Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
1
Października 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Danuta, Igor, Jan,
Remigiusz
Do końca roku 91 dni.
Start arrow Lubin arrow Gmina mówi "nie" odłączeniu sołectw

Wójt liczy, że prezydent i miejscy radni uszanują wyniki

Gmina mówi "nie" odłączeniu sołectw

14.03.2019. Radio Elka, Tomek Jóźwiak

Zdecydowana większość mieszkańców gminy Lubin nie chce przyłączenia do miasta siedmiu miejscowości sołeckich. Przeciwko pomysłom prezydenta Lubina opowiedziało się 98,2 procent ankietowanych, czyli ponad 10 tysięcy mieszkańców. - Nasze konsultacje społeczne były przeprowadzone w sposób wiarygodny i rzetelny, bo każdy mieszkaniec mógł otrzymać tylko jedną ankietę - mówi Tadeusz Kielan, wójt gminy Lubin. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wyniki przeprowadzonych konsultacji społecznych ogłoszono dzisiaj na konferencji prasowej. Łącznie wydano 10 490 ankiet. Przeciwko wydzieleniu z gminy siedmiu miejscowości sołeckich i przyłączeniu ich do Lubina, opowiedziało się 10 301 mieszkańców, tj, 98,2 procent głosujących. "Za" było 131 osób - 1,2 proc, natomiast od głosu
wstrzymało się 55 mieszkańców.

- Nasze konsultacje społeczne były przeprowadzone w sposób wiarygodny i rzetelny, bo każdy mieszkaniec mógł otrzymać tylko jedną ankietę, podpisywał oczywiście odbiór tej ankiety, komisyjnie te ankiety były przyjmowane. Konsultacje były anonimowe i tajne. Chciałbym bardzo podziękować mieszkańcom gminy, którzy wzięli udział w konsultacjach, bo wynik wskazuje na to, że zdecydowana większość jest przeciwna i ponadto jest budujący, dodający nowych sił i energii do dalszej walki w obronie naszej gminy - mówił na dzisiejszej konferencji wójt gminy Lubin, Tadeusz Kielan.

Na takich samych zasadach mieszkańcy gminy wypowiadali się także w drugiej ankiecie, która dotyczyła włączenia do gminy trzech obszarów miasta: osiedla mieszkaniowego Krzeczyn Wielki, miejskiej części Strefy Aktywności Gospodarczej i terenów wokół szybów zakładów górniczych. W głosowaniu wzięła udział taka sama liczba mieszkańców. Głos "za" oddało 95,76 procent - 10 040 osób, natomiast na "nie" było 1,75 procent, tj. 184 osób.

Wójt liczy, że prezydent Lubina i miejscy radni uszanują wyniki gminnych konsultacji i wycofają się z planów przyłączenia do miasta: Chróstnika, Kłopotowa, Krzeczyna Wielkiego, Miroszowic, Obory, Osieka i Szklar Górnych. Tymczasem w najbliższą niedzielę, 17 marca, z lubińskiego rynku wyruszy "Marsz przyjaźni" w obronie gminy.
 
Komentarze (31)
1. Dodane przez FZ Zielona Górą, w dniu - 14-03-2019 13:46
To jest chore 
Te głosowanie nie ma mocy sprawczej 
Normalne referendum przeprowadza się tak jak wybory 
A nie coś takiego czego nikt nie kontroluje 
Kabaret i tyle
2. Dodane przez Pytam, w dniu - 14-03-2019 14:00
Jestem mieszkańcem miasta Lubin. Dlaczego z moich podatków mają korzystać ludzie, którzy mieszkają obok miasta i używają jego dobroci w pełni w zamian nic nie dając? Po przyłączeniu wszyscy skorzystamy, nie tylko ci co biorą.
3. Dodane przez xxxxxxx, w dniu - 14-03-2019 14:27
Proletariusze wszystkich sołectw łączcie się,ale jaja.
4. Dodane przez Michał, w dniu - 14-03-2019 15:06
do "Pytam" i innych podobnie myślących - przepraszam, ale kto korzysta z Pana czy Pani podatków? W jaki sposób? Chyba nie wie Pani lub Pan co pisze! Mieszkańcy Gminy Lubin za wszystko płacą, albo ze swoich podatków, albo z własnej kieszeni! Miasto nic nie "sponsoruje" mieszkańcom innych miejscowości!!! Nauczcie się wreszcie tego, bo wmawianie, że mieszkańcy Gminy korzystają z infrastruktury miasta jest manipulacją! Co - wyjeżdżają Wam asfalt na drogach? Lubinianie wyjeżdżają także nasz asfalt i innych miejscowości za każdym razem jak opuszczają swoje miasto! Zresztą w Lubinie jest masa dróg powiatowych, po których głównie poruszają się przyjezdni, albo dawna krajowa "trójka" czy teraz nowa krajowa S3, do których mamy takie samo prawo jak Wy! Ok zamknijcie się w swoim Lubinie i nie wpuszczajcie nikogo! Ciekawe czy bez wkładu w gospodarkę Lubina mieszkańców Gminy Lubin, Polkowic, Głogowa, Legnicy, Ścinawy czy mieszkańców innych miejscowości, którzy w Lubinie pracują czy robią zakupy, a de facto podatkowo wspierają miejską kasę, będzie Wam miło i finansowo dobrze, bo okaże się jednak, że warto było żyć po sąsiedzku w przyjaźni i budować wspólnie wartość regionu, budować prawdziwą aglomerację! Zamiast tego poddajecie się manipulacjom RR i słuchacie tych bzdur, że cały czas wszyscy wszystko są Wam winni. Piszecie tak jakby być bycie lubinianinem jest tożsame z nabyciem statusu poszkodowanej/ poszkodowanego ze względu na istnienie sąsiedniej gminy! Może potrzebujecie własnego Państwa, a Pa RR zostanie królem/ prezydentem i premierem z automatu, bo przecież taka władza od lat mu się marzy, ale coś mu nie wychodzi... A to niestety RR i jego ekipa doprowadziła Lubin do stanu tak wielkiej niewydolności.
5. Dodane przez Jaś, w dniu - 14-03-2019 15:17
Do ad.2  
A z czego tak korzystają? Tylko pytam.
6. Dodane przez ali, w dniu - 14-03-2019 15:25
Gmina wiejska Lubin to niepotrzebny twór bardzo dużo pieniędzy pochłaniają zarobki urzędników, zadania są dublowane. Cała powinna być zlikwidowana podobnie w Głogowie przyłączyć do miasta. I tak mieszkańcy gminy korzystają na co dzień z tego co daje miasto szpitale, przychodnie, kina, zakłady pracy, kościoły, restauracje, paby, sklepy, szkoły, imprezy sportowe, giełda, targowiska, przedszkola, żłobki, parki, urzędy, obiekty sportowe, paczkomaty, drog, cmentarze i wiele innych. Ludzie tylko na tym zyskają. A na referendum i jakieś konsultacje oraz liczne wyjazdy tz. Samorządowców szkoda naszych pieniędzy czyli podatników -można je przeznaczyć na coś wartościowego.
reklama
7. Dodane przez Danyel, w dniu - 14-03-2019 17:23
Do kom. Ali. 
Piszesz że bardzo dużo pieniędzy kosztują gminę wiejską Lubin jakoby niebotyczne zarobki urzędników. 
Poszperaj w internecie jakie koszty ponoszą mieszkańcy Lubina utrzymując ze swoich podatków szefów miejskich spółek podległych ratuszowi.  
Czy w Lubinie nie ma tylu zdolnych ludzi że jeden człowiek z otoczenia Roberta Raczyńskiego musi pracować na kilku stołkach jednocześnie i kasować za każdy z nich potężny grosz? Daj znać jak się dowiesz.
8. Dodane przez lubinek, w dniu - 14-03-2019 17:43
Ale dlaczego tak się spinacie, przecież wiadomo, że Lubin potrzebuje kasy, niech bierze gminę
9. Dodane przez Jacek Rutkowski, w dniu - 14-03-2019 18:56
Dla wiadomości wszystkich "czopków" cara Raczyńskiego - T.Kielan jest dobrym gospodarzem (nadwyżka budżetowa ponad 10 mln.)Natomiast R. Raczyński jest gospodarzem kredytowym - większość tego co zrobił, to na kredyt, który mają spłacać mieszkańcy Gminy Wiejskiej. Na kredyt, to każdy głupek potrafi. Oglądając wydatki powiatu stwierdzam, wydatki w Lubinie są 4 razy wyższe, niż poza miastem - płaci UE, ale kto zarabia na tej rozrzutności ???
10. Dodane przez Lubinianka, w dniu - 14-03-2019 19:58
Pan Rutkowski jak zwykle celnie i w samo sedno.
11. Dodane przez gmina, w dniu - 14-03-2019 20:32
Jutro stawiam zapory na wjeździe do Obory i Szklar G., i już miastowe nie wjadą jak "Pytam" pisze, zgodnie z jego teorią - przecież miasto nie płaci na gminę to wyjeżdżać im nie wolno.
12. Dodane przez centrum, w dniu - 14-03-2019 21:39
Zlikwidować darmową komunikację poza obręb miasta. Zabronić korzystania z lubińskich żłobków, przedszkoli i szkół dzieciom spoza Lubina. Leczenie okolicznych wieśniaków na terenie Lubina tylko w prywatnych placówkach . Żadnych bibliotek , zajęć pozalekcyjnych itd. finansowanych przez lubiński samorząd. Zwolnić z miejskich urzędów i instytucji wszystkich mieszkańców okolicznych wioch. Reasumując, siedzieć sobie w tych swoich Oborach i innych "rajach" a Lubin omijać z daleka.
13. Dodane przez Peace & Love, w dniu - 15-03-2019 00:16
Do "centrum" 
1) nie ma komunikacji miejskiej na wsi, tylko komunikacja powiatowa, a więc mamy takie same prawo do niej jak ty! 
2) w lubińskich żłobkach raczej nie ma miejsca dla wszystkich lubinian, zatem nie sądzę, aby mieszkańcy Gminy korzystali - jeśli tak, to na pewno samorząd otrzymuje za to pieniądze! 
3) Lubin nie jest właścicielem ani jednej placówki medycznej, a płacimy takie same składki NFZ jak ty! Więc nie wiem o co ci chodzi! 
4) Jak nie chcecie mieć bibliotek i zajęć pozalekcyjnych w Lubinie to Wasza sprawa. My mamy własne szkoły i biblioteki, ośrodek kultury, więc mamy to wszystko u siebie! 
5) Jeśli chodzi o zwolnienia pracowników zaproponowałbym to samo, ale uważam, że jeśli chodzi o pracę to jednak powinny decydować kompetencje. A może zwolnić mieszkańców Lubina z wszystkich zakładów KGHM i innych zakładów pracujących poza Lubinem? Co ty na to? 
6) jakbyśmy kazali Ci omijać Gminę Lubin z daleka to zapewne na wakacje jeździłbyś z Przylesia na Ustronie, bo trudno byłoby Ci opuścić Lubin. 
Napisałeś takie rzeczy, więc jestem przekonany, że nie wiesz nie tylko nic na temat Gminy Lubin, ale także nie wiele wiesz na temat Lubina. Na koniec powiemy Ci, że lepiej się przyjaźnić i wspólnie po sąsiedzku rozwijać niż kłócić! Pozdrawiamy!
14. Dodane przez Do Centrum, w dniu - 15-03-2019 01:33
Ty miastowy a pokaż mi choć jeden szpital miejski w Lubinku skoro już tak się rzucasz jak wesz na grzebieniu. Niestety ale twój kRRól i spółka oddał szpital powiatowy w prywatne ręce. Widzisz jaki tam masz dobrobyt, niby takie bogate miasto a na szpitalik nie stać... Cienizna dusi lubinek i chce zakosić gminną kasę A i przypadkiem nie wchodź do lasów bo wszystkie gminne siedź w Centrum no może parku za płotem
15. Dodane przez lubinek, w dniu - 15-03-2019 06:16
I jeszcze by chcieli, żeby pociągi się u nich zatrzymywały, ale tupet
16. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 15-03-2019 06:21
do czego RR doprowadza..  
podziału w mieście i gminie, 
rozbicia sąsiednich powiatów.. smutno się na to patrzy.. takie działanie ma w słowniku nazwę... trzeba mieć wiedze ze niedługo zmieni sie prawo i zadłużenia spółek wejda w ewidencje miasta i bez pieniędzy gminy - będzie takie słowo jak z koło FOrtuny...
17. Dodane przez slawka, w dniu - 15-03-2019 08:03
do12 Typowy Polak,katolik.
18. Dodane przez ali, w dniu - 15-03-2019 08:32
Sami mędrkowie się nagle znaleźli.. Źle wam w Lubinie? To po co dzieci posyłacie tu i chodzicie do lekarza?  
Jak wam tak się podoba w tych waszych wioskach to sobie swoje pozakładajcie urzędy i szkoły i tam chodźcie. A, zaraz, nie da się? Jaka szkoda, jak mi przykro..
19. Dodane przez lubinek, w dniu - 15-03-2019 08:35
Hahaha, nie ma komunikacji, miasto wam nic nie daje, tylko bierze, tak?  
To sobie do pracy, szkoły czy lekarza jeździjcie do Głogowa, Polkowic, a najlepiej i Wrocławia, a nie do Lubina! Marudy!
20. Dodane przez Peace & Love, w dniu - 15-03-2019 08:37
Do "lubinek" - Tupet? A co kolej to własność RR? Przypominam Ci, że Koleje Dolnośląskie to nie własność RR czy Bezpartyjnych Samorządowców tylko ma służyć wszystkim, bo jest to spółka należąca do samorządu Województwa Dolnośląskiego, w którego tak samo jak Lubin jesteśmy częścią! Zatem do zobaczenia w pociągu! Z racji tego, że jesteś moim sąsiadem zajmę Ci miejsce! Pozdrawiam!
21. Dodane przez Rocky, w dniu - 15-03-2019 09:42
Nie ma ludzi bez wad a że każdy ciągnie do siebie to w świecie standard.Widok zapiera dech jak zjednoczeni walczą o wolność.Bravo.Ale ale jak się Po/patrzy na Wa-wę i węze Rostka + skok na zasiłek pogrzebowy to jak tu nie być dumnym z Lubina.Śmiano się z Obory a kto dzisiaj nie-chciał by tam mieszkać.
22. Dodane przez obserwator, w dniu - 15-03-2019 11:56
a dlaczego RR wybrał akurat te miejscowości a nie pozostałe Wioski bez budżetu?
23. Dodane przez do Peace&Love, w dniu - 15-03-2019 13:07
OK, jak miasto przyłączy gminę to proszę bardzo, a teraz niech wam wójt zapewni autobusy na dworzec PKP w Lubinie
24. Dodane przez Max, w dniu - 15-03-2019 13:09
a tak niedawno tyle było hałasu o mowie nienawiści, no i co z tego pozostało czytając wasze komentarze
25. Dodane przez do oberwator, w dniu - 15-03-2019 13:12
bo w imię dobrej znajomości zostawił parę okruszków dla zabawy Kielanowi
26. Dodane przez Peace & Love, w dniu - 15-03-2019 13:19
do "ali" - ehh... coraz bardziej przekonuję się, że tacy ludzie jak Ty nie macie zielonego pojęcia o Gminie Lubin? Co wy myślicie, że my jesteśmy jakimś w powietrzu zawieszonym tworem? To zacznijmy od początku. BĘDĘ PISAŁ WIELKIMI LITERAMI: MIASTO LUBIN JEST GMINĄ. I GMINA LUBIN JEST GMINĄ. ROZUMIESZ? Jak sobie nie potrafisz tego wyobrazić to pomyśl, że większość instytucji mamy podobnych o tych w Lubinie - mamy szkoły, mamy swój urząd, mamy swoje ośrodki zdrowia (w gminnych obiektach), ośrodek kultury, biblioteki, place zabaw i generalnie wszystko to co jest potrzebne do "bycia gminą" - ŁAPIESZ, CZY JESZCZE NIE? BO NIE WIEM JAK TO BARDZIEJ DOSADNIE WYTŁUMACZYĆ. Miasto Lubin też ma swój urząd, też ma swoje szkoły, ale nie ma ani jednego ośrodka zdrowia. Jak jeździmy do Lubina do lekarza to do placówek, prywatnych szpitali, od których Miasto Lubin otrzymuje podatki. Poczytaj tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Gmina_(Polska) Nie pisz bzdur, bo się po prostu ośmieszasz. Dowiedz się więcej, a jestem przekonany, że zmienisz zdanie. Pozdrawiam! Trzymaj się i miłego dnia!
27. Dodane przez Rozwoj, w dniu - 16-03-2019 13:22
Naturalna koleją rzeczy jest rozwój miasta a za tym idą teren okoliczne, które są włączane w granice miast. To normalne i od wieków tak sie dzieje. Wiec przestańcie pisać głupoty. Tak poprostu jest.
28. Dodane przez ossa do 27 rozwoj, w dniu - 16-03-2019 16:53
Jaki rozwój ? Miasto straciło ok. 10 000 albo i więcej mieszkańców, w tym najinteligentniejszych, odwrotnie niż Gmina Wiejska ! Kto się rozwija a kto zwija ? W mieście jest mnóstwo pustych mieszkań. Może najpierw ktoś się zastanowi, dlaczego ? a potem spróbuje wyciągnąć wnioski .Za trudne ? Pomogę. A najłatwiej zachować się jak opryszek i kogoś obrabować !
29. Dodane przez Do 28, w dniu - 18-03-2019 07:10
Puste mieszkania w Lubinie? Człowieku pokaz gdzie a chetnie wezmę :)
reklama
30. Dodane przez Rocky, w dniu - 19-03-2019 11:56
Miasto chce się rozwijać a możliwości na wyczerpaniu są a za murami takie Eldorado czeka/taxe myślą,,,
31. Dodane przez Mieszkaniec gminy, w dniu - 20-03-2019 20:21
Jak tak ma wyglądać zaopatrzenie w wodę jak dzisiaj w Osieku, to ja chcę do miasta.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust