Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Specjalnym gościem kolejnego spotkania w ramach Klubu Obywatelskiego był dzisiaj prof. Jerzy Stępień, prawnik i polityk, współtwórca reformy administracyjnej z 1999 roku, były prezes Trybunału Konstytucyjnego, dziś wykładowca na Uczelni Łazarskiego. Głównym tematem spotkania była reforma wymiaru sprawiedliwości przeprowadzana przez rząd Prawa i Sprawiedliwości.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Prof. Jerzy Stępień trochę z przekąsem i nieskrywaną ironią w głosie ocenił dzisiejszą kondycję polskich sędziów i wymiaru sprawiedliwości za dobrą.
- Sędziowie trzymają się mocno, może nie ci z Sądu Najwyższego, ale jednak ta podstawowa grupa sędziów orzekających w sądach pierwszej i drugiej instancji trzyma się dobrze. Ciosy zadane
polskiemu sądownictwu są oczywiście ogromne, ale wydawało mi się, że będzie gorzej - mówi prof. Jerzy Stępień.
Gość Klubu Obywatelskiego zauważył, że władza ma dzisiaj problem z obsadzaniem niektórych wysokich stanowisk sedziów.
- Nie jest żadną sztuką odwołać sędziego sądu okręgowego czy apelacyjnego, czego przecież cały czas jesteśmy świadkami. - Okazuje się, że nie wszędzie są kandydaci na to, żeby zgodzić się być prezesem sądu. Na przykład w województwie łódzkim dotąd nie znaleziono kandydata na prezesa sądu wyższej instancji. W dwóch innych przypadkach nowo powołani prezesi, gdy zobaczyli w jakich warunkach przyszło im działać i zorientowali się, że nie mają przychylności środowiska, sami zrezygnowali ze swoich funkcji - dodaje prof. Stępień.
Było to ostatnie w tym roku spotkanie w ramach Klubu Obywatelskiego organizowane przez działaczy i sympatyków Platformy Obywatelskiej oraz Komitetu Obrony Demokracji. Kolejne już w nowym roku. Do tej pory uczestnicy takich spotkań dyskutowali już o reformie oświaty, kulturze i katastrofie smoleńskiej. Gośćmi Klubu byli już m.in. wybitny aktor Wojciech Pszoniak wicemarszałek Sejmu, Małgorzata Kidawa - Błońska, Jacek Głomb, dyrektor legnickiego Teatru Modrzejewskiej, czy wcześniej szef Związku Nauczycielstwa Polskiego, Sławomir Broniarz i Maciej Lasek, członek komisji badania przyczyn katastrofy pod Smoleńskiem.
1. Dodane przez waldi, w dniu - 19-12-2017 23:27 w końcu niech PIS wprowadzi te reformy o sądownictwie tego domaga się ponad 80%polaków
2. Dodane przez Rolnik, w dniu - 20-12-2017 00:23 Brawo PiS,to co było dotychczas to była patologia a nie wolne sady.75 letni sędziowie którzy gubili się w swoich wyrokach.
3. Dodane przez Hdd, w dniu - 20-12-2017 05:05 Polityk i zarazem były prezes TK no tak peło jeczy że teraz TK jest upolityczniony a jak oni mieli swoich tam to afery nie było
4. Dodane przez Górnik, w dniu - 20-12-2017 08:31 Otwórzcie oczy i umysł zanim coś napiszcie bo niedługo będzie placz
reklama
5. Dodane przez O'boy, w dniu - 20-12-2017 09:15 Mieszkańcy wiosek i miast nie mają nic do stracenia ale stary układ już tak stąd ten strach
6. Dodane przez MOON, w dniu - 20-12-2017 09:20 Z TEGO MI WIADOMO, TO PAN SĘDZIA NIE JEST ŻADNYM PROCESOREM. JEST TYLKO MAGISTREM JAKICH WIELU W TYM KRAJU. OCZYWIŚCIE PREZESEM TK ZOSTAŁ PO ZNAJOMOŚCI. JUŻ SAM FAKT BYCIA PRAWNIKIEM I POLITYKIEM WYKLUCZA ZASIADANIE W TK. I TAKI KOLEŚ MA CZELNOŚĆ UŚWIADAMIAĆ SPOLECZEŃSTWO O NIEZAWISŁYCH SĄDACH? CO ZA HIPOKRYZJA....
7. Dodane przez Górnik39, w dniu - 20-12-2017 09:28 Ad1: haha, a może nie 80% społeczeństwa, a 99% chcę by było tak jak w Rosji i Białorusi? :-) Mnie zastanawia krótkowzroczność PiS, teraz chcą by sądownictwo przestało być niezależne, by było zależne od nich samych. Daje to wprawdzie jakaś ochronę jak coś zrobią wbrew konstrukcji, czy wbrew kodeksowi karnemu, ale do czasu. Bo przyjdą wybory, wygra je kolejna partia, i zamiast karty PiS, będzie np. kasta Nowoczesnej i PO. Czy wtedy PiS będzie to akceptował? Czy może jak na Białorusi, PiS nie dopuszcza takiej myśli że przegra wybory, bo zawsze będzie można je unieważnienić lub sfałszować? Proszę o odpowiedź jakiegoś partyjniaka z PiS.
8. Dodane przez pele, w dniu - 20-12-2017 09:32 Czemu ciągle wolne; ja jestem za szybkimi sądami, a wy ciągle wolne ile sprawy maja trwać??
9. Dodane przez Rolnik z Obory, w dniu - 20-12-2017 09:42 do kom 2: Kumie, a o co byłeś oskarżony że się sędzia pogubił? Jeśli o kradzież, to mogłeś powiedzieć że tylko pożyczyłeś, albo że ktoś wlazł w twoje gumiaki i ukradł, ale to nie ty ;-)
10. Dodane przez olo, w dniu - 20-12-2017 10:13 ad4 płacz to jest po przegranych wyborach 2015 i jeszcze nie możecie tego przyjąć do wiadomości
11. Dodane przez Daw, w dniu - 20-12-2017 10:44 Profesor? Jaki profesor? Kiedy został nadany ten tytuł? Pan Stępień jest MAGISTREM. Nie powielajcie kłamstw.
12. Dodane przez Marek, w dniu - 20-12-2017 11:13 Wymiar niesprawiedliwości jest zawsze we właściwych rękach.
13. Dodane przez karolina, w dniu - 20-12-2017 11:23 górnik39 przypomnę ci jak w 2014 roku PO wrzeszczało najpierw wygrajcie wybory to wtedy wszystko sobie przegłosujecie , w 2016roku te same towarzysze nie wolno wam wszystkiego przegłosować tylko dlatego że wygraliście wybory. Porównując nasz kraj do Rosji i Białorusi to tak było podczas dyktatury PO afery,łamanie konstytucji TK na 15 sedziow 14 było z PO ,kradzież OFE podwyższenie wieku emerytalnego,co do fałszowania wyborów to PIS nigdy wyborów nie sfałszował,twierdzisz że następne wybory wygrają N i PO trudno wygrać wybory z poparciem 15% które ciągle spada
14. Dodane przez ZXV, w dniu - 20-12-2017 12:09 Ten pan NIE JEST żadnym profesorem tylko magistrem.
15. Dodane przez Kh, w dniu - 20-12-2017 13:20 Dziwne, a dlaczego pis i inne partie (nie mowiac o junckerach i innyh timmermannsach) nie robily takiego rabanu jak platforma wymieniala na swoich ? Borys, choragiewkio jak tam twoj poziom wstydu, dalej na -100 ? Wasz lament tylko utwoerdza cale spoleczenstwo w przekonaniu ze rzad dobrze robi. I mam nadzieje ze sie nie cofnie ! Co za czasy kiedy to opozycja i obce panstwa maja ustalac jakie zmiany mamy wprowadzac. I obi maja czelnosc maja mowic o demokracji i konstytucji. Puknijcoe sie w czolo. Z tej politycznej zlosci robicie z siebie zwyklych pajacow
16. Dodane przez REFERENDUM, w dniu - 20-12-2017 13:37 Witam, dla rozejmu ze wszystkimi zwaśnionymi stronami. Obecnie rządzący obiecywali konsultacje społeczne, więc gdzie one są. Przy każdej ważnej kwestii takiej jak szkolnictwo, trybunał, sądy, wiek emerytalny, aborcja itp. powinno być obligatoryjne referendum. Suweren powinien decydować co dla niego najlepsze. Czy mają nas wszystkich za debili. Boją się, że możemy mieć inne zdanie i nie pomyśli obecnego "Naczelnika Państwa"????
17. Dodane przez jon, w dniu - 20-12-2017 13:41 Ale autorytet łał.
18. Dodane przez Górnik39, w dniu - 20-12-2017 16:42 ad13: Własnie problem w tym że PiS nie ma większości by zmieniać konstytucje, a w niej właśnie jest zapis o niezależności sądownictwa od polityków, właśnie po to by nie było nadużyć. Jaki jest sens wracania do przeszłości i wciąż wałkowanie tematu: przez 8 lat rządów PO, itp, itd. Ważne jest co teraz i to co będzie. Nawet Szydło wyleciał za te tanie gadanie. Teraz też są afery, ewidentne łamanie konstytucji, natomiast co do OFE to każdy miał wybór, mógł przecież złożyć pisemne żądanie o pozostawieniu środków w OFE. Ja tak zrobiłem, a ty jeśli nie to sam sobie jesteś winien. O wyniku przyszłych wyborów pisałem teoretycznie że wszystko jest możliwe, wszystko może się zmienić zwłaszcza jak Polacy odczują obcięcie budżetu dla Polski na kolejne lata. I ponawiam pytanie, co zrobi PiS jak inna partia wygra wybory? Czy nie będzie się wtedy domagać by sądy były niezależne, czy przyjmie to do czego teraz dąży, by sądy były zależne od polityków rządzących.
19. Dodane przez PIK, w dniu - 20-12-2017 16:44 Wszyscy tutaj ujadający powinni przyjść na spotkanie z Jerzym Stępniem i zadać mu pytania lub wejść w polemikę.
20. Dodane przez Oj oj ..., w dniu - 20-12-2017 17:50 Kiedy w jednej i tej samej osobie lub w jednym i tym samym ciele władza prawodawcza zespolona jest z wykonawczą, nie ma wolności. [...] nie ma również wolności, jeśli władza sędziowska nie jest oddzielona od prawodawczej i wykonawczej. Monteskiusz
21. Dodane przez Rolnik z Nosocic, w dniu - 20-12-2017 18:20 Polaku przestan ogladac TVN,włącz myślenie. Polskie Sądy są z epoki komunizmu.
22. Dodane przez Rolnik z Niechlowa, w dniu - 20-12-2017 19:00 Ad 21 Lepiej ty włącz TVN, a wyłącz TVP. Polskie sądy to dopiero będą jak za komuny za czasów Bieruta. Putin i Łukaszenka już się cieszą. Ale wszystko do czasu, UE ograniczy lub zabierz dopłaty dla rolników, to szybko padnie reżim Kaczenki.
23. Dodane przez gornik, w dniu - 20-12-2017 19:29 te nie zawisłe sądy nie mogą zwrócic prawowitym włascicielom willi Jaruzelskiego,sędziowie sadzą według widzimisie,,,mi nie potrzeba niezawisłosci mi potrzeba sprawiedliwosci panie magistrze Stępien
24. Dodane przez Górnik39, w dniu - 20-12-2017 20:38 Ad32: przecież każdy kto przegra sprawę w sądzie, może powiedzieć że potrzebuję sprawiedliwości. Przykładowo masz jakąś sprawę w sądzie ze swoim sąsiadem. Wszystko jedno o co, bo to tylko przykład. Ty przegrasz, to powiesz że potrzebujesz sprawiedliwości i trzeba wymienić sędziego, przegra sąsiad powie to samo: chcę sprawiedliwość więc wymienić sędziego bo przegrałem. Uważasz że to jest mądre i normalne?
25. Dodane przez Olo, w dniu - 20-12-2017 20:48 Polska dla Polaków ,PO jak widzę i ich metody to mam białą gorączkę , było lato a PO po plażach do turystów agitowało żenada .
26. Dodane przez Obrona Glogowa, w dniu - 20-12-2017 21:39 Zdrajcy, PO (...) we własne gniazdo.
27. Dodane przez ???, w dniu - 20-12-2017 22:58 ... tym wszystkim cwaniakom sędziowskim, którzy NIELEGALNIE angażują się w politykę, należy cofnąć (ograniczyć ?) bardzo wysokie emerytury za złamanie ustawy - i wtedy ich "zabawa" w politykę się skończy !!!!! Metoda "po kieszeni" jest najbardziej skuteczna !!!
28. Dodane przez re 1, w dniu - 21-12-2017 08:17 80 procent Polaków cieszy się z "reform" sądownictwa dzięki politykom, którzy zachowują się jak ten cham co to wlazł do pałacu i zes..ał się na parkiet mówiąc - I co mi teraz zrobicie? Ani takiego w du..ę kopnąć żeby buta nie spaskudzić, ani za wszarz złapać bo wszy oblezą.
29. Dodane przez ja, w dniu - 21-12-2017 09:06 do 28. Ileż nienawiści. Należysz zapewne do tych, którzy swoimi posłami w EP, zdradzili Polskę. Pfu..
30. Dodane przez Marek, w dniu - 21-12-2017 09:46 Statystyczny Kowalski jak od terytorialsów kolbą w żebra nie oberwie za nic nie zrozumie o co gra jarkacz. Tłumaczyć nie ma sensu
31. Dodane przez Coolio, w dniu - 21-12-2017 10:17 Do 29 To nie jest nienawiść, tylko obrazowe przedstawienie sytuacji. Miała być "dobra zmiana", pytanie tylko, czy dobra dla swoich, czy dla wszystkich. Nikt nie sprzeciwia się reformie polegającej na przyśpieszeniu orzekania, problemem jest wpływ polityków na władzę sądowniczą. Nie przekonuję, to zobacz do czego doprowadziły naciski przełożonych na pilotów Tupolewa...
32. Dodane przez witek, w dniu - 21-12-2017 11:27 nareszcie ustawa o sądownictwie podpisana przez prezydenta teraz platfusy będą donosić do Brukseli strasza nas jakim 7punktem i sankcjami,a gdzie była UE jak kasta sędziowska spotykał się w siedzibie PO,gdzie byli jak były prezes TK nie dopuszczał do orzekania legalnie wybranych sędziów przy czym łamiąc prawo i konstytucję
33. Dodane przez re 29, w dniu - 21-12-2017 12:25 Nie cierpię wszy i chamskich zachowań to niby jak mam napisać? Zdefekował? Nie zrozumiałbyś.
reklama
34. Dodane przez ja, w dniu - 21-12-2017 19:26 re 33. Czy jesteś w stanie spojrzeć na komentarz 31? Z kimś takim można dyskutować, i o dziwo, zgadzam się z Coolio. Przeczytaj swoje wpisy, ładne? Pozdrawiam Coolio.
35. Dodane przez xxx, w dniu - 22-12-2017 09:21 ad31 co mają wspólnego twoje brednie na temat smoleńska do ustawy o sądownictwie
36. Dodane przez Obrona Głogowa, w dniu - 22-12-2017 10:18 Wolne sądy od PO.
37. Dodane przez prawnik, w dniu - 23-12-2017 19:40 Stępień nie jest żadnym autorytetem. Gdyby był to na takim spędzie nie pokazałby się bo na to honor sędziego TK nie pozwoliłby
38. Dodane przez profesor, w dniu - 23-12-2017 19:55 Do profesora to jemu brakuje wiele lat świetlnych i już za tego życia nim nie będzie. Może tak kiedyś nadawało się tytuły. Już wiem skąd mamy tylu profesorów .
39. Dodane przez re 35, w dniu - 23-12-2017 21:49 Czyś ty taki tępy czy o drogę pytasz? Nakaz lądowania w Smoleńsku doprowadził do tragedii. Do czego doprowadzi obsadzanie stanowisk w sądach uległym politykom prawnikom? 32 Nikt tak nie donosił do Brukseli jak PiSiory od Dudy począwszy a na Rydzyku skończywszy. 34 To było pytanie czego ty nie jesteś w stanie zrozumieć. 36 Są wolne bo sędziowie nie są członkami partii politycznych. Mogą natomiast być żonami TW, mogą byc miernotami zdającymi po czterdzieści razy egzaminy sędziowskie. warunek jest jeden - całkowita służalczość wobec PiS. 37 Spędy trzody to są na Nowogrodzkiej, nie zauważyłeś tego? Ty piszesz o honorze? To jaki honor mają posłowie i senatorowie PiS głosujący za nowelizacjami ustaw wiedząc, że jest to niezgodne z konstytucją? Przysięgali tak jak notariusz Duda a mimo to świadomie popełniają przecież przestępstwo. 38 To tak jak z doktoratem Dudy? Za co dostał? Nawet jego macierzysty wydział wypiera się swego doktoranta.
Kim trzeba być by świadomie, dla własnych partykularnych celów łamać przysięgę, prawo tylko dlatego by zadowolić małego frustrata napompowanego żądzą zemsty za urojone czyjeś winy mając jednocześnie świadomość, że przyczyniło się do decyzji o lądowaniu pod Smoleńskiem mimo wielu okoliczności negujących tę decyzję. Trzeba być PiSiorem lub ciemnym ludem. Tak, ciemnym ludem jak powiedział Jacek Kurski TONIO. Ciemnym ludem.
reklama
40. Dodane przez lalala, w dniu - 26-12-2017 18:14 Co się z naszym narodem zrobiło?Takich podziałów jak teraz wieki nie było.Wstyd!
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.