Sprawcy nie zdążyli wypłacić pieniędzyBank wstrzymał przelew |
15.12.2017. Radio Elka, Tomek Jóźwiak | ||||||||||||||||||
Dyżurny reporter: 667 70 70 60 O sprawie informowaliśmy wczoraj. Do 81-latka zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik jednego z banków pytając, czy posiada konto. Senior potwierdził, że jest właścicielem konta bankowego w danej placówce i na tym rozmowa się zakończyła. Po chwili zadzwonił do niego inny mężczyzna i podając się za policjanta CBŚP poinformował go, że dzwoni w sprawie tajnej akcji do zwalczania cyberprzestępczości na kontach bankowych. Fałszywy „policjant” w pierwszej kolejności kazał seniorowi wpłacić 22 tys. złotych w dwóch transzach. 81-latek dokonał pierwszego przelewu i wrócił do domu, by naładować telefon. Wtedy opowiedział o wszystkim córce, która zorientowała się, że ojciec padł ofiarą oszustwa. - Po uzyskaniu zgłoszenia legnicyy policjanci wspólnie z rodziną 81-latka natychmiast podjęli działania, zmierzające do wstrzymania przelewu dokonanego przez mężczyznę. Z naszych ustaleń wynikało, że pokrzywdzony mężczyzna wraz z córką udali się tego samego dnia do placówki, w której mężczyzna wcześniej dokonał polecenia przelewu. Pracownik placówki wstrzymał transakcję, natomiast nie było do końca wiadomo, czy przestępcy zdążyli już wybrać przekazane środki. Dziś senior otrzymał informację z placówki, że udało się zablokować przelew i pieniądze pozostały na jego koncie - mówi Iwona Król - Szymajda z legnickiej policji. Tyle szczęścia niestety nie miał 70-latek, który w podobny sposób przekazał oszustom 40 tys. zł.
reklama
|
reklama
reklama
reklama