Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Głogów arrow Uczczono pamięć ofiar dwóch tragedii

Uczczono pamięć ofiar dwóch tragedii

Uczczono pamięć ofiar dwóch tragedii

17.09.2010. Radio Elka, Maciej Iżycki
0917_pomnik.jpgGłogów. - To dla nas ważny dzień – tak zgodnie dziś twierdzili przedstawiciele zarówno rodzin katyńskich, jak i rodzin, których bliscy zginęli w katastrofie smoleńskiej. Dziś w Głogowie odsłonięto pomnik ofiar zbrodni katyńskiej oraz tragedii, jaka wydarzyła się w kwietniu. W uroczystościach, oprócz członków rodzin katyńskich, wzięła udział Małgorzata Sekuła – Szmajdzińska, żona Jerzego Szmajdzińskiego oraz Jacek Świat, mąż posłanki Aleksandry Natalii – Świat.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pomnik jest skromny. U podnóża obelisku z czarnym krzyżem znalazła się pęknięta tablica. Na jednej połówce wyryto nazwiska ofiar zbrodni katyńskiej, których rodzina mieszka dziś w Głogowie, na drugiej natomiast nazwiska wszystkich ofiar katastrofy prezydenckiego samolotu. Do udziału w uroczystościach zaproszono więc nie tylko rodziny katyńskie.
Razem z nimi pomnik odsłoniła dziś Małgorzata Sekuła - Szmajdzińska, wdowa po marszałku sejmu Jerzym Szmajdziński oraz Jacek Świat, mąż posłanki Aleksandry Natalii - Świat.

- Jestem bardzo wzruszona. Nie spodziewałam się, że takie wrażenie zrobi na mnie ta uroczystość. Pomnik jest piękny. Myślę, że jego forma jest odpowiednia zarówno do tego miejsca, jak i do wydarzeń, które ma upamiętniać - powiedziała nam żona tragicznie zmarłego Jerzego Szmajdzińskiego. - Dla mnie ta uroczystość jest kontynuacją tej misji, z którą do Smoleńska udały się ofiary katastrofy. Jest to więc dla mnie ogromne wzruszenie. Mam świadomość, że ta śmierć nie przerwała tej misji i nie poszła też na marne - dodał mąż Aleksandry Natalii - Świat.

Odsłonięcie pomnika było też ogromnym przeżyciem dla tych, których ojcowie, dziadkowie czy wujkowie zginęli od kuli w głowę z ręki enkawudzistów. Wokół pomnika posadzono dęby. Każdy z nich upamiętniał jedną ofiarę. Na jednej z nich widniało nazwisko Stanisława Przybylskiego. - To był mój dziadek. Przedwojenny policjant. Aresztowany i przetrzymywany w Ostaszkowie, a później zamordowany w Twerze. Ostatni list od niego do babci był krótki. Napisał „Pozdrawiam Was serdecznie. Jestem w Ostaszkowie”. To była ostania informacja od niego - wspomina Dariusz Przybylski, który na odsłonięcie pomnika przyszedł z synem. (mai)
 
Komentarze (32)
1. Dodane przez GLOGOWIANIN, w dniu - 17-09-2010 15:02
A gdzie znajduje sie takowy pomnik?
2. Dodane przez Johnny, w dniu - 17-09-2010 15:31
I trzeba było 70 lat, żeby można było odsłaniać pomniki poświęcone naszym wspaniałym żołnierzom z Charkowa, Katynia i Miednoje. 
Lepiej późno niż wcale.
3. Dodane przez babol, w dniu - 17-09-2010 17:41
Skandaliczne wystąpienie Jana Zubowskiego,typowa pisowska brednia, brak szacunku dla rodzin ofiar w Katyniu, tylko mowa o katastrofie lotniczej bez której świat nie dowiedziałby się o Katyniu. Jeszcze większy wstyd gdy mówi, sorry czyta o tym bibliotekarz
4. Dodane przez Damian, w dniu - 17-09-2010 18:12
Mam pytanie. Ten pomnik z założenia jest pomnikiem zbrodni katyńskiej, co sugeruje zresztą data 1940r. na nim. Dlaczego więc zdecydowaną większość płyty upamiętniającej tamte wydarzenia wypełniają nazwiska z katastrofy smoleńskiej? O co tu chodzi? Mały fragmencik płyty wypełnia kilka nazwisk ofiar katyńskich. Nie moge tego pojąć. 10 kwietnia 2010r w Smoleńsku wydarzyła się straszna tragedia, ale nie miała ona (ta katastrofa) nic wspólnego z Katyniem 1940r. Przede wszystkim poirytowała i zasmuciła mnie ta sytuacja, ponieważ ta pamiątkowa płyta została jakby "zdominowana" przez nazwiska katastrofy w Smoleńsku. Jakieś takie to jakby kombinowane. Nie mają państwo podobnego wrażenia?
5. Dodane przez normalny, w dniu - 17-09-2010 18:49
panie babol daj ludziom radować się z uczcenia pamięci ich bliskich, a nie w platformianą politykę się zabawiasz...to czas na pojednanie, nie jatkę w waszym stylu
6. Dodane przez kazimierz ożóg, w dniu - 17-09-2010 19:51
http://pomnikowo.blox.pl/2010/09/katyn-odmian(...)-raz-setny.html 
 
Mierny pomnik, grubymi nićmi szyta inicjatywa po-smoleńska. Nagle przypomniało się władzom Głogowa, że był Katyń i że nawet są w Głogowie rodziny mające swoich członków na liście pomordowanych w tym miejscu. Niestety, o mnie nie wiedziano i o zdanie mnie nie zapytano. Nieważne. 
 
A więc 17. września Głogów otrzyma kolejny, prostacki pomnik. Tandetny i pospieszny. Niby dedykowany 1940 rokowi, ale towarzyszyć mu będzie tablica wspominająca ofiary katastrofy Smoleńskiej. Wszystko tak samo żenujące, jak pospieszne nadanie Sali Balkonowej w głogowskim ratuszu wiosną tego roku imienia Lecha Kaczyńskiego. 
 
Panie Prezydencie Zubowski, nie zgadzam się z Pańską lokalną wizją polityki historycznej, jest ona marną powtórką tego, co proponowali nam inicjatorzy niesławnego projektu IV RP. 
 
A więc nowy pomnik. Nic wartościowego, proszę Państwa. Śmieszny obelisk, nic nie wnoszący. Zadanie edukowania młodzieży przechodzącej do okolicznych szkół można realizować z powodzeniem inaczej. Lepiej, niekoniecznie taniej. Ale bez pokazówki.
7. Dodane przez głogowianin, w dniu - 17-09-2010 20:11
damian jeśli nie widzisz żadnego powiązania Katynia 1940 r a Smoleńska 2010 r to albo jesteś głupi albo niedouczony
8. Dodane przez wildman, w dniu - 17-09-2010 20:12
Panie "normalny"! Nie widzisz, że zbrodnia katyńska jest tylko skromnym dodatkiem, listkiem figowym krzyżacko- smoleńskiej hucpy?
reklama
9. Dodane przez Znajoma, w dniu - 17-09-2010 20:36
Szkoda że nie było pana Pawła Smorawinskiego seniora rodu pionu zielonogórskopoznańskiego. Szkoda że syn pan Witold się tym nie zajął.
10. Dodane przez eskiem, w dniu - 17-09-2010 20:41
Oj paltoformersi. wychodzi teraz kto jątrzy, jest nietolerancyjny i szuka zawsze dziury w całym. Co się nie zorbi to Wam nie pasuje i wypisujecie przeszyte jadem komentarze. Pozwólcie rządzić w spokoju i wprowadzajcie w swoje życie politykę miłości.
11. Dodane przez re 3 i 4., w dniu - 17-09-2010 20:55
Macie Platformersi jakieś dziwne wrażenia ? 
A białych myszek czasami nie widujecie ? 
Lepiej zasięgnijcie porady psychiatry ! 
A najlepiej posłuchajcie, co mądrzy ludzie mówią, np. Pani Szmajdzińska ! 
Tylko wy zawsze potraficie jątrzyć i zionąć jadem i to w takich sytuacjach, że pisiorki to mały pikuś !
12. Dodane przez johnny, w dniu - 17-09-2010 21:33
Jeżeli ktoś chciałby komentować odsłonięcie pomnika ofiar zbrodni katyńskiej i katastrofy smoleńskiej to bardzo proszę nie robić tego w stylu komentatora spod 3. To nie jest chwila na partyjne wojenki i głupie teksty.  
 
Pomnik koło kościoła Bożego Ciała rzeczywiście w założeniu miał uhonorować oficerów zamordowanych przez NKWD. Niemożliwe byłoby wypisanie 22 000 nazwisk i to bez tzw. listy białoruskiej, dlatego wypisano nazwiska tych oficerów, których rodziny mieszkają w Głogowie. 
 
Jeżeli ktokolwiek widział tych ludzi na uroczystościach zarówno w MOKu jak i pod pomnikiem, to wie jak bardzo byli wzruszeni. Ból jaki czuli przez lata jest niewyobrażalny. 
 
A ofiary katastrofy smoleńskiej być może mogłyby być upamiętnione innym pomnikiem, ale cóż. Zostawmy ten temat. Sami widzimy co się dzieje w Warszawie.
13. Dodane przez dyszel, w dniu - 17-09-2010 21:56
Czy płyta została zamontowana dopiero w dniu odslonięcia pomnika z obawy przed "słoiczkami" z niechęcią do pisowskiej propagandy i pisowskiej polityki roszczczeniowo, pomnikowej oraz ich kampanii trumiennej?
14. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 17-09-2010 23:06
Czy koniecznie trzeba być zwolennikiem Platformy Obywatelskiej aby mieć jasno pod sufitem, dobrze poukładane klepki i zionąć nienawiścią do każdego kto ma inne zdanie? 
 
Johny 
Nie pieprz głupot, takich pomników są już dziesiątki jak nie setki. 
 
normalny 
Jeżeli radujesz się z takiego nieszczęścia bo masz dzięki temu okazję zamanifestować swoją normalność to ja już niczemu się nie dziwię co jeszcze wymyślisz. 
 
głogowianin 
A jaki niby związek mają te dwie tragedie. Chyba tylko ten, że ty tak chcesz. Oficerów wymordowano a politycy i reszta zginęli dzięki wspaniałomyślności i durnocie organizatora wycieczki czyli kancelarii prezydenta, czyt. prezydenta Kaczyńskiego. 
 
re 11 
W szpitalach psychiatrycznych oponentów politycznych osadzało KGB i inne służby ZSRR. Ty jesteś taki sam? 
 
dyszel 
Nie bój się. Nikt spoza PiS-u nie jest zdolny do rzucania koktajli gównianych.
15. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 18-09-2010 08:18
a panowie z przyjaciele prezydenta z chrobrego tez tam byli ? w koncu chrobry on tour, wszedzie sie podlizac tam gdzie ich wladza pisowska, a i napewno, gdzies tam na tym pomniku jakas wlepka musi byc :-)
16. Dodane przez należy pamiętać, w dniu - 18-09-2010 10:07
polityka z założenia jest niemoralna i dlatego wszelkie dyskusje próbujace te pojęcia łączyć czy dzielić "palą na panewce" - szkoda na to czasu tak naprawdę. Nie szkoda czasu natomiast na inną sprawę, a mianowicie przypomnienie imienia Ewy Smorawińskiej- Bąkowskiej, wnuczki gen. Mieczysława Smorawińskiego zamordowanego w Katyniu. Ewa leciała na grób swojego dziadka... była kustoszem archiwów na UJ w Krakowie. Zasługuje na wspomnienie nie tylko z racji swoich prac naukowych i badawczych nad mordem polskich oficerów i elity intelektualnej przedwojennej Polski, ale również dlatego, że swoje życie poswięciła na walkę o prawdę, nie tylko ujawnienia zbrodni katyńskiej, czy pamięć swojego dziadka. Również dlatego, że starała się zawsze w sposób obiektywny przedstawiać sylwetki bohaterów, twierdziła, z czym zgadzamy sie z moim mężem, że bohaterów należy "odbrązawiać", pisac prawdę o mocnych stronach charakteru, ale również o ich słabościach. Nie stawiać na piedestał niedoścignionej doskonałosci, ale po prostu mocno kochać i pamiętać. Pamiętajmy polityka sama w sobie jest zła, to tylko interes małej grupy ludzi dążacej do zaspokojenia władzy i następnie walki do jej utzrymania. Są rzeczy o wiele wazniejsze w życiu: miłość, radość i czerpanie szczęścia z miłości. SZANUJMY się Głogowianie wzajemnie.
17. Dodane przez mamoń, w dniu - 18-09-2010 10:18
a na głogowskim portalu informacyjnym pod tym tematem jest umieszczony komentarz w którym, ni mniej ni wiecej,nazwano premiera polski durniem. 
To jest ten duch wspólnotowy który rodzi się z takich pomników i takich imprez.Uważam,ze pomnik ofiar zbrodni katyńskiej powinien byc tylko dla nich bo na niego zasłużyli samym czekaniem. 
Zbrodnia katyńska należy do histori całego narodu,no chyba,że według nowych ustaleń IPN w kieszeniach mundurów pomordowanych znaleziono legitymacje PiS-u. 
Czas ukoi emocje,nabierzemy dystansu do czasów w których żyjemy i naszym oczom objawi sie pomnik ,pomnik małości ,małości tych konkretnych ludzi sprawujących obecnie władze w ratuszu którzy postanowili wykorzystać część naszej wspólnej bolesnej histori dla swych partykularnych interesów.
18. Dodane przez Gryf do mamonia, w dniu - 18-09-2010 19:30
A niby gdzie mamoniu widzisz te "partykularne interesy" w odsłonięciu tego pomnika ? I kto niby je ma ? Zubowski ? Czy ten pomnik jest w/g ciebie zły , bo nie jest pomysłem platformy ? Czy to Jego wina , że dla obecnie rządzącej partii miłości ważniejsze jest "pojednanie z Rosją" niż dbałość i szacunek dla własnej historii , ale i dziwna bierność w dążeniu do wyjesnienia tej katastrofy ? Nigdy chyba nie pojmę , jak to się dzieje , że przeciwnicy PiSu wszystko zniżają do polityki i jakichś wymyślonych spisków .  
A nie przyszło ci do głowy , że On po prostu chce upamiętnić tą tragiczną historię - tą z 40-go roku i tą z 10-go kwietnia ? Historię całego Narodu , a nie tylko PiSu , jak to ciągle widzą platformersi ! Co złego niby jest w upamiętnieniu obu tych tragedii na Tym pomniku ??? Przecież łączą się one w oczywisty sposób !!!  
Takie kpiarskie "wypowiedzi" jak powyżej (w tym twoja) można by zignorować i potraktować jako wypowiedzi ludzi małych i zawistnych , gdyby nie stawały się one w ostatnim czasie niestety normą ! Ale najbardziej przerażające jest to , że rząd Mojego Kraju , z premierem Donaldem na czele (a także i jego wyznawcy)nie wiedzieć czemu zachowuje się tak , jakby chciał o tragedii w Smoleńsku jak najszybciej zapomnieć !!!  
Czyżby czegoś się obawiali w ujawnieniu prawdy ?  
P.S A sam pomnik uważam za bardzo dobry i trafiony pomysł .
19. Dodane przez do kom 18, w dniu - 18-09-2010 20:39
Robiąc niskie aluzje(nikczemne właściwie) pod adresem premiera Tuska pod koniec swej wypowiedzi obaliłeś teze o apolityczności i braku partykularnych interesów partyinych tego rodzaju imprez z poczatku swej wypowiedzi. 
Sugerujesz: prezydent Głogowa z PiS przypomina o tragedi smoleńskiej a premier i PO chcę o niej z jakiś tajemniczych przyczyn zapomnieć ślad zatrzeć"Czyżby czegoś się obawiali w ujawnieniu prawdy ? "bo pewnie ma krew na rękach. 
Pewnie nadal "nie pojmujesz"kto upolitycznia naszą historie i snuje teorie spiskowe mające zdyskregytować rywala politycznego?Cóz pociesze Ciebie,że nie tylko ty masz ograniczenia,wszyscy jakieś mamy.
20. Dodane przez Gryf do 19, w dniu - 19-09-2010 09:30
Nie do końca Cię rozumie , ale spróbuję jeszcze raz ... 
Po pierwsze nie robię ani niskich , ani tym bardziej nikczemnych aluzji pod adresem premiera Donalda (czy to imię Donald tak Cię uraziło ?- przecież nie przekręciłem tego imienia , ani nie ja mu je nadawałem ). Po prostu oczekuję od premiera Mojego Kraju i całego rządu PRZEJĘCIA WRESZCIE INICJATYWY W WYJAŚNIENIU TEJ TRAGEDII !!! Polska w jednej chwili straciła kwiat polskiej elity politycznej i intelektualnej z PREZYDENTEM NA CZELE , a rząd oddaje wyjaśnienie tej katastrofy obcemu państwu !!! Nigdy przenigdy nie pomyślałem , że premier , czy ktokolwiek inny z naszego rządu mógł maczać w tym palce , ani tym bardziej mieć "krew na rękach" , ale ta bierna postawa i uległość wobec (było nie było) zainteresowanych wyciszeniem Rosjan , budzi moje ogromne oburzenie !!! Tym bardziej , że sowieci ewidentnie i w żywe oczy zwyczajnie nas lekceważą i ignorują !!! I właśnie dlatego uważam (i od początku tak twierdziłem) , że premier Donald i jego cały rząd nie wiedzieć czemu zachowuje się tak , JAKBY właśnie razem z sowietami chcieli coś ukryć , albo przynajmniej jak najszybciej zapomnieć o tej tragedii !!! Tym bardziej , że każda informacja płynąca w pierwszych dniach po katastrofie ze strony rosyjskiej ,albo zapewnienia premiera Donalda czy chociażby minister Kopacz , okazały się kłamliwe , albo co najmniej nie prawdziwe ! A każdy przejaw pamięci o Tych tragicznie zmarłych , czy to przez odsłonięcie tablicy jak u Nas , czy nawet mówienie o tym i upominanie się o wyjaśnienie tej katastrofy , jest wyśmiewane i odbierane jako "spisek PiSowskich sił" !!!  
Rozumiesz ??? A najlepszym na to dowodem są właśnie powyższe komentarze (w tym Twój) oburzonych "prawych" obywateli , i oskarżających Prezydenta Zubowskiego o jakieś "niecne" zamiary .  
Teraz rozumiesz? Mam nadzieję , że wyraziłem się wystarczająco jasno. 
Po drugie : nie za bardzo też rozumie zarzuty z pierwszej części Twojej wypowiedzi ... Że niby ja - nigdy nie związany z żadną partią ani polityką - mam w odsłonięciu Tego pomnika jakiś interes ??? Żartujesz sobie ? To przecież Prezydentowi zarzucają właśnie jakieś "partykularne interesy" . A nawet zarzucono Mu "małość" i "zawłaszczanie historii" - tylko dlatego , że połączył oba te tragiczne wydarzenia na jednym pomniku !  
Czyli moje pytanie jest nadal aktualne : jakie niby w/g Ciebie (was) prezydent ma "partykularne interesy" w odsłonięciu pomnika , i dlaczego niby jest przez to "mały" ??? 
Czyż przypadkiem Zbrodnia Katyńska i katastrofa pod Smoleńskiem nie jest naszą WSPÓLNĄ narodową tragedią ???  
P.S. A na koniec proszę Cię - nie nazywaj więcej tego rodzaju uroczystości "imprezą" , bo w ten sposób depczesz i szargasz historię Mojego (Naszego?) Kraju . A jest mi ona bliska .
21. Dodane przez Johnny, w dniu - 19-09-2010 11:54
"wójtowi głogowskiemu" i "mamoniowi" proponuję start w konkursie Ziemkiewicza na największą MI, czyli Mendę Internetową. Taka MI jest upierdliwa i kłamliwa, ale dzięki Bogu mało szkodliwa. 
Panowie startujcie!
22. Dodane przez do Gryfa, w dniu - 19-09-2010 12:35
Aby skończyć ten temat,bo inaczej intempretujemy fakty(nawet jeśli chodzi o twój komentarz ja czytając twoją pierwszą wypowiedź jednak dostrzegam niskie aluzje ),proszę cie byś sie zastanowił.Skoro wyraźnie katastrofa smoleńska jest świeżym tematem,nie do końca jest wyjaśniona,polaryzuje społeczeństwo(moim zdaniem przez agresywne wypowiedzi polityków PiS o rzekomej odpowiedzialności Donalda.Bronka,Grzesia)i w kontekście okładania sie po łbach krzyżem czy nie wartałoby zaczekać i nie łączyć tych jakże odległych czasowo i historycznie wydarzeń. 
Jestem i zawsze byłem za odkłamywaniem historii i uczczeniem ofiar mordu katyńskiego jak również katastrofy smoleńskiej ale powtórze jeszcze raz nie podoba mi się łączenie tego bo powstaje tu jakiś kontekst polityczny który dzieli a nie łączy.Ot mam taki pogląd i ośmielam sie go wyrazić a sadze ,że czas rozstrzygnie nasz spór nadspodziewanie szybko. 
PS 
co do znaczenia słowa impreza zasyłam ci jedno ze znaczeń słownikowych by zadać kłam twierdzeniu(które zresztą uznaje za prawdziwe 
:) ), że dyskusja nigdy,nikogo,nic nie nauczyła 
1. uroczystość, akademia, ceremonia, obchody; przedstawienie, koncert, kiermasz, widowisko, zabawa, loteria, zawody ( 
 
impreza teatralna)  
pozdrawiam mamoń
23. Dodane przez Emo, w dniu - 19-09-2010 12:58
Ciągłe emocje i emocje. A sprawa jest prosta. Ani zbrodnia katyńska ani ów wypadek lotniczy nie mają z Głogowem NIC WSPÓLNEGO. To że w Głogowie mieszkają potomkowie kilkunastu rodzin nie jest żadnym ewenementem, w każdym mieście tacy żyją. Ani jedna osoba zamordowana w Katyniu czy ofiara wypadku samolotowego w Smoleńsku NIE BYŁA MIESZKAŃCEM Głogowa. Stawianie więc pomników w miejscach publicznych na pamięć takich wydarzeń nijak się ma do dbałości o historię miasta. Jeżeli jakiś Warszawiak przyjedzie do Głogowa to będzie chciał np. z pomników poznać historię miasta a tu zobaczy coś, z czego być może się nawet uśmieje wspominając awantury krzyżowców sprzed Pałacu Prezydenckiego.  
Jeżeli władza miejska i Prezydent chcą dbać o historię miasta to w pierwszej kolejności wypada odbudowywać zabytki, Teatr Miejski, postawić popiersie Gryphiusa a także wielu innych wielkich Głogowian, których w tysiącletniej historii nie brakuje. 
 
Oczywiście dla rodzin to jakaś tam przyjemność taki pomnik, ale dla miasta nie ma on żadnego znaczenia. 
Podobnie jak nazwanie w Ratuszu sali im. Lecha Kaczyńskiego nie ma żadnego związku z Głogowem, jego historią i samorządnością w kraju. Jeżeli taka sala nosiłaby imię twórcy ustawy samorządowej to jeszcze można to zrozumieć. Albo co najmniej pierwszego prezydenta miasta wolnego samorządu.
24. Dodane przez znajoma?, w dniu - 19-09-2010 14:17
do kom. 23 i dlatego Smorawińskich nie było.
25. Dodane przez kropka, w dniu - 20-09-2010 13:35
do 20, "kwiat polskiej elity" uuuuhahahahahah, elitą to byli tylko niektórzy z nich, a to co zrobiono w Głogowie to farsa, Katyń i Smoleńsk to DWIE RÓŻNE sprawy, morderstwo i katastrofa lotnicza, pisiorki kręcą swoje lody na tragedii narodu polskiego i przyklejają się do PRAWDZIWYCH bohaterów narodowych, oj nieładnie, nieładnie panowie z ratusza, chyba nie bardzo wiedzieliście jak swoich upamiętnić aby was nie pogonił lud głogowski
26. Dodane przez ale..., w dniu - 20-09-2010 19:56
POmatoły piszą brednie ! Wstyd pani POseł za wpisy tej hałastry !
27. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 20-09-2010 23:07
Gryfie. 
Zadaj sobie tylko dwa pytania: 
1. Kto zapraszał na ppokład jednego samolotu tyle tak znaczących osób? 
2. Kto wydał dyspozycję ( rozkaz? ) lądowania pod Smoleńskiem wbrew naleganiom załogi Jak-a i obsługi lotniska? 
 
Czy taka osobą należało honorować pomnikiem razem z ofiarami zbrodni katyńskiej? 
 
ale... 
Wstydzę się za Ciebie, szczerze!
28. Dodane przez "wodzu" z pisu!, w dniu - 21-09-2010 09:40
:grin (...) wazelinuje Janowi z uwagi na profity jakie otrzyma on i jego rodzinka ( mam nadzieję że prędzej powódź zatopi to miasto niz Jasiu ponownie zostanie w ratuszu !)Tak szczerze to Jasiu tylko to "dobrze "potrafi-obsadzic swoich gdzie się da !
29. Dodane przez Gryf, w dniu - 21-09-2010 04:14
Wójcie ...  
A kto chciał , żeby w Katyniu nie było Prezydenta RP razem z premierem ? I razem z premierem obcego państwa robił wszystko , żeby nie było jednej wspólnej uroczystości ? 
A wyobrażasz sobie co media i "opinia publiczna" zrobiłyby z Prezydenta , gdyby poleciał tam dwoma lub więcej samolotami ? Owszem - tyle znaczących osób nie powinno lecieć razem , ale to jeszcze nie zbrodnia . Niestety okazało się , że nawet On nie przewidział , z jak potężną i wrogą machiną ma do czynienia .  
Co do drugiego pytania , to jestem po prostu PRZERAŻONY ! Przerażony tym , że tak wielu ludzi chciałoby usłyszeć , że to Prezydent wydał rozkaz lądowania ! Poczułbyś wtedy satysfakcję - tak ? Czy aż tak bardzo jesteś przepojony nienawiścią do ludzi z PiSu i śp. Lecha Kaczyńskiego , że z taką łatwością przychodzi Ci rzucanie takich oskarżeń ? Oskarżeń , które jak się okazuje (a co pokazuje "śledztwo") nie mają nic wspólnego z rzeczywistością , a zostały oparte tylko i wyłącznie na jakiejś chorej plotce nienawistnych ludzi. Oczywiście nie dotyczy to tylko Ciebie , ale też niestety sporej części społeczeństwa . No chyba że Ty - jako "wszystkowiedzący" - byłeś tam w kabinie i widziałeś i słyszałeś to na własne uszy !  
Przecież takim jak Ty , niepotrzebne jest już żadne śledztwo . Ty i tak masz już swoją teorię . I jedynie z wypiekami na twarzy i dziką satysfakcją czekasz na jej potwierdzenie !  
 
A pomyślałeś może , co będzie , jeśli się okaże , że to jednak sowieci maczali łapska w tej katastrofie ? Bo niestety biorąc pod uwagę "śledztwo" prowadzone przez Rosjan , jak i sprzeczne oraz nieprawdziwe informacje płynące z ich strony ,niestety z większym prawdopodobieństwem można wyciągnąć właśnie taką teorię . 
I co wtedy ?
30. Dodane przez hehe, w dniu - 24-09-2010 14:30
najważniejsze jest to, że już pół roku jak państwo nasze wróciło do normalności. Nie ma już prezydenta, który z chorobliwą nienawiścią sabotował pracę Rządu i Sejmu, rozwalał państwo i ośmieszał Polskę w świecie. 
 
Co by nie mówić, jeśli ta katastrofa to był przypadek - należy chwalić slepy los, a jeśli Bóg - to rzeczywiście jest wielki. A pozostałe ofiary nie zginęły nadaremnie tylko właśnie dla dobra Polski.
reklama
31. Dodane przez Gryf, w dniu - 25-09-2010 03:40
A mówią , że to podobno w PiSie są ludzie chorzy i nienawistni . A tu proszę ... 
hehe , skąd się biorą takie skrzywione osobniki jak ty ?  
Aż się boję , że mógłbym cię kiedyś spotkać na ulicy ...
32. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 06-11-2010 00:01
Szkoda na to słów. Może i to był zamach(tak jak na Sikorskiego w Gibraltarze) ale co z tego wskrzesicie ich taką nienawiścią najprościej zrzucać wine z jednego na drugiego. A co do pomników to ja uważam że i tak będą o tym uczyć w szkołach a pomnik to rzecz desperacka która nie pomoże ludziom biednym. Tylko 1 jeste ciekaw co nauczyciele powiedzą jak dziecko się zapyta dlaczego spoczął na Wawelu prezydent Lech Kaczyński, przecież jeśli chcecie wiedzieć to Prezydent II RP Gabriel Narutowicz zigął w zamachu i nie został pochowany na Wawelu tylko Bazyliki Archikatedralnej Św. Jana Chrzciciela w Warszawie. 
Ja mam takie zdanie na ten temat i proszę nie przyrównywać mnie do rzadnych opcji politycznych nie jeste ani za PO ani za PIS ani za rzadną partią polityczną w Polsce bo nie ma takich którzy godnie w tej chwili reprezentują Polskę.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust