Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
"Słodka Julka" pokazała poważny problem otyłości i cukrzycy
Lekarze biją na alarm!
20.02.2019. Radio Elka, Tomek Jóźwiak
(fot. Tomasz Jóźwiak)
Kilkanaście spotkań w szkołach całego regionu, ponad 6 tysięcy przebadanych dzieci i blisko pół tysiąca przeszkolonych nauczycieli. Taki jest bilans szerokiej kampanii społeczno-edukacyjnej pod hasłem: "Słodka Julka" promująca zdrowy tryb życia, a przede wszystkim zwracająca uwagę na problemy związane z cukrzycą i otyłością wśród dzieci i młodzieży. Uroczyste podsumowanie całego projektu odbyło się w sali im. Jana Wyżykowskiego w siedzibie spółki KGHM, a specjalnym gościem była 9-letnia Julka z Warmątowic - patronka akcji, od której wszystko się zaczęło.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W kampanię społeczno-zdrowotną ph: "Słodka Julka" zaangażowanych było kilka instytucji: legnicki OZPN, Miedziowe Centrum Zdrowia, Fundacja Samodzielne.pl, których wspierały m.in. spółka KGHM, Fundacja Polska Miedź, piłkarskie Zagłębie Lubin, szkoły, organizacje pozarządowe oraz prywatni przedsiębiorcy i lokalne media. A wszystko zaczęło się od małej Julii z Warmątowic Sienkiewiczowskich w powiecie legnickim.
- Spotkałam Julkę i jej mamę, poznałam ich problemy. Poznałam ich życie i zmagania z cukrzycą. Zobaczyłam, jak sobie z tym radzą i doszłam do wniosku, że w Polsce jest wiele takich dzieci,
które żyją w taki sposób i musimy zrobić wszystko, by te dzieci czuły się tak samo wartościowe jak pozostałe, by miały ochotę iść do szkoły, by nie czuły się odrzucone przez środowisko rówieśników, żeby miały przyjaciół. Plany były skromne, bo sądziliśmy, że zrobimy reportaż, który będziemy prezentować w szkołach, ale rozmach i zainteresowanie całą akcją rzeczywiście przerósł nasze najśmielsze oczekiwania - przyznaje Maria Kajdan, prezes Okręgowego Związku Piłki Nożnej w Legnicy.
Kampania trafiła pod strzechy, dotarła do 14 szkół w Kościelcu, Chojnowie, Jerzmanowie, Legnicy, Wądrożu Wielkim, Krzeczynie Wielkim, Polkowicach, Trzebnicach, Ścinawie, Prochowicach, Przedmościu, Złotoryi, Grębocicach i Rudnej. O rozmachu całej akcji świadczy też fakt, że w ciągu 2,5 miesiąca udało się przebadać ponad 3 tys. dzieci na poziom cukru, tyle samo uczniów poddano badaniu składu masy ciała. Badano uczniów w wieku od 6 do 19 lat. Lekarze są niestety zaniepokojeni wynikami badań.
- Dla mnie jako diabetologa raport podsumowujący całą akcję jest niesamowity. Badaliśmy parametry masy ciała, określaliśmy wskaźnik masy ciała i poziom glikemii przygodnej i byłam przygotowana na parę procent odchyleń od normy. Tymczasem okazało się, że cyfry są okrutne i zastanawiające, bowiem około 20 procent dzieci ma otyłość, a 12 procent - podwyższony poziom cukru - wyjaśnia Irena Szykowna, ordynator oddziału diabetologicznego Miedziowego Centrum Zdrowia w Lubinie.
O tym, jak poważną chorobą jest cukrzyca wie doskonale mama bohaterki całej akcji - Dagmara Bielska i oczywiście sama Julka, uczennica drugiej klasy szkoły podstawowej w Kościelcu.
- Cieszę się z tej akcji, ponieważ może dzięki niej więcej osób zrozumie tę chorobę. Jako mama jestem dumna z tego, że akurat moje dziecko stało się twarzą całej kampanii. Julka ma wspaniałą klasę i akurat tam czuje się swobodnie, dzieci są przyzywczajone, ale spotkaliśmy się z sytuacjami, gdzie niektóre dzieci patrzyły na Julkę jak na zjawisko, widziały pompę, kabelki i śmiały się. Więc takie dzieci, jak Julka, są czasami gorzej traktowane przez swoich rówieśników. Dlatego chcemy, by inne dzieci widziały, że one są takie same, by im pomagać w niektórych sytuacjach - mówi Dagmara Bielska, mama Julki.
- Przyzwyczaiłam się już do swojej choroby, ale na początku było ciężko. Wiem, że muszę mierzyć cukier, by mama podała mi insulinę i bym mogła coś zjeść - mówi 9-letnia Julka.
Obecna na uroczystym podsumowaniu projektu minister edukacji narodowej, Anna Zalewska, zapowiedziała, że ministerstwo chce zaszczepić "Słodką Julkę" w całym kraju.
1. Dodane przez Kiler, w dniu - 20-02-2019 13:04 Czekam na akcję słodki arsen
2. Dodane przez mama, w dniu - 20-02-2019 14:18 Takich akcji naprawdę powinno być więcej, a oprócz tego profilaktyka w postaci rozszerzonych badań laboratoryjnych bardziej dostępna. Dzieci nie tylko zmagają się z cukrzycą, ale coraz częściej słyszy się o promieniooporności.
3. Dodane przez Rodzic, w dniu - 20-02-2019 14:48 Jaki sens miały te badania, skoro dzieci były robione po szkolnym obiedzie. Śmiech na sali
4. Dodane przez Zajcolinge, w dniu - 20-02-2019 15:32 Dzisiejsza szkoła, to porażka. Dzieci są przemęczone, a w szkołach urządzany jest wyścig szczurów. Non stop nauka. Sym mój chodzi do 8 klasy SP. Musiał zrezygnować z gry w piłkę nożną, basenu i innych sportów. Tylko nauka i nauka, ewentualnie korepetycje. Czego uczą w dzisiejszych szkołach - niczego. Dzieci są przemęczone tracą chęć do nauki i chodzenia do szkoły. Wkradają się zmęczenie i depresje, które mogą doprowadzać do katastrofy. Dzisiejsza szkoła, to czynnik ryzyka i jednego wielkiego stresu, przez co wszystko odkłada się na zdrowiu. Gdzie przyjemności ??? Nie można zaplanować wizyty u rodziny, czy też znajomych, bo tylko szkoła, szkoła, nauka i nauka. Innych tematów w domu nie ma. Do czego to doprowadzi ??? A nauczyciele mają to gdzieś. Dla nich liczy się tylko realizacja programu, a nie faktyczne nauczenie czegoś. Tylko sprawdzian, kartkówka, sprawdzian, kartkówka i tak cały czas. To jakieś szaleństwo. Nikt tego nie kontroluje. Później samobójstwa i depresje. A gdzie zdrowie ??? Gdzie w tym wszystkim jest człowiek ??? Gdzie rodzina ??? Czy ktoś za to odpowie ??? Czy wina znów będzie po stronie uczniów i rodziców ??? Wychowaliśmy troje dzieci, a takich cyrków jeszcze nie było. To jest jakaś patologia, a nie szkoła. Jak słyszę więc o zdrowiu uczniów, to nerwica mnie dotyka. Jak jeszcze pomyślę a co będzie z przyjęciem do szkoły średniej to mam już naprawdę dość, jako rodzic, a co się dopiero dziwić młodym ludziom.
5. Dodane przez Marek, w dniu - 20-02-2019 16:15 Do 1 rozumiem że proponowałbyś zamknąć hute oraz szyb SG więc była by akcja słodkie bezrobocie
6. Dodane przez Witek, w dniu - 20-02-2019 18:03 PiS + KGHM + ich pomysły = totalne dno bez dna.
7. Dodane przez Maati, w dniu - 20-02-2019 20:31 Do 6 PO i ich pomysły na Polskę to spód dna bez dna
8. Dodane przez Bacha, w dniu - 21-02-2019 07:23 Trzeba dzieci bardziej pod szkole podwoziać samochodami, kupować im więcej gier i niech dłużej siedzą w domach.
9. Dodane przez ad 4, w dniu - 21-02-2019 09:46 Zagłosowało się na kogo się zagłosowało, to teraz się ma.
reklama
reklama
10. Dodane przez Maria, w dniu - 21-02-2019 17:29 Do 1: Kompromitujesz się facet takim komentarzem. Poczytaj trochę o cukrzycy to zmienisz swoje podejście do tej strasznej choroby.
11. Dodane przez do 10, w dniu - 25-02-2019 14:50 facet z kom. 1 proponuje przeprowadzić akcję "arsen" o cukrzycy nic nie mówiąc prześmiewczego. czytajmy ze zrozumieniem. dziękuję za uwagę
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.