Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
27
Listopada 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Dominik, Leonard,
Maksymilian, Walery
Do końca roku 34 dni.
Start arrow Głogów arrow Bieg, marsz i msza

VIII Obchody Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych

Bieg, marsz i msza

29.02.2020. Radio Elka, Leszek Wspaniały

„Nic dla siebie, wszystko dla Ojczyzny” - pod takim hasłem organizowane są w tym roku w Głogowie obchody narodowego dnia pamięci żołnierzy wyklętych. To słowa wypowiedziane przez ostatniego dowódcę zorganizowanych struktur polskiego podziemia niepodległościowego na ziemi nowogródzkiej Anatola Radziwonika pseudonim Olech. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Start w niedzielę 1 marca o godzinie 9:00 w Fosie Miejskiej. - Pierwszy
raz w historii stowarzyszenia organizujemy Bieg Tropem Wilczym
- mówi Marcin Marciszak, prezes Patriotycznego Głogowa. O godzinie 12:30 w kościele św. Klemensa odbędzie się uroczysta msza święta, a po niej wyruszy Marsz Pamięci Żołnierzy Wyklętych. - Z przykościelnego placu udamy się w kierunku Głogowskiej Alei Pamięci. Tam odczytany zostanie Apel Poległych! Nastąpi także uroczyste odsłonięcie Kolumny Niepodległości - mówi M. Marciszak.
 
Komentarze (54)
1. Dodane przez Emeryt, w dniu - 29-02-2020 10:28
Buk,chonor i opczyzna
2. Dodane przez kolo, w dniu - 29-02-2020 11:00
Niech uczestnicy pobiegną tyłem.
3. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 29-02-2020 11:38
Emerycie, może znasz moje zdanie na temat tych "wyklętych", ale daj sobie spokój bo obrażasz wielu zamordowanych przez reżim.
4. Dodane przez larsek, w dniu - 29-02-2020 11:57
Paranoja! Marsz rozpocznie msza w kościele. Czyli przy udziale organizacji, która przyczyniła się do rozbiorów Polski...
5. Dodane przez XXL, w dniu - 29-02-2020 12:23
Zapytajcie czciciele tzw.wyklętych Kto waszych dziadków odział w buty (zamiast łapci)nauczył pisać i cztać wyleczył z gruźlicy,ospy i innych chorób zakaźnych,udostępnił uniwersytety dla nich i ich dzieci przecież to oni teraz wami rządzą A wyklęci walczyli o sanacyjną Polskę o całowanie dalej w rękę wójta i pana a w cztery litery plebana Było tak jak i teraz coś Dobrego i coś Złego(była walka polityczna)wiec nie gloryfikujcie jednych potępiajac np.żołnierzy LWP to oni z Rosjanami wyzwolili Polskę zapewnili obecne granice z małymi mniejszościami Od 75 lat na naszych ziemiach nie było wojny(to ewenement) i niech tak Zostanie !!!
6. Dodane przez junak, w dniu - 29-02-2020 12:49
Bandziora Łupaszke też uczczono?
7. Dodane przez Olgierd, w dniu - 29-02-2020 13:29
Pełna zgoda z XXL . Czy Polacy którzy tworzyli nowe 
jednostki milicji obywatelskiej byli wrogami kraju ? 
To była niestety niepotrzebna wojna Polsko - Polska 
To tak samo jak Kukliński dla jednych będzie bohaterem 
dla innych zdrajcą bo historia nie jest czarno -biała  
Dla mnie jest hańbą że czci się Burego który był  
pospolitym wataszka i bandytą mordujacym ludność cywilną
reklama
8. Dodane przez qwesx, w dniu - 29-02-2020 14:31
Niech przeczytają piewcy żołnierzy wyklętych -https://(...)/bury-wyjechal-gorke-dal-znac-ze(...)
9. Dodane przez wirus, w dniu - 29-02-2020 14:55
"[...]udamy się w kierunku Głogowskiej Alei Pamięci." 
Łączenie niektórych (Ogień, Bury, Łupaszka) wyklętych z pomordowanymi w Katyniu, Charkowie, Miednoje to jawne nadużycie pamięci pomordowanych tam o obraza dla nich.
10. Dodane przez Gosc, w dniu - 29-02-2020 15:30
Skoro wyklęci to po co ich czcic
11. Dodane przez tęcza, w dniu - 29-02-2020 16:29
Cześć i chwała kabaczkowi.
12. Dodane przez club AA, w dniu - 29-02-2020 17:45
Uważajcie na nie proszonego gościa-koronowirusa. Hwała bohatyrom.
13. Dodane przez Tęczowy, w dniu - 29-02-2020 18:13
Komuno wróć
14. Dodane przez Zet, w dniu - 29-02-2020 18:38
Fajne to przewodnie hasło, takie nie za demokratyczne.
15. Dodane przez Koko, w dniu - 29-02-2020 18:44
do12: komuna wraca,coraz bardziej, tym razem pod nazwą PiSokomuną. Wszystko wspólne, dla wszystkich po równo.Jeszcze trochę jak wprowadzą kartki na żywność i paliwo by wszyscy mieli po równo. W TVP cenzura jak za komuny.Inflacja rozkręca się jak u schyłku komuny. Sądy Maja być pisie, a nie niezależne. Mało?
16. Dodane przez qwesx, w dniu - 29-02-2020 19:02
Cenzura działa -nie ma mojego wpisu -wstyd
17. Dodane przez AntyPiS, w dniu - 29-02-2020 19:33
Won z PiSem !!!! Tylko Konfederacja !!!!
18. Dodane przez do komuchow, w dniu - 29-02-2020 19:51
Ja znam prawdę i z przyjemnością napluję wam w twarz takim jak b(...)n(...) sz(...) czy m(...)
19. Dodane przez hehe, w dniu - 29-02-2020 19:59
"Wszystko dla siebie, nic dla Ojczyzny"
20. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 29-02-2020 20:35
Te, spod 18. Tylko sobie brody ni opluj. Znalazła się lama-lewizna.
21. Dodane przez Marek., w dniu - 29-02-2020 21:59
Bezrefleksyjne czczenie "wyklętych" jest obrazą wobec ich ofiar, często bezbronnych cywilów. Nie łudźcie się w starciu z regularnym wojskiem nie mieli szans i zostali pokonani, wszyscy, co do jednego.
22. Dodane przez Ws, w dniu - 01-03-2020 08:52
Jeszcze im się ci wyklęci nie znudzili!?  
Niektórzy widać naprawdę się nudzą
23. Dodane przez PZPR na bagnetach sowieckich, w dniu - 01-03-2020 09:53
PZPR powstała na bagnetach sowieckich! 
w roku 1980 kto był I sekretarzem PZPR w Głoogowie? 
Kto w grudniu 1981 wprowadził nielegalnie Stan Wojenny i zwalniał setki górników z pracy? 
Kto zamykał tysiące działaczy,,S,,? 
Dlaczego w PRL nie było wolnych wyborów??
24. Dodane przez na sowieckich bagnetach, w dniu - 01-03-2020 10:21
w 1944r Sowiecki na swoich czołgach zainstalowali w Polsce komunizm.Terror i śmierć,tak pacyfikowano Polskę. 
Niepokornych wtrącano do więzień.Wszystkie wybory były fałszowane.Podziemnie niepodległościowe jednak walczyło nadal.
25. Dodane przez obserwator, w dniu - 01-03-2020 10:31
do kom.7 15 września 1995 roku Sąd Warszawskiego Okręgu Wojskowego unieważnił wyrok śmierci na Romualda Rajsa, uzasadniając, że walczył o niepodległy byt państwa polskiego a wydając rozkazy dotyczące m.in. pacyfikacji białoruskich wsi, działał w stanie wyższej konieczności, zmuszającym do podejmowania działań nie zawsze jednoznacznych etycznie.  
do kom.6 Powinni Płk. Z. Szendielarza, jak najbardziej a to, że Go tak określasz to świadczy o Tobie wyłącznie. Torturowany przez komunistycznych oprawców pokroju Humera, Brystygierowej skazany przez M. Widaja (zbrodniarz komunistyczny) 
do kom.5 Mylisz pojęcia, jedno to zwykła praca Polaków po wojnie. A drugie do nikt nie potępia en masse, lecz co powiesz o Zbrodni w 1970 roku na Wybrzeżu, gdzie z rozkazu generałów, i nie tylko, strzelał i mordował robotników? A czystka antysemicka Jaruzelskiego w 1968 roku albo najazd na Czechosłowację w tymże roku? 
Nie wspomnę o Ubeckich czy SBeckich mordach w imieniu PRL na obywatelach. Poza tym między 1939 a 1991 nie było wolnych wyborów, o które walczyli żołnierze Niezłomni.
26. Dodane przez Olgierd, w dniu - 01-03-2020 11:01
Do 25 Skoro sąd uniewaznil wyrok na rajsa uzasadniając  
mordowanie kobiet i dzieci wyższą koniecznością.  
To ten sam sąd ulaskawil by banderę bo on też walczył  
o niepodległą ukrainę i w ramach wyższej konieczności  
w bestialski sposób wymordowal ok.100 000 Polaków  
Sąd to są ludzie a ludzie się mylą..jak w tym wypadku
27. Dodane przez obserwator, w dniu - 01-03-2020 11:31
do kom.26 Idąc Twoją logiką i Auschwitz i Katyń można uzasadnić! Czyli niemieckich i rosyjskich oprawców! Czyli masz problem z oceną moralną czynów.
28. Dodane przez emeryt, w dniu - 01-03-2020 12:41
do3 Przeczytałeś wszystkie posty?To teraz wiesz co większość sądzi o tych wyklętych.
29. Dodane przez Olgierd, w dniu - 01-03-2020 13:45
Obserwator ty masz problem czytania ze zrozumieniem... 
Jeszcze raz przeczytaj moje posty 7 i 26
30. Dodane przez obserwator, w dniu - 01-03-2020 16:32
do kom.29 Na poziomie stwierdzenia, że mordowanie kobiet i dzieci jest nie-do-zaakceptowania! 
No to weźmy byka za rogi - alianci bombardowali niemieckie miasta, ginęły dzieci, kobiety, niepełnosprawni, geje itd., Amerykanie zbombardowali Hiroszimę i Nagasaki zginęli ludzie, kobiety, dzieci, pełno i niepełnosprawni, geje -Bogu ducha winni - i co aliantów, amerykanów też nazywasz zbrodniarzami? Którego generała amerykańskiego tak nazwiesz? a może prezydenta USA Trumana? a może do tego premiera UK Churchila czy jakiegoś angielskiego generała?
31. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 01-03-2020 19:48
Argumenty obserwatora. 
Wyższa konieczność. Mimo wyraźnego rozkazu dowódcy Okręgu Wileńskiego AK gen. Wilka Łupaszka morduje Litwinów i ... Polkę z jej dzieckiem. 
Wulgaryzmów nie używam, ale aż ciśnie się na usta. Jaka wyższa konieczność nakazuje Łupaszce zamordować dziecko i jego matkę? Pytam się - Jaka wyższa konieczność? Tak samo mogą tłumaczyć się zbrodniarze ukraińscy z Wołynia. Dla nich oczyszczenie z "elementu polskiego" też było wyższą koniecznością usprawiedliwiającą zbrodnie? 
Już raz napisałem tobie żeś jest zwykły szkodnik. 
Himmler zakładając swoje obozy nazwał je koncentracyjnymi a nie zagłady. Czuł taką wyższą potrzebę stworzenia jednolitego politycznie, etnicznie narodu. Dla niego to też była wyższa konieczność. Utworzenie gett dla Żydów też było wyższą koniecznością bo przecież Żydzi jak szczury byli wg niego szkodnikami. Humanitarne rozdawanie Indianom koców zarażonych odrą też było wyższą koniecznością bo kolonistom brakowało ziemi a ci wredni Indianie chcieli sobie po preriach hasać. Gdy Dzierżyński zakładał swoje obozy to przecież też była wyższa konieczność by stworzyć państwo bez szkodników i wrogów ludu. Teraz najlepsze. Gdy Stalin chciał podporządkować sobie Europę środkową, w tym i Polskę to wyższa konieczność nakazała mu pamiętać by nie robić z Polski kolejnej republiki Rad bo to równałoby się próbie osiodłania krowy. By jednak zdobyć władzę to należało, mając na uwadze wyższą konieczność, należało wymordować tych spośród Polaków, którzy widzą Polskę nie taką jakiej on by chciał. Uważnie teraz czytaj bo powtarzam twoje argumenty: Wyższa konieczność nakazywała wymordowanie przeciwników Polski pod rządami komunistów. 
Jakiś ty nie tylko durny, ale i naiwny krętacz. 
Wyższa konieczność nakazuje mi tak cię określić.
32. Dodane przez obserwator, w dniu - 01-03-2020 21:09
do kom.31 Coś się zapędziłeś! Obaj znamy tę relację z historii, ani Ty ani ja przy tym nie byliśmy! Większość rzeczy próbujesz przypisać mi zupełnie nietrafnie!  
Jeśli już pytasz mnie o podstawy to ustalmy, że gdyby nie rozpoczęcie wojny przez Niemcy i Rosję Sowiecką to nie byłoby tego wszystkiego! Prawda? 
Sprawa Burego - IPN \Natomiast śmierć kobiet i dzieci, która bez wątpienia kładzie się cieniem na działalności tak samego Burego, jak i jego podkomendnych, nie była przez tego dowódcę zamierzona. Wina Burego polega w tym zakresie na stworzeniu sytuacji, nad którą nie był w stanie zapanować, i w wyniku której, niezależnie od jego zamierzeń, zginęły osoby, które w żadnym wypadku nie powinny były ucierpieć.\ Popatrz na komunikat z 11.03.2019 - to raz, dwa to sąd wydał wyrok w 1995 r. i ja go cytowałem. 
Dlatego Twoja rozprawa o rzekomo mojej wyższej konieczności jest zupełnie nietrafna i intelektualnie nieuczciwa. 
Jakoś się również nie odniosłeś do nalotów na Drezno, Hiroszimę i Nagasaki gdzie również ginęły kobiety i dzieci, starcy itd! Odnieś się do tego nienaiwny i niedurny wójcie!
33. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 01-03-2020 22:12
Taa, a gdyby Mieszko przyjął chrzest w obrządku wschodnim, choć schizmy jeszcze nie było, to byłby carem. Gdyby Władysław Waza przyjął prawosławie to Polacy rządzili by na Kremlu a twoja babcia byłaby dziadkiem. Trzeba było jeszcze wyprawy krzyżowe wywlec, może coś z powstań na Ukrainie albo Czerwonych Khmerów czy deportacje Żydów nad Tygrys i Eufrat. 
Poza tym, o nic cię nie pytam boś za cienki Bolek.
34. Dodane przez walenty d, w dniu - 01-03-2020 23:19
ty malutki podżegaczu wójcie głogowski : po zatopieniu MS Wilhelma Gustloffa, Rosjanie przestali czcić SWOJĄ Armie Czerwoną? US Army po zrzuceniu bomb atomowych na Hiroszimę i Nagasaki stracili szacunek Amerykanów. Tak czy nie? Za krótki rozumek na krótką odpowiedź? Porównaj liczbę cywilnych ofiar i nie pierdziel, nie relatywizuj historii (...).
35. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 02-03-2020 13:56
Jesteś za cienki by logicznie myśleć. Za krótki jesteś by widzieć różnice i kontekst Hiroszimy. O zatopieniu statku to już szkoda słów, nie ogarniesz. Statek zaciemniony, ma na pokładzie żołnierzy, nie jest odpowiednio oznakowany to można go topić. Takie jest prawo wojenne, tylko skąd takie coś jak ty może o tym wiedzieć? 
Za długie żebyś ogarnął walenty d?
36. Dodane przez I tak ma być, w dniu - 02-03-2020 14:08
No i obserwator zaorany.  
Hejterzy na urlop.
37. Dodane przez obserwator, w dniu - 02-03-2020 16:30
do kom.35. (bo do kom.33 się nie odniosę ponieważ ręce i nogi opadają- brak sensu). I Drezno też zaciemnione! A Hiroszima i Nagasaki to po prostu różnica skali! Za trudne żebyś wójcie ogarnął? I znowu brak logiki u wójta. 
do kom.36. Przecież mówiłeś , że jesteś na urlopie! To skąd ten Twój wpis?
38. Dodane przez ja, w dniu - 02-03-2020 19:01
tak z w,ojtem to nie ma co dyskutowac .bo przeciez on wie najlepiej,a jak ktos ma inne zdanie niż on to odpowiednio potraktuje taka osobe
39. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 02-03-2020 20:29
Nadal nie odniosłeś się do mordów na Wołyniu. Ukraińcy też kierowali się "wyższą koniecznością"? Oni mordowali bo mordowali Polaków a Łupaszka mordował Litwinów i ...Polaków. Tłumaczysz Łupaszkę wyższą koniecznością.  
Teraz przeproś Ukraińców za wymordowanie zbyt małej liczby Polaków.
reklama
40. Dodane przez No i nokaut, w dniu - 02-03-2020 22:58
Lubię czytać posty wójta bo chłop ma wszystko tam gdzie trzeba a i pracowity zaorując ugory intelektualne. 
Bójcie się wyznawcy sekty smoleńskiej bo prawda musi być bolesna.  
Dobrze by było by wójt zrobił parę wykładów tym tumanom bo wiedzę na jak dawny mój nauczyciel historii w czasach świetności I LO.
41. Dodane przez Rocky, w dniu - 03-03-2020 11:26
Wiara i marzenia aby" Polska była Polską" były tak mocne że po latach wiara dokonała cudu.Są Głogowianie a nawet można iść dalej- dla których Polska Polskość Biało-czerwona i Biało-czerwoni są nawazniejsi.Stąd taka radość z wolności.A jeszcze 5 lat temu mówiono że Polska istnieje teoretycznie a polskość to niemoralność.Po-kazali przez 8 lat do czego są zdolni a teraz udaja świętych -Co za wiara.
42. Dodane przez vice versa, w dniu - 03-03-2020 16:37
Wiara w sprawiedliwość, że ziemia uprawiana będzie własnością oracza, że już nie trzeba czapkować jaśnie panu, że nie trzeba już odrabiać za zboże z folwarku na przednówku. Cała prawie wieś polska czekała na ziemię i tylko ci z lasu strachem terroryzowali chłopa i jego rodziną, wyciorem po piętach czy bykowcem po grzbiecie wpajali miłość do Orła w koronie a piastowskiego z nagrobka Krzywoustego kurą nazwali. Stąd taka radość z PKWN-u czy TRJN i zobaczyli, ze Polska to nie coś wyimaginowanego, coś gdzieś za horyzontem. 5 lat temu wieszczył potomek noblisty, że Polska to państwo teoretyczne. Mylił się naiwny, obecnie Polska nie jest państwem teoretycznym - Jest państwem mafijnym i wystarczyło 4 lata by zniszczyć wszystko co zrobiono przez poprzednie 25 lat. Jakie zło musiało opanować umysły? Jak ogłupiono część narodu ubliżając mu od ciemnego ludu i jeszcze wmówiono, że to prawo do dumy. 
PiSzą, że wiara czyni cuda. Oby dobry Bóg natchnął prezesa i pogonił kreatury ze swego otoczenia.
43. Dodane przez obserwator, w dniu - 03-03-2020 16:58
do kom.39 cytat: Jeśli chodzi o sprawę polską, to nie jest to zagadnienie wojskowe, tylko mniejszościowe. Rozwiążemy je tak, jak Hitler sprawę żydowską. Chyba że usuną się sami: koniec cytatu jeden z dowódców OUN - cóż tu komentować. A Bury to walczył z najeźdźcą i komunikat IPN z 11.03.2019. - chciałeś? masz! Jest zasadnicza różnica.
44. Dodane przez obserwator, w dniu - 03-03-2020 21:07
do kom.42 Ty Smiersz jeszcze reprezentujesz czy już Informację wojskową albo UB? A nie, sorry właścicieli III RP, elyty - poznałem Ciebie po zdaniu, że 4 lata wystarczyło żeby zniszczyć ostatnie 25 lat! (Pomimo niebywałego wzrostu gospodarczego przez ostatnie cztery lata, wzrostu budżetu państwa, czy przekierowania 250 mld zł. od złodziei do Polaków!, itd...)
45. Dodane przez Re 43, w dniu - 03-03-2020 22:01
Ci najeźdźcy to Polka i jej dziecko. Ci najeźdźcy to furmani mówiący po białorusku. Łupaszka przeprowadził operacje wojskowa i wyrżnął wieśniaków, wozaków. Wielka operacja wojskowa niczym nie różniącą się od rzezi ukraińskich na Polakach. 
IPN wydał komunikat po innym swoim komunikacie bo okazało się, że owego mordu to dokonali sami Białorusini lub była to prowokacja MBP. Co w takim razie z zakazem odwetu na Litwinach wydanym przez "Wilka"? Pomijając już nawet tę zbrodnię ludobójstwa to w czasie wojny za złamanie rozkazu to chyba kula w łeb.
46. Dodane przez Ha ha ha, w dniu - 03-03-2020 22:05
obserwator pogubił się już całkowicie i nie widzi absurdu w postach 41 i 42. 
Twoje zacietrzewienie pozbawiło cię trzeźwego myślenia. 
Zalecam wg recepty GIS Kraju wiadro lodu w gacie.
47. Dodane przez obserwator, w dniu - 04-03-2020 21:19
do kom.45. Istotnie, trudno Ciebie zrozumieć ponieważ wprowadzasz kolejne wątki, a jak przywoływaną sprawę Burego wyjaśniamy i po zamieszczeniu cytatu oraz IPN to przyznajesz, że odpowiedzialny jest ktoś inny lub nawet komunistyczne MBP.  
Z innymi wątkami można by podobnie dyskutować (przykład Z. Szendzielarza jest jeszcze lepszy) i pewnie jest tak, że żołnierze Niezłomni w przeważającej większości byli opluwani przez komunistyczną propagandę i walczyli z najeźdźcą (w PRL w szkołach niestety historycy temu ulegli), i niestety czasem ta narracja utrzymuje się w wolnej Polsce.  
Z poprzednich wpisów tak się domagałeś abym się odniósł do sprawy Burego to teraz Ty miej odwagę i w sprawie nalotów alianckich na Drezno i inne niemieckie miasta, gdzie ginęły kobiety i dzieci itd,a także Hiroshima i Nagasaki - to byli zbrodniarze?
48. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 04-03-2020 22:46
Co ma piernik do wiatraka czyli Drezno do zbrodni Łupaszki czy Burego, Ognia?  
Bredzisz o Hiroszimie. Co ma Hiroszima do Wołynia.  
 
Jednemu nie zaprzeczysz - Dałeś pokaż debilizmu tłumacząc zbrodnię ludobójstwa wyższa koniecznością. To po pierwsze. Po drugie. Nie ja wprowadziłem wątek Drezna, Hiroszimy.  
Rację ktoś miał pisząc, żeś się już całkiem pogubił. 
Daj sobie wielbicielu zbrodniarzy i pomyśl o Wołyniu bo bliższy jest sprawie zbrodniarza Łupaszki jak jakaś tam Hiroszima czy nawet Drezno. 
Jak jesteś taki mundury to Niemcy bombardując Wieluń, Frampol kierowali się wyższa koniecznością. 
Auschwitz to też była przecież tylko wyższa koniecznością. Oj Kali, jakiś ty cienki, forosnij to popiszemy tylko z tej pomroczność i wyjdź.
49. Dodane przez obserwator, w dniu - 05-03-2020 16:26
kom.48 Zaczynam rozumieć Twoją postawę bo pewnie byłeś nauczycielem historii i masz wyrzuty sumienia, że nauczałeś kłamliwej, stalinowskiej narracji a Polacy, którzy walczyli o wolną Polskę z Sowietami ich pomocnikami w PRL to byli \bandyci\.
50. Dodane przez obserwator, w dniu - 05-03-2020 17:26
jeszcze do kom. 48. Twoja furia w sprawie wyższej konieczności jest skierowana w niewłaściwą stronę ponieważ tak uzasadniał sąd 2 III RP cytat: 15 września 1995 roku Sąd Warszawskiego Okręgu Wojskowego unieważnił wyrok śmierci na Romualda Rajsa, uzasadniając, że walczył o niepodległy byt państwa polskiego a wydając rozkazy dotyczące m.in. pacyfikacji białoruskich wsi, działał w stanie wyższej konieczności, zmuszającym do podejmowania działań nie zawsze jednoznacznych etycznie. : koniec cytatu.
51. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 05-03-2020 20:46
Daj sobie na wstrzymanie bo nie masz żadnych argumentów na poparcie tezy o wyższej konieczności. Gen. Wilk wydał wyraźny rozkaz zakazujący akcji jaka przeprowadził Łupaszka. Mjr Łupaszka dokonał zbrodni, złamał rozkaz i temu nie jesteś w stanie zaprzeczyć. 
Co do postu 49 to już ręce opadają. Mam udowodnić, że nie jestem wielbłądem? Z takimi argumentami się nie dyskutuje tak jak nie ma sensu dyskutować z kimś kto nie widzi absurdu w tym co wypisuje.  
Nadal nie jesteś w stanie obronić owej wyższej konieczności w aspekcie zbrodni UPA. Ukraińcy też mówili i nadal mówią o wyższej konieczności.  
(...)
52. Dodane przez obserwator, w dniu - 06-03-2020 17:39
do kom.51 Czy Ty dalej nie rozumiesz? Przecież po raz kolejny powtarzam, to sąd III RP w 1995 roku użył tego argumentu. Ja go tylko zacytowałem, poczytaj! 
Dlaczego miałbym bronić zbrodni na Wołyniu? Co do wpisu w 49 to traktuj to jako odpowiedz na wpis w sprawie \debilizmu\.
53. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 06-03-2020 22:39
Jesteś gorszy od kleszcza. Rozgnieciesz a to znowu się czepia i lezie na manowce. 
Odpowiedz wreszcie na jedno pytanie jakie zadałem: Czy Ukraińcy mieli prawo do mordowania Polaków na Kresach skoro kierowali się wyższą koniecznością. Udowodnij żeś nie debil i określ się wreszcie. Zbrodnie Burego określasz wyższą koniecznością a wyrok sądu nagle zaczął ci się podobać? Przecież to przedstawiciele "kasty" go wydali. 
Jak wygląda sprawiedliwość i zbrodnia wojenna to masz porównanie. Porównaj sobie wyroki w sprawie zbrodniarza Burego i Calley'a. Bury i Calley zostali uznani zbrodniarzami i nagle ze względów politycznych zmieniono wyroki. 
Jest jeszcze jeden problem, ty niczego nie rozumiesz, twoja moralność jest moralnością Kalego, poczucie sprawiedliwości na poziomie matki Kaźmierza Pawlaka.  
No to co ze słusznymi zbrodniami ukraińskimi na Wołyniu, Ukrainie, Zamojszczyźnie, na Podkarpaciu? Czy naprawdę uważasz, ze mordowanie dzieci i ich matek może być usprawiedliwione przez sąd? Dlaczego w sprawie Burego sąd jest dobry a w sprawie kłamstw Ziobry gdy go skazuje to jest już zły? 
Jeżeli nie zdecydujesz się wreszcie z określeniem się co do Wołynia to nie mamy o czym pisać. Odwagi "glisto".
54. Dodane przez obserwator, w dniu - 07-03-2020 15:31
do kom.53 Niestety Twoje "odczłowieczające" (charakterystyczne w komentarzach GW i dla zwolenników liberałów, aferałów itp.) określania powodują, że muszę, niejako wbrew sobie, powiedzieć, że osiągnąłeś dno a raczej dno jest wysoko nad Tobą. Co chciałem to powiedziałem, a że Tobie ogląd rzeczywistości i możliwość czytania ze zrozumieniem zasłoniła furia to po prostu masz problem ale jest on wyłącznie TWój.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust