jeden raz przekroczył podwójną ciągłą! Trzydzieści lat wzorowej jazdy, setki wyszkolonych dobrze kierowców, kilku uratowanych w wypadkach i ten jeden jedyny raz. Winny czy niewinny? Co z tego, że tamtan kierowca był po piwie, co zawiniła dzieci kierującego po jednym piwie?
27. Dodane przez antyleft, w dniu - 08-11-2016 17:51 0 0
Górawski: "Nie szkalowałem ani narodu, ani państwa polskiego. Przeciwnie, jestem patriotą" 
No tak, za to szkalował polskich patriotów.  
Wygląda na to, że mamy całkowicie różne pojęcie o patriotyzmie.
28. Dodane przez Marek, w dniu - 08-11-2016 18:22 0 0
Czasy takie, że każdy ma swoich bohaterów. Również ci, których cała wiedza wywodzi się z wykładów wściekle prawicowych historyków w salce redemptorystów. No jeszcze kilka spiskowych czasopism, i gotowe. Zaistniała sytuacja nie dziwi wcale.
reklama
29. Dodane przez re 27, w dniu - 09-11-2016 13:05 0 0
Patriota nie morduje rodaków tylko dlatego, że wzięli ziemię z reformy rolnej. Patriota nie morduje dzieci tylko dlatego, że są innej nacji. Patriota nie morduje tylko dlatego, że żołnierz nosi piastowskiego orła na czapce i jest wyznania mojżeszowego. 
Wygląda na to synku, że jesteś nie patriota a nacjonalistą a nawet szowinistą a to już nie jest patriotyzm.
30. Dodane przez ROY, w dniu - 09-11-2016 21:49 0 0
Do komentarza 12 wielki ukłon i podziękowanie - życzę dużo zdrówka.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust