Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
28
Kwietnia 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Maria, Paweł,
Waleria
Do końca roku 247 dni.
Start arrow Głogów arrow Czy pomnik podzieli głogowian?

Czy pomnik podzieli głogowian?

Czy pomnik podzieli głogowian?

24.08.2010. Radio Elka, Maciej Iżycki
0824_pomnik.jpgGłogów. Siedemnastego września odsłonięty zostanie pomnik ofiar zbrodni katyńskiej. Ma on upamiętnić także ofiary katastrofy smoleńskiej. Karol Szczepaniak, radny Platformy Obywatelskiej ma obawy, czy pomnik nie podzieli mieszkańców Głogowa jak krzyż na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Podczas majowej sesji rady miasta, głogowscy radni przyjęli uchwałę intencyjną w sprawie budowy pomnika ofiar zbrodni katyńskiej. Ma on również upamiętnić tych, którzy zginęli 10 kwietnia w katastrofie prezydenckiego samolotu.

- W związku z tym pomnikiem rodzą się pewne pytania. Chciałbym, żeby prezydent publicznie
przedstawił wizualizację tego pomnika. Choćby na stronie internetowej urzędu miejskiego. Co najważniejsze, chcielibyśmy poznać treść napisu jaki znajdzie się na tablicy. Wydajemy na to 40 tysięcy złotych z naszego budżetu. Nie jest więc to tylko inicjatywa prezydenta, lecz wszystkich mieszkańców miasta
- mówi radny Szczepaniak.

Jego zdaniem główną ideą pomnika powinno być upamiętnienie tych, którzy zostali pomordowani 70 lat temu. Jeżeli mają być upamiętnieni także ci, którzy zginęli 10 kwietnia, to powinni zostać wymienieni z imienia i nazwiska wszyscy pasażerowie prezydenckiego samolotu.

Obawy radnego Platformy Obywatelskiej rozwiewa Krzysztof Sadowski, rzecznik prezydenta Głogowa. - Wszelkie decyzje dotyczące tego pomnika konsultowane są z przedstawicielami rodzin katyńskich. To przecież z ich inicjatywy pomnik powstaje. Na tablicy znajdą się nazwiska zarówno wszystkich ofiar katyńskiej zbrodni, których rodziny mieszkają w Głogowie, jak i nazwiska wszystkich, którzy zginęli w smoleńskiej katastrofie - mówi Sadowski.

Prezydencki rzecznik nie wykluczył również, że projekt pomnika znajdzie się na internetowej witrynie ratusza. Odsłonięcie monumentu zaplanowano na 17 września. Stanie on na Starym Mieście, na skwerze noszącym imię prałata Zbigniewa Kutzana. (mai)
 
Komentarze (37)
1. Dodane przez m, w dniu - 24-08-2010 14:00
Będzie jak na Krakowskim Przedmieściu!!! Gratuluję podsycania atmosfery w naszym małym cichym miasteczku!!!
2. Dodane przez nie glosuje na PO ani na PiS, w dniu - 24-08-2010 14:07
Jezeli zwolennicy PO z nienawisci do śp prezydenta nie beda sie przeciwstawiali to nie podzieli ten pomnik glogowian. Nie mozna protestowac przed postawieniem pomnika tylko dlatego ze wiekszosc ludzi ktorzy tam zgineli byli z PiS-u. Zginelo tak wiele osob podczas pelnienia swoich obowiazkow dotyczacych upamietnienia zbrodni katynskiej wiec bez wzgledu kto byl zwolennikiem ich pogladow politycznych powinien ten pomnik stanac.
3. Dodane przez xyz, w dniu - 24-08-2010 14:16
Prędzej się spodziewam że społeczeństwo podzielą takie osoby jak Pan Karol. Podobnie jak w Warszawie ludzi podzielili polityce i Gazeta Wybiórcza.
4. Dodane przez Jans, w dniu - 24-08-2010 14:17
Karol za poważny jesteś na takie pierdoły.
5. Dodane przez nie za ani przeciw, w dniu - 24-08-2010 15:10
PANIE K niech będzie sobie taki pomnik jak pan nie lubi pomników proszę bardzo nie musi pan na nie patrzeć i niech pan nie robi zamieszania od tego pan sławy nie zdobędzie
6. Dodane przez głupota, w dniu - 24-08-2010 15:22
Ludzie! Przecież zbrodnia katyńska nie dotyczy Kaczyńskiego i spółki!! Bo to że się rozbili to tragiczny wypadek a nie jakaś zbrodnia którą kreujecie!! Bo według tego co jest w tekście napisane to nie chodzi o tą oficerską elitę z wojny tylko o uczczenie "boCHaterskiej" śmierci Kaczyńskiego i spółki
7. Dodane przez Ciekawostka, w dniu - 24-08-2010 16:00
Czy wiecie że niemiecki żołnierz dowódca, który odkrył groby Polaków w Katyniu oraz który był ochotnikiem na zamach na Hitlera (w teatrze w Berlinie) urodził, wychował się i żył w Lubinie? Niejaki Gersdorff. Taka ciekawostka historyczna.
reklama
8. Dodane przez sala, w dniu - 24-08-2010 16:03
nie wystarczy wam już sala w ratuszu podstępnie i cichaczem nazwana imieniem Kaczyńskiego ?
9. Dodane przez gość, w dniu - 24-08-2010 16:25
Karol wcale nie jest poważny. Karol jest poprostu śmieszny.
10. Dodane przez Lukarz, w dniu - 24-08-2010 16:53
A co ma zbrodnia katyńska do ofiar katastrofy? To nawet nie te same miejscowości!!!!
11. Dodane przez mieszko_1vp, w dniu - 24-08-2010 17:06
"Głogów-miastem pomników"
12. Dodane przez g, w dniu - 24-08-2010 17:08
same pomniki nie lepiej przeznaczyc na dobry cel te pieniadze naprzykład dla rodzin co woda zatopiła im cały dorobek chdziasz teraz zakupic dzieciakom wyprawke do szkoły a nie pomnik moze byc tylko tablica pamieci.nic nie mam do pomników ale powodzianie tez maja tragedie.
13. Dodane przez Karol, w dniu - 25-08-2010 08:30
Czy pieniądze na pomnik są od rodzin Katyńskich ?,czy z naszych podatków?.(...)
14. Dodane przez mamoń, w dniu - 24-08-2010 18:35
Mam pytanie gdzie w Głogowie można znaleźć pomnik żołnierzy z Kampani Wrześniowej?Nie ma?Tyle lat i nie ma pomnika Polaków którzy polegli broniąc naszej ojczyzny z karabinem w ręku a ich kolegów którzy oddali sie do niewoli będzie? 
Dziewiędziesięciorgu pasażerom zwyczajnej katastrofy lotniczej po pół roku stawia sie pomnik tylko dlatego,że pełnili wysokie funkcje a tamtych żołnierzy tysiące spycha się w zapomnienie.Taka jest polityka historyczna Pis-u i chwała nam jako narodowi,że potrafiliśmy trzeźwo myśleć i dać im w wyborach KOPA. 
Następnego KOPA damy już lokalnie na jesień panu czaso-cofaczowi
15. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 24-08-2010 19:08
No to się Karolek nie POPiSał. Dlaczego pomnik miałby dzielić? Dziwne. 
 
Inną sprawą jest kwestia jakim ten pomnik ma być. Dlaczego konsultacje prezydenta z rodzinami pomordowanych w Katyniu a nie z ostatecznie płacącymi za ten pomnik wyborcami? 
Jeżeli Rodzina Katyńska finansowała by ten pomnik to proszę bardzo. Nic mi do tego. Jeżeli są to pieniądze miejskie to nawet Pan prezydent nie ma mandatu do tego by decydować jaki to ma być pomnik.  
Coś wydaje mi się, że chodzi o czas, wrzesień tuż, tuż. Tylko co on ma wspólnego z Katyniem? 
Pośpiech Panie prezydencie jest wskazany przy łapaniu pcheł a nie w zabudowywaniu miasta nie daj Boże jakimś szkaradziejstwem. 
 
I wreszcie do pisacza z kom. 2. 
A jeżeli okaże się, że jednak osobą odpowiedzialną za naciskanie na pilotów by lądowali był ....... 
To co wówczas? Też na cokoły gościa?
16. Dodane przez kocur, w dniu - 24-08-2010 19:22
Uważam że żadnego pomnika nie powinno być w całej Polsce jak również nazw ulic skwerow sal itp DO CZASU ZAKOŃCZENIA I JEDNOZNACZNEGO ZNALEZIENIA WINNEGO TEJ KATASTROFIE !!!!!
17. Dodane przez niezależny, w dniu - 24-08-2010 19:42
ja powiem tak stała się wielka tragedia dla Polski która zapisała się na zawsze w naszej historii zgineło wiele osób waznych osobistości dla Polski nie wazne z jakiej byli parti czy ich lubilismy czy nie zgineli pełniąć służbę dla Polski należy im się pomnik jak najbardziej i nie powinno to podzielić Głogowian gdyby to był pomnik dla samego Lecha Kaczyńskiego to sam bm protestował ale to ku pamięci wszystkim którzy zgineli.
18. Dodane przez Zuzia, w dniu - 24-08-2010 20:54
No wałaśnie, pan Karol jako osoba , ktorej nie można zarzucić zbyt duzej lojalnosci niech raczej milczy w tej sprawie, a lokalne media niech tez trochę zahamują w poszukiwaniu sensacji . Pomnik nie musi byc powodem jakichkolwiek zgrzytów. Tylko płytkie myslenie może schrzanić tę dobrą sprawę.
19. Dodane przez głogowianin, w dniu - 24-08-2010 21:20
szczepaniak weź się w końcu za jakąś poważną robotę a nie zajmuj się bzdurami Przecież historia mówi o mordzie w Katyniu (jeśli o tym nie słyszałeś to sorki) a tym bardziej nasza najbliższa historia o wypadku w Smoleńsku gdzie jedną z ofiar czy ci się to podoba czy nie zginął prezydent naszego kraju
20. Dodane przez DGL, w dniu - 24-08-2010 22:44
Za wczesnie na stawianie pomników. A jak się okaże, co jest dużo prawdopodobne, że w tych cieżkich warunkach kazał lądować nasz były Prezydent??
21. Dodane przez elrab, w dniu - 25-08-2010 00:38
jeżeli ma byc pomnik to niech będzie ale poświęcony ofiar zbrodni katyńskiej a nie katastrofy .Nie można porównywac obu wydarzeń można zrobic inny pomnik .A komentarz nr.2 lub 3 , to jak napisał nr.3 XYZ - liczba niewiadoma ale dla mnie - to zero
22. Dodane przez xxx, w dniu - 25-08-2010 06:56
czy to nie przesada w miescie nie zwiazanym z katastrofa ani z mordem przypominac o czym o czym nie da sie zapomniej. nie lepiej zainwestowac te pieniadze w cos bardziej przydatnego
23. Dodane przez Sikorka, w dniu - 25-08-2010 07:45
Oczywiśxcie głupota inicjatorów takiego pmieszanego pomnika nie ma granic. Czy w jakiś sposób jedna zbrodnia z drugą tradedią łączą się z miastejm Głogów? Paranoja nie opuszcza tych pisowców. Kiedy oni znikną ze sceny politycznej miasta, aby nigdy więcej takich inicjatyw nie było???
24. Dodane przez pinesa, w dniu - 25-08-2010 08:49
Pomnik? To chyba za wiele bo te dwie sprawy zbiegły się w czasie i w tym samym dniu po kilkudziesieciu latach i oczywiście jest to kolejna "zbrodnia katyńska". Jeśli tak to czyli wychodzi na to że to Ruscy spowodowali wypadek?? Tak?? Tak jak w Katyniu?? Skoro porównuje się te dwie sprawy i stawia pomnik dla dóch rzeczy. A moze najlepiej stawiajcie dwa?? Dla Katynia i dla ofiar w Smoleńsku?? Wydaje mi się że media na tym portalu troszkę nakręciły tą sprawę dlatego jest taki chaos w komentarzach. Pomnik dla Katynia? Tak. Dla Ofiar w Smoleńsku? Że tak powiem zasłużą sobie za 70lat. :upset
25. Dodane przez re20, w dniu - 25-08-2010 09:07
Nie prawdopodobne, ale pewne jest już to, że w kabinie pilotów był członek rządu PO, a nie prezydent !
26. Dodane przez ZOSIA, w dniu - 25-08-2010 09:18
Skoro stawiamy pomniki osobom które zginęły pełniąc służbę dla Polski to może postawmy pomniki żołnierzom poległym w Iraku i Afganistanie najlepiej każdemu z osobna. Pomniki niech stoją na placu pod Ratuszem w kształcie labiryntu, może włodzarze się pogubią, bo to co wyprawiają to przechodzi ludzkie pojęcie!!!!!!
27. Dodane przez ble, ble, ble, w dniu - 25-08-2010 09:48
Jakoś do tej pory nie stawiano pomnika ofiar katyńskich, choć wiadomo o tej zbrodni od kilkudziesięciu lat. A teraz nagle ...? 
Dziwne. Wydaje mi się, że bardziej tu chodzi o tragedię z 10 kwietnia niż o pomordowanych w Katyniu! Ale ogólnie myślę, że pomnik sam w sobie nie powinien nikogo bulwersować. Zginęło wielu ludzi, nie ważne z jakij partii czy z jakimi poglądami. Jestem ZA.
28. Dodane przez rock'n'roll, w dniu - 25-08-2010 11:05
Głogów nie będzie podzielony bo jest rozbity . Tu się nic kupy nie trzyma i tylko w tV i gazetkach tak ładnie wszystko wygląda
29. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 25-08-2010 12:21
ble, ble, ble 
Nieprawdą jest co piszesz, że nie ma pomników ofiar zbrodni katyńskiej. Od kilkunastu lat stoi taki pomnik w Wolsztynie i prawie w każdym mieście skąd pochodzili pomordowani. Taki pomnik stoi też w Warszawie. 
Mam wątpliwości jednak co do sensu stawiania pomników tuż po takim wydarzeniu. To jest owczy pęd widoczny od śmierci Jana Pawła II. O ile tamta sytuacja mogła jeszcze być w miarę zrozumiała to teraz widać kociokwik. Jeszcze raz napiszę: Po co ten pośpiech i tajemnicza forma pomnika stawianego za pieniądze miasta. 
Bardzo chciałbym zobaczyć projekt pomnika a tutaj "WIELKA TAJEMNICA"!
30. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 25-08-2010 12:26
Trochę nie tak napisałem. Miałem na myśli to iż nie dano nam szansy na wpływ na to jaki kształt ma mieć pomnik.  
Wizualizacja na stronie miejskiej jest już zaklepanym kształtem i powiem tak: INFANTYLNY.
31. Dodane przez joka, w dniu - 25-08-2010 13:31
projekt pewnie będzie taki że postawią dwie małe (...) i tyle. bez sensu.. czy te osoby zginęły w głogowie ??? ktoś kto wymyślił ten pomysł jest nie źle (...)..pomniki niech stawiają w miejscach katastrof bo tam jest ich miejsce..
32. Dodane przez Gnak, w dniu - 25-08-2010 15:30
ja proponuje zamiast ładować kase w jakieś bezsensowne pomniki które ich nie zbawią. Niech zaaplikują w drogi bądź w miejsca pracy żeby nowe otworzyli. 
Gróby pomniki mają po co tego więcej?
33. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 25-08-2010 18:13
No to teraz wiemy więcej dzięki suplice rzecznika miasta. 
Ma być to pomnik nie ofiar mordu w Katyniu a pomnik upamiętniający zamordowanych mających obecnie rodziny w Głogowie ORAZ OFIAR KATASTROFY POD SMOLEŃSKIEM. 
Przynajmniej ich nazwiska mają być na tablicy pod pomnikiem. 
W takim razie nazwa pomnika została mylnie podana do wiadomości mieszkańców przez zarząd miasta z prezydentem na czele. 
Skąd wzięło się to kłamstwo?
34. Dodane przez Piotrek, w dniu - 25-08-2010 19:49
Ja proponuję nowy most. Może być nazwany "Ofiarom Katynia". Nie mam nic przeciw.
35. Dodane przez bacha, w dniu - 26-08-2010 07:27
Wy wszystkie "mamonie" i "wójty głogowskie" - te wasze zarozumiałości wsadźcie sobie w buty, a będziecie wyżsi ! 
Od lektury tych waszych majaczeń można cofki dostać ! 
Dziwne, że takie rzeczy puszczają na tym portalu, a innych się często wycina ?
reklama
36. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 26-08-2010 23:15
bacha 
Widzę, że smakujesz w te i we wte. 
Trzeba być naprawdę zarozumiałym by mamoniowi, którego nie darzę sympatią zarzucać zarozumiałość. 
A ja? Jestem zarozumiały bacha bo w odróżnieniu od ciebie znam swą wartość. 
Przyjemnych koszmarów nocnych. :) Może ci się przyśnię i nie zaśniesz do rana.
37. Dodane przez andrzej, w dniu - 02-09-2010 06:38
dajce sobie chociarz wy glogowscy radni z budowa takiej budowli mamy pomnik Jana Pawla II 
on na to zasluzyl tylko abysmy o niego dbali: 
wystarczy pamiec a kim byl w koncu kaczynski i inni ?? 
(...) naszych podatkow!!! 
proponuje przeniesiena grobu z krakowa do glogowa? 
a moze postawmy jeszcze z pare krzyzy na starowce zamiast parkingow!! 
proponujr radnym sie rozgladnac jak wyglada nasze pkp moze tam warto zainwestowac :przedszkola!!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust