Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Radni czterech gmin powiatu głogowskiego na wspólnej nadzwyczajnej sesji przyjęli stanowisko dotyczące wariantów przebiegu planowanej obwodnicy Głogowa w ciągu drogi krajowej nr 12. Wszyscy wnoszą o realizację inwestycji zgodnie z opracowanym wariantem północnym PN5.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Sesja odbyła się w Nielubi w gminie Żukowice. - Ta sesja jest zwieńczeniem konsultacji, które odbyły się we wszystkich naszych gminach. Uznaliśmy, że ta forma będzie wzmocnieniem naszego głosu w tej ważnej sprawie. Poszczególne rady podejmą takie same apele i uchwały ws. budowy obwodnicy - powiedział wójt gminy Żukowice Krzysztof Wołoszyn.
Rady zobowiązały poszczególnych
wójtów do przekazania stanowiska do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz zespołowi opracowującemu Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe inwestycji. Dlaczego wszyscy jednym głosem mówią o wariancie północnym PN5? - To nie cztery gminy, cztery rady czy czterech wójtów - to jest głos 90 procent mieszkańców, którzy uczestniczyli w konsultacjach. Północny wariant według nas pod względem środowiskowym, społecznym, biznesowo-przemysłowym i ekonomicznym jest najlepszy. Nam wszystkim zależy na tym, żeby ta obwodnica w ogóle powstała. To jest podstawa. Z konsultacji, które odbyły się w ostatnich tygodniach wynika jasno, że większość chce obwodnicy północnej - mówi wójt gminy Kotla Łukasz Horbatowski.
Nie inaczej było na terenie gminy wiejskiej Głogów. Również tu mieszkańcy chcą wariantu północnego. - Którędy by ta trasa nie poszła wariantem północnym czy południowym, jest połowicznym rozwiązaniem dla gminy Głogów. Nie obejmuje ona Wilkowa. Liczba pojazdów może być dwukrotnie większa po wybudowanie obwodnicy oraz dróg S3 i S5, Wtedy cały ten ruch przejechałby przez środek Wilkowa przy samej szkole podstawowej. Jeszcze w grudniu wyślemy pisma do ministerstwa infrastruktury, aby ten kanał transportowy wydłużyć za Wilków - - mówi wójt Bartłomiej Zimny.
Z kolei wójt gminy Jerzmanowa zwraca uwagę na jeszcze jedną sprawę w kwestii planowanej obwodnicy. - Wariant południowy niestety, ale dzieli Jaczów i Ruszowice. Przebiega w bardzo bliskiej odległości od zabudowań czy nowych osiedli. Jest to z tego punkty widzenia nie do przyjęcia dla mieszkańców naszej gminy - powiedział Lesław Golba.
Docelowy wariant planowanej obwodnicy ma być ostatecznie wybrany jesienią przyszłego roku.
1. Dodane przez Anna, w dniu - 12-12-2019 07:36 Dla Głogowa to najgorszy i niedopuszczalny wybór bo w mieście nic nie zmieni.
2. Dodane przez Krzych, w dniu - 12-12-2019 07:40 Nie do przyjęcia to jest wariant z dala od miasta czyli ten przez Rapocin i Żukowice bo zupełnie nic nie da głogowoaną. Jaczowiaki wiedziały z czym się wiąże wyprowadzka z miasta.
3. Dodane przez Krzychu, w dniu - 12-12-2019 07:51 Powariowaliście
4. Dodane przez data, w dniu - 12-12-2019 07:54 Inwestycja ma wpływać na rozwój Głogowa przez najbliższych 50 lat. Więc tylko wariant południowy. Wariant północny to to działanie na bardzo krótką metę.
reklama
5. Dodane przez stary głóg, w dniu - 12-12-2019 08:00 Głogowianie nie pozwólmy aby wioskowi politrukowie decydowali o moście i obwodnicy dla mieszkańców miasta. Już raz kiedyś niejaki Rybka skazał głogowian na korki, tranzyt tirów, hałas, choroby. Nie dajmy się oszukać wieśniakom. Ten wariant zupełnie nic nie da miastu, równie dobrze obwodnica mogła by powstać w Bytomiu Odrzańskim.
6. Dodane przez Karol, w dniu - 12-12-2019 09:00 Czy to ma być obwodnica Głogowa czy gmin wokół Głogowa.Może Wójtowie Gmin zaproponują obwodnicę przez Pcim!!!. O obwodnicy naszego miasta decydują mieszkańcy a nie Wójtowie Wichur wokół Głogowa.
7. Dodane przez DW, w dniu - 12-12-2019 09:00 Wariant północny to szybszy rozwój strefy ekonomicznej Głogowa. To nowe miejsca pracy.
8. Dodane przez Zet, w dniu - 12-12-2019 09:10 Największy ruch TIRów jest w ciągu DK12, więc normalnym jest że obwodnica powinna iść jej śladem. Ruch ze "ślimaka" przez Jaczów generują głównie pracownicy KGHM, najlepiej to widać, że korkuje się gdy kończą się zmiany.
9. Dodane przez Jacek, w dniu - 12-12-2019 09:18 Do kom.5 to poproś Prezydenta niech zamknie ruch kołowy w mieście wtedy Głogów się od korkuje. Pod teatrem można, to i w całym mieście. I jeszcze jedno kom 5, ale wieśniaki ci nie przeszkadzają jak jedziesz na wieś do Castoramy albo Galerii Glogovia?. Wtedy wieś jest dobra, dała miastu sklepy.
10. Dodane przez Ojej, w dniu - 12-12-2019 09:28 Czyli rolnicy z widzisziwa krzepowa nosocic sczyglic nie sprzedadzą ziemi D%%
11. Dodane przez Xxl, w dniu - 12-12-2019 09:31 DRAMAT! Garstka osób z terenów wiejskich chce decydować o przebiegu obwodnicy miasta! A już najlepszy jest wójt gminy Kotla który w każdym z wariantów obwodnicę zobaczy chyba tylko w TV MASTER! To ma być obwodnica Głogowa a nie Żukowic, Jerzmanowej czy Kotli. Niestety to są uroki demokracji...
12. Dodane przez ja, w dniu - 12-12-2019 09:31 Gdzie można zobaczyć przebieg tej drogi
13. Dodane przez Marek., w dniu - 12-12-2019 09:36 Jeżeli w ogóle PiS nie zryje budżetu i środki na budowę się znajdą, to nie miejmy żadnych złudzeń, zostanie wybrana opcja najtańsza, bez oglądania się na przyrodę i głosy mieszkańców. To nie jest władza która słucha.
14. Dodane przez Dgl, w dniu - 12-12-2019 09:39 Do5. Sam jesteś politurecki wiesniak. Obwodnica północna jest najlepsza bo odciazy miasto od dk12, czyli wszystkie ciężarowki ominą Głogów. Dla inteligentow najlepiej by było zeby nowy most byl obok starego, prace przy budowie tylko w nocy i.to jesienia albo zima.
15. Dodane przez VIP, w dniu - 12-12-2019 09:40 Wydawało by się że w Głogowie mieszkają ludzie inteligentni a tu zoong!Wariant północny to lepsze warunki dla strefy ekonomicznej,brak wycinki lasów i ingerencji w Naturę 2000 koło Wojszyna,przeprowadzenie obwodnicy w martwej strefie ochronnej huty ,itp.By wyeliminować ciężki transport towarowy wystarczy na rogatkach miasta postawić znaki ograniczające tonaż,to samo zrobić na obecnych mostach!Miasto na północ i tak nie będzie się rozwijać ze względu na strefę przemysłową a będzie bez ograniczeń rozwijać się na południe i zachód!Po wcześniejszych wpisach widać że są to cwaniaczki z handlu gruntami,od których,przy wariancie południowy,państwo nie odkupi ziemi!!!
16. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 12-12-2019 10:06 cz. 1 Jaki by wariant nie zrealizowano to i tak stawi się na forum plemię A, B, C i D a jak znam Polskę i Polaków będzie i plemię E. Każdy będzie ciągnął w swoją stronę i każdy będzie miał argumenty przeciwne tym z drugiej strony. Nie ma nawet studium zleconego jakimś tam fachowcom z Gdańska a już mamy kłótnię. Z mapy przedstawionej przez GDDKiA wynika jasno, że obwodnicy Głogowa nie zacznie się budować do 2024 roku!!! Nie ma co marzyć o odciążeniu ulic w mieście dla jadących od Żukowic do Nosocic czy Z Ostrowa Tumskiego do Jaczowa. Jaka by obwodnica nie była niech będzie, byle była. Obwodnica wyprowadzi poza miasto tranzyt i tylko tranzyt bo nie ma co myśleć o prawdziwej obwodnicy okalającej miasto z każdej strony bo do tego potrzebne byłyby dwa mosty a nie jeden. Żaden kierowca mający jako takie doświadczenia z przejazdem przez Głogów nie będzie pchał się w miasto mając do wyboru korki w mieście czy przejechanie dodatkowych kilku kilometrów obwodnicą. Powtórzę słowa prezydenta Rokaszewicza - [...]Podkreślam z całą mocą, że biorę w ciemno każdy wariant obwodnicy Głogowa, bo dla mnie najważniejsze, by była i to razem z drugim mostem. Jeżeli zostanie wybrany południowy wariant, mimo sprzeciwu niektórych gmin wiejskich, stanę po stronie mieszkańców miasta.[...]
17. Dodane przez cz. 2, w dniu - 12-12-2019 10:21 Teraz przypomnę obietnice posła PiS z Głogowa [...] Koszty budowy obwodnicy Głogowa szacuje się na ok. 750 mln zł. Zadanie ma być realizowane w systemie projektuj i buduj. Prace budowlane planowane są w latach 2022-2025. Zadanie umieszczone w Programie Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014-2023.
Porównajcie to sobie teraz z realiami. Ostatnie wieści płynące z Warszawy to budowa w roku 2027. To są skutki głosowania nad odrzuceniem budowy z planów o które walczyła była posłanka z Głogowa tak wyśmiewana przez zwolenników obecnie rządzących.
Osobiście jestem za wariantem południowym będącym najbardziej konsekwentnym wyrzuceniem tranzytu ciężarowego i osobowego poza miasto.
18. Dodane przez Miastowy, w dniu - 12-12-2019 10:22 Ręce opadają na takie komentarze, byliście na konsultacjach społecznych? Słuchaliście projektantów? Czytając wypowiedzi mocno wątpię. Gdybyście byli i słuchali to byście wiedzieli, że wszystkie warianty w bardzo zbliżonym stopniu odkorkują miasto. Wybierając wariant zwróćcie uwagę na to na co zwrócił wreszcie uwagę Prezydent Rokaszewicz, wariant południowy wydłuża projektowanie i dlatego zakończenie inwestycji przełożone zostało na 2027 a perspektywa finansowa na to zadanie była na lata 2033 z przesunięciem na 2025 więc może się okazać iż najzwyczajniej nie będzie w kolejnym budżecie kasy na obwodnicę i most.
19. Dodane przez Jancio, w dniu - 12-12-2019 10:27 Tylko przez Jaczów, obwodnica ma być blisko miasta, a nie gdzieś tam w polach pod Nową Solą.
20. Dodane przez gery, w dniu - 12-12-2019 11:04 Pewnie znowu PO nas oszuka.
21. Dodane przez VIP, w dniu - 12-12-2019 11:08 Do 19 Według Ciebie obwodnica powinna być w mieście bo będzie bliżej!Szkoda że twoja głowa jest ,tylko,pożywką dla włosów!
22. Dodane przez Miastowy, w dniu - 12-12-2019 12:33 Do 19 - to i tak za daleko, obwodnicę powinni podprowadzić pod klatkę schodową abyś mógł szybko wyruszyć w podróż. Ludzie, skąd Wy się bierzecie? Czy w Lubinie i Legnicy S3 podprowadzili pod samo miasto? Są porobione węzły i drogi dojazdowe do nich. Czy gdyby węzeł Jaczów był odsunięty od miasta np. 5 km na południe to taka tragedia? Nie myśleć tu i teraz tylko do przodu, co będzie za 20 lat jak Jaczów i okoliczne wioski obudują obwodnicę? Obwodnica stanie się śródmiejską drogą służącą do ruchu lokalnego? Obwodnica powinna odsuwać tranzyt od miasta a miasto powinno oprócz obwodnicy budować własną sieć dróg miejskich.
23. Dodane przez Xyz, w dniu - 12-12-2019 12:39 Aplikacja Auto mapa od kilku lat pokazuje, jako przebieg, że będzie wariant PN-4 na nic będą protesty mieszkańców okolicznych gmin, ktoś od jakiegoś czasu zna przebieg tej trasy i jeżeli ma powstać to powstanie bez względu na koszty. Co ma być to będzie. Już były protesty mieszkańców miejscowości Słone dotyczące budowy szybu KGHM. I co? Zrobili tak jak zaplanowali, nie licząc się z głosem mieszkańców. Pan Wójt gm. Żukowice szuka poparcia od włodarzy rejonu głogowskiego i lobbuje wariant PN-5. Dlaczego ? Ponieważ gmina sprzedała i ma do sprzedania działki budowlane w okolicy przebiegu trasy w wariancie PN-4. I tyle w temacie.
24. Dodane przez 21, w dniu - 12-12-2019 12:54 Obwodnica to nowe płuca dla miasta i ktoś, kto chce obwodnicy przebiegającej przez wioski i jak najbliżej miasta, niech się zastanowi, czego oczekuje po tej inwestycji? trasa północna między Żukowicami a Głogowem jest niezłym rozwiązaniem, ponieważ olbrzymia ilość tirów z miedzią w sposób naturalny omijała by miasto nie niszcząc drug gminnych i podmiejskich. Jeśli chodzi o rozwój to strefa przemysłowa znajduje się od strony północnej i ona istnieje a nie jest w sferze marzeń. Rozsądek nakazywałby opcję północną. Jeśli ktoś chce mnie wyzywać od wieśniaków to zaznaczam, że od urodzenia tj. 57 roku życia jestem mieszkańcem Głogowa. Pozdrawiam i życzę aby ta obwodnica powstała jeszcze za naszego życia.
25. Dodane przez Gotoxy, w dniu - 12-12-2019 13:23 Miastowy brawo. Obwodnica Głogowa powinna być przede wszystkim tranzytowa. Głogów to nie Wrocław czy Poznań. Rolę obwodnicy osiedlowej mogą spełniać istniejące ulice po odpowiednim dostosowaniu, ronda itp.
26. Dodane przez żal, w dniu - 12-12-2019 14:28 Ekipo ratuszowa... zajmijcie się robotą a nie pisaniem komenatrzy
27. Dodane przez 1234, w dniu - 12-12-2019 15:02 TYLKO WARIANT POŁUDNIE MA SENS.. reszta nic nie zmieni to wydanie kasy bezsensu i stworzenie dodatkowych mega utrudnień związanych z budową
28. Dodane przez re 15, w dniu - 12-12-2019 15:08 obwodnica ma służyć nie tylko tranzytowi ale także ludziom!
29. Dodane przez adaa, w dniu - 12-12-2019 15:16 Bo PN-4 jest najlepszą opcją...
reklama
30. Dodane przez Obwodnica półncna, w dniu - 12-12-2019 15:34 Tylko wariant północny. Zaznaczam, od 65 lat mieszkam w Głogowie.
31. Dodane przez Smerfik, w dniu - 12-12-2019 16:46 Prezydent Rokaszewicz niestety ale lobbuje za wariantem południowym północny kieruje Tiry w stronę huty i strefy ekonomicznej więc miasto będzie odciążone. W każdym z wariantów jest przeprawa mostowa a wystarczy po wybudowaniu obwodnicy zamknąć miasto dla tirów i nie ma kłopotu. Chodzicie na zebrania, konsultacje po niektórych komentarzach widać, że nie.
32. Dodane przez Cba, w dniu - 12-12-2019 16:59 Moim zdaniem powinni przy wariantach pokazać kto musi ziemię sprzedac pod inwestycje. By było jasne i transparentnie
33. Dodane przez miłośnik głogowa, w dniu - 12-12-2019 18:24 Jak najbardziej za obwodnicą są mieszkańcy serbów,grodźca i ci którzy mieszkają na trasie sławy te długie kolejki w godzinach szczytu nie dotyczą mieszka mieszkańcow głogowa dotyczycz to tych którzy wracają po pracy o swoich domów.Pan Herbatowski jest mądrym wójtem i jest lubiany przez swoich wyborców.Obwodnica przez Jerzmanową z wyjazdem w okolicach Wilkowa to jest naj leprze rozwiązanie bo kto blokuje głogowskie drogi,to są poznaniacy dla których głogów jest drogą tranzytową.Niech budowa wreszczie ruszy.
34. Dodane przez ra, w dniu - 12-12-2019 18:26 z wyliczeń GDDKiA wynika, że wariant południowy odciąży Głogów o kilka tysięcy aut dziennie więcej niż warianty północne. To powinno decydować o wyborze.
35. Dodane przez Andrzej, w dniu - 12-12-2019 19:33 Najlepiej od Milany na Piastów most!!!. To ma być obwodnica dla celów tranzytowych, który korkuje miasto a nie skróty. Północna odsunie ruch z Huty i tranzyt poza miasto. Chyba o to chodzi - a moze ja nie rozumie po co ta obwodnica.
36. Dodane przez Piotr, w dniu - 12-12-2019 19:56 Nie ważne czy obwodnica północna czy południową ważne żeby tiry nie wjeżdżamy do miasta!!!
37. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 12-12-2019 20:09 Większej głupoty nie szło wymyśleć??????????????????? Będą same górki ( wiadukty w ilości 6 sztuk na 8 kilometrach i ich koszty ) Uzasadnienie: W zimie jak będzie snieg jest to wspaniała trasa dla narciarzy. Pierwsza górka to wiadukt nad torami Głogów Żagań, następnie głupota przejście obwodnicy przez TERENY MIASTA GŁOGOWA GDZIE NASTĄPI TOTALNA BLOKADA ROZBUDOWY STREFY PRZEMYSŁOWEJ GŁOGOWA W KIEUNKU HUTY , następnie druga górka to wiadukt nad torami Głogów Zielina Góra, następnie trzecia górka wiadukt nad drogą nr. 293 Głogów Żukowice, następnie czwarta górka wiadukt nad drogą nr 12 Głogów Nielubia, następnie piąta górka wiadukt nad drogą Nielubia- Bukwica, następnie szósta górka wiadukt nad drogą nr 12 Nielubia Radwanice.
38. Dodane przez xxx, w dniu - 12-12-2019 20:18 Do wszystkich tych kilku osóbek co bronią wariantu południowego najlepiej będzie jak tą obwodnicę przeprowadzą przez wasze mieszkania!!! TYLKO I WYŁĄCZNIE WARIANT PÓŁNOCNY!!!!!!!!! dla jasności mieszkam w centrum Głogowa
39. Dodane przez Cwaniaczki, w dniu - 12-12-2019 20:35 Cwaniaczki z samorządów wiejskich - chcą żeby obwodnica przebiegała przez ich gminy. To ma być obwodnica Głogowa a nie ich gmin. Tylko wariant południowy.
40. Dodane przez Jan, w dniu - 12-12-2019 20:37 O CO TU CHODZI TO JAKIEŚ NIEPOROZUMIENIE. CELEM JEST OBWODNICA GŁOGOWA KTÓREJ NIE BĘDZIE. JAKIM PRAWEM GMINY ZABIERAJA GŁOS O OBWODNICY GŁOGOWA.MIASTO GŁOGÓW TO TEEREN OD GŁOGOWA WASKIM PASEM DO HUTY I HUTA. OBCY ZADECYDOWALI IŻ OBWODNICA MA PRZEBIEGAĆ PRZEZ MIASTO GŁOGÓW CZYLI TO NIE JEST OBWODNICA LECZ DROGA SZYBKIEGO RUCH PRZEZ MIAST GŁOGÓW, KTÓRA MIAŁA BYĆ POZA GŁOGOWEM . A GDZIE W PRZYSZŁOSCI DLA NASZYCH DZIECI ROZWÓJ STREFY PRZEMYSŁOWEJ OD FABRYKI DOMÓW W KIERUNKU WYSYPISKA
41. Dodane przez Dinia, w dniu - 12-12-2019 20:38 W poprzednich latach władze Głogowa oddały powiat głogowski dla Polkowic. Nikt nie zadbał o interes mieszkańców. Teraz robi się to samo z obwodnicą.
42. Dodane przez Zadbać o interes Głogowa, w dniu - 12-12-2019 20:53 Oddaliśmy powiat Polkowicom. Teraz nie możemy oddać im obwodnicy południowej. Północna, to porażka dla Głogowa.
43. Dodane przez Marta, w dniu - 12-12-2019 22:42 Nie może być drogi - obwodnicy przy Serbach. Wybudowanie drogi na nasypie to tzw wał i w momencie przerwania wału przy Odrze całe Serby będą zalane - trochę wyobraźni! Który z panów projektantów zapoznał się z przedwojennymi, niemieckimi planami melioracyjnymi w Serbach?
44. Dodane przez Zyziok, w dniu - 12-12-2019 22:48 Tylko wariant północny
45. Dodane przez Marta, w dniu - 12-12-2019 22:48 W Głogowie powinniśmy mieć już 3 mosty.
46. Dodane przez Musashi, w dniu - 12-12-2019 23:29 Nie ma większego znaczenia, który wariant przejdzie. Istotą jest, aby most przez Odrę tejże obwodnicy był od razu budowany w przekroju 2+2, czyli żeby się wpisał w perspektywę drogi S12.
47. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 13-12-2019 06:01 Tylko wariant południowy ma sens. Wariant północny niewiele zmieni, dlaczego ponieważ większość aut jedzie od Wrocławia, Legnicy, Lubina, czy Polkowic a nie Zielonej Góry. W związku z czym nikt nie będzie nadrabiał kilkanaście kilometów dlatego, że wójtowie okolicznych wsi tak sobie postanowili. Biorąc pod uwagę to, że aut z roku na rok przybywa, to w niedługim czasie korek będzie od Głogowa do Jerzmanowej i będziemy stali kilka godzin w godzinach szczytu. Jedyny rozsądny wariant to wariant południowy, gdyż uwzględnia natężenie ruchu o czym mówił projektant, a ludzie nie słuchali. Warianty północne spowodują, że z roku na rok będzie przybywało aut w związku z czym będzie przybywało korków. Chyba że rząd weźmie się do roboty i zlikwiduje diesla i stare 20 letnie trupy to wówczas i obwodnica nie potrzebna.
48. Dodane przez Górnik, w dniu - 13-12-2019 07:22 Kom 5 a z jakiej wioski pochodzisz.
49. Dodane przez Jan 60, w dniu - 13-12-2019 07:32 Kom.40 co za bzdury piszesz,huta była w gm Żukowice ktoś zdecydował inaczej i proszę nie krzyczeć.
50. Dodane przez re re, w dniu - 13-12-2019 07:54 Marto, mamy cztery mosty o rozpiętości przęseł powyżej dwudziestu metrów. Kilka mniejszych też by się znalazło oraz kilka kładek. Wprawdzie Wenecją nie jesteśmy, ale kolejny most to już przesada. Chyba.
Serby i tak są przeznaczone do zalania i tak. Nasyp obwodnicy byłby wspaniałym miejscem ograniczającym wielkie rozlewisko a południowa część Serbów z zatopionymi budynkami wspaniałym miejscem do rozmnażania się ryb.
Kiedyś politykierzy głogowscy tak zacietrzewili się w walce o stołki w Głogowie, że Emilian sprzątnął najlepsze gminy. To nie Głogów oddał, to Polkowice wzięły sobie i zrobiły ładny torcik a Głogów ma zakalec.
51. Dodane przez Agnieszka, w dniu - 13-12-2019 08:26 Wójtowie rządzicie sobie na wsi. To jest obwodnica Głogowa a nie Jerzmanowej, Żukowic, Kotli itp. dlatego powinna uwzględniać potrzeby miasta. A potrzeby miasta będą zaspokojone jedynie wówczas, gdy będzie biegła przez tereny gminy jerzmanowa. Wariant północny niewiele zmieni i tak wszyscy jadący od Polkowic będą jechać droga wojewódzka bo nikt nie będzie nadrabiał kilometrów.
52. Dodane przez do 31, w dniu - 13-12-2019 08:32 większość aut jedzie od Wrocławia, Legnicy, Lubina, czy Polkowic do POZNANIA. Ci co jeżdżą tą trasą to wiedzą więc się nie mądruj bo jak widać mało wiesz.
53. Dodane przez Emeryt, w dniu - 13-12-2019 08:35 Najbardziej szczekają niezadowoleni.Ale 90% ludności jest za północną lokalizacją i już nikt tego nie zmieni.
54. Dodane przez do kom 47, w dniu - 13-12-2019 08:44 Tylko dureń wjedzie w miasto i korki a mądrzy będą omijać ów koreczki i jechać obwodnicą ZAPOMINACIE, ŻE NAWIGACJE MAJĄ FUNKCJE OMIJAJ KORKI , NAJSZYBSZA TRASA?
55. Dodane przez Jan, w dniu - 13-12-2019 08:45 Od 40 do 49 Proszę popatrzeć na mapę miasta Głogowa. Grunty miasta Głogowa zaczynają się od Krzepowa wzdłuż Odry a kończą się przed Wróblinem Głogowskim. Nie ja ustaliłem kiedyś takie grunty Głogowa.
56. Dodane przez Ola, w dniu - 13-12-2019 09:07 Do 47. Popieram wariant południowy W 4 lecz ze zmianami. Początek na istniejącym zjeździe Nowe Osiedle polami i lasami pomiędzy Szczyglicami i Turowem obok Krzepowa i włączenie do drogi nr 12 pomiędzy Kluczami a Wilkowem. Taka obwodnica nie będzie nikomu przeszkadzać a w pełni ominie Głogów.
57. Dodane przez VIP, w dniu - 13-12-2019 09:16 51 Agnieszka!Brak logiki!według Ciebie gminy ościenne mają się odczepić od obwodnicy ale na terenie jednej z nich niech będzie!Chcesz obwodnicy w Głogowie to ja zbuduj ale dolatuj do niej samolotem!
58. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 13-12-2019 09:17 Popieram 51. i 56.
59. Dodane przez tatarkiewicz, w dniu - 13-12-2019 10:12 Mądrze napisane w kom. 54. Może zapytam głogowian mających domki np. w Tatarce czy Ujściu. Którędy wolicie jechać? Przez Sławę czy przez Nową Sól? Ja wyjeżdżam z Głogowa w trzy minuty i po kolejnych 40-45 minutach jestem w domku nad jeziorem bez przeciskania się przez most w Głogowie. Każdy wariant obwodnicy jest dobry dla miasta choć nie ukrywa, że wolałbym wariant południowy.
60. Dodane przez blanka, w dniu - 13-12-2019 11:21 doczekamy się obwodnicy huty miedzi, a nie Głogowa. Nie chcemy platformianych pomysłów nigdy więcej w Głogowie.
61. Dodane przez blanka, w dniu - 13-12-2019 11:34 Wariant północny nic nie zmieni dalej będziemy oczekiwać trzeciego mostu i obwodnicy. Dziwi mnie ta niechęć tzw. samorządowców do głogowian. Pewnie dlatego, że boją się o swoje domy. Liczy się jednak dobro wyższe, a nie interes byle lokalnych politruków.
62. Dodane przez Gotoxy, w dniu - 13-12-2019 12:00 Z Wrocławia do Poznania przez Głogów? Gratuluję. Większość aut jedzie krajową 12 i to ma być obwodnica dk12 przebiegającą jak najbliżej części przemysłowej Głogowa.
63. Dodane przez Sokrates, w dniu - 14-12-2019 09:09 Głogów potrzebuje dwóch obwodnic! Drugi most i obwodnicę północną powinniśmy mieć kilka lat temu! Na chwilę obecną przydałaby się druga obwodnica od południowej strony, czy to między Ruszowicami a Jaczowem, czy może między Jaczowem a Smardzowem. Samochodów przybywa, wyrzucenie tranzytu poza miasto nie rozwiąże problemu, korki i tak będą się tworzyć
64. Dodane przez Jan 60, w dniu - 15-12-2019 05:54 Kom.55 więc nic nie mamy do powiedzenia tak było z zabraniem huty z gm Żukowice tak jest z obwodnicą Głogowa ustalono już dawno nam tylko mydlą oczy
65. Dodane przez Rocky, w dniu - 15-12-2019 15:28 Budowa bajpasa jest koniecznoscią [ powodzenia]bo Głogowianie i przejezdni zawalu dostaną.Ale ale gdy POwrócą to zwjanie Polski i Marzeń się zacznie,,,niech tragedia 8 letnia przestrogą będzie dla myślących PO staremu.
66. Dodane przez Do 65, w dniu - 16-12-2019 15:15 Rocky, możliwe są też bajpasy pozwalające na dotlenienie mózgu bo tkwisz w jakimś mroku i powiększ bezmyślnie jakieś komuszo-pisowskie komunały. Tak sobie teraz myślę, co z tą Polską się dzieje? Była w ruinie jak mawiała Szydło doprowadzając nowosolan do sardonicznego śmiechu. Może to była obietnica PiS, samorealizująca się przepowiednia. Po staremu Rocky? Nie licz, że Polacy pozwolą PiS reaktywować PRL. To se ne wrati Rocky. Nawet ciemny lud straci cierpliwość i otworzy oczy.
67. Dodane przez Re 62, w dniu - 16-12-2019 17:48 Nawet jeżeli to z Legnicy Lubina na Poznań jadą i nie ma innej drogi..
68. Dodane przez zg, w dniu - 16-12-2019 19:29 Ach polaczki, stonoga ma racje odpalić piecyki... a szkoda strzępić ryja
reklama
69. Dodane przez kibol, w dniu - 17-12-2019 00:23 a po co obwodnica ? postawmy popiersia i będzie super
70. Dodane przez Andrzej, w dniu - 11-02-2020 08:35 Fachowcy z Gdańska to największe i najlepsze biuro projektowe w Polsce - macie szczęście. Polecam poczytać o tym na stronie Kongresu Drogowego.
Wydaje się, że wariant północny jest najlepszy - zapewnia dobry dojazd do wielkiego generatora tranzytu, czyli KGHM. Taka droga nie ma na celu obsługi ruchu lokalnego tylko tranzytowy. Po lokalne obwodnice musicie iść do samorządu.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.