Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
30
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bartłomiej,
Chwalisława, Jakub,
Katarzyna, Lilla,
Marian
Do końca roku 245 dni.
Start arrow KGHM arrow Chcą wyrzucić związkowców

Chcą wyrzucić związkowców

Chcą wyrzucić związkowców

10.08.2010. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak

0428_kghm.jpgKGHM. Koniec z obecnością związkowców w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa? Projekt ustawy właśnie trafił do konsultacji społecznych i już wywołał kontrowersje. Związkowcy mówią, że to pierwszy krok do likwidacji firmy, a ministerstwo tłumaczy, że to dla dobra spółki.

Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W tej chwili w firmach z decydującym głosem Skarbu Państwa we władzach zasiadają przedstwiciele załogi. W KGHM na dziewięciu członków rady nadzorczej, trzech należy do związków zawodowych.
Ministerstwo Skarbu Państwa opracowało projekt ustawy, która zakłada pozbycie się z rad członków załogi.
Po pierwsze, dlatego, że stawia na inne sposoby ochrony pracowników w spółkach komercjalizowanych, a po drugie - że członkowie wybrani przez pracowników podlegają konfliktowi interesów, bo muszą dbać zarówno o interes pracodawcy, jak i załogi.

- To kuriozalne uzasadnienie - mówi Józef Czyczerski, związkowiec wybrany przez załogę do rady nadzorczej - ani razu nie miałem rozdwojenia jaźni w podejmowaniu decyzji. Dla mnie było jasne, że muszę podejmować decyzje korzystne dla spółki, a przede wszystkim dla jej pracowników.
Józef Czyczerski uważa, że to przedstawiciele Skarbu Państwa są najsłabszym ogniwem rad nadzorczych: - Najczęściej są to przypadkowi ludzie, o których decyduje klucz polityczny. Ich w ogóle nie interesuje co będzie się działo z pracownikami, z przedsiębiorstwem, bo oni są w zasadzie krótko, tylko i wyłącznie po to, żeby zaspokoić doraźne interesy partii.

Osoby pracujące nad ustawą twierdzą, że związkowcy nie znają sie na ekonomii, nie docierają do nich argumenty i mają opinię hamulcowych. Z kolei Józef Czyczerski uważa, że zmiany w ustawie to wynik antypracowniczego nastawienia rządu.
(mon)

 
Komentarze (22)
1. Dodane przez robol, w dniu - 10-08-2010 16:08
to kombinat sprzedany brawo sprzedawczyki z PO
2. Dodane przez hmmm, w dniu - 10-08-2010 17:15
no tak - zwiazku podnosza alarm bo klamczuchy z PO sprzedaja KGHm to zwiazki sa be! 
 
a moze zlikwidowac stanowiska dla partyjniakow tzw poczekalnie?? 
 
dlaczego wyborcza nie pisze ile KGHM placi na pensje dla tych z poczekalni?? 
 
kwota pewnie z kilkanascie mln zl rocznie!
3. Dodane przez Obserwator, w dniu - 10-08-2010 18:14
brawo, usunąć finansowane przez KGHM związki zawodowe, które od 2 lat nie wywalczyły nic (5000 jednorazowo), mimo że można było po 150 PLN do pensji co rok. 
 
a może by tak dać wybór pracownikom, że sami przeznaczają kasę na związki które walczą o pracownika ?  
 
wtedy jestem pewien, że nie było by od roku czasu pogotowia strajkowego, tylko podwyżki. 
 
z drugiej strony, kto podcina gałąź na której siedzi. Prezes płaci zawiązką 8 milionów rocznie, więc jak One mogą z nim walczyć ??
4. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 10-08-2010 18:39
Od kiedy to Panie Czyczerski "dobro" pracowników oznacza dobro spółki? Zwłaszcza w tak roszczeniowej firmie jak KGHM? 
Rozumiem to tak: Przedstawiciele załogi w radzie tak! Ale nie związkowcy, którzy i tak są utrzymywani przez spółkę i tym samym są jej beneficjentami a właściwie idą na pasku firmy od czasu do czasu przypominając sobie o związkowych sprawach gdy robi się ciężko. 
Panie Czyczerski: Proponuję nowelizację ustawy o związkach zawodowych. Niech związkowcy sami was utrzymują i wówczas zobaczymy czy jesteście tak naprawdę potrzebni. To znaczy ile związkowcy przeznaczą na wasze pensje.
5. Dodane przez Jarek, w dniu - 10-08-2010 19:09
AntyPO !!!!
reklama
6. Dodane przez A.M., w dniu - 10-08-2010 20:30
powiem tyle - SKANDAL! :(
7. Dodane przez Górnik Paweł, w dniu - 10-08-2010 20:46
Chcieliście ludki PO to macie POsprzedawane zyskowne spółki:)
8. Dodane przez Kapitalista, w dniu - 10-08-2010 22:16
Jest gospodarka wolnorynkowa? To po co utrzymywać związki? Zysk trzeba robić a nie płacić na utrzymanie związkowców.
9. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 10-08-2010 23:07
Do górnika Pawła. 
A słyszałeś górniku żeby ktoś chciał kupić nierentowne firmy? Jeden taki jest ale doi wówczas firmy aż miło i jest obecnie jednym z najbogatszych ludzi świata. Kosztem myślących tak jak ty.
10. Dodane przez End, w dniu - 11-08-2010 00:01
Zaczęło się ! Brawo dla wszystkich ludzi którzy oddali swój głos na Komorowskiego :roll
11. Dodane przez kolo, w dniu - 11-08-2010 00:27
:grin Co to za PREZES :? chłopaki przeciez nic nie chcieli zawsze go popierali nie wychodzili przed szereg wszystko podpisywali :grin A tu masz taki psikus Panie PREZESIE tak się nie traktuje wiernego poddanego to jest beeeeeee :grin Może zróbmy referendum buhahaha
12. Dodane przez ja, w dniu - 11-08-2010 08:15
macie swoje PO!!!!!!! zaczeli od podadków i sprzedadza wszystko!!!!!!!
13. Dodane przez jakis prosty polak, w dniu - 11-08-2010 12:17
kghm kura znosząca złote jajka - sprzedadza to co panstwowe ale komu ? sami sobie ;), sami kupia bo wiedza ze to zloty interes .Juz tak bylo z innymi firmami doprowadzali niby do bankructwa a potem sprzedawali w swoje prywatne brudne lapska i nagle firmy bardzo dobrze prosperuja ;]
14. Dodane przez związki zawodowe, w dniu - 11-08-2010 12:24
Związki zawodowe już od dawna powinny być poza zakładem pracy tak jak jest w innych krajach. Utrzymywać się ze składek członków. Przecież to paranoja żeby pracodawca utrzymywał związki, które w imię obrony praw pracowniczych często powinny wysępować przeciwko pracodawcy. W rezultacie jest tak, że robią tylko wrażenie, że walczą o prawa pracownicze. Znam ich obronę pracownika z własnego zakładu, nic nie mają do powiedzenia szkoda nawet zwracać sie do nich o jakąkolwiek pomoc, nawet nie znają przepisów podpisują co im podsunie kadrowiec czy kierownik.
15. Dodane przez x, w dniu - 11-08-2010 12:30
proponuje stanąc na miesiąc i poczekac na rozwój sytuacji i bedzie spokuj znowu pare lat!
16. Dodane przez koper, w dniu - 11-08-2010 12:33
pogadać możecie i tak nic nie zrobicie
17. Dodane przez POco PO, w dniu - 11-08-2010 14:18
Mija 1000 dni rządzenia PO i jest to 1000-czna bzdura wymyślona przez PO( 999 bzdura to było mówienie o tym że podniesienie podatku Vat spowoduje spadek cen).Przedstawiciele związków w radzie nadzorczej są w mniejszości i raczej mają funkcję kontrolną a nie decydującą,chodzi o to aby załoga jak najpóźniej dowiadywała się o decyzjach dotyczących spółki.Konflikt interesów w tym przypadku to bzdura i kolejna próba ubezwłasnowonieenia załogi.
18. Dodane przez Członek ZZPD,ZG-POL-SIer., w dniu - 11-08-2010 14:38
Panowie: Czyczerski,Kurek,Hajdacki ,poco ten lament.Nasz szef,JanM,już dawno,określił wasz dorobek,jako (...) ,
19. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 11-08-2010 16:24
Widać strach i panikę wobec nowelizacji ustawy o spółkach. Miejsce związkowców nie jest w radach nadzorczych a wśród ludzi, nie będzie wówczas pomówień o chadzaniu na pasku dyrekcji. No, może kaska nieco mniejsza ale to już wybór działacza czy chce działać na rzecz załogi czy klepać kasę. 
W wielu komentarzach przewija się motyw sprzedaży spółki. To może powiedzcie teraz jaki procent znajduje się w rękach skarbu państwa i czy owa spółka jest prywatna czy nadal państwowa. Obawiacie się, że nie będzie gdzie z trzonkami i petardami jeździć aby palić opony? :grin :grin :grin  
Sprzedawać gdy się na tym zarabia a nie czekać aż spółka zamieni się w trupa jak stocznie. One też przynosiły dochody aż weszła do stoczni polityka. Skutek wiadomy.
20. Dodane przez nie związkowiec "prawie emeryt, w dniu - 11-08-2010 16:30
No wreszcie, najwyższy czas wywalić nierobów z zakładów pracy, gdzie nie walczą o pracowników ciężko pracujących pod ziemią czy też przy rozgrzanych agregatach hutniczych tylko o własne intratne kontrakty. Dla zapewnienia sobie funkcyjnych stanowisk związki zrzeszają w 70% emerytów i rencistów których szczują zapomogami z okazji świąt czy też organizująć biesiady udając że walczą o ich przywileje. Dla obalenia tej opini przedstawcie Panowie ilość członków zawiązków zawodowych (procentowy udział: członkowie zawodowo aktywni i członkowie na zasłużonych emeryturach czy też rentach). Myślę, że takich statystyk się nie doczekam więc tak to widzę.......
21. Dodane przez Bardzo dobrze!, w dniu - 12-08-2010 16:52
Bardzo fajna propozycja jako akcjonariusz mam dość tych organizacji pseudo pracowniczych związki są przy ludziach nie przy zarządach.To co te związki w tej spółce wyrabiają to już się w głowie nie mieści. Dożywotnie zatrudnienie (tj. 10, 20 lat) do czego to ma doprowadzić do rozłamu i braku motywacji okaże się że to związki i załoga będzie dyktować co ma rada nadzorcza podejmować na walnych. Związki zrobicie to co zrobiliście ze stoczniami czekajcie jak rynek spekulacyjnie zgra na spadek Copper to wasze koszty pracy przewyższą zyski z wydobycia nawet hedgin nie pomoże to co wtedy związkowcy oddacie z własnej kieszeni czy może zrobicie zrzutkę na dole, żaden kopidoł nie odda tego co dostał!!!
reklama
22. Dodane przez Wosiu, w dniu - 13-08-2010 00:25
Po sprzedawają wszystko i Polska stanie się jedną wielką dziurą a słyszałem że mają legalizacje wprowadzić no zarobią na tym ale jak długo :D
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust