Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Głogów arrow Wykonawca zawalił

Wykonawca zawalił

Wykonawca zawalił

09.12.2010. Radio Elka, Maciej Iżycki
1209_wojska.jpgWiadomo już, że przebudowa ul. Wojska Polskiego nie zostanie w tym roku wykonana w takim zakresie, jak to planowano. Zdaniem władz miasta, winę ponosi głównie wykonawca. W umowie nie ma jednak zapisów o karach za niedotrzymanie harmonogramu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Problemy z tą inwestycją władze miasta mają od dawna i doskonale zdają sobie z nich sprawę. Jak twierdzi Leszek Rybak, zastępca prezydenta, wina leży głównie po stronie głogowskiej firmy, która realizuje zadanie. Zdaniem Rybaka, nie bez winy jest także inwestor zastępczy.

- Wszyscy widzimy, że tę inwestycję można prowadzić sprawniej.
Zarówno ze strony wykonawcy, jak i nadzoru. To jest też nauczka dla nas, ponieważ w umowach nie ma zapisów o karach pośrednich, czyli o karach za niewykonanie w terminie poszczególnych etapów przebudowy. Do tej pory takie zapisy nie były potrzebne. Ta inwestycja pokazuje, że takie kary powinny być przewidziane
- powiedział nam wiceprezydent Rybak.

Wykonawca nie zdążył przed zimą z całkiem sporym zakresem prac. Z pieniędzy przewidzianych w tym roku na to zadanie, nie wykorzystano aż półtora miliona złotych. Przejdą one na rok następny. Cała inwestycja powinna bowiem zakończyć się do września przyszłego roku.

- W większości nowy asfalt został już położony na tej ulicy. Nie ma go jednak na rondach, które powstały na dwóch skrzyżowaniach. Ronda nie zostały dokończone i niestety tak już zostanie do wiosny - mówi Rybak.

Gmina nie może jednak zmienić ani wykonawcy, ani firmy, która realizację przebudowy nadzoruje. Inwestycja jest bowiem współfinansowana z funduszy unijnych. Każda zmiana obowiązujących umów wymaga zgody urzędu marszałkowskiego. - Brak takiej zgody może spowodować wycofanie przyznanych środków - twierdzi Leszek Rybak.

Zastępca prezydenta przekonuje jednak, że nie ma możliwości, by przebudowa została wykonana niewłaściwie. Wszystkie fuszerki wykonawca będzie musiał poprawiać na własny koszt. Inaczej bowiem praca nie zostanie odebrana. (mai)
 
Komentarze (45)
1. Dodane przez Marcino, w dniu - 09-12-2010 12:51
Przecież to już zakrawa na skandal ! Jak można było nie wprowadzić kar do umowy za nie terminowe wykonanie poszczególnych etapów budowy ?! Wykonawca będzie przeciągał to w nieskończoność i nic nie będzie można poradzić. a zmienić tez nie można wykonawcy bo wszystko znowu przeciągnie się w czasie !! Kto miał w tym jakiś układ ?? bo inaczej nie można stwierdzić patrząc na to wszystko !
2. Dodane przez Bogdan S, w dniu - 09-12-2010 13:05
No właśnie, kto zawinił panie prezydencie?, to przecież pana działka, czyż nie? tak jest, gdy na stanowisku jest niekompetentna osoba.
3. Dodane przez Jan, w dniu - 09-12-2010 13:05
Proszę Elkę, Głos Głogowa i inne głogowskie media o przyjrzeniu się tej drodze, a szczególnie odbiorowi przez ,,inspektora". To jest tragedia jak ta droga powstaje, od tempa po jakość. Ledwo nie skończyli, już łatali. Wystarczy wjechać na nim autem starszego typu aby poczuć jak wielkie są nierówności, a przecież to nowa droga. Za przykład proszę wziąć drogę między Żaganiem a Marszowem(lubuskie) w jakim tempie wykonano i co najważniejsza z jaką jakością. To jest kpina a nie droga. Tej drogi nikt normalny i kompetentny nie powinien odebrać nawet po skończeniu ,,niby prac". W Głogowie nie umieją robić dróg i jako mieszkaniec wydałbym zakaz budowy dróg przez naszych. Albo ściągajcie z lubuskiego albo nawet z Poznania.
4. Dodane przez Agata., w dniu - 09-12-2010 13:08
Kto zawinił, według mnie nie tylko wykonawca, ale i wy także. Dlaczego nie było zapisów o karach umownych. Przecież trzeba się jakoś zabezpieczyć. Może pan przeprosi mieszkańców, że wybraliście złego wykonawcę.
5. Dodane przez Giewont, w dniu - 09-12-2010 13:09
Ok. Nie ma mowy o fuszerkach, bo wykonawca będzie musiał je usunąć. No ale jak długo on będzie je usuwał? 
Wykonawca może się z tym grzebać spory kawał czasu, skoro nie poniesie za to konsekwencji. 
Jednym słowem: Wpadka
6. Dodane przez Daria, w dniu - 09-12-2010 13:09
Jaki prezydent, taki wykonawca i tyle. Teraz szukacie winnego, ale od siebie nie zaczynacie.
7. Dodane przez Zenon O, w dniu - 09-12-2010 13:22
Wykonawca zawalił? ale idiotyzm, to pan panie R zawalił. Ciekawy, czy ktoś wyciągnie konsenkwencje w stosunku do pana.
8. Dodane przez kibic, w dniu - 09-12-2010 14:00
Nie ma kar za nietermnonowe wykonanie etapów, ALE SĄ KARY ZA NIEDOTRZYMANIE TERMINU ODDANIA CAŁOŚCI PRAC!!!!! 
Od teraz każdego dnia naliczane są odsetki, więc nie ma potrzeby wylewać żali - miasto w umowie kary przewidziało, tylko nie za etapy. Rzadko kiedy spotykane są w umoach zapisy o terminowości wykonywania etapów i naliczania za nie kar - standardowy jest zapis, z umowy jak ta, że Wykonwaca nie wykonując całóści robót w terminie będzie miał naliczane kary za każdy dzień zwłoki.
9. Dodane przez emigrant, w dniu - 09-12-2010 14:06
" To jest też nauczka dla nas, ponieważ w umowach nie ma zapisów o karach pośrednich, czyli o karach za niewykonanie w terminie poszczególnych etapów przebudowy" 
Nauczka dla was czy dla nas? Wy urzędnicy miejscy odpowiedzialni za taka umowe zachowacie swoje stanowiska a i premie za dobra prace sobie przyznacie a my po tych wertepach musimy jeździć.TO JEST NIE WYCHOWAWCZE. Gdybym take "nauczki" dawał swoim dzieciom to by wyrosły na....no właśnie może zrobiły by kariere w urzędzie miejskim  
8)
10. Dodane przez lolen, w dniu - 09-12-2010 14:28
Opiniodawcy od1-7.W ostatnich wyborach daliscie urzedasom w Ratuszu glejt? To teraz (...) kubel.
11. Dodane przez do kom. 7, w dniu - 09-12-2010 14:43
No właśnie mieszkańcy wyciągnęli konsekwencje wobec prezydenta i ponownie wybrali go na ten urząd. :] Połowa głogowian, która poszła do urn, po prostu popiera taką bylejakość i jest z niej zadowolona. Są krótkowzroczni, byle (...) ich zadowoli, bo kto by tam zajmował się jakością i solidnością? W społeczeństwie polskim, od zarania dziejów, większość stanowiły plebs i pospólstwo, więc nie dziwmy się, że wybory wygrywa ich przedstawiciel. Elity zawsze w naszym kraju były w mniejszości i tak już niestety chyba pozostanie...
12. Dodane przez Nikt ciekawy., w dniu - 09-12-2010 15:47
Proponuję, aby firma która jest odpowiedzialna za remont ul. Wojska Polskiego nie miała mozliwości brania udziału w przyszłorocznych przetargach i będzie spokój. Na pochwałę zasługuje firma która przebudowywała Wały Chrobrego. Wszystko szybko, sprawnie i co najważniejsze nie ma dziur, jak tam na ul WP.
reklama
13. Dodane przez ja, w dniu - 09-12-2010 16:15
a pochwal sie kto w wyborach był elita? buahha smiech na sali jak czytam to ujadanie
14. Dodane przez wildman, w dniu - 09-12-2010 16:51
Jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej!Teraz niech każdy, kto głosował na tego pana i jego ekipę podziękuje sobie. Ta firma rozkwitła za kadencji pana Z. i nie liczcie na to , że stanie jej się krzywda. Zrobi się aneksik do umowy i gra gitara. Ciemny lud ma sklerozę i do następnych wyborów będzie w stanie znów wszystko kupić...
15. Dodane przez do 11, w dniu - 09-12-2010 17:19
No cóż może i racja. Ale kogo mieszkańcy mieli wybrać. Co prawda była jedna Ela ale nie było żadnych elit. Przynajmniej do wyboru
16. Dodane przez @, w dniu - 09-12-2010 18:52
Budmel górą :grin dali rade z Wałami Chrobrego
17. Dodane przez do kom. 15, w dniu - 09-12-2010 20:06
Czyli uważasz, że lepiej trwać w tej mizerności dalej, tylko dlatego, że robi się coś w ogóle, bez względu na efekt końcowy? Mieliśmy 3 innych kandydatów i na pewno można było dać któremuś z nich szansę. Zamiast tego, głogowianie wybrali mierność i marazm, w myśl zasady: "lepiej nie zmieniać, bo może być gorzej". Typowo polskie podejście.
18. Dodane przez joooo, w dniu - 09-12-2010 22:20
Szkoba tylko że jak za prezydenta R.... który miał dać tyle miejsc pracy i jakże to olbrzymia strefa miała być to powstało zaledwie mcdonald i termo organika i to koniec przez tyle lat blefowania ... Że już nie wspomne o chodniku zarośniętym w okolicy termoorganiki to była pożal sie Boże inwestycja he he!!! a teraz kiedy naprawdę coś w tym miście ruszyło i sie dzieje, naprawde My nawet nie powinniśmy zaczynać narzekac na drogi u nas czy za poprzednich władz było lepiej ??? przypomnijcie sobie ul sikorskiego, właśnie wały chrobrego wtedy czy też wojska polskiego jak było wtedy byliście cicho a teraz Jęczycie pytam po Co ???
19. Dodane przez I kto to mówi ???w.g.!!!, w dniu - 09-12-2010 23:12
do ..., 14,... No to pięknie ! Czy PREZES tej firmy zna "twoje" poglądy na ten temat i na wiele innych dot. JEGO firmy ??? :grin :grin :grin Ojjjjjjjjjjj... już "ty" się przy NIM nie pożywisz !!! :upset 8) :sigh :grin :grin :grin
20. Dodane przez qwerty, w dniu - 10-12-2010 01:01
Masz krótką pamięć albo celowo próbujesz zdewaluować zasługi Z. Rybki dla rozwoju Głogowa. Może więc przypomnę niektórym, co się wydarzyło za jego kadencji: odbudowa starego miasta, odbudowa Ratusza, powstanie obwodnicy Głogowa od skrzyżowania z krajową 12-stką po Ruszowice, remont głównej arterii miasta: ul. Legnickiej, Obr. Pokoju, Rondo Konstytucji 3-go Maja, Brama Brzostowska, Kamienna Droga, remont pl. 1000-lecia (park+elewacja budynków), budowa Galerii Dworcowej PKS, kapitalny remont MOK-u, budowa większej liczby mieszkań TBS, termomodernizacja szkół podstawowych, powstanie uczelni wyższej w Głogowie,  
 
sport: budowa całego kompleksu sportowego (hala, korty, baseny, stadion), piłkarze ręczni zostali vice-mistrzami Polski (obecnie: grają w ekstraklasie tylko i wyłącznie dzięki wycofaniu się innej drużyny), piłkarze nożni walczyli o II ligę, (obecnie: grają w IV lidze za dużo większe pieniądze), 
 
kultura: rozwój Głogowskich Spotkań Jazzowych, które promowały Głogów (obecnie: zostały zmarginalizowane), podczas Dni Głogowa, które trwały 3 dni, występowało kilka gwiazd dziennie (obecnie: 2 dni i 2 gwiazdy), huczna, kilkugodzinna impreza sylwestrowa dla głogowian pod zamkiem lub w rynku (obecnie: 20 minut na targowisku dla mieszkańców Piastowa), profesjonalnie zorganizowane inne imprezy na różne okoliczności (np. wstąpienie Polski do UE, Dni Olimpijczyka, coroczne Mikołajki, 750-lecie Głogowa). A jak obchodziliśmy 900-lecie obrony Głogowa i 1000-lecie Głogowa? W przypadku tej pierwszej była próba jakiejś inscenizacji, ale czy na 1000-lecie był jakiś koncert? Pokazywano go w mediach ogólnopolskich? Te dwa święta mogłyby świetnie rozreklamować miasto, a zamiast tego mieliśmy jedno wielkie organizacyjne nieporozumienie i porażkę za grube pieniądze. Z drugiej strony, hojnie i chętnie sponsorowane są, ku uciesze kleru, jakieś imprezy kościelne, w których tłumy udziału nie biorą. 
 
Estetyka miasta: kiedyś miasto było zadbane, czyste, nawet tak prozaiczna sprawa jak koszenie trawy odbywało się kilka razy w roku (obecnie: trzeba specjalnie dzwonić do pana rzecznika w sierpniu i informować go o tym, że trawa nie jest skoszona od wiosny lub prosić o zamiecenie ulic - słynny przypadek ul. Słodowej, gdzie przez cały rok słyszeliśmy wymówki, czemuż to nie można pozamiatać). Mógłbym tak wymieniać i wymieniać bez końca. 
 
Cóż takiego powstało natomiast w ostatnich 4 latach? 
- Nowe ulice - OK, są, ale po roku należy zerwać z nich asfalt, bo są konstrukcyjnymi bublami. 
- Mieszkania socjalne dla... no właśnie? - Widzimisię pt. apartamentowiec przy Al. Wolności. 
- Zarośnięta podstrefa specjalnej strefy ekonomicznej (obiecywano ściągnięcie inwestorów). Miało powstać 200 nowy miejsc pracy - na początku myślałem, że to żart, jak to usłyszałem 4 lata temu, no ale na dobry początek niech będzie 200. Co się okazało po 4 latach? Że to były obiecanki dla swoich koleżków i chodziło o 200 miejsc pracy w Ratuszu, MOK-u, GOS-ie TBS-ie PWIK oraz Komunikacji Miejskiej. 
- Strefa Płatnego Parkowania -bez komentarza. 
Warto jeszcze zwrócić uwagę na jedno: za kadencji Z. Rybki zrobiono znacznie więcej, chociaż budżet miasta wynosił około 100 mln zł. Teraz do dyspozycji prezydenta jest około 200 mln zł. 
To było takie krótkie rezime działalności dwóch prezydentów - do zastanowienia na przyszłość, na następne wybory, drodzy głogowianie.
21. Dodane przez do wazeliniarza nr 20, w dniu - 10-12-2010 08:52
Co ty (...) przypisujesz Rybce remont krajowej drogi nr 12 (Obr. Pokoju, rondo, Legnicka, Kamienna droga itd.), który wykonywała GDDKiA Warszawa ?! 
Te swoje żale po przegranych wyborach samorządowych wsadź sobie w buty, a wyższy będziesz !
22. Dodane przez prezes, w dniu - 10-12-2010 09:47
wy nie macie rozumu, PBD które robi remont jest firmą która robi jak może, w tym roku robili nie tylko wojska polskiego ale także obbwodnicę grodowca, drogę dookoła żelaznego mostu, drogi w gminie pęcław i wiele innych dużych inwestycji tu na wojska polskiego jest problemem właśnie inwestor zastąpczy, który bierze kasę z miasta za co? jak pan Rybak nie może się wyrobić z obsługą kilku remontów to niech się poda do dymisji. albo zacznie brać nadgodziny bo bycie prezydentem to ma być służba a nie urzędnicza praca do 18. czy pan Zubowski chodząc na festiwala, koncerty, wyjzady różne odbiera te godziny później jako wolne? Nie więc Pan Rybak również powienien pilnować swojej działki. Do 15 mógł pilnować wałów bo blisko i z okna ratusza widział a do 18 trzebabyło razem z chłopakami na budowie siedzieć na WP i nic by nie było, "pańskie oko konia tuczy" to jasne jak słońce. skoro nikt PBD nie poganiał to robili tam gdzie ich poganiali np kghm poganiał ich przy grodowcu. trzeba być dumnym że w mieście jest PBD daje tyle miejsc pracy i płaci takie podatki że nie wolno tak na nich źle mówić, bo oni tą droge są w stanie w 2 miesiące zrobić idealnie ale skoro mają do września czas i nie mają bata nad sobą to po co się śpieszyć?? a wiceprezydenci niech pomyślą trochę nad sobą bo to skandal że są zwykłymi urzędnikami a nie są na służbie. Jak Zubowski, Rybka, Bączewski, Rokaszewicz, Brok. to są porządni ludzie
23. Dodane przez lolen, w dniu - 10-12-2010 09:45
Do 21.Nie poprzestaj nap odstawach obslugi komputera.Podnies sobie poprzeczke.
24. Dodane przez xxx, w dniu - 10-12-2010 10:06
do 18 wypowiedzi a co dał nowy prezydent jakie miejsca pracy ........:???drogi to musiał zrobić bo pieniądze z unii by przepadły......Dramat
25. Dodane przez EMIGRANT, w dniu - 10-12-2010 10:24
Prezes napisał prawdę ale to jest nie wygodna prawda dla ratusza a także dla mieszkańców miasta którzy głosowali na ekipę obecnego prezydenta. 
Motto dla was miłośnicy PiS-u w Głogowie:"Prawda was wyzwoli"
26. Dodane przez lolen, w dniu - 10-12-2010 10:29
Do 21 22 i innych.Poza umiejetnoscia obslugi komputera,w komentarzu dac cos od siebie.Jak nie starcza to poprzeczke do gory.Bedzie rozumniej.Ot i na tyle.
27. Dodane przez jas, w dniu - 10-12-2010 11:09
rozkrecenie tylu inwestycji było potrzebne panu Z do kampanii a pieniądze?, kary? kto by sie przejmował przecież wybory dopiero za 4 lata - a co na to przepisy o zleceniach publicznych?
28. Dodane przez SPAGETTI !, w dniu - 10-12-2010 12:42
do ...22,25,... . Co strach obleciał w związku z kom. 19 , że tak zacząłeś "SŁODZIĆ" o PBD ??? :eek :grin Nawijaj "makaron na uszy" innym ale nie MNIE !!! :upset 8) :grin :grin :grin
29. Dodane przez do pokemona spod kom. 21, w dniu - 10-12-2010 13:10
Napisałem, co się wydarzyło w mieście, a nie za czyje pieniądze. Poza tym, GDDKiA sama z siebie tu nie przyszła remontować. Trzeba było prowadzić z nimi rozmowy, a miało to miejsce za kadencji Z. Rybki. Tak na marginesie, przyczepiłeś się tylko do tego jednego, więc uznajesz pozostałą treść za prawdę, z czego się bardzo cieszę.
30. Dodane przez glogowianin, w dniu - 10-12-2010 14:38
ja sie pytam gdzie jest bozek i jego (...) z chrobrego snieg odlogiem lezy na parkingach platnych w strefie !!! a kase za abonament wzieli az milo - do roboty !!!
31. Dodane przez lolen, w dniu - 10-12-2010 17:26
Miala byc poprzeczka wyzej.I co?Nic.Poziom dyskursu ten sam.
32. Dodane przez KOPERNIKUS !, w dniu - 10-12-2010 20:55
OJEJ ! A JA "słyszałem " o drepcącym "LILIPUCIE " na przejściach dla pieszych !!! :upset 8) :grin Sęk w tym, że nijak nie mogę go dostrzec !!! :x :eek :roll 8) :grin
33. Dodane przez Gryf, w dniu - 10-12-2010 21:43
Do 29: Nie pochlebiaj sobie qwerty. Nie ciesz się za szybko. To, że ktoś podważył na razie jedynie remont Obr. Pokoju, nie oznacza, że to co napisałeś jest prawdą. Ja np. uważam, że te Twoje zasługi dla Rybki są zwyczajnym żartem i zwykłym krzykiem rozpaczy, z braku rzeczywistych osiągnięć Rybki. Niestety tak często powtarzanym, że pewnie wielu w nie uwierzyło.  
 
No bo jak nazwać jeśli nie żartem przypisywanie Rybce np. odbudowy Starego Miasta? Jakiż on miał wpływ na odbudowę starówki? Zapoczątkował ją? Zakończył? A może sam po godzinach pracował na budowie? Otóż nie. Pomysł odbudowy przypisuje sie (i chyba słusznie) byłemu prezydentowi Borawskiemu. Wybudować (czyli zakończyć) też jej nie mógł, bo prace tam trwają nadal w najlepsze, i jeszcze sporo lat pewnie potrwają. Więc i tu pudło.  
Krótko mówiąc- zapoczątkowana pod koniec lat 80-tych odbudowa starówki to "samonapędzający sie mechanizm", któremu wystarczy nie przeszkadzać, a odbuduje się sam. A "zasługą" Rybki jest jedynie to, że budowa głównej ulicy, czyli ul. Grodzkiej ( i może kilku bocznych domów) przypadkiem nastąpiło w czasie, kiedy był prezydentem. I tyle.  
Jest tam oczywiście rola dla prezydenta. To jest np. dziura przed ratuszem, odbudowa kościoła św. Mikołaja, czy chociażby teatru. Niestety jak wiadomo Rybka NIC w tych tematach nie zrobił, poza- jak zwykle u niego- OBIETNICAMI ! 
Jedyne co zrobił na Starym Mieście to sprzedał teren i wydał zgodę na budowę tego szkaradnego Lidla! I to właśnie ten Lidl jest jedyną rzeczą, którą Rybka pozostawił po sobie na starówce.  
I tyle.  
CDN...
34. Dodane przez Gryf, w dniu - 10-12-2010 22:19
Cd. do qwerty: Kolejny nonsens to przypisywanie mu zasług w odbudowie ratusza, czy chociażby hali sportowej... 
Tak hala, jak i ratusz, kiedy Rybka został prezydentem, były w mocno zaawansowanej budowie!!! Jedyne co zrobił, to DOKOŃCZYŁ obie te budowy. DOKOŃCZYŁ coś, co było rozpoczęte dużo dużo wcześniej! Doprawdy nie wiem qwerty, jak można w tej sytuacji przypisywać zasługi w odbudowie ratusza i hali właśnie jemu? Muszę przyznać, że to ciągłe podpinanie się pod cudze zasługi i przypisywanie sobie inwestycji z którymi miał niewiele wspólnego czyni Rybkę (ale i jego nielicznych juz zwolenników) jeszcze bardziej zabawnym i żałosnym.  
 
Obiekty sportowe: Gdzie jest ten nowoczesny stadion obiecany przez niego i basen 50-cio metrowy???? Przecież z tych obiektów poza sportowcami, którzy mają wszystko skupione w jednym miejscu, chyba nikt w Głogowie nie jest zadowolony!!! Począwszy od malutkich basenów odkrytych, przez brzydki i równie mały basen kryty błędnie nazywanym przez niektórych "aquaparkiem", aż po brzydki i niefunkcjonalny (i na pewno nie nowoczesny) stadion!!! 
I najważniejsze: dlaczego "zasług" w budowie obiektów sportowych nie przypisujesz Zubowskiemu? Przecież Rybka ledwie je rozpoczął, a większość dokończył właśnie Zubowski. Skoro ratusz i hale przypisujesz Rybce, to zgodnie z Twoją zasadą, obiekty powinny "iść" na konto Zubowskiego. Czyż nie ?  
 
A na poważnie. Nie wiem co o tych obiektach mysli Zubowski, ale ja też będąc na Jego miejscu, nie chciał bym, aby te buble "szły" na moje konto. 
CDN...
35. Dodane przez budowlanka, w dniu - 11-12-2010 00:06
pbd- podobno bardzo dupiato... tak właśnie robi ta firma, ale cóż... 
Faktycznie umowa spisana bez pomysłu, ale chyba kary za niewywiążanie sie z harmonogramu robót zaplanowanych są w umowie? hmm a kto jest Zamawiającym bo zdaje się, że GDDKiA lub też ZD a nie sam prezydent. Drodzy Państwo wszystko super, ale niestey od kilku lat jak można zauważyć na naszych drogach remonty przeprowadza monopolista głogowski...czyż nie dzieje się tak, że siedzi zbyt blisko GDDKiA? hmmm zawsze się mieszcą w założonym budżecie?? czysty przypadek? Szkoda tylko, że zanim wyleją masę bitumiczną na rondach będą musieli znów poprawiać odcinki proste.... Drogi ZAmawiajaćy są jeszcze inne firmy np Skanska, Budimex, strabag, berger bau..... Mam nadzieję, że Obwodnicę Głowa w 2013 nie będzie robić (nawet jako podwykonawca) firma PBD. Życzę powodzenia na tym, którzy muszą się tą drogą codziennie przedostać i mega dużo cierpliwości a zarządcy firmy PBD lepszych pracowników, a nie ludzi z łapanki. A kto nadzoruje prace?
reklama
36. Dodane przez qwerty, w dniu - 11-12-2010 01:01
Wyobraź sobie, że mieszkam na starówce od prawie 20 lat i doskonale wiem, co i kiedy zostało wybudowane. Więc nie pisz bzdur o latach 80-tych, czy "samo napędzającym się mechanizmie", bo należało zabezpieczyć odpowiednie środki w budżecie na odbudowę, który na tamte czasy nie był porażających rozmiarów. Największy nacisk na tempo prac i remont Ratusza był w latach, gdy rządził Z. Rybka. Popatrz sobie na archiwalne zdjęcia, jeśli słowa nie wystarczą. Naprawdę masz coś z pamięcią, bo przecież to wtedy powstawały ulica Grodzka, Rynek a potem Balwierska, Garncarska, Parafialna, czy Słodowa, a więc znakomita większość obecnej starówki. Co do Lidla - sam z pewnością chodzisz tam robić zakupy, tak, jak i spora część głogowian, a skoro do tej pory ten sklep nie splajtował, to jednak znaczy, że ludzie lubią robić tam zakupy i tak strasznie on im tam nie przeszkadza. Działka przed ratuszem - to też dawna historia i pewnie nie pamiętasz lub nie chcesz pamiętać, więc Ci przypomnę, że została ona oddana w użytkowanie wieczyste w 1995 r., a potem oddana na własność za 32 tys. zł jednemu z ówczesnych polityków AWS-u (obecnie działka warta 7 mln zł). Też nie rozumiem, jak można było w ten sposób postąpić z najbardziej atrakcyjną działką w mieście, ale miało to miejsce jeszcze za czasów prezydenta Zielińskiego. Z. Rybka próbował polubownie lub prawnie odzyskać tę działkę, ale właściciel się nie zgodził. Natomiast J. Zubowski nawet nie próbował czegokolwiek zrobić i nie dziwię mu się, bo właścicielem jest jego prawicowy kumpel. Masz rację, Rybka nie pracował po godzinach na budowie, ale czy Zubowski lał asfalt na Wojska Polskiego??? Też mogę powiedzieć, że Wały Chrobrego zostały odnowione "przy okazji" kadencji Zubowskiego, ale nie będę się zniżał do poziomu takich "argumentów". A odnośnie dokańczania czyjejś pracy - czy zdajesz sobie sprawę, że ponad 3/4 projektów, które zostały wykonane przez obecną władzę w ciągu 4 lat, było projektami powstałymi za kadencji Z. Rybki? A więc własnej inicjatywy tylko 25%. Również projekt basenów, jak i całe środki na to zadanie były zaplanowane za czasów Rybki. Zubowskiemu pozostało tylko przecięcie wstęgi. 
A propos stadionu - co oznacza dla Ciebie nowoczesny stadion? 40 tys. miejsc, w całości zadaszony, z podgrzewaną murawą, bez bieżni i oświetleniem, tak? No to super, też bym taki chciał, ale nie w mieście, gdzie występuje 4-ligowy zespół, a zainteresowanych meczem jest około 1000 osób. Głogów nie ma takich potrzeb. Poza tym, Rybka nigdy nie obiecywał nowego "San Siro", czy basenów 50-cio metrowych. A skoro już tak płaczesz, że ten cały kompleks jest taki beznadziejny, to czemu w wakacje przewijają się tam tłumy? Albo czemu przez te 4 lata nic tam nie zmieniono? Wszystko można wybudować, nic nie stało na przeszkodzie, oprócz dobrych chęci. Przykładem Polkowice, gdzie co rusz coś dobudowują w ich Aquaparku. I proszę, nie używaj więcej frazesów, typu: "żałosne, zabawne, śmieszne", bo to tylko obnaża Twoje przygotowanie do dyskusji i pokazuje, że brak Ci po prostu merytorycznych argumentów.
37. Dodane przez Gryf, w dniu - 11-12-2010 08:52
C.d. do qwerty:  
MOK- czy chwaląc go za remont MOKu mówisz poważnie, czy sobie żartujesz?  
Człowieku! Za tą kasę, którą wpompował w remont można by wybudować od podstaw ze dwa takie MOKi, a i jeszcze by trochę kasy zostało!!! Słyszałem różne wersje, ile nas ten remont kosztował: jedni mówią, że 14 mln, inni, że "tylko" 8. Jeśli nawet by przyjąć,że "tylko" 8, to i tak te 8 baniek w tamtym czasie była to GÓRA PIENIEDZY!!! A mimo to, mimo takiego siana i tego remontu, NA SALI WIDOWISKOWEJ NIE MOŻNA ORGANIZOWAĆ KONCERTÓW Z OSTRĄ MUZYKĄ ROCKOWĄ!!! Słyszałeś może coś o tym? Może to wyjaśnisz? Przykładem niech będzie koncert TSA, gdzie musieli grać akustycznie, a Marek Piekarczyk juz na początku koncertu przepraszał widownie za "takie granie" i rozglądnął się wskazując właśnie na salę. A po chwili zapraszał do Legnicy na prawdziwy ostry rockowy koncert.  
Rozumiesz cos z tego? Czyżby od głośnej muzyki mimo tak drogiego remontu sala miała się zawalić? Albo tynki miały poodpadać? Przyznasz, że coś tu nie gra. Tym bardziej, że kiedyś można było takie koncerty organizować, a teraz (i to po remoncie) nie??? 
 
Sport- piłkarze ręczni zostali vice-mistrzami Polski...  
No dobrze, tylko jaki Rybka miał wpływ na ten sukces, poza oczywiście pompowaniem ogromnych pieniędzy na Ten klub? Pieniędzy z budżetu miasta- czyli naszych. A jeszcze, kiedy przed meczem wyczytywano sponsorów, bezczelnie czytano, że jednym ze sponsorów jest "prezydent miasta Zbigniew Rybka"!!! Nie gmina miejska, tylko właśnie on!!!! Czujesz to???  
No i nie zapominaj qwerty, że to niekończące się źródło pieniędzy dla SPRu, odbywało się kosztem MZKSu!!! Bo kiedy ręczni opływali w dostatek i odnosili ten niewątpliwy sukces, nożni byli bliscy upadku, a miasto coraz bardziej wycofywało sie z ich finansowania.  
Zauważ też, że długi, jakie zrobiono w tamtym okresie, klub musi spłacać do dzisiaj. I to z każdym rokiem coraz większe. 
A kto był wtedy w klubie prezesem od spraw finansowych? Czy nie przypadkiem prawa ręka Rybki Robert M.? 
I żeby nie było Ci tak słodko: pamiętasz może, co sie wydarzyło w klubie w pierwszym sezonie, kiedy ręczni awansowali do ekstraklasy, a kibice "walili" na halę "drzwiami i oknami"?  
Ano wybuchła afera biletowa! Po prostu ktoś z klubu chciał na tym zarobić i w kasach pojawiły sie nie księgowane bilety! Pamiętasz to? A przypomnij, kto w tym czasie odpowiadał w klubie za finanse??? 
CDN...
38. Dodane przez Gryf, w dniu - 11-12-2010 09:59
C.D. do qwerty: 
No i ten nieszczęsny remont Obr.Pokoju i "reszty"... 
To qwerty, jest niestety kolejny żałosny przykład przypisywania Rybce nie jego zasług i podpinanie się pod "cudze". Bo to właśnie GDDKiA zdecydowało o remoncie tej drogi krajowej, a nie Rybka. A jeśli nawet -jak twierdzisz- rozmawiał coś z GDDKiA o tym remoncie, to chyba jedynie o tym, że takowy sie odbędzie.  
A jego "zasługi" w tej kwestii są jedynie takie, że ten remont przypadł na okres, kiedy on był akurat prezydentem. Ot i wszystko.  
 
estetyka miasta: nie wiem qwerty jak trzeba być zaślepionym i złośliwym, zeby pisać takie bzdury. Że niby kiedyś miasto było ładne i zadbane, a teraz niby nie?  
Wiesz, ja jakoś tego nie zauważyłem. A że taki jak ten Twój zarzut pojawia sie tu już od dość dawna, zacząłem zwracać większą uwagę właśnie na estetykę miasta. I wiesz co? Zauważyłem, że wbrew temu co twierdzisz, Głogów jest nawet ładniejszy pod tym względem niż kiedyś. Serio. Nowe fontanny, czysto, kapitalnie odremontowany plac Jana Pawła II koło zamku - niby ten sam, ale nie taki sam.Wreszcie remontowana pólnocna strona rynku... Generalnie jest dobrze i ładnie, a przecież ma być jeszcze lepiej, bo mają być kolejne fontanny i pojawić sie jakieś nowe rzeźby. 
Oczywiście w tym względzie każdy ma prawo do własnej oceny (także Ty),czy coś jest ładne czy brzydkie, ale zdecydowanie uważam, że ten Twój zarzut podyktowany jest tylko i wyłącznie czystą złośliwością. 
To samo dotyczy zieleni w mieście. Przecież w Głogowie jest tyle zieleni, że siłą rzeczy gdzieś, w którymś miejscu muszą pojawić się krzaczki, czy trawka, których jeszcze nie przycięto. Tak jest teraz, ale i tak samo było za Rybki. Pod tym względem akurat nic sie nie zmieniło. Nie jest ani lepiej, ani gorzej. Po prostu uważam, że jest tak samo, czyli dobrze. A już na pewno nie doszukiwał bym się tutaj jakiejś winy i porównywał obu prezydentów. 
No chyba, że Ty qwerty czerpiesz swoją wiedzę na temat zieleni w Głogowie jedynie z pewnej nowej "wolnej" telewizji... 
 
Uważam Rybkę za bezsprzecznie gorszego prezydenta od Zubowskiego, ale w tej akurat kwestii postawił bym miedzy Nimi znak równości!  
Mam takie prawo- prawda?  
CDN...
39. Dodane przez lolen, w dniu - 11-12-2010 14:47
Do 38.Obydwaj funta klakow warci.
40. Dodane przez Gryf, w dniu - 12-12-2010 11:48
C.d. do qwerty: 
Kultura- problem w tym qwerty, że za Rybki poza hucznymi dniami Głogowa i właśnie jazzem raz do roku nic własciwie się nie działo. A jesli nawet cos jednak było, to można to policzyć na palcach jednej ręki. Kultura za Rybki kojarzy mi się właśnie JEDYNIE Z JAZZEM I NICZYM WIĘCEJ! A już właśnie flagowym negatywnym przykładem (jak twierdzisz "profesjonalnych" imprez)jest 750cio lecie lokacji Głogowa. 
Wiesz, kiedyś w MOKu kupiłem kubek pamiątkowy właśnie z takim logo. Mam go do dzisiaj, i ile razy na niego spojrzę, to śmiać mi się chce, bo gdyby nie on, to nawet bym nie wiedział, że taka rocznica była!!! Po prostu nie przypominam sobie, żeby jakieś uroczystosci z tej okazji odbywały się w Głogowie!!! Więc jeśli twierdzisz, że imprezy za jego czasów były "profesjonalne", to może i tak było, ale musiały być wyjątkowo kameralne!!! Bo ja sobie tego nie przypominam. 
I teraz najlepsze: zarzucasz, że z okazji 1000 lecia nie było żadnych uroczystości i koncertów??? Człowieku! Przecież w tym momencie powinienem zakończyć z Tobą jakąkolwiek dyskusję!!!No bo jak mam poważnie traktować Ciebie i Twoje zarzuty, skoro wypisujesz takie bzdury??? Przecież w tym momencie tracisz jakąkolwiek wiarygodność! 
Więc jesli nie pamiętasz (lub nie chcesz pamiętać), to przypominam, że 18.09 z okazji 1000 lecia Głogowa odbył się występ zespołu Śląsk, a wieczorem koncert rockowy pod zamkiem zespołu Forteca. A zwieńczeniem uroczystości w niedzielę 19.09 było oratorium "Mesjasz" Hoendla !!! A wszystko to było poprzedzone kilkutygodniowymi koncertami i uroczystościami w prawie każdy weekend! Poza tym pojawiło się w Głogowie wiele wydawnictw z tej okazji, a literka "g" do dzisiaj widoczna jest jeszcze w wielu miejscach miasta czy innych materiałach promocyjnych!  
Obrona Głogowa nie podobała Ci się? Masz takie prawo. Ale już nie masz prawa twierdzić, że ta inscenizacja była marginalna, bo "bombardowani" byliśmy wręcz informacjami o tej rocznicy juz prawie od roku wcześniej. I wiadomo było o niej nie tylko tutaj w Głogowie, ale i w blizszej i dalszej okolicy!  
A sama inscenizacja- cóż, rzecz gustu. Przeciwnikom Zubowskiego zawsze sie bedzie nie podobać. Mnie np. odpowiadała.  
Poza tym "dzisiaj" w Głogowie od wczesnej wiosny do późnej jesieni praktycznie w każdy weekend są jakieś występy albo koncerty w ramach albo "festiwalu 7miu kultur", albo festiwalu Andreasa Gryphiusa.Kazdy znajdzie coś dla siebie.Wcześniej takiego wyboru niestety nie było. No i oczywiscie są też dni Głogowa, które tak chwalisz, jak też Spotkania Jazzowe, których przecież nikt nie zlikwidował.  
 
Więc jeśli miałbym porównywać kulturę w Głogowie za obu prezydentów, to zdecydowanie twierdzę, że to właśnie teraz, za Zubowskiego, w głogowskiej kulturze wreszcie coś się dzieje, i wreszcie przestaliśmy być kulturalnym zaściankiem.  
CDN...
41. Dodane przez Gryf, w dniu - 12-12-2010 11:50
C.D. do qwerty: 
Drogi: A na jakiej podstawie twierdzisz, że na drogach budowanych za Zubowskiego "już po roku należy zerwać asfalt, bo są konstrukcyjnymi bublami"? Jesteś inżynierem drogownictwa, wróżką, czy tylko tak sobie piszesz? Na której drodze juz po roku zerwano asfalt albo z której należy zerwać z powodu dziur? Konkretnie, bo ja jakoś tego nie zauważyłem. Jeśli chodzi Ci o ul. WP, to przypominam, że ta ulica jest jeszcze w budowie, więc na odcinkach gdzie nie ma jeszcze ostatecznej warstwy asfaltu siłą rzeczy muszą być jeszcze dziury - prawda? Bo przeciez tam gdzie juz taka warstwa jest, jest równo!  
Czasami, jak słyszę te narzekania na ciągłe remonty i jakość ich wykonania, to mam wrażenie, że w Głogowie mieszkają sami inżynierowie drogowi i specjaliści od asfaltu. I chyba wszyscy juz zapomnieli jak te drogi wyglądały za Rybki. Po Sikorskiego, WP, czy chociażby Kościuszki już nie było jak jeździć- tam była jedna wielka dziura!!!A w ostatnich 4 latach zbudowano i wyremontowano tyle ulic, że łatwiej wskazać te, które jeszcze nie były remontowane, niz te, które wyremontowane już są. 
I te ciągłe płacze, że drogi już wyremontowane są krzywe i nierówne ...Po prostu żal... 
No bo powiedz qwerty jak można rozmawiać i jakich użyć argumentów, jeśli ktoś twierdzi, że droga jest dziurawa, jak ja widzę, że jest równa. Co? Mamy się gryźć? Przecież próba dyskusji z takimi ludźmi to jak rozmowa głuchego z niemym. Przecież i tak ich się nie przekona, skoro "widzą" dziury tam, gdzie ich nie ma. 
A różnica między Zubowskim a Rybką polega na tym, że teraz możemy mówić co najwyżej o opóźnieniach, bo za Rybki takie inwestycje jak chociażby Wojska Polskiego ( ale i wszystkie inne) były po prostu NIEEEOSIĄGALLLLNEEEE!!!! 
CDN...
42. Dodane przez Gryf, w dniu - 12-12-2010 11:51
C.d. do qwerty:  
"krzaczory" w strefie: No dobra. Fakt. Nie udało się Zubowskiemu przez 4 lata ściągnąć żadnego inwestora do strefy.Ok. Ale zauważ, że to jedyna obietnica, której nie udało Mu się dotrzymać! Jedyna! 
Czasami sie śmieję, że ci wszyscy Jego krytykanci powinni mu za to dziękować, bo gdyby było inaczej i pojawili by sie jednak jacyś inwestorzy, nie mieli by sie do czego przyczepić. 
A tak zawsze maja dyżurny temat- trawa w strefie.  
 
Ale przypomnę Ci qwerty, bo widzę, że wielu o tym juz zapomniało, że za Rybki też rosła "piękna sawanna". I to w samym mieście.  
Gdzie? Ano pomiędzy Piastowem I, Złotą Podkową i Żarkowem. Tak tak, tam, gdzie teraz jest nowo wybudowana ul. Henryka Głogowskiego i powstało kilkadziesiąt hektarów całkowicie uzbrojonych terenów pod przyszłe osiedle domków jednorodzinnych. 
A drugie jak wiemy takie nowe osiedle powstaje też już na Brzostowie.Więc jak to inaczej nazwać jeśli nie ROZWOJEM MIASTA??? 
CDN...
43. Dodane przez Gryf, w dniu - 12-12-2010 11:52
C.D. do qwerty:  
Dobra- to juz koniec. Wiem, że pominąłem wiele Twoich pochlebstw pod adresem Rybki, i zarzutów dla Zubowskiego, ale to nie znaczy, że masz racje, i się z nimi zgadzam. Po prostu wybrałem jedynie te, które uznałem za najistotniejsze. Ja też, tak jak i Ty, mógłbym tak o Rybce jeszcze długo... A przecież nie poruszyliśmy nawet sprawy chociażby sprzedaży wodociągów...  
 
Zresztą - nigdy nie twierdziłem, że Rybka przez 8 lat nic dosłownie nie zrobił.  
Za jego kadencji zbudowano przecież oczyszczalnię, wyremontował ul. Gwiaździstą i Galileusza z tym "fajnym" rondem po środku, powstało PWSZ (chociaż tutaj nie dam sobie ręki uciąć, czy miał on na to jakiś wpływ- ale niech będzie- niech idzie to na jego konto), przyjął ten fatalny projekt basenów i stadionu i rozpoczał ich budowę, wyremontował i zbudował boiska w kilku szkołach, miał też całe mnóstwo pomysłów i złożył wiele obietnic, których niestety nie zrealizował. I pewnie zrobił jeszcze pare innych rzeczy, które tu pominąłem, tyle tylko, że jak na 8 lat to mało. ZDECYDOWANIE ZA MAŁO!!! 
Więc jeśli nawet udało mu sie zrobić cos dobrego dla miasta, to -i tutaj posłużę sie językiem używanym przez przeciwników Zubowskiego- w końcu brał za to nasze pieniądze! OD TEGO BYŁ NO I PRZECIEŻ ŁASKI NIE ROBIŁ !!!  
Prawda?  
 
No to pozdrawiam i dobranoc.
reklama
44. Dodane przez do 35., w dniu - 12-12-2010 10:45
:upset 8) :grin :grin :grin
45. Dodane przez Być albo nie być !, w dniu - 12-12-2010 12:40
Gdzieś nam się zagubił "wójt głogowski"!!! 8) Nic to !!! Mamy za to teraz- "qwertego"!!! :grin :grin
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust