Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Lubin arrow Będzie hejnał Lubina?

Będzie hejnał Lubina?

Będzie hejnał Lubina?

15.06.2010. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak

0615_ratusz.jpgLubin. Być może już wkrótce Lubin niczym Kraków będzie miał swój hejnał. Dziś na sesji Rady Miejskiej pojawi się trębacz, który zagra specjalnie dla radnch - a oni zdecydują, czy melodia im się podoba.

Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Utwór został skomponowany przez mieszkańca Lubina, Krzysztofa Figurskiego, który zgłosił się z tym pomysłem do Urzędu Miejskiego już półtora roku temu.
-
Dziś wysłuchamy hejnału na sesji, mam nadzieję, że spodoba się radnym
- mówi Krzysztof Maj, rzecznik prezydenta Lubina - Lubin zasługuje na hejnał, a ta melodia łączy historię miasta z nowoczesnością.

Hejnał miałby być puszczany z ratusza codziennie o 12.00 w południe, a także przy okazji ważnych uroczystości.
Krzysztof Maj uspokaja tych, dla których obecna sceneria ratusza nie wydaje się miejscem godnym hejnału. Ratusz ma być w tym roku remontowany, w planach jest wymiana dachu, remont wieżyczki, naprawa okien i nowa elewacja.
(mon)

 
Komentarze (30)
1. Dodane przez Ja, w dniu - 15-06-2010 10:36
"Niczym Kraków" - dobre i wiele innych miast np.Warszawa,Łódź,Wrocław,Poznań,Gdańsk,Szczecin,Bydgoszcz,Gliwice,Zabrze,Bytom,Olsztyn,Bielsko-Biała,Rzeszów,Ruda Śląska,Rybnik,(...) i,Ostrów Wielkopolski,Siemianowice Śląskie,Stargard Szczeciński, Gniezno,Suwałki,Pabianice no i wasze odwieczne przekleństwo PIASTOWSKI GŁOGÓW hehe
2. Dodane przez Stoigniew31, w dniu - 15-06-2010 09:32
Nie no...prima apprilis jakiś czy co?!Najpierw będą Niepodległości zmieniać na Kaczyńskiego,a teraz na nieistniejącym rynku...hejnał!Jaja sobie przed wyborami radni robią?!
3. Dodane przez Do Ja, w dniu - 15-06-2010 10:17
Nie załapałeś ironii?
4. Dodane przez heh, w dniu - 15-06-2010 11:07
juz odgapiają
5. Dodane przez dgl, w dniu - 15-06-2010 11:59
"Lubin zasługuje na hejnał, a ta melodia łączy historię miasta z nowoczesnością." 
Jaką historię :grin ? 50-letnią?
6. Dodane przez livia, w dniu - 15-06-2010 12:08
lepiej nie zwracac hejnałem uwagi na rynek...;)
7. Dodane przez do kom 1, w dniu - 15-06-2010 12:16
Nasze przekleństwo? Chyba waszym jest Księstwo Lubińskie które jest większym miastem i ma więcej mieszkańców:) Dodatkowo Lubin się rozwija, leży na trasie ekspresowej drogi S3, jest gospodarczym centrum Zagłębia miedziowego. Naprawdę, ale w Lubinie Głogów nikogo nie obchodzi bo nie jesteście dla nas rządną konkurencją. Lubin ma wspaniałą historię Solidarnościową i nie tylko. To z Lubina pochodzi Niemiecki żołnierz który był ochotnikiem na zamach przeciwko Hitlerowi a później odkrył groby Polaków w Katyniu. Więc zanim znowu coś napiszesz, proszę, podszkol się trochę o naszej historii a jedno jest pewne, wy mieliście jakąś tam historię ale faktem jest że to MY Lubin tworzymy przyszłość.
8. Dodane przez do kom. 7, w dniu - 15-06-2010 12:35
jak możesz porównywać historię Lubina do historii Głogowa, znaczenie Głogowa jest nieocenione, i wie o tym każdy choć trochę orientujący się w historii Polak. Zgadza się, Lubin ma tradycje solidarnościowe, ale to co to ma w tym momencie do rzeczy. Mówienie że Głogów "miał jakąś tam historię" nie świadczy o Tobie za dobrze. Z wiedzą jesteś na bakier. Opluwanie i odnoszenie się do Głogowian, w tym do mnie, w taki sposób jest chamskie i nie na miejscu. Skąd tyle w Was - Lubinianie (nie wszyscy) nienawiści. Nienawiść bierze się poniekąd z zazdrości... Bo jak to inaczej wytłumaczyć?? A i jeszcze jestem ciekawy, w jaki sposób tworzycie przyszłość??
9. Dodane przez SEY, w dniu - 15-06-2010 13:34
Do kom nr 7. Jestem z Lubina, ale jak piszesz takie teksty, to nie pij wcześniej... :-)
reklama
10. Dodane przez do kom 8, w dniu - 15-06-2010 14:21
No właśnie dla czego jest tyle nienawiści w Was? Ciągłe wycieczki do mieszkańców Lubina? Po co ciągle wspominacie historię jakby Lubin jej nie miał? A może pogadamy o teraźniejszości? Jakie miasto od czasów wojny ma więcej ludzi i się lepiej rozwija? Zresztą przed wojną Głogów miał niewiele ponad 33 000 mieszkańców, Lubin ponad 10 000 a napinacie się jakby Głogów był metropolią. Oczywiście że nie był więc po co się ciągle napinacie? Mówicie że gdyby nie miedź to by Lubin się nie rozwinął i tak dalej tylko że zapominacie że to samo się was tyczy bo gdyby nie odkryto miedzi w Lubinie to bylibyście dzisiaj takimi Polkowicami albo i jeszcze gorzej (z całym szacunkiem dla Polkowic, chodzi mi tylko o wielkość miasta). Piszę że do nas należy przyszłość bo Lubin się znacznie lepiej rozwija od Głogowa, leży w najlepszym miejscu Zagłębia Miedziowego, leży na trasie drogi S3 (i jako ciekawostka tylko na odcinku Lubin-Polkowice droga ta będzie miała 3 pasy) i jest bliskim miastem dla takich miejscowości jak Polkowice, Ścinawa czy Chocianów (większość osób pracujących czy uczących się z tych miast robi to właśnie w Lubinie), nawet gdy powstanie odkrywka to i tak najwięcej skorzysta Lubin bo na terenie jego gmin są największe złoża, dodatkowo elektrownia która ma powstać także ma być na terenach gminy Lubin. Zajmijcie się swoimi sprawami i nie dogadujcie ciągle nam o historii bo to naprawdę nie ma sensu i pokazuje obraz waszej bezradności w czasach teraźniejszych.
11. Dodane przez do kom 7. i 10., w dniu - 15-06-2010 16:42
W swoim zacietrzewieniu nie odróżniasz nawet głogowian od lubinian i usilnie próbujesz tutaj rekompensować swe niespełnione prowincjonalne ambicje :) Żyj sobie w Lubinie, skoro tak Ci tam dobrze, a Głogowem sobie swej biednej główki nie zaprzątaj, bo Cię jeszcze od tego rozboli :) i niech Ci niebiosa rozumu nie skąpią :)
12. Dodane przez Lubin, w dniu - 15-06-2010 19:22
Lubin ma ponad 700 letnia historie a ignoranci z Głogowa zazdroszczą Lubinowi historii a szczególnie tej wolnościowej z 1982 roku. Lubin jest najważniejszym miastem w regionie i to tez ich boli.. ale cóż zawsze możecie spakować manatki i przenieść się do Miedzianego Miasta.. Cieszcie się, że wojna nie zabrał waszych zabytków, tak jak to zrobiła z naszymi.
13. Dodane przez do 12, w dniu - 15-06-2010 20:56
Jak już to najwazniejszym miastem regionu jest Legnica, zaś Lubin Legnicki zwany także Górniczym jeszcze w latach 60-tych był miasteczkiem
14. Dodane przez Jerry, w dniu - 15-06-2010 20:57
a Głogów jak zwykle zazdrosny!!!! 
Lubin jest lepszy i tyle, nowoczesne miasto!
15. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 15-06-2010 21:13
Lubin i jego 700 letnia historia... płakać mi się chce. A co do zabytków wojna nie miała wam czego zabrać, a wasz największy zabytek to baszta i to w dodatku GŁOGOWSKA :D A co do waszego "pięknego" starego miasta którego nie ma, rynku z rozkopami i ratusza, który jest ładniejszy w niektórych podgłogowskich wsiach niż w Lubinie i pięknych "blaszaków" nic nie macie, nawet hali widowiskowo-sportowej czy basenów.
16. Dodane przez do kom 13, w dniu - 15-06-2010 21:23
Legnica była najważniejszym miastem w naszym regionie tylko zobacz jak w powojennej historii rozwinął się Lubin a Legnica. Z małego przed wojną miasteczka Lubin wyrósł na gospodarczego lidera i tyle, z czasem Lubin coraz bardziej zyskuje. Kolejna sprawa to Lubin nigdy nie był Legnicki zakompleksiony człowieczku. Mówisz że jeszcze w latach 60-tych Lubin był miasteczkiem to dla twojej wiadomości jeszcze mniejszym miasteczkiem był Głogów.
17. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 15-06-2010 22:08
Tak naprawdę to w latach sześćdziesiątych Głogów też był miasteczkiem prowincjonalnym w województwie zielonogórskim. A jeśli mamy licytować to patrząc na obecne województwo dolnośląskie to było kilka miast takich ja Wałbrzych, Legnica, Jelenia Góra, Świdnica, Bielawa, Dzierżoniów a nie wiem czy takie małe obecnie miasta jak Zgorzelec, Bolesławiec, Kamienna Góra, Jawor nie były większe od Lubina i Głogowa. Śmiem twierdzić że nawet takie miasteczka jak Oleśnica, Oława, Nowa Ruda, Ząbkowice Śląskie, Świebodzice, Strzegom, Złotoryja, Lubań. Tak więc jeśli idzie o lata sześćdziesiąte to nie jest najlepszy przykład. Co do okresu przedwojennego to też nie jest najlepiej, Wałbrzych, Legnica, Jelenia Góra( ja się z tym nie zgadzam) Zgorzelec (Gorlitz), Świdnica były miastami większymi i starszymi od Głogowa. Tych które były większe lub starsze od Lubina nie będę wymieniał. Jednak faktem jest że obecnie Lubin jest piątym co do wielkości miastem w województwie a Głogów szóstym. O Wrocławiu nie wspominałem bo wasi kibole udowodnią że jest wiochą tak jak całe województwie.
18. Dodane przez Livia, w dniu - 15-06-2010 23:07
w Głogowie żyje 17 razy więcej dziwnych ludków niż w Lubinie.Brawo Głogów! ;)
19. Dodane przez do 17, w dniu - 16-06-2010 06:24
Wałbrzych i Jelenia Góre starsze od Głogowa :grin co za ignorancja
20. Dodane przez do kom. 10 i 14, w dniu - 16-06-2010 07:26
no z tą odkrywką to raczej nie trafiłeś. jeżeli ona powstanie (a mam nadzieję, że nie) to region czeka straszna degradacja przestrzeni i krajobrazu co zdecydowanie pogorszy jakość życia. nie chciałbym żyć w mieście nawet bardzo bogatym, jeśli miałoby być otoczone jedną wielką dziurą. myślę, że tak jak odkrywka może przynieść jakieś tam korzyści czysto ekonomiczne, to jednak sprawi ona zdecydowanie więcej złych rzeczy. na szczęście Głogów jest w miarę daleko od planowanych terenów eksploatacji. 
 
"nowoczesne miasto" - każde miasto jest na swój sposób nowoczesne. zależy co się przez to rozumie :P nie widzę powodów, by nazywać Lubin miastem bardziej nowocześniejszym od innych.
21. Dodane przez Jerry, w dniu - 16-06-2010 11:21
Lubin Legnicki - tak się tylko nazywała stacja kolejowa!!!! Gratuluję wiedzy
22. Dodane przez do kom 21, w dniu - 16-06-2010 13:57
Ani stacja ani nic innego. Takie bajeczki są popularne wśród zakompleksionych. Stacja zawsze się nazywała Luben później Lubin lub Lubin Górniczy.
23. Dodane przez do kom 15, w dniu - 16-06-2010 18:11
Zanim zaczniesz pisać bzdury o naszych zabytkach to zobacz jak ładnym miastem był przed wojną Lubin i jak ładną miał starówkę. I teraz zobacz co wojna zrobiła z Lubinem, jak dzisiaj wygląda centrum miasta. Czy to nasza wina? Ale takiemu kompleksowi nie ma co tłumaczyć.
24. Dodane przez Do 17, w dniu - 16-06-2010 18:22
Świdnica Prawa miejskie - 1267 
Głogów Prawa miejskie - 1253 
O czym ty mówisz człowieku !!!! 
I które miasto jest starsze !?
25. Dodane przez Głogowianin - do kom. 23, w dniu - 16-06-2010 21:42
Proszę zobaczyć jak wyglądał przedwojenny Głogów i wtedy znów porównać przedwojenny Lubin. 100 lat temu na waszym rynku pasł;y się krowy... niestety.
26. Dodane przez Mariusz, w dniu - 16-06-2010 22:44
Wieczna wojna!!! Bez sensu!!! LUBIN GŁOGÓW LEGNICA POLKOWICE. To jest ZAGŁĘBIE MIEDZIOWE!!! Wszyscy są zależni od siebe, dlatego lepiej bedzie jak sie bedziemy razem trzymać, żeby nas WROCŁAW I WARSZAWA NIE WYDOIŁY Z NASZEGO BOGACTWA!!!
27. Dodane przez do kom 25, w dniu - 17-06-2010 02:21
Chłopie ty jesteś normalny? 100 lat temu krowy na naszym rynku? Wejdź na stronę lueben-damals.de (mam nadzieję że admin puści ten adres, jak nie to wpisz w google Lueben) i dopiero komentuj. I zobaczysz że Głogów niewiele się różnił od Lubina. Zapewniam ciebie, że dla takiego zakompleksionego człowieka, stare zdjęcia Lubina będą bolesne. I jako ciekawostkę mogę dodać że w Lubinie odkryto grób człowieka sprzed 4 000 lat co wskazuje na to że już wtedy tutaj była jaką osada. Pozdro historyku prosto z Księstwa Lubińskiego.
28. Dodane przez POPIERAM KOMENTARZ 26 !!!!!!!!, w dniu - 17-06-2010 08:17
POPIERAM KOMENTARZ 26 !!!!!!!!!!! 
PIERWSZY SENSOWNY JAKI SIĘ TU POJAWIŁ !! 
Jestem Głogowianinem, mieszkam poza Dolnym Śląskiem. Regularnie przyjeżdżam do mojego rodzinnego miasta - Głogowa, by tu odpocząć, pójść na koncert, na piwo ze znajomymi. Na basen jeżdżę do Polkowic, a na zakupy do Lubina. 
Ludzie - opanujcie się !! 
Pozdrawiam wszystkich mieszkańców Zagłębia Miedziowego !
reklama
29. Dodane przez Jerry, w dniu - 17-06-2010 09:54
zacznijmy od tego że gdyby nie Lubin to by nie było Zagłębia Miedziowego!!! Skończcie już pisanie tych głupot bo mi się już tego czytać nie chce. Niektórzy piszą bardzo ładną historię Lubina a niektórzy bzdury!!!
30. Dodane przez tak26, w dniu - 17-06-2010 10:34
Nikt bardziej ja PiS nie wydoił KGHm-u, w błyskawicznym tepmie, jak tylk dopadli koryta taką czystkę zrobili a innym mają coś do zarzucenia ,A zyski za pisiorow dokad poszły , Dobrze ze teraz Fachowcy przy władzy siedzą to i zysk został w L.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama