Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
28
Kwietnia 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Maria, Paweł,
Waleria
Do końca roku 247 dni.
Start arrow Głogów arrow Jak ratownicy zostali strażakami

Jak ratownicy zostali strażakami

Jak ratownicy zostali strażakami

22.07.2010. Radio Elka, Maciej Iżycki
0722_ratownicy.jpgGłogowska Grupa Ratownicza zmieniła klubowe barwy. Nie działa już pod skrzydłami Polskiego Czerwonego Krzyża. Ratownicy zostali strażakami - ochotnikami. - Nie zmieni się jednak zakres naszych działań - zapewnia Artur Starczewski, szef grupy.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Ratowników można spotkać niemal na każdej organizowanej w mieście czy też na terenie powiatu imprezie. Dbają o zdrowie i bezpieczeństwo uczestników festynów, uroczystości i koncertów. Przez wiele lat działali w ramach Polskiego
Czerwonego Krzyża, teraz postanowili zostać strażakami.

- Po wielu naszych przemyśleniach oraz po rozmowach z przedstawicielami Państwowej Straży Pożarnej, podjęliśmy decyzję, żeby stworzyć stowarzyszenie i zostać oddziałem Ochotniczej Straży Pożarnej. Cały czas jednak chcemy współpracować z PCK. Prowadzimy w tej sprawie rozmowy i mam dzieję, że będą one owocne - powiedział nam Artur Starczewski.

Strażacy - ratownicy zapewniają, że nadal są gotowi zabezpieczać wszelkie masowe imprezy w Głogowie i w jego okolicach. Ściślej będą też współpracowali z zawodowymi strażakami oraz innymi służbami.

Ratownicy sprawdzili się także podczas tegorocznej powodzi. Ich dyżur trwał ponad cztery doby a działania zostały dostrzeżone i nagrodzone. Członkowie grupy otrzymali nagrody finansowe przyznane przez ministra spraw wewnętrznych i administracji. (mai)
 
Komentarze (45)
1. Dodane przez strażak, w dniu - 22-07-2010 14:24
Mam tylko pytanie , jakim prawem samozwańczy ratownicy używaja niebieskich świateł błyskowych czyli tzw. koguta . Jakoś sobie nie przypominam aby takie grupy miały do tego prawo . Co na to nasza drogówka ? Zwłaszcza ,że chłopaki się z tym wogóle nie kryją .
2. Dodane przez Ciacho, w dniu - 22-07-2010 15:19
Kolego a kto i kiedy używa takich kogutów??? podaj przykłady konkretne!!! 
Bo ja widziałem tylko na imprezach na których jest Policja i mają na to pozwolenie bo razem z Policją wtedy jeżdżą w kolumnach
3. Dodane przez pawelek_kasa, w dniu - 22-07-2010 15:30
Gratulacje Och Ratownicy-Strażacy to brzmi!!!
4. Dodane przez pck, w dniu - 22-07-2010 15:52
Dokładnie, strażak. Jakim prawem mają niebieskie koguty. Nie są oni karetką pogotowia, strażą itp. Jak już to obsługują tylko imprezy, wiec zawsze są na miejscu. Na niebieskie koguty trzeba mieć pozwolenie i przejść szkolenie. 
 
Ale najlepsze, że jeszcze za powódź dostali nagrodę. Ładnie musieli zbajerować ludzi z ministerstwa. Z tego co pamiętam to jeździli samochodem po Głogowie w tą i z powrotem. Tylko jak była telewizja to w tle się przewijali ludzie z tej grupy, żeby było ich widać. 
 
Ogólnie organizacja pozytywna, tylko wydaje mi się, że za bardzo kładą nacisk na marketing i PR (co chwile z byle czym są w mediach), niż na pomoc ludziom. Jeśli coś robicie, to po co z każdym bzdetem lecieć do mediów i pokazywać się jacy to jesteście wspaniali.
5. Dodane przez strażak, w dniu - 22-07-2010 15:57
jeżeli będą OSP to ich samochód bedzie pojazdem rozpoznawczo-ratowniczym straży pożarnej a co za tym idzie stanie sie pojazdem uprzywilejowanym
6. Dodane przez bob budowniczy, w dniu - 22-07-2010 16:17
rozowego koguta niech sobie zamontuja :) beda mieli powodzenie u dody :)
7. Dodane przez Vigor, w dniu - 22-07-2010 16:20
Nie latwiej i z pozytkiem dla spoleczenstwa bylo przeniesc sie do ZHP ? Taka zamiana idealnie wykazalaby profesjonalizm tej pseudo ratowniczej grupy.
8. Dodane przez djbidon, w dniu - 22-07-2010 16:31
czy wy macie cos z glowami ? ? ? zal wam tylek sciska ze wy nie jestescie w telewizji lub radiu? pokazuja ich w telewizji jak zabezpieczaja imprezy i ich pokazy ratownicze i szkolenia innych. oni za to kasy nie dostaja. jak bedzie potrzeba to napewno pomoga ludzia. nie piszcie ze nie pomagaja ludzia bo pomagaja. to powiedzcie za co dostaja sprzet ratowniczy od wladz? za usmiech nie dostaja tylko za jakies osiagniecia. czy ktos w polsce dostal cos za darmo? jak tak to albo dostal to z litosci albo bylo to komus niepotrzebne. wiec zastanówcie sie co piszecie bo to sie robi smieszne. w kazdym temacie szukacie jakiegos bledu i powodu do doczepienia sie i zrobienia szumu. pozdrawiam. moze ci ratownicy ktoregos dnia wam pomoga i wkoncu przejrzycie na oczy. ze nie mozna oceniac pochopnie innych. a po za tym dodam ze bylem za huta w wioskach pozalewanych na walach i widzialem ratownikow z tej grupy i widzialem jak pracowali. i co robili. a auto jezdzilo do glogowa po potrzebne zeczy dla tych ratownikow. co do tych osob pracowali a nie mozna powiedziec to o strazakach ktorzy spozywali tam alkohol i zostali zabrani przez policje z walów. tego nie widzieliscie??? w wiosce przy wale duzy gril. pieczona kielbaska. glosno muzyka. i alkohol na wale. strazacy i mieszkancy wioski balowali a obok walu reszta mieszkancow pracowala ladujac piach w worki. pozdrawiam
9. Dodane przez jakiś obserwtor, w dniu - 22-07-2010 18:24
A tak się składa, że jestem strażakiem i zasuwaliśmy z worami razem z tymi ratownikami w dzień i w nocy. 
Do kom.8, a gdzie była ta imprezka przy wale, bo jakoś przeoczyłem? :sigh  
Ratownicy witajcie w naszych szeregach :)
10. Dodane przez glogowianin, w dniu - 22-07-2010 18:34
wielkie gratulacje! takiej grupy potrzeba w Głogowie :)  
do vigor: jeśli jesteś taki mądry i masz tak ogromną wiedzę z zakresu pierwszej pomocy to gratuluję ci bardzo, w co wątpię. jestem ciekawy kto poradziłby sobie podczas wypadku VIGOR czy OSP ORM? odpowiedź jest jasna..
11. Dodane przez głogowianka, w dniu - 22-07-2010 19:35
ladnie wychodzi kompleks mediom w naszym miescie, powinnismy byc wdzieczni tym ludziom za to ze sa, bo z tego co jestem zorientowana to poswiecaja swoj wolny czas na te dzialania a mogliby go spedzac ze swoimi rodzinami!!! na doskonalenie swoich umiejetnosci takze ze swojej kieszeni wyciagaja pieniazki! wiec czego wy w ogole jeszcze chcecie?? zazdroscie im tego ze maja nietypowe hobby? ze robia cos pozytywnego ? czy tego ze sa zgrana grupa? skoro dostali nagrode z ministerstwa to widocznie na nia zasluzyli i ktos ich wyznaczyl do tej nagrody!!Gratuluje Ratownikom-Strażakom,zycze aby przemianowanie przynioslo Wam nowe mozliwosci rozwoju, bo to przyda sie nam Glogowianom:) pozdrawiam Was Serdecznie
12. Dodane przez Vigor, w dniu - 22-07-2010 19:41
Uwierz mi ze Vigor :) kto zna ten wie :)
13. Dodane przez pawelek, w dniu - 22-07-2010 20:22
Nie wiem czy wiecie ale ratownicy działają totalnie jako wolontariusze i grosza nie widzą z żadnego zabezpieczenia a cały sprzęt jaki mają to jest ciężko wypracowany i nie kiedy sami dużo musieli włożyć od siebie żeby porobić kursy i być na tych imprezach
reklama
14. Dodane przez A ja to, w dniu - 22-07-2010 21:53
Może i za darmo. Ale za to jacy polityczni.
15. Dodane przez glogowianin, w dniu - 22-07-2010 23:00
ooo, jaki ty jesteś pewny vigor, kiedyś się 'przejedziesz' na tym. ty zapewne udzieliłbyś wykwalifikowanej pseudo pomocy jak sądzę. a skoro jesteś taki pewny to przedstaw się, mogę się założyć, że tego nie zrobisz bo do gadania to jesteś pierwszy, a gorzej z czynami.
16. Dodane przez chybaraczejtak, w dniu - 22-07-2010 23:02
Jesteście żałośni ! Są ludzie którzy robią coś dla was, a wy przy byle lepszej pierwszej okazji na nich najeżdżacie..  
 
A od siebie, to Strażakom - Ratownikom życzę jak najdłuższej chęci do pracy, bo to co robicie, godne jest podziwu, przede wszystkim poświęcacie swój czas, a nie każdy ma go na tyle, żeby jeszcze działać społecznie .  
Gratuluję :)
17. Dodane przez dosent, w dniu - 23-07-2010 12:16
Vigor może mieć rację, że zrobił by lepiej np. akcje reanimacyjną. 
 
Znajomy opowiadał mi, że ta grupa, która została teraz strażakami pojechała na zawody dla ratowników i niestety zajęli jedno z ostatnich miejsc. Mówił, że nawet fantoma nie umieli dobrze uciskać. 
 
Jak dla mnie to za bardzo naciągani ci strażacy. Dziwi mnie, że komendant Waldemar Pawlak zgodził się przyjąć do OSP taką grupę, którą ciężko gdzieś w ogóle zakwalifikować. 
 
Za darmo to może było do tej pory, ale teraz gdy są w OSP to za każdą akcje będą mieć płacone pieniądze.
18. Dodane przez do dosenta, w dniu - 23-07-2010 12:48
Panie dosent a ile twoim zdaniem powinien dostać człowiek za wyciągniecie ofiary wypadku z (...) ale żyjącej co cwaniaku? Jeśli ci żal pupę ściska to wstąp do straży ludzi nam brakuje ale ty tylko napinać się przy klawiaturze umiesz :cry
19. Dodane przez glogowianin, w dniu - 23-07-2010 12:52
"kolega mówił mi..." - człowieku, ile ty masz lat?
20. Dodane przez ech , co za ludzie, w dniu - 23-07-2010 13:36
Popieram dosenta . Ta grupa dba głównie o swój wizerunek . Kto nie wierzy niech obejrzy galerię zdjęć z święta policji na zamku . Chłpaczki z PCK klaty prężą bardziej niż rasowi policjanci . Ale czego się nie robi pod publiczkę :zzz .
21. Dodane przez chybaraczejtak, w dniu - 23-07-2010 16:26
hahahaha ! ''Chłpaczki z PCK klaty prężą bardziej niż rasowi policjanci ''  
Ludzie jaki Wy macie problem ?!?!?! Dlaczego Wy się tak ich czepiacie ? Robią coś dla innych a wam ''G'' do tego ! i szczerze mówiąc 'w domu przed monitorem każdy jest mądry ! a przyjdzie co do czego to do pomocy nie ma nikogo !!! i taka jest smutna prawda.  
A co do Ratowników jak najbardziej popieram ich działania. 8)
22. Dodane przez ..., w dniu - 23-07-2010 16:29
Nie no przegięcie z tym zdjęciem z święta policji... dystynkcje na koszulkach polo do tego białych ... od kiedy?? wyglądają, że normalnie brak słów skoro straż to umundurowanie i regulaminy obowiązują a nie samowolka... a z tego co wiem to ci panstwo brali sporą kasę za obstawienie imprezy pewnie kasa szla na sprzet ale fakt sie liczy
23. Dodane przez RATOWNIK, w dniu - 23-07-2010 20:42
kolego wyloz pieniazki to kupimy sobie mundury galowe i bojowe nie ma problemu! Koszulki robilismy za swoje wlasne pieniadze bo zarobione inwestujemy w sprzet bo chyba lepiej jest miec wyposazonego i wykwalifikowanego ratownika niz ubranego w mundurek za 2tys. 
Zreszta nie wiecie jaka jest sytuacja finansowa grup wolontariatu to nie piszcie takich glupot!!!!
24. Dodane przez RATOWNIK 2, w dniu - 23-07-2010 21:58
Koledzy nie wiecie co my robimy i jak działamy to się nie wypowiadajcie! 
Nie mieliście może takiej sutyacji, że była wam potrzebna na zabezpieczeniu nasza pomoc to się cieszcie bo my wiele takich sytuacji mieliśmy i daję wam słowo, ze to nie są przyjemne sytuacje! Może sami zaczniecie działać na rzecz wolontariatu i zostaniecie ratownikami? Za darmo będziecie ratować innym życie z dobrego serca to wtedy porozmawiamy na te tematy!! 
A teraz swoje pretensje i przemyślenia zostawcie dla siebie bo kiedyś dojdzie do tego, że będzie trzeba rozwiązać naszą grupę a wam będzie potrzeba uratować tylek to zobaczymy co powiecie.. Napewno same oszczerstwa, tylko, że będziecie mogli sobie podziękować bo właśnie przez takich jak wy nasza grupa może się rozpaść!!! 
My do tego napewno nie dopuścimy ale zdarzenia losowe są różne!!
25. Dodane przez ktos, w dniu - 24-07-2010 10:23
zgodnie z ustawo niebieskich siatel moga uzywaz tylko 3 auta: straz, policja plus pogotowie ....plus do tego swiadectwo kwalifikacji.... 
 
zgodnie z ustawo o ratownictwie to ratownicy tylko medyczni moga uczyc innych pierwszej pomocy...a z tego co sie orientuje, to szanowne towarzystwo ma ty;lko jednego instruktora BLSu /a i tak mlodziezy balagan w glowie roba/ ;) 
 
Kwalifikowana pierwsza pomoc to nie dzialania tejze grupy tylko ratownictwa medycznego 
 
 
tak czy siak to umondurowanie co maja - czerwone - powinno byc zastrzezone dla zawodowych ratownikow aby ich nikt z pogotowiem nie mylil..... 
 
 
i na koncu - ktos kiedys beknie na imprezach masowych za zabezpieczenie medyczne...... 
 
 
a tak wogole to bawcie sie dalej w ratonictwie tylko co poniektórym zycze wiencej pokory i rozumu ....i pamietajcie gdzie jest Wasza miejsce w hierarchii ...
26. Dodane przez ramzes, w dniu - 24-07-2010 10:59
Do RATOWNIK 2 
 
Człowieku weź przeczytaj sam to co napisałeś. Z twojej wypowiedzi ewidentnie wynika, że jesteś zadufany w sobie i w tym co robisz. Dobrze, że ratujesz ludzi, ale nie myśl sobie, że gdyby nie ty i twoi koledzy to nikt by ich nie uratował. Jak rozwiążą waszą grupę to co też ludzie będą umierać bo Was nie będzie. 
 
Z tym wolontariatem to też tak do końca za darmo chyba nie jest. Nie wierze, żeby powiat, miasto albo pani przysiężna nie płacili wam w ogóle za obstawianie ich imprez. Kasy do ręki może nie dostajecie, ale bierze ją wasz prezes i kupuje sprzęt czy coś tam. Więc nie mówicie, że w waszej działalności nie ma pieniędzy. Ale to normalne, że są pieniądze bo bez nich nic by nie było. Tylko po co zapieracie się za każdym razem, że wy pieniędzy na oczy nie widzicie.
27. Dodane przez chybaraczejtak, w dniu - 24-07-2010 15:58
do ktoś: po pierwsze, nauki pierwszej pomocy nie MUSI tylko uczyć ratownik MEDYCZNY - proponuję poczytać w internecie na ten temat, po drugie jak kwalifikowana pierwsza pomoc to TYLKO działania ratownictwa medycznego? chyba nie wiesz jaka jest różnica między ratownikiem a ratownikiem medycznym, po trzecie jak ktoś może beknąc za zabezpieczenie masowe, jeśli są tam ratownicy a nie ratownicy medyczni, ciekawe kto w tym czasie jeździłby w karetce, a po czwarte proponuję, przeczytać jaka jest rola ratownika na miejscu zdarzenia. gratuluję inteligencji i rozumu.
28. Dodane przez ktoś 2, w dniu - 24-07-2010 16:19
myślę ,że ten komentarz powinien przeczytać ktoś z naszych władz i troszeczkę pomyśleć . Ta grupa to zbieranina pozerów którzy oprócz biegania w czerwonych uniformach , z niezgodnym z rzeczywistością napisem " RATOWNIK MEDYCZNY " niewiele robi . Przechadzanie się w tłumie ludzi na festynach i robienie z siebie ważniaków to nie ratownictwo medyczne . :(
29. Dodane przez glogowianin, w dniu - 24-07-2010 17:54
hahahah, a kto ich widział w ubraniach z napisem ratownik MEDYCZNY? bo ja jeszcze nigdy.
30. Dodane przez Mistrz Szpady Gientkiej, w dniu - 24-07-2010 22:55
Szepne tylko ze Ci ktorzy najbardziej sie napinaja w tej grupie, stanowia najslabsze ogniwo. Szkoda ze psuja caly obraz - pozdrawiam odpowiedzialnych!
31. Dodane przez esejon, w dniu - 25-07-2010 01:27
Do Mistrz Szpady Gientkiej: Zgadzam się z Tobą w 100%. Pomysł samej grupy jest jak najbardziej ok. Ale jest tam kilka osób, które próbują wylansować się na noszeniu bluzy z napisem "ratownik". Tak na prawdę najlepiej wychodzi im szpanowanie przed laskami.
32. Dodane przez ..., w dniu - 25-07-2010 13:10
A ja mam takie pytanie, według jakich procedur wymieniana grupa będzie udzielała pomocy??? Bo jak wiadomo procedury KPP dla krajowego systemu ratowniczo gaśniczego odbiegają od procedur KRR i innych szkoleń KPP
33. Dodane przez RATOWNIK 2, w dniu - 25-07-2010 17:21
Ja jej nie widziałam! I zadufany w sobie to Ty jestes człowieku! 
Zapraszam we wrzesniu na spotkanie o 16 do stowarzyszenia SZANSA! Wtedy porozmawiamy na ten temat który teraz tu poruszasz. Może gdybyś był/ła ratownikiem to Twój puknt widzenia byl by inny, ale nie jesteś to swoje myśli i przemyslenia zostaw dla siebie! 
My wam ludziom którzy biora udział w takich imprezach masowych tez mamy wiele do zarzucenia, ale nie wypowiadamy tego na głos tylko zostawiamy dla siebie. Troszkę szacunku Ludzie!!! 
Do "esejon" Powiadasz, że szpanujemy przed laskami? Tylko zauważ, że w większości w naszej grupie ratowników sa kobiety a mężczyźni jak sa to żonaci. Tak dla jasności. Może dla Ciebie to był by szpan przed laskami ale dla nas to jest niesienie pomocy innym a nie szpan. Ja osobiście stroju ratowniczego nie mam bo i bez niego mogę pomagać tylko, że zauważ, że taka osoba która jest w prywatnym stroju na takiej imprezie masowej nie jest zauważana. A osoba w czerwonym stroju ratownika jest zauważalna i nawet jak cos się komuś stanie a muy tego nie zauważymy to inne osoby nas zauważą i poinformują o takim wypadku!!!
34. Dodane przez RATOWNIK 2, w dniu - 25-07-2010 15:35
Wszyscy rotownicy starsi stażem mają kurs KPP i BLS. Teraz staramy się o to aby takowy kurs mogli podjąć działający na rzecz miasta ratownicy niepełnoletni i tacy których nie stać na taki kurs bo jednak wiaze się to z dużymi kosztami które ponosimy sami! 
 
 
do "ktoś 2"  
Nie nosimy uniformów z napisem "RATOWNIK MEDYCZNY" ponieważ takowych uniformów założyć nei możemy bo to będzie przewinieniem. Jesteśmy Ratownikami przedmedycznymi i nasze stroje mają napis "RATOWNIK" proszę nie mylić pojeć drogi kolego lub kolezanko!  
Pozdrawiam
35. Dodane przez mitrel, w dniu - 25-07-2010 22:43
Ej laska, artykuł o Was już dawno zszedł z pierwszej strony, więc szkoda Twojego czasu, na pisanie komentarzy i bronienie swoich kolegów. I tak mało kto to przeczyta. Jeśli jesteś strażaczką to zajmuj się tym do czego się zobowiązałaś a nie robisz PR i dbasz o wizerunek. No chyba ze jesteś rzeczniczką prasową pseudo OSP. 
 
P. S. 
A jak facet żonaty to co już nie może szpanować przed laskami :)
36. Dodane przez wojtek, w dniu - 26-07-2010 01:20
RATOWNIK 2 Obejrzyj sobie zdjęcia z wyborów miss plaży sławskiej na konkurencyjnym portalu z informacjami z Głogowa. Jest tam spora sesja zdjęciowa członków waszej organizacji z laskami które brały udział w wyborach miss. Więc nie mów, że nie szpanujecie z laskami i przed laskami. Zamiast pilnować bezpieczeństwa uczestników i być w ciągłej gotowości to sobie zdjęcia z skąpo odzianymi dziewczynami robili. I to nie jeden ratownik na zmianę z innym, ale od razu cała grupa. Nie wiem za co organizatorzy imprez wam płacą. Żal
37. Dodane przez re36, w dniu - 26-07-2010 09:06
:grin Wojtek , a Tobie żal doope ściska,tak to już jest młodośc ma swoje prawa a Ty se pożyj wspomnieniami,staruszku!
38. Dodane przez OkO, w dniu - 26-07-2010 18:05
To w końcu jak? Jest ten napis RATOWNIK MEDYCZNY czy nie ma? Była jazda na kogucie czynie? Co do zdjęć zawsze to jakaś reklama, a jeśli dzięki temu jakiś 16 latek zechce chodź przez 3 miesiace uczyć się 1-ej pomocy to chyba dobrze?.. Vigor jak jesteś taki wykształcony to załóż podobną grupę i spijaj tą GRUBA kasę tak samo inne osoby, no bo przecież każdy z was to potrafi nawet lepiej niż wymieniona tutaj grupa to się pytam dla czemu tego nie robicie? Łatwo jest krytykować ale trochę trudniej zrobić coś konstruktywnego. Zastanów się jeden z drugim następnym razem jak coś napiszesz bo zazdrość i głupota to strasznie słabe argumenty!
39. Dodane przez ..., w dniu - 26-07-2010 21:10
To tak na koniec podobny przyklad z krakowa jak ratownicy współpracują ze strażakami http://www.rkwadrat.pl/
40. Dodane przez Vigor, w dniu - 27-07-2010 18:29
A nie pomyslales przyjacielu ze jezeli wypowiadam sie w tym temacie to znaczy ze znam ta grupe a ratownictwem zajmuje sie zawodowo ?
41. Dodane przez OkO, w dniu - 28-07-2010 20:10
Pozwól, że przyjaciół sam będę wybierał a jeśli jest tak jak mówisz to tym bardziej dziwią mnie twoje słowa wiedząc ile się ostatnio mówi o pierwszej pomocy itp. Może tak grupa nie jest idealna ale coś robi i jeśli masz jakieś zaszczurzenia to przyjdź na zajęcia i o nich powiedz. Sądzę że ludzie z tej grupy z przyjemnością posłuchają konstruktywnej krytyki na swój temat by w przyszłości nie popełniać pewnych błędów. Wiem, że to trudniejsze od obsmarowywania w internecie ale może się skusisz i tak samo reszta.
42. Dodane przez KTOŚ, w dniu - 28-07-2010 22:03
2. Zajęcia edukacyjne w zakresie udzielania pierwszej pomocy są realizowane z udziałem: 
1) lekarzy systemu, 
2) pielęgniarek systemu, 
3) ratowników medycznych 
- którzy otrzymują wynagrodzenie według stawki godzinowej na podstawie umowy cywilnoprawnej.  
 
http://www.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=m491&ms=0(...)&my=56&ma=07145 
 
więc gdzie tu geniuszu mowa o ratownikach ?? 
 
o systemie wiem zdecydowanie więcej od ciebie więc mi tu nie marudź :P 
 
co do waszych ubrań może i macie ubrania z napisem RATOWNIK ale dlaczego macie emblemat RATOWNICTWA MEDYCZNEGO??? 
niby, ze BLS to kwalifikowana pomoc medyczna brawooo widać jak uważacie na szkoleniach to niby ALS, ACLS to podstawowa ??
43. Dodane przez Olo, w dniu - 29-07-2010 15:26
Ze o co wam chodzi z tym RATOWNIKIEM? 
Emblemat Ratownik Medyczny? 
A co Oni mają sobie przyszyć?  
Jeżeli macie czelność twierdzić że nie są ratowmikami to kto nimi miał by być? 
Innym wątkiem jest Medyczny lub Przedmedyczny.Tak czy inaczej potrafią lepiej lub gorzej udzielać pomocy ale zawsze są na to gotowi i chętni - nie pytając o to czy jesteś ubezpieczony lub za ile.
reklama
44. Dodane przez xxx, w dniu - 06-08-2010 23:07
Może i tak ale mnie w tym momencie tam nie było!! 
Myślcie ludzie co chcecie, my wiemy swoje! 
Wy się wypowiadacie ale zamiast wypowiedzi może zaczniecie sami tak działać? 
Wtedy porozmawiamy, bo teraz to my z wami nie mamy o czym rozmawiać bo wy tylko mądrzycie się słowami!! 
Cześć wam wszystkim!
45. Dodane przez ktos, w dniu - 07-08-2010 23:31
hmmm tak czytam te komentarze i pare mi sie nie zgadza po 1 nie widzialem zeby mieli napis RATOWNIK MEDYCZNY a pisalo RATOWNIK po2 co do swiatel niebieskich to takowe zezwolenie nawet na czasowe wydaje wojewoda lub w przypadku zagrorzenia zycia po uprzednim zgloszeniu oficer dyzurny policji (o ile ratownik jest zgloszony do centrum ratownictwa) po3 dajcie szanse tym ludziom niech maja morzliwosc sie wykazac bo z tego co udalo mi sie uslyszec to sa tam ratownicy z PCK-u z Krajowej Sieci Ratunkowej i ludzie kturzy chca wstapic do nich a ze sie zarejestrowali to chwala im za to w koncu beda mieli jakies ubezpieczenie OC a co do wynagrodzeni strazaka osp to wynosi ono od 8 do 12zl brutto za godzine pracy wiec to rzeczywiscie majatek biorac pod uwage ze morze pare razy w miesiacu wyjada na jakas akce to rzeczywiscie sie wzbogaca nie ma co!!!!! na marginesi zeby oni sie dotarli trzeba troche czasu wiec nie stawiajcie im szubienic na starcie ocencie ich prace np za rok a wtedy kto wie :? :?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust